در تکمیل مطلب نقاط قوت و ضعف شغل لوله کشی این بار قصد داریم تا در مورد راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی توضیحاتی بیان کنید.

راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی 1

یکی از مهمترین دغدغه های فکری افرادی که آموزش های لازم در خصوص شغل لوله کشی را فرا می گیرند این است، که حال بعد از این دوران چگونه وارد بازار کار شوند و راه های بازاریابی این شغل چیست؟

در واقع افراد در این موقعیت به دو دسته تقسیم می شوند:

  1. افرادی که قصد دارند به صورت استخدامی برای شرکت های تاسیساتی دیگر فعالیت خود را آغاز کنند.
  2. افرادی که ترجیح می دهند به صورت آزاد و مستقل وارد این حوزه کاری شوند.

بازاریابی برای افراد دسته اول بسیار راحت است. چرا که نیازی نیست تا مجری لوله کش به شخصه اقدام به بازاریابی کند، بلکه شرکت تاسیساتی این کار را برای او انجام خواهد داد.

در این حالت فقط کافیست تا مجری لوله کش توانایی های خود در حوزه مهارت و مشتری مداری را به سرپرست مجریان شرکت ثابت کند.

و اما در مورد دسته دوم که بدون هیچ پشتوانه ای وارد این حوزه می شوند، بازاریابی و پیدا کردن مشتری بسیار مهم است.

در واقع در این حالت تمامی مسئولیت کار از بازاریابی گرفته تا هماهنگی با مشتری و اجرای کار، به عهده مجری لوله کش است.

 

دو نکته مهم قبل از شروع فعالیت در حوزه لوله کشی

آموختن راه های بازاریابی در خصوص هر شغلی بسیار مفید است و می تواند نقش به سزایی در آینده شغلی افراد داشته باشد، مخصوصاً اگر تازه وارد یک حوزه کاری شده باشند.

به همین علت ما در ادامه این متن راه هایی برای پیدا کردن اولین مشتری های خود به عنوان لوله کش را برای شما بیان خواهیم کرد.

اما در ابتدا دو مورد مهم قبل از شروع به فعالیت در حوزه لوله کشی را برای شما بیان می کنیم.

رعایت این دو مورد می تواند علاوه بر کمک به شما برای بازاریابی بهتر در این شاخه، موفقیت های آتی شما را نیز تضمین کند:

  1. حوزه تخصصی خود را مشخص کنید

از آن جا که میزان تنوع در شغل لوله کشی بسیار زیاد است، در نتیجه تعداد رقبای شما نیز در این شغل زیاد هستند.

به همین علت اگر شما حوزه اصلی فعالیتی خود را مشخص کنید، بهتر می توانید در این زمینه عرض اندام کنید.

برای یافتن حوزه تخصصی اصلی خود بهتر است با هدف یافتن بازار کار رقبای خود برخی تحقیقات میدانی را انجام دهید تا بفهمید در کدام زمینه شغلی در حوزه لوله کشی رقابت کمتری وجود دارد.

مثلاً ممکن است تخصص شما بیشتر در مورد نصب و اجرای لوله کشی آب ساختمان در ساختمان های اداری مثل بیمارستان ها باشد.

این حوزه به عنوان محدوده اصلی شغل شما در نظر گرفته خواهد شد.

یکی دیگر از مزیت های تعیین حوزه کاری مشخص در شغل لوله کشی این است، که دیگر شما نیاز ندارید تا تمامی ابزار لوله کشی ساختمان مورد نیاز در تمامی شاخه های شغل لوله کشی را تهیه کنید.

این مسئله به شما که تازه وارد این شغل شده اید و سرمایه اندکی دارید، کمک بزرگی خواهد کرد.

پس به طور خلاصه می توان این طور بیان کرد که تعیین حوزه کاری مشخص و محدود در شغل لوله کشی به شما کمک می کند تا به مرور زمان در همان حوزه توانایی های بالایی کسب کرده و به قولی برای تمامی مشتریان سرشناس باشید.

10 نکته تضمینی برای پیشرفت شغلی در لوله کشی را مطالعه کنید تا بیشتر با نحوه رشد و ترقی در این شغل آشنا شوید.

 

  1. مدرک تحصیلی معتبر و مرتبط با شغل لوله کشی داشته باشید

امروزه بیشتر مشتریان به دنبال تخصص های آکادمیک و معتبر هستند، از این طریق بازاریابی و فعالیت شما در شغل لوله کشی نیز بسیار راحت تر می شود.

از طرفی برخی از آموزشگاه های فنی و حرفه ای، دانش آموختگان ممتاز خود را به برخی شرکت های تاسیساتی معرفی می کنند، که در این حالت راه بازاریابی برای شما بسیار هموار خواهد شد.

برای آشنایی با نحوه دریافت مدرک معتبر مرتبط با شغل لوله کشی و تاسیسات مطلب دانشگاه های رشته تاسیسات را از دست ندهید.

راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی 2

راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی

  • انجام تبلیغات از طریق اقوام و دوستان:

اگر به دنبال این هستید که اولین مشتری خود را پیدا می کنید، می توانید با انجام تبلیغات در میان اقوام و دوستان به این هدف دست پیدا کنید.

در این صورت اقوام و دوستان بدون صرف هیچ هزینه ای نقش ابزار تبلیغاتی را برای کار و مهارت شما ایفا می کنند. چرا که بعداً شما را به دیگران نیز معرفی می کنند.

مخصوصاً اگر از نتیجه کار شما راضی بوده باشند، همیشه از شما در پروژه های بعدی خود کمک می گیرند، چون برای آن ها همیشه در دسترس هستید.

  • داشتن کارت ویزیت مخصوص:

یکی از تجهیزات کلیدی برای شروع به فعالیت در شغل لوله کشی و آغاز بازاریابی در این شغل این است، که شما یک کارت ویزیت مخصوص به خود را داشته باشید.

این کارت بسته به اندازه حوزه فعالیتی شما می تواند شامل اسم شرکت یا مغازه یا اسم شخصی خودتان، شماره تلفن، آدرس ایمیل و در صورت داشتن شرکت یا مغازه، دارای آدرس محل شرکت یا مغازه تاسیساتی شما باشد.

شما می توانید کارت ویزیت خود را در مواقعی که پروژه را تحویل مشتری می دهید، به وی تقدیم کنید تا از این طریق در پروژه های بعدی مشتری با شما در تماس باشد.

چه بسا کارت ویزیت شما به صورت دست به دست بچرخد و هر روز بر مشتری های شما افزوده شود.

  • طراحی طرح لوگوی مخصوص به خود:

جذابیت های بصری نقش مهمی در جذب مشتری در هنگام فعالیت شما برای بازاریابی ایفا می کنند.

طراحی لوگوی مخصوص به نام یا شرکت خود بر روی کارت ویزیت، یکی از همین جذابیت ها محسوب می شود.

راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی 3

بهتر است در طراحی لوگوی خود تمامی خدمات قابل ارائه خود را لحاظ کنید، درست مانند طرح لوگوی شرکت تاسیسات 24 ساعته که در عکس بالا مشاهده می کنید.

 

  • تبلیغ در فضای مجازی:

با توجه به رشد روز افزون استفاده مردم از دنیای مجازی یکی از راه های بازاریابی در حوزه لوله کشی محلق شدن شما به فضای مجازی و آغاز تبلیغ خود در کانال های ارتباطی مختلف از جمله تلگرام، واتساپ و اینستاگرام می باشد.

شما در این حوزه می توانید با صرف هزینه های بسیار اندک فهرستی از سوابق کاری، خدمات قابل ارائه توسط شما و همچنین محل های تحت پوشش خود را در سطح شهر بیان کنید.

تا افراد مختلف بتوانند در هر زمان که به خدمات شما نیاز داشتند، با کمک شماره تلفن و یا آدرس ایمیل شما را پیدا کنند.

  • همکاری با شرکت های تاسیساتی دیگر:

با توجه به اینکه میزان رقابت در حوزه تاسیسات و لوله کشی بسیار زیاد است، یکی از راه های بازاریابی بسیار مطمئن این است، که ابتدا همکاری خود را با شرکت های تاسیساتی معتبر شروع کنید.

از این طریق کم کم می توانید با بازار کار لوله کشی آشنا شده و مشتری ها نیز با تخصص و مهارت شما آشنا شوند، تا بعد از مدتی مشتری ها و بازار کار مستقل خود را داشته باشید.

البته به نکته مهم نیز توجه داشته باشید، که اگر بعد از مدتی توانستید به صورت مستقل در کار لوله کشی مشغول به کار شوید، باید اصول امانت داری را در این کار رعایت کنید.

یعنی مراقب باشید تا پروژه مشتریان شرکتی که با آن کار می کردید، را به صورت خصوصی قبول نکنید.

زیرا این کار علاوه بر اینکه غیر اخلاقی است، باعث می شود تا مشتریان نیز بعد از مدتی به مجری لوله کشی که سر شرکت قبلی خود را به نوعی کلاه گذاشته است اعتماد نکنند!

 برای دریافت این پرسش که آیا تاسیساتی و لوله کش پول زیادی به دست می آورد؟ بر روی لینک مطلب بزنید.

  • چاپ تراکت های تبلیغاتی:

چاپ تراکت های تبلیغاتی هم یکی از راه های بازاریابی در شغل لوله کشی است، که می تواند مهارت، شماره تلفن و نام شما را در بین مشتریان منتشر کند.

اما از آن جا که امروزه قیمت کاغذ افزایش پیدا کرده است، شاید از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نباشد و بهتر باشد که روی تبلیغات مجازی بیشتر وقت و سرمایه گذاری داشته باشید.

  • راه اندازی سایت لوله کشی:

امروزه راه اندازی سایت های تاسیساتی و لوله کشی به یکی از راه های کسب درآمد و بازاریابی در این حوزه تبدیل شده است.

شما نیز می توانید یکی از این دست افراد باشید که با گنجاندن اطلاعاتی در خصوص عیب یابی لوله کشی آب و فاضلاب، نحوه اجرای لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب و تمامی اطلاعات مربوط به شاخه های این حوزه شغلی مشتری های خود را جذب کنید.

البته راه اندازی سایت لوله کشی شاید در ابتدا راحت به نظر برسد، ولی برای تداوم و سودبخش بودن آن باید هر روز مطالب جدید و کاربردی داشته باشید تا میزان بازدید از سایت شما روز به روز بیشتر شود.

بنابراین اگر تخصص کافی در زمینه تولید محتوا و مدیریت سایت لوله کشی خود را ندارید، بهتر است هرگز به این حوزه به منظور بازاریابی وارد نشوید. زیرا فقط پول خود را در این راه از دست می دهید.

  • تبلیغات در روزنامه ها و مجلات:

تبلیغات شغل لوله کشی در روزنامه و مجلات از جمله راه های بازاریابی است که از زمان های قدیم انجام می شود.

این راه نیز با توجه به هزینه مناسبی که دارد، می تواند برای شروع به کار مناسب باشد. از طرفی احتمال دیده شدن شما در این رسانه بسیار بیشتر است.

نکته مهم: یکی از راه های بازاریابی مهم در شغل لوله کشی به عنوان یافتن اولین مشتری این است که وارد شاخه های اورژانسی شغل لوله کشی ساختمان شوید.

منظور از شاخه های اورژانسی شغل لوله کشی کلیه خدمات مربوط به:

بنابراین شما می توانید با درج این سری خدمات در تراکت، روزنامه و یا هر منبع تبلیغاتی خود اولین مشتری های خود را به راحتی پیدا کنید.

مقاله 8 روش افزایش درآمد در شغل تاسیسات را مطالعه کنید تا بدانید چطور می توانید پول بیشتری از این حرفه به دست آورید.

راه های بازاریابی و فعالیت در حوزه لوله کشی 4

مطمئن باشید با رعایت تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتریان می توانید مشتری های اورژانسی را به مشتری های دائمی خود تبدیل کنید.

ما در گروه تاسیسات 24 ساعته امیدواریم که مطالعه این مطلب برای کلیه افرادی که قصد ورود به شاخه لوله کشی را دارند مفید باشد.

همچنین امیدواریم با انجام راه های بازاریابی ذکر شده در قسمت فوق، روز به روز به تعداد مشتریان دائمی خود بیافزایند.

اگر قصد همکاری با مجموعه ما را دارید با فرم همکاری تکنسین را پر کنید، تا همکاران ما در صورت نیاز و پس از بررسی فرم متقاضیان با شما تماس بگیرند.

اگر تاسیساتی حرفه‌ای هستید، جهت همکاری با ما کلیک کنید.

منبع انگلیسی

 

اشتراک گذاری این صفحه