یکی از مهمترین اجزای سیستم موتورخانه مشعل است. کارکرد صحیح این وسیله می تواند تاثیر مستقیم بر روی عملکرد موتورخانه داشته باشد.

به همین دلیل ما در فیلم زیر ابتدا شما را با قطعات داخلی مشعل موتورخانه آشنا کرده و در نهایت نحوه تنظیم این قطعات را برای شما توضیح می دهیم. تا انتها ما را همراهی کنید.

برای بررسی قطعات داخلی مشعل باید ابتدا درب بالای مشعل را باز کنیم. برخی از مشعل ها 2 عدد و برخی دیگر 3 عدد پیچ در بغل دارند که درب مشعل را بر روی آن نگه داشته است. برای باز کردن پیچ های درب مشعل باید از آچار آلن استفاده کنیم.

بعد از باز کردن قاب روی مشعل قطعات داخلی زیر را ملاحظه می کنید:

  1. وایر Wire

اولین موردی که بعد از باز کردن قاب روی مشعل می بیند وایرها هستند. مشعل موتورخانه نیز همانند موتور خودرو دارای وایر است. در اولین بازدید از داخل مشعل احتمالاً متوجه پر خاک بودن وایرها می شوید. اگر وایرها بیش از حد خشک و سفت شده باشند، نیاز به تعویض دارند. چون وایر باید حالت نرم داشته باشد و به هیچ عنوان خشک نباشد.

فیلم معرفی قطعات داخلی مشعل موتورخانه و تنظیمات آن 1

  1. پایه های وایر

در مرحله بعدی دو پایه وایر که به ترانس جرقه زن وصل شده اند را تست می کنیم. ترانس جرقه زن مشعل می تواند تک یون و دو یون باشد، ترانس تک یون به بدنه مشعل اتصال داده می شود و ترانس دو یون باید از طریق اتصال به دو یون به مشعل وصل شود. بهتر است مشعل های 3 تا 5 به ترانس دو یون مجهز باشند تا جرقه زن بهتر عمل کند.

برای تست پایه های ترانس باید ببینیم نشتی و یا برق دزدی نداشته باشند. اگر وایر در نزدیکی بدنه مشعل باشد، می تواند با کوچکترین خراش، ساییدگی و ترک در پوشش خارجی وایر ایجاد نشتی و برق دزدی کرده و با بدنه مشعل اتصالی کند. در این حالت بجای اینکه جرقه در قسمت جلوی مشعل زده شود، در قسمت پشت مشعل می زند و در نتیجه مشعل دائم ریست می کند.

به این صورت که مشعل چندین و چند بار استارت می زند و در قسمتی که وایر اتصالی کرده جرقه نهایی را می زند. در نهایت اینکه شعله در مشعل تشکیل نمی شود.

برای تست پایه های ترانس جرقه زن مشعل می توانید از اهم متر استفاده کنید. با قرار دادن اهم متر در حالت بیزر می توانید نشتی جریان در پایه ها و طول وایر را تست کنید. برای اطلاع از نحوه سرویس و تنظیم مشعل موتورخانه روی لینک مقاله بزنید.

  1. پایه یون

برای بررسی و تنظیم پایه یون باید از عدم اتصالی این پایه به بدنه مشعل گازی موتورخانه مطمئن شویم. چون اگر پایه یون به بدنه مشعل اتصالی داشته باشد باعث ریست شدن مشعل می شود.

علامت اتصال پیدا کردن پایه یون این است که مشعل ریست می شود و با وجود فشار دادن دکمه رله باز هم رله مشعل قرمز باقی می ماند.

  1. پیچ تنظیم رول گاز مشعل

در داخل بعضی مشعل ها همچون مشعل گازی ایران رادیاتور از لوله گاز و شعله پوش قابل تنظیم استفاده شده است که توسط یک پیچ تنظیم می شود. با کمک این پیچ تنظیم می توانید شعله پوش را به سمت عقب و جلو تغییر حالت دهید. فاصله تنظیمی شعله پوش به دیگ، لول مشعل و ظرفیت حرارتی دستگاه وابسته است.

در جلوی پیچ تنظیم لوله مشعل یک پیچ دیگر وجود دارد که می توانید با باز و بست کردن آن به عقب و جلو کردن لوله مشعل کمک کنید. معمولاً این پیچ در کارخانه سازنده تنظیم می شود، بنابراین بهتر است دست به تنظیمات این پیچ نزنید و اگر زمانی تنظیم آن بهم ریخت فقط از مجری متخصص کمک بگیرید. چون مجری متخصص باید در زمان بازدید از مشعل تصمیم بگیرد که محل شعله پوش کجا باشد و بر اساس آن تنظیم دوباره این پیچ را انجام دهد.

اگر می خواهید تعمیر و عیب یابی مشعل موتورخانه را بدانید، لینک مقاله را لمس کنید.

فیلم معرفی قطعات داخلی مشعل موتورخانه و تنظیمات آن 2

  1. پره های فن مشعل

پره های فن مشعل شبیه بلوور عمل می کند. زمانی که پره فن می چرخد از قسمت دمپر متصل به فن هوا کشیده می شود. اگر هوا به شعله زده نشود، امکان تشکیل شعله به صورت سوزنی وجود ندارد و شعله به سمت عقب برمی گردد. در این حالت شعله پخش می شود، در حالی که شعله مشعل باید به شکل سوزنی و جلورونده باشد.

 

جمع بندی

در این مطلب تمام اجزای ریز و درشت مشعل موتورخانه را برای شما بررسی کردیم. همانطور که دیدید برخی از تنظیمات قطعات داخلی مشعل از جمله تعویض وایرها و یا تنظیم مجدد پیچ رول گاز مشعل باید تنها توسط تکنسین های موتورخانه انجام شود.

گروه تاسیسات 24 ساعته با همراهی جمعی از حرفه ای ترین متخصصین موتورخانه می تواند گزینه مناسبی به منظور سپردن تنظیم مجدد مشعل باشد. در این مجموعه تمامی خدمات از جمله تنظیم مشعل موتورخانه همراه با گارانتی تضمین کیفیت انجام می شود.

چنانچه شما نیز قصد تنظیم مشعل موتورخانه خود را دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه