زمانی که قصد بازسازی منزل را داریم به یک چالش مهم به نام انتخاب سیستم گرمایش ساختمان می رسیم و اینجاست که از خود می پرسیم برای ساختمان ما آبگرمکن بهتر است یا پکیج؟

از آنجا که انتخاب بین آبگرمکن و پکیج شراط خاص خود را دارد، در این کلیپ قصد داریم تفاوت های آبگرمکن دیواری و پکیج را برای شما توضیح دهیم تا بتوانید به راحتی دستگاه مناسب ساختمان خود را انتخاب کنید. ما را تا انتها همراهی کنید.

دیالوگ فیلم

فرض کنید در ساختمان خود از آبگرمکن برای گرم کردن آب مصرفی استفاده می کنید، اما قصد دارید ساختمان خود را به سیستم گرمایش رادیاتور تجهیز کنید، حال برای شما این سوال مطرح می شود که آیا می توانید از آبگرمکن هم برای تامین گرمایش سیستم گرمایش ساختمان خود استفاده کنید یا خیر؟

در جواب این سوال باید گفت خیر، زیرا تامین گرمایش رادیاتوری ساختمان در چنین شرایطی تنها با استفاده از پکیج امکان پذیر است.

آبگرمکن دیواری همان آبگرمکن بدون مخزن است که بر روی دیوار نصب می شود و در گذشته به نام آبگرمکن فوری نیز شناخته می شد.

روند گرم شدن آب در آبگرمکن دیواری به این صورت است که آب سرد به داخل آبگرمکن دیواری وارد می شود و با عبور از لوله های داخل آبگرمکن و وجود شعله ای که در زیر لوله ها قرار دارد، آب موجود در آبگرمکن گرم می شود و بعد از آن از آبگرمکن خارج شده و به شیرآلات مصرفی همچون شیر سینک ظرفشویی، شیر سرویس بهداشتی و شیر حمام ختم می شود.

با توجه به این توضیحات داده شده مشخص می شود که آبگرمکن دیواری فقط قادر به تولید آب گرم مصرفی در شیرآلات ساختمان است. اما سیستم پکیج علاوه بر تولید آب گرم مصرفی قادر به تامین آب گرم سیستم گرمایش نیز است. در این شرایط هیچ تفاوتی ندارد که سیستم گرمایش ساختمان از چه نوعی باشد، چون پکیج می تواند سیستم های گرمایشی متنوع همچون رادیاتور، داکت اسپلیت و گرمایش از کف را گرم کند.

 

شباهت ها و تفاوت های پکیج و آبگرمکن

در ادامه به بررسی بیشتر شباهت ها و تفاوت های پکیج و آبگرمکن می پردازیم تا بتوانید بین استفاده از این دو دستگاه بهترین و مناسب ترین آن ها را انتخاب کنید:

  • نوع انرژی مصرفی

انواع مختلفی از آبگرمکن های دیواری در بازار وجود دارند، نوع قدیمی آبگرمکن های دیواری شمعک دائم داشتند. اما آبگرمکن هایی که جدیداً تولید می شوند، دارای سیستم جرقه زن هستند. برای همین این نوع آبگرمکن برای کار کردن نیاز به برق دارد. پس باید در کل شبانه روز برق دستگاه وصل باشد.

به همین دلیل توصیه می کنیم اگر برق ساختمان شما قطع و وصل می شود از آبگرمکن دیواری شمعک دار استفاده کنید تا قطعی برق باعث خاموش شدن آبگرمکن و محرومیت از آب گرم نشود.

سیستم پکیج برخلاف آبگرمکن دیواری بر اساس انرژی برق و گاز کار می کند و در طول تمام ساعات شبانه روز باید به برق وصل باشد. لذا اگر منطقه زندگی شما قطعی مداوم برق دارد، اصلاً استفاده از سیستم پکیج را پیشنهاد نمی کنیم.

آبگرمکن بهتر است یا پکیج فیلم بررسی 1

  • میزان مصرف انرژی

از لحاظ مصرف انرژی، آبگرمکن دیواری انرژی کمتری نسبت به پکیج دیواری مصرف می کند. آبگرمکن دیواری فقط گاز می سوزاند، اما سیستم پکیج علاوه بر گاز از برق هم استفاده می کند. اما به این نکته مهم دقت داشته باشید که در صورت استفاده از سیستم آبگرمکن باید گرمایش ساختمان را از طریق بخاری تامین کنید. در نتیجه میزان سوخت گاز بخاری های داخل ساختمان را نیز باید در میزان مصرف گاز آبگرمکن لحاظ کنید.

ولی زمانی که از سیستم پکیج در ساختمان استفاده می کنید، دیگر نیازی به بکارگیری بخاری برای تامین گرمایش ساختمان نیست و می توانید واحد خود را به سیستم گرمایش از کف یا داکت اسپیلت یا رادیاتور مجهز کنید.

  • محل نصب و ابعاد

از شباهت های بین آبگرمکن و پکیج می توانیم به محل نصب و ابعاد این دو وسیله اشاره کنیم. هر دو دستگاه قابلیت نصب در یک عدد کابینت را دارند و به راحتی می توانیم آن ها را در یک محفظه به ابعاد کابینت جای دهیم.

اما محل نصب این دو وسیله یک تفاوت مهم دارد، اینکه پکیج دیواری را نمی توانید در متراژ کمتر از 60 متر مورد استفاده قرار دهید و باید اکسیژن کافی جهت سوختن شعله پکیج تامین شود. اما در آبگرمکن دیواری این محدودیت به هیچ عنوان وجود ندارد.

  • قیمت اولیه و هزینه دستگاه

از نقطه نظر هزینه اولیه و قیمت دستگاه، پکیج به نسبت آبگرمکن قیمت بالاتری دارد، چون سیستم آن پیشرفته تر است و عملکرد دوگانه ای دارد. اما به این نکته نیز دقت کنید که در صورت خرید پکیج، دیگر برای تامین گرمایش نیازی به تهیه بخاری نیست. در نتیجه هزینه خرید بخاری برای شما جبران می شود.

  • میزان آلودگی زیست محیطی

هر دو دستگاه آبگرمکن و پکیج از نظر آلودگی زیست محیطی مشابه یکدیگر هستند. چون در دو این تجهیزات سوختن گاز است که باعث تولید حرارت می شود. در نتیجه نوع آلایندگی هر دو دستگاه شبیه هم است.

  • سرویس و نگهداری

از آنجا که سیستم پکیج و آبگرمکن هر دو با آب در ارتباط هستند و گرم کردن آب باعث ایجاد رسوب می شود، پس رسوب گذاری در هر دستگاه وجود دارد. اما با توجه به اینکه پکیج دارای عملکرد دوگانه است، یعنی علاوه بر تولید آب گرم مصرفی، آب سیستم گرمایش را گرم می کند، نسبت به آبگرمکن تعمیرات و نگهداری بیشتری دارد.

آبگرمکن بهتر است یا پکیج فیلم بررسی 2

جمع بندی

در این مطلب دو دستگاه گرمایشی مهم یعنی پکیج و آبگرمکن را از نقطه نظرهای مختلف از قبیل نوع سوخت مصرفی، میزان انرژی مصرفی، هزینه خرید، محل نصب و سرویس و نگهداری برای شما بررسی کردیم.

با توجه به آنچه گفتیم به این نتیجه می رسیم که تفاوت اصلی آبگرمکن دیواری و پکیج در این است که آبگرمکن دیواری فقط قادر به تامین آب گرم مصرفی است، در صورتی که پکیج دیواری علاوه بر تامین آب گرم مصرفی می تواند حرارت مورد نیاز برای سیستم گرمایش آبی ساختمان را تولید کند.

نکته مهم بعدی پس از انتخاب بین پکیج و آبگرمکن نصب و سرویس اصولی این دو وسیله است. خوشبختانه یکی از ده ها خدمات محبوب ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته نصب، سرویس و تعمیر پکیج است که با کمک گروهی از تکنسین های پکیج و همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می شود.

آبگرمکن بهتر است یا پکیج فیلم بررسی 3

بنابراین اگر بعد از مطالعه این مطلب پکیج را به عنوان سیستم گرمایشی ساختمان خود انتخاب کردید و برای نصب، تعمیر و سرویس پکیج نیاز به متخصص داشتید، می توانید روی کمک و مهارت کارشناسان ما حساب باز کنید.

برای ثبت سفارش کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه