یکی از اقدامات مهمی که می توان برای حفظ کارایی پکیج انجام داد، اقدام به موقع سرویس پکیج است. در طی روند سرویس پکیج کل تجهیزات داخلی دستگاه مورد بازدید سرویسکار قرار می گیرند تا از بروز مشکلات بزرگ در این وسیله پیشگیری شود.

اهمیت سرویس پکیج به قدری زیاد است که می تواند هزینه های نگهداری و تعمیر این وسیله را تا چند برابر کاهش دهد. در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا شما را در جریان جزئیات سرویس پکیج دیواری قرار دهیم.

دلیل اهمیت سرویس پکیج

اگر می خواهید پکیجی که استفاده می کنید در تمام دوران عمر خود بهینه کار کند، باید سرویس دوره ای آن مرتب انجام شود.

علاوه بر سرویس دوره ای، بسته به نیاز دستگاه از سرویس کامل پکیج که بهینه ترین و کامل ترین نوع سرویس است نیز می توانید بهره ببرید. در ادامه دلایل اهمیت سرویس پکیج را برای شما بیان می کنیم:

  • حفظ امنیت

یکی از بزرگترین اهداف اقدام به سرویس پکیج حفظ امینت مصرف کننده است، چرا که انرژی پکیج از طریق سوخت گاز آن تامین می شود و یکی از محصولات حاصل از احتراق آن منواکسید کربن است.

حال چنانچه سیستم دودکش آن دچار مشکل باشد، چه بسا جان مصرف کننده به خطر افتاده و سبب مرگ وی شود.

اما سرویسکار پکیج در هنگام بررسی دستگاه می تواند این مشکل را سریعاً شناسایی کرده و از بروز حادثه جلوگیری کند.

  • کاهش هزینه ها

با گذر زمان و بالا رفتن عمر پکیج از کارایی دستگاه کاسته می شود و پکیج دیگر قادر نیست با مقدار سوخت قبلی انرژی گرمایی مورد نیاز ساختمان را تامین کند.

در نتیجه مصرف سوخت روز به روز در دستگاه بیشتر می شود، اما سرویس های دوره ای این اطمینان را به شما می دهد که تمامی قطعات پکیج در بهترین حالت خود مشغول به کار هستند و سطح انرژی بالایی را تولید می کنند.

  • استفاده از ضمانت نامه دستگاه

پکیج شما در هر مدل و برندی که باشد دارای ضمانت نامه است که بر اساس آن هرگونه مشکلی در طول مدت تاریخ ضمانت نامه در دستگاه رخ بدهد، شرکت مربوطه آن را برای دستگاه به صورت رایگان رفع خواهد کرد.

اما لازمه استفاده از این فرصت زمانی مقدور است که شما سرویس های سالانه دستگاه را توسط مجری سرویسکار مجاز انجام داده باشید.

 

اقدامات ضروری در هنگام سرویس پکیج

توجه به این نکته ضروری است که انجام سرویس پکیج باید توسط مجری سرویسکار یا تعمیرکار آن صورت بگیرد.

بنابراین قبل از اینکه سرویسکار کار خود را آغاز کند از میزان تخصص و دانش وی اطمینان حاصل کسب کنید.

به طور کلی قبل از اقدام به سرویس پکیج مراحل زیر باید طی شوند:

  1. قطع کردن دو شاخه برق دستگاه
  2. لمس نکردن پکیج با دستان خیس یا مرطوب
  3. دور کردن مواد قابل اشتعال و گرمازا از دستگاه
  4. چک کردن تمامی موارد ایمنی بعد از اتمام سرویس و قبل از روشن کردن دوباره پکیج

سرویس پکیج 1

سرویس دوره ای یا سرویس کامل پکیج؟

پکیج از جمله وسایلی است که با توجه به شرایطی که دارد به دو صورت سرویس دوره ای و سرویس کامل مورد بازدید و نگه داری قرار می گیرد:

  • سرویس کامل پکیج

سرویس کامل دستگاه زمانی اتفاق می افتد که واشرها دچار نشتی شده و آبریزی دارند. در این حالت تمامی واشرها را باید طی سرویس کامل پکیج تعویض نمود.

همچنین رسوب گرفتن مبدل نیز از جمله مشکلات شایعی است که بعد از مدتی در پکیج رخ می دهد، در چنین شرایطی بهتر است بر اساس سرویس کامل پکیج مبدل و حتی سیستم رادیاتوری شستشو شوند.

یکی دیگر از اقداماتی که در زمان سرویس دوره ای پکیج انجام می شود، تعویض فیلترهای دستگاه است که به دلیل سختی آب ورودی مسدود شده اند.

برای اینکه بدانید سرویس کامل پکیج چیست، توضیحات بیشتر را در کلیپ زیر از زبان آقای اشتیاقی بشنوید.

  • سرویس دوره ای پکیج

در طی سرویس دوره ای اقدامات جزئی تری از قبیل تنظیم باد منبع انبساط پکیج، تنظیم شعله، تنظیم گاز ورودی به پکیج، تنظیم فشار آب دستگاه، بازدید از دودکش و غیره صورت می گیرد.

شاید حجم کارهای صورت گرفته در زمان سرویس دوره ای پکیج آنقدرها هم بزرگ نباشد، اما توجه به همین اقدامات کوچک سلامت و طول عمر پکیج را تضمین می کند.

حال در کلیپ زیر آقای اشتیاقی سرویسکار پکیج انواع سرویس پکیج را بیشتر توضیح داده و در خصوص اهمیت سرویس دوره ای توصیه های مفیدی را گفته اند.

 

اقدامات قابل اجرا در هنگام سرویس پکیج

حال در این قسمت قصد داریم تا در خصوص خدماتی که در طول سرویس پکیج توسط مجری سرویسکار آن ارائه می شود توضیحاتی را بیان کنیم:

  • تعویض یا نصب رسوب گیر پکیج

یکی از ابتدایی ترین کارها در هنگام سرویس پکیج، تعویض رسوب گیرهای ورودی دستگاه می باشد.

رسوب گیر مخزنی است که در مسیر ورودی لوله کشی پکیج نصب می شود و درون آن ژله هایی موجود است که رسوبات آب را جذب خود می کنند تا از این طریق از ورود آن ها به داخل مبدل جلوگیری شود.

نکته مهم در استفاده از رسوب گیر این است که این وسیله دارای تاریخ انقضا مخصوص خود می باشد و باید بعد از اتمام تاریخ مصرف آن را تعویض کرد تا هیچ مشکلی در روند کار پکیج ایجاد نشود.

همچنین اگر از رسوب گیر نامناسب در دستگاه استفاده شود، عملکرد گردش آب نیز با مشکل مواجه خواهد شد، به همین دلیل معمولاً استفاده از رسوب گیرهای مغناطیسی مخصوص پکیج پیشنهاد می شود.

در صورتی که می خواهید از رسوب گیر در دستگاه خود استفاده کنید، اما نیاز به راهنمایی بیشتر برای خرید این وسیله دارید، به مطلب راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن مراجعه نمایید.

  • باز کردن فیلتر سه راهی و فیلتر مدار گرمایش پکیج

مورد مهم دیگر در هنگام اجرای سرویس پکیج در خصوص باز کردن فیلتر سه راهی ورودی پکیج است که به منظور جذب املاح موجود در آب شهری در مسیر ورودی آب پکیج قرار می گیرد.

این فیلتر نیز با توجه به میزان رسوب آب شهر محل زندگی شما باید به صورت دوره ای مورد بازدید قرار گرفته و به خوبی تمیز شود. درون دستگاه یک عدد فیلتر دیگر قرار دارد که به آن فیلتر مدار گرمایش می گویند.

فیلتر مدار گرمایش در مسیر ورودی مدار گرمایش و در سمت راست بلوک هیدرولیکی نصب شده است که این فیلتر نیز در طی سرویس پکیج نیاز به کنترل و تعویض دارد.

سرویس پکیج 2

  • رسوب زدایی مبدل گرمایی پکیج

یکی از اجزای بسیار مهم در پکیج مبدل گرمایی دستگاه است که در صورت رسوب گرفتن آن، آب درون سیستم به خوبی گرم نمی شود.

در نتیجه این مشکل باعث می شود که مصرف کننده درجه پکیج را بالاتر از حد معمول خود ببرد که سبب مصرف بیشتر انرژی در دستگاه و وارد شدن خسارت های سنگین به پمپ سیرکولاتور پکیج به دلیل وارد شدن فشار بیش از حد به آن خواهد شد.

در هنگام رسوب زدایی پکیج بهتر است تا از مواد متناسب با دستگاه استفاده شود و هرگز از فرآورده های نفتی یا محلول های زبر و سابنده برای انجام این کار استفاده نشود.

  • کنترل سیستم دودکش

از آنجا که آب درون پکیج از طریق سوخت گاز به دمای دلخواه می رسد، تولید گازهای حاصل از سوخت در دستگاه بسیار طبیعی است.

به همین دلیل در انواع پکیج از دودکش به منظور تخلیه گازهای حاصل از احتراق استفاده شده است که لازمه بهره گیری از فواید دودکش کنترل سیستم آن در حین سرویس پکیج است.

این کنترل باید به صورت سالیانه انجام شود، زیرا همانطور که در ابتدای متن گفتیم، در صورت وجود نقص در دودکش و عمل نکردن سنسور دود، امکان پخش گاز دی اکسید کربن در منزل وجود دارد که در این حالت پکیج به صورت اتوماتیک خاموش می شود.

مواردی که باید در طی کنترل سیستم دودکش مورد بررسی قرار بگیرد عبارتند از:

  • وجود کوران طبیعی هوا در داخلمسیر دودکش
  • لزوم عاری بودن مسیر دودکش از مواد و اشیای خارجی
  • تمیز بودن داخل دودکش از گرد و خاک

 شما در قسمت زیر تصویر دو عدد دودکش را ملاحظه می کنید که تصویر سمت راست دودکش غیر استاندارد و تصویر سمت چپ دودکش استاندارد را نشان می دهند.

بنابراین بررسی نحوه نصب دودکش و جنس آن نیز در هنگام سرویس پکیج قابل انجام است.

سرویس پکیج 3

در کلیپ زیر آقای مجید صالح آبادی شرایط دودکش استاندارد و همینطور معایب دودکش غیراستاندارد پکیج را توضیح می دهند.

  • بازدید پمپ

پمپ سیرکولاتور نیز یکی دیگر از اجزای مهم در پکیج است که باید بصورت سالیانه بازدید شده تا در صورت گرفتگی احتمالی از خرابی آن جلوگیری شود.

در طول سرویس پمپ پکیج محور آن آزاد می شود تا پمپ بتواند به راحتی به گردش دربیاید و فشار کمتری به آن وارد شود.

حتی ممکن است پمپ سیرکولاسیون نیاز به هواگیری داشته باشد. برای انجام این کار بر اساس مراحل زیر اقدام می شود:

  1. به منظور اقدام به هواگیری پمپ پکیج ابتدا دستگاه را خاموش می کنیم.
  2. سپس اجازه می دهیم تا سیستم شوفاژ یا گرمایش از آب پر شود.
  3. حال با باز کردن پیچ اتوماتیک هواگیر کار هواگیری را انجام می دهیم.
  4. در انتها پیچ هواگیری را محکم می بندیم تا آب نشتی نکند.

برای آشنایی با نحوه تعمیر پمپ پکیج لینک مقاله را لمس کنید.

  • بررسی سیستم های ایمنی دستگاه

سیستم های ایمنی پکیج مانند قطع خودکار گاز در صورت روشن نشدن مشعل، سیستم تنظیم جریان گاز، سنسور فشار و سنسور دود دستگاه باید هر سال بازدید و سرویس شوند.

زیرا چک نکردن سیستم های ایمنی پکیج عواقب سنگینی را به همراه دارد و در اکثر موارد به دلیل حفظ جان مصرف کننده دستگاه تا زمان رفع مشکل اصلا روشن نخواهد شد.

  • کنترل فیلتر

همانطور که در ابتدای متن نیز ذکر شد، تمامی فیلترها و به خصوص فیلترهای موجود در مسیر جریان آب به دلیل امکان نشتی های احتمالی در آن باید بازدید و سرویس شوند.

در طی بازدید فیلترها باید نشتی آن ها را گرفته و در صورتی که فیلتر دیگر کارایی لازم را ندارد باید آن را تعویض کرد.

  • هواگیری پکیج

برای کم کردن سر و صدای ناشی از کار پکیج و کمک به کار سیستم، عمل هواگیری از لازم ترین موارد سرویس پکیج است، که این کار با استفاده از پیچ هواگیر اتوماتیک قابل انجام است.

     سرویس پکیج 4                      

  • هواگیری رادیاتورها

یکی از مشکلات اساسی در آغاز فصل سرما سرد بودن رادیاتورها با وجود روشن بودن پکیج در حالت زمستانه است. در این شرایط اصلی ترین علت به هوا داشتن رادیاتورها یا سیستم گرمایش مربوط می شود.

ولی راه حل رفع این مشکل بسیار ساده است که مصرف کننده می تواند بدون نیاز به کمک سرویسکار از پس انجام آن بربیاید و آن اقدام به هواگیری رادیاتورها است.

البته چنانچه شما نیز تمایل داشته باشید سرویسکار پکیج در حین سرویس دستگاه کار هواگیری رادیاتورها را نیز انجام خواهد داد.

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی سرویسکار پکیج در خصوص هواگیری رادیاتورها و شستشوی مدار نکات ارزشمندی را عنوان می کند.

  • سرویس مشعل

مشعل ها نقش مهمی در گرمای تولید شده توسط پکیج دارند، بنابراین برای عملکرد بهتر مشعل، این قطعه باید به صورت سالیانه تمیز و نازل های آن کنترل شوند.

از جمله سرویس های مشعل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سرویس الکترود یون تشخیص شعله

یکی از قطعات بسیار مهم بر روی مشعل یا برنر که نیاز به بررسی دارد، الکترود یون تشخیص شعله می باشد.

نکته مهم در هنگام سرویس این قطعه تمیز بودن سر یون و قرار داشتن آن در فاصله استاندارد از جرقه زن است.

  • تنظیم گاز مشعل

میزان گاز مشعل در کم و زیاد شدن آن تاثیر مستقیم دارد، به صورتی که کم بودن فشار گاز سبب خاموش و روشن شدن پکیج خواهد شد.

ولی با انجام سرویس پکیج سلامت شیر برقی گاز به طور کامل بررسی می شود تا در صورت لزوم تنظیمات آن دوباره انجام شود.

  • تنظیمات فشار آب، گاز و کنترل حرارت

از نشانه های سرویس مناسب پکیج، تنظیمات خوب دستگاه شامل تنظیم آب، گاز و کنترل حرارت مشعل است.

سرویسکار مجرب پکیج تمامی این اقدامات را با توجه به نوع پکیج، محل نصب پکیج، عوامل جانبی و فشار وارد شده به پکیج به درستی انجام می دهد.

در خصوص لزوم تنظیم گاز دستگاه در قسمت قبل توضیحات کافی را دادیم، ولی توجه داشته باشید که تنظیم آب دستگاه نیز از اهمیت بالایی برخوردار است که خود مصرف کننده می تواند این تنظیمات را انجام دهد.

برای انجام این کار کافی است به فشار سنج دستگاه نگاه کنید، چنانچه فشار آب پکیج در بین بازه 7/. تا 5/1 بار باشد، به این معنی است که میزان آب این وسیله کافیست.

در غیر این صورت باید با توجه به کم یا بیشتر بودن میزان فشار از حد استاندارد آن وارد عمل شوید.

رفع کمبود فشار آب پکیج در زمان سرویس پکیج

چنانچه فشار پکیج کمتر از 7/. بار باشد، باید ابتدا به دنبال علت کم بود فشار دستگاه باشید که در اکثر موارد این موضوع به دلیل وجود نشتی در مبدل و یا سیستم لوله کشی پکیج رخ می دهد.

در این حالت باید ابتدا نشتی دستگاه پیدا شده و رفع شود. در غیر این صورت شما می توانید با باز کردن شیر پرکن پکیج آب مورد نیاز دستگاه را تامین کنید.

اگر پکیج شما دچار نشتی شده و نمی دانید بهترین کار تا زمان رسیدن متخصص چیست، در کلیپ زیر سرویسکار پکیج آقای اشتیاقی راهنمایی های لازم را بیان کرده اند.

 

رفع بالا بودن فشار آب پکیج در زمان سرویس پکیج

در صورتی که فشار آب پکیج بیش از 2 بار باشد، از آن جا که این مشکل به دلیل اضافی بودن آب پکیج رخ می دهد، باید با باز کردن شیر اطمینان دستگاه فشار آن را کاهش دهید.

البته گاهی بالا بودن فشار پکیج به دلیل خرابی شیر اطمینان آن است که این قطعه نیز توسط سرویسکار تست شده و در صورت لزوم تعویض خواهد شد.

  • جرم گیری و تعویض قطعات

تمیز کردن ظاهر پکیج و قطعات درونی آن از اصول اولیه سرویس است که با حفظ نکات ایمنی این کار را خودتان نیز می توانید انجام دهید.

شما همچنین می توانید در صورت مشاهده خرابی یا کم کاری قطعات از تعمیرکار پکیج درخواست کنید تا آنها را تعویض کند.

به خاطر داشته باشید برای تمیز کردن ظاهر و قطعات پلاستیکی پکیج اغلب از دستمال آغشته به آب و صابون استفاده می شود. 

سرویس پکیج 5

 

زمان مناسب برای انجام سرویس پکیج

معمولاً زمان استانداردی برای انجام سرویس پیکج وجود ندارد و فقط مهم است دستگاه به صورت سالانه مورد بازدید قرار بگیرد.

ولی از آن جا که اهمیت سالم بودن و کارایی دستگاه در آغاز فصل سرما بسیار بیشتر است، توصیه ما به شما این است که قبل از آغاز فصل سرما برای سرویس پکیج خود اقدام کنید.

از این طریق شما می توانید فصل سرما را با خاطری آسوده از کارایی موثر پکیج خود آغاز کنید تا آسایش ساکنین ساختمان در طول زمستان با سرد بودن رادیاتورها سلب نشود.

 

فیلم نحوه سرویس کامل پکیج

در کلیپ زیر نحوه سرویس کامل پکیج دیواری را بصورت کامل مشاهده می کنید.

 

با اقدام موقع سرویس پکیج توسط فرد متخصص تا 5 برابر در هزینه ها صرفه جویی کنیم!

اقدام به سرویس منظم پکیج تا حد زیادی سبب صرفه جویی در هزینه ها می شود، علاوه بر این طول عمر قطعات پکیج با انجام سرویس آن بسیار بیشتر خواهند شد و نیاز شما به تعمیر پکیج در حد چشمگیری کاسته می شود.

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که ابتدا پکیج دچار یک مشکل جزئی بوده، آنقدر جزئی که با رسوب زدایی قابل حل بوده است.

اما به دلیل عدم توجه به آن و پشت گوش انداختن سرویس پکیج، همان مشکل کوچک باعث گرفتگی کامل مبدل و حتی خراب شدن شیرآلات ساختمانی شده است.

جالب است بدانید هزینه تعمیر پکیج هایی که به موقع سرویس نمی شوند، تا 5 برابر بیشتر از هزینه سرویس پکیج می باشد.

بنابراین توصیه ما به شما سرویس دوره ای پکیج توسط تکنسین متخصص آن است، تا از طریق سرویس و نگهداری برنامه ریزی شده از خرابی های احتمالی دستگاه جلوگیری کنید.

گروه تاسیسات 24 ساعته با همکاری تعداد بسیار زیادی متخصص در زمینه سرویس و تعمیر پکیج گزینه مناسبی برای این کار می باشد.

سرویس پکیج 6

از جمله مزیت های مجموعه تاسیسات 24 ساعته این است که شما می توانید تمامی خدمات این مجموعه از قبیل سرویس پکیج را توسط حرفه ای ترین و باتجربه ترین سرویسکاران دریافت کنید.

علاوه بر این اگر از نتیجه کار سرویسکار رضایت نداشتید، می توانید از ضمانت نامه مجموعه برخوردار شده و این بار پکیج خود را به صورت رایگان سرویس کنید.

پس اگر زمان سرویس پکیج شما فرا رسیده و به دنبال یک تیم حرفه ای برای این منظور می گردید، همین لحظه فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 

 

اشتراک گذاری این صفحه