شرکت گلدیران یکی از وارد کنندگان محصولات ال جی در ایران می باشد، که امروزه توانسته است با استفاده از دانش خود دو محصول به نام های پکیج ال جی گلدیران مدل پرستیژ و پکیج ال جی گلدیران مدل پیونر را تولید کند.

حال در ادامه این مطلب قصد داریم تا علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران را بررسی کرده و نحوه رفع این مشکل را بیان کنیم. پس اگر شما هم با این معضل روبرو هستید، برای پیدا کردن راه چاره آن با ما همراه باشید.

 علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران

  • وجود مشکل در فشار آب پکیج

میزان فشار آب در دستگاه باید در یک بازه استاندارد قرار داشته باشد و چنانچه این مقدار کمتر از 2 بار باشد، سیستم در هنگام روشن شدن و یا حتی ادامه به کار بودن دچار مشکل می شود.

دلایل متعددی سبب کاهش میزان آب در دستگاه می شوند که نتیجه آن پایین آمدن فشار پکیج و خاموش شدن آن خواهد بود، که در ادامه به چند مورد اشاره کرده ایم:

  1. وجود نشتی در سیستم لوله کشی پکیج

چنانچه هر گونه نشتی در درون دستگاه و یا در سیستم لوله کشی پکیج وجود داشته باشد، میزان آب دستگاه به یکباره کاهش پیدا می کند.

بنابراین باید دستگاه را به صورت دقیق چک کنید تا نشتی احتمالی را پیدا کنید، هر چند ممکن است در برخی موارد نشتی یا آبریزی زیر پکیج باشد که به راحتی قابل مشاهده است.

در مواردی که نشتی در درون مبدل قرار دارد باید از مجری تعمیرکار برای این کار بهره ببرید.

اگر میخواهید بدانید اقدام مناسب شما تا زمان رسیدن مجری متخصص در زمان نشتی پکیج چیست، این کلیپ کوتاه از آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران پکیج را ببینید.

  1. خرابی شیر اطمینان

یکی دیگر از دلایل کاهش غیر معمول فشار آب در سیستم مربوط به خرابی شیر اطمینان پکیج می شود.

در حالت عادی چنانچه فشار دستگاه بیش از 3 بار برسد، شیر اطمینان باز شده و از طریق تخلیه کردن آب اضافی موجود در دستگاه فشار پکیج را کاهش می دهد.

حال چنانچه سنسور فشار این شیر خراب شده باشد، بدون بالا بودن فشار در سیستم به صورت خودکار باز شده و با تخلیه آب در دستگاه سبب پایین آمدن فشار در پیکج و خاموش شدن آن می شود.

راه حل

به منظور رفع مشکل پایین بودن فشار آب در دستگاه ابتدا دو مورد وجود نشتی در دستگاه و همچنین خرابی شیر اطمینان را چک می کنیم.

چنانچه مشکل از این دو مورد باشد، باید محل نشتی سریعاً پیدا شده و برطرف شود.

همچنین اگر شیر اطمینان پکیج خراب است، باید این قطعه توسط مجری تعمیرکار پکیج تعویض شود.

در مرحله بعد نوبت به تنظیم فشار پکیج می رسد، این کار با کمک شیر پرکن پکیج که در زیر آن تعبیه شده و باز کردن آن صورت می گیرد.

توجه داشته باشید که تنظیم فشار آب در سیستم بدون اقدام به رفع علت اصلی بروز این مشکل فقط برای مدت کوتاهی جوابگو است و بعد از مدتی دوباره فشار دستگاه افت کرده و پکیج خاموش می شود.

مطالعه مطلب تعویض شیر اطمینان پکیج می تواند برای تکمیل این مطلب مفید باشد.

  • سرعت پایین چرخش آب در مدار پکیج

گاهاً مشاهده شده است که با وجود اندازه بودن فشار آب در دستگاه باز، هم پکیج خاموش می شود.

یکی از دلایل بروز این مشکل سرعت پایین چرخش آب در مدار پکیج است، که در ادامه علل بروز این مشکل را بررسی می کنیم:

  1. وجود رسوب در پکیج

تشکیل رسوب در پکیج با وجود بالا بودن سختی آب در کشور بسیار طبیعی است، بنابراین باید هر چند وقت یکبار برای رفع رسوبات داخل مبدل دستگاه از طریق رسوب زدایی پکیج برنامه ریزی مناسبی داشته باشید.

چرا که به مرور زمان حجم رسوبات داخل دستگاه بیشتر شده و مانع از چرخش مناسب آب در مدار خواهند شد.

 آقای اشتیاقی در کلیپ زیر در مورد دلایل رسوب گرفتن پکیج توضیحاتی را بیان می کنند.

  1. وجود هوا در مدار گرمایش

تجمع هوا در مدار گرمایش یا رادیاتورها به صورت سرد بودن شوفاژها خود را نشان می دهد، علاوه بر این در برخی موارد هوا داشتن مدار مانع از روشن شدن پکیج می شود.

راه حل

به منظور رفع این مشکل باید به هواگیری رادیاتورها اقدام کنید. با انجام این کار نه تنها مشکل خاموش شدن پکیج رفع می شود، بلکه حرارت دریافتی از پکیج به صورت یکسان در بین رادیاتورها تقسیم می شود.

شستشوی مدار دستگاه بر اساس فیلم نحوه رسوب زدایی پکیج – رادیاتور و در ادامه نصب سختی‌گیر پکیج می توانند زمان تشکیل رسوب در دستگاه را به تعویض بیاندازد.

چنانچه قصد خرید سختی گیر پکیج را دارید، ابتدا راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن را مطالعه کنید.

آقای اشتیاقی در مورد نحوه هواگیری و رسوب گیری رادیاتور و مدار گرمایشی نکاتی را در کلیپ زیر بیان می کنند.

  1. وجود مشکل در پمپ پکیج

آب ورودی به پکیج از شیر آب تعبیه شده در زیر آن توسط پمپ سیرکولاتوری در داخل مبدل حرکت می کند.

در صورتی که پمپ دچار مشکل شده باشد، آب با فشار و سرعت کافی در سیستم حرکت نمی کند و سبب خاموش شدن پکیج می شود.

بنابراین قطعه دیگری که باید در هنگام خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران در هنگام مواجه شدن با خاموشی دستگاه بررسی شود، پمپ دستگاه می باشد.

برای آشنایی با نحوه تعمیر پمپ پکیج بر روی نام مطلب بزنید.

علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران 2

  • عدم تشکیل شعله در پکیج

علت دیگر خاموش شدن پکیج مربوط به عدم تشکیل شعله در دستگاه می شود، به این صورت که اصلاً شعله ای تشکیل نمی شود که بخواهد پکیج را روشن نگه دارد.

از جمله دلایل بروز این مشکل می توان به چند مورد ذیل اشاره کرد:

  1. قطعی یا کمبود فشار گاز

یکی از تجهیزات بسیار ضروری در هنگام روشن شدن هرگونه وسیله گاز سوز مربوط به وجود فشار مناسب گاز یا سوخت مورد نیاز به منظور روشن شدن آن وسیله می باشد، پکیج نیز به عنوان وسیله ای گازسوز از این قائده مستثنی نیست.

حال در برخی موارد که مشکل از گاز دستگاه است، یا به طور کامل گاز قطع است و یا میزان فشار گاز به دلیل تنظیم نبودن شیر برقی گاز پکیج کاهش پیدا می کند.

شیر برقی گاز دارای قسمتی به نام مدولاتور می باشد که مسئول ماژوله کردن شعله است.

بنابراین در صورتی که تنظیمات این قطعه دچار مشکل شده باشد، میزان شعله پکیج به دلیل کاهش گاز ورودی به مشعل کم شده و حتی ممکن است دستگاه خاموش شود.

  1. خرابی الکترود یون تشخیص شعله

زمانی که شعله در پکیج تشکیل شود، الکترود یون تشخیص شعله وجود آن را به برد اعلام کرده و تا زمانی که شیر برقی گاز باز باشد، برد شعله را روشن نگه می دارد.

در نتیجه وقتی بنابر دلایلی همچون خرابی یون و یا عدم قرارگیری الکترود در فاصله استاندارد از برنر، پیام تشکیل شعله به برد داده نشود، با وجود باز بودن مسیر شیر برقی گاز، پکیج خاموش می شود.

اگر با مشکل سرد و گرم شدن آب پکیج مواجه هستید، به شما توصیه می کنیم فیلم علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع آن را ملاحظه کنید.

  • وجود مشکل در تخلیه دود از پکیج

نتیجه روشن شدن پکیج تشکیل دود حاصل از احتراق است، که باید به منظور حفظ امنیت از طریق دودکش دستگاه به خارج از ساختمان هدایت شود.

بنابراین در زمان روشن شدن پکیج سنسور دود دستگاه نیز فعالیت خود را آغاز می کند و در صورت تجمع دود فرمان خاموش شدن پکیج را به برد ارسال می کند.

علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران 3

از جمله دلایل بروز مشکل در تخلیه دود از دستگاه می توان به نصب اشتباه دودکش و یا مسدود بودن آن اشاره کرد.

در هر دو صورت باید توسط متخصص سرویسکار بررسی شده و مشکل رفع شود. البته مشاهده فیلم فیلم نحوه رفع ارور دودکش پکیج بدون نیاز به برد و پرشر اضافه خالی از لطف نیست.

در کلیپ زیر آقای صالح آبادی در مورد شرایط دودکش غیراستاندارد و معایب آن توضیحاتی را بیان می کنند.

  • وجود مشکل در سنسورهای دمای پکیج

در سیستم پکیج از سه نوع سنسور به منظور پیشگیری از کار کردن دستگاه در دمای بالا استفاده شده است.

سنسور NTC مدار گرمایش، سنسور NTC آب مصرفی و سنسور حد از جمله این قطعات هستند.

وظیفه سنسورهای NTC این است که با کاهش و افزایش مقاومت خود میزان حرارت شعله را کم یا زیاد کنند و قطعی این سنسورها مانع از روشن شدن پکیج خواهد شد.

سنسور حد، قطعه ای است که بعد از سنسور NTC وارد عمل می شود و وظیفه آن کنترل دمای دستگاه است.

به این صورت که به محض بالا رفتن بیش از حد دما در دستگاه فرمان خاموشی شعله را به برد صادر می کند.

 برای آشنایی با وظیفه سنسور NTC در پکیج توصیه می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  • وجود نقص در برد پکیج

همانطور که تا به اینجای متن ملاحظه کردید، کلیه پیغام های ارسالی از قطعات مختلف پکیج توسط برد آن دریافت و مدیریت می شود.

بنابراین آخرین و مهمترین دلیل روشن نشدن پکیج مربوط به وجود نقص در برد دستگاه می باشد. به شما توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر فیلم علت خاموش شدن شعله پکیج و نحوه رفع آن را مشاهده کنید.

علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران 4

کدهای خطای پکیج ال جی گلدیران در مورد خاموش شدن آن

قبلاً در خصوص کدهای خطای پکیج گلدیران و نحوه رفع آن ها توضیحات کاملی را بیان کرده ایم.

ولی از آنجا که در زمان خاموش شدن پکیج کد خطای مربوط به آن از طریق صفحه نمایش آن مشخص می شوند، در این قسمت کدهای خطای پکیج گلدیران مختص خاموش شدن دستگاه را برای شما قرار داده ایم:

  • خطای E1 به معنی عدم تشخیص شعله در دستگاه به دلیل عدم وجود گاز، خرابی جرقه زن، خرابی یون تشخیص شعله و یا مسدود بودن مسیر دودکش است.
  • خطای E4 به معنی کم بودن آب درون دستگاه به دلیل وجود نشتی در دستگاه و یا خرابی پمپ پکیج است. برای آشنایی با نحوه رفع این کد خطا فیلم رفع ارور E4در پکیج گلدیران را مشاهده کنید.
  • خطای E6/E7 به معنی خرابی یا قطع بودن سنسور NTC گرمایش یا مصرفی است.

علت خاموش شدن پکیج ال جی گلدیران 5

معرفی راه حل مطمئن برای رفع مشکل خاموش شدن پکیج گلدیران

خاموش شدن ناگهانی پکیج چه در تابستان باشد و چه در زمستان می تواند مشکلات زیادی برای ما ایجاد کند. چون با خاموش شدن پکیج عملاً به آب گرم و گرمایش محیط دسترسی نخواهیم داشت.

همه ما وقتی با چنین معضلی مواجه می شویم سریعاً می خواهیم آن را حل کنیم، چون نیاز به آب گرم و گرمایش ساختمان آن هم در روزهای سرد سال مشکل کوچکی نیست.

اما در انتخاب تعمیرکار پکیج تردید داریم، چون از سطح تخصص او مطمئن نبوده و نگرانیم نکند مشکل خاموش شدن پکیج گلدیران را بتواند ریشه یابی و حل کند.

به همین دلیل ما هم نگرانی شما را کاملاً درک کرده و مجموعه تاسیسات 24 ساعته را به عنوان گروهی مطمئن برای رفع مشکل پکیج به شما معرفی می کنیم.

دلیل این اطمینان ما به سابقه کاری طولانی مجریان تاسیساتی در این گروه به خصوص تعمیرکاران پکیج برمی گردد. همچینن اینکه تعمیر پکیج نیز در کنار سایر خدمات این مجموعه شامل گارانتی می باشد.

پس در صورتی که از تعمیر پکیج گلدیران خود راضی نبودید، مجموعه تاسیسات 24 ساعته متعهد می شود که دستگاه شما را این بار به صورت صد در صد رایگان تعمیر کند.

در نتیجه دیگر با مشکل خاموش شدن گاه و بی گاه پکیج گلدیران خود مواجه نبوده و می توانید با آسایش کامل از آب گرم و گرمای مطبوع خانه خود لذت ببرید.

در نهایت اینکه اگر از خاموش شدن پکیج گلدیران خود کلافه و خسته شده اید، همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه