با توجه به اینکه شیر توکار در دل دیوار قرار گرفته و فقط دسته شیر از سطح دیوار قابل مشاهده است، جلوه بسیار زیبایی به سرویس بهداشتی، حمام و آشپزخانه می دهد و دقیقاً به همین خاطر است که امروزه شیرآلات توکار جایگزین شیرآلات روکار بهداشتی ساختمان ها شده اند.

یکی از محل های نصب شیر توکار در داخل سرویس بهداشتی و در کنار توالت ایرانی یا فرنگی یا وال هنگ است که به عنوان شیر آفتابه ای از آن یاد می شود. در فیلم زیر و توضیحات داده شده شما را با نحوه نصب شیر توکار در کنار توالت فرنگی وال هنگ آشنا می کنیم.

دیالوگ فیلم

در این پروژه کارفرما تصمیم داشته در داخل سرویس بهداشتی شیر روکار نصب کند، اما بعد از اتمام لوله کشی شیر تصمیم خود را تغییر داده و حالا قصد دارد از شیر توکار استفاده کند.

مهمترین مرحله پیش از نصب شیرآلات توکار این است که فاصله یا آکس شیر از دیوار و کف سرویس بهداشتی مشخص شود. برای این منظور باید 2 آکس را در نظر داشته باشیم، یکی اندازه فاصله شیر توکار تا دیوار و دیگری فاصله شیر توکار تا کف سرویس بهداشتی است.

آکس شیر تا دیوار این طور محاسبه می شود که شیر توکار حداقل 5 سانتی متر تا زانو فاصله داشته باشد تا در زمان باز و بست کردن شیر دسترسی به آن راحت باشد. آکس شیر تا کف نیز باید بر اساس محل قرارگیری زانو بر روی توالت وال هنگ باشد، به نحوی دسترسی به شیر راحت بوده و زانوی فرد به شیر گیر نکند.

بر همین مبنا یک استاندارد مشخص برای ارتفاع شیر توکار از کف و فاصله شیرتوکار از دیوار وجود دارد. در این پروژه فاصله شیر توکار از دیوار را 75 سانتی متر در نظر گرفته ایم تا بعد از نصب کاشی کاری دیوار، فاصله شیر توکار 70 سانتی متر از دیوار تمام شده باشد.

محل نصب توالت فرنگی وال هنگ را در ارتفاع 50 سانتی متری از کف در نظر می گیریم. با این حساب شیر توکار توالت وال هنگ در فاصله 65 سانتی متری از کف تمام شده نصب می شود تا حداقل 15 سانتی متر از پا فاصله داشته باشد. پس به طور خلاصه فاصله شیر توکار از دیوار 65، ارتفاع شیر توکار از کف تمام شده 70 و ارتفاع نصب وال هنگ از کف تمام شده 50 سانتی متر است.

فیلم آموزش نصب شیرآلات توکار 1

در ادامه باقی مراحل نصب شیر توکار آفتابه ای یا شیر توالت توکار را برای شما آموزش می دهیم:

  1. با توجه به اینکه پیش از آن شیر روکار در سرویس بهداشتی نصب شده است، در این مرحله و با در نظر گرفتن مکان نصب شیر توکار، فضا را برای نصب شیر توکار آماده کرده و لوله های شیر روکار قبلی را با قیچی لوله بر جدا می کنیم.
  2. لوله های آب سرد و گرم شیر توالت را برای جانمایی دقیق شیر توکار آماده می کنیم. برای این منظور شیر توکار را به صورت پیش فرض بر روی دیوار محل نصب قرار داده و ارتفاع لوله های آب سرد و گرم تا ورودی شیر و همچنین فاصله شیر توکار تا دیوار مجاور را اندازه می کنیم.
  3. برای اجرای لوله کشی آب سرد و گرم شیر توکار به اتصال سه راهی نیاز داریم. به همین دلیل در این مرحله لوله آب سرد ساختمان در محل نصب شیر و لوله آب سرد ورودی به شیر توکار را در ارتفاع مناسب برش زده و اتصال سه راهی را به آن ها وصل می کنیم.
  4. با توجه به محل نصب شیر توکار اتصال سه راهی برای لوله آب گرم شیر را نیز به شیوه قبلی انجام می دهیم. یعنی لوله آب گرم ساختمان در محل نصب شیر و لوله گرم ورودی به شیر توکار را در ارتفاع مناسب برش زده و سه راهی را به آن ها اتصال می دهیم.
  5. از آنجا که اتصالات از نوع 5 لایه است، باید دقت کنیم که از مایع نرم کننده در محل اتصالات استفاده شود تا لوله دچار پارگی نشده و اتصال به نرمی در داخل لوله قرار بگیرد.

فیلم آموزش نصب شیرآلات توکار 2

  1. بعد از اینکه اتصال سه راهی را به لوله سرد و گرم منتهی به شیر توکار وصل کردیم، شیر توکار را بار دیگر بر روی دیوار محل نصب قرار داده و لوله مناسب برای اتصال لوله آب سرد به شیر را آماده می کنیم.
  2. برای وصل کردن لوله آب سرد به شیر توکار، ابتدا یک سر لوله را برقو کرده و به شیر اتصال می دهیم و سپس انتهای دیگر لوله را به سه راهی لوله آب سرد وصل می کنیم.
  3. جهت جانمایی نهایی شیر توکار، مجدداً فاصله شیر از کف و دیوار را اندازه می گیریم. چون بعد از نصب نهایی شیر اصلاح لوله کشی دشوار و هزینه بردار است.
  4. در این مرحله لوله مناسب برای اتصال آب گرم به شیر توکار را نیز آماده کرده و آن را بعد از برقو کردن به شیر و سه راهی مربوطه اتصال می دهیم.
  5. با توجه به اینکه از لوله پنج لایه جهت لوله کشی آب سرد و گرم شیر توکار استفاده کرده ایم، باید محل اتصالات را با کمک دستگاه پرس به خوبی محکم کنیم.

فیلم آموزش نصب شیرآلات توکار 3

  1. حتماً بعد از اتمام پرس کاری، محکم بودن اتصالات را چک می کنیم تا لوله های توکار دچار نشتی نشوند.
  2. تمامی لوله های مربوط به شیر توکار و همچنین بدنه شیر توکار را با استفاده از بست کمربندی یا سیم به دیوار محل نصب محکم می کنیم.
  3. هنگام فیکس کردن شیر توکار و لوله ها به دیوار باید با استفاده از تراز بنایی از تراز بودن شیر مطمئن شویم.
  4. در نهایت درپوش خروجی شیر توالت یا آفتابه ای را بر روی لوله ورودی آن قرار می دهیم تا بعد از اتمام کاشی کاری و کف سازی به نصب تجهیزات روکار شیر اقدام کنیم. پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاع از این مرحله پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب نحوه نصب شیرآلات توکار را از دست ندهید.

 

جمع بندی

در این مطلب روش لوله کشی و نصب شیر توکار توالت یا شیر آفتابه ای را برای شما توضیح دادیم. همانطور که در طول متن تاکید کردیم نصب شیرآلات توکار حساسیت بالاتری به نسبت شیرآلات روکار دارد، چون اگر در زمان اندازه گیری محل نصب شیر کوچک ترین خطا را داشته باشیم، نصب شیرتوکار دچار مشکل شده و باید کلی کنده کاری و هزینه کنیم.

نصب انواع شیرآلات از جمله شیرهای بهداشتی توکار از جمله تخصص های مجریان ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است که همراه با ارائه گارانتی تضمین کیفیت برای شما اجرا می شود تا هیچ نگرانی بابت کیفیت خدمات نداشته باشید.

فیلم آموزش نصب شیرآلات توکار 4

پس اگر شما هم برای نصب شیرآلات توکار بهداشتی ساختمان خود نیاز به مهارت یک متخصص دارید، کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه