برای سهولت شستشوی دهان بیمار لازم است تا یونیت دندانپزشکی به لوله آب مجهز باشد، به همین دلیل یکی از مهمترین اقدامات در زمان طراحی و اجرای تاسیسات یونیت دندانپزشکی در نظر گرفتن لوله کشی آب در داخل باکس تاسیسات یونیت است.

با ما در ادامه همراه باشید تا در فیلم زیر شما را قدم به قدم با نحوه اجرای لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی آشنا کنیم.

وسایل مورد نیاز

  • قیچی لوله بر
  • آچار شلاقی
  • آچار فرانسه
  • نوار تفلن
  • دستگاه پرس لوله پنج لایه
  • برقو (دستگاه کالیبره کردن لوله 5 لایه)
  • لوله پنج لایه
  • اتصالات پنج لایه

مراحل اجرای کار

  1. لوله کشی آب یونیت را باید در مسیر حفاری شده برای لوله کشی انجام دهیم. پس ابتدا نقشه لوله کشی آب را با توجه به مصرفی های مطب و یونیت طراحی کرده و سپس مسیر لوله کشی را در کف مطب حفاری می کنیم. همچنین در این مرحله لازم است تا محل قرارگیری باکس تاسیسات یونیت مشخص شود تا لوله آب به آن قسمت برسد.
  2. با توجه به مکان قرارگیری لوله های آب گرم و سرد در مکان های مشخص شده، لوله ها را به اندازه مورد نیاز برش می زنیم.
  3. از آنجا که بهترین لوله برای اجرای لوله کشی آب مطب و یونیت از نوع پنج لایه است، از این جنس لوله استفاده کرده و لوله پنج لایه نیوپایپ را در اندازه مناسب و با کمک قیچی لوله بر برش می دهیم.

فیلم نحوه لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی 1

  1. اتصالات مورد نیاز جهت لوله کشی و انشعاب گیری در مسیر لوله کشی را آماده می کنیم.
  2. با استفاده از دستگاه برقو پنج لایه اتصالات را در محل مناسب خود به لوله وصل می کنیم. برقو دستگاهی است که برای کالیبره کردن لوله پنج لایه استفاده می شود تا داخل لوله صاف و یکدست شود.
  3. هنگام وصل کردن اتصالات از محلول مایع ظرفشویی و آب جهت نرم کردن سطح مقطع اتصال استفاده می کنیم.
  4. شیرهای انتهایی لوله های پنج لایه را برای اتصال آماده می کنیم. برای این منظور قسمت روزه شیرها را با نوار تفلن پوشش می دهیم.
  5. رابط اتصال را به شیر وصل می کنیم. برای این کار حتماً به مقدار کافی از نوار تفلون جهت جلوگیری از نشتی استفاده می نماییم.
  6. رابط اتصال را با استفاده از آچار فرانسه و آچار شلاقی به شیر محکم می کنیم.
  7. اتصالات مورد نیاز برای لوله کشی باکس یونیت دندانپزشکی را انجام می دهیم. قرار است در داخل باکس یونیت دندانپزشکی لوله آب در کنار لوله هوا و ساکشن قرار بگیرد.
  8. محل قرارگیری لوله آب باکس یونیت را مشخص کرده و لوله پنج لایه را به اندازه مناسب در این محل برش می زنیم.
  9. شیر را به لوله پنج لایه در قسمت باکس یونیت دندانپزشکی وصل می کنیم.

فیلم نحوه لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی 2

  1. اتصالات مورد نیاز برای لوله کشی سرد و گرم روشویی کنار یونیت دندانپزشکی را انجام می دهیم.
  2. اگر قرار است از رادیاتور برای گرمایش مطب استفاده شود، اتصالات و شیرآلات لازم جهت لوله آب گرم و سرد رادیاتور را نصب می کنیم.
  3. حال باید تک تک اتصالات را محکم کنیم. بنابراین دستگاه پرس لوله پنج لایه را برای سفت کردن اتصالات و شیرآلات آماده می کنیم.
  4. اتصالات و شیرآلات وصل شده به لوله پنج لایه در مسیر لوله کشی آب را با استفاده از دستگاه پرس محکم می کنیم.
  5. با دقت و صبر تمام اتصالات و شیرآلات وصل شده را پرس می کنیم. مراقب هستیم که پرس بیش از حد اتصالات باعث شکستن اتصالات نشود.
  6. همه بخش های پرس شده را با دقت چک می کنیم تا از محکم شدن آن ها مطمئن شویم.
  7. لوله کشی و اتصالات را در تمام مکان های مشخص شده جهت سرویس بهداشتی اصلی، سرویس فرنگی، روشویی، کف شوی و سینک انجام می دهیم.
  8. در انتها درپوش تمام لوله های آب را می بندیم تا در مرحله آخر کار نصبیاتی همچون سینک روشویی، کاسه توالت فرنگی و رادیاتورهای داخل مطب را در محل مشخص شده خود نصب کنیم.

اگر می خواهید مطب تکمیل شده نحوه لوله کشی آب مطب دندانپزشکی را مطالعه کنید کافیست روی لینک مقاله بزنید.

فیلم نحوه لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی 3

جمع بندی

ما در این مطلب شما را با جزئیات لوله کشی آب یونیت دندانپزشکی آشنا کردیم. طراحی نقشه لوله کشی حساب شده و دقیق، برش لوله ها در اندازه صحیح و اتصال محکم آن ها به یکدیگر هر کدام ریزه کاری های مختص به خود را دارند که تنها توسط یک متخصص حرفه ای قابل انجام هستند.

اگر سایز لوله آب و مسیر لوله کشی به درستی انتخاب نشوند، فشار آب در بین یونیت ها به خوبی تقسیم نمی شود و چه بسا با کمبود فشار آب در یونیت آخر مطب دندانپزشکی مواجه شوید.

به همین دلیل توصیه ما به شما کمک گرفتن از تکنسین های حرفه ای گروه تاسیسات 24 ساعته است که با توجه به تجربه بالای خود می توانند سیستم لوله کشی یونیت و مطب دندانپزشکی شما پزشکان گرامی را به بهترین شکل ممکن انجام دهند.

مزیت دیگر استفاده از خدمات تاسیسات 24 ساعته در بهره مندی از مشاوره و بازدید رایگان در کنار گارانتی تضمین کیفیت خدمات است تا هیچ نگرانی بابت لوله کشی و تاسیسات مطب دندانپزشکی خود نداشته باشید.

پس اگر قصد اجرای لوله کشی آب، فاضلاب، ساکشن و هوای یونیت مطب دندانپزشکی خود را دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه