احتمالاً نام کنتور فرعی آب به گوش شما هم خورده است، وسیله ای که می تواند میزان مصرف آب هر واحد را به صورت جداگانه اندازه گیری کند. اما اگر قصد خرید کنتور فرعی آب را داشته باشید، به طور حتم مدل های مختلف آن از سوی فروشنده ها به شما پیشنهاد شده است.

اگر می خواهید قبل از اقدام به خرید کنتور فرعی آب با انواع و اقسام آن و کاربردهای هر یک آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم مشاهده کلیپ زیر و توضیحات داده شده را از دست ندهید.

اگر نیاز به خرید و نصب کنتور فرعی آب دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کنتور فرعی آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید.

 

پرسش و پاسخ های داخل فیلم

  1. کنتورهای فرعی آب به چه مدل وجود دارند؟

کنتورهای فرعی آب موجود در بازار به 2 دسته عمده تقسیم می شوند: کنتورهای آنالوگ یا عقربه ای و کنتورهای دیجیتال

  • کنتور فرعی آب آنالوگ

فیلم_معرفی_انواع_کنتورهای_فرعی_آب_و_کاربردهای_آن_ها-_1.png

یک نمونه از کنتور فرعی آب آنالوگ

کنتورهای فرعی آب آنالوگ دقیقاً مشابه کنتورهای معمولی هستند که شرکت آب و فاضلاب برای ساختمان ها نصب می کند. حالا با توجه به مدل قدیمی یا جدید آن شماره اندازه کنتور آنالوگ می تواند عقربه ای باشد، یعنی با کمک 3 عقربه خود چرخش کرده و شماره میزان مصرف آب را در کنتور مشخص می کند یا به شکل مدل های جدیدتر که شماره انداز آن به شکل عدد در حال چرخش باشد.

  • کنتور فرعی آب دیجیتال

فیلم_معرفی_انواع_کنتورهای_فرعی_آب_و_کاربردهای_آن_ها-_2.png

نمونه ای از کنتور فرعی دیجیتال

دسته دوم کنتورهای آب فرعی دیجیتال هستند. همانطور که از نام این نوع کنتور مشخص است فرآیند اندازه گیری آن دیگر به صورت مکانیکی محاسبه و اندازه گیری نمی شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کنتور فرعی آب دیجیتال بر روی لینک مقاله بزنید.

کنتور فرعی آب دیجیتال خود به 2 دسته تقسیم بندی می شوند. برخی از کنتورهای فرعی آب دیجیتال به سنسور شماره انداز مجهز هستند که دقیقاً بر روی کنتور قدیمی نصب می شود و کنتور را به مدل دیجیتالی تبدیل می کند.

اما برخی دیگر از کنتورهای فرعی آب از پایه به شکل دیجیتال طراحی شده اند که به نام کنتورهای آلتراسونیک شناخته می شوند. در این نوع کنتور دیگر خبری از کنتور آنالوگ یا عقربه ای نیست.

فیلم_معرفی_انواع_کنتورهای_فرعی_آب_و_کاربردهای_آن_ها-_3.png

عکس کنتور فرعی آب آلتراسونیک

روش کار کنتور آلتراسونیک به این صورت است که با عبور آب از کنتور یک اشعه یا موج آلتراسونیک از کنتور ساطع می شود و به این ترتیب میزان آب ورودی و عبوری از خود را اندازه گیری می کند. تمامی این فرآیند به صورت دیجیتالی صورت می گیرد.

با توجه به سیستم پشتیبانی که کنتورهای فرعی دارند، باز هم می توان آن ها را در 2 گروه تقسیم بندی کرد:

  • برخی از کنتورهای آب فرعی دیجیتال فقط شماره انداز هستند، یعنی میزان مصرف آب را بر مبنای متر مکعب نشان می دهند. در این وسیله نحوه محسابه آب شبیه به کنتورهای آب معمولی است.
  • اما برخی دیگر از کنتورهای فرعی آب دیجیتال با توجه به پشتیبانی که دارند، صفر تا صد محاسبه آب مصرفی را انجام می دهند.

بنابراین اگر بخواهیم به طور خلاصه بگوییم، 2 دسته کلی کنتور فرعی آب داریم که به نام های کنتور فرعی دیجیتال و کنتور فرعی آنالوگ دسته بندی می شوند. کنتورهای فرعی دیجیتال بسیار پیشرفته تر از مدل آنالوگ هستند که از صفر تا صد محاسبات آب مصرفی را انجام می دهند و خود در یک مدل دیگر هم طراحی می شوند که فقط شماره انداز یا اندازه گیر الکترونیکی دارند.

2. انواع کنتور فرعی آب چه کاربردهایی دارند؟ چه زمان از کنتور آنالوگ و چه زمان از انواع کنتور دیجیتال می توان استفاده کرد؟

هر 2 مدل کنتور آنالوگ و دیجیتال دارای کاربرد یکسان هستند، یعنی هر دو وسیله میزان آب عبوری از خود را اندازه می گیرند. اما میزان تکنولوژی بکار رفته در کنتور فرعی آب دیجیتال بیشتر از مدل آنالوگ است، به همین دلیل پیشرفته تر است.

به عنوان مثال در کنتور آلتراسونیک دیجیتال نسل جدید هیچ نیازی به محاسبه قبض آب مصرفی واحد نیست. بلکه خود دستگاه این محسابات را انجام داده و از طریق اپلیکشین یا نرم افزارهایی که به سیستم متصل هستند، مقدار قبض آب هر واحد را به صورت جداگانه محاسبه می کند.

یک تفاوت دیگر بین کنتور آنالوگ و دیجیتال این است که کنتور فرعی آنالوگ یا عقربه ای به نسبت کنتور دیجیتال میزان خطای بیشتری دارد. بنابراین لازم است در زمان انتخاب بین این دو کنتور به این نکته دقت کرد.

3. درصد خطا در کنتور فرعی آب آنالوگ چقدر است؟

مقدار خطای کنتور فرعی آب بسیار پایین است، به طور مثال می توان گفت کنتور مکانیکی یا آنالوگ شاید یک درصد خطا داشته باشد، اما همین خطا در کنتور دیجیتال و آلتراسونیک یک دهم یا یک صدم درصد است.

4. در نهایت توصیه شما استفاده از کدام مدل کنتور فرعی آب است؟

با توجه به میزان بودجه ای که برای این کار اختصاص داده ایم و نوع استفاده از کنتور می توان نوع کنتور فرعی آب را انتخاب کرد. با این توضیح که هزینه خرید کنتور فرعی آب دیجیتال حدوداً 4 تا 5 برابر بیشتر از قیمت خرید کنتور فرعی آب آنالوگ است.

اما میزان امکانات موجود در کنتور فرعی آب آنالوگ بسیار کمتر از کنتور فرعی دیجیتال می باشد. یعنی کنتور آنالوگ دقیقاً مشابه با کنتور معمولی آب است. بنابراین برای محاسبه میزان مصرف آب در آن باید هر دوره و همزمان با مامور اداره آب شماره ثبت شده بر روی کنتور فرعی آب آنالوگ یادداشت شده و به صورت دستی یا با کمک فایل اکسلی که از قبل برای این منظور آماده شده محاسبات انجام شود. اما در کنتور فرعی آب دیجیتال نسل جدید تمام امکانات کاملاً به صورت اتوماتیک استفاده می شود. 

فیلم_معرفی_انواع_کنتورهای_فرعی_آب_و_کاربردهای_آن_ها-_4.png

فرمول محاسبه آب بها در کنتور فرعی آب

البته یک نکته دیگر هم در زمان انتخاب نوع کنتور فرعی آب وجود دارد، اینکه بخواهیم از کنتور فرعی در موارد خاص از قبیل مصارف صنعتی استفاده کنیم. به عنوان مثال بخواهیم یک کنتور فرعی در خط تولید صنعت نصب کنیم تا یک سری محاسبات و اندازه گیری ها را به صورت دقیق تر داشته باشیم. در این مکان دسترسی مناسبی به کنتور وجود ندارد.

در نتیجه چون دسترسی به کنتور نیست، نمی توان میزان متر مکعب مصرف را به راحتی شماره انداز یا اندازه گیری کرد. در چنین موقعیتی بهتر است از کنتور فرعی دیجیتالی استفاده شود تا نیازی نباشد هر دفعه بالا سر کنتور حاضر شده و عدد روی آن را ثبت کرد. چون کنتور فرعی دیجیتال به سیستم وصل می شود و به صورت خودکار میزان مصرف خود را در هر ساعت از شبانه روز ثبت می کند.

اگر نیاز به خرید و نصب کنتور فرعی آب دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کنتور فرعی آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه که در مورد انواع کنتور فرعی آب و کاربردهای هر یک لازم بود بدانید را در اختیار شما قرار دادیم. باز هم توصیه می کنیم برای انتخاب نوع کنتور فرعی ساختمان خود به میزان بودجه و نوع کاربری که از کنتور انتظار دارید، دقت داشته باشید.

فرقی نمی کند کنتور فرعی انتخابی شما از نوع آنالوگ است یا دیجیتال، در هر صورت نصب کنتور فرعی آب  یکی از مهارت های تکنسین های کاربلد ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است می توانند انواع کنتور فرعی را به بهترین شکل ممکن برای شما نصب و راه اندازی کنند.

حتی شما می توانید نوع کنتور فرعی مناسب با نیاز خود را در قسمت سوالات این مطلب مطرح کرده و از پاسخ رایگان متخصصین ما بهره مند شوید.

برای ثبت سفارش به منظور نصب انواع کنتور فرعی آب کافیست همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

اشتراک گذاری این صفحه