لامپ های مهتابی به دلیل نور زیادی که تولید می کنند و هم چنین قیمت مناسبی که دارند، یکی از اولین انتخاب ها برای تامین روشنایی در ساختمان های مسکونی، اداری و حتی تجاری محسوب می شوند.

در ادامه این مقاله می خواهیم به طور مفصل در خصوص نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی، لامپ مهتابی پی ال دی و طریقه نصب لامپ مهتابی ال ای دی بر روی قاب مهتابی قدیمی با شما صحبت کنیم. پس اگر می خواهید بدون نیاز به متخصص لامپ مهتابی را سیم کشی و نصب کنید تا انتها ما را همراهی نمایید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

لامپ مهتابی ال ای دی چیست؟

اگر بخواهیم لامپ مهتابی ال ای دی را بررسی کنیم، باید آن را با سایر مدل های لامپ مهتابی مقایسه نماییم.

انواع لامپ های مهتابی را می توانیم به سه دسته کلی تقسیم کنیم:

  1. لامپ مهتابی فلورسنت قدیمی

لامپ های مهتابی فلورسنت قدیمی به لامپ مهتابی های 40 وات و 20 وات معروف هستند. لامپ مهتابی های قدیمی تقریباً به 50 سال پیش برمی گردند و می توان گفت از رده خارج شده اند.

برای ساخت لامپ مهتابی های نسل اول قدیمی از 4 الی 5 قسمت از جمله لامپ، پایه، چوک (بالاست)، استارت، پایه استارت و قاب آن باید استفاده می شد.

این مدل از لامپ مهتابی با معایب مختلفی از جمله تولید حرارت بالا، مصرف زیاد انرژی برق، بزرگی و سنگینی قاب و از همه مهمتر، سیم کشی پیچیده تر همراه بود. جهت مشاهده انواع لامپ مهتابی بر روی لینک خرید لامپ مهتابی از دیجیکالا بزنید.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 1

2. لامپ مهتابی اف پی ال

نسل دوم لامپ مهتابی ها از نوع اف پی ال هستند، در این مدل از لامپ مهتابی از همان قانون مهتابی های فلورسنتی یا چوک دار استفاده می شود. با این تفاوت که لامپ مهتابی اف پی ال از لحاظ شکل ظاهری کوچک تر بوده، سوئیچینک است، مصرف برق و استهلاک کمتری دارد و منبع تغذیه لامپ به جای اینکه مغناطیسی باشد، از نوع الکترونیکی است.

در طراحی و ساخت لامپ مهتابی های نسل دوم یا اف پی ال از ترانس همکاره که بر روی پایه خود سوار است، فریم یا قاب و لامپ های آن استفاده می شود.

ترانس های الکترونیکی در لامپ مهتابی های اف پی ال نوع مخصوصی از بالاست هستند که نوع کارایی آن ها شبیه به چوک در مهتابی های قدیمی می باشد. در کل با وجود مزایای خاصی که لامپ مهتابی های اف پی ال دارند، امروزه شاهد آن هستیم که استفاده از این نسل مهتابی هم به دلیل نیاز به مصرف برق کمتر رو به اتمام است. برای مشاهده انواع لامپ مهتابی FPL به همراه قیمت بر روی لینک خرید مهتابی اف پی ال از دیجیکالا بزنید.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 2

3. لامپ مهتابی ال ای دی

در حال حاضر جدیدترین نوع لامپ مهتابی و نسل سوم مهتابی مدل ال ای دی است و به دلیل مزیت های فوق العاده ای که دارد، تا زمانی که مدل جدیدتری از آن طراحی نشود، هم چنان در نورپردازی تزئینات داخلی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

 لامپ مهتابی ال ای دی که اتفاقاً بیشتر صحبت های ما در این مطلب در خصوص همین مدل است، کاملاً شبیه به لامپ های ال ای دی هستند. به این صورت که در داخل لامپ مهتابی ال ای دی از نوارهای ال ای دی به همراه منبع تغذیه 220 به 48 ولت DC استفاده شده است.

به همین دلیل میزان مصرف برق در لامپ های مهتابی ال ای دی بسیار کمتر است، راندمان بالاتری دارند، نور بیشتری تولید می کنند، احتمال سوخت و سوز پایین تری دارند. اما تنها ایراد وارده به لامپ مهتای های قدیمی این است که قیمت خرید به نسبت بالاتری از لامپ مهتابی های دو نسل قبل خود دارند.

با این حال مزیت های بیشمار لامپ مهتابی های ال ای دی توانسته قیمت بیشتر این مدل لامپ مهتابی را در مقایسه با لامپ مهتابی های فلورسنتی قدیمی توجیه کند. جهت مشاهده انواع لامپ مهتابی ال ای دی به همراه قیمت بر روی لینک خرید لامپ مهتابی ال ای دی از دیجیکالا بزنید.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 3

اگر بخواهیم مزیت های لامپ مهتابی ال ای دی به نسبت لامپ مهتابی فلورسنت قدیمی و لامپ مهتابی اف پی ال را مرور کنیم، به موارد زیر خواهیم رسید:

  • بیش از 30 تا 50 درصد صرفه جویی در مصرف انرژی
  • طول عمر بسیار طولانی تر در حدود 50 هزار ساعت
  • بدون استفاده از جیوه در طراحی و ساخت لامپ مهتابی
  • امکان روشن شدن لامپ همزمان با زدن کلید برق
  • عدم پخش جیوه در صورت ترکیدن لامپ
  • بدون ایجاد اشعه UV مضر برای چشم
  • تقریباً بدون تولید حرارت
  • بازدهی به مراتب بالاتر
  • سیم کشی بسیار راحت
  • تولید نور بیشتر
  • بدون صدا

در تمام مدل های لامپ مهتابی که برای شما برشمردیم، از ترانس یا منبع تغذیه استفاده می شود، اما طراحی و نوع ترانس در مدل های مختلف لامپ مهتابی متفاوت است.

 در مقاله قبلی شما را با طریقه سیم کشی مهتابی قدیمی دوقلو و دو ترانس آشنا کردیم و توضیح دادیم که چطور می شود یک لامپ مهتابی قدیمی تکی و دو قلو را به یک و دو ترانس مغناطیسی اتصال داد و در مورد سیم کشی داخلی مهتابی قدیمی توضیح دادیم. برای دسترسی به مقاله لینک آن را لمس کنید.

 

نقشه سیم کشی لامپ ال ای دی

یکی از مزیت های مهم لامپ مهتابی ال ای دی این است که نقشه سیم کشی بسیار ساده ای دارد، که نمونه آن را در قسمت زیر برای شما قرار داده ایم.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 4

همانطور که می بینید ما در مدار مهتابی ال ای دی به تنها چیزی ک نیاز داریم، سیم فاز و نول است و هیچ خبری از ترانس و استارت نیست. توضیحات بیشتر را در بخش بعدی خواهیم داد.

 

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی

حال که مدل های مختلف لامپ مهتابی را بررسی کرده و با بخشی از مزایای لامپ مهتابی های ال ای دار آشنا شدید، نوبت به ارائه توضیحاتی در خصوص نحوه سیم کشی و نصب مهتابی ال ای دی می رسد. برای سیم کشی لامپ ال ای دی به تنها وسایلی که نیاز دارید، لامپ و قاب مهتابی است. 

اگر در سیم کشی مهتابی قدیمی دقت کرده باشید، از وسایل بیشتری از جمله استارت و ترانس مغناطیسی باید در مدار لامپ مهتابی استفاده می کردیم. تا حدی که بکارگیری ترانس یا بالاست مغناطیسی یک وسیله ضروری در سیم کشی مهتابی قدیمی بود. اما امکان سیم کشی مهتابی ال ای دی بدون ترانس وجود دارد.

حتماً از خود می پرسید چطور امکان دارد؟ جواب این سوال بسیار ساده است، همانطور که در قسمت قبل گفتیم، طراحی لامپ مهتابی ال ای دی بسیار ساده است.

در واقع لامپ مهتابی LED یک قطعه الکترونیکی است که از نوارهای ال ای دی ساخته شده و یک منبع تغذیه DC که برق 22 ولت شهری را به 48 ولت مصرفی مهتابی تبدیل می کند، وجود دارد.

به عبارتی دیگر از بالاست یا ترانس جداگانه و استارتر در سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی استفاده نمی شود، اما سایر قطعات الکترونیکی برای راه اندازی مهتابی ال ای دی بکار رفته است. با این اوصاف طریقه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی بسیار ساده تر از این حرف هاست و می توان آن را به صورت مستقیم به برق شهری وصل کرد.

دو طرف لامپ مهتابی ال ای دی چهار عدد سر پیچ های سوزنی دارد، که ما فقط از 2 عدد از این سر پیچ ها کمک می گیریم. فقط کافیست دو عدد ترمینال فاز و نول را به این دو سر پیچ وصل کنیم، یعنی به یکی از آن ها فاز و به دیگری نول را اتصال می دهیم.

البته یک روش دیگر هم برای نصب لامپ مهتابی های ال ای دی وجود دارد که بدون نیاز به سیم کشی صورت می گیرد. به این صورت که از براکت های آماده استفاده کنیم. یک طرف براکت های آماده سیم فاز و طرف دیگر آن سیم نول است. پس برای راه اندازی لامپ مهتابی ال ای دی باید لامپ را در داخل براکت قرار داده و سر پیچ های سوزنی را در درون ترمینال ها فشار دهیم.

بعد از زدن کلید برق مخصوص مهتابی مشاهده خواهید کرد که لامپ مهتابی ال ای دی شما بدون هیچ وقفه ای و با بالاترین حد از روشنایی روشن شده و هیچ صدای اضافی تولید نمی کند.

توجه داشته باشید که تعمیر مهتابی ال ای دی دیواری اغلب امکان پذیر نیست و اگر نوارهای ال ای دی داخل مهتابی بسوزند، باید کل مهتابی تعویض شود.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی و اف پی ال کم مصرف 1

آموزش نصب مهتابی ال ای دی

در بخش قبلی توضیحات کافی در خصوص سیم کشی مهتابی ال ای دی را در اختیار شما قرار دادیم و اکنون می خواهیم در خصوص روش نصب مهتابی ال ای دی با شما صحبت کنیم.

نصب مهتابی ال ای دی روی دیوار بسیار ساده است، چون مکانیزم مهتابی طوری طراحی شده که کافیست پایه پشت مهتابی را از بدنه آن جدا کرده و پس از پیچ کردن آن بر روی دیوار قسمت لامپ مهتابی ال ای دی را به همراه قاب آن بر روی بدنه پایه متصل کنید.

از آنجا که لامپ مهتابی قابلیت حرکت ریلی بر روی قاب خود را دارد، شما این امکان را دارید که در زمان نصب مهتابی جدید پایه یا گیره مهتابی را بر روی سوارخ های قبلی روی دیوار قرار دهید و لامپ مهتابی را به صورت ریلی روی قاب آن حرکت دهید.

تا این قسمت آموزش نصب مهتابی جدید را در اختیار شما قرار دادیم، اما نکته مهم در زمان نصب مهتابی ال ای دی جدید توجه به ارتفاع نصب آن از سقف است. معمولاً مجری برق کار در زمان سیم کشی ساختمان محل نصب مهتابی روی دیوار را در نظر می گیرد. ولی اگر این مکان مشخص نبود، باید مهتابی را در فاصله 30 الی 35 سانتی متری از سقف نصب کنید. البته این در صورتی است که ارتفاع سقف اتاق 2.5 متر باشد.

توجه داشته باشید که طریقه نصب مهتابی چهارتایی دقیقاً به همین شیوه ای است که در خصوص طریقه نصب مهتابی ال ای دی توضیح دادیم، با این تفاوت که بعد از نصب مهتابی باید 4 عدد لامپ مهتابی را به محل های مشخص شده خود در داخل قاب مهتابی وصل کنید.

در مهتابی های نسل جدید از ترانس یا بالاست استفاده نشده است. بنابراین امکان تعویض ترانس در مهتابی جدید وجود ندارد.

 

نحوه نصب مهتابی فلورسنت

مهتابی های قدیمی از نوع فلورسنت هستند، یعنی در مکانیزم سیم کشی آن ها از استارت و بالاست مغناطیسی استفاده شده است.

طریقه سیم کشی و نصب مهتابی فلورسنت به این صورت است که سیم فاز به یکی از پایه های بالاست وصل می شود و پایه دیگر بالاست به یکی از پایه های مهتابی متصل می گردد. در ادامه پایه دیگر مهتابی در همان سمت به یکی از پایه های استارت و پایه دیگر استارت به پایه مهتابی در سمت دیگر وصل می شود. در نهایت سیم نول به پایه مهتابی متصل می گردد. برای آموزش بهتر شما نقشه سیم کشی مهتابی قدیمی را در قسمت زیر قرار داده ایم.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی و اف پی ال کم مصرف 2

نصب مهتابی فلورسنت بر روی دیوار شبیه به نحوه نصب مهتابی ال ای دی است، به این صورت که باید ابتدا قاب مهتابی را با استفاده از پیچ در فاصله 30 سانتی متری از سقف نصب کرده و بعد از آن لامپ مهتابی را در داخل آن قرار دهیم.

اگر می خواهید نحوه نصب و یا تعویض لوستر را بدانید، پیشنهاد می کنیم لینک مقاله مربوطه را لمس کنید.

 

نصب مهتابی بدون ترانس

طریقه نصب مهتابی بدون ترانس دقیقاً مشابه با روشی است که برای نصب و سیم کشی مهتابی ال ای دی توضیح دادیم. در واقع شما فقط می توانید لامپ مهتابی ال ای دی را بدون ترانس نصب کنید.

تنها تجهیزاتی که برای این منظور نیاز دارید، دو سیم نول و فاز است. نحوه اتصال لامپ ال ای دی به برق از طریق همان دو سیم فاز و نول انجام می شود که به 2 پایه لامپ مهتابی ال ای دی وصل می شوند.

همچنین می توانید با قرار دادن لامپ مهتابی در داخل یک براکت آماده این لامپ را بدون نیاز به ترانس نصب کنید که توضیحات بیشتر در این خصوص را در بخش قبلی گفته ایم.

 

نقشه سیم کشی مهتابی اف پی ال

به طور معمول لامپ مهتابی های اف پی ال چندتایی، اما در اندازه های کوچکتر هستند، هر چند لامپ مهتابی اف پی ال تکی نیز طراحی و تولید می شود. البته مدل های متنوعی از لامپ مهتابی اف پی ال در بازار وجود دارد که معروف ترین آن ها مهتابی با چهار و یا دو لامپ کوچک است.

در داخل بدنه لامپ مهتابی اف پی ال از بالاست الکترونیکی استفاده شده و تا زمانی که لامپ و قاب زیر آن را باز نکنید، نمی توانید ترانس مهتابی را ببینید.

اگر ترانس های اف پی ال قابل استفاده در لامپ مهتابی نسل دوم را دیده باشید، نقشه نحوه اتصال سیم ها بر روی قاب ترانس را ملاحظه کرده اید.

نقسه سیم کشی ترانس اف پی ال AC به این صورت است که از شماره یک الی 4 در یک طرف ترانس و از شماره یک تا 4 و از شماره یک الی 2 در یک طرف دیگر ترانس درج شده است. بنابراین چهار اتصال در یک طرف ترانس اف پی ال و 4 و 2 اتصال در طرف دیگر آن قرار دارد. اتصال 2 تایی لازم است به سیم برق فاز و نول ورودی از ساختمان وصل شود.

از آنجا که که قرار است حداقل دو عدد مهتابی کوچک بر روی یک پایه وصل شوند، 4 عدد از اتصالات به یک مهتابی و 4 اتصال دیگر به لامپ مهتابی دوم در سمت دیگر پایه مربوط هستند. از بین این 4 اتصال قرار است دو تا دو تا به پایه های هر لامپ مهتابی متصل شوند، که در قسمت زیر نقشه آن را می بینید

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 5

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی اف پی ال

سیم کشی لامپ مهتابی اف پی ال با توجه به توضیحات و نقشه نمایش داده شده در قسمت فوق بسیار ساده به نظر می رسد. ما در این قسمت طریقه سیم کشی لامپ مهتابی دوتایی اف پی ال را برای شما توضیح می دهیم.

هر کدام از لامپ مهتابی های اف پی ال قرار است بر روی یک پایه متصل به قاب مهتابی وصل شوند، از هر یک از این پایه ها دو عدد سیم خارج شده و از طریق یک سوراخ کوچک به داخل قاب مهتابی هدایت شده است. پس در داخل قاب مهتابی دوتایی اف پی ال ما 4 تا دوتایی سیم های برق داریم که از چهار پایه لامپ ها خارج شده اند.

 برای سیم کشی لامپ مهتابی اف پی ال دوتایی باید چهار سیم خروجی از دو لامپ مهتابی را به چهار اتصال یک طرف ترانس و چهار سیم دیگر را به چهار اتصال طرف دیگر وصل می کنیم. در نهایت دو ورودی دیگر بر روی ترانس مهتابی اف پی ال باقی می ماند که باید سیم فاز و نول در سیم کشی برق ساختمان را به آن ها اتصال دهیم.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 6

نحوه تعویض لامپ مهتابی قدیمی با لامپ مهتابی ال ای دی

به احتمال زیاد پس از مطالعه مزیت های گفته شده در خصوص لامپ مهتابی های ال ای دی و مقایسه آن با لامپ مهتابی اف پی ال به فکر تبدیل لامپ مهتابی به ال ای دی افتاده اید. اما نمی دانید که آیا می توان لامپ مهتابی ال ای دی را به جای لامپ مهتابی قدیمی نسل اول و دوم بر روی همان براکت استفاده کرد؟

در جواب به این سوال باید بگوییم بله، شما می توانید بدون هیچ دردسری لامپ مهتابی ال ای دی را در داخل قاب و پایه مهتابی قدیمی قرار دهید. در ادامه توضیحات بیشتر در این خصوص را خواهیم داد.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 7

تصویر شماتیک حذف بالاست و نصب لامپ مهتابی ال ای دی

  1. برق ساختمان را از منبع قطع کنید.

قبل از اقدام به هر کاری باید از قطع بودن برق مطمئن شوید، برای این منظور به سراغ جعبه فیوز ساختمان رفته و آن را در حالت قطع قرار دهید.

  1. بالاست یا ترانس را در لامپ مهتابی اف پی ال خود پیدا کنید.

از آنجا که تفاوت اصلی در روش سیم کشی لامپ مهتابی اف پی ال و فلورسنت با سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی در داشتن بالاست جداگانه است، باید در این مرحله بالاست را در مهتابی پیدا کنید. پس لامپ مهتابی را از روی قاب آن باز کرده و به کناری قرار دهید تا بالاست یا ترانس تعبیه شده در مهتابی را مشاهده کنید.

  1. سیم های فاز و نول ورودی به قاب مهتابی پیدا کرده و آن ها را قطع کنید.

سیم فاز جریان برق مورد نیاز برای روشن شدن لامپ مهتابی را از کلید تا بالاست هدایت می کند، این سیم را یافته و آن را قطع کنید. معمولاً در سیم کشی برق ساختمان از سیم قرمز رنگ به عنوان فاز استفاده می شود. سیم بعدی که باید آن را هم یافته و قطع کنید، سیم نول به رنگ آبی است.

این سیم از خود جریان ندارد، اما جریان برگشتی از لامپ به سمت کلید را از خود عبور می دهد. نکته مهمی که در این مرحله وجود دارد، این است که سیم های فاز و نول را از محلی قطعی کنید که سیم خیلی کوتاه نشود.

در این صورت می توان بدون هیچ مشکلی دوباره همان سیم های فاز و نول را برای سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی مورد استفاده قرار داد.

  1. سیم های سوکتی متصل به بالاست را قطع کنید.

اگر به بالاست نصب شده بر روی قاب مهتابی قدیمی دقت کرده باشید، تعدادی سیم می بینید که توسط سوکت به ترمینال های بالاست وصل شده اند. برای اینکه بخواهیم بالاست را از مدار سیم کشی برق مهتابی حذف کنیم، باید پیچ اتصال دهنده این سیم ها به بالاست را باز کرده و پس از آن به راحتی بالاست را از مدار خارج کنید.

  1. سیم های فاز و نول را اتصال دهید.

در این مرحله شما سیم های فاز و نول دو تکه شده ای در داخل قاب یا براکت مهتابی دارید که هیچ اتصالی به یکدیگر ندارند. برای تکمیل سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی لازم است تا سیم های ورودی و خروجی را به هم وصل کنید. برای این منظور سیم فاز ورودی را پیدا کرده و مقداری از عایق روی سیم را با سیم چین بردارید، همین کار را با سیم فازی که به سمت خروجی می رود، تکرار کنید.

سپس به سراغ سیم نول ورودی و خروجی رفته و این دو سیم را هم برای اتصال به یکدیگر آماده کنید، حال سیم های فاز ورودی را به فاز خروجی و نول ورودی را به نول خروجی وصل کنید تا سیم ها یک دست شوند.

برای تکمیل مدار سیم کشی باید سیم نول را به یکی از پایه های لامپ مهتابی ال ای دی و سیم فاز را به طرف دیگر پایه لامپ مهتابی ال ای دی وصل کنید.

  1. قاب مهتابی را در جای خود قرار داده و اتصال برق را برقرار کنید.

آخرین مرحله برای تعویض لامپ مهتابی قدیمی با لامپ مهتابی ال ای دی در همان براکت این است که قاب مهتابی را در جای خود بر روی دیوار نصب کرده و پس از برقراری اتصال برق ساختمان از روشنایی لامپ مهتابی جدید خود لذت ببرید.

در آخر لازم به ذکر است که بنا به پیشنهاد برخی از متخصصین برق کار می توان لامپ مهتابی ال ای دی را بدون باز کرده بالاست بر روی قاب مهتابی قدیمی نصب کرد. اما با توجه به اینکه معمولاً ترانس های مهتابی زود به زود خراب می شوند، حذف این قطعه از مدار سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی می تواند طول عمر سیستم روشنایی شما را افزایش دهد.

 

جمع بندی

در این مطلب دریافتیم که لامپ مهتابی های ال ای دی به عنوان نسل سوم از مهتابی به عنوان یکی از کم مصرف ترین مدل های مهتابی شناخته می شوند.

لامپ مهتابی ال ای دی علاوه بر کم مصرف بودن، کم خطرترین نوع مهتابی هم به حساب می آید و استفاده از آن در سیستم روشنایی ساختمان با وجود قیمت بالای خرید، می تواند یک سرمایه گذاری مفید در دراز مدت باشد.

ما سعی کردیم طریقه سیم کشی مهتابی ال ای دی را به بیانی ساده به شما آموزش دهیم، با این حال اگر برای نصب و سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی و جدید نیاز به متخصص دارید، می توانید از کارشاسان ما در گروه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید.

ما در این مجموعه تمامی خدمات از جمله سیم کشی و نصب انواع مهتابی قدیمی و جدید را همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما مشتریان عرضه می کنیم.

پس در صورت نیاز به خدمات ما همین الان از طریق راه های ارتباطی تماس با ما سفارش خود را ثبت کنید و یا در روشی ساده تر فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر نمایید.

نحوه سیم کشی لامپ مهتابی ال ای دی کم مصرف 8

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • انواع لامپ مهتابی در سه گروه لامپ های فلورسنت، اف پی ال و ال ای دی دسته بندی می شوند که از میان آن ها لامپ مهتابی ال ای دی جدیدترین و کم مصرف ترین مدل است.
  • در داخل لامپ مهتابی ال ای دی از نوارهای ال ای دی به همراه منبع تغذیه 220 به 48 ولت DC استفاده شده است.
  • مدار لامپ مهتابی جدید به نحوی طراحی شده است که نیازی به استفاده از ترانس و استارت وجود ندارد. در نتیجه لامپ سریع روشن شده، نویز ندارد و گرمای اندکی تولید می کند.
  • برای پخش نور بهتر باید مهتابی ال ای دی را در فاصله 30 الی 40 سانتی متری از سقف اتاق نصب کرد.
  • با حذف بالاست و ترانس از لامپ مهتابی قدیمی می توان لامپ مهتابی جدید طراحی کرد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. نحوه تعویض ترانس مهتابی جدید به چه صورت است؟

در داخل مهتابی جدید از ترانس جداگانه استفاده نشده است، بنابراین امکان تعویض آن وجود ندارد.

  1. سیم کشی مهتابی ال ای دی چگونه انجام می شود؟

لامپ مهتابی های ال ای دی تماماً مونتاژ شده اند و برای نصب آن ها کتفیست سیم فاز و نول به پایه های آن ها متصل شوند.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

منابع فارسی:

منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4

منابع انگلیسی:

منبع 1، منبع 2

 

اشتراک گذاری این صفحه