آیا ساکن شیراز هستید و به دنبال راهی برای تعمیر پکیج گلدیران خود می گردید؟
آیا زمان سرویس پکیج گلدیران شما فرا رسیده ولی نمی دانید بهترین سرویسکار پکیج گلدیران در شیراز کیست؟
آیا می خواهید بدانید تعمیرات تخصصی پکیج گلدیران در شیراز را باید به چه کسی بسپارید؟
اگر پاسخ شما حتی به یکی از سوالات فوق مثبت است، پیشنهاد می کنیم تا آخر این مطلب ما راه همراهی کنید.
چرا که می خواهیم ابتدا مشکلات متداول پکیج گلدیران به همراه روش تعمیر هر یک را برای شما بررسی کنیم. احتمال دارد که مشکل دستگاه شما یکی از موارد بررسی شده باشد.
از این طریق می توانید با دلایل خراب شدن پکیج خود و روش تعمیر آن بیشتر آشنا شوید.
پس از آن قصد داریم در خصوص روش سرویس پکیج گلدیران صحبت کنیم. به طور حتم توجه به سرویس دستگاه ایرادات احتمالی آن را کاهش می دهد.
در نهایت هم می خواهیم بهترین و تخصصی ترین مرکز تعمیرات پکیج گلدیران در شیراز را به شما معرفی کنیم تا با خاطری آسوده سرویس و تعمیر پکیج خود را به متخصصین آن بسپارید.
7 مورد از دلایل تعمیر پکیج گلدیران به همراه روش تعمیر
اگر پکیج شما گلدیران باشد، به احتمال زیاد با یکی از مشکلاتی که در ادامه می گوییم درگیر شده اید.
پس پیشنهاد می کنیم دلایل ایجاد هر مشکل را با دقت بررسی و مطالعه کنید تا با روش تعمیر آن ها نیز بهتر آشنا شوید.
- سرد و گرم شدن آب در پکیج گلدیران
وقتی آب در پکیج سرد و گرم می شود، باید به دنبال علت اصلی آن بوده و در اسرع وقت آن را رفع کنید.
- مبدل پکیج رسوب گرفته است:
رسوب گرفتن مبدل به دلیل تجمع مواد محلول در آب می تواند جداره مبدل را ضخیم کرده و در نتیجه حرارت به درستی به آب داخل مبدل نمی رسد.
این مشکل اغلب در نتیجه عدم نصب فیلتر رسوب گیر در مسیر آب ورودی به پکیج و یا سرویس نکردن پکیج ایجاد می شود. بهترین راه حل این است که به اسیدشویی مبدل و لوله ها ارتباطی با آن اقدام شود.
چنانچه کلیپ زیر را مشاهده کنید، به طور کامل با نحوه اسیدشویی مبدل اصلی و مدل ثانویه پکیج دیواری آشنا خواهید شد.
- سنسور NTC آب مصرفی در پکیج گلدیران خراب شده است:
سنسور ان تی سی میزان حرارت آب مصرفی را در پکیج می سنجد، بنابراین اگر این قطعه معیوب شده باشد، نمی تواند دمای آب را به درستی تشخیص داده و در نتیجه آب سرد و گرم می شود.
این قطعه اتفاقاً یکی از رایج ترین قطعات پکیج گلدیران است که زود به زود نیاز به تعویض پیدا می کند و در چنین مواقعی تعمیرکار پکیج ابتدا ان تی سی را تست ولتاژ کرده و در صورت خراب بودن آن را عوض می کند.
اگر می خواهید بیشتر با وظیفه سنسور NTC در پکیج آشنا شوید در کلیپ زیر به صحبت های تعمیرکار پکیج آقای اشتیاقی گوش دهید.
- فلومتر یا فلورگراتور یا فلوسوئیچ پکیج معیوب شده است:
یکی از نشانه های بارز خرابی فلوسوئیچ یا فلورگراتور یا فلومتر این است که در زمان باز کردن شیر آب گرم حرارت آب مناسب بوده اما به محض باز کردن شیر آب سرد، آب شروع به سرد و گرم شدن می کند.
در این حالت نیز قطعه فلوسوئیچ یا فلورگراتور یا فلومتر توسط تعمیرکار پکیج تست شده و اگر نیاز باشد آن را تعویض می کند.
- شعله بلند پکیج گلدیران تنظیم نیست:
پکیج دو نوع شعله به نام های شعله کوتاه و شعله بلند دارد که هر کدام باید در ارتفاع استاندارد خود تنظیم شوند. اگر ارتفاع شعله بلند پکیج گلدیران تنظیم نباشد، آب دستگاه دائماً سرد و گرم می شود.
پس تنها راه تعمیر آن این است که با کمک تنظیم شیر برقی گاز پکیج، ارتفاع شعله بلند نیز تنظیم شود.
- فشار آب ورودی به پکیج گلدیران نوسان دارد:
در ساده ترین حالت ممکن اصلاً سرد و گرم شدن آب در پکیج گلدیران به خاطر این است که آب ورودی به پکیج فشار کمی دارد.
در این صورت دو حالت وجود دارد، یا فشار آب ساختمان از محل کنتور پایین است که باید به نصب پمپ آب و منبع تحت فشار آن اقدام شود.
و اما در صورتی که فشار آب ورودی به ساختمان مناسب است، علت را باید در گرفتگی لوله آب ورودی به پکیج بررسی کرد.
معمولاً در چنین مواقعی لوله آب ورودی به پکیج را در زمان سرویس پکیج با جوهر نمک شستشو می دهند.
پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علت فشار کم آب ورودی به پکیج علی رغم فشار آب مناسب ساختمان، به توضیحات آقای اشتیاقی در کلیپ زیر دقت کنید.
سرد و گرم شدن آب پکیج گلدیران دلایل دیگری از جمله خرابی پرشر هوا و ضعیف شدن پمپ پکیج نیز دارد که باید توسط تعمیرکار بررسی شوند.
- روشن نشدن پکیج گلدیران
روشن نشدن پکیج گلدیران با نمایش کد خطای دستگاه همراه است. در این حالت باید با توجه به کد مربوطه به تعمیر پکیج اقدام شود.
توصیه می کنیم برای اطلاع از معنی هر کدام از ارورهای این وسیله به مقاله کدهای خطای پکیج گلدیران و رفع عیب آن ها مراجعه کنید.
اما به طور کلی یکی یا تعدادی از دلایل زیر باعث روشن نشدن پکیج گلدیران می شوند:
- فشار آب در پکیج پایین است:
کمبود فشار آب در پکیج خود یک معقوله مفصل است که به دلایل مختلفی اتفاق می افتد. رایج ترین آن ها وجود نشتی در لوله های پکیج است. در این حالت باید محل دقیق نشتی پیدا شده و برای ترمیم آن اقدام شود.
در حالتی دیگر احتمال دارد شیر اطمینان پکیج گلدیران خراب باشد که راهی جز تعویض شیر اطمینان پکیج باقی نمی ماند.
- گاز پکیج قطع است:
از طریق شیر گاز مخصوص پکیج مطمئن شوید که گاز به داخل محفظه احتراق دستگاه وارد می شود.
- برق پکیج قطع است:
اگر برق پکیج قطع باشد، جریان الکتریکی بابت جرقه زدن دستگاه برای تشکیل شده وجود ندارد. دوشاخه برق پکیج را چک کرده و اگر از محافظ برق برای دستگاه خود استفاده می کنید، از سالم بودن آن اطمینان حاصل کنید.
عدم تشکیل شعله در پکیج دلایل متنوع دیگری نیز دارد که در مقاله ای به همین نام به بررسی آن ها پرداخته ایم، برای دسترسی به مطلب روی لینک آن بزنید.
همچنین پیشنهاد می کنیم توضیحات آقای اشتیاقی در این خصوص را در کلیپ زیر تماشا کنید.
- گرم نشدن رادیاتورهای پکیج گلدیران
اگر رادیاتورهای متصل به پکیج گلدیران شما به خوبی گرم نمی شود، به طور حتم یکی از مشکلات زیر وجود دارد:
- شیرهای رادیاتور بسته هستند:
ساده ترین دلیل برای گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ این است که شیرهای رادیاتور تعبیه شده در قسمت بالا و پایین آن بسته هستند. پس در اولین اقدام شیرهای بالا و پایین رادیاتور را باز کنید.
- شیر موتوری پکیج گلدیران سوخته است:
دو مدل پکیج گلدیران یعنی پکیج پیونر و پرستیژ گلدیران یا ال جی از نوع دو مبدل هستند. پس دلیل دیگر گرم نشدن رادیاتورها می تواند از سوختن شیر موتوری باشد.
اگر شیر موتوری پکیج بسوزد، دستگاه بر روی حالت مصرفی می ماند. برای تست این قطعه ابتدا خار شیر موتوری را باز کرده و بیرون بیاورید.
سپس پکیج را در حالت گرمایش قرارده و پس از آن شیر آب مصرفی را باز و بسته کنید. اگر میله وسط در شیر موتوری حرکت نکرد، این معنی را دارد که شیر موتوری سوخته و باید تعویض شود.
- توری صافی برگشت پکیج کثیف است:
آیا گرم نشدن رادیاتورها در پکیج گلدیران همراه با نمایش کد خطای مربوط به دمای بیش از حد در حالت زمستانه است؟
در این صورت می توان احتمال داد که توری صافی برگشت در دستگاه کثیف و مسدود شده است. پس تنها راه حل این است که توری تعویض شود.
- رادیاتورها هوا و یا جرم گرفته اند:
وقتی پایین رادیاتور شوفاژ سرد باشد، به احتمال زیاد رادیاتورها هوا گرفته اند. شما می توانید با کمک فیلم نحوه هواگیری رادیاتور شوفاژ این مشکل را به راحتی رفع کنید.
اما اگر قسمتی از رادیاتور سرد و بخشی دیگر از آن گرم باشد، احتمال رسوب گرفتن در مدار پکیج و رادیاتور بیشتر است.
در این حالت بایستی بر اساس توضیحاتی که در فیلم نحوه رسوب زدایی پکیج-رادیاتور دادیم، به پاکسازی مسیر رادیاتوری اقدام کنید.
هواگیری رادیاتورها می تواند تاثیرات فوق العاده ای بر روی عملکرد پکیج داشته باشد، برای اطلاع از این تاثیرات پیشنهاد می کنیم به توضیحات آقای اشتیاقی در کلیپ زیر گوش دهید.
- فلوسوئیچ یا فلورگراتور یکسره شده اند.
وقتی فلوسوئیچ یا فلورگراتور خراب می شود، پکیج بر روی حالت آب مصرفی قفل کرده و رادیاتورها گرم نمی شوند.
در این حالت حتی زمانی که شیر آب بسته باشد، علامت باز بودن شیر بر روی پنل پکیج مشخص است. تنها راه حل تعویض فلوسوئیچ پکیج می باشد.
اما شاید پیش از آن بخواهید این قطعه را تست کنید، به همین منظور پیشنهاد می کنیم به مطلب نحوه تست فلوسوئیچ پکیج مراجعه کنید.
- گرم نشدن آب مصرفی در پکیج گلدیران
زمانی که پکیج گلدیران با مشکل گرم نکردن آب مصرفی مواجه است، یکی از کد خطاهای زیر را نمایش می دهد:
- کد خطای E1: به معنی عدم تشکیل شعله، خرابی سنسور و یا حسگر شعله است. در این صورت باید میله یون و جرقه زن تست شده و در صورت لزوم تعویض شوند.
- کد خطای E4: به معنی افت فشار آب در سیستم می باشد. در این حالت باید ابتدا از عدم وجود نشتی در سیستم مطمئن شده و سپس به آبگیری مجدد پکیج اقدام شود.
- کد خطای E7 و E6: این کد به خوبی مشخص می کند که NTC یا سنسور تشخیص دمای آب مصرفی معیوب شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.
مواردی که تا اینجا بررسی کردیم، دلایل گرم نشدن آب مصرفی پکیج گلدیران به همراه کد خطای این مشکل بودند. در حالی که این معضل دلایل دیگری نیز دارد:
- ارتفاع شعله در پکیج کوتاه است.
وقتی شیر گاز پکیج تنظیم نباشد ارتفاع شعله در دستگاه کم و زیاد می شود. همین موضوع باعث سرد شدن آب گرم مصرفی در دستگاه خواهد شد. پس در اولین اقدام باید شیر گاز توسط تعمیرکار پکیج تنظیم شود.
- لوله ها و مبدل های پکیج گلدیران رسوب گرفته اند.
چنانچه لوله ها و مبدل پکیج به دلیل تجمع رسوبات گرفته شوند، حرارت کافی به آب مصرفی منتقل نشده و در نتیجه آب پکیج سرد می شود. تنها راه حل در چنین شرایطی اسیدشویی مبدل و لوله های مرتبط با آن است.
از دیگر دلایل سرد شدن آب مصرفی در پکیج گلدیران می توان به طور خلاصه به عوامل زیر اشاره کرد:
- خرابی برد پکیج
- تنظیم اشتباه درجه حرارت آب
- عدم تنظیم فشار مناسب بر روی پکیج
- گرفتگی فیلتر صافی شیر اهرمی
- استفاده از دودکش نامناسب
دودکش نقش بسیار زیادی بر روی روند کار پکیج دارد، برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تاثیر دودکش بر پکیج و معایب نداشتن دودکش مناسب، توصیه می کنیم به صحبت های آقای اشتیاقی در کلیپ زیر دقت کنید.
- صدا دادن پکیج گلدیران
خروج صدا از پکیج تا حدودی طبیعی است، اما اگر مقدار صدای تولید شده در دستگاه بیش از حد معمول بود، باید موارد زیر را در پکیج گلدیران چک کنید:
- برد پکیج خراب است:
چنانچه صدای خارج شده از پکیج گلدیران همراه با صدای سوت باشد، به احتمال زیاد ایراد از برد پکیج است که باید بررسی شود.
- شیلنگ های خرطومی متصل به پکیج ایراد دارند:
اگر صدای پکیج همراه با لرزش شیلنگ ها باشد، احتمالاً بست های نگه دارنده شیلنگ ها سست شده و باید محکم شوند.
- فن پکیج خراب است و یا نیاز به سرویس دارد:
ورود اجسام خارجی به داخل فن و همچنین شکستن پره های فن باعث ایجاد اختلال در کار دستگاه و تولید صدای بلند در فن می شود. برای این منظور باید فن ابتدا باز شده و داخل آن بازدید شود.
در صورتی که می خواهید به صورت تصویری با نحوه سرویس فن پکیج آشنا شوید، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را از دست ندهید.
- پمپ پکیج خراب است:
صدای خارج شده از پمپ پکیج شبیه به صدای تق تق است. در اکثر موارد پمپ قابلیت تعمیر نداشته و فقط باید تعویض شود. با این حال توصیه می کنیم مطلبی که در مورد تعمیر پمپ پکیج آماده کردیم را مطالعه کنید.
- روشن شدن چراغ قرمز پکیج گلدیران
وقتی چراغ قرمز پکیج گلدیران روشن می شود، این پیغام را به کاربر می رساند که دستگاه نیاز به ریست دارد. اما اگر دستگاه را ریست کردید و باز هم چراغ قرمز پکیچ روشن ماند، باید موارد زیر را بررسی کنید:
- دستگاه قادر به روشن شدن نیست:
عوامل مختلفی دست به دست هم می دهند تا مانع از روشن شدن پکیج شوند، اما در میان آن ها ضعیف شدن جرقه زن و خرابی یون تشکیل شعله یک عامل بسیار مهم و تاثیرگذار است که باید توسط تعمیرکار پکیج چک شده و تعمیر شود.
- دمای پکیج بیش از حد بالا رفته است:
بالا رفتن بیش از حد دما در پکیج باعث فعال شدن ترموستات ایمنی یا ترموستات حد دستگاه می شود. در این حالت معمولاً چراغ قرمز پکیج گلدیران روشن شده و همزمان ارور 80 70 40 در مدل آنالوگ و در مدل دیجیتال ارور E81 را نشان می دهد.
ابتدا باید علت بالا رفتن دما را چک کنید. احتمال دارد که مدار بای پس رسوب گرفته و یا خراب شده باشد.
هر چند عوامل دیگری از جمله گیرپاچ کردن پمپ، جرم گرفتن مبدل ثانویه و کثیف بودن صافی برگشت می توانند باعث این مشکل شوند که در نهایت باید ترموستات حد تعویض شود.
موارد دیگری از جمله تنظیم نبودن فشار آب ورودی به پکیج و مناسب نبودن فشار گاز نیز باعث روشن شدن چراغ قرمز پکیج گلدیران می شوند. که باید فشار آب ورودی به پکیج و گاز دستگاه نیز بررسی و تنظیم شوند.
- کم بودن فشار آب گرم پکیج گلدیران به نسبت آب سرد دستگاه
اگر آب گرم پکیج گلدیران شما فشار کمتری به نسبت آب سرد مصرفی دارد، چند حالت را می توان در نظر گرفت.
- شیر آب خراب است:
اگر فقط مشکل کمبود فشار آب گرم را در یکی از شیرهای مصرفی دارید، باید علت را در خرابی شیر بررسی کنید. شاید کارتریج شیر خراب شده و نیاز به تعمیر و یا تعویض دارد.
- مسیر آب ورودی به پکیج مسدود شده است:
چنانچه مبدل رسوب گرفته و یا مسیر آب به دلیل تجمع جرم ها مسدود شده باشد، طبیعتاً فشار آب پکیج کم می شود. در این حالت تنها راه حل این است مبدل و لوله ها رسوب زدایی شوند.
ورود آب کثیف به پکیج خود باعث مسدود شدن لوله های متصل به این وسیله می شود، برای اطلاع از معایب ورود آب آلوده به پکیج و راه های پیشگیری از آن کلیپ زیر را تماشا کنید.
انواع سرویس پکیج گلدیران
همانطور که در بین توضیحات مربوط به ایرادات احتمالی در پکیج گلدیران یا ال جی متوجه شدید، اکثر مشکلات در این وسیله به دلیل عدم توجه به سرویس پکیج ایجاد می شوند.
در حالی که می توان با یک برنامه ریزی دقیق این وسیله را مورد بازدید و سرویس قرار داد. با این اقدام به طور حتم نیاز به تعمیر پکیج به شکل چشم گیری کاهش پیدا می کند.
سرویس پکیج گلدیران یا ال جی از دو روش صورت می گیرد:
- سرویس دوره ای پکیچ
یک سرویس سبک اما مهم که می تواند پکیج را در حالت نرمال خود حفظ کند، مدل دوره ای است. در حین سرویس دوره ای اقدامات زیر توسط سرویسکار پکیج صورت می گیرد:
- تنظیم فشار گاز و شعله
- تنظیم فشار پکیج
- بررسی دودکش
- تنظیم دمای آب مصرفی و گرمایش
- پاکسازی بدنه دستگاه
- راه اندازی مجدد پکیج
- بررسی روند کار دستگاه
سرویس دوره ای پکیج یک سری مزایایی دارد که اگر از آن ها مطلع شوید، به طور حتم توجه بیشتری به آن خواهید داشت.
در کلیپ زیر آقای اشتیاقی توضیح می دهد که انواع سرویس پکیج چیست و چرا سرویس دوره ای مهم است.
- سرویس کامل پکیج
اگر پکیج گلدیران شما با علائمی همچون آبریز از پکیج مواجه است و یا فن آن صدا می دهد و یا شعله پکیج دائم خاموش و روشن می شود، تنها سرویس کامل پکیج است که می تواند تمامی این ایرادات را رفع کند.
در زمان سرویس پکیج دستگاه به طور کامل باز می شود و تمامی قطعات داخلی آن مورد بازدید و یا حتی تعویض قرار می گیرند.
اگر می خواهید بدانید پکیج گلدیران شما چگونه مورد سرویس کامل قرار می گیرد، پیشنهاد می کنیم فیلم زیر را تماشا کنید.
چه زمانی برای سرویس و تعمیر پکیج گلدیران اقدام کنیم؟
زمان تعمیر پکیج ال جی (گلدیران) که کاملاً مشخص است، معمولاً تا وقتی دستگاه علائم خرابی خود را نشان نداده برای تعمیر آن اقدام نمی کنیم.
علامت هایی مثل سرد و گرم شدن آب مصرفی، بالا رفتن فشار در دستگاه، سرد بودن رادیاتورها، آبریزی از پکیج، تولید صداهای عجیب در دستگاه، خاموش شدن پکیج و یا روشن نشدن آن از جمله زنگ خطرهای نیاز پکیج به تعمیر هستند.
اما سرویس پکیج گلدیران یک معقوله جداگانه است که اگر مرتب صورت بگیرد، نیاز دستگاه به تعمیر را کم می کند. به همین دلیل یک برنامه دقیق برای سرویس پکیج وجود دارد.
حالت نرمال به این صورت است که بعد از نصب و راه اندازی پکیج این وسیله باید هر شش ماه یک بار مورد بازدید دوره ای قرار بگیرد.
البته چه بهتر که زمان سرویس پکیج را قبل از شروع فصل سرما انتخاب کنیم تا با مشکلات گرم نشدن آب مصرفی و رادیاتورها در هوای سرد مواجه نشویم.
در این حالت دسترسی ما به سرویسکار پکیج هم راحت تر است، چون این افراد نیز مشغله کاری کمتری داشته و با سرعت بالاتری دستگاه را سرویس می کنند.
بهترین سرویسکار و تعمیرکار پکیج گلدیران در شیراز کیست؟
با توجه به اینکه استفاده از پکیج در ساختمان ها رو به افزایش است، مشاغل مرتبط با نصب، سرویس و تعمیر این وسیله نیز به همان نسبت بیشتر شده است.
اما از بین تمام افرادی که به سرویس و عیب یابی پکیج گلدیران مشغول هستند، نمی توان گفت که همگی متخصص بوده و بهترین خدمات را ارائه می دهند.
به همین دلیل قصد داریم بهترین سرویسکار و تعمیرکار پکیج را به شما شهروندان شیرازی معرفی کنیم. برای این منظور به سراغ بررسی خصوصیات بهترین سرویسکار و تعمیرکار پکیج می رویم:
- در کار سرویس و عیب یابی پکیج مهارت بالایی دارد.
- دارای مدرک فنی و حرفه ای یا مدرک کار دانش و یا مدرک دانشگاهی در شاخه تاسیسات است.
- مدت زمان طولانی با انواع مارک پکیج کار کرده و تمامی قطعات دستگاه را به خوبی می شناسد.
- اگر قرار باشد مارک خاصی از پکیج را تعمیر کند، مهارت این کار را به صورت تخصصی گذرانده است.
- برای کار خود ضمانت یا گارانتی در نظر می گیرد چون از کیفیت خدمات خود مطمئن است
- در برخورد با مشتری خوشرو و مودب بوده و انصاف را رعایت می کند.
تمامی این خصوصیاتی که گفتیم می توانید در نیروهای فنی و متخصص مجموعه تاسیسات 24 ساعته پیدا کنید.
مهمتر از همه اینکه این مجموعه با ارائه ضمانت نامه معتبر به مشتریان خود کار تخصصی مجریان خود را تایید و پیگیری می کند.
مجموعه تاسیسات 24 ساعته در هر نقطه از شهر شیراز خدمات دهی می کند. پس دیگر مهم نیست که محل مورد نظر شما در کجای شهر شیراز واقع شده است.
اگر پکیج گلدیران شما نیاز به عیب یابی تخصصی داشته و یا زمان سرویس آن فرا رسیده، همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا نزدیک ترین سرویسکار و تعمیرکار متخصص پکیج برای شما فرستاده شود.
اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفهای دارید
همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتیتان را در اسرع وقت برطرف کنیم
درخواست سرویسکار متخصصمنابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4