در شرایطی که بروز مشکل در سیستم برقی ساختمان هیچ ساعت خاصی نداشته و روز تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسد، اهمیت و لزوم وجود برق کار 24 ساعته مشخص می شود.

 

حقیقت این است که تقریباً اکثر لوازم خانگی، اداری و حتی کارخانه ها همگی با برق کار می کنند، بنابراین وقتی سیستم برق رسانی به آن ها دچار مشکل می شود، باید یک نفر برای حل این مشکل حضور داشته باشد.

مخصوصاً اینکه ورود به حوزه برق کار هر کسی نیست و چه بسا یک اشتباه کوچک می تواند منجر به بروز فجایع بزرگ همچون بروز آتش سورزی های گسترده و حتی مرگ افراد شود.

به همین دلیل است که نه تنها وجود مجری متخصص برق کار، بلکه حضور مجری با تجربه برق کار 24 ساعته در جامعه پررنگ تر می شود.

برق کار 24 ساعته کیست؟

برقکار اضطراری یا همان 24 ساعته برقکاری است که در مدت بسیار کوتاه و بدون قرار قبلی برای رفع مشکل برقی که تازه در ساختمان رخ داده حضور پیدا می کند.

بسیاری از برقکاران فوری به صورت شبانه روزی برای رفع نیازهای مجتمع های مسکونی و تجاری در دسترس هستند.

بنابراین با وجود برق کاران 24 ساعته شما می توانید در هر شرایط اضطراری کسی را پیدا کنید که به حل مشکل برقی ساختمان شما کمک کند.

با توجه به تعریفی که در این قسمت گفتیم، برق کار 24 ساعته در تمام روزهای هفته، حتی در ایام تعطیلات رسمی کشور و در هر ساعت از شبانه روز، اعم از ساعات اداری و غیر اداری برای ارائه خدمات برقی آماده است.

برق کار 24 ساعته1

چه زمانی به برق کار 24 ساعته نیاز داریم؟

به طور معمول کمتر پیش می آید که به حضور و دعوت از مجری برق کار 24 ساعته نیاز پیدا کنید، اما گاهی شرایط به قدری اورژانسی است که نمی توان تا ساعت اداری صبر کرد و باید در همان لحظه مشکل رفع شود.

در این قسمت شما را با 10 موقعیت اضطراری آشنا می کنیم که نیاز به برق کار 24 ساعته پیدا می کنید:

  1. زمانی که فیوز برق در ساختمان دائم بالا می زدند.

بالا زدن فیوز برق در ساختمان ها اغلب یک مشکل رایج است، اما اگر همین مسئله به صورت مداوم رخ دهد، قطعاً مشکل جدی در سیستم برق ساختمان وجود دارد که باید سریعاً رفع شود.

معمولاً زمانی که مقدار بار برق ورودی به یک فیوز بیش از حد توان و ظرفیت آن باشد، باعث بالا پریدن فیوز می شود.

در چنین شرایطی شما می توانید خودتان به تعویض فیوز اقدام کنید، اما بهتر است به منظور پیشگیری از حادتر شدن موضوع از مجری برق کار 24 ساعته برای علت یابی این مسئله کمک بگیرید.

  1. زمانی که کلیدهای برق بیش از اندازه گرم شده اند.

وقتی که کلیدهای برق و یا تجهیزات برقی در ساختمان آنقدر گرم شده اند که نمی توانید آن ها را لمس کنید، مطمئن باشید که مشکلی در سیستم برق دستگاه یا سیم کشی ساختمان ایجاد شده است.

به عنوان مثال از ماکروویو استفاده نمی کنید، اما با این حال بدنه آن گرم است و یا کلیدهای برق روشنایی در ساختمان گرم شده اند.

  1. وقتی که چراغ های روشنایی در ساختمان چشمک می زنند.

چشمک زدن یا همان سوسو زدن چراغ های روشنایی یک مشکل رایج دیگر است. این مسئله زمانی رخ می دهد که یک وسیله برقی پرمصرف از قبیل جاروبرقی یا اتو را در هنگام شب روشن کرده باشید.

یکی از دلایل چشمک زدن چراغ های روشنایی در ساختمان می تواند این باشد که تعداد زیادی پریز برق به یک خروجی وصل شده اند.

در نتیجه برای لحظه ای کوتاه چراغ یا لامپ داخل اتاق مقدار کمی از انرژی الکتریکی که نیاز دارد را دریافت می کند، برای همین چشمک می زند.

در چنین شرایطی مجری برق کار 24 ساعته می تواند با اضافه کردن یک خروجی برق جدید مدار برق جداگانه ای برای وسایل برقی پرمصرف ایجاد کرده و از چشمک زدن چراغ ها جلوگیری کند.

  1. وقتی که تعداد پریزهای برق ساختمان محدود هستند و مجبوریم از سیم رابط استفاده کنیم.

 

یکی از راه های بسیار ساده برای اتصال دوشاخه برق دستگاه استفاده از سیم رابط است، اما بکارگیری از سیم رابط هم حد و اندازه ای دارد، چون باعث اضافه بار می شود.

مجری برق کار می تواند نیاز شما به استفاده بیش از حد از سیم رابط را با نصب تعداد بیشتری پریز در ساختمان حل کند.

حتی شما می توانید از برق کار بخواهید تا پریزهای برق را در هر قسمت که به محل کار شما نزدیک تر است نصب کند.

  1. وقتی پریز برق دچار اوورلود یا اضافه بار می شود.

اگر یک منبع تغذیه به طور همزمان برق زیادی را به لوازم خانگی می دهد، این مسئله نشانه این است که شما باید تعداد بیشتری خروجی برق در ساختمان داشته باشید.

وجود اضافه بار در سیستم برق ساختمان می تواند فشار اضافی به تجهیزات برقی نصب شده ایجاد کند و در برخی موارد حتی باعث سوختن آن ها شده و هزینه های گزافی بر مصرف کننده تحمیل کند.

برق کار 24 ساعته2

  1. اگر لامپ های روشنایی ساختمان مکرراً می سوزند.

همانند موضوع بالا زدن فیوز برق در ساختمان، سوختن مداوم لامپ های برق هم می تواند نشانه وجود مشکل در سیستم برق کشی ساختمان باشد.

بنابراین به جای اینکه با امید حل شدن خود بخودی این مشکل لامپ های سوخته را دائم تعویض کنید، با برق کار تماس بگیرید تا این مسئله را حل کند.

  1. زمانی که میزان مصرف برق در ساختمان شما بی دلیل بالا رفته است.

چنانچه هیچ وسیله برقی جدید همانند کامپیوتر، یخچال، بخاری برقی و... در ساختمان راه اندازی نکرده اید، اما با این حال مصرف برق شما افزایش پیدا کرده، به احتمال زیاد مشکلی در سیستم برق ساختمان ایجاد شده است.

  1. وقتی که پس از لمس لوازم برقی احساس برق گرفتگی می کنید.

چنانچه در زمان لمس تجهیزات برقی همچون پکیج، یخچال، ماشین لباسشویی و غیره احساس شوک برقی خفیف دارید، صد در صد باید پیش از استفاده دوباره از لوازم برقی با برق کار 24 ساعته تماس گرفته و درخواست کمک کنید.

به احتمال زیاد بنا به دلایلی جریان برق در داخل وسیله برقی ذخیره شده و زمانی شما آن را لمس می کنید، این جریان برق به بدن شما منتقل می شود.

در صورتی که پس از لمس پکیج دچار برق گرفتگی خفیف می شوید، مقاله علت برق دار شدن بدنه پکیج را مطالعه کنید تا با علت و نحوه رفع آن بیشتر آشنا شوید.

  1. زمانی که نمی توانید دوشاخه های ارت دار را به پریزهای برق ساختمان اتصال دهید.

دو شاخه های ارت دار مدل های جدیدی از دو شاخه هستند که به منظور محافظت از مصرف کننده در برابر برق گرفتگی طراحی شده اند.

در خانه ها و ساختمان های قدیمی بیشتر از پریزهای بدون ارت با دو ورودی فاز و نول استفاده می شد، بنابراین نمی توانید دو شاخه ارت دار با سه ورودی فاز، نول و ارت را به این مدل از پریز اتصال دهید.

اما مجری برق کار 24 ساعته می تواند پریزهای بدون ارت و قدیمی ساختمان را با پریزهای جدید ارت دار تعویض کند.

  1. وقتی سیستم برق ساختمان را برای مدت طولانی چک نکرده اید.

لازم است تا سیستم برق ساختمان از قبیل سلامت کلید و پریزهای روشنایی، سیم های داخل جعبه فیوز، سیم کشی داخلی تلفن، آنتن و آیفون هر از چند گاهی توسط مجری برق کار مورد بازبینی قرار بگیرد تا از آسیب جلوگیری شود.

بنابراین از جمله دلایل نیاز به برق کار شبانه روزی عبارتند از:

  • اوورلود کردن سوکت های برق یا تابلو برق
  • خراب بودن سیم پیچی وسایل برقی
  • معیوب شدن سیم کشی برق ساختمان
  • نشتی آب به داخل مدارهای برق ساختمان
  • روشن نشدن کولر گازی به دلیل قطعی برق
  • خرابی آیفون، تلفن، آنتن و خط مودم
  • قطعی برق کولر آبی

برق کار 24 ساعته3

در زمان وقوع مشکلات برقی اضطراری چه اقداماتی باید انجام دهیم؟

یکی از مهمترین اقداماتی که باید در زمان مواجه شدن با مشکلات برقی اورژانسی مانند نشتی برق یا قطع شدن برق باید انجام دهید، حفظ امنیت خود تا زمان رسیدن مجری برق کار 24 ساعته و یا ماموران شرکت برق و آتش نشانی است.

عمل به توصیه های زیر می توانند برای رساندن شما به این هدف مفید باشند:

  • شماره تلفن مجری برق کار 24 ساعته را به خاطر داشته باشید و یا در تلفن خود ذخیره کنید تا در مواقع ضروری با آن ها تماس بگیرید.
  • از آنجا که نشتی برق در ساختمان می تواند منجر به آتش سوزی شود، حتماً یک کپسول های آتش نشانی آماده به مصرف در خانه داشته باشید.
  • چنانچه خدایی ناکرده یکی از اطرافیان شما در ساختمان دچار برق گرفتگی شده است، از لمس بدن ایشان خودداری کنید و هرچه سریع تر برق را قطع کرده و با اورژانس تماس بگیرید.
  • در مواقعی که عوامل جوی همچون طوفان و رعد و برق باعث افتادن کابل های برق می شوند، هرگز به کابل ها دست نزنید و حتی نزدیک آن ها نروید. مهمترین کاری که باید انجام دهید تماس با آتش نشانی و یا اتفاقات برق منطقه است.
  • اگر در زمان استفاده از وسایل برقی به دلیل آتش گرفتن قطعات پلاستیکی داخل وسیله دود از آن خارج شد، تحت هیچ شرایطی به آن وسیله دست نزنید و فقط دوشاخه آن را از برق بکشید.
  • ممکن است سیم های برق داخل ساختمان به دلیل اتصالی کردن دچار آتش سوزی شوند، در چنین شرایطی باید برق را از محل جعبه فیوز قطع کرده و با مجری برق کار 24 ساعته تماس بگیرید.
  • چنانچه برق ساختمان شما به هر دلیلی قطع شد، پیش از اقدام به هر کاری تمام لوازم برقی را از پریز قطع کنید تا نوسانات برق باعث آسیب رساندن به وسایل برقی نشود.

برق کار 24 ساعته4

چه کار کنیم که احتمال بروز مشکلات برقی را کاهش دهیم؟

شما می توانید کارهای مختلفی برای کاهش مشکلات برقی در ساختمان خود انجام دهید تا نیاز هر چه کمتر به مجری برق کار داشته باشید:

  • وسایل برقی در ساختمان خود را به ترانس یا محافظ برق اتصال دهید. در این صورت می توانید از خسارات ناشی از نوسانات برق و حتی بروز آتش سوزی جلوگیری کنید.

پکیج و کولر گازی دو وسیله برقی بسیار مهم در خانه هستند که باید در برابر نوسانات برق مورد محافظت قرار بگیرند.

قبل از اقدام به تهیه محافظ برق پکیج و کولر گازی مقالات راهنمای خرید بهترین محافظ برق پکیج و راهنمای خرید بهترین محافظ برق کولر گازی پنجره ای را بخوانید.

  • در زمان کار با وسایل برقی و به خصوص انجام اقداماتی همچون تعویض لامپ و زدن کلید برق حتماً دستان شما باید خشک باشد.
  • کابل های برق وسایل برقی خانه همچون سیم تلوزیون، رادیو، اجاق گاز و غیره نباید در محل عبور و مرور افراد در خانه باشد.
  • سیم های برق وسایل برقی را در زیر فرش و موکت قرار ندهید، چون احتمال آسیب رسیدن به سیم ها به دلیل داغ شدن آن ها وجود دارد و باعث آتش سوزی می شود.
  • وسایل برقی پر مصرف خانه همچون یخچال فریزر، ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی را به پریز برق مجزا اتصال دهید تا درگیر اضافه بار و مشکلات پس از آن نشوید.
  • اطلاعات خود در حوزه برق و الکترونیک را کمی ارتقا دهید تا به دلیل ناآگاهی دچار برق گرفتگی و آسیب های آن نشوید.

چرا باید از برق کار 24 ساعته کمک بگیریم؟

تا این قسمت تنها بخشی از شرایط اضطراری برق را با هم مرور کردیم و دانستیم که وجود مجری برق کار 24 ساعته تا چد می تواند مفید باشد.

اما شاید هنوز هم برای عده ای این سوال مطرح باشد که چرا باید از برق کار 24 ساعته کمک بگیریم؟

حال دلایل ما را در خصوص لزوم درخواست کمک از برق کار شبانه روزی بشنوید:

  • کاهش ریسک خطرات ناشی از مشکلات برقی

همانطور که احتمالاً مطلع هستید، مسائل برق و حوادث ناگوار پس از آن ممکن است بسیار خطرناک باشد و بسته به مشکلاتی که با آن روبرو هستید، خطر آتش سوزی یا برق گرفتگی بسیار زیاد خواهد بود.

به همین دلیل کمک گرفتن از برق کار 24 ساعته آن هم در اسرع وقت بسیار ضروری است. چرا که برقراری تماس اضطراری با برق کار می تواند به کاهش آسیب های این خطرات شدید که ممکن است زندگی را به مخاطره بیندازد، کمک کند.

  • اجتناب از اتلاف وقت

اگرچه ممکن است تصور کنید اتلاف وقت در زمان قطعی و مشکلات در برق بیشتر به املاک تجاری مربوط می شود، اما این مسئله برای ساختمان های مسکونی هم قابل توجه است.

اغلب اوقات مشکلات برقی می توانند به طور کلی از استفاده از برق جلوگیری کنند و این یعنی شما نمی توانید روز معمول خود در خانه را ادامه دهید.

این روز معمولی می تواند تنها تماشا کردن تلوزیون و یا پخت غذا در ماکروویو باشد، اما در هر صورت ریتم زندگی شما به دلیل مشکلات برق رسانی مختل می شود.

توجه فوری و خدمات برقی که یک مجری برقکار شبانه روزی می تواند ارائه دهد، به شما کمک می کند تا در اسرع وقت به حالت عادی برگردید و از خرابی های طولانی مدت و گاهی اوقات پرهزینه جلوگیری می کند.

برق کار 24 ساعته5

  • راه حل فوری برای حل تمام مشکلات برقی ساختمان

در بیشتر مواقع می توانید انتظار داشته باشید که یک مجری برق کار اضطراری بتواند طیف گسترده ای از خدمات ضروری مختلف را به شما ارائه دهد.

از عیب یابی برای انجام تعمیرات برقی گرفته تا حل مشکل در سیم کشی برق ساختمان که شاید پیش از این متوجه آن نبوده اید.

بنابراین مجریان برق کار 24 ساعته یک راه حل فوری برای حل تمام مشکلات برقی ساختمان شما هستند و شما می توانید به راحتی به تخصص آن ها اعتماد کنید تا دوباره غافلگیر شرایط اورژانسی نشوید.

  • ارائه بهترین راه حل ها با سرعت بالا توسط مجریان برق کار 24 ساعته

از آنجا که متخصصان برق کار شبانه روزی اغلب تجربه طولانی مدت در صنعت برق دارند، شما می توانید به آنها اعتماد کنید تا بهترین راه حل ممکن را در اسرع وقت به شما ارائه دهند.

مجریان برق کار 24 ساعته قادر خواهند بود بلافاصله برای کاهش خطرات و تثبیت وضعیت به راحتی مسائل را یافته و برای حل مسئله اقدام کنند.

با چنین طیف گسترده ای از تکنیک های عیب یابی که مجریان برق کار اضطراری در چنته خود دارند، مطمئن باشید که آنها همیشه می توانند وظیفه خود را به بهترین شکل انجام دهند.

وظایف و مهارت های برق کار 24 ساعته چیست؟

در این قسمت قصد داریم تا برای آشنایی بیشتر شما با مجری برق کار 24 ساعته شما را با طیف وسیعی از وظایف و مهارت های این نیروی کار ارزشمند آشنا کنیم:

  • با استفاده از نمودارها یا نقشه های اولیه مشکلات الکتریکی ساختمان را تشخیص دهد.
  • سیستم های الکتریکی را نصب و تعمیر کند.
  • تست سیستم برق ساختمان را بازرسی، عیب یابی و انجام دهد.
  • با کمک تعداد زیادی دستگاه های تست برق مشکلات الکتریکی ساختمان را دقیقاً مشخص کند.
  • با مهارت کافی از ابزارهای مختلف دستی و برقی استفاده کند.
  • مهارت بالا در حل مسئله داشته و بهترین راه حل ها را در کمترین زمان ارائه دهد.
  • طرح و نصب سیم کشی برق، تجهیزات و وسایل برقی را برنامه ریزی کند.
  • از کلیه استانداردهای ایمنی و مقررات مبحث 13 ملی ساختمان پیروی کنید.

برق کار فوری سیار باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

با توجه به آنچه تا این قسمت از متن گفتیم، در قبول این مسئله که موقعیت شغلی مجری برق کار 24 ساعته باید در جامعه وجود داشته باشد، هیچ شکی نیست.

با این حال چون موضوع برق آن هم از جنس اورژانسی و 24 ساعته بسیار مهم است، در این قسمت می خواهیم شما را با خصوصیات یک مجری برق کار 24 ساعته متخصص و قابل اعتماد آشنا کنیم:

  1. پاسخگویی در کمترین زمان ممکن

هنگامی که با مجری برق کار 24 ساعته یا یک شرکت ارائه دهنده خدمات تاسیساتی در خصوص مشکلات برقی ساختمان خود تماس می گیرید، باید انتظار داشته باشید که با یک فرد آگاه صحبت کنید.

این فرد باید نگرانی های شما را بشنود، به شما پاسخ های دقیق بدهد و دستور کار خود را فوراً به یک تکنسین تحویل دهد تا پروژه شما در اسرع وقت انجام شود.

  1. برآورد قیمت به صورت صادقانه و منصفانه

مجری برق کار 24 ساعته باید در زمان برقراری تماس از سمت شما هزینه پروژه را برآورد کرده و یک عدد تقریبی و تخمینی به شما بگوید.

اما باید توجه داشته باشید که هزینه مجریان برق کار اورژانسی چون در ساعت های غیر اداری کار می کنند، کمی با شرایط معمولی متفاوت است. بنابراین توقع هزینه های اضافی را داشته باشید.

در صورتی که فکر می کنید استخدام یک مجری برق کار 24 ساعته ارزان قیمت به شما کمک می کند و می توانید در صرف هزینه های خود صرفه جویی کنید، سخت در اشتباه هستید.

امروزه ارائه دهندگان خدمات تاسیساتی از جمله خدمات برقی بسیاری در سطح شهر و سایت های تاسیساتی وجود دارند که مجوز ندارند و با هزینه های ارزان خود سعی در جلب مشتری دارند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم ارائه دهندگان خدمات تاسیساتی مشهور را برای دستیابی به بهترین کیفیت خدمات انتخاب کنید.

با این هدف که در دراز مدت باعث صرفه جویی در هزینه های شما شود. یک متخصص می تواند در شرایط مختلف اضطراری به شما کمک کند و از این رو برای هرگونه مشکل برق یا تعمیرات باید به یک برق کار حرفه ای تماس بگیرید.

  1. از ملزمات مجری برق کار 24 ساعته: داشتن تجربه کاری، بیمه و مدرک معتبر

بهترین مجریان برق کار 24 ساعته همراه با رایج ترین ابزارها و قطعات مورد نیاز در تعمیرات لوازم برقی بر سر پروژه حاضر می شوند.

بنابراین کار با بهترین حالت ممکن خود و در کمترین زمان انجام می شود. مجری برق کار بدون تجربه ابزار و وسایل کار کافی همراه خود نداشته و وقت شما را برای تهیه وسایل کار تلف می کند.

بنابراین وقتی از مجری برق کار 24 ساعته درخواست انجام پروژه می کنید، حتماً این موارد را چک کرده و همچنین مطمئن شوید که مجری بیمه است تا در صورت بروز اتفاقات غیر قابل پیش بینی مشکلی برای شما ایجاد نشود.

همچنین بایستی مجری مدرک تخصصی این کار را داشته باشد. چون مهم است تکنسینی که به خانه شما می آید، مورد اطمینان بوده و شما احساس راحتی داشته باشید.

برق کار 24 ساعته6

  1. ارائه ضمانت بعد از اتمام کار

از مجری برق کار 24 ساعته در مورد ضمانت کار انجام شده درخواست کنید. قابل اعتماد ترین و حرفه ای ترین برق کاران شبانه روزی حداقل یک سال کار خود را تضمین می کنند.

  1. قابلیت برقراری ارتباط موثر و مثبت با مشتری

از آنجا که مجری برق کار شبانه روزی به حریم خانه شما وارد می شود، لازم است که مهارت برقراری ارتباط موثر و مثبت با شما را داشته باشد تا بتوانید با خاطری آسوده به او و توانایی هایش اعتماد کنید.

  1. حفظ امنیت در زمان کار

همیشه به یاد داشته باشید که ایمنی حرف اول را می زند و مجریان برق کار حرفه ای اقدامات احتیاطی لازم را انجام می دهند.

در حالی که شاید افرادی را ملاقات کنید که اکثر آنها اقدامات ایمنی را نادیده می گیرند. قبلاً هم اشاره کردیم که تصادفات می تواند به طور ناگهانی اتفاق بیفتد و بنابراین شما باید مطمئن باشید که مجری اقدامات ایمنی را در زمان کار رعایت می کند.

همانطور که از صحبت های ما تا این قسمت از متن برداشت کرده اید، سیستم برق ساختمان بسیار بااهمیت است، چون به صورت مستقیم با حفظ جان ساکنین و تامین آسایش افراد ارتباط دارد.

از طرفی کثرت شرکت های تاسیساتی آنلاین و آفلاین غیر معتبر و بدون مجوز باعث سلب اعتماد افراد در سپردن پروژه های نصبیات و تعمیرات برق ساختمانشان مخصوصاً در شرایط اورژانسی و فوری شده است.

در چنین شرایطی وجود مجموعه خدمات برقی مطمئن و قدیمی همچون مجموعه تاسیسات 24 ساعته می تواند در بازگشت اعتماد به شما مخاطب گرامی مفید باشد.

رضایت مندی جمع کثیری از مشتریان ما و همراهی بسیاری از آن ها در طول سال ها فعالیت این مجموعه در حوزه آب و برق بزرگترین دلیل بر کیفیت خدمات و نشانه بارزی از اعتبار ما می باشد.

برق کار 24 ساعته7

مجموعه تاسیسات 24 ساعته با کمک تعداد زیادی از مجریان برق کار با تجربه می تواند تمامی خدمات برقی از جمله نصبیات و تعمیرات را در هر ساعت از شبانه روز و در تمام روزهای هفته و در کمترین زمان ممکن برای شما انجام دهد.

از آنجا که مجریان برق کار ما در تمام نقاط شهر مستقر هستند، پس از ثبت سفارش از جانب شما مجری برق کار 24 ساعته همان منطقه در کوتاه ترین زمان به محل شما خواهد رسید.

علاوه بر این تمامی خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته از جمله خدمات برقی آن شامل ضمانت نامه هستند تا شما مشتری گرامی بتوانید با خاطری آسوده درخواست خود را ثبت کنید.

بنابراین توصیه می کنیم در صورت نیاز به خدمات برقی این مجموعه همین الان با شماره های ثبت شده در سایت تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

حتی اگر هم اکنون نیاز به برق کار 24 ساعته ندارید، پیشنهاد می کنیم شماره ما را در تلفن خود ذخیره کنید تا در موقع نیاز زودتر با ما تماس بگیرید.

منابع انگلیسی:

منبع1 منبع2 منبع3 منبع4 منبع5 منبع6 منبع7 منبع8

اشتراک گذاری این صفحه