پکیج یک دستگاه پیچیده است که احتمال ایجاد مشکلات مختلف در آن وجود دارد. بنابراین برای اینکه بتوانیم به راحتی به تعمیر پکیج بپردازیم، باید به سراغ متداولترین مشکلات پکیج دیواری برویم تا بررسی آن ها روش رفع عیب پکیج را متوجه شویم.

ما در این مطلب به سراغ تک به تک رایج ترین خرابی ها در پکیج رفته ایم و دلایل ایجاد هر مشکل را به همراه راه حل رفع آن برای شما توضیح داده ایم. همچنین به منظور کمک به عیب یابی هر چه بهتر این وسیله کد خطاهای پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور و پکیج ایساتیس را برای شما قرار داده ایم. پس برای یافتن راه خلاصی از مشکل پکیج خود کافی است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید.

 مشکلات رایج پکیج

در قسمت زیر لیست مشکلات رایج پکیج را به همراه شیوه عیب یابی و رفع خرابی پکیج مشاهده می کنید:

  1. پکیج خود به خود خاموش می شود.

دردسازترین مشکلی که می تواند برای پکیج ایجاد شود، خاموش شدن ناگهانی آن است. مخصوصاً اگر در فصول سرد سال همچون پاییز و زمستان این مشکل اتفاق بیوفتد، باعث سرد شدن خانه و یخ کردن آب مصرفی می شود.

بیش از 10 دلیل در خاموش شدن خود به خود پکیج موثر هستند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

  • پایین بودن فشار آب در داخل پکیج

کم بودن فشار آب می تواند باعث خاموش شدن ناگهانی پکیج شود. برای چک کردن مقدار فشار آب پکیج به عقربه فشار سنج این وسیله دقت کنید. اگر عقربه پایین تر از 0.5 بار را نشان داد، شیر پرکن پکیج را باز کنید و تا زمان رسیدن عقربه فشار سنج بین دو عدد 1.5 تا 2 بار صبر کرده و سپس شیر پرکن را بلافاصله ببندید.

  • کافی نبودن آب در مدار گرمایش

مهمترین دلیل در خاموش شدن بی دلیل پکیج این است که آب داخل مدار گرمایش، یعنی مبدل، منبع انبساط، لوله ها و رادیاتورها به اندازه مناسب نیست. در این حالت به احتمال زیاد در مدار گرمایش نشتی وجود دارد یا منبع انبساط خراب است.

پیدا کردن نشتی در مدار گرمایش تقریباً ساده است، چون اگر آبریزی زیاد باشد، شما می توانید خیس شدن زیر پکیج و لوله ها را با چشم مشاهده کنید. اما برای تست سالم یا معیوب بودن منبع انبساط باید از متخصص کمک بگیرید تا ابتدا سوزن والف منبع انبساط را چک کرده و سپس با بررسی مقدار فشار باد داخل منبع از سلامتی آن مطمئن شود.

راهنمای_جامع_عیب_یابی_پکیج_بیش_از_10_فیلم_آموزشی-_1.jpg

  • افت فشار گاز در پکیج

همانطور که افت فشار آب در پکیج باعث خاموش شدن این وسیله می شود، کم بودن فشار گاز نیز در نهایت همین مشکل را ایجاد می کند، چون وقتی فشار گاز از حد مشخصی کمتر شود، شعله پکیج خاموش می شود و در نتیجه دیگر قادر به گرم کردن آب و رادیاتورها نیست.

واضح ترین علامت افت فشار گاز روشن و خاموش شدن مکرر شعله پکیج است. برای رفع عیب کاهش فشار گاز باید شیر برقی گاز پکیج دوباره تنظیم شود. توصیه می کنیم به منظور آشنایی با نحوه انجام این کار مطالعه مطلب راهنمای آموزش تنظیم شعله پکیج را از دست ندهید.

  • خارج نشدن دود حاصل از احتراق پکیج

یکی از سیستم های امنیتی بکار رفته در پکیج، پرشر سوئیچ هوا است که در صورت عدم تخلیه مناسب دود از دستگاه فعال شده و با خاموش کردن شعله امنیت را در پکیج برقرار می کند. چون اگر با وجود تخلیه نشدن دود، پکیج همچنان مشغول به کار باشد، دود و گاز در پکیج جمع شده و باعث ایجاد خسارت های فراوان می شود.

اصلی ترین دلایل عدم تخلیه دود از پکیج را می توان در قطعاتی از قبیل دودکش و فن بررسی کرد. برای رفع عیب عدم تخلیه دود از پکیج باید نحوه نصب دودکش و ارتفاع آن دوباره چک شود. همچنین مسیر دودکش نباید مسدود باشد. در نهایت عملکرد فن پکیج باید بررسی شود تا هوا به خوبی در جریان باشد.

  • خرابی الکترود یون

تشخیص وجود شعله در پکیج به عهده الکترود یون است. بنابراین اگر این قطعه ایراد داشته باشد، نمی تواند شعله را تشخیص داده و در نتیجه پکیج خاموش می شود. در اغلب مواقع خرابی الکترود یون 2 دلیل دارد: کثیف شدن نوک الکترود به دلیل تجمع اکسیداسیون و جرم و ضعیف شدن الکترود.

در چنین مواقعی توصیه می شود ابتدا نوک الکترود یون با استفاده از سمباده تمیز و جرم زدایی شود. اگر با این اقدام باز هم شعله خاموش شد، الکترود یون نیاز به تعویض دارد.

  • خرابی ترموستات اتاقی پکیج

در بعضی از ساختمان ها از ترموستات اتاقی برای کنترل و تنظیم دمای پکیج استفاده می شود. در صورتی که ترموستات قدیمی یا خراب شده باشد، می تواند باعث خاموش شدن شعله در پکیج شود. در این شرایط بهترین کار تعویض ترموستات اتاقی قدیمی با ترموستات هوشمند است.

  • گرفتگی مدار گرمایش

مسیر گرمایش می تواند بر اثر عوامل مختلف همچون وجود رسوبات مسدود شود که در نهایت خاموش شدن پکیج را در پی دارد. اگر مدت زمان زیادی از نصب و راه اندازی سیستم پکیج و رادیاتورهای ساختمان شما می گذرد و دستگاه مورد سرویس دوره ای قرار نگرفته است، به احتمال زیاد با انجام شستشوی مدار پکیج و رادیاتورها این مشکل قابل رفع است. برای یادگیری نحوه انجام این کار پیشنهاد می کنیم فیلم نحوه رسوب زدایی پکیج-رادیاتور را مشاهده کند.

  • محبوس شدن هوا در مدار گرمایش و پکیج

وقتی پکیج و رادیاتورها هوا می گیرند، حباب های هوا به جای قطرات آب در مدار گردش می کنند. در نتیجه پکیج با افت فشار آب مواجه شده و شعله خاموش می شود.

بهترین اقدامی که خودتان بدون نیاز به تعمیرکار می توانید انجام دهید این است که رادیاتورها را هواگیری کنید. برای این منظور ابتدا پکیج را خاموش کرده و بعد از سرد شدن آب داخل مدار به سراغ رادیاتور رفته و شیر هواگیری آن را باز کنید. زمانی که خروج هوا از شیر هواگیری رادیاتور با خارج شدن آب همراه شد، به معنی پایان هواگیری است. این مراحل را برای تمام رادیاتورهای متصل به پکیج انجام داده و در نهایت فشار بار پکیج را از طریق شیر پرکن آن بین 1.5 تا 2 بار تنظیم کنید. با مشاهده کلیپ زیر می توانید از نحوه شستشو و هواگیری رادیاتورها و پکیج مطلع شوید.

  • خرابی پمپ پکیج

اگر پمپ پکیج خراب باشد آب به درستی در مدار گردش نمی کند و در نتیجه پکیج به صورت ناگهانی خاموش می شود. معمولاً خرابی پمپ پکیج همراه با صداهای ناهجار از این قطعه است و اغلب قابل تعمیر نیست. با این حال توصیه می کنیم مطالعه مطلب تعمیر پمپ پکیج را از دست ندهید.

  • خرابی ترموکوپل گاز پکیج

روشن شدن شعله در قسمت برنر پکیج به واسطه ترموکوپل انجام می شود. اما این قطعه بعد از سال ها استفاده می شکند و نیاز به تعویض دارد. برای تعویض ترموکوپل و انجام سیم کشی مربوط به آن به یک متخصص نیاز دارید.

  • جوش آوردن پکیج

آخرین دلیلی که می توان برای خاموش شدن ناگهانی پکیج عنوان کرد، جوش آوردن این وسیله است. منظور از جوش آوردن پکیج این است که دمای آب در مدار گرمایش بیش از حد بالا برود. در این حالت دستگاه برای حفظ امنیت به صورت خودکار خاموش می شود.

دلایلی از قبیل خراب شدن سنسور آب گرم مصرفی، تنظیم نبودن شعله، خراب شدن کلید تنظیم دما، رسوب گرفتن مبدل و لوله ها همگی در جوش آوردن پکیج نقش دارند. بنابراین برای رفع این مشکل باید این قطعات مورد بررسی قرار بگیرند.

در این قسمت پیشنهاد می کنیم برای آشنایی بیشتر با نحوه عیب یابی پکیجی که خاموش شده است، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  1. پکیج روشن نمی شود.

روشن نشدن پکیج به اندازه خاموش شدن ناگهانی این وسیله آزاردهنده است. اگر پکیج شما هم با این مشکل مواجه است، در این قسمت می توانید با تمام دلایل موثر در روشن نشدن پکیج و همچنین نحوه تعمیر آن آشنا شوید:

  • قطع بودن برق پکیج

پیش پا افتاده ترین دلیل روشن نشدن پکیج این است که برق آن وصل نیست. البته همیشه قطعی برق پکیج به همین سادگی نیست. گاهی مواقع با وجود اتصال دوشاخه برق پکیج به پریز و وجود برق در ساختمان، باز هم پکیج روشن نمی شود.

در این گونه مواقع باید ابتدا سلامتی پریز برق و دوشاخه برق پکیج را چک کنید تا مطمئن شوید هیچ گونه قطعی یا اتصالی در سیم دوشاخه و پریز وجود ندارد. بعد از آن باید سالم بودن محافظ برق پکیج را بررسی کنید. البته این صورتی است که برای پکیج از محافظ برق استفاده می کنید.

  • قطعی گاز پکیج

وجود جریان گاز در پکیج برای روشن شدن این وسیله ضروری است. برای اطمینان از وصل بودن گاز پکیج ابتدا وجود گاز در ساختمان را چک کرده و سپس مطمئن شوید که دسته گاز پکیج در حالت باز قرار دارد، دسته گاز موازی با لوله گاز است.

  • خرابی جرقه زن پکیج

در مواقعی که برق و گاز پکیج وصل هستند و با وجود اینکه دستگاه آبگیری می کند، باز هم شعله روشن نمی شود، مشکل را باید در خرابی جرقه زن جستجو کرد. در این حالت یا جرقه زن به کل عمل نمی کند یا آنقدر ضعیف است که شعله روشن نمی شود. حتی احتمال دارد فاصله جرقه زن تا برنر جابجا شده باشد.

قبل از اینکه جرقه زن را تعویض کنیم باید این قطعه بیشتر بررسی شود. به این صورت که یک کبریت روشن رو بر روی برنر پکیج نگه داشته و دسته گاز پکیج را باز می کنیم. اگر بعد از باز کردن شیر آب گرم مصرفی شعله با استفاده از کبریت روشن شد، یعنی جرقه زن ضعیف یا خراب شده و باید تعویض شود.

همچنین باید فاصله بین جرقه زن تا برنر چک شود. چون در حالت استاندارد فاصله بین آن ها نباید از 3 تا 5 میلی متر بیشتر باشد. در غیر این صورت گاز به قدر کافی به جرقه زن نمی رسد و شعله تشکیل نمی شود.

  • کمبود فشار در مدار گرمایش

تمام پکیج های موجود در بازار از جمله پکیج بوتان و ایران رادیاتور دارای یک گیج فشار یا مانومتر هستند که مقدار فشار مدار گرمایش را نشان می دهد. اگر فشار بار یا همان فشار مدار گرمایش پکیج زیر 0.7 تا 0.5 باشد، پکیج قادر به روشن شدن نخواهد بود.

برای بالا بردن فشار در پکیج کافیست از شیر پرکن زیر دستگاه کمک گرفته و با باز کردن آن فشار مدار گرمایش را افزایش دهید.

  • خرابی میله یون

تمام قطعات موجود در بخش احتراق پکیج در روشن کردن شعله دستگاه نقش دارند که یکی از آن ها میله یون است. همانطور که در بخش قبلی گفتیم، اغلب خرابی میله یون به دلیل جرم و دوده گرفتن نوک میله ایجاد می شود که می توان با کمک سمباده جرم های نوک میله یون را پاکسازی کرد.

  • خرابی برد پکیج

اگر برد پکیج خراب شده باشد، به این معنی است که هیچ کدام از قطعات پکیج قادر به عمل کردن نیستند. چون برد در واقع مرکز فرماندهی پکیج است که تمام فرمان ها برای عملکرد قطعات پکیج از طرف آن صادر می شود. خرابی برد پکیج یک معضل بزرگ و تخصصی است که فقط توسط تعمیرکار برد پکیج بررسی و رفع می شود.

در کلیپ زیر می توانید با علت روشن نشدن پکیج بعد از باز کردن شیر آب گرم در ساختمان آشنا شوید.

  1. فشار دستگاه کاهش می یابد

افت فشار از آن دست مشکلات پکیج دیواری است که در اکثر دستگاه ها اتفاق می افتد. قبل از اینکه به بررسی این مشکل بپردازیم بهتر است 2 نکته مهم را مد نظر داشته باشید، اول اینکه فشار نرمال در انواع پکیج های ایرانی و خارجی باید در محدوده 1 تا 2.5 بار قرار بگیرد و اگر فشار پکیج به زیر 0.7 تا 0.5 برسد، به معنی کاهش پیدا کردن فشار پکیج است که باید سریعاً بررسی و رفع شود.

نکته دوم اینکه پکیج هایی با کارکرد بیش از 3 سال به صورت طبیعی هر یکی دو هفته یک بار دچار افت فشار می شوند. بنابراین فقط زمانی باید از کاهش فشار پکیج خود نگران شوید که به صورت روزانه تکرار شود، به نحوی که هر چند ساعت یک بار باید فشار پکیج را مجدداً تنظیم کنید.

با توجه به این توضیحات در ادامه به بررسی مهمترین دلایل افت مکرر فشار پکیج می پردازیم و روش برطرف کردن این مشکل را برای شما توضیح می دهیم:

  • وجود نشتی در مدار پکیج و رادیاتورها

شایع ترین دلیل کاهش مداوم فشار در پکیج این است که در مدار بسته پکیج و رادیاتورها یک نشتی حتی خیلی کم وجود دارد. همین مقدار اندک از نشتی می تواند باعث پایین آمدن فشار بار پکیج شود.

برای برطرف کردن این مشکل باید ابتدا کل مدار گرمایش شامل مبدل، منبع انبساط، پمپ پکیج، لوله های زیر پکیج و رادیاتورها را برای پیدا کردن اثری از نشتی مورد بررسی قرار دهید.

چنانچه پمپ پکیج آب می دهد، به این معنی است که اورینگ ها و آب بندهای پمپ مستهلک شده و باید تعویض شوند. گاهی نشتی از قسمت شیرهای زیر پکیج اتفاق می افتد که نشانه از بین رفتن آب بندی اتصالات شیرآلات است و نیاز به تعویض دارند.

  • باز گذاشتن شیر پرکن

چنانچه برای بالا بردن فشار پکیج شیر پرکن آن را باز گذاشته باشید، باعث می شود در زمان استفاده از آب گرم در ساختمان مقداری از آن داخل مدار تخلیه شود که در نتیجه آن به دلیل افت فشار آب پکیج خاموش می شود.

برای بررسی این مشکل به سراغ شیر پرکن پکیج بروید. با چرخاندم شیر در جهت عقربه های ساعت شیر پرکن بسته می شود و اگر آن را در خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید، شیر پرکن باز می شود.

  • سوراخ بودن مبدل حرارتی

در بخش بررسی دلایل نشتی در پکیج گفتیم که آب ریزی از پکیج می تواند از مبدل شروع شود. اگر نشتی از مبدل پکیج باشد، احتمالاً به دلیل سوراخ شدن این قطعه بر اثر رسوب گذاری زیاد یا حرارت ایجاد شده است، در این حالت بهترین کار تعویض مبدل پکیج است.

  • سوراخ بودن یا باد نداشتن منبع انبساط

منبع انبساط از جمله مهمترین قطعات بکار رفته در سیستم پکیج است که فشار مضاعف تولید شده در اثر حرارت آب گرم داخل پکیج را دفع می کند. سوراخ بودن یا باد نداشتن مبنع انبساط هر دو باعث کم یا زیاد شدن فشار در پکیج می شوند.

در این حالت باید فشار باد منبع انبساط چک شود. کلیپ زیر را تماشا کنید تا با نحوه تنظیم باد یا فشار هوا در منبع انبساط پکیج آشنا شوید.

  • خرابی شیر پرکن

گاهی مشکل افت فشار آب در پکیج به دلیل خرابی شیر پرکن دستگاه ایجاد می شود. به این صورت که شیر پرکن به دلیل جرم گرفتن به خوبی بسته نمی شود یا هرز شده است. در این حالت کاهش و افزایش فشار بار در پکیج با سرعت پایینی اتفاق می افتد. بهترین کار این است که شیر پرکن پکیج را تعویض کنید.

حالا بعد از بررسی دلایل کم شدن فشار در پکیج بد نیست راه حل رفع این مشکل را نیز برای شما توضیح دهیم. برای رفع مشکل پکیج در حالت کاهش فشار بار باید شیر پرکن را باز کرده و عقربه فشار سنج را تا بالای 1.5 بار قرار دهید. سپس پکیج را ریست کنید تا دستگاه در حالت اولیه خود شروع به کار کند.

راهنمای_جامع_عیب_یابی_پکیج_بیش_از_10_فیلم_آموزشی-_2.jpg

  1. پکیج سر و صدا دارد

در حالت عادی پکیج نباید صدای آزاردهنده بدهد. صداهایی مثل زوزه کشیدن، تق تق کردن، سوت زدن، کوبش و... انواع صداهایی هستند که بنا به گزارش مصرف کنندگان در زمان خرابی پکیج شنیده می شوند. اگر صدای بلند پکیج باعث سلب آسایش شما شده، در ادامه با ما همراه باشید تا با دلایل ایجاد این صداها و نحوه تعمیر آن آشنا شوید:

  • تراز نبودن محل نصب پکیج

اگر از همان روز اول با مشکل صدای پکیج روبرو بوده اید، احتمالاً پکیج به صورت تراز یا صاف نصب نشده است که اغلب به دلیل نصب غیراصولی پکیج توسط افراد غیرمتخصص این اتفاق رخ می دهد. در چنین شرایطی باید پکیج و متعلقات آن از روی دیوار باز شده و مجدداً به شکل اصولی و تراز شده نصب شوند.

البته گاهی دیده شده که قاب پکیج بر اثر باز و بسته کردن مداوم خم شده است، در این حالت هم قاب به بدنه پکیج می چسبد و باعث ایجاد سر و صدا می شود.

  • خرابی فن پکیج

در پکیج های فن دار این قطعه مسئول مکش هوای گرم و دود حاصل از احتراق به سمت دودکش است. بنابراین اگر به صورت منظم سرویس نشود، به مرور زمان توسط دوده گذاری ها کثیف می شود، به نحوی که چرخش پروانه در داخل فن همراه با صداهای گوش خراش است.

برای بررسی و رفع این مشکل در پکیج باید فن باز شده و پروانه داخل آن به خوبی تمیز شود. سپس فن به درستی در جای خودش قرار بگیرد. برای اطلاع از نحوه سرویس فن در پکیج پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

  • خرابی سوپاپ بای پس

معمولاً بعد از مدتی استفاده سوپاپ بای پس پکیج خراب می شود یا اورینگ ها حالت اولیه خود را از دست می دهند. در این صورت صداهای ناهنجار از پکیج به گوش می رسد که راهی جز تعویض سوپاپ و اورینگ ها باقی نمی ماند.

  • رسوب گرفتن مبدل پکیج

شایع ترین دلیل سر و صدا در پکیج این است که مبدل تشکیل شده از لوله های مارپیچ نازک از رسوبات پوشیده شده است. در این حالت چون مسیر حرکت آب در داخل مبدل مسدود شده، مبدل صدا می دهد. تنها توصیه ما برای حل این مشکل اقدام سریع برای اسیدشویی مبدل پکیج است. با مشاهده کلیپ زیر می توانید با نحوه اسیدشویی مبدل اولیه و ثانویه پکیج آشنا شوید.

علاوه بر این برای یکی از اقدامات برای جلوگیری از تشکیل رسوبات در پکیج این است که مدار رادیات را در زمان سرویس پکیج مورد شستشو قرار دهیم. اطلاعات جامع تر در خصوص روش مدارشویی رادیاتور در هنگام سرویس پکیج را در کلیپ زیر مشاهده کنید.

  • هوا داشتن پکیج و رادیاتورها

وجود هوا در مدار پکیج و رادیاتور مشکلات متعددی برای این سیستم ایجاد می کند که یکی از شایع ترین آن ها صدا دادن پکیج است. اما خوشبختانه این مشکل با یک هواگیری ساده قابل رفع است. کلیپ زیر را تماشا کنید تا بدانید هواگیری به موقع رادیاتورها چه تاثیری در عملکرد پکیج دارد.

  • کم بودن فشار آب ورودی به پکیج

اگر فشار آب ورودی به پکیج کم باشد، مخصوصاً در زمان باز کردن شیر آب گرم مصرفی با صداهای ناهنجاری مواجه خواهید شد. بهترین راه حل برای برطرف کردن این مشکل بررسی دلیل افت فشار آب ورودی به پکیج است که می تواند به دلیل کم بودن فشار آب ساختمان، گرفتگی لوله آب سرد ورودی به پکیج یا رسوب گرفتن شیر آب ورودی باشد.

  • لوله کشی نامناسب پکیج

استفاده از لوله های کم قطر در لوله کشی پکیج مهمترین عامل در ایجاد صدای تق تق در پکیج هستند. چون لوله های کم قطر امکان انبساط و انقباض نداشته و با گرم و سرد شدن آب در پکیج از خود صدا می دهند. به همین دلیل باز هم توصیه می کنیم نصب و لوله کشی پکیج خود را فقط به یک متخصص بسپارید.

  • سرد بودن بیش از حد آب ورودی به پکیج

اگر آب ورودی به پکیج بیش از حد سرد باشد، نوسانات دمایی در داخل پکیج باعث ایجاد صدا می شود. این مشکل اغلب در روزهای بسیار سرد زمستان اتفاق می افتد.

  • خرابی پمپ پکیج

آخرین دلیلی که می توانیم در سر و صدای پکیج موثر بدانیم، خرابی پمپ پکیج است. در چنین شرایطی پمپ صدای کوبش می دهد و تنها راه خلاصی از این صدا تعویض پمپ پکیج است. با مشاهده کلیپ زیر می توانید با دلیل سر و صدای مبدل پکیج و راه حل رفع این مشکل آشنا شوید.

  1. راه حل زرد بودن شعله پکیج

یکی دیگر از مشکلات پکیج زرد بودن شعله دستگاه است. چون در حالت عادی شعله پکیج باید به رنگ آبی باشد. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که از آن جمله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کمبود هوای کافی در فضای اطراف پکیج
  • مکش نداشتن دودکش
  • مسدود شدن دودکش
  • کثیف بودن مشعل
  • دوده گرفتن مبدل حرارتی و دودکش
  • استفاده از ژیگلور نامتناسب با نوع گاز پکیج

با توجه به این دلایل می توان راه حل های زیر را برای رفع مشکل زرد بودن شعله در پکیج پیشنهاد کرد:

  • دودکش های پکیج به صورت دوجداره طراحی می شوند، بنابراین برای رفع مشکل کمبود هوا در اطراف پکیج کافیست ورودی هوا به پکیج را کرده و از باز بودن آن مطمئن شوید.
  • مشکل نداشتن مکش در دودکش اغلب به دلیل گرفتگی مسیر بر اثر تجمع دوده یا اجسام خارجی ایجاد می شود. برای حل این مشکل باید داخل دودکش بازدید و پاکسازی شود.
  • برای چک کردن گرفتگی دودکش پکیج کافیست یک سنگ کوچک در داخل دودکش بیاندازید. اگر سنگ به پایین حرکت کرد، به معنی باز بودن دودکش است، در غیر این صورت باید دودکش باز شود.
  • با توجه به اینکه نوع گاز پکیج، مایع است یا گاز شهری باید از یک ژیگلور متناسب استفاده شود. در غیر این صورت شعله زرد رنگ می شود و باید ژیگلور تعویض شود.

اگر مشکلات در پکیج دیواری با انجام به موقع سرویس پکیج قابل پیشگیری و حتی رفع هستند، برای اطلاع از مزایای انجام سرویس بر روی پکیج مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

اگر می خواهید بدانید دودکش دوجداره چیست و برای چه پکیج هایی و در چه شرایطی اجازه نصب آن وجود دارد، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  1. راه حل بالا رفتن فشار آب پکیج

پکیج وسیله ای است که با وجود سطح مناسبی از فشار آب و گاز کار می کند. بنابراین اگر هر کدام از این موارد کم یا زیاد شوند، کل عملکرد پکیج مورد اختلال قرار می گیرد.

در حالت طبیعی مقدار فشار آب در پکیج بین 0.7 تا 1.5 حداکثر 2 بار است. بنابراین زمانی که فشار بار یا همان فشار آب پکیج بالاتر از 3 بار قرار می گیرند، به معنی بالا رفتن فشار در پکیج است. در این حالت اغلب مواقع پکیج ارور می دهد و برای حفظ امنی دستگاه به صورت خودکار خاموش می شود.

دلایل متنوعی می توانند باعث بالا رفتن فشار در پکیج شوند که در ادامه به بررسی هر یک و راه تعمیر آن ها می پردازیم:

  • سوراخ شدن یا خرابی مبدل پکیج

مبدل پکیج همان قطعه ای است که آب سرد به آن وارد شده و در مجاورت شعله گرم می شود. در پکیج های تک مبدل از یک مبدل و در پکیج های دو مبدله از دو عدد مبدل حرارتی استفاده می شود. حال اگر مبدل به دلیل تجمع رسوبات یا حرارت زیاد شعله سوراخ شده یا رسوب بگیرد، فشار در پکیج بالا می رود.

در چنین مواقعی بهترین کار شستشوی مبدل با استفاده از اسید دیسکلر است. البته اگر مبدل سوراخ شده باشد، آب به داخل مدار مصرفی راه پیدا می کند، بنابراین باید آن را با مبدل جدید تعویض کرد.

  • خرابی یا باد نداشتن منبع انبساط پکیج

در داخل منبع انبساط باید به اندازه کافی باد داشته باشد، در غیر این صورت فشار در پکیج بالا و پایین می شود. برای چک کردن باد منبع انبساط باید از فشار سنج کمک بگیرید. البته در یک روش دیگر می توانید سر والف را فشار دهید، اگر هوا از آن خارج نشد، به معنی کم بودن باد منبع است، در این صورت باید با یک تلمبه ساده دوچرخه به اندازه 15 PSI منبع را باد بزنید.

اما اگر همراه با باد مقداری هر چند اندک آب نیز تخلیه شد، به معنی خراب شدن منبع انبساط است که باید به کل تعویض شود.

  • خرابی شیر پرکن پکیج

همانطور که در بخش های قبلی توضیح دادیم از شیر پرکن برای تنظیم فشار پکیج و همچنین آبگیری مجدد دستگاه استفاده می شود. حال اگر شیر پرکن باز مانده باشد یا به دلیل خرابی به خوبی بسته نشده باشد، باعث بالا رفتن فشار در پکیج می شود. در این حالت با تعویض شیر پرکن مشکل بالا رفتن فشار در پکیج حل خواهد شد.

  • خرابی شیر تخلیه پکیج

از شیر تخلیه در پکیج به منظور متعادل کردن فشار در مواقع زیاد بودن فشار استفاده می شود. بنابراین اگر این شیر در موقع بالا بودن فشار باز نشود، پکیج همچنان زیر بار می ماند. پس باید شیر تخلیه تعویض شود.

  • پوسیدگی لوله های پکیج و مبدل

از آنجا که پکیج به صورت دائمی در تماس مستقیم با آب قرار دارد، لوله ها و مبدل پکیج به مرور زمان دچار پوسیدگی می شوند. در نتیجه نه تنها گرما، بلکه آب داخل سیستم نیز هدر می رود و باعث افزایش فشار در پکیج می شود. در صورت مشاهده پوسیده شدن لوله های پکیج باید به تعویض آن ها اقدام شود. هر چند گاهی عمر پکیج آنقدر زیاد است که راهی جز تعویض کلی این وسیله باقی نمی ماند.

  • خرابی پمپ پکیج

اگر پکیج شما تک مبدله است، خرابی پمپ باعث بالا رفتن فشار در پکیج می شود. علامت مشخص بالا رفتن فشار در پکیج به دلیل خرابی پمپ این است که پکیج بعد از چند ثانیه خاموش می شود و به همین دلیل آب داغ باقی مانده در پکیج فشار آن را بالا می برد.

حال که با دلایل بالا رفتن فشار در پکیج آشنا شدید به شما خواهیم گفت راه حل بالا رفتن فشار در پکیج چیست و چگونه فشار پکیج را کم کنیم؟

اگر فشار در پکیج بالا رفت هیچ نیازی به نگران شدن نیست، چون سیستم پکیج طوری تنظیم شده که در صورت افزایش فشار ناگهانی شیر اطمینان دستگاه باز می شود تا با تخلیه مقداری از آب داخل سیستم فشار بار آن را کاهش دهد.

در هر صورت بهترین اقدام شما این است که بلافاصله شیر آب سرد ورودی به پکیج را ببندید. سپس پکیج را خاموش کرده و تا سرد شدن آب داخل دستگاه صبر کنید. در قدم بعدی یکی از شیرهای آب گرم نزدیک به پکیج را باز کنید.

البته انجام این کار به تنهایی جوابگو نیست و باید رادیاتورها را نیز هواگیری کنید. چون هواگیری رادیاتورها باعث افت فشار در پکیج می شود.

راهنمای_جامع_عیب_یابی_پکیج_بیش_از_10_فیلم_آموزشی-_3.jpg

  1. خراب شدن شیر سه طرفه پکیج

در داخل پکیج قطعه ای به نام شیر سه طرفه وجود دارد که مسیر انتقال آب به شوفاژها و شیرهای آب گرم مصرفی در ساختمان را تعیین می کند. اگر سه طرفه خراب شود پکیج با مشکلات متعددی مواجه شود که یکی از مهمترین آن ها گرم نشدن آب پکیج و شوفاژها است. در این حالت یا شوفاژها گرم نمی شوند یا شوفاژها گرم می شوند اما آب گرم مصرفی سرد است.

بهترین راه حل خراب شدن شیر سه طرفه پکیج این است که این قطعه تعویض شود. چون تعمیر آن اغلب امکان پذیر نیست. برای تعویض شیر سه طرفه پکیج بر اساس مراحل زیر اقدام کنید:

  • برق و آب ورودی به پکیج را قطع کرده و آب داخل پکیج را تخلیه را کنید.
  • قاب رویی پکیج را باز کرده و شیر سه طرفه متصل به سایر قطعات پکیج را از محل اتصال خود باز کنید.
  • سپس شیر سه طرفه جدید را در محل نصب کرده و بست های نگه دارنده آن را محکم ببندید.
  • در نهایت پکیج را روشن کرده و از عدم نشتی شیر سه طرفه مطمئن شوید.
  1. خراب شدن برد الکتریکی پکیج

برد الکترودنیک یکی از مهمترین قطعات بکار رفته در پکیج است که سلامتی آن تاثیر بسیار زیادی در عملکرد دستگاه دارد. به قدری که خراب شدن برد می تواند مختل شدن کار پکیج را در پی داشته باشد.

وظیفه برد در پکیج است که بر اساس اطلاعات دریافتی از سایز قطعات دستگاه دستورات مناسب را صادر کند. حتی بر روی نحوه عملکرد قطعات اجرایی در پکیج همچون فن، پمپ، شیر گاز، جرقه زن، حسگر شعله و... نظارت و کنترل دارد.

یک دلیل مشکلات متنوعی از قبیل روشن نشدن پکیج، جرقه نزدن جرقه زن، روشن شدن بی دلیل مشعل، روشن نشدن فن، خاموش شدن ناگهانی پکیج و ده ها مورد دیگر می تواند خرابی برد پکیج باشد.

خرابی برد پکیج بنا به دلایلی از قبیل استفاده بیش از حد از پکیج، مستهلک شدن برد، گرد و غبار گرفتن برد، نشت آب بر روی برد و نوسانات برق در پکیج ایجاد می شوند. در چنین مواقعی اکثراً تعمیر برد پکیج امکان پذیر نیست، چون تعمیر این قطعه نیاز به تعمیرکاران حرفه ای و متخصص دارد که بیشتر مواقع تنها می توانند برخی قطعات روی برد که قابل تعویض هستند را عوض کنند و اگر تخصص کافی نداشته باشند، آسیب های بیشتری به قطعات دیگر پکیج وارد می کنند. به همین دلیل بهتر است برد تعویض شود.

اگر می خواهید بیشتر با وظیفه برد آشنا شده و بدانید چطور می شود سوختن برد پکیج را تشخیص داد، پیشنهاد می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

عیب یابی پکیج ایران رادیاتور

پکیج ایران رادیاتور یک مارک شناخته شده و باکیفیت ایرانی است، با این حال خراب شدن این وسیله نیز همانند دیگر برندها دور از ذهن نیست. شایع ترین مشکلات پکیج ایران رادیاتور مشابه مواردی هستند که در بخش عیب یابی پکیج مورد بررسی قرار دادیم.

اما تنها موردی که باقی می ماند بررسی کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور است. چرا که یک ابزار قدرتمند به منظور عیب یابی و رفع خرابی پکیج ایران رادیاتور توجه به ارورهای این وسیله است که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  • عیب یابی پکیج بر اساس کدهای خطا

از آنجا که محصولات پکیج ایران رادیاتور به دو دسته دستگاه های آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی می شوند، ارورهای هر دسته محصول را به صورت جداگانه برای شما عنوان می کنیم تا بر اساس مدل دستگاه خود با مفهوم هر کد خطا آشنا شوید:

  1. کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور مدل های آنالوگ M24FF، E24FF، eco22f، b24ff

کد خطا

شرح خطا

ارور 30 40

خرابی برد کنترل دستگاه

ارور 80

فعال شدن ترموستات ایمنی 105

ارور 70

افزایش حرارت مبدل اولیه به بیش از 89 درجه

ارور 80 70

خرابی سنسور شعله یا یون

ارور 80 60

فعال شدن سیستم ضد یخ زدگی با پمپ روشن

ارور 70 60

فعال شدن سیستم ضد یخ زدگی با مشعل روشن

ارور 80 50

باز شدن سنسور آب گرم

ارور 70 50

اتصال کوتاه در سنسور آب گرم

ارور 80 70 50

قطع شدن سنسور شوفاژ

ارور 50 60

اتصال کوتاه سنسور شوفاژ

ارور 40 70 80

قطع شدن ترموستات ایمنی

ارور 70 40

باز شدن پرشر سوئیچ آب

ارور 80 60 40

باز شدن پرشر هوا و عدم کارکرد فن

ارور 70 60 40

بسته شدن پرشر هوا و عدم کارکرد فن

  1. کد خطاهای پکیج ایران رادیاتور مدل های دیجیتال L24CF، L24FF، K24FF و...

کد خطا

شرح خطا

E1

قطع بودن پرشر سوئیچ حداقل فشار آب

E2

ایراد در شعله یابی میله یون در حین اشتعال

E8

عمل کردن یا قطع کردن ترموستات حد در 105 درجه

E10

قطع شدن ترموستات دودکش

E99-E30-E12

خرابی برد الکترونیک

E31

اتصال کوتاه در سنسور مدار شوفاژ

E32

خرابی سنسور مدار شوفاژ

E41

اتصال کوتاه سنسور آب گرم

E42

خرابی سنسور آب گرم

E50

وصل بودن پرشر سوئیچ هوا اما خاموش بودن فن

E51

قطع بودن پرشر سوئیچ هوا اما روشن بودن فن

E81

عمل کردن ترموستا حد 105 درجه

E88

بالا رفتن دمای آب گرم به بیش از 89 درجه

E91

نوسان ولتاژ برق بیش از 260 و کمتر از 160 آمپر

به منظور تکمیل مبحث عیب یابی پکیج ایران رادیاتور بر اساس کدهای خطای این وسیله پیشنهاد می کنیم تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

بسیاری از مشکلات پکیج ایران رادیاتور بعد از سرویس این وسیله نمایان می شوند. به همین دلیل سرویس پکیج می تواند مانع از ایجاد مشکلات بزرگ تر در این وسیله شود. در ادامه کلیپ آموزشی کوتاهی را مشاهده می کنید که نکات مهم برای سرویس پکیج ایران رادیاتور را به شما گوشزد می کند.

عیب یابی پکیج بوتان

هر آنچه در بخش عیب یابی پکیج دیواری عنوان کردیم، جزو رایج ترین مشکلات پکیج بوتان هستند. ایراداتی از قبیل روشن نشدن پکیج، خاموش شدن ناگهانی شعله، سر و صدای آن و....

در این قسمت قصد داریم به بررسی نحوه عیب یابی پکیج دیواری بوتان بر اساس کدهای خطای این وسیله بپردازیم. پس اگر از پکیج بوتان در ساختمان خود استفاده می کنید و می خواهید با طریقه عیب یابی و تعمیر آن آشنا شوید، ادامه این بخش را از دست ندهید. برای اطلاع از نحوه سرویس این وسیله مطالعه مطلب سرویس پکیج بوتان را از دست ندهید.

  • عیب یابی پکیج بر اساس کدهای خطا

پکیج بوتان نیز همانند پکیج ایران رادیاتور دو دسته محصول آنالوگ و دیجیتال طراحی و تولید می کند که کدهای خطای متفاوتی دارند. به همین دلیل ارورهای پکیج های آنالوگ و دیجیتال بوتان را به صورت جداگانه برای شما بررسی می کنیم:

  1. کد خطاهای پکیج بوتان مدل های آنالوگ کالداونیزیا و اپتیما

کد خطا

شرح خطا

چراغ سبز ثابت روشن

روشن بودن شعله

چراغ سبز چشمک زن 1 ثانیه روشن 5 ثانیه خاموش

حالت استندبای یا آماده به کار دستگاه

چراغ سبز چشمک زن 0.5 ثانیه روشن 0.5  ثانیه خاموش

خرابی پرشر آب

خرابی پرشر دود

قطع بودن ترموستات اتاقی در حالت زمستانه

چراغ قرمز چشمک زن

قطع بودن ترموستات حد

چراغ قرمز ثابت روشن

قطع بودن سنسور مدار گرمایش

عدم تشکیل شعله

قطع بودن ترموستات دود (در پکیج های بدون فن)

چراغ زرد چشمک زن

فعال شدن حالت حداکثر توان گرمایشی

چراغ زرد ثابت روشن

قطع بودن سنسور آب گرم مصرفی

  1. کد خطاهای پکیج بوتان مدل های آنالوگ پارما و بیتا

کد خطا

شرح خطا

چراغ سبز و چراغ قرمز ثابت روشن

خرابی سنسور آب گرم مصرفی

چراغ قرمز 0.5 ثانیه روشن 0.5 ثانیه خاموش

قطع شدن ترموستات حد

پارازیت شعله

چراغ قرمز 0.2 ثانیه روشن 0.2 ثانیه خاموش

خرابی سنسور شوفاژ

چراغ سبز 0.5 ثانیه روشن 0.5 ثانیه خاموش

قطع بودن پرشر آب

قطع بودن پرشر دود

  1. کد خطاهای پکیج بوتان مدل های دیجیتال پرلا و پرلا پرو

کد خطا

شرح خطا

E01

عدم تشکیل شعله

E02

عمل کردن ترموستات حد

E03

فعال شدن پرشر دود

E04

کمبود فشار آب در مدار گرمایش

E06

قطع شدن سنسور آب گرم مصرفی

E07

قطع شدن سنسور مدار شوفاژ

E11

تشکیل شعله قبل از فرمان برد

دما+چشمک زن

عمل کردن پرشر دود

عمل کردن ترموستات دود

کمبود فشار آب در مدار گرمایش

  1. کد خطاهای پکیج بوتان مدل های دیجیتال روما

کد خطا

شرح خطا

A01

حس نکردن شعله توسط حسگر

A02

عمل کردن ترموستات حد

A03

عمل کرد پرشر دود

A04

خرابی پرشر آب

A05

خرابی برد

A06

خرابی سنسور آب گرم مصرفی

A07

خرابی سنسور گرمایش

A11

عمل کردن حسگر شعله قبل از فرمان برد

ADJ

تنظیم الکتریکی حداقل و حداکثر دمای گرمایش

چشمک زدن چراغ تابستانه/زمستانه با باز شدن آب

خرابی در پرشر دود تا 10 دقیقه

چشمک زدن چراغ تابستانه/زمستانه

خرابی در پرشر آب تا 10 دقیقه

برای اطلاع از نحوه روشن کردن پکیج بوتان کافیست لینک مقاله را لمس کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات جامع تر در خصوص کدهای خطای پکیج بوتان تماشای کلیپ کوتاه زیر را از دست ندهید.

 در این قسمت پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا با نکات کاربردی و مهم در سرویس پکیج بوتان آشنا شوید.

عیب یابی پکیج ایساتیس

پکیج ایساتیس توانسته است در بین برندهای مطرحی همچون پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور سهمی از بازار را از آن خود کند. به دلیل اینکه جمع زیادی از مصرف کنندگان از پکیج ایساتیس استفاده می کنند. در این قسمت قصد داریم تا به عیب یابی پکیج ایساتیس بر اساس کدهای خطای این وسیله بپردازیم. به همین دلیل ارورهای پکیج ایساتیس را به همراه مفهوم هر خطا در جدول زیر آماده کرده ایم:

  • عیب یابی پکیج بر اساس کدهای خطا

کد خطا

شرح خطا

E1

کاهش فشار آب داخل پکیج

E2

عدم تشکیل شعله

E3

خرابی سنسور گرمایش

E4

خرابی سنسور آب گرم مصرفی

E6

خرابی سنسور دود

E7

بالا رفتن بیش از حد دمای آب گرم مصرفی

E8

ایراد در ارتباطات داخلی برد

E01

بالا رفتن بیش از اندازه دما در دستگاه

E02

بالا رفتن بیش از حد دما در مسیر رفت گرمایش

E03

دمای آب تغییر پیدا کرده

E05

بالا رفتن دمای آب در مدار رفت و برگشت

E06

بالا رفتن بیش از حد دما در مسیر برگشت

E10

خرابی سنسور فشار

E11

کاهش فشار آب در مدار

E12

افزایش فشار آب در مدار

E13

خرابی سنسور ان تی سی گرمایش

E14

خرابی سنسور برگشت

E15

خرابی سنسور ان تی سی آب مصرفی

E21

خرابی قطعه پی بی سی

E31

عدم تشکیل شعله

E32

پرش شعله

E41

خرابی پرشر سوئیچ هوا

E43

بسته بودن پرشر سوئیچ برد

E50

قطع اتصال کانکتور

E60 - E61

خرابی پمپ پکیج

P02

افزایش بیش از حد دمای آب گرم گرمایش رفت

P03

افزایش بیش از حد دمای آب گرم گرمایش برگشت

P21

عدم تشکیل شعله

P23

قطع شدن شعله حین کار

برای کسب اطلاعات بیشتر به مقاله کدهای خطای پکیج ایساتیس و رفع عیب آن ها مراجعه کنید.

 

فیلم تست پکیج بعد از تعمیر و سرویس کامل

در این قسمت قصد داریم در قالب یک فیلم آموزشی به شما یاد دهیم که چطور می توان پکیج را بعد از تعمیر و سرویس کامل مورد تست قرار داد. در این فیلم پکیج بوتان مورد تست قرار می گیرد.

 چطور بهره وری پکیج را بالا ببریم؟

هدف نهایی ما از اقدام به تعمیر پکیج این است مه عملکرد این وسیله را در بهترین حالت خود حفظ کنیم. به همین دلیل از شما دعوت می کنیم تا در این قسمت کلیپ زیر را تماشا کنید تا بدانید به چه روشی می توانید بهره وری پکیج خود را بالا ببرید.

 نمونه رضایت مشتری از خدمات پکیج

 تعمیر پکیج یکی از بهترین خدمات ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته است که توانسته رضایت مشتریان را به خود جلب کند. در این قسمت توجه شما را به نظر آقای احمد صالحی جلب می کنیم که سرویسکاران ما پکیج ایشان را تعمیر کرده اند.

 

دلایل انتخاب تاسیسات ۲۴ ساعته برای تعمیر و عیب یابی پکیج

- مهارت تکنسین‌ها: متخصصین پکیج کار ما در تعمیر انواع برندهای پکیج های ایرانی و خارجی دارای تخصص و مهارت بالایی هستند.

- گارانتی خدمات: خدمت تعمیر و عیب یابی پکیج در مجموعه ما با گارانتی ارائه می‌شود و در صورت بروز مشکل، خدمات رفع عیب را به صورت رایگان ارائه می‌دهیم.

- کیفیت برتر: تکنسین‌های ما تضمین می‌کنند که پکیج شما با بالاترین کیفیت عیب یابی و تعمیر شود.

- خدمات همه‌روزه: تیم ما حتی در روزهای تعطیل، برای تعمیر پکیج شما آماده خدمت‌رسانی است.

 

چگونگی ارائه خدمات تاسیسات 24 ساعته برای تعمیر پکیج

- مرحله 1 - ثبت درخواست: با تماس یا فرم آنلاین، درخواست خود را ثبت کنید.

- مرحله 2 - هماهنگی: تکنسین ما ظرف 2 ساعت با شما تماس گرفته و برای بازدید هماهنگی می‌کند.

- مرحله 3 - تعیین هزینه: پس از بازدید هزینه تعمیر پکیج به شما اعلام می‌شود.

- مرحله 4 - اجرای کار: با تأیید قیمت، تعمیر پکیج آغاز و طبق زمان بندی اعلام شده به اتمام می‌رسد.

- مرحله 5 - تسویه: پس از تست و تأیید عملکرد پکیج، از جمله چک کردن دمای آب و گرمایش رادیاتورها تسویه حساب انجام می شود.

 

خدمات پس از فروش:

- پشتیبانی مداوم: تیم پشتیبانی ما پس از تحویل پروژه، به دنبال رفع هرگونه ایراد احتمالی است.

- رفع مشکلات: در صورت بروز مشکل، کارشناسان ما به صورت رایگان و با تعهد کامل مسئله را حل می‌کنند تا اطمینان حاصل شود که خدمات پشتیبانی و گارانتی کیفیت به بهترین شکل ارائه می‌شوند.

 

جمع بندی

در این مطلب برای شما از عیب یابی پکیج صحبت کردیم و اینکه اغلب چه ایراداتی در پکیج دیده می شود که نیاز به تعمیر و عیب یابی دارد. شما می توانید با مطالعه توضیحات داده شده در این مطلب خودتان به تنهایی مشکل بوجود آمده در پکیج تان را عیب یابی کنید با این حال برای تعمیر پکیج به طور حتم به تعمیرکار متخصص نیاز خواهید داشت.

متخصصین ما در گروه تاسیسات 24 ساعته این توانایی را دارند تا انواع پکیج های ایرانی و خارجی شما را با بهترین کیفیت و با گارانتی تضمین خدمات تعمیر و عیب یابی کنند.

شما می توانید برا ثبت سفارش خود به منظور تعمیر و عیب یابی پکیج همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

راهنمای_جامع_عیب_یابی_پکیج_بیش_از_10_فیلم_آموزشی-_4.jpg

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • از جمله مشکلات رایج در پکیج می توان به خاموش شدن خود به خود دستگاه، روشن نشدن پکیج، افت فشار، سر و صدای پکیج، زرد بودن شعله، بالا رفتن فشار آب، خراب شدن شیر سه طرفه و خراب شدن برد الکتریکی اشاره کرد.
  • اصلی ترین دلایل خاموش شدن ناگهانی پکیج شامل پایین بودن فشارآب، کافی نبودن آب در مدار، افت فشار گاز، خرابی پمپ، هوا داشتن مدار، جوش آوردن پکیج و.... هستند.
  • اگر پکیج روشن نمی شود، مشکل را باید در قطعی برق، قطعی گاز، کمبود فشار آب در مدار، خرابی جرقه زن و خرابی میله یون جستجو کرد.
  • افت فشار در پکیج به دلیل وجود نشتی در سیستم، باز گذاشتن شیر پرکن، خرابی یا سوراخ بودن منبع انبساط و سوراخ شدن مبدل ایجاد می شود.
  • خرابی فن پکیج، تراز نبودن محل نصب پکیج، خرابی پمپ، رسوب داشتن مبدل، ایراد در لوله کشی پکیج، هوا داشتن پکیج و رادیاتور و خرابی سوپاپ بای پس باعث ایجاد سر و صدا در پکیج می شوند.
  • زرد بودن شعله در پکیج بنا به دلایلی از جمله کمبود هوای کافی در فضای اطراف پکیج، مکش نداشتن دودکش، مسدود شدن دودکش، کثیف بودن مشعل، دوده گرفتن مبدل حرارتی و دودکش و استفاده از ژیگلور نامتناسب با نوع گاز پکیج ایجاد می شود.
  • خرابی برد پکیج بنا به دلایلی از قبیل استفاده بیش از حد از پکیج، مستهلک شدن برد، گرد و غبار گرفتن برد، نشت آب بر روی برد و نوسانات برق در پکیج ایجاد می شوند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7، منبع 8، منبع 9

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه