در تکمیل مطلب شغل تاسیساتی قصد داریم تا در خصوص تمام مهارت هایی که می تواند در کنار شغل تاسیسات از شما فرد بهتری بسازد توضیحاتی را عنوان کنیم.

 

همانطور که می دانید شغل تاسیساتی از جمله مشاغلی است که ارتباط مستقیمی با مشتریان دارد، لذا رضایت مشتری از مجری تاسیساتی بسیار مهم است.

از طرفی میزان مهارت و تخصص فرد نیز در این شغل اهمیت بالایی دارد و می تواند آینده شغلی شما را تضمین کند.

این توضیحات مشخص می کنند که مهارت هایی که می تواند در کنار شغل تاسیسات از شما فرد بهتری بسازد به دو دسته کلی مهارت های ارتباطی و مهارت های تخصصی تقسیم می شود.

تمام مهارت های مور نیاز شغل تاسیسات 1

 

مهارت های ارتباطی

یکی از توانایی های مهمی که باید هر فرد تاسیساتی در شغل خودش داشته باشد، داشتن مهارت های عالی در برقراری ارتباط با مشتری، ادامه همکاری و کسب رضایت فردی او می باشد.

مهارت های ارتباطی را می توان به صورت زیر دسته بندی کرد:

  • خوش قولی
  • صداقت
  • تواضع
  • انصاف
  • آرامش
  • ادب و خوش رویی
  • قابل اعتماد بودن

آمیخته ای از تمامی مهارت های ذکر شده در قسمت فوق در کنار مهارت های فنی و تخصصی می تواند در کنار شغل تاسیساتی از شما فرد بهتری بسازد.

در این صورت مجری تاسیساتی به فردی تبدیل می شود که نه تنها به فکر سودهای غیر معقول خود از نصب، تعمیر و سرویس تجهیزات تاسیساتی نیست.

بلکه به مشتری خود راهکارهایی را پیشنهاد می دهد تا با کمترین هزینه ها و در کوتاه ترین زمان ها بهترین نتیجه را بگیرند.

مطمئناً مشتریان این قبیل مجریان تاسیساتی از ابتدا به صورت دائمی خواهند بود، چرا که همه مردم جذب افرادی می شوند، که خصایص مثبت انسانی را در آن ها حس کنند.

حتی ممکن است فرد تاسیساتی در ابتدای کار خود از لحاظ تخصصی در رتبه بالایی قرار نداشته باشد.

اما با داشتن مهارت های ارتباطی می تواند اعتماد مشتری را جلب کرده و با گذشت زمان تخصص خود را نیز رشد و افزایش دهد.

متاسفانه گاهاً مشاهده شده که فرد تاسیساتی دارای تخصص و تجربه بسیار بالایی است.

ولی به دلیل داشتن ضعف در برقراری ارتباط با مشتری نتوانسته اعتماد او را جلب کند و پروژه تاسیساتی خود را از دست داده است.

پس با این توضیحات شاید بتوان به جرات این طور گفت که در شغل تاسیساتی داشتن مهارت های عالی در ارتباط با مشتری حرف اول را می زند و داشتن مهارت های تخصصی در رتبه بعد از آن قرار می گیرد.

تکنیک هایی برای افزایش اعتماد مشتری به شما به عنوان مجری تاسیسات را بخوانید تا با روش های مشتری مداری و جلب اعتماد وی بیشتر آشنا شوید.

 

مهارت های تخصصی

کاملا درست که داشتن مهارت های ارتباطی می تواند در ساختن فرد بهتری از شما به عنوان مجری تاسیساتی نقشی مهمی را ایفا کند.

اما نباید از داشتن مهارت های تخصصی برای دستیابی به این هدف نیز غافل شد.

تمام مهارت های مور نیاز شغل تاسیسات 2

مهارت های تخصصی شغل تاسیساتی شامل توانایی های لازم در جهت نصب و راه اندازی، عیب یابی و تعمیر و سرویس تجهیزات تاسیساتی می شود.

اما در کنار مهارت های کلی ذکر شده که هر فرد تاسیساتی باید با توجه به شاخه فعالیتی خود کسب کند، یک سری مهارت های دیگر نیز هستند، که به عنوان مهارت های مضاعف شغل تاسیساتی شناخته می شوند.

نکته مهم این جاست که داشتن این سری توانایی های مضاعف می تواند نقش بسیار مهمی در فرایند تبدیل شما به فردی بهتر به عنوان مجری تاسیساتی ایفا کند.

این مهارت ها در واقع به رشد و موفقیت شما در این خصوص سرعت می بخشد.

در واقع می توان اینطور گفت که داشتن مهارت در شاخه های فنی دیگر هر چند به صورت کم و محدود به عنوان یک ویژگی در فرد تاسیساتی شناخته می شود و باعث افزایش اعتماد مشتری نیز می شود.

حال در قسمت زیر به برخی از مهارت های تخصصی مضاعف مورد نیاز در شغل تاسیساتی اشاره می کنیم:

  1. مهارت در امور بنایی مانند کاشی کاری و گچ کاری
  2. توانایی کار با تمامی ابزار لوله کشی ساختمان و تجهیزات فنی
  3. داشتن سررشته در امور برق کشی
  4. آشنایی با مفاهیم ریاضی

شغل تاسیساتی از جمله مشاغلی است که با بیشتر شغل ها مانند بنایی و حتی برق کشی در ارتباط است.

بنابراین فردی که وارد به شغل تاسیساتی می شود و قصد پیشرفت دارد، بهتر است تا حدودی با سایر مهارت ها و مشاغل مرتبط با این شغل آشنا باشد.

از نظر برخی افراد تاسیساتی که سال هاست در این حوزه فعالیت می کنند، آشنایی مجری با چگونگی برآورد هزینه های اجرایی کار تاسیساتی هم می تواند برای فرد به عنوان یک شاخصه مفید محسوب شود.

چرا که در این صورت شما به عنوان مجری تاسیسات می توانید به خوبی هزینه های اجرای کار تاسیساتی را به مشتری تفهیم کنید.

زمانی که مشتری این مهارت و توانایی شما در برآورد هزینه را مشاهده می کند، خواه با خواه به شما اعتماد می کند.

برای آشنایی با روش های بیشتری به منظور افزایش پیشرفت در شغل تاسیساتی به مطلب 10 نکته تضمینی برای پیشرفت شغلی در لوله کشی مراجعه کنید.

تمام مهارت های مور نیاز شغل تاسیسات 3

نتیجه گیری

به عنوان نتیجه گیری این مطلب باید در ابتدا خاطر نشان کرد، که هدف ما از بالا بردن اهمیت مهارت های ارتباطی در مورد مجری تاسیساتی به معنی پایین بودن اهمیت تخصص و تجربه افراد نیست.

بلکه قصد ما از بیان لزوم داشتن مهارت های ارتباطی فقط به منظور زنده کردن روح کسب و کار سالم و برقراری ارتباطات مثبت در این زمینه است.

زیرا از نظر همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته حق واقعی همیشه با مشتری است و رضایت مندی مشتری از مجری تاسیساتی به معنی تضمین موفقیت های بعدی او نیز خواهد بود.

با این حال بدون داشتن تخصص های فنی کافی و فقط با تکیه بر اخلاق و برخورد مناسب با مشتری هم نمی توان این توقع را داشت که پیشرفت شگرفی در شغل تاسیساتی ایجاد شود.

پس اول مشتری مداری و مدارا با مردم و سپس داشتن مهارت های فنی دو قطب اصلی در این شغل هستند، که می توانند در کنار شغل تاسیساتی از شما فرد بهتری بسازند.

 در صورتی که شما هم تخصص کافی در شغل تاسیسات را دارید و مایل به پوستن به مجموعه تاسیسات 24 ساعته هستید، همین الان فرم همکاری تکنسین را پر و ارسال کنید تا پس از بررسی های لازم به شما اطلاع داده شود.

اگر تاسیساتی حرفه‌ای هستید، جهت همکاری با ما کلیک کنید.

اشتراک گذاری این صفحه