اگر به فکر اجاره مطب دندانپزشکی هستید، پیشنهاد می کنیم تا بعد از مشاهده این فیلم و توضیحات داده شده در این مطلب دست نگه دارید.

به این دلیل که شما نمی توانید هر فضایی را برای راه اندازی مطب دندانپزشکی تان انتخاب کنید. با ما تا انتها همراه باشید تا شما را با مهمترین ویژگی های فضای مناسب مطب اجاره ای دندانپزشکی آشنا کنیم.

ویژگی های فضای مناسب مطب دندانپزشکی

  1. اتاق مورد نظر برای نصب یونیت دندانپزشکی باید ابعاد مناسبی داشته باشد.

یعنی اگر اتاق نصب یونیت تمام آیتم های مورد نظر شما را داشته باشد، اما ابعاد آن استاندارد نباشد، نمی توان یونیت را در آن نصب کرد.

ابعاد استاندارد برای نصب یونیت دندانپزشکی باید عرض 2.5 و طول 2.5 الی 3 متر داشته باشد تا پزشک و دستیار او آزادی عمل برای کار بر روی دندان بیمار داشته باشند. همچنین بتوان تجهیزات یونیت را به خوبی جایگذاری کرد. بنابراین اولین مورد که باید برای اجاره مطب به آن دقت کنید در نظر گرفتن اتاقی حداقل با ابعاد 2.5 تا 3 متر برای نصب یونیت است.

فیلم راهنمای اجاره فضای مناسب مطب دندانپزشکی 1

  1. برای نصب یونیت دندانپزشکی اتاقی را انتخاب کنید که کمترین فاصله تا خروجی فاضلاب داشته باشد.

اگر مطب دندانپزشکی مورد نظر شما چندین اتاق داشت و قصد داشتید یکی از آن ها را برای نصب یونیت انتخاب کنید، باید اتاق نزدیک ترین فاصله تا خروجی فاضلاب داشته باشد. خروجی فاضلاب یونیت می تواند سرویس بهداشتی، آبدارخانه و یا بالکن مطب باشد. این امکان وجود دارد که از هر کدام مکان های ذکر شده یک انشعاب برای خروجی فاضلاب یونیت در نظر بگیریم.

  1. محل قرارگیری کمپرسور یونیت دندانپزشکی را به درستی انتخاب کنید.

کمپرسور وسیله ای است که در زمان روشن بودن صدا تولید می کند و از طرفی مطب دندانپزشکی مکانی است که به آرامش نیاز دارد و باید کمترین صدا در این محل وجود داشته باشد.

اگر مطب دندانپزشکی مجهز به بالکن باشد، این مکان بهترین انتخاب برای نصب کمپرسور است. در غیر این صورت می توان کمپرسور را در بالای پشت بام مطب و یا سرویس بهداشتی نصب کرد. البته این در شرایطی است که فاصله پشت بام تا طبقه ای که یونیت در آن نصب شده زیاد نباشد و در صورت نصب در سرویس بهداشتی، نباید یونیت در همان اتاق قرار داشته باشد. بنابراین مطبی را جهت اجاره انتخاب نکنید که به دلیل عدم وجود بالکن مجبور به نصب کمپرسور در راهرو آن باشید چون صدای آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

  1. مکانی را برای نصب ساکشن مرکزی در نظر بگیرید که دارای بهترین تهویه باشد.

چنانچه بالکن مطب دارای خروجی فاضلاب است، دستگاه ساکشن مرکزی را می توانید در آن مکان نصب کنید. اما اگر سرویس بهداشتی مطب تهویه مناسب داشته باشد، می توانید دستگاه ساکشن را در آن قرار دهید.

فقط دقت داشته باشید شما به هیچ عنوان نمی توانید دستگاه ساکشن مرکزی را داخل اتاق و یا سالن نصب کنید. زیرا فن تهویه دستگاه ساکشن مرکزی بوی نامطبوعی دارد، بنابراین باید به خروجی فاضلاب نزدیک بوده و محیط تهویه خوبی داشته باشد تا بوی دستگاه در محیط داخلی پخش نشود.

فیلم راهنمای اجاره فضای مناسب مطب دندانپزشکی 2

  1. آیا صاحب ملک به منظور اجرای تاسیسات یونیت اجازه تخریب مطب را به شما می دهد یا خیر؟

مورد بسیار مهم بعدی که باید در زمان اجاره مطب دندانپزشکی به آن توجه کنید کسب تکلیف از صاحب ملک برای تخریب مطب به منظور اجرای تاسیسات یونیت است. اگر صاحب ملک این اجازه را به شما بدهد، خروجی اجرای تاسیسات یونیت ظاهر شکیل تری به صورت توکار خواهد داشت. اما چنانچه صاحب ملک اجازه تخریب و کنده کاری به شما نداد، مجبورید لوله کشی آب، باد، فاضلاب و ساکشن مرکزی را به صورت روکار در مطب اجرا کنید.

اجرای تاسیسات یونیت دندانپزشکی به شکل روکار محدودیت های خاص خود را دارد، در صورتی که راهی جز اجرای تاسیسات یونیت به صورت روکار ندارید، به این نکات دقت کنید:

  • به محل و جهت جایگذاری یونیت دندانپزشکی دقت کنید. چون محل خروجی فاضلاب یونیت در زیر پای بیمار است و شما باید بتوانید لوله را به صورت روکار بر روی دیوار هدایت کرده و به خروجی فاضلاب برسانید.
  • مسیر فرضی در نظر گرفته برای هدایت لوله های تاسیسات یونیت نباید از مکان های عبور و مرور از قبیل درب اتاق عبور کند. اگر به هر دلیلی در مسیر لوله کشی روکار به درب اتاق رسیدید، باید کنده کاری کنید و لوله به صورت توکار اجرا شود. در این حالت دیگر نمی توان لوله را به سمت بالا هدایت کرد. چون فاضلاب خروجی با کمک قدرت جاذبه و شیب لوله به صورت خود به خود به سمت خروجی هدایت می شود.

 

  1. بهترین مکان را برای نصب روشویی در مطب انتخاب کنید.

فرقی نمی کند که لوله کشی به صورت توکار بوده و یا روکار، در هر صورت مهم است که روشویی را در مکان مناسبی قرار دهید. بهترین محل برای این منظور سمت راست یونیت، یعنی جایی است که بیمار بر روی صندلی یونیت می نشیند.

اما سمت چپ یونیت گزینه خوبی برای نصب روشویی نیست، چون در آن جهت صندلی متمایل به دیوار است و فضای کافی وجود ندارد.

سمت راست، پایین پای بیمار و پشت یونیت محل های مناسبی برای نصب روشویی به شمار می آیند. در هر صورت مهم است که مکان انتخابی قابلیت لوله کشی فاضلاب یونیت را داشته باشد. اگر نتوانیم محل مناسبی برای لوله کشی فاضلاب یونیت در نظر بگیریم در زمان کارکرد دستگاه به مشکل برمی خوریم.

اما در خصوص لوله کشی آب و هوای یونیت و همچنین لوله کشی آب گرم برای روشویی محدودیت شیب وجود ندارد. فقط مهم این است که بتوانیم از شیرآلات داخل ساختمان انشعابات مورد نظر را گرفته و به سمت یونیت هدایت کنیم.

بنابراین پیش از اجاره مطب دندانپزشکی به این 3 نکته تاسیساتی دقت داشته باشید:

  • ابعاد اتاق برای جایگذاری و نصب یونیت مناسب است یا خیر؟
  • آیا اجازه تخریب برای لوله کشی دارید یا خیر؟
  • از محل باکس تاسیسات یونیت دندانپزشکی تا خروجی فاضلاب امکان اجرای لوله کشی فاضلاب با شیب مناسب وجود دارد یا خیر؟

فیلم راهنمای اجاره فضای مناسب مطب دندانپزشکی 3

جمع بندی

در این مطلب به نکات بسیار مهمی اشاره کردیم که باید در زمان اجاره مطب دندانپزشکی به آن ها دقت کنید. چنانچه موارد گفته شده را مد نظر داشته و رعایت کنید، ما این ضمانت را به شما می دهیم که اجرای تاسیسات یونیت و مطب دندانپزشکی اجاره ای شما به خوبی قابل انجام بوده و یک فضای مناسب و حرفه ای اجاره خواهید کرد.

همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته این توانایی و مهارت را دارند که تاسیسات مطب و یونیت دندانپزشکی شما را با بهترین کیفیت طراحی و اجرا کنند.

اعلام رضایت مندی جمع زیادی از دندانپزشکان که سابقه همکاری با مجموعه ما را داشته اند، گواهی بر کیفیت خدمات ما است. برای نمونه می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید تا از رضایت مندی آقای دکتر رفیعی از خدمات ما آگاه شوید.

همچنین می توانید برای کسب اطمینان از تخصص همکاران ما کلیپ نمونه پروژه تاسیسات دندانپزشکی را تماشا کنید که در مطب آقای دکتر بهادری انجام شده است.

 

شما نیز می توانید با سپردن اجرای تاسیسات مطب دندانپزشکی خود به متخصصین ما علاوه بر بهره مندی از مشاوره و بازدید رایگان از گارانتی تضمین کیفیت خدمات ما برخوردار شوید.

پس برای ثبت سفارش همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

اشتراک گذاری این صفحه