پکیج های دیواری گلدیران ال جی با طراحی و تکنولوژی انگلستان ساخته شده اند. پکیج های گلدیران موجود در بازار ایران بیشتر شامل دو مدل پایونیر و پرستیژ و از نوع دو مبدله و فن دار است.

به دلیل استفاده گسترده از دیواری گلدیران، در این مطلب نکاتی درمورد تعمیرات پکیج دیواری گلدیران را برای شما آماده کرده ایم.

 

 

نکاتی برای پیشگیری از خرابی پکیج دیواری گلدیران

پکیج های دیواری گلدیران میتوانند با گاز طبیعی شهری و گاز مایع کار کنند و معمولا هنگام خرید آن لوازم جانبی از جمله یک عدد فیلتر سختی گیر آب دریافت میکنید تا در استفاده از این پکیج در نقاطی که املاح آب بالا است دچار مشکل نشوید.

به طوری کلی پکیج های دو مبدله در مناطقی با سختی آب بیشتر یا در منزل های مسکونی با متراژ نسبتا زیاد به کار میروند، و پمپ آب اصلی درون پکیج ها توانایی انتقال آب تا ارتفاع 6 متر را دارد.

‌برای محاسبه تقریبی ظرفیت پکیج مورد نیاز، به مطلب محاسبه ظرفیت پکیج مراجعه کنید.

پکیج دیواری گلدایران ال جی دارای سیستم حفاظت در برابر یخ زدگی هستند، البته این سیستم تنها زمانی فعال می شود که پکیج به برق متصل و فشار آب داخل پکیج حداقل یک بار و گاز پکیج نیز وصل باشد.

اما در هر صورت برای جلوگیری از مشکل یخ زدگی پکیج دیواری گلدیران، بهترین کار پرهیز از نصب پکیج در محل هایی است که امکان یخ زدگی آب در زمستان وجود داشته باشد، مانند فضای خارجی و بالکن.

در کلیپ زیر آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران پکیج توضیحاتی را در مورد دلایل یخ زدن پکیج و راههای پیشگیری می دهند.

اگر در نصب پکیج دیواری گلدیران از دودکش دو جداره یا کواکسیال استفاده کنید، که نوع مناسبی از لوله دوکش محسوب میشود، هوای مورد نیاز برای سوختن شعله پکیج از طریق جداره داخلی دودکش از محیط خارج آپارتمان تامین خواهد شد.

بدین ترتیب، میزان اکسیژن و رطوبت هوای داخل آپارتمان کاهش نمیابد و شعله به خوبی میسوزد.

طبق توصیه شرکت ال جی، برای هر پکیج  دیواری گلدیران باید یک دودکش مجزا  مستقیماً تا پشت بام ساختمان نصب شود و استفاده از دودکش مشترک با سایر وسایل صحیح نیست.

در کلیپ زیر آقای مجید صالح آبادی توضیحاتی را در مورد تاثیر دودکش بر عملکرد پکیج و همچنین معایب و شرایط دودکش غیر استاندارد ارائه می دهند.

  • تعمیر پکیج دیواری گلدیران
    • کدهای خطای پکیج دیواری گلدیران

پکیج های دیواری گلدیران دارای یک صفحه رابط کاربری دیجیتال بزرگ هستند که در صورت بروز خطا یا اروری در عملکرد پکیج، نوع خطا را با نمایش کد مربوط به آن مشخص میکنند.

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 1

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 2

e1: خرابی سنسور تشخیص دهنده شعله یا تشکیل نشدن شعله: در این حالت مشکل میتواند از قطع بودن گاز، مسدود بودن دودکش یا خرابی سنسور باشد. سالم بودن سنسور را میتوان با گرم کردن آن با یک شعله تست کرد. در مواردی نیز سنسور سالم بوده و این برد کنترل است که به علت خرابی پیام آن را دریافت نمیکند.

برای تعمیر برد کنترل بهتر است با تعمیرکار حرفه ای تاس بگیرید.

e2: مشکل گرم شدن بیش از حد: مبدل ممکن است بر اثر رسوب گرفتن یا خرابی سنسور آن بیش از اندازه گرم تشخیص داده شود.

اگر مشکل از رسوب گرفتن باشد، با انجام سرویس میتوان آن را رفع کرد. برای آموزش نحوه سرویس مطلب سرویس پکیج دیواری را مطالعه نمایید.

همچنین چنانچه قصد تهیه فیلتر رسوب گیر پکیج را دارید، مطلب راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن را مطالعه نمایید.

e3: مشکل در لوله آب گرم خروجی: این مشکل نیز میتواند ناشی از رسوب گرفتی باشد.

e4: پایین بودن فشار آب: در صورت بروز این مشکل از کاملا باز بودن شیر آب ورودی اطمینان حاصل کرده و کار کردن پمپ را بررسی نمایید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مشاهده فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران را از دست ندهید.

e6-e7: خرابی سنسور دما: این سنسور که ntc نام دارد، پکیج دیواری گلدیران را به کار می اندازد و درصورت خرابی آن دستگاه فرمان روشن شدن هنگام نیاز به آب گرم را دریافت نمیکند.

برای چک کردن سالم بودن آن، دو سر سیم های اهم متر را به آن وصل نموده و با حرارت غیر مستقیم دمای آن را افزایش دهید. عدد اهم متر باید به ازای افزایش دما از 30 به 50، از 8 به 4 اهم کاهش یابد.

آقای اشتیاقی در کلیپ زیر در مورد وظیفه NTC توضیحاتی را بیان می کنند.

e9: یخ زدن سیستم گرمایش: برای رفع این مشکل از آنجا که پکیج های گلدیران مجهز به سیستم ضد یخزدگی هستند، کافی است طبق توصیه ابتدای مطلب گاز و برق پکیج را هنگام استفاده نکردن به مدت طولانی قطع نکنید.

به صورت مفصل، توضیحات این ارورها در مطلب کد خطاهای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها بیان شده است.

علاوه بر مشکلات ذکر شده تا این قسمت، برخی از مواقع ممکن است بدنه پکیج برق دار شود، اگر شما هم درگیر این مشکل هستید، روی لینک مقاله علت برق دار شدن بدنه پکیج و نحوه رفع آن بزنید.

در دمای زیر صفر پکیج هایی که در فضای بیرون هستند نباید خاموش باشند. یخزدگی میتواند باعث از بین رفتن آب بندی اورینگ ها و ترکیدن لوله ها و حتی پمپ مبدل شود.

در صورت بروز یخزدگی، باید یخ ها را با سشوار آب کرد. بعد از آب شدن کامل یخ در لوله ها و اتصالات خیلی آرام شیر پرکن پکیج دیواری گلدیران را باز کنید تا دستگاه پر شود.

در این حالت احتمالا آب از پشت مبدل صفحه ای نشت میکند. در این حالت باید اورینگ های مبدل و پمپ تعویض شوند. پس از آب بندی، فشار را روی یک و نیم تنظیم نمایید.

اگر دستگاه شما بصورت غیرطبیعی خاموش میشود خواندن مطلب علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران را به شما توصیه میکنیم.

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 6

  • رفع مشکلات رایج در پکیج دیواری گلدیران

    • پکیج در حال کار است اما گرمایش تامین نمیشود

 علل احتمالی این مشکل میتوانند کوتاه بودن شعله مشعل پکیج که خود بر اثر کاملا باز نبودن شیر گاز ورودی یا فشار کم گاز ساختمان رخ میدهد، کافی نبودن ظرفیت حرارتی پکیج دیواری گلدیران با توجه به متراژ خانه، هواگرفتی، کاملا باز نبودن شیر آب خروجی پکیج، رسوب گرفتن مبدل حرارتی یا رادیاتورها و یا مشکل پمپ داخلی باشند، که با بررسی میتوانید آن را حل کنید.

برای راهنمایی درمورد نحوه هواگیری، فیلم آموزش نحوه هواگیری شوفاژ را مشاهده نمایید.

آقای اشتیاقی در کلیپ زیر توضیحاتی را در مورد دلایل گرم نشدن رادیاتورها باوجود روشن بودن پکیج بیان می کنند.

    • عدم گرمای مطلوب در آب گرم مصرفی پکیج دیواری گلدیران

این مشکل نیز میتواند عللی از جمله خرابی شیره سه راهی، بروز مشکل در سوپاپ بای پس پکیج، خرابی برد کنترل، ناکافی بودن شعله، سرد بودن آب ورودی به پکیج باشد که با بررسی قابل حل هستند.

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 3

شیر سه راهی زیر شیر برقی قرار گرفته است. با بیرون آوردن موتور شیر برقی از جام بودن کیت شیر سه راهه اطمینان حاصل کرده و از عدم نشتی آب اطمینان حاصل میکنیم.

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 4

سوپاپ بای پس در پکیج های دو مبدله، درپوش فنرداری است که در صورت وارد شدن فشار زیاد بالا آمده و مسیر آبگرم به مبدل ثانویه را باز میکند. خرابی فنر این دریچه میتواند باعث بروز مشکل در گرمایش شود.

تعمیرات پکیج دیواری گلدیران 5

دلایل گرم نشدن آب در این نوع پکیج در مطلب علت گرم نشدن آب پکیج گلدیران به صورت کامل تر توضیح داده شده است.

 

 

جمع بندی

امروزه با پیشرفت وسایل گرمایشی و حذف آبگرمکن و بخاری ها، نیاز مردم به استفاده از پکیج برای تامین گرمایش و آب گرم منازل بیشتر شده است.

همچنین این موضوع باعث شده است که نیاز به تعمیر و عیب یابی این وسیله هم بیشتر شود، چرا که هر وسیله ای به مرور زمان دچار ایراد خواهد شد و به تعمیر نیاز دارد.

یکی از پکیج هایی که علی رغم کیفیت بالای خود، دچار مشکلات و ایرادات زیادی می شود، پکیج دیواری گلدیران است.

بنابراین بدیهی است که شما برای تعمیر پکیج دیواری گلدیران باید از افراد خبره و متخصص کمک بگیرید تا هم از بروز مشکلات بیشتری جلوگیری نمایید و هم در هزینه های خود صرفه جویی نمایید.

به همین منظور ما در گروه تاسیسات 24 ساعته با بهره گیری از مجریان حرفه ای و کاربلد در کنار شما عزیزان خواهیم بود تا به بهترین شکل ممکن ایراد پکیج دیواری گلدیران منزل شما را برطرف نماییم.

کافی است همین حالا به سایت ما مراجعه کرده و فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر نمایید و یا با شماره تماس های موجود در سایت با ما در ارتباط باشید.

 

نظر جناب آقای قهرمانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پکیج

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد و شیراز فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 50.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه