وقتی هوا کم کم رو به گرما می رود، کولر گازی اسپلیت و پنجره ای یکی از بهترین وسیله های سرمایشی که می توانند آسایش ما را در این گرما تامین کنند.

اما اگر کولر گازی اسپلیت و پنجره ای را بدون رسیدگی و سرویس مورد استفاده مجدد در فصل تابستان و گرما قرار دهیم، نه تنها راندمان کولر کم می شود، بلکه قبض برق ساختمان به شکل سرسام آوری بالا می رود.

به همین دلیل قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و کولر گازی پنجره ای از جمله سرویس قبل از استفاده دستگاه آشنا کنیم. پس به منظور استفاده حداکثری از راندمان این وسیله تا انتها ما را همراهی کنید.

اگر زمان کافی برای خواندن این مطلب را ندارید میتوانید فایل وتی آن را گوش دهید.

 

سرویس یونیت داخلی کولر گازی پیش از راه اندازی مجدد

تصور کنید که کولر گازی مدت طولانی حداقل 4 الی 6 ماه در طول فصول پاییز و زمستان خاموش بوده و الان می خواهیم بدون بازدید دوباره آن را روشن کنیم.

طبیعی است که در این مدت حجم زیادی از گرد و غبار و آلودگی بر روی یونیت داخلی و خارجی دستگاه جمع شده است.

بنابراین اگر بدون از بین بردن آن حجم از آلودگی قصد استفاده از مجدد از کولر گازی را داشته باشیم، به احتمال زیاد دستگاه دچار مشکل شده و چه بسا ایراد کوچکی در کولر گازی به یک مشکل بزرگ تعمیری تبدیل می شود.

کولرهای گازی اسپلیت از دو قسمت کندانسور که در واقع یونیت خارجی کولر گازی بوده و اوپراتور که یونیت داخلی کولر گازی محسوب می شود، تشکیل شده است.

این دو قسمت با همکاری یکدیگر کاری می کنند که از طریق سیستم تبخیری گرمای داخل ساختمان به خارج منتقل شود.

برای اینکه سرویس یونیت داخلی کولر گازی را به منظور راه اندازی مجدد دستگاه در تابستان انجام دهید، باید اجزای زیر را تمیز یا تعویض نمایید:

  • فیلترهای هوای کولر گازی را تعویض کنید.

تعویض فیلترهای هوای کولر گازی اسپلیت یکی از موثرترین و ساده ترین راه ها برای آماده سازی دوباره از این وسیله است. به طور ایده آل بهتر است فیلترهای هوای کولر گازی را هر 2 الی 3 ماه یکبار تعویض کنید.

اما اگر از حیوانات خانگی در ساختمان نگه داری می کنید و یا محیط ساختمان به شکلی است که فیلترها زود به زود آلوده می شوند، می توانید این زمان را به ماهی یکبار کاهش دهید.

توجه داشته باشید که تاکید ما در تعویض فیلترهای هوای کولر گازی پیش از استفاده مجدد از آن به این دلیل است که شما با انجام همین کار به ظاهر ساده می توانید بازدهی دستگاه را تا چند برابر افزایش دهید.

از طرفی در این صورت احتمال اینکه در طول تابستان با مشکلاتی همچون یخ زدن پنل داخلی، داغ کردن کمپرسور کولر گازی و کاهش قدرت سرمایش دستگاه مواجه شوید، بسیار کم می شود.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان1

عدم تعویض فیلترهای هوا در کولر گازی باعث می شود که حجم جرم و آلودگی جمع شده بر سطح فیلتر، جریان هوا را کاهش داده و در نتیجه ظرفیت سرمایشی دستگاه افت پیدا کند. علاوه بر این باعث تولید صدا در کولر گازی می شود.

شما می توانید بر اساس مراحل زیر به تعویض فیلترهای هوای کولر گازی اسپلیت خود اقدام کنید:

  1. برق ورودی به دستگاه را قطع کنید.
  2. دو طرف درپوش پنل جلویی در یونیت داخلی کولر گازی را از قسمت فرو رفتگی کنار آن با دست گرفته و پنل جلویی را باز کنید.
  3. فیلترهای هوای دستگاه را از زیر درپوش پنل به سمت بالا بکشید تا خارج شود.
  4. بر اساس ظرفیت کولر گازی خود فیلتر هوای متناسب با دستگاه را تهیه کنید.
  5. فیلترهای هوای جدید را از همان قسمت بالای درپوش پنل جلویی در جای خود قرار دهید.

اگر فیلترهای هوای کولر گازی را به تازگی تعویض کرده اید، می توانید با یک شستشوی ساده دوباره از همان فیلترها بر روی دستگاه استفاده کنید. فقط مراقب باشید که پس از شستشو نباید فیلترها را در زیر نور خورشید خشک کنید، چون باعث دفرمه شدن فیلترها می شود.

با مشاهده کلیپ زیر می توانید از اهمیت و تاثیر شستشوی فیلتر کولر گازی و همچنین زمان مناسب این کار مطلع شوید.

  • کویل های اوپراتور یونیت داخلی را شستشو دهید.

اگر پنل جلویی کولر گازی اسپلیت را باز کرده باشید، حتماً کویل های خنک کننده دستگاه را دیده اید که به شکل رادیات خودرو هستند.

این بخش از یونیت داخلی کولر گازی بعد از فیلترهای هوا، بیشترین حد آسیب را از آلودگی های محیطی متحمل می شود.

تا زمانی که پنل را باز نکرده و با چشمان خود نبینید، فکرش را هم نمی کنید که تا این حد چربی و جرم بر روی کویل های اوپراتور انباشته شده باشد. برای اینکه بتوانید کویل های اوپراتور کولر گازی را تمیز کنید، باید ابتدا پنل را باز نمایید.

پس اگر برق دستگاه را وصل کرده اید، ابتدا برق ورودی به کولر گازی را قطع کنید و برای اطمینان بیشتر، از جعبه فیوز ساختمان فیوز مخصوص کولر را در حالت قطع قرار دهید.

سپس قاب جلویی را برداشته و پس از آن پیچ های قاب اصلی را از دو طرف پنل باز کنید و زبانه خارهای نگه دارنده قاب را به سمت بالا بکشید.

در نهایت می توانید قاب را به طور کامل از روی یونیت داخلی دستگاه باز کنید. همچنین بهتر است وسایل و ابزار زیر را آماده داشته باشید:

  • کاور شستشوی کولر گازی
  • فوم ضد چربی مخصوص کولر گازی و یا مایع ظرفشویی چربی زدا
  • دستگاه بخارشو و یا آبپاش پرفشار
  • دستگاه مکنده هوا و یا جارو برقی

توصیه می کنیم به منظور محافظت بیشتر از خطر برق گرفتگی و پیشگیری از نفوذ آب به سیم های برق و برد دستگاه، این قسمت را با چسب و پلاستیک بپوشایند.

پیش از یادگیری نحوه شستشوی اوپراتور کولر گازی توصیه می کنیم تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید تا بدانید کثیف بودن اوپراتور می تواند چه تاثیر مخربی بر روی سیستم کولر گازی بگذارد.

در اولین اقدام کاور شستشوی کولر گازی را از پشت به دیوار چسب زده و لبه آن را زیر پنل قرار دهید. می توانید به جای نصب کاور شستشو دور قاب یونیت داخلی را با پلاستیک بپوشانید تا آب به دیوارها نرسد.

قبل از اقدام به شستشوی کویل اوپراتور با آب، می توانید یک سری باریک به لوله مکنده هوا و یا لوله جارو برقی نصب کرده و تمام گرد و غبارهای سطح کویل کولر را با مکش هوا تمیز کنید.

حالا فوم شستشو ضد چربی و ضد باکتری را با دقت و حوصله بر روی تمام صفحه های کویل اسپری کنید. در این مرحله می توان از مایع ظرفشویی چربی زدا به جای فوم شستشوی کولر گازی استفاده نمایید.

وقتی تمام سطح کویل کولر گازی آغشته به مواد شستشو دهنده شده، باید حدوداً نیم ساعت صبر کنید تا مواد شوینده به جسم چربی ها نفوذ کرده و آن ها را سست کند.

اکنون با کمک آبپاش یا ترجیحاً دستگاه بخار شوی تمام جرم و آلودگی های سطح کویل های اوپراتور کولر گازی را تمیز کرده و بشویید. برای اثر بخشی بیشتر می توانید با استفاده از یک برس نرم روی کویل های اوپراتور را بکشید.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان2

  • لوله درین کولر گازی را پاکسازی کنید.

رطوبت جمع شده در کولر گازی از طریق لوله درین یا تخلیه به یونیت خارجی دستگاه و از آنجا به بیرون از ساختمان هدایت می شود.

چون کولر گازی مدتی مورد استفاده قرار نگرفته است، این احتمال وجود دارد که رسوبات داخل لوله درین خشک شده و حتی تشکیل قارچ و کپک داده باشند. همین موضوع باعث عدم تخلیه آب از کولر گازی بعد از راه اندازی مجدد خواهد شد.

برای تمیز کردن لوله درین کولر گازی اسپلیت باید به سراغ یونیت داخلی بروید و قسمت زیرین پنل جلویی را باز کنید.

توجه داشته باشید پیچ های قاب زیرین پنل جلویی کاملاً مماس با دیوار هستند و برای باز کردن آن ها باید کمی صبر و حوصله داشته باشید.

پس از باز کردن قاب زیرین لوله درین کولر گازی را خواهید دید که در داخل سینی تخلیه دستگاه تعبیه شده است.

لوله درین در حقیقت دو تکه است که از قسمت وسط توسط چسب به یکدیگر وصل شده اند. برای پاکسازی کامل آن باید ابتدا چسب دور لوله را باز کنید.

در این مرحله یک ظرف خالی در اختیار داشته باشید تا اگر داخل لوله آب وجود داشت، آن را در درون ظرف تخلیه کنید.

حالا با کمک دستگاه جاروبرقی از نوع آبی درون لوله درین را تمیز کنید تا تمام رسوبات و لجن های تشکیل شده از بین بروند.

اگر جارو مخصوص آب را در اختیار ندارید، بهترین کار خالی کردن یک کتری آب جوش در داخل لوله درین کولر گازی است.

دو تکه لوله درین را دوباره به یکدیگر اتصال داده و با چسب محکم ببندید. سپس لوله را در داخل سینی تخلیه جای داده و قاب پنل را ببندید.

اگر بعد از این مرحله قصد راه اندازی کولر گازی را دارید، حدوداً یک ساعت صبر کنید تا از خشک شدن کامل لوله درین مطمئن شوید.

در صورتی که زمان بازدید لوله درین کولر متوجه پوسیدگی آن شدید، باید برای تعویض آن اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله طریقه تعویض شلنگ تخلیه آب اسپلیت را از دست ندهید.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان3

سرویس یونیت خارجی کولر گازی قبل از راه اندازی مجدد

تا این قسمت از کار یونیت داخلی کولر گازی اعم از فیلترهای هوا، کویل های اوپراتور و لوله درین دستگاه را تمیز کرده و در جای خود قرار دادیم.

اکنون نوبت به سرویس و تمیزکاری یونیت خارجی کولر می رسد که در معرض مستقیم انواع آلودگی های محیطی و گرد و غبار قرار دارد.

  • کندانسور کولر گازی را شستشو دهید.

کثیف بودن کندانسور کولر گازی اسپلیت زمینه ساز مشکلات متعددی از جمله یخ زدن پنل داخلی و خارجی دستگاه خواهد بود.

در مقابل اگر شستشوی کندانسور را پیش از راه اندازی دوباره دستگاه انجام دهید، قدرت سرمادهی کولر تا حد زیادی ارتقا پیدا کرده و به همان میزان از مصرف برق دستگاه کم می شود.

با توجه به مراحل زیر کندانسور کولر گازی را سرویس و مرتب کنید:

  1. برق قسمت کندانسور کولر گازی را قطع کنید و مطمئن شوید که دستگاه برق دار نیست.
  2. درب کندانسور کولر گازی توسط 8 تا 10 پیچ به بدنه آن اتصال دارد. برای دسترسی به کندانسور این پیچ ها را کمک پیچ گوشتی مناسب باز کنید.
  3. از آنجا که سیستم برق مربوط به موتور کولر گازی از جمله کمپرسور در قسمت کندانسور آن واقع شده، لازم است تا پیش از اقدام به شستشو، محل قرارگیری قطعات الکترونیکی آن را با پلاستیک و چسب پوشش دهیم.
  4. حال با کمک کارواش خانگی و یا شیلنگ آب پرفشار و یا بخار شوی پره های کندانسور را کاملاً شستشو داده و همزمان مراقب هستیم که آب به بخش موتوری کولر وارد نشود.

اگر مشاهده کردید که در بین پره های کندانسور یا فین های آن اجسام خارجی گیر کرده اند، می توانید از برس نرم برای از بین بردن آلودگی ها کمک بگیرید. فقط مراقب باشید که فشار مضاعف به پره های کندانسور وارد نکنید.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان4

  • فن دستگاه را از آلودگی ها پاک کنید.

فن کولر گازی در یونیت خارجی دستگاه واقع شده و یکی از قسمت های مهم است که باید پاکسازی شود. تمیز کردن فن نیاز به امکانات خاصی ندارد.

شما می توانید با استفاده از یک پارچه ترجیحاً نخی و نرم پره های فن را تمیز کنید و با این کار جان دوباره به فن ببخشید. همچنین بد نیست بعد از اتمام میزکاری فن چند قطره روغن بر روی بخش موتور فن بریزید.

  • اتصالات برق به کولر گازی را بازبینی کنید.

پس از اینکه سرویس یونیت داخلی و خارجی کولر گازی را به اتمام رساندید، باید از اتصال صحیح کابل برق کولر گازی مطمئن شوید.

در این مرحله دقت کنید که هنوز برق دستگاه قطع باشد، سپس قسمت ترمینال های برق دستگاه را چک کنید تا هیچ گونه قطعی وجود نداشته باشد و یا اتصالات سست نباشند.

اگر با هر گونه مشکل در سیستم برق کولر گازی مواجه شدید، تحت هیچ شرایطی خودتان دست بکار نشده و فقط از مجری برق کار کمک بگیرید.

  • چک کردن گاز مبرد کولر گازی

قدرت سرمایش کولر گازی وابسته مستقیم به گاز مبرد در حال جریان در لوله های داخلی و لوله های کندانسور کولر است.

اگر گاز مبرد در کولر گازی نشتی داشته باشد، از فشار گاز در سیستم کاسته می شود. هر چند معمولاً بعد از 3 یا 4 سال مقداری از گاز مبرد کولر گازی کاسته می شود.

در چنین حالتی اگر بدون شارژ مجدد گاز مبرد کولر گازی از این وسیله دوباره استفاده کنید، به احتمال زیاد با مشکلات زیر مواجه خواهید شد:

  • کولر گازی در حالت سرمایش باد داغ می زند.
  • لوله رفت کندانسور یخ می زند.
  • پنل داخلی کولر گازی برفک یا یخ می زند.

در نتیجه این مشکلات عمر مفید کولر گازی دائماً کم می شود، تا حدی که مجبورید هزینه بالایی برای خرید کولر گازی جدید صرف کنید.

به همین دلیل است که چک کردن میزان گاز مبرد کولر گازی را جزو یکی از مهمترین اقدامات قبل از راه اندازی مجدد آن در تابستان قرار داده اند.

چک کردن میزان گاز مبرد در کولر گازی اقدامی تخصصی است که باید توسط فرد نصاب و تعمیرکار کولر گازی صورت بگیرد. با این حال شما می توانید با مشاهده کلیپ زیر از دلایل نشتی گاز کولر گازی و همچنین نحوه شخیص و راه حل آن مطلع شوید.

برای چک کردن میزان فشار گاز مبرد در دستگاه ابتدا کولر گازی را در حالت سرمایش روشن کرده و پس از شروع به کارکرد کمپرسور، گیج فشار را به دستگاه وصل می کنیم.

با این هدف که میزان فشار گاز جمع شده در لوله ها و کمپرسور دستگاه بررسی شود، چنانچه گاز کولر به کمتر از 60 psi رسیده باشد، نشانه این است که باید به شارژ گاز کولر گازی اسپلیت اقدام کنیم.

برخی مواقع ممکن است سرویسکار در هنگام بررسی میزان فشار گاز در دستگاه متوجه وجود نشتی در لوله های داخلی یا خارجی کولر گازی شود.

در چنین مواقعی باید ابتدا محل دقیق نشتی در لوله ها مشخص شده و پس از آن نشتی در لوله ها را رفع کرد.

مقاله روش های بهبود عملکرد کولر گازی را مطالعه کنید تا بدانید چطور می شود بیشترین بازدهی را از کولر گازی دریافت کرد.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان5

روش راه اندازی مجدد کولر گازی پنجره ای در تابستان

کولرهای گازی پنجره ای نیاز کمتری به نگهداری دارند، اما این موضوع به این معنی نیست که می توان بدون توجه به سرویس کولر گازی پنجره ای آن را دوباره در سال جدید مورد استفاده قرار داد.

قبل از اقدام به هر کاری اتصال دوشاخه کولر گازی پنجره ای را از پریز قطع کرده و مراحل زیر را برای آماده سازی دستگاه برای استفاده دوباره انجام دهید:

  1. تمیز یا تعویض کردن فیلتر هوای دستگاه

فیلترهای هوای کولر گازی پنجره ای دقیقاً در پشت شبکه کولر گازی که هوا از آنجا به داخل اتاق پرتاب می شود، قرار دارد.

بر اساس مدل کولر گازی پنجره ای ممکن است شبکه توری آن کشویی باز شود و یا نیاز باشد پیچ های شبکه را باز کنید.

اگر فیلتر کولر گازی پنجره ای شما از نوع کاغذی است، پس قابل شستشو نبوده و فقط باید آن را با نمونه هم سایز خود تعویض کنید.

اما اگر جنس فیلتر دستگاه از نوع مشبک فلزی باشد، امکان شستشوی آن وجود دارد. پس می توانید فیلتر را با کمک آب گرم و مواد شوینده صابونی بشویید و اجازه دهید به خوبی خشک شود.

  1. تمیز کردن کویل های اوپراتور و کندانسور

همانطور که می دانید کندانسور در کولر گازی پنجره ای در یک یونیت مشترک با اوپراتور قرار گرفته است. محل قرارگیری کویل اوپراتور در پشت فیلتر بوده و کویل کندانسور در پشت کمپرسور تعبیه شده است.

لازم است پیش از استفاده مجدد از کولر گازی پنجره ای هر دو کویل توسط برس نرم به خوبی تمیز شوند. توجه داشته باشید این دو کویل به راحتی خم می شوند، بنابراین باید با ظرافت خاصی آن ها را برس بکشید.

  1. کسب اطمینان از شکسته نبودن بدنه دستگاه

در نهایت قسمت خارج از بدنه کولر گازی پنجره ای را تمیز کرده و دستگاه را در خصوص عدم داشتن ترک خوردگی و یا شکستگی چک کنید.

اگر قسمتی از بدنه کولر گازی پنجره ای ترک خورده بود، می توانید مقداری فوم چسبی به داخل ترک خوردگی تزریق کنید تا تعمیر شود.

  1. تست یونیت کولر گازی پنجره ای

زمانی که تمام قسمت های کولر گازی پنجره ای را به خوبی تمیز کرده و کلیه جرم و آلودگی های آن را از بین بردید، دو شاخه کولر را به پریز برق وصل کرده و دستگاه را تست کنید.

شما می توانید با مشاهده کلیپ زیر به طور کامل از مراحل سرویس کولر گازی مطلع شوید.

 

تنظیم کولر گازی برای سیستم سرمایش

تا این قسمت تمامی اقدامات لازم جهت سرویس کولر گازی اسپلیت از قبیل شستشوی یونیت داخلی و خارجی را انجام داده و سیستم برق به همراه میزان گاز کولر را چک کردیم.

همچنین اگر کولر ما از نوع پنجره ای است، با توجه به مراحل گفته شده، کل روند راه اندازی مجدد دستگاه را طی کرده ایم.

آخرین مرحله در روند راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان این است که دستگاه را برای سیستم سرمایش آماده کنیم.

برای تنظیم کولر گازی در تابستان اقدامات زیر را به ترتیب انجام می دهیم:

  1. دوشاخه برق کولر گازی را در پریز قرار می دهیم.
  2. دکمه روشن/ خاموش یا power کولر گازی را فشار می دهیم تا دستگاه روشن شود.
  3. سپس به سراغ ریموت کنترل کولر گازی می رویم و دکمه حالت یا Mood را انتخاب می کنیم.
  4. با فشار دادن این دکمه چند حالت در صفحه نمایش کنترل دیده می شود:
  • خودکار یا Auto
  • گرمایش یا Heat
  • فن یا Fan
  • خشک یا Dry
  • سرمایش یا Cool

از بین گزینه های فوق حالت سرمایش یا Cool را توسط ریموت کنترل کولر گازی انتخاب کرده و در ادامه دمای کولر را کمتر از دمای محیط تنظیم می کنیم تا کمپرسور روشن شده و سیستم سرمایش آن فعال شود.

توجه داشته باشید که اگر کولر گازی را در دمایی بیشتر از محیط داخلی و در حالت سرمایش تنظیم کنید، حالت سرمایشی دستگاه فعال نمی شود، چون دمای محیط کمتر از دمای مورد انتظار ما از کولر گازی است.

در صورتی که نمی دانید باید کولر گازی اسپلیت خود را در چه دمایی باید تنظیم کنید، به مقاله بهترین دمای کولر گازی در تابستان مراجعه کنید.

 

کلام آخر...

کولر گازی همانند هر وسیله سرمایشی دیگر همچون کولر آبی نیاز به یک سری اقدامات مهم پیش از راه اندازی دوباره دارد، در غیر این صورت ممکن است متوسل به تعمیر کولر گازی شوید.

بهترین زمانی که می توانید برای راه اندازی مجدد کولر گازی در نظر بگیرید، اواسط فصل بهار تا اوایل تابستان است. زمان مناسب سرویس کولر گازی را در کلیپ زیر و از زبان سرویسکار کولر گازی بشونید.

توجه داشته باشید که این بازه زمانی باید هر ساله و قبل از روشن کردن کولر گازی انجام شود و چه بهتر که از مجری سرویسکار کولر گازی برای این منظور کمک بگیرید.

نحوه راه اندازی مجدد کولر گازی اسپلیت و پنجره ای در تابستان6

یکی از ده ها خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته انجام سرویس کولر گازی توسط حرفه ای ترین و با تجربه ترین تکنسین های کولر گازی است. ما در این مجموعه خدمات خود را همراه با گارانتی تضمین کیفیت ارائه می دهیم تا با آسودگی خاطر سفارش خود را به ما بسپارید.

فیلم رضایت مندی یکی از ده ها مشتریان گروه تاسیسات 24 ساعته در خصوص استفاده از خدمات کولر گازی این مجموعه

بنابراین چنانچه شما نیز قصد راه اندازی مجدد کولر گازی خود را دارید، کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا سفارش شما با بالاترین سطح از کیفیت و در کمترین زمان ممکن انجام شود.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • خاموش بودن طولانی مدت کولر گازی در فصول سرد باعث جمع شدن حجم زیادی از آلودگی بر روی بخش های مختلف این وسیله می شود که باید پیش از راه اندازی مجدد پاکسازی شوند.
  • سرویس یونیت داخلی کولر گازی اسپلیت شامل تعویض و یا شستشوی فیلترهای هوا، پاکسازی کویل های اوپراتور و شستن لوله درین دستگاه است.
  • برای انجام سرویس یونیت خارجی کولر گازی باید اقداماتی از جمله شسشتوی کندانسور، پاکسازی فن، بازبینی اتصالات برق و چک کردن فشار گاز مبرد دستگاه انجام شود.
  • سرویس کولر گازی پنجره ای پیش از راه اندازی مجدد این وسیله شامل تمیز کردن و یا تعویض فیلترهای هوا، پاکسازی کویل های اوپراتور و کندانسور، اطمینان از سالم بودن بدنه دستگاه و تست نهایی کارکرد کولر گازی است.
  • بعد از اتمام سرویس و پاکسازی قطعات داخلی و خارجی کولر گازی باید این وسیله را روشن کرده و دمای سرمایش آن را روشن کنیم تا دوباره راه اندازی شود.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. راه اندازی کولر گازی در فصل تابستان شامل چه مراحلی می شود؟

سرویس کولر گازی، شارژ گاز، راه اندازی حالت سرمایش از روی کنترل و یا تنظیمات کولر گازی

  1. آیا شستشوی فیلترهای کولر گازی نیاز به تخصص خاصی دارد؟

خیر، این کار نیاز به تخصص خاصی ندارد و توسط خود مصرف کننده قابل انجام است. کافیست دو گیره دو طرف پنجره پنل را باز کرده و فیلترها را خارج کنید و سپس آن ها را با فشار آب بشویید.

  1. بهترین بازه زمانی برای شستن کولر گازی فیلترهای کولر گازی چقدر است؟

بین 2 الی 3 هفته یک بار بهترین زمان برای شستن فیلترها است.

منبع فارسی

منابع انگلیسی:

منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه