مهمترین اقدامی که می تواند یک ساختمان را به محلی برای سکونت تبدیل کند، طراحی و اجرای سیستم لوله کشی است.

از آنجا که رشت یکی از شهرهای تحت پوشش خدمات مجموعه ما است، در ادامه این مطلب قصد داریم تا در خصوص خدمات لوله کشی آب، فاضلاب، شوفاژ و نصب روشویی، توالت فرنگی و شیرآلات در این شهر با شما صحبت کنیم. 

لوله کشی آب در رشت

یکی از مهمترین خدماتی که ما در شهر رشت در نظر داریم انجام لوله کشی آب سرد و گرم مصرفی ساختمان است که در مقیاس های بزرگ و کوچک توسط مجریان تاسیساتی متخصص ما طراحی و اجرا می شود. هدف از اجرایی کردن سیستم لوله کشی آب در ساختمان ها انتقال آب شرب بهداشتی از کنتور ورودی به ساختمان تا شیرآلات بهداشتی است.

برای این منظور می توان از روش های متنوع لوله کشی آب و همچنین جنس های مختلف لوله و اتصالات استفاده نمود که در ادامه به معرفی آن ها می پردازیم:

  • لوله کشی آب به روش سنتی

ساده ترین، قدیمی ترین و در عین کم هزینه ترین روش لوله کشی آب ساختمان به شیوه سنتی یا انشعابی است. در این روش ابتدا نقشه لوله کشی آب مصرفی ساختمان بر اساس محل قرارگیری شیرآلات بهداشتی در حمام و آشپزخانه، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و یخچال مشخص می شود. سپس یک لوله اصلی آب به کنتور آب ساختمان وصل می شود که در واقع نقش رایزر را در ساختمان ایفا می کند.

رایزر همان لوله اصلی است که لوله های فرعی از آن منشعب می شوند. پس برای اجرایی کردن سیستم لوله کشی آب به روش سنتی لوله های فرعی را از طریق اتصالات مناسب به رایزر وصل کرده و از طریق کف ساختمان به محل مصرفی ها هدایت می کنند. در نهایت سر لوله ها را تا زمان اتصال شیرآلات با درپوش می بندند.

لوله کشی آب سنتی را می توان با لوله های مختلف همچون لوله آذین تک لایه، لوله گالوانیزه و لوله پلیمری چند لایه در ساختمان های در حال ساخت و بازسازی طراحی و اجرا نمود.

  • لوله کشی آب به روش کلکتوری

از آنجا که در روش لوله کشی انشعابی امکان خرابی ساختمان در اثر نشتی لوله زیاد بود و همچنین فشار آب به صورت یکسان در نقاط مختلف ساختمان توزیع نمی شد، شکل جدیدتری از لوله کشی آب به نام روش کلکتوری طراحی و پیاده سازی شد.

در این شیوه باز هم لوله ها از کف ساختمان اجرا می شوند، اما با این تفاوت که اولاً لوله های منشعب شده در هر منطقه از خانه به عنوان مثال در سرویس بهداشتی، ابتدا به یک ککلتور وصل می شوند و سپس مسیر خود را به سمت مصرفی های همان منطقه طی می کنند. دوماً اینکه برای اجرایی کردن سیستم لوله کشی کلکتوری تنها می توان از لوله پلاستیکی و پلیمری استفاده نمود، بنابراین احتمال ترکیدگی لوله و زنگ زدن آن به صفر می رسد.

از دیگر مزایای لوله کشی آب کلکتوری می توان به امکان کنترل جریان آب هر منطقه از خانه، توزیع یکنواخت فشار آب در بین مصرفی ها و طول عمر بالاتر آن یاد کرد.

  • لوله کشی آب به روش زیرسقفی

شیوه های لوله کشی آب که تا این قسمت از متن برای شما توضیح دادیم همگی به صورت کف خواب اجرا می شدند، اما می توان به منظور برداشتن بار سنگین مصالح از روی لوله ها و همچنین بالا بردن سهولت انشعاب گیری، تعمیر و نگهداری از لوله ها تمام لوله ها را به سقف ساختمان منتقل کرد و از آنجا به مصرفی ها ختم نمود. این عمل با کمک لوله کشی به روش زیرسقفی در ساختمان اجرا می شود.

در این شیوه همانند لوله کشی کلکتوری، ابتدا لوله های چند لایه یا پلیمری به کلکتورها وصل می شوند و بعد از آن به سقف واحد می روند تا بعد از طی کردن مسیر مورد نیاز به محل نصب مصرفی ها در ساختمان برسند. در این مرحله لوله ها از سقف به محل نصب مصرفی ها ختم می شوند.

  • لوله کشی آب روکار

لوله کشی روکار بهترین گزینه از بین مدل های متنوع لوله کشی در ساختمان های در حال سکونت است. چون هیچ نیازی به کنده کاری نداشته و سرعت لوله کشی بسیار بالا است. در این روش لوله های انشعابی را از قسمت سطح رویی دیوار و کف به محل مصرفی ها هدایت می کنند.

لوله_کشی_ساختمان_در_رشت_-_1.jpg

لوله کشی فاضلاب در رشت

اهمیت سیستم لوله کشی فاضلاب از لوله کشی آب ساختمان بیشتر نباشد، کمتر هم نیست. چون دفع مواد زاید از داخل ساختمان با کمک لوله های فاضلاب انجام می شود و این خدمت یکی از محبوب ترین خدمات متخصصین تاسیساتی ما در این مجموعه به شمار می آید.

لوله کشی فاضلاب ساختمان را می توان با کمک یکی از روش های لوله کشی فاضلاب کف خواب یا لوله کشی فاضلاب زیرسقفی در ساختمان های در حال ساخت و بازسازی اجرا نمود. البته برای اصلاح سیستم لوله کشی فاضلاب در خانه های در حال سکونت می توان لوله های فاضلابی را به صورت روکار اجرا نمود.

  • لوله کشی فاضلاب کف خواب

لوله فاضلاب هم همانند لوله آب دارای رایزر است. بنابراین برای اجرایی کردن لوله کشی فاضلاب در ساختمان باید ابتدا رایزر یا همان لوله اصلی فاضلاب به چاه فاضلاب بیرون از ساختمان متصل شود. در ادامه شاخه های فرعی فاضلاب به رایزر وصل شده و به صورت خوابیده در کف ساختمان به تخلیه مصرفی ها همچون لوله فاضلاب سینک ظرفشویی، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، چاه حمام و سرویس بهداشتی متصل می شوند.

در نهایت حجمی از مصالح ساختمانی بر روی لوله های فاضلاب خوابیده شده در کف ساختمان ریخته می شود تا از آن ها در برابر ضربات بیرونی محاظت شود.

لوله کشی فاضلاب ساختمان را می توان با انواع لوله ها از قبیل چدنی، پلیکا، پوشفیت، پلی اتیلن و گالوانیزه انجام داد. هر چند امروزه لوله های فلزی تقریباً منسوخ شده اند و جای خود را به لوله های فاضلابی پلاستیکی داده اند.

  • لوله کشی فاضلاب زیرسقفی

همانطور که سیستم لوله کشی آب ساختمان را می توان به روش زیرسقفی اجرا نمود، از این شیوه در طراحی و اجرای سیستم فاضلاب ساختمان هم استفاده می شود. به نحوی که لوله کشی آب و فاضلاب زیرسقفی را در کنار هم در ساختمان طراحی و اجرا می کنند.

البته روش اجرایی کردن لوله کشی فاضلاب زیرسقفی تا حدودی دشوارتر و پرهزینه تر از لوله کشی فاضلاب کف است. چون برای طراحی این روش ابتدا باید کف واحد طبقه بالایی را برای محل عبور لوله ها سوراخ کاری نمود و سپس داکت هایی برای محاظت از لوله های فاضلابی در نظر گرفت.

در مرحله بعدی لوله های فاضلاب انشعابی به رایزر وصل شده و از داخل داکت ها به محل تخلیه فاضلاب مصرفی ها در ساختمان متصل می شوند.

هر چند این شیوه تخصصی تر و طولانی تر از شیوه لوله کشی فاضلاب کف خواب است، اما مزایای متعدد آن از قبیل دسترسی راحت تر به لوله ها، امکان ترمیم و انشعاب گیری سریع از لوله ها و زیر بار نبودن لوله های فاضلابی جزو مهمترین مزایای لوله کشی فاضلاب زیرسقفی به شمار می آیند.

لوله_کشی_ساختمان_در_رشت-_2.jpg

لوله کشی شوفاژ در رشت

در ساختمان هایی که به سیستم پکیج یا موتورخانه برای گرمایش محیط مجهز هستند و برای انتقال حرارت از رادیاتور یا شوفاژ استفاده می کنند، طراحی و اجرای لوله کشی شوفاژ بسیار ضروری است. این سیستم همانند لوله کشی آب و لوله کشی فاضلاب به شیوه های مختلف و با کمک لوله های متنوعی در ساختمان اجرا می شود:

  • لوله کشی شوفاژ به روش سنتی

لوله کشی شوفاژ را می توان همانند لوله کشی آب به روش سنتی هم طراحی و اجرا کرد. بر اساس این روش لوله های رفت و برگشت سیستم شوفاژ به صورت مستقیم از پکیج یا موتورخانه به رادیاتورها متصل می شوند.

البته آرایش لوله ها می توان به صورت لوله کشی معکوس یا لوله کشی مستقیم باشد. اما در هر صورت لوله های رفت و برگشت به صورت کف خواب اجرا می شوند.

  • لوله کشی شوفاژ به روش کلکتوری

در این روش همانند لوله کشی آب ابتدا لوله رفت از پکیج یا موتورخانه به کلکتور رفت وصل شده و سپس به شیر رفت رادیاتورها ختم می شود. بعد از آن نوبت به لوله کشی مسیر برگشت است. چون آب مدار گرمایش باید در یک چرخه بسته در حال گردش باشد. برای این منظور لوله برگشت از آخرین رادیاتور حرکت کرده و به سمت ککلتور برگشت می رود. سپس از آن نقطه به پکیج یا موتورخانه هدایت می شود.

همانطور که ملاحظه کردید با کمک سیستم لوله کشی شوفاژ به شیوه کلکتوری آب در حال گردش در مدار توسط کلکتورهای رفت و برگشت به صورت جداگانه قابل کنترل است. با کمک این شیوه می توان هر زمان قصد تعویض رادیاتور یا شستشوی مدار آن را داشتید، شیر کلکتور رفت و برگشت گرمایش را قطع کرده و بعد از اتمام کار دوباره آن را وصل کنید.

  • لوله کشی شوفاژ زیرسقفی

در برخی از پروژه های طراحی و اجرای تاسیسات ساختمان ها از روش لوله کشی زیرسقفی استفاده می شود. در این شیوه لوله های رفت و برگشت متصل به کلکتور مدار گرمایش رفت و برگشت به سقف ساختمان منتقل شده و از آن نقطه به محل نصب رادیاتور هدایت می شود.

مزیت های اجرای لوله کشی شوفاژ به صورت زیرسقفی شبیه به لوله کشی آب و فاضلاب زیرسقفی متعدد هستند که از مهمترین آن ها می توانیم به در دسترس بودن لوله ها اشاره کنیم.

  • لوله کشی شوفاژ روکار

اگر در یک ساختمان مسکونی قبلاً از سیستم بخاری و آبگرمکن استفاده می شده و می خواهیم از سیستم پکیج یا موتورخانه به همراه شوفاژ استفاده کنیم، می توانیم به جای کنده کاری و صرف وقت و هزینه بالا، لوله کشی شوفاژ را به صورت روکار از لبه پایینی دیوار اجرا کنیم.

البته بعد از اتمام لوله کشی شوفا روکار باید سطح بالایی لوله ها توسط داکت کشی پوشیده شود تا در معرض آسیب های بیرونی قرار نگرفته و جلوه کار زیبا شود.

  • لوله کشی شوفاژ با لوله های چند لایه

شاید در گذشته لوله کشی شوفاژ را با لوله های فلزی انجام می دادند، اما از آنجا که بعد از مدتی استفاده لوله ها از داخل زنگ می زدند و مسیر حرکت آب بلوکه می شد، به مرور زمان لوله های فلزی منسوخ شده اند.

به دلیل دمای بالای آب گرم در مدار رادیاتوری نمی توان از هر لوله ای استفاده کرد. امروزه لوله کشی شوفاژ با لوله های چند لایه جزو بهترین روش ها انتخاب شده، چون چند لایه از لوله، چسب و آلومنیوم در ساخت آن ها استفاده شده که مانع از انبساط طولی و عرضی در لوله بر اثر گرما می شود.

لوله های چند لایه قابلیت اتصال به کلکتور را دارند، به همین دلیل از این جنس لوله در لوله کشی شوفاژ کلکتوری بیشتر استفاده می شود.

  • لوله کشی شوفاژ با لوله های پلیمری

هر چند لوله های 5 لایه بهترین جنس لوله به منظور استفاده در مدار گرمایش ساختمان به شمار می روند، اما برخی ترجیح می دهند از لوله های پلیمری تک لایه برای این منظور استفاده کنند. این جنس از لوله را می توان در روش های لوله کشی شوفاژ روکار، سنتی و کلکتوری مورد استفاده قرار داد.

لوله_کشی_ساختمان_در_رشت-_4.jpg

نصب توالت فرنگی در رشت

یکی دیگر از خدمات ما در این مجموعه نصب انواع توالت فرنگی معمولی و توالت فرنگی وال هنگ است که اتفاقاً مورد استقبال مشتریان زیادی قرار گرفته است. در ادامه توضیحات کوتاهی در خصوص روش نصب توالت فرنگی معمولی در اختیار شما قرار می دهیم:

  1. چنانچه لوله کشی آب و فاضلاب در محل نصب توالت فرنگی وجود ندارد، ابتدا لوله کشی فاضلاب و لوله کشی آب توالت فرنگی را انجام می دهیم. مهمترین نکته در زمان اجرای لوله کشی فاضلاب توالت فرنگی این است که نیاز به سیفون ندارد و اینکه باید از لوله فاضلاب قطر 110 برای سیستم فاضلاب توالت فرنگی استفاده کنیم.
  2. در این مرحله که سیستم فاضلاب توالت فرنگی در محل نصب این وسیله تعبیه شد، به نصب بوگیر توالت فرنگی اقدام می کنیم. بوگیر یا حلقه آب بندی در زیر خروجی فاضلاب توالت فرنگی قرار می گیرد تا از انتشار بوی فاضلاب و نشتی آب به سرویس بهداشتی ممانعت کند.
  3. شیلنگ رابط توالت فرنگی را از یک طرف به شیر پرکن توالت و از طرف دیگر به مخزن توالت فرنگی وصل می کنیم.
  4. حال توالت فرنگی را آهسته بر روی محل نصب خود قرار می دهیم، به نحوی که لوله تخلیه توالت کاملاً بر روی لوله فاضلاب و حلقه بوگیر قرار بگیرد.
  5. توالت فرنگی را با کمک تراز بنایی در محل نصب خود تراز می کنیم تا شیب نداشته باشد.
  6. اگر توالت فرنگی از نوع دو تکه است، در این مرحله قسمت مربوط به مخزن و سیفون آن را با کمک پیچ و مهره به کاسه توالت فرنگی وصل می کنیم.
  7. نشیمنگاه و درب توالت فرنگی را بر روی کاسه توالت قرار داده و اتصال آن ها را وسیله پیچ محکم می کنیم.
  8. در آخرین مرحله یک عدد شیر مخلوط در کنار توالت فرنگی نصب کرده و سپس دورتا دور کاسه توالت فرنگی را با چسب آکواریوم می پوشانیم تا به طور کامل آب بندی شود.

پیشنهاد می کنیم جهت کسب اطلاعات بیشتر به مطلب صفر تا صد نصب توالت فرنگی مراجعه کنید. در این مطلب با طریقه نصب توالت فرنگی وال هنگ یا دیواری و همچنین نحوه تنظیم شناور توالت فرنگی آشنا خواهید شد.

 

نصب روشویی در رشت

روشویی ها مدل های مختلفی دارند که از آن جمله می توان به روشویی سنگی، روشویی کابینتی، روشویی دیواری، روشویی پایه دار، روشویی سه گوشه و ... اشاره کرد. هر کدام از مدل های روشویی روش های نصب مختص به خود را دارند که در ادامه با ما همراه باشید به عنوان نمونه روش نصب پایه دار را برای شما توضیح خواهیم داد:

  1. اول از هر کاری محل قرارگیری روشویی را باید بر روی دیوار تعیین کنید. این محل باید به خروجی فاضلاب وصل بوده و ورودی شیر آب سرد و گرم نیز داشته باشد.
  2. روشویی را به صورت موقت در محل نصب خود قرار داده و بعد از اطمینان از تراز بودن، محل های پیچ شدن روشویی را بر روی دیوار علامت بگذارید. اگر پایه روشویی هم پیچ هایی برای نصب بر روی زمین دارد، محل سوراخ های پیچ ها را بر روی زمین علامت بزنید.
  3. محل های علامت گذاری شده را با دریل سوراخ کرده و داخل سوراخ ها را رول پلاک پر کنید.
  4. کاسه و پایه روشویی را در محل نصب خود طوری قرار دهید که نقطه پیچ شدن روشویی کاملاً با سوراخ های روی دیوار منطبق باشد.
  5. حال با کمک پیچ و مهره اتصال روشویی به دیوار را محل کرده و شیر آب و سیفون روشویی را به آن وصل کنید.
  6. شیلنگ های مربوط به شیر آب سرد و گرم روشویی را به شیر پیسوار زیر روشویی اتصال دهید.
  7. در نهایت اتصالات سیفون روشویی را تکمیل کرده و لوله تخلیه روشویی را به درون لوله فاضلاب روی دیوار وارد کنید.

اگر می خواهید با روش نصب دیگر مدل های روشویی از جمله روشوی کمد دار و بدون پایه آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم به مطلب نصب روشویی مراجعه کنید.

لوله_کشی_ساختمان_در_رشت-3.jpg

نصب شیرآلات در رشت

نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان آخرین مرحله از اجرای تاسیسات یک ساختمان مسکونی است. روش نصب شیرآلات با توجه به مدل آن ها که شیر معمولی یا توکار یا هوشمند باشد، کمی باهم متفاوت است.

شیر بهداشتی ساختمان در محل های مختلف از جمله حمام، سرویس بهداشتی، آشپزخانه و... مورد استفاده قرار می گیرند. ما در مطلب نصب شیرآلات به طور کامل روش نصب انواع شیر بهداشتی از قبیل دوش حمام، شیر پیسوار، شیر روشویی، شیر سینک، شیر پرکن توالت فرنگی را برای شما توضیح داده ایم.

 

قیمت لوله کشی ساختمان در رشت

هزینه طراحی و اجرای لوله کشی ساختمان با توجه به اینکه لوله کشی کلی باشد یا جزئی تفاوت دارد. حتی جنس لوله انتخابی برای سیستم لوله کشی می تواند هزینه نهایی را کم و زیاد کند.

با این حال ما در مطلب قیمت لوله کشی آب و فاضلاب کلی و جزئی در این خصوص صحبت کرده ایم و قیمت لوله کشی ساختمان را با توجه به تعرفه های سال 1401 متخصصین خود گفته ایم. هر چند توصیه می کنیم برای اطلاع از جدیدترین قیمت ها به صفحه تعرفه خدمات سایت مراجعه کنید.

 

در کدام مناطق رشت خدمات می دهیم؟

یکی از افتخارات مجموعه تاسیسات 24 ساعته این است که متخصصین این مجموعه در تمام مناطق شهر رشت مستقر هستند و بنابراین می تواند نیاز لوله کشی ساختمان تمام ساکنین این شهر را برطرف کند.

پس اگر در هر کدام از مناطق شهر رشت از قبیل محلات جیرباغ، چمارسرا، استادسرا، باقرآباد، بادی الله، خیابان استاد مطهری، حاجی آباد، پاسکیاب، آب و برق، صالح آباد، پارک شهر، جماران، شالکوه و ... ساکن هستید، می توانید از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

اگر می خواهید بدانید نحوه خدمات دهی این مجموعه در شهر رشت به چه صورت است، از شما دعوت می کنیم به مقاله تاسیسات 24 ساعته در رشت مراجعه کنید.

لوله_کشی_ساختمان_در_رشت-5.jpg

جمع بندی

در این مطلب در خصوص خدمات مختلف لوله کشی در رشت و روش اجرایی کردن آن ها با شما صحبت کردیم.

سیستم لوله کشی یک ساختمان نقش رگ های خونی را ایفا می کنند که اگر به درستی اجرا نشوند یا دچار مشکلی شوند، می توانند آرامش و حتی سلامتی ساکنین را به خطر بیاندازند. به همین دلیل توصیه می کنیم تنها از نیروهای متخصص برای این منظور کمک بگیرید.

متخصصین ما در گروه تاسیسات 24 ساعته تجربه بی نظیری در اجرایی کردن پروژه های مختلف لوله کشی در اختیار دارند که یکی از صدها نمونه آن ها را در کلیپ زیر به شما معرفی می کنیم.

کیفیت خدمات این مجموعه به قدری زیاد است که توانسته رضایت جمع کثیری از مشتریان را جلب کند. در ویدئوی کوتاه زیر اعلام رضایت مندی خانم جلالی را می بینید که از خدمات لوله کشی ما استفاده کرده اند.

اگر شما هم می خواهید از خدمات همراه با گارانتی تضمین کیفیت این مجموعه برخوردار شوید، کافیست سفارش خود را ثبت کنید. برای ثبت پروژه لوله کشی ساختمان خود در شهر رشت فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه