به منظور تکمیل مطلب تعمیر پکیج این بار قصد داریم تا در خصوص سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس توضیحاتی را بیان کنیم.

 

پکیج ایساتیس از جمله برندهای داخلی است که توانسته با ارائه محصولات باکیفیت رضایت مشتریان خود را جلب کند.

محصولاتی همچون پکیج دیواری ایساتیس مدل کاریز، نیواستار و سیگمات از جمله تولیدات شرکت ایساتیس هستند.

به دلیل حجم بالای استفاده کنندگان از این محصول ما در ادامه این مطلب قصد داریم تا در خصوص تعمیر و سرویس پکیج ایساتیس توضیحاتی را بیان کنیم.

شما می توانید جهت اطلاع از قیمت خرید انواع پکیج بر روی لینک خرید پکیج از دیجی کالا بزنید.

 

سرویس پکیج ایساتیس

همانطور که می دانید لازمه دستیابی به بالاترین حد کارایی پکیج زمانی مسیر است، که سرویس دوره ای دستگاه را به صورت منظم و دقیق توسط مجری سرویسکار آن انجام دهید.

در غیر این صورت مواجه شدن با خرابی قطعات دستگاه و کاهش راندمان وسیله زیاد دور از انتظار نیست. منظور از سرویس پکیج شستشو و پاکسازی قطعات بیرونی و داخلی دستگاه است.

قطعات داخلی دستگاه همان اجزای پکیج دیواری هستند، که در بیشتر معرض مستقیم با آب قرار دارند.

به همین دلیل احتمال خراب شدن آن ها در مقایسه با قطعات خارجی دستگاه، همانند دودکش و فن پکیج بسیار بیشتر است.

هرچند اجزای خارجی پکیج نیز در معرض آلاینده های محیطی مختلف، همانند گرد و غبار و چربی ها قرار دارند.

در نتیجه تنها راه جلوگیری از آسیب های بیشتر به دستگاه، اقدام به سرویس مرتب آن است.

به منظور مطالعه دقیق تر قطعات مختلف به کار رفته در پکیج فیلم معرفی اجزای پکیج دیواری را از دست ندهید.

سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس 1

حال در این قسمت به منظور آشنایی شما با نحوه سرویس پکیج ایساتیس، بخشی از اقدامات قابل انجام در هنگام سرویس این وسیله را برای شما بیان کرده ایم:

  • شستشوی مبدل ها، بلوک ها، کیت تعمیر، لوله های رفت و برگشت دستگاه

همانطور که در قسمت قبل نیز گفتیم، قطعات داخلی پکیج به این دلیل که در تماس مستقیم با آب هستند، بیشتر دچار فرسودگی می شوند.

از جمله قطعات دخلی این وسیله می توان به مبدل ها، بوک ها، کیت تعمیر و لوله های رفت و برگشت دستگاه اشاره کرد.

این قسمت ها به دلیل سختی بالای آب، املاح موجود در آن و تجمع رسوبات بیشتر در معرض خراب شدن قرار می گیرند.

لازم به ذکر است که بی توجهی به این موضوع حتی سبب مختل شدن کار پکیج می شود.

در نتیجه با انجام سرویس پکیج ایساتیس تمام قسمت های ذکر شده با کمک اسید شستشو داده می شوند تا از تاثیرات مضرر رسوبات در روند کار سیستم جلوگیری شود.

  • نصب رسوب گیر بر روی دستگاه های بدون رسوب گیر

تنها انجام شستشوی سیستم نمی تواند مانع از تشکیل رسوب در دستگاه شود، لذا توصیه سرویسکاران این است که چنانچه پکیج به رسوب گیر مجهز نیست، به نصب سختی‌گیر پکیج اقدام کنند.

چنانچه شما نیز تازه به فکر استفاده از رسوب گیر بر روی پکیج ایساتیس خود افتاده اید، راهنمای خرید بهترین رسوب گیر پکیج و آبگرمکن به شما کمک خواهد کرد.

  • تعویض یا شستشوی فیلتر رسوب گیر پیکج

فیلتر رسوب گیر پکیج با گذر زمان از رسوبات پر می شود و دیگر کارایی گذشته خود را ندارد، مگر در مواردی که از سختی گیر مغناطیسی در دستگاه استفاده شود.

در غیر این صورت باید هر چند وقت یکبار فیلتر رسوب گیر پیکج به خوبی تمیز شود و حتی در صورت لزوم تعویض گردد تا کارایی اولیه آن برگردانده شود.

  • تنظیم گاز دستگاه و بررسی شعله پکیج

عوامل مختلفی سبب خاموش و روشن شدن پکیج ایساتیس می شوند، که از آن جمله می توان به تنظیم نبودن فشار گاز ورودی به برنر و تنظیم نبودن ارتفاع شعله اشاره کرد.

از این رو در هنگام سرویس پکیج ایساتیس گاز و شعله دستگاه نیز تنظیم می شوند.

  • بازبینی دودکش

نصب دودکش در حالت استاندارد، باز بودن و ارتفاع صحیح آن کارایی دودکش را تضمین می کنند، زیرا در غیر این صورت عملاً پکیج روشن نمی شود.

به همین دلیل سرویسکار پکیج ایساتیس داخل دودکش را تمیز کرده و نحوه نصب آن را بررسی می کند.

برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص فیلم نحوه رفع ارور دودکش پکیج بدون نیاز به برد و پرشر اضافه را از دست ندهید.

در کلیپ کوتاه زیر آقای مجید صالح آبادی از سرویسکاران پکیج در مورد اهمیت داشتن دودکش برای پکیج و همینطور مشخصات دودکش غیر استاندارد توضیحاتی را ارائه می دهند.

 

 

  • کنترل فن دستگاه

چنانچه فن دستگاه خراب باشد، در هنگام روشن کردن پکیج ایساتیس، هوای تازه به منظور احتراق به محفظه احتراق وارد نشده و در نتیجه شعله خاموش می شود.

اما با انجام سرویس پکیج فن دستگاه از گرد و غبار پاک شده و سلامت موتور فن نیز بررسی خواهد شد.

در کلیپ زیر میتوانید نحوه سرویس فن پکیج دیواری را مشاهده کنید.

 

 

  • بررسی پمپ پکیج

بررسی و تعمیر پمپ پکیج از جمله اقدامات لازم در سرویس این وسیله می باشد. زیرا در اکثر موارد بعد از مدتی پمپ باید هواگیری شود.

یا پمپ آنقدر داغ می کند، که سبب بالا رفتن درجه حرارت داخل سیستم می شود.

لازم به ذکر است که برخی موارد کار نکردن، سوختن و جام شدن پمپ سبب بروز خطای E7 در دستگاه می شود، که نتیجه آن خاموش شدن پکیج است.

البته فیلم رفع ارور E7 پکیج ایساتیس در همین سایت موجود است و شما می توانید به منظور مشاهده بر روی لینک آن بزنید.

سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس 2

  • کنترل سنسورهای مختلف داخل دستگاه

در داخل پکیج از سنسورهای مختلفی همانند: سنسور دود، سنسورهای NTC گرمایش و آب مصرفی و سنسور حد استفاده شده است.

هرکدام از این قطعات توسط کابل و سیم کشی به دستگاه متصل شده اند.

قطعی یا خرابی هرکدام از این سنسورها می تواند روند کار پکیج و حتی بازدهی رادیاتورها را تحت تاثیر قرار دهد. به همین دلیل کنترل این سنسورها در روند سرویس دستگاه بسیار مهم است.

اقدامات دیگری همچون موارد ذیل در هنگام سرویس کلی پکیج ایساتیس انجام می شود، از جمله:

  • بازدید پرشر سوئیچ دود، پرشر سوئیچ هوا و پرشر سوئیچ آب
  • بررسی شیرهای مختلف داخل و خارج دستگاه همانند: شیر اطمینان، شیر هواگیری، شیر پرکن، شیر سه راهی و شیر بای پس
  • بازبینی و تعویض تمامی اورینگ های دستگاه به دلیل احتمال بالای پوسیده شدن آن ها در گذر زمان

 

تعمیر پکیج ایساتیس

تعمیر پکیج ایساتیس شامل اقدامات مورد نیاز به منظور رفع عیب دستگاه بر اساس کدهای خطای پکیج ایساتیس می باشد.

نحوه بررسی و شناسایی این سری کد با کمک دفترچه راهنمای پکیج ایساتیس امکان پذیر است.

این اقدامات شامل تعویض و یا تعمیر قطعات خراب شده در وسیله می باشد و در واقع می توان گفت، تعمیر پکیج ایساتیس مرحله بعد از سرویس دستگاه محسوب می شود.

به منظور آشنایی شما با روند تعمیر پکیج ایساتیس در ادامه به چند مورد از مشکلات رایج در این دستگاه اشاره می کنیم:

  1. در زمان درخواست آب گرم بهداشتی علامت دوش بر روی صفحه نمایش ظاهر نمی شود؟

علل بروز این مشکل:

  • خرابی برد پکیج
  • قطعی میکروسوئچ
  • کثیفی فلوسوئیچ

نحوه رفع این مشکل:

  • برد اصلی دستگاه اصلاح شده و بر روی پکیج نصب شود.
  • سیم های کابل میکروسوئیچ را چک کنید تا قطعی نداشته باشد.
  • در صورت قطعی یا پارگی کابل میکروسوئیچ این قطعه را به طور کلی تعویض کنید.
  • فلوسوئیچ را تمیز کنید.
  • کابل میکروسوئیچ و فلوسوئیچ را تعویض کنید.

 

  1. در زمان باز بودن محفظه احتراق شعله تشکیل می شود، ولی به محض قرار دادن محفظه احتراق در محل خود شعله پکیج خاموش می شود؟

علت بروز این مشکل:

  • کم بودن هوای تازه در داخل سیستم
  • وجود نقص در پرشر سوئیچ هوا
  • وجود نقص در پرشر سوئیچ آب
  • خرابی ترموستات حد دستگاه

روش رفع این مشکل:

  • از باز بودن مسیر هوای ورودی به محفظه احتراق اطمینان حاصل کنید.
  • حلقه ورودی هوای تازه را بردارید.
  •  بر اساس مطلب نحوه تست فلوسوئیچ پکیج با اتصال کوتاه پرشر سوئیچ هوا، پرشر سوئیچ آب و ترموستات حد از سالم بودن هرکدام اطمینان حاصل کرد.

 

  1. شعله تشکیل می شود، ولی بعد از 8 ثانیه دستگاه خاموش شده و با خطای E2 مواجه می شویم؟

علت بروز این مشکل:

  • بروز نقص در یون تشخیص شعله
  • خرابی سنسور NTC آب گرم مصرفی
  • خرابی برد دستگاه

روش رفع این مشکل:

  • ارتباط یون تشخیص شعله با برد دستگاه قطع شده است و باید اصلاح شود.
  • یون تشخیص شعله توانایی تشخیص شعله را ندارد، که در این صورت باید تمیز یا تعویض گردد.
  • سنسور NTC آب گرم مصرفی را کنترل کرده و در صورت معیوب بودن آن را تعویض کنید.
  • برد دستگاه خراب است و باید تعویض شود.

برخی از کاربران پکیج دیواری از برق دار بودن پکیج خود شکایت دارند، اگر شما هم با این مشکل مواجه هستید، به شما پیشنهاد می کنیم به مقاله علت برق دار شدن بدنه پکیج و نحوه رفع آن مراجعه کنید.

سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس 3

  1. فن دستگاه روشن شده، اما دستگاه جرقه زن شروع به کار نمی کند؟

علل بروز این مشکل:

  • وجود مشکل در پرشر سوئیچ هوا
  • قطعی لوله رابط فن
  • خرابی فن دستگاه
  • خرابی جرقه زن

روش رفع این مشکل:

  • پرشر سوئیچ هوا و لوله رابط فن را چک کنید.
  • سرعت فن را کنترل کنید.
  • جرقه زن را تعویض کنید.

 

  1. پکیج روشن است، اما با این وجود آب مصرفی سرد است؟

دلایل بروز این مشکل:

  • خرابی ترموستات
  • وجود نقص در شیر برقی سه راهی یا موتوری
  • وجود هوا و یا رسوب در سیستم
  • پایین بودن فشار دستگاه

روش رفع این مشکل:

  • فشار سیستم را چک کرده و در صورت پایین بودن، آن را تا 2 بار افزایش دهید.
  • ترموستات دستگاه را توسط مجری تعمیرکار پکیج بررسی کرده و در صورت معیوب شدن آن را تعویض کنید.
  • شیر موتوری پکیج نیاز به بازبینی و در صورت لزوم تعمیر دارد.
  • با کمک باز کردن شیر هواگیری رادیاتورها و پکیج کل سیستم را هواگیری کرده و در صورتی که مدتی طولانی است از دستگاه استفاده می کنید، حتما برای شستشوی مبدل های آن اقدام کنید.

 مشاهده فیلم علت سرد و گرم شدن آب پکیج و نحوه رفع آن می تواند در رفع این مشکل مفید باشد.

همچنین در کلیپ کوتاه زیر آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران پکیج در این مورد توضیحاتی را بیان می کنند

 

 

  1. با وجود تنظیم کردن دستگاه در حالت زمستانه، اما رایاتورها گرمای مطلوبی ندارند؟

دلایل بروز این مشکل:

  • وجود هوا در سیستم گرمایش
  • وجود رسوب در رادیاتورها
  • افت فشار در پکیج
  • کم بودن میزان دمای شعله پکیج
  • کمبود فشار آب در ساختمان

روش رفع این مشکل:

  • با کمک فیلم آموزش نحوه هواگیری شوفاژ، رادیاتورها را هواگیری کنید تا رسوبات هم همراه هوا از سیستم خارج شوند.
  • فشار دستگاه را بررسی و تنظیم کنید.
  • میران دمای شعله را افزایش دهید.
  • میزان فشار آب ساختمان را چک کرده و در صورت لزوم از پمپ آب خانگی به منظور رفع کمبود فشار آب استفاده کنید.

 

چگونه تشخیص دهیم که سرد بودن رادیاتورها به دلیل وجود هوا در سیستم است یا به دلیل تجمع رسوبات در لوله های رادیاتور؟

جواب این سوال به این موضوع بستگی دارد که سردی بدنه رادیاتور شوفاژ از کدام قسمت آن بیشتر احساس می شود؟

چنانچه تنها قسمت بالاتر رادیاتورها سرد هستند، به این معنی است که هوا در سیستم وجود دارد، که با اقدام به هواگیری رادیاتورها مشکل حل خواهد شد.

البته گاهی مواقع باز هم بعد اقدام به هواگیری، رادیاتورها سرد هستند، که یافتن علت بروز این مشکل نیاز به بررسی های بیشتر توسط مجری تعمیرکار پکیج دارد.

از طرفی در صورتی که قسمت وسطی و یا بالای رادیاتورها سرد هستند، نشانه تجمع رسوبات در سیستم گرمایش است.

لازم به ذکر است در برخی حجم رسوبات داخل رادیاتورها به قدری موارد زیاد است که راهی جز باز کردن رادیاتورها و شستشوی لوله های آن وجود ندارد.

آقای اشتیاقی توضیحاتی را در مورد علت گرم نشدن رادیاتورها در کلیپ کوتاه زیر بیان می کنند.

 

 

4 دلیل برای سپردن سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس به مجموعه تاسیسات 24 ساعته

پکیج ایساتیس از جمله برندهای ایرانی است که در بین مصرف کنندگان داخلی محبوبیت بالایی دارد.

با این وجود اگر همین دستگاه به موقع سرویس نشود و یا در صورت بروز کوچکترین مشکل سریعاً عیب یابی نگردد، مطمئناً بازدهی واقعی خود را نشان نمی دهد.

در کنار اینکه داشتن برنامه ریزی دقیق برای سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس بسیار مهم است، اما اینکه چه کسی سرویس و تعمیر دستگاه را انجام می دهد، از اهمیت بالایی برخوردار است.

چند نفر از ما این تجربه تلخ را داشته ایم که فرد سرویسکار و تعمیرکار پکیج کاملا نابلد بوده و به همین دلیل خسارت های سنگینی را به پکیج وارد کرده است؟

مطمئناً اگر خودمان چنین خاطره ناگواری را نداشته باشیم، در اطرافیان خود داستان مشابه این را زیاد شنیده ایم.

به همین دلیل است که شاید برای سپردن سرویس و تعمیر پکیج خود کمی دچار تردید می شویم که نکند فرد سرویسکار یا تعمیرکار پکیج دانش و تجربه کافی را نداشته باشد.

سرویس و تعمیر پکیج ایساتیس 4

ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته به این نگرانی شما احترام می گذاریم و به 4 دلیل می گوییم، سرویسکاران و تعمیرکاران ما می توانند پکیج ایساتیس شما را با بهترین کیفیت سرویس و یا تعمیر کنند:

  1. تمامی سرویسکاران و تعمیرکاران پکیج در این مجموعه دارای تخصص فنی بوده و سال ها سابقه کار عملی دارند.
  2. قبل از شروع همکاری با سرویسکاران و تعمیرکاران پکیج، میزان تخصص و مهارت آن ها در امر سرویس و تعمیر پکیج توسط سرپرست مجریان سنجیده می شود.
  3. اگر شما از نتیجه سرویس و یا تعمیر پکیج ایساتیس خود توسط مجریان این مجموعه رضایت نداشتید، می توانید کار را مرجوع کنید تا این بار دستگاه شما به صورت رایگان سرویس و یا تعمیر شود.
  4. سرویسکاران و تعمیرکاران ما هیچ هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از شما دریافت نمی کنند و در اسرع وقت در محل حاضر می شوند.

فکر می کنیم همین چند دلیل کافی باشد تا با اطمینان خاطر همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا پکیج اساتیس شما به بهترین شکل سرویس و یا تعمیر شود.

منبع

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، مشهد و شیراز فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 50.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه