در این مطلب قصد داریم که فیلم مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف را با شما به اشتراک بگذاریم.

 سیستم گرمایش از کف در مقایسه با سایر سیستم های گرمایشی مثل بخاری و رادیاتور، مزیت های بیشتری دارد.

از جمله مزیت های سیستم گرمایش از کف می توان به ایجاد گرمای یکنواخت، صرفه جویی در مصرف انرژی، مقرون به صرفه بودن و رفاه و آسایش ساکنان ساختمان اشاره کرد.

همچنین جالب است بدانید که با اضافه کردن تنها یک چیلر تراکمی، می توانید سیستم گرمایش از کف را با همان لوله کشی قدیمی، به سیستم سرمایشی تبدیل نمایید.

بنابراین با ما همراه باشید تا با کمک یک فیلم آموزشی، مراحلی که باید برای اجرای سیستم گرمایش از کف طی کنید را، قدم به قدم به شما آموزش دهیم.

 

توضیحات دیالوگ فیلم

در این بخش به طور کامل با نحوه اجرای سیستم گرمایش از کف آشنا خواهیم شد. اما پیش از آن به خاطر داشته باشید که قبل از اجرای سیستم گرمایش از کف، بایستی تمام لوله کشی آب، فاضلاب، برق و ایزولاسیون کف (عایق رطوبتی کف آشپزخانه و سرویس ها بهداشتی) انجام شده باشد.

توجه داشته باشید که بهتر است، بعد از نصب تمام سیستم ‌های لازم در کف، حتماً یک نقشه دقیق و درست از گرمایش از کف و محل دقیق کلکتورها تهیه نمایید، تا هنگام اجرای گرمایش از کف، با مشکل رو به رو نشوید.

1- در مرحله اول، برای شروع کار فوم را در محلی که قرار است لوله کشی گرمایش از کف در آن انجام شود، قرار می دهیم و بخش های اضافی آن را با تیزبر جدا می کنیم.

فیلم مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف 1

لازم به ذکر است که فوم تخت از جنس epe و یا xpe با حداقل ضخامت 2 سانتی متر و ارتفاع 10 سانتی متر در پیرامون تمام دیوارها (دیوارهای داخلی و خارجی)، چهارچوب درها و پیرامون ستون ها نصب می شود.

همچنین برای فوم کف، از فوم جنس عایق، پلی اتیلن کراسلینگ یا xpe با ضخامت 3 یا 4 سانتی متر و چگالی 25، استفاده می شود.

2- سپس باید فضای لازم برای قرارگیری جعبه کلکتور را آماده نماییم و آن را در فضای مشخص شده، نصب و ثابت نماییم.

3- حال باید قطعات کلکتور و اتصالات لازم برای نصب در جعبه کلکتور را آماده کنیم و سپس شیرها را در جعبه کلکتور قرار داده و در آن جا با استفاده از پیچ گوشتی و آچار فرانسه، ثابت نماییم.

جهت مطالعه مقالات راهنمای خرید بهترین پیچ گوشتی و آچار فرانسه از طریق لینک آن ها اقدام نمایید.

4- لازم به ذکر است که لوله کشی گرمایش از کف، با توجه به متراژ تقسیم بندی فضای موجود جهت لوله کشی و بنابر متوسط دمای اتاق، انجام می گیرد.

برای این کار باید از لوله های pex که حداکثر دمای 90 درجه سانتی گراد را تحمل می کنند، استفاده کرد و استفاده از دیگر لوله های پلیمری مجاز نمی باشد.

5- در این مرحله لوله را از فوم های لوله ای عبور داده و به شیر کلکتور متصل می کنیم و این اتصال را به وسیله آچار فرانسه محکم می نماییم.

جالب است بدانید که برای اتصال راحت تر لوله به شیر کلکتور، می توانید از مخلوط آب و ریکا استفاده نمود.

6- حال با استفاده از بست خاردار، لوله ها را مطابق شکلی که در فیلم نمایش داده می شود، بر روی فوم ها قرار داده و محکم می کنیم.

ذکر این نکته الزامی است که شما می توانید، فواصل قرارگیری لوله ها را با خط کشی عایق ها و یا با استفاده از شابلون های 10، 15 و 20 سانتی متری نیز انجام دهید. این کار باعث می شود تا این فواصل به طور دقیق مشخص شوند.

همچنین در لوله کشی گرمایش از کف، لوله ها را می توانید با 4 شکل طرح مارپیچ یک راهه، طرح مارپیچ دو راهه، طرح مارپیچ سه طرفه و طرح متمرکز یا مارپیج برگردان بخوابانید. البته ساده ترین و رایج ترین آن، همان خواباندن لوله ها به شکل مارپیچ می باشد.

در ضمن به خاطر داشته باشید که لوله اجرا شده، باید از ابتدا تا انتها یک تکه باشد و برای جلوگیری از بروز نشتی ها و خطرات احتمالی، نباید به هیچ وجه از بوشن یا اتصالات استفاده نمایید.

برای مشاهده عکس های اشکال مختلف لوله گذاری در سیستم گرمایش از کف، کافی است لینک آن را لمس نمایید.

7- در مرحله بعدی، باید با توجه به فضای در نظر گرفته شده، لوله کشی حوله خشک کن را نیز انجام دهیم و سپس فشار و هواگیری لوله ها را تست نماییم.

اگر مایل بودید فیلم آموزش نصب حوله خشک کن را مشاهده کنید، لینک مورد نظر را لمس کنید.

فیلم مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف 2

8- فراموش نکنید که باید حتماً لوله ها را از نظر نشتی و اتصال صحیح به فوم ها بررسی و چک نمایید.

9- در نهایت لازم است که حتماً شیر مربوط به هر فضا بر روی کلکتور را، با چسباندن برچسب و نام گذاری آن، مشخص نمایید.

چند نکته کاربردی دیگر راجع به اجرای سیستم گرمایش از کف

* در ساختمانی که هنوز شومینه آن کار نشده است، هم می توان زیر شومینه را، لوله کشی گرمایش از کف نمود و هم می توان پس از اجرای شومینه، این سیستم را پیاده نمود.

البته ناگفته نماند که برای ایمنی بیشتر بهتر است که برای زیر شومینه، از سیستم گرمایش از کف استفاده نکرد، تا از وقوع خطرات احتمالی جلوگیری شود.

* به خاطر داشته باشید که نصب لوله ها باید از سمتی مثل سمت پنجره یا دیوار بیرونی که هوای سرد از آن نفوذ می کند، شروع شود.

* بهتر است حین اجرای سیستم گرمایش از کف، مجریان کار، یا بدون کفش از روی عایق ها عبور کنند و یا از کفش کتانی با کفی نرم استفاده کنند. این کار باعث می شود به لوله ها و عایق ها آسیبی وارد نشود.

 

جمع بندی:

همان طور که قطعاً متوجه شدید، اجرای صحیح و کامل سیستم گرمایش از کف، می تواند گرمای مطلوبی در منزل شما ایجاد نماید.

به همین منظور اگر برای اجرای این سیستم به مشاوره تخصصی نیاز داشتید، می توانید از طریق شماره های تماس درج شده در سایت و یا پر کردن فرم درخواست متخصص، با متخصصان ما در ارتباط باشید.

همچنین با توجه به این که یکی از خدمات تخصصی ما، اجرای سیستم گرمایش از کف می باشد، می توانید اجرای این طرح را با خیال راحت به مجموعه تاسیسات 24 ساعته بسپارید.

منبع 1، منبع 2، منبع 3

 

اشتراک گذاری این صفحه