در این مطلب قصد داریم تا در خصوص هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان با شما صحبت کنیم.

لوله های آب و فاضلاب ساختمان از هر جنس و کیفیتی هم که باشند به مرور زمان دچار مشکل خواهند شد و معمولاً ایراد خود را به صورت نشتی را نشان می دهند.

موضوع نشتی لوله های آب و فاضلاب مسئله ساده ای نیست که بتوان بدون توجه از کنار آن رد شد، بلکه لازم است هر چه زودتر محل نشتی را پیدا کرده و لوله های آسیب دیده را از شبکه لوله کشی ساختمان حذف نمود.

گاهی هم ممکن است مقدار آسیب دیدگی به لوله ها تا حدی باشد که با تعمیر یک لوله، بعد از چند وقت لوله ها دیگر دچار گرفتگی، نشتی و یا ترک خوردگی شود. در این صورت هیچ راهی جز بازسازی کلی لوله های آب و فاضلاب برای شما باقی نمی ماند.

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی فاضلاب و آب با توجه به اینکه مقدار آسیب دیدگی لوله ها چقدر است و چه زمانی به فکر تعمیر لوله ها باشید، می تواند کاملاً متفاوت باشد.

هر چه زودتر متوجه خرابی های سیستم لوله کشی آب و فاضلاب شده و به فکر تعمیر و یا بازسازی آن ها باشید، هزینه ای که می پردازید، به مراتب کمتر خواهد بود.

در این مطلب قصد داریم تا بر اساس اجرت های مجریان خود در مجموعه تاسیسات 24 ساعته شما را با جزئیات هزینه بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب آشنا کنیم.

 

هزینه بازسازی و تعمیر جزئی سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

موقعیت های مختلفی پیش می آید که به بازسازی و تعمیر لوله کشی نیاز پیدا می کنید، برخی از آن ها جزو موارد بازسازی کلی و بعضی دیگر شامل بازسازی جزئی سیستم لوله کشی می شوند.

سیستم لوله کشی آب و فاضلاب در قسمت های مختلف ساختمان از جمله حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوله کشی رادیاتور شوفاژ پخش شده اند.

  • هزینه تعمیر و بازسازی سرویس بهداشتی و حمام

تغییر کامل لوله کشی آب در سرویس بهداشتی و حمام با لوله های آذین تک لایه و 5 لایه توسط همکاران ما با هزینه ای در حدود 1.5 الی 2 میلیون تومان در سال1402 قابل انجام است.

در صورتی که بخواهید سیستم لوله کشی فاضلاب سرویس بهداشتی و حمام را تغییر دهید، اجرت مجری لوله کش مجموعه ما در حدود 1.5 الی 2.5 میلیون تومان خواهد شد. (در صورتیکه لوله کشی فاضلاب قدیم پلیکا یا پوش فیت باشد)

  • تغییر لوله کشی آب و فاضلاب آشپزخانه

آشپزخانه یکی از مهمترین بخش های هر ساختمان است، که سالم بودن سیستم لوله کشی آن سهم زیادی در آسایش ساکنین دارد.

حال اگر به هر دلیلی سیستم لوله کشی آشپزخانه شما دچار مشکلاتی همچون ترکیدگی لوله ها، گرفتگی لوله ها بر اثر رسوبات و حتی زنگ زدگی شدند، می توانید آن ها را به کل بازسازی کنید.

  • بازسازی و تغییر سیستم لوله کشی آب آشپزخانه با استفاده از لوله 5 لایه و یا آذین تک لایه و به صورت توکار با اجرتی تقریبی  1  تا 1.5 میلیون تومان در مجموعه ما انجام می شود.
  • اما اگر بخواهید لوله های آب جدید را به صورت لوله کشی آب روکار در ساختمان اجرا کنید، مجریان ما با دریافت اجرت تقریبی 1 تا 1.5 میلیون تومان و با کمک لوله های 5 لایه و یا آذین تک لایه این کار را برای شما انجام می دهند.
  • بازسازی و تغییر کل سیستم آب و فاضلاب آشپزخانه با هزینه ای حدودی یک الی 2 میلیون تومان توسط مجریان ما برای شما انجام می شود.

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان 1

هزینه بازسازی کل سیستم لوله کشی در یک واحد مسکونی

گاهی به دلیل قدمت ساختمان و یا استفاده از لوله های بی کیفیت ممکن است کل لوله های آب و فاضلاب یک واحد مسکونی دیگر قابل استفاده نبوده و نیاز به بازسازی کلی داشته باشند.

مبنای محاسبه هزینه بازسازی لوله کشی فاضلاب، آب و رادیاتور شوفاژ در یک واحد مسکونی تعداد سرویس ها و تجهیزات آنها می باشد.

  • بازسازی کامل سیستم لوله کشی یک واحد مسکونی به متراژ 50 الی 100 متری

بازسازی کامل سیستم لوله کشی یک واحد مسکونی به متراژ 50 الی 100 متر شامل بازسازی کامل تاسیسات حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوله کشی رادیاتور شوفاژ می باشد.

تمامی این خدمات بدون محاسبه دستمزد نصب شیرآلات توسط مجریان ما حدود 6 الی 10 میلیون تومان می باشد.

  • بازسازی کامل سیستم لوله کشی یک واحد مسکونی به متراژ 100 الی 150 متری

همانطور که متراژ واحد مسکونی بالا می رود، هزینه ای که باید بابت بازسازی سیستم لوله کشی ساختمان پرداخت کنید، بیشتر می شود.

بازسازی کامل سیستم لوله کشی ساختمان شامل تعویض لوله های حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و لوله کشی رادیاتور بدون هزینه دستمزد نصب شیرآلات حدود 8 الی 15 میلیون تومان می باشد.

 

جدول محاسبه هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

بازسازی لوله کشی آب، فاضلاب و رادیاتور شوفاژ از آن دست خدماتی است که خواه ناخواه به سایر خدمات از جمله کنده کاری، گچ کاری، رنگ آمیزی و بازسازی ظاهری ساختمان نیاز پیدا می کند.

مخصوصاً اگر سیستم لوله کشی آب، فاضلاب و رادیاتور شوفاژ قبلی از نوع توکار بوده و اکنون نیاز باشد لوله ها را به کل تعویض کنید.

در این صورت حتی اگر لوله های جدید را به صورت روکار اجرا کنید، باز هم باید برای کور کردن لوله های قبلی مقدار کنده کاری در ساختمان انجام شود.

این توضیحات را برای شما گفتیم که بدانید هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی ساختمان شامل خدمات کنده کاری، گچ کاری، رنگ آمیزی و بازسازی ظاهری ساختمان نمی شود.

در نتیجه آنچه ما در جدول زیر به عنوان هزینه بازسازی و تعمیرات لوله های آب، فاضلاب و رادیاتور شوفاژ آورده ایم، فقط به اجرت مجری لوله کش در خصوص حذف لوله های قبلی و اجرای لوله های جدید در ساختمان مربوط می شود.

نوع خدمات

هزینه تقریبی اجرت

بازسازی کلی لوله کشی آب حمام و سرویس بهداشتی

1.5 الی 2 میلیون تومان

بازسازی کلی لوله کشی فاضلاب حمام و سرویس بهداشتی

1.5 الی 2 میلیون تومان

تغییر لوله کشی آب آشپزخانه توکار

 1  تا 1.5 میلیون تومان

تغییر لوله کشی آب آشپزخانه روکار

 1 تا 1.5 میلیون تومان

تغییر کامل لوله کشی آب و فاضلاب آشپزخانه

یک الی 2 میلیون تومان

بازسازی کامل سیستم لوله کشی واحد مسکونی 50 الی 100 متر (بدون هزینه نصب شیرآلات)

6 الی 10 میلیون تومان

بازسازی کامل سیستم لوله کشی واحد مسکونی 100 الی 150 متر (بدون هزینه نصب شیرآلات)

8 الی 15 میلیون تومان

تشخیص نشتی لوله ها با دستگاه

200 الی 500 هزار تومان

کنده کاری، گچ کاری، رنگ آمیزی و بازسازی ظاهری

به عهده مشتری

جدول محاسبه هزینه بازسازی لوله کشی ساختمان بر اساس تعرفه های مجموعه تاسیسات 24 ساعته

اگر نیاز به خرید لوله و اتصالات جهت بازسازی یا تعمیرات را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین لوله و اتصالات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

جبران خسارت نشت لوله آب و فاضلاب در آپارتمان به عهده کیست؟

یکی از سوالاتی که مکرر از ما پرسیده می شود این است که اگر در یک ساختمان آپارتمانی یکی از لوله های آب یا فاضلاب دچار ترکیدگی شود، چه کسی باید هزینه مربوط به تعمیرات لوله و بازسازی را پرداخت کند؟

در جواب این سوال باید گفت، براساس قوانین آپارتمان نشینی اگر لوله کشی آب و یا فاضلاب تنها مربوط به یک واحد آپارتمان دچار نشتی شود، هزینه رفع نشتی لوله و تعمیرات لوله کشی به عهده مالک همان واحد است.

اما در صورتی که نشتی مربوط به لوله کشی رایزر اصلی و مشاعات باشد، هزینه جبران خسارت نشتی و تعمیرات مربوط به آن با ساکنین کل ساختمان می باشد.

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان 2

بازسازی لوله کشی ساختمان باید در چه زمانی انجام شود؟

سوال دیگری که از مجریان لوله کش ما پرسیده می شود، در خصوص زمان مناسب بازسازی لوله کشی در ساختمان است.

فکر می کنیم با توجه به آنچه تا این قسمت از متن گفتیم متوجه این مورد مهم شده اید که هر چه زودتر مشکل سیستم لوله کشی ساختمان خود را شناسایی کرده و آن را رفع کنید، هزینه های شما بابت تعمیر و بازسازی لوله ها کمتر می شود.

علاوه بر هزینه مربوط به بازسازی لوله ها، نباید خسارت های ناشی از ترکیدگی از لوله ها را فراموش کنیم، که با اقدام سریع و به موقع می توانیم جلوی آسیب های بیشتر به بنا و حتی لوازم خانه را بگیریم.

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان 3

 

عوامل موثر در هزینه بازسازی و تعمیر لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان

هر چه که تا این قسمت گفتیم، همگی به هزینه های مربوط به اجرت مجری لوله بابت تعمیر و بازسازی لوله های آب، فاضلاب و رادیاتور شوفاژ در قسمت های مختلف یک ساختمان بود.

اما از آن به بعد می خواهیم عواملی را بررسی کنیم که می توانند تا حد زیادی در هزینه نهایی اجرت بازسازی لوله کشی و تعمیرات لوله ها موثر باشند.

  • نوع سیستم لوله کشی جدیدی که قصد اجرای آن را دارید.

وقتی سیستم لوله کشی یک ساختمان رو به زوال می رود، شاید تنها راه و حتی به صرفه ترین اقدام این باشد که کل سیستم را از نو راه اندازی و اجرا کنیم.

در این حالت چند گزینه متنوع پیش روی صاحب خانه وجود دارد:

  • لوله کشی آب و فاضلاب به روش زیر سقفی
  • لوله کشی فاضلاب کف خواب
  • لوله کشی آب انشعابی توکار
  • لوله کشی آب روکار

موضوع اینجاست که روش انتخابی صاحب ملک بر روی هزینه نهایی لوله کشی تاثیر گذار است. همانطور که در جدول محاسبات اجرت ها دیدید، روش اجرای بازسازی لوله کشی آب روکار پر هزینه تر از لوله کشی توکار است.

یا اینکه انتخاب روش لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب به روش زیر سقفی تنها زمانی در تعمیر لوله ها بصرفه است که قصد بازسازی کل ساختمان را داشته باشیم.

در غیر این صورت انتخاب این روش ها به معنی صرف هزینه های سنگین تر بابت کنده کاری، گچ کاری، رنگ آمیزی و حتی پوشاندن دیوارها با کاغذ دیواری است.

  • نوع لوله کشی قدیمی ساختمان

مورد مهم بعدی که باز هم می تواند بر روی هزینه نهایی بازسازی و تعمیرات لوله کشی ساختمان تاثیر بگذارد، مدل لوله کشی لوله ها قبل از بازسازی است.

برای مجری لوله کش بسیار مهم است که سیستم لوله کشی شما قبلاً به چه شکلی بوده است، چون باید به همان اندازه وقت و انرژی بابت پیدا کردن لوله های قبلی و حذف یا تعمیر آن ها صرف کند.

می توان گفت کم هزینه ترین مدل این است که لوله کشی آب ساختمان در روش قبلی به شکل روکار بوده، در این صورت می توان لوله های قبلی را بدون هیچ کنده کاری جمع کرد و سیستم لوله کشی جدید را راه اندازی نمود.

اما اگر لوله کشی قبلی به صورت سنتی و کف خواب بوده، در این صورت هزینه شما بابت کندن زمین و دیوار، خارج کردن یا کور کردن لوله ها و در ادامه بازسازی ظاهر ساختمان به مراتب بیشتر می شود.

در کلیپ کوتاه زیر مهندس اسماعیلی در مورد اینکه لوله کشی روکار بهتر است یا توکار و هزینه های آن صحبت میکند.

حتی بازسازی لوله ها در روش زیر سقفی به اندازه بازسازی لوله ها در روش توکار سنتی پر هزینه نیست، چون یکی از مزایای لوله کشی به روش زیر سقفی این است که در زمان تعمیر می توانید به راحتی به لوله ها دسترسی داشته باشید.

اگر میخواهید تفاوت های لوله کشی از زیر سقف و لوله کشی سنتی را بدانید کلیپ کوتاه زیر را ببینید.

  • حجم بازسازی

گاهی فقط لوله های آشپزخانه و یا سرویس بهداشتی هستند که نیاز به بازسازی دارند، در این صورت طبیعتاً مقدار هزینه های شما به مراتب کمتر از مواقعی خواهد شد که بخواهید کل سیستم لوله کشی ساختمان را تعمیر یا تعویض کنید.

  • قیمت لوله و اتصالات جدید

شما در زمان بازسازی و تعمیرات لوله کشی ساختمان می توانید حتی جنس لوله های خود را تغییر داده و مطابق با نیاز ساختمان خود از لوله و اتصالات متفاوت از نمونه قبلی استفاده کنید.

اما توجه داشته باشید که قیمت خرید لوله و اتصالات فاضلاب و آب با توجه به کیفیتی که دارند، می تواند بسیار متفاوت باشد.

هر چند ما همیشه توصیه می کنیم اگر قرار باشد بعد از مدت کوتاهی تنها به دلیل کیفیت پایین لوله ها، هزینه ها و دردسرهای بازسازی لوله کشی ساختمان را متحمل شوید، بسیار بهتر است که از همان ابتدا لوله گران تر، اما با دوام تر بخرید.

اگر نیاز به خرید لوله و اتصالات جهت بازسازی یا تعمیرات را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین لوله و اتصالات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

 

هزینه تعمیرات و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب در مشهد

یکی از محبوب ترین خدمات ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته در شهر مشهد، انجام تعمیرات و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب است که توسط کادری فنی و کاربلد از مجریان تاسیساتی برای ساکنین این شهر انجام می شود.

تمامی عوامل ذکر شده در این مطلب از جمله نوع سیستم لوله کشی آب، شیوه لوله کشی فاضلاب، متراژ ساختمان و قیمت لوله و اتصالات جدید در زمان محاسبه قیمت تعمیرات و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب مشهد تاثیرگذار هستند. با این حال شما شهروندان مشهدی می توانید برای کسب اطلاع از قیمت دقیق این خدمات سفارش خود را ثبت کنید.

 

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب در شیراز

بازسازی لوله کشی آب فاضلاب در شهر شیراز ممکن است بنا به دلایل مختلف از جمله بازسازی ساختمان، قدیمی شدن سیستم لوله کشی و از بین رفتن لوله و اتصالات قدیمی مورد نیاز باشد.

خوشبختانه مجموعه تاسیسات 24 ساعته در شهر شیراز تمامی خدمات مربوط به تعمیرات و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب این شهر را همراه با گارانتی به شاکنین شیرازی عرضه می کند. برای اطلاع از هزینه تعمیرات و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب در شهر شیراز کافیست به لیست قیمت های داده شده در این متن مراجعه کنید.

 

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب در کرج

اگر سیستم لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان شما در کرج به قدری فرسوده شده که هیچ راهی جز بازسازی برای آن وجود ندارد، می توانید بر روی تخصص و مهارت مجریان تاسیساتی این مجموعه حساب باز کنید.

البته هزینه این کار با توجه به متراژ ساختمان، نوع لوله مورد استفاده و سیستم لوله کشی مورد نظر سنجیده می شود. پس برای اطلاع از قیمت دقیق بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان خود در کرج همین الان سفارش خود را ثبت کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب شما را با جزئیات هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب به صورت جزئی و کلی آشنا کردیم، برای اطلاع از قیمت های به روز شده به صفحه تعرفه خدمات ما در سایت مراجعه کنید.

اجرای لوله کشی به همراه تعمیر و بازسازی کلی و جزئی سیستم لوله کشی ساختمان از جمله خدمات ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته است.

هزینه بازسازی و تعمیرات لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان 4

اگر شما هم قصد بازسازی و تعمیر سیستم لوله کشی ساختمان خود را دارید، می توانید همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

همکاران ما بدون دریافت هزینه مربوط به ایاب و ذهاب در کمترین زمان ممکن در محل پروژه شما حاضر شده و خدمات لوله کشی را با بالاترین کیفیت انجام می دهند.

 

در زیر  بازسازی لوله کشی آب و انشعاب اصلی فاضلاب یک واحد ساختمان که توسط همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته برای پروژه آقای مهندس ترابیان انجام شده است را مشاهده می کنید.

 

همچنین در کلیپ زیر نمونه بازسازی و تعویض رایزرهای یک مجتمع مسکونی را مشاهده میکنید

 

و کلیپ های بیشتر از نمونه تعمیر و بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب و شوفاژ ساختمان انجام شده توسط همکاران ما

در زیر نظر آقای مهندس ترابیان که کار بازسازی لوله کشی آب و فاضلاب برای ایشان انجام شده است را در مورد تجربه استفاده از خدمات همکاران ما می شنوید.

 

همچنین میتوانید نظر جناب آقای باقری  را در مورد تجربه ایشان از خدمات همکاران ما بشنوید

 

منبع فارسی

منبع انگلیسی

 

اشتراک گذاری این صفحه