4رای

بعد از نصب پکیج دیواری با گذشت زمان انجام سرویس پکیج به منظور بهبود عملکرد یا رفع عیب های احتمالی دستگاه صورت می گیرد، این مقاله با هدف آگاهی شما عزیزان از مراحل سرویس نگاشته شده و سعی شده است تا با نمایش تصاویر بعضی از قطعات مهم خواننده به فهم بیشتری از موضوع برسد، شما عزیزان می توانید با راهنمایی های ذیل از سرویس صحیح دستگاه توسط نصاب اطلاع حاصل نموده و همچنین خودتان بتوانید پکیج را سرویس نموده و در هزینه های انجام سرویس توسط دیگران صرفه جویی کنید.

توجه داشته باشید که درصورت عدم سرویس مناسب پکیج به خوبی کار نمی کند یا ممکن است اصلا کار نکند و مسئله مهم تر آنکه تاکنون موارد بسیاری از وقوع انفجار در حین سرویس گزارش شده است پس رعایت نکات ایمنی و تسلط بر کار در حین سرویس پکیج دیواری از ضروریات است.

امروزه اغلب پکیج های دیواری دارای سیستم عیب یابی خودکار می باشند که توجه به نشانه های موجود و آگاهی از این عیب ها دارای اهمیت است اما درصورت عدم وجود این سیستم، با سرویس به موقع می توان این عیوب را شناسایی کرد و حتی اگر نصب دستگاه به درستی انجام نگرفته باشد سرویس مناسب به جبران این نصب کردن اشتباه و بهبود کار پکیج کمک خواهد کرد.

 

در زیر به طور خلاصه در 12 بند موارد سرویس پکیج را مرور خواهیم کرد:

1 . رسوب زدایی: دستگاه هرچند وقت یک بار به رسوب ضدایی احتیاج دارد بهتر است با استفاده از رسوب گیرهای پلی فسفات و در زمان تهویه مناسب عمل رسوب زدایی را انجام دهیم، اگر از رسوب گیرهای الکترومغناطیسی استفاده کردید آن را حتما برروی شیر آب سرد ورودی نصب کنید.

2.  کنترل فشار آب: اگر فشار آب وارد شده به دستگاه زیاد و یا کم باشد به مرور زمان به دستگاه آسیب وارد می شود، پس کنترل شیرهای آب مهم است.

3.  کنترل عملکرد دو مدار گرمایشی و بهداشتی: با بررسی و دقت از روند مناسب این دو مدار مطمئن شوید.

4.  آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون: اگر این محور دچار گرفتگی باشد پمپاژ کردن و گردش آب با مشکل روبرو خواهد شد، پس بررسی و سرویس سیرکولاسیون به گردش آب گرم و سرد کمک می کند.

تصویر  پمپ سیر کوله پکیج

5. تنظیم شیر گاز: بررسی این شیر و تنظیم مجدد پیچ و مهره ها کاری به نسبت تخصصی است که اگر خوب انجام نگیرد فشار گاز دچار اشکال می شود، بهتر است این عمل با کمک فرد فنی صورت گیرد، همچنین اگر یک صافی مناسب بر روی شیر گاز قرار بگیرد، عمر شیر بیشتر می شود.

 

 تصویر شیر گاز پکیج دیواری

 

6. تنظیم حرارت: با استفاده از کلیدهای حد تنظیم و شیر ترموستاتیک که بر روی رادیاتور شوفاژ قرار دارد و با توجه به نیاز محیط میزان حرارت را به دلخواه تنظیم کرده تا محیط به دمای مناسب رسیده و بیش از اندازه گرم یا سرد نشود.

تصویر ترموستات حد شوفاژ در پکیج

 

7 کنترل عملکرد دودکش یا فن: در پکیج های فن دار، عملکرد فن را چک می کنیم اما اگر پکیج دیواری بدون فن باشد مسیرهای دودکش را بررسی کرده تا گرفتگی نداشته باشد ، این عمل را می توان به طور ساده با پرتاب یک جسم کوچک به داخل دودکش امتحان کرد، درصورت باز بودن مسیر این جسم به راحتی از دودکش عبور می کند، دودکش ها نباید پیچ و خم زیادی داشته باشند و هر دودکش باید فقط مختص یک دستگاه باشد، از سلامت دودکش، درز بودن اتصالات و باز بودن دریچه های اکسیژن مطمئن شوید زیرا استفاده از دودکش نامناسب خطر گازگرفتگی و مرگ خاموش را به همراه دارد.

 

تصویر فن پکیج

 

8 هواگیری: این مرحله که یکی از بخش های اعظم انجام سرویس است دارای مزایای فروانی از جمله بهبود راندمان گرمایشی سیستم و بلوک های رادیاتور، کاهش خطر نشتی آب، کاهش سر و صدا و آسیب های متحمل به دستگاه و استفاده بهینه از گاز و درنتیجه کاهش هزینه های گاز است، بعد از داغ شدن رادیاتورها هواگیری را انجام می دهیم در هنگام هواگیری باید احتیاط کرد که آب گرم شوفاژ به فرد سرویس کار آسیب نرساند.

9 تمیزکاری قطعات: تمیزکاری و جرم گیری قطعات و از بین بردن گرد و خاک درصورت لزوم شست و شوی اجزای پکیج در انجام سرویس ضروری است از جمله قطعاتی که باید از این مرحله عبور کنند عبارتند از الکترود دو مبدل ثانویه، فن، فلوسوییچ ( کثیف بودن این قطعه باعث عدم تولید آب گرم می شود)، مدار و رادیاتورها ( با هدف جلوگیری از سیاه شدن و دودزدگی دیوارهای اطراف) و همچین تمیزکردن بدنه و قاب دستگاه. هدف اصلی تمیزکاری این است قطعه بتواند عملکرد خود را به خوبی نشان دهد و درنتیجه عملکرد کل سیستم بهبود پیدا کرده و راندمان حرارتی افزایش پیدا کند.

تصویر فلوسوییچ پکیج دیواری

 

10 تعویض قطعات: بهتر است در زمان سرویس های سالیانه پکیج دیواری کارتریچ پلی فسفات و اورینگ های بلوک رفت و برگشت تعویض شود این کار بستگی به تشخیص شما از عملکرد آنها دارد، تعویض قطعات در هنگام تعمیر پکیج نیز کاربرد دارد.

11 گرفتن نشتی آب: با بررسی سیستم لوله کشی، رادیاتورها و پکیج دیواری از عدم نشتی آب اطمینان حاصل کرده و درصورت وجود نشتی اقدام به رفع آن کنید.

12 چکاپ نهایی قطعات و سیستم پکیج: در نهایت با مشاهده و تست قطعاتی از جمله شیر اطمینان، کلید حد تنظیم، شیر ردایاتور، ntc، شلنگ ها و بست های گاز و نیز تست گاز با کف صابون و نگاه کردن به صافی ها و تنظیم حداقل و حداکثر شعله و در آخر با روشن نمودن دستگاه از سرویس درست مطمئن شوید.

 

نکته: همه ی پکیج ها در هر زمان احتیاج به سرویس ندارند و سرویس پکیج دیواری می تواند با تشخیص تکنسین در زمان نیاز به سرویس صورت گیرد اما بسیار بهتر است که به صورت دوره ای و در قالب دوره های زمانی شش ماهه، یک ساله و سرویس کامل باشد، سرویس کامل که جامع ترین سرویس است شامل پازل کردن و منتاژ تمامی قطعات ریز و درشت می شود.

سرویس پکیج باید با تشخیص فرد سرویس کار از نیاز دستگاه، اصولی و با رعایت نکات ایمنی و فنی انجام شود ، علاوه بر اینکه انجام سرویس های دوره ای پکیج دیواری الزامی است، درصورت عدم استفاده طولانی از پکیج نیز بهتر است وضعیت پکیج را بررسی کرده و آن را سرویس کنید.

 

با سرویس به موقع پکیج دیواری از هزینه های 5 برابری تعمیر پکیج جلوگیری نمایید.

 

هدف اصلی سرویس پکیج بازدهی قطعات و مجموعه کل پکیج است .  همین الان با ما تماس بگیرید تا همکاران ما در اولین فرصت پکیج شما را سرویس نمایند و مجبور به تعمیر پکیج و پرداخت هزینه های اضافی نشوید.

 

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را ثبت کنید

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها  

آموزنده بود 0 # رسول 1396-07-25 18:33
سلام.
یه پکیج شاپه رو مدارگرمایش کار نمیکرد فقط رو آب مصرف کار میکرد. البته قبلش از پمپش هم آب بیرون میزد که با باز و بسته کردن وانداختن واشر یا آورینک درست شد. با سرویس پکیج توسط دستگاه الان روی شوفاژ هم کار میکنه ولی بعد از ۳دقیقه کار کردن ارور گیر پمپ میدهد. و با باز کردن پیچ روی پمپ دوباره درست میشود و برای ۳دقیقه دوباره کار میکند و ارورe2 میدهد تکلیف چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-07-26 20:14
باسلام.
احتمالا مشکل بوش پمپ هست. و اگر منظورتان از نشت پمپ وتعویض واشر آن از بین حوضینگ وبدنه است صددرصدپمپ مشکل دارد.
بخصوص اینکه با تعمیرات دستی پیج جلویی پمپ موقتا"درست می شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # فرید 1396-07-26 20:20
سلام خسته نباشید
دلیلش چیه توو بعضی مواقع وقتی پمپ ساختمون میزنه یه لحظه فلوسوییچ راه میوفته بعد قطع میشه بدون اینکه آب گرمی از خونه باز بشه.!
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-07-27 19:29
سلام.
بدلیل وجود نشتی در سیستم لوله کشی و یا خرابی شیر یکطرفه پمپ .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احمد 1396-07-29 18:49
سلام
پکیج در حالت آب مصرفی دقیق کار میکند ولی در مدار گرمایش بعد از کمی کار کردن خاموش میشه علت از چیه؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-07-30 16:29
سلام
شیر صافی دار برگشت پمپ و ان تی سی را بررسی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # صادق 1396-07-30 21:12
سلام
زود زود اتوماتیک کردن پکیج میتونه از زیاد بودن شعله کوتاه باشه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-01 19:49
سلام.
میتواند موقعی اتفاق بی افتد که مسیر رفت بسته باشد. یا یکی از رادیاتورها زودتر از بقیه سرد شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید 1396-08-02 00:39
سلام
پکیج آریستون در حالت گرمایش هیچ واکنشی نشون نمیده مشکل از کجا میتونه باشه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # اسماعیلی 1396-08-02 15:39
با عرض سلام
پمپ و ان تی سی گرمایش را بررسی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امین 1396-11-24 00:43
سلام. پکیج ما سیستم گرمایش از کف است. در زمستان سروصدای زیادی دارد مثل اینکه چیزی لق باشه و به صفحات فلزی اطراف بخوره‌ دلیلش چی میتونه باشه. باسپاس
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-25 08:40
سلام وقت شما بخیر
باید دستگاه را باز کنید ببینید دقیقا مشکل از کجاست.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احمد الماسي 1397-07-20 12:04
با سلام
من يه پكيج گلديران مدل پايونير دارم كه دچار مشكل شده و ارور E2 ميده . وقتي تو اينترنت سرچ كردم متوجه شدم اين پيغام مربوط به رسوب ميشه و سيستم بايد رسوب زاديي و سرويس بشه .
وقتي از چند نفر سرويس كار پكيج پرس و جو كردم ضمن مواجهه با قيمت هاي بسيار مختلف با سردرگمي بيشتري در مشكل پكيج مواجه شدم .
لطفا" منو راهنمايي كنيد .
با تشكر فراوان
احمد الماسي
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-07-21 08:48
سلام وقت شما بخیر آقای الماسی
این ارور میتواند برای ntc هم باشد. و ذهاب اسید(dsکلر) برای شست و شو میباشد (حد اقل ۱/۵ لیتر).
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسن 1397-09-03 21:29
با سلام
به عرضتان می رسانم که دوتا از رادیاتورهای منزلمان که در پذیرایی قرار دارند از بالای ان گرما می دهند ودوتای دیگر که در اتاق هستند به تازگی کل گرمای خود را از دست داده وسرد می باشند واین در حالی است که رادیات حمام نیز از اول امدن ما به این اپارتمان قبل از سه سال که نوساز هم هست همچنان سرد است ولی به محض بازکردن شیرتخلیه بالای ان اب گرم جریان پیدا می کند ولی بعد از مدتی بازهم سرد می شود. ضمنا قبل از سه ماه پکیج ما سرویس شده است.
با تشکر از زحمات شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-09-09 08:12
سلام به احتمال زیاد یا پمپ درست کار نمیکند یا مبدل رسوب دارد و یا یکی از خط های رفت ویا برگشت مسدود شده است باید تمام موارد چک کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن