بدیهی است زمانی که با باز کردن شیر آب، فشار مناسبی وجود ندارد، باید واحد یا ساختمان شما به پمپ تحت فشار مجهز شود. پس اگر قصد دارید خودتان پمپ تهیه کنید و یا می خواهید مطمئن شوید پمپی که فرد متخصص برای شما نصب کرده است، مناسب منزل شما است یا خیر، با ما همراه باشید.

ما در کلیپ زیر به طور کامل راهنمای خرید پمپ را برای شما توضیح داده ایم تا با خیال راحت بتوانید پمپی متناسب با نیاز خود انتخاب نمایید و دیگر نگرانی از بابت کمبود فشار آب نداشته باشید.

 

دیالوگ فیلم

  • دلیل استفاده از پمپ آب

* در مواقعی که می خواهید شستشو انجام دهید و آب فشار مناسبی ندارد.

* ساکن طبقه سوم یا چهارم هستید و آب در زمان استحمام فشار کمی دارد.

* روز تعطیل است و به دلیل این که همسایه ها مهمان دارند، شما با کمبود آب مواجه هستید.

پس در شرایط این چنینی باید پمپی تهیه کنید که طبقه سوم و چهارم هم مانند طبقه همکف، اول و دوم از فشار خوبی برخوردار شوند.

  • نکاتی در رابطه با خرید پمپ آب مناسب

اولین نکته این است که باید پمپ را از نظر ظاهری بشناسید. در بازار مدل های متنوعی برای پمپ آب وجود دارد، اما شما می توانید از دو نوع پمپ تحت فشار جتی و بشقابی استفاده کنید. عمده ترین تفاوت این پمپ ها میزان صدایی است که درون ساختمان تولید می کنند.

پمپ های جتی، پمپ های بسیار خوبی هستند و نسبت به پمپ های بشقابی در یک توان مساوی قدرت بیشتری دارند، اما صدای زیاد و آزار دهنده ای ایجاد می کنند و برای نصب در پارکینگ یا زیر پله ای که برای پمپ در نظر گرفته شده است، مناسب نیستند. به همین خاطر بهتر است از میان پمپ های بشقابی، پمپ مناسب خود را انتخاب کنید.

  • نحوه تشخیص پمپ بشقابی و جتی

قسمت جلویی پمپ های بشقابی شبیه به یک بشقاب یا دایره بزرگ است، اما پمپ های جتی، کوزه ای طور و مخروطی مانند هستند. پس بهتر است که انتخاب اول شما پمپ های بشقابی باشند.

پمپ های بشقابی تک پروانه یا دو پروانه هستند. اگر در ساختمانی با تعداد طبقات بالا زندگی می کنید و تمایل دارید پمپتان توان بالاتری داشته باشد، باید پمپ بشقابی دو پروانه با پروانه برنجی را انتخاب کنید که عمر بیشتری هم دارد.

فیلم راهنمای خرید پمپ آب خانگی مناسب ساختمان 1

  • 2 آیتم مهم در انتخاب پمپ

دو آیتم مهم در انتخاب پمپ آب شامل هد پمپ و دبی آن است. در 90 درصد مواقع اگر هد پمپی که انتخاب می شود جوابگو باشد، دبی هم جوابگوی کار شما است. دبی یعنی میزان جریان آبی که پمپ در دقیقه یا ساعت می تواند به سمت ساختمان شما هدایت کند. پس دبی کاملاً تخصصی است و ما درباره آن توضیح بیشتری بیان نمی کنیم.

اما هد، میزان ارتفاعی است که پمپ می تواند آب را پمپاژ کند. پس نیاز است که شما بتوانید هد مورد نظر خود را به صورت سرانگشتی اندازه گیری کنید، چون وقتی برای خرید پمپ مراجعه می کنید، روی پلاک آن h، h مینیمم و h ماکزیموم نوشته شده است که میزان h که با متر هم نمایش داده شده است، هد پمپ را از محل مورد نظر شما در ساختمان نشان می دهد که می تواند داخل پارکینگ یا زیر پله باشد.

ما باید فاصله مسیر فرضی که قرار است پمپ نصب شود تا آخرین مصرف کننده را اندازه گیری کنیم. یعنی اگر پارکینگ منفی دارید باید فاصله آن را تا آخرین مصرف کننده که در بالاترین طبقه ساختمان یا پشت بام است را اندازه گیری کنید.

به طور مثال فرض کنید که در یک ساختمان 5 طبقه قرار است پمپ در طبقه همکف وصل شود. در این حالت از طبقه همکف تا طبقه پنجم، 5 طبقه فاصله داریم. ما هر طبقه را حدود 3.5 متر در نظر می گیریم و آن را در عدد 5 ضرب می کنیم تا ارتفاعی که باید آب بالا برود را به دست بیاوریم.

از طبقه پنجم تا آخرین مصرف کننده، مسیر افقی است و تاثیر چندانی بر روی هد ندارد، بلکه تاثیری که بر روی هد دارد مربوط به زانو، اتصالات و شیر فلکه هایی است که برای جایی مثل آشپرخانه که دورترین فاصله را دارد، افت فشار ایجاد می کنند.

معمولاً هر زانو معادل 3.5 متر ارتفاع محسوب می شود، اما شما می توانید از 3.5 تا 5 متر هم حساب کنید. برای این که مطمئن شویم پمپ مناسبی انتخاب کرده ایم، می توانیم 20 زانو که عدد بالایی است را از محل پمپ تا آخرین مصرف کننده در نظر بگیریم و آن را در 3.5 ضرب کنیم. سپس ارتفاع اندازه گیری شده را به علاوه 20*3.5 می کنیم تا هدی که برای پمپ نیاز بوده و می تواند جوابگوی نیاز ساختمان باشد به دست آید. توجه داشته باشید که فاصله عمودی در تعداد طبقات بیشتر تغییر می کند.

به عنوان مثال اگر شما بخواهید بدانید که میزان هد پمپ برای یک ساختمان 5 طبقه چگونه محاسبه می شود، باید به روش زیر عمل کنید:

(تعداد طبقات ساختمان×ارتفاع تقریبی هر طبقه) + (تعداد زانویی های مورد استفاده×3.5)

5×3.5= 17.5 ارتفاعی که پمپ باید آب را بالا ببرد.

20×3.5= 70 میزان افت فشار

17.5+70= 87.5 میزان هد پمپ آب

ما ابتدا یک مسیر افقی داریم که به خط اصلی لوله می رسیم و از آن جا مسیری افقی داریم که به آخرین مصرف کننده خواهیم رسید، به همین خاطر تغییر زیادی نخواهیم داشت.

بعد از محاسبه هد می توانید پمپ خود را خریداری کنید. فراموش نکنید که دبی تاثیر زیادی ندارد، زیرا در اکثر مواقع دبی ها جوابگوی نیاز ساختمان هستند.

پیشنهاد دیگر ما به شما استفاده از جدول انتخاب پمپ است که با یک سرچ ساده در گوگل می توانید آن را پیدا کنید. درون این جدول به نسبت تعداد واحد و طبقه ای که هر ساختمان دارد، که ما برای سهولت شما این جدول را در قسمت زیر برایتان قرار داده ایم.

فیلم راهنمای خرید پمپ آب خانگی مناسب ساختمان 2

برای مثال در ساختمان تک واحدی که پمپ داخل طبقه نصب می شود، می توان از پمپ نیم استفاده کرد. در ساختمان تک واحدی 2 یا 3 طبقه، پمپ یک اسب بشقابی می تواند جوابگوی نیاز ساختمان باشد. در ساختمان 4 طبقه تک واحدی تا متراژ 120 متر می توان پمپ 1.5 اسب بشقابی نصب کرد.

در ساختمان 3 طبقه دو واحده بهتر است به جای پمپ 1 اسب از پمپ 1.5 اسب استفاده کنید، چون در چنین ساختمانی میزان مصرف شما در یک زمان مشخص به نسبت ساختمان سه واحدی بیشتر است، پس باید پمپ بزرگ تری انتخاب کنید.

برای ساختمان 4 یا 5 طبقه دو واحدی که مجموعاً 8 یا 10 واحد دارد، پمپ دو اسب بشقابی دو پروانه جوابگو است. در ساختمان های 6 یا 7 طبقه هم باید پمپ 2.5 اسب نصب کنید که البته هر برندی پمپ 2.5 اسب ندارد. چنانچه پمپ های 2.5 اسب بخار دارای پروانه برنجی باشند، عملکرد بهتری دارند.

پیشنهاد ما به شما در ساختمان های بزرگ تر مثل ساختمان 6 طبقه 4 واحدی که هر واحد 100 تا 150 متر زیر بنا دارد، استفاده از بوستر پمپ یا پمپ های دور متغیر است.

فیلم راهنمای خرید پمپ آب خانگی مناسب ساختمان 3

شما به جای این که یک پمپ قرار دهید و آن هم مدام خاموش و روشن شود، می توانید از دو پمپ استفاده کنید. البته پمپ دوم رزرو است و وقتی که پمپ اول جوابگو نیست، پمپ دوم وارد مدار شده که باعث می شود فشار کمتری به پمپ وارد شود.  همچنین زمانی که به هر دلیلی یکی از پمپ ها خراب شود، شما می توانید پمپ دیگر را در مدار داشته باشید و از فشار مناسب آن بهره مند شوید.

اگر بخواهیم مروری بر آنچه تا این جا گفته شد داشته باشیم باید گفت که اولاً بهتر است از پمپ های بشقابی یک یا دو پروانه را خریداری نمایید و دوماً حتماً قبل از خرید پمپ، هد آن را محاسبه کنید و یا از جدول انتخاب پمپ کمک بگیرید تا پمپی با طول عمر بالا انتخاب نمایید. این کار باعث می شود که پمپ دیرتر خراب شود و شما همیشه فشار مناسبی داشته باشید.

توجه داشته باشید که اگر می خواهید پمپ را در موتورخانه یا در طبقه منفی دو یا منفی سه در فضای بسته ای نصب کنید و اطمینان دارید که سر و صدا به بالا منتقل نمی شود، می توانید از پمپ های جتی به جای پمپ های بشقابی استفاده کنید.

همان طور که در ابتدای این مطلب بدان اشاره شد پمپ های جتی به نسبت پمپ های بشقابی توان بازدهی بالاتری دارند، اما بر خلاف آن ها صدای زیادتری ایجاد می کنند. پس در صورتی که صدای پمپ قابل کنترل باشد و موجب آزار ساکنان نشود، می توان از پمپ های جتی استفاده کرد که فشار مناسبی هم دارند.

لازم به ذکر است که در انتخاب پمپ های جتی هم مشابه همان پمپ های بشقابی به محاسبات هد و دبی احتیاج داریم. در ضمن وقتی پلاک پمپ های بشقابی و جتی را با یکدیگر مقایسه کنید، مشاهده می کنید که پمپ های جتی میزان هد بیشتری دارند که شما می توانید به راحتی آن ها انتخاب و تهیه نمایید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب به کمک محتوای متنی و تصویری، شما را با صفر تا صد راهنمای خرید پمپ آب خانگی آشنا کردیم.

بنابراین حتماً متوجه شده اید که انتخاب پمپ آبی که بتواند فشار مورد نیاز ساختمان شما را به خوبی فراهم کند از اهمیت زیادی برخوردار است.

از این رو اگر برای خرید پمپ آب و یا نحوه نصب آن به راهنمایی و کمک نیاز داشتید، می توانید بر روی تخصص همکاران فنی ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته حساب باز کنید و در هفت روز هفته و بدون تعطیلی از خدمات ما بهره مند شوید.

لازم به ذکر است که کلیه خدمات این مجموعه از جمله نصب پمپ آب خانگی همراه با گارانتی تضمین کیفیت ارائه می شوند تا خیال مشتریان عزیز از بابت کیفیت مطلوب کار و مهارت و دانش تکنسین ها آسوده باشد.

پس اگر شما هم به دنبال مجریانی کاربلد برای نصب پمپ آب خانگی خود می گردید، کافیست هر چه سریع تر نسبت به پر کردن فرم درخواست سرویسکار و یا تماس با شماره تلفن های مجموعه اقدام نمایید و سفارش خود را ثبت کنید.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه