در زمان نصب پمپ آب به قطعات و تجهیزات مختلفی نیاز داریم تا این وسیله را به شکل اصولی نصب و راه اندازی کنیم. علاوه بر این یک سری نکات و ریزه کاری ها در زمان انتخاب قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب وجود دارند که توجه به آن می تواند نصب استاندارد پمپ آب و بازدهی مناسب این وسیله را تضمین کند.

اگر تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید نه تنها تجهیزات مورد نیاز برای نصب پمپ آب را به شما معرفی می کنیم، بلکه نکات مهم در زمان انتخاب این قطعات را به شما یادآور خواهیم شد.

اگر به خرید تجهیزات پمپ آب و نصب آن ها نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین قطعات مورد نیاز نصب پمپ آب را تهیه کنید.

دیالوگ فیلم

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب چه هستند؟

در این پروژه از قطعات زیر استفاده شده است:

  • پمپ آب 2 اسب 11 آمپر

این مدل پمپ دارای 2 عدد پروانه بوده و تقریباً بین 65 تا 70 متر هد دارد، یعنی آب را تا ارتفاع 65 الی 70 متری بالا می برد.

  • گیج تنظیم فشار

تمام مراحل تنظیم فشار پمپ آب خانگی از طریق گیج فشار این وسیله انجام می شود. با کمک این قطعه می توانیم سطح فشار پمپ آب را مشاهده کرده و پمپ را در فشار دلخواه تنظیم کنیم.

  • شیر خودکار یا check valve

کار شیر خودکار یا شیر یکطرفه به این صورت است که وقتی آب از داخل پمپ خارج شد، مانع از بازگشت مجدد آب به داخل پمپ و مخزن می شود. به این دلیل که اگر آب به داخل پمپ برگشت کند، به درون منبع نیز برگشت می کند و در نتیجه باعث سرریز شدن منبع می شود.

نحوه عملکرد شیر یک طرفه به این صورت است که وقتی موتور پمپ به حداکثر فشار می رسد، دریچه شیر به صورت خودکار بسته می شود. با این اقدام نه تنها از بازگشت آب پیشگیری می شود، بلکه به موتور پمپ کمک می کند تا در زمان استارت مجدد با فشار و سنگینی مضاعف مواجه نشود. به همین خاطر نصب شیر طرفه در خروجی پمپ آب بسیار ضروری است. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شیر طرفه به مقاله انواع شیر یکطرفه مراجعه کنید.

  • کنتاکتور (برای پمپ های آب بالاتر از 5 آمپر)
  • پرشر اتومات 2- 11 بار
  • مخزن ذخیره آب افقی
  • پنج راهی برنجی
  • فلوتر

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب فیلم 1

نکات مهم انتخاب قطعات برای نصب پمپ

بعد از اینکه با قطعات مورد نیاز برای نصب و راه اندازی پمپ آب آشنا شدید، نوبت به بررسی نکات مهم در زمان انتخاب این قطعات می رسد:

  • در نظر گرفتن قدرت پمپ در زمان انتخاب پرشر سوئیچ

در زمان انتخاب کلید اتوماتیک یا پرشر سوئیچ پمپ آب باید به قدرت پمپ آب توجه شود. به عنوان مثال برای یک پمپ 2 اسب بخار باید از کلید اتومات 2-11 بار استفاده شود و بکارگیری پرشر سوئیچ 1-6 بار غیر اصولی است. چون پرشر سوئیچ 2-11 بار سطح فشار کمتر و مینیموم بار بیشتری دارد.

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب فیلم 2

  • استفاده از جنس سنگین وزن پنج راهی برنجی

برخی از پنج راهی های برنجی در ظاهر شبیه هم هستند، اما وزن سبکی دارند. اگر پنج راهی برنجی سبک وزن باشد، ممکن است در زمان نصب بر روی پمپ دچار شکستگی شود. به همین دلیل توصیه می شود از مدل سنگین وزن پنج راهی برنجی استفاده کنید.

  • استفاده از کنتاکتور قبل از پمپ آب

در پمپ های آب بالای 5 آمپر بهتر است برای دوام خازن استارتر از کنتاکتور یا تابلو برق قبل از دستگاه استفاده شود. چون جریان مصرفی پمپ بالا است و باعث کوتاه شدن عمر پرشر سوئیچ می شود. بنابراین اگر قصد نصب پمپ آب بالاتر از 5 آمپر را داشتید، حتماً در تابلو برق از کنتاکتور استفاده کنید.

  • توجه به سایز ورودی پمپ آب

زمانی که قصد اتصال پمپ آب به مخزن ذخیره را داریم، باید به سایز ورودی پمپ توجه کنیم. چون نباید تحت هیچ شرایطی سایز ورودی پمپ آب را تغییر دهیم. همچنین نباید در زمان اتصال پمپ به منبع از زانویی در مسیر استفاده کنیم.

البته اگر محل نصب منبع کمی بالاتر از پمپ باشد، مقدار اندکی بالا و پایین بودن محل نصب پمپ نسبت به منبع قابل قبول است. اما هم تراز نبودن محل نصب پمپ و منبع در فواصل محدود باعث افت فشار آب ورودی به پمپ می شود.

علاوه بر این بسیار مهم است که سایز ورودی پمپ آب با سایز اتصال منبع هم اندازه باشند و اگر به هر دلیلی سایز یکی از این اتصالات را کم یا زیاد کنید، باعث افت عملکرد پمپ آب خواهید شد. در این شرایط پمپ آب به سطح فشار مورد نیاز خود نخواهد رسید.

  • انتخاب سایز فلوتر با توجه به تعداد مصرفی ها

اگر تعداد واحدهای ساختمانی متصل به شبکه پمپ آب کم باشد، شاید فلوتر سایز یک دوم و سه چهارم جوابگو باشد، اما برای تعداد مصرفی های بیشتر و پمپ آب قوی تر، باید حجم فلوتر را طوری انتخاب کنیم که پر کردن منبع سریع تر انجام شود.

به بیانی دیگر باید از فلوتر در سایز بزرگ تر استفاده کنیم تا بتواند به همان میزان که آب از منبع برداشت می شود، آن را جبران کرده و سرعت پر کردن منبع بالاتر برود.

قطعات مورد نیاز برای نصب پمپ آب فیلم 3

جمع بندی

در این مطلب نه تنها لوازم مورد نیاز برای نصب پمپ آب را به شما معرفی کردیم، بلکه مهمترین نکات در زمان انتخاب این قطعات را گوشزد کردیم با این امید که اگه در زمینه فنی مهارت دارید، خودتان بتوانید از عهده نصب و راه اندازی پمپ آب خانگی خود بربیاید.

البته اگر برای این منظور نیاز به یک متخصص دارید می توانید از مهارت تکنسین های ما در گروه تاسیسات 24 ساعته بهره مند شوید. ما در این مجموعه بهترین و فنی ترین متخصصین تاسیساتی را گرد هم جمع کردیم تا نیازهای تاسیساتی شما را رفع کنیم. همچنین تمام خدمات از جمله نصب پمپ آب را همراه با گارانتی تضمین کیفیت ارائه می دهیم تا از نتیجه خدمات دریافتی از ما رضایت کامل را داشته باشید.

پس اگر شما هم برای نصب پمپ آب ساختمان خود نیاز به یک متخصص دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

اگر به خرید تجهیزات پمپ آب و نصب آن ها نیاز دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین قطعات مورد نیاز نصب پمپ آب را تهیه کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر سرکارخانم آقاجانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پمپ آب

برخی از سوابق کاری مرتبط با نصب ، سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی و منبع

 

 

 

اشتراک گذاری این صفحه