در حال حاضر پکیج یکی از محبوب ترین و پرکاربردترین وسایل گرمایشی در منازل است که مزیت های متنوعی در مقایسه با سایر سیستم های حرارتی دارد. اما همین وسیله کار راه انداز برای حفظ کارایی خود نیازمند سرویس های منظم است و اگر قطعه ای از آن خراب شود، باید هر چه زودتر برای تعمیر آن دست به کار شد.

از آنجا که شهر شیراز یکی از چندین شهر تحت پوشش مجموعه تاسیسات 24 ساعته به حساب می آید، ما در این مطلب قصد داریم تا شما را با نحوه سرویس و تعمیر پکیج در شیراز آشنا کنیم. پس تا انتها ما را همراهی کنید.

پکیج چیست؟

قبل از آشنایی با نحوه سرویس و تعمیر پکیج بد نیست به معرفی این وسیله بپردازیم. پکیج یک دستگاه گرمایشی است که می تواند منبع تامین آب گرم مصرفی و مدار گرمایش ساختمان باشد. این وسیله با توجه به پارامترهای مختلف در دسته بندی های متنوعی قرار می گیرد که از آن مهمترین آن ها پکیج دیواری و پکیج زمینی است.

انواع پکیج مزیت های زیادی در مقایسه با دیگر سیستم های گرمایشی از قبیل آبگرمکن و موتورخانه دارند، که از آن جمله می توان به هزینه تعمیر پایین تر، مصرف سوخت بهینه تر، قیمت سرویس کمتر و اشغال فضای کوچک تر اشاره کرد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پکیج و نحوه نصب آن پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب پکیج چیست، چگونه کار می کند و چه مزایایی دارد را از دست ندهید.

 

قطعات تشکیل دهنده پکیج

برای تکمیل آموزش تعمیرات پکیج در شیراز لازم است تا با قطعات بکار رفته در سیستم پکیج دیواری و زمینی آشنا شوید. از جمله مهمترین اجزای داخلی سیستم پکیج می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • برد پکیج: مغز الکترونیک پکیج است که تمام پیام های ارسالی به قطعات داخلی دستگاه از طریق برد انجام می شود.
  • پمپ سیرکولاتور: گردش آب در داخل سیستم بسته پکیج و لوله کشی مربوط به آن از طریق پمپ سیرکولاسیون انجام می شود تا آب بدون افت فشار در کل سیستم جریان پیدا کند.
  • جرقه زن: روشن شدن پکیج به عهده جرقه زن است که با وجود جریان ضعیفی از برق و گاز شعله پکیج را روشن می کند.
  • مشعل: برنر یا مشعل همان قسمت پکیج است که تشکیل شعله داده و با حرارت خود آب در حال گردش در مبدل را گرم می کند.
  • شیر پرکن: ورودی آب پکیج به شیر پرکن وصل است که در زیر بدنه دستگاه قرار گرفته است. از این قطعه می توان برای پر کردن آب داخل پکیج و تنظیم فشار در سیستم استفاده کرد.
  • شیر اطمینان: اگر دما یا فشار آب در سیستم بسته پکیج بیش از حد بالا برود، شیر اطمینان به صورت اتوماتیک باز می شود تا با کاهش آب مدار به افت فشار دستگاه کمک کند.
  • مبدل: انواع پکیج با توجه به دو مبدله یا تک مبدله بودن خود دارای یک مبدل اصلی یا 2 مبدل هستند که مبدل دوم در نقش مبدل ثانویه عمل می کند و آب سیستم در داخل این قطعه گرم می شود.
  • شیر برقی: در پکیج های دو مبدله امروزی از شیر برقی استفاده می شود تا فشار گاز ورودی به دستگاه از طریق این قطعه کنترل شود.
  • سنسورهای دمایی: در پکیج از انواع سنسور دمایی از جمله NTC آب مصرفی، NTC مدار گرمایش و سنسور حد استفاده شده است تا دمای آب سیستم همیشه در بازه استاندارد آن قرار بگیرد.
  • پرشر سوئیچ آب: این قطعه حضور آب در سیستم پکیج را حس کرده و اگر فشار آب از حد نرمال آن پایین تر شود، دستور تشکیل شعله را به برد نمی دهد.
  • پرشر سوئیچ هوا: در پکیج های فن دار کارکرد صحیح دستگاه توسط پرشر سوئیچ هوا کنترل می شود.
  • و ....

سرویس و تعمیرات پکیج در شیراز 1

عیب یابی و نحوه رفع مشکل پکیج در شیراز

حال که با اصلی ترین قطعات موجود در سیستم پکیج دیواری آشنا شدید، به سراغ بررسی مشکلات شایع در پکیج رفته و راه حل عیب یابی و تعمیر آن ها را برای شما بیان می کنیم:

  1. پکیج اصلاً روشن نمی شود.

برای روشن شدن پکیج وجود سه عامل آب، برق و گاز بسیار ضروری است. پس اگر پکیج روشن نمی شود، ابتدا وجود جریان برق در دستگاه، وصل بودن گاز و فشار آب پکیج را چک کنید.

اگر اتصال برق پکیج سالم بود و دسته گاز در حالت باز قرار داشت، مطمئن شوید که فشار آب دستگاه بین 1.5 تا 2 بار قرار دارد. چنانچه فشار بار پکیج کمتر از 0.5 بار بود، شیر پرکن دستگاه را باز کنید و هر زمان عقربه مانومتر بر روی 2 بار قرار گرفت، شیر پرکن را ببندید.

در صورتی که گاز، آب و برق پکیج مشکلی نداشتند، احتمالاً ایراد از جرقه زن پکیج است که به درستی عمل نمی کند. اکثر مواقع خرابی جرقه زن به دلیل جذب اکسید بر روی میله یون جرقه زن است که با کمی سمباده کشیدن تمیز می شود.

برای اطلاع از دیگر دلایل روشن نشدن پکیج در زمان باز کردن شیر آب گرم، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  1. پکیج قادر به گرم کردن آب نیست.

اگر بعد از باز کردن شیر آب گرم دمای آب کم و رو به سردی بود، به احتمال زیاد فشار آب به قدری زیاد است که به خوبی گرم نمی شود. پس شیر آب گرم آشپزخانه را به مقدار خیلی کم باز کنید، اگر باز هم آب سرد بود، مبدل پکیج رسوب گرفته و باید به اسیدشویی آن اقدام کنید.

در صورتی که به تازگی پکیج را اسیدشویی کرده اید، اما باز هم آب سرد است، به سراغ فلوسوئیچ یا پرشر سوئیچ آب دستگاه رفته و از سلامتی آن مطمئن شوید. اگر این قطعه خراب باشد، حضور آب را حس نکرده و مشعل را روشن نمی کند.

در قدم آخر احتمال خرابی NTC آب گرم مصرفی وجود دارد که باید چک شده و در صورت لزوم تعویض شود. در نهایت ایراد می تواند از خرابی برد پکیج باشد که برای تعمیر آن باید از تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

سرویس و تعمیرات پکیج در شیراز 2

  1. رادیاتورها گرم نمی شوند.

مشکلی که در فصول سرد سال زیاد با آن درگیر هستیم، گرم نشدن رادیاتورهای متصل به پکیج است. اولین و مهمترین علت در سرد بودن رادیاتورها وجود رسوب در مدار گرمایش و لوله های شوفاژ است. علاوه بر این ممکن است رادیاتورها هوا گرفته باشند که در این صورت باید به شستشوی مدار و هواگیری رادیاتورها اقدام کرد.

با مشاهده کلیپ زیر می توانید از اثرات هواگیری رادیاتورها بر عملکرد مطلع شوید.

همچنین اگر می خواهید با نحوه هواگیری و رسوب گیری رادیاتور به همراه شستشوی مدار آن آشنا شوید، مشاهده کلیپ زیر به شما کمک خواهد کرد.

در قدم بعدی احتمال خراب شدن شیر سه راهی و پمپ پکیج وجود دارد که قادر به هدایت و پمپاژ آب گرم به سمت رادیاتورها نیستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص علت گرم نشدن مناسب رادیاتور شوفاژ پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را ببینید.

  1. پکیج انفجاری روشن می شود.

مهمترین علت انفجاری روشن شدن پکیج این است که حجم زیادی از گاز وارد محفظه احتراق می شود. به همین دلیل ابتدا باید فشار گاز ورودی به جرقه زن را چک کرد. بعد از آن باید مطمئن شد که فشار گاز ورودی به پکیج ثابت است.

سپس به سراغ جرقه زن رفته و اگر خراب است آن را تعویض کنید. همچنین باید فاصله جرقه زن تا مشعل را بین 3 تا 5 میلی متر تنظیم شود.

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی تعمیرکار و سرویسکار پکیج برای شما توضیح می دهند که دلیل انفجاری روشن شدن پکیج و راهکار پیشگیری از آن چیست؟

  1. فشار آب پکیج پایین است.

اگر فشار آب در پکیج دائم افت پیدا می کند، احتمالاً با علائمی از جمله سرد و گرم شدن آب پکیج، سرد بودن رادیاتورها، خاموش و روشن شدن شعله پکیج و گاهی خاموش شدن ناگهانی پکیج مواجه خواهید شد.

در چنین شرایطی ابتدا از فشار آب ساختمان مطمئن شوید. اگر فشار آب کل ساختمان پایین است، پس به نصب پمپ آب نیاز دارید. در کلیپ زیر آقای صالح آبادی تعمیرکار پکیج به شما می گویند که فشار کم آب ساختمان چه تاثیر منفی بر روی عملکرد پکیج دارد و چگونه می توان این مشکل را حل کرد.

اما اگر فشار آب ورودی به پکیج مناسب است، باید از باز بودن مسیر شیلنگ ورودی آب به پکیج و سالم بودن شیر پرکن اطمینان حاصل کنید. برای این منظور شیلنگ آب ورودی به پلیج و شیر پرکن را باز کرده و داخل آن ها را از رسوبات تمیز کنید.

در نهایت اگر با اقدام مجدد برای آبگیری سیستم باز هم با افت فشار در پکیج روبرو شدید، احتمالاً یک جایی از سیستم نشتی وجود دارد که آب از مدار خارج می شود. پس به سراغ ها لوله ها و اتصالات پکیج و همچنین رادیاتورها رفته و کل مدار گرمایش را برای یافتن اثری از نشتی چک کنید.

چنانچه بعد از بررسی های انجام شده متوجه آبریزی از پکیج شدید، پیشنهاد می کنیم برای اطلاع از دلایل نشتی پکیج و راه حل آن کلیپ زیر را تماشا کنید.

  1. پکیج صدا می دهد.

صدا دادن پکیج آن هم در مدل فن دار این وسیله اتفاق عجیبی نیست. اما اگر پکیج بیش از حد صدا می دهد، به احتمال زیاد مشکلی در فن دستگاه وجود دارد. برای اطلاع از نحوه سرویس فن پکیج کلیپ زیر را تماشا کنید.

در قدم بعدی باید پمپ و پکیج هواگیری شوند. گاهی باید هواگیری ساده کل سر و صدای پکیج قطع می شود. اگر با اقدامات انجام شده ایراد برطرف نشد، پمپ پکیج خراب است و نیاز به تعمیر دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب تعمیر پمپ پکیج مراجعه کنید.

البته گاهی وجود رسوب در مبدل پکیج باعث ایجاد سر و صداهای عجیب و غریب در دستگاه می شود. در این حالت باید مبدل اصلی و ثانویه پکیج با کمک اسید شستشو داده شوند. با مشاهده کلیپ زیر می توانید به صورت تصویری نحوه اسیدشویی مبدل اصلی و ثانویه را یاد بگیرید.

پیشنهاد می کنیم اگر مشکل و خرابی پکیج خود را در بین مشکلات رایج گفته شده در قسمت فوق پیدا نکردید، حتماً مطلب تعمیر پکیج ما را مطالعه کنید. برای این منظور لینک مطلب را لمس نمایید.

سرویس و تعمیرات پکیج در شیراز 3

نحوه سرویس پکیج در شیراز

پکیج یک سیستم گرمایشی بسیار حساس است که اگر به طور مرتب سرویس نشود، مشکلات زیادی برای آن ایجاد می شود. در بخش قبلی تنها با گوشه ای از این مشکلات احتمالی آشنا شدید. در ادامه شما را با روش سرویس پکیج دیواری آشنا می کنیم.

پیش از هر چیز توجه به این نکته مهم است که بهترین زمان برای انجام سرویس پکیج قبل از شروع فصل سرما است تا با مرتب کردن تجهیزات آن از خرابی احتمالی پکیج در زمستان جلوگیری کنیم. پکیج 2 نوع سرویس دارد که به صورت خلاصه روش انجام آن ها را برای شما توضیح می دهیم:

  1. سرویس دوره ای پکیج

سرویس دوره ای پکیج هر 3 الی 6 ماه انجام می شود. در طی این سرویس اقدامات مختلفی از قبیل تنظیم باد منبع انبساط، تنظیم و پاکسازی جرقه زن، پاکسازی فن پکیج، تمیزکاری داخل دستگاه از گرد و غبار، تنظیم دما و فشار آب پکیج و تنظیم شعله انجام می شود.

  1. سرویس کامل پکیج

برای پکیج هایی که مدت زمانی طولانی از سرویس دوره ای آن ها گذشته، انجام سرویس کامل پیشنهاد می شود. بر اساس این مدل سرویس تمام اقدامات سرویس دوره ای بعلاوه اسیدشویی پکیج انجام می گیرد.

از آنجا که بار هر دفعه انجام اسیدشویی بر روی پکیج یک لایه از مبدل پکیج برداشته می شود، اسیدشویی مداوم می تواند تاثیرات منفی زیاد بر روی پکیج داشته باشد. به همین دلیل توصیه می شود هر ساله سرویس کامل را انجام داده، اما اسیدشویی مبدل را به هر 3-4 سال یکبار و با توجه به سختی آب منطقه موکول کنید.

اگر می خواهید بدانید پکیج چند مدل سرویس دارد و از مزایای انجام سرویس دوره ای پکیج مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

توجه داشته باشید که نحوه سرویس پکیج ایران رادیاتور و نحوه سرویس پکیج بوتان مدل اپتیما مشابه توضیحات داده شده در قسمت فوق است.

 

سرویس پکیج شامل چیست؟

به طور کلی سرویس دوره ای و سرویس کلی پکیج شامل اقدامات زیر می شود:

  • رسوب زدایی
  • کنترل فشار آب پکیج
  • کنترل عملکرد مدار گرمایش
  • کنترل عملکرد آب مصرفی
  • آزادسازی محور پمپ سیرکولاسیون
  • تنظیم شیر گاز پکیج
  • تنظیم حرارت مدار گرمایش و مصرفی
  • کنترل عملکرد دودکش
  • کنترل فن پکیج
  • هواگیری پکیج و رادیاتور

اگر می خواهید از زبان آقای اشتیاقی سرویسکار و تعمیرکار پکیج بدانید که سرویس کامل پکیج شامل چه مواردی می شود، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

هزینه تعمیر پکیج به همراه سرویس آن

تا این قسمت از متن به طور مفصل در مورد پکیج، قطعات آن و همین طور عیب یابی و تعمیر این وسیله برای شما صحبت کردیم. در این مرحله احتمالاً به دنبال اطلاع از قیمت سرویس پکیج و هزینه تعمیر پکیج ایران رادیاتور هستید.

در جواب این درخواست باید گفت هزینه سرویس پکیج با توجه به اینکه سرویس آن کامل بوده یا دوره ای فرق می کند. همانطور که در مطلب هزینه سرویس و تعمیر پکیج چقدر می شود گفتیم، هزینه سرویس کامل پکیج بر اساس تعرفه سال 1401 حدوداً 450 هزار تومان می شود که البته اجرت سرویس پکیج گفته شده بر مبنای دستمزدهای مجموعه تاسیسات 24 ساعته است.

همچنین دستمزد سرویس پکیج به صورت دوره ای حدوداً 200 هزار تومان همراه با 20 دقیقه تست است. توجه داشته باشید هزینه سرویس پکیج ایران رادیاتور و قیمت سرویس پکیج بوتان مشابه با قیمت های داده شده در این مطلب است.

و اما هزینه تعمیر پکیج با توجه به مشکلی که برای دستگاه ایجاد شده است و نوع تعمیر مورد نیاز آن می تواند بین 60 تا 250 هزار تومان برای تعمیر هر قطعه متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت های به روز شده تعمیر پکیج توصیه می کنیم به صفحه تعرفه خدمات سایت مراجعه کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه که در مورد تعمیر و سرویس پکیج دیواری لازم بود بدانید در اختیار شما قرار دادیم. از سیستم پکیج و قطعات بکار رفته در آن برای شما گفتیم و انواع مختلف سرویس پکیج را برایتان توضیح دادیم.

در نهایت این نکته مهم را یادآور می شویم که سرویس و تعمیر پکیج یکی از حساس ترین کارها است که فقط باید توسط متخصص آن صورت بگیرد. میزان حساسیت و خطرات احتمالی در تعمیر پکیج دیواری به قدری زیاد است که حتی مجریان تاسیساتی باید کارت مهارت پکیج داشته باشند تا بتوانند به سرویس و تعمیر این وسیله اقدام کنند.

خوشبختانه جمعی از تکنسین های پکیج در مجموعه تاسیسات 24 ساعته حضور دارند تا خدمات مربوط به پکیج را به شما شهروندان شیرازی ارائه دهند. تمامی خدمات این مجموعه از جمله تعمیر و سرویس پکیج در شیراز به همراه گارانتی تضمین کیفیت انجام می شود تا خاطرتان بابت کیفیت خدمات دریافتی جمع باشد.

پس اگر شما هم ساکن شیراز هستید برای سرویس و تعمیر انواع پکیج از جمله پکیج بوتان، پکیج ایران رادیاتور، پکیج بوش، پکیج ایساتیس و غیره نیاز به متخصص دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

سرویس و تعمیرات پکیج در شیراز 4 Copy

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • پکیج یک وسیله گرمایشی است که می تواند آب گرم مصرفی و مدار گرمایش رادیاتوری را تولید کند.
  • از جمله مهمترین قطعات داخلی پکیج می توان به برد کنترل، مبدل، پرشر سوئیچ، شیر پرکن، شیر اطمینان، فن، سنسورهای حرارتی، پمپ پکیج و جرقه زن اشاره کرد.
  • روشن نشدن پکیج بنا به یکی از دلایل از جمله قطعی آب، برق یا گاز ورودی به پکیج و خرابی جرقه زن ایجاد می شود.
  • اگر پکیج آب را گرم نمی کند ایراد را می توان در خرابی یکی از قطعات از جمله فلوسوئیچ، NTC، برد پکیج و جذب رسوبات در مبدل جستجو کرد.
  • هوا و رسوب گرفتن رادیاتورها، خرابی پمپ سیرکولاتور و مسدود بودن مدار رادیاتوری می توانند باعث گرم نشدن رادیاتورها شوند.
  • مهمترین دلیل انفجاری روشن شدن پکیج تنظیم نبودن فشار گاز ورودی به محفظه احتراق و خرابی جرقه زن پکیج است.
  • افت فشار آب در پکیج به دلیل کمبود فشار آب ساختمان، گرفتگی شیلنگ آب ورودی، خرابی شیر پرکن یا وجود نشتی در مدار ایجاد می شود.
  • هوا داشتن پمپ و پکیج، خرابی پمپ، خرابی فن و رسوب داشتن مبدل پکیج باعث تولید سر و صداهای عجیب در سیستم پکیج دیواری می شود.
  • پکیج دارای 2 نوع سرویس به نام های سرویس دوره ای و سرویس کامل است که سرویس دوره ای پکیج هر 3-6 ماه و سرویس کامل پکیج سالی یک بار انجام می شود.

منابع: منبع 1، منبع 2

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظرات مشتریان

 

اشتراک گذاری این صفحه