در ادامه مطلب تعمیرات پکیج دیواری گلدیران این بار قصد داریم تا در مورد کد خطاهای پکیج گلدیران ورفع عیب آن ها اطلاعاتی را در اختیار شما علاقه مندان قرار دهیم.

کد خطاهای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها 1

پکیج های دیواری گلدیران سال های طولانی است که مورد استفاده مردم ایران قرار دارند. لذا ما برای آسان نمودن روش تعمیر و عیب یابی این دستگاه در مورد کدهای خطایی که پکیج در موارد اضطراری وجود مشکل در روند کار خود صادر می کند توضیحاتی را بیان خواهیم کرد.

از آن جا که بررسی کدهای خطای پکیج گلدیران در مدل پرستیژ بیشتر مورد نیاز افراد قرار گرفته است، ما در ادامه در خصوص کدهای خطای این مدل صحبت خواهیم کرد.

کد خطای پکیج گلدایران مدل پرستیژ:

خطای E1:

در این حالت به علت شکستگی یون تشخیص جرقه در دستگاه شعله پکیج تشخیص داده نمی شود و پکیج خاموش خواهد شد و چه بسا یکی از دلایل گرم نشدن آب در پکیج گلدیران همین مشکل باشد.

رفع ارور e1:

  • بررسی وجود یا عدم وجود گاز در دستگاه
  • بررسی قطعه جرقه زن و تعویض آن در صورت خرابی
  • تعویض یون تشخص جرقه در پکیج
  • بررسی مسیر دودکش در پکیج

خطای E2:

این کد به معنی بالا بودن دمای مبدل است.

رفع خطای e2:

در تمامی پکیج ها علت اصلی بالا رفتن بیش از حد حرارت در دستگاه جذب رسوبات توسط مبدل است. بنابراین اولین اقدام رسوب زدایی پکیج است.

در ادامه ممکن است خرابی سنسور حرارتی یکی دیگر از دلایل بروز این مشکل باشد که با تعویض آن مشکل رفع خواهد شد.

کد خطای E3:

هر زمان لوله آب گرم خروجی از پکیج مشکل داشته باشد، کد خطای e3 در پکیج گلدیران نمایش داده می شود.

رفع ارور e3:

از آن جا که لوله آب خروجی می تواند از قسمت پکیج یا حتی لوله های شوفاژ باشد، پس احتمال رسوب گرفتن این لوله ها نیز وجود دارد.

پس به منظور رفع این مشکل در سیستم لوله کشی پکیج و شوفاژها را رسوب زدایی کنید. البته در برخی موارد چند بار ریست کردن دستگاه هم می تواند مشکل را رفع کند.

نکته!

چنانچه پکیج گلدیران بیش از یک ساعت روشن باشد، پکیج به صورت خودکار خاموش می شود. در این حالت کافیست شیر آب گرم را بسته و دوباره باز کنید تا پکیج روشن شود.

کد خطای E4:

در صورتی که فشار آب موجود در مدار بیش از حد پایین باشد این کد صادر می شود.

رفع خطای e4:

به منظور رفع این خطا باید اول بررسی کنید که هیچ قسمت از پکیج اعم از لوله ها و قسمت زیرین دستگاه دچار نشتی نشده اند.

سپس پکیج را از طریق باز کردن شیر پرکن آن پر از آب می کنیم، ولی مراقب هستیم که این کار را تا زمانی انجام دهیم که فشار پکیج به بیش از 2 بار نرسد. سپس می توان دستگاه را ریست کرد.

در صورتی که مشکل پکیج حل نشد، پمپ آب آن باید بررسی شود، زیرا این احتمال وجود دارد که پمپ سوخته و نیاز به تعویض داشته باشد.

کد خطاهای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها 2

کد خطای E6/E7:

در تمامی پکیج ها از جمله پکیج گلدیران مدل پرستیژ از یک عدد سنسور یا حسگر دما به نام NTC به منظور تنظیم دمای آب استفاده می شود.

حال در صورتی که این سنسور شکسته شده باشد این کد در دستگاه نمایش داده می شود.

 

رفع خطای e6/e7:

تنها راه تعویض سنسور NTC توسط تعمیرکار پکیج است.

کد خطای E9:

سیستم ضد یخ زدگی در تمامی پکیج ها وجود دارد و دستگاه گلدیران مدل پرستیژ نیز از این قاعده مستثنی نیست.

به منظور جلوگیری از بروز یخ زدگی سیستم باید از قرار دادن آن در فضای خارج از ساختمان به مدت طولانی و به صورتی که پکیج خاموش است جلوگیری کرد.

رفع خطای e9:

به منظور از بین بردن این خطا باید کاری کنید تا لوله های پکیج و مبدل آن گرم شوند که برای انجام این کار می توانید از سشوار کمک بگیرد. البته احتمال بروز نشتی در قسمت اتصالات پکیج و لوله کشی آن نیز وجود دارد.

در این قسمت به کدهای خطای پکیج گلدیران در مدل پایونیر اشاره می کنیم.

کدهای خطای پکیج گلدیران مدل پایونیر کاملا شبیه به پکیج گلدیران مدل پرستیژ هستند و تنها تفاوت آن ها در دو کد ذکر شده در قسمت ذیل می باشد که در قسمت کدهای خطای پکیج گلدیران مدل پرستیژ به صورت کد E6/E7 ذکر شده است.

کد خطای E6 در مدل پایونیر:

این کد مربوط به خرابی یا قطع بودن سنسور آب گرم داخلی یا NTC آن می باشد.

رفع خطای e6:

سنسور NTC را تعویض کنید.

کد خطای E7 در مدل پایونیر:

این کد نشان دهنده خراب بودن یا قطع شدن سنسور دمای آب در مدار گرمایش است.

رفع خطای e7:

سنسور NTC را تعویض کنید.

کد خطاهای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها 3

یکی از نکات مهم در خصوص حفظ و نگهدای انواع پکیج و جلوگیری از بروز هر گونه ایراد در آن ها انجام سرویس پکیج توسط مجری نصاب و تعمیرکار آن است. شما با انجام این کار می توانید از صرف هزینه های بیشتر در خصوص تعمیر پکیج معاف شوید.

با این حال در صورتی که هر کدام از کدهای خطای بیان شده در پکیج گلدیران را مشاهده کردید، می توانید از هر نطقه از تهران به منظور ثبت سفارش برای انجام تعمیر پکیج دیواری با همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته تماس بگیرید.

منابع:

منبع 1    منبع 2

اشتراک گذاری:

اینجا جواب میگیری اگر سوال فنی بپرسی

تصویر امنیتی

دیدگاه‌ها  

آموزنده بود 0 # عبادی 1398-07-11 21:00
با سلام و خسته نباشید
پکیج گلدیران پایونر داریم. وقتی برای بار اول شیر آب و باز می کنیم پکیج روشن میشه وقتی به دمای تنظیم می رسه خاموش میشه تا دمای آب دوباره به حد تنظیم می رسه جرقه می زنه اما پکیج روشن نمیشه و خطای e3 میده . وقتی دوباره آب و باز می کنیم اول چراغ سبز آب گرم روشن میشه جرقه میزنه اما شعله روشن نمیشه و یهو کل چراغ های پکیج یک لحظه روشن بعد خطای e3 میده. پرشر فن و عوض گردیم مشکل برای یکی دو ساعت حل شد اما بعدش دوباره باز خطای e3 شروع شد. این مورد هم بگم زمانی که آب می بندیم فن یه مدت کار می کنه در همان زمانی که فن کار می کنه اگر شیر آب باز کنیم پکیج دوباره روشن میشه.
ممنون میشم آگه کمکم کنید.
با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سیامک نعمت پور 1398-07-16 02:50
سلام فن باید سرویس بشه و اگر پکیج دودکشش دو زانو هست باید یک زانو حذف بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # فرخ بابایی 1398-08-11 01:24
باسلام علت oFFدستگاه پیکیج درحالت زمستان وهنگام استفاده کردن آب مصرفی،مدل گلدیران پایونیر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-11 11:08
سلام وقت بخیر
خرابی سنسور..
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سید 1398-08-12 10:49
با سلام پیکیج خونه ما خطای e3 میده نه آب گرم میاد نه شوفاژها روشن میشه باید پکیج را به مدت طولانی خاموش کنیم بعد از چند بار خاموش روشن کردن شوفاژ روشن میشه یا خودپکیج خطا را میده یا موقعی که اب را باز می کنیم خطا رامیده لطفا راهنمایی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-12 14:14
سلام احتیاج به سرویس دارد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن