کولر گازی وسیله ای است که نه تنها به سرمایش و در بعضی از مدل های آن به گرمایش ساختمان کمک می کند، بلکه نقش موثری در تصفیه هوای داخلی دارد. اما این اتفاق زمانی می افتد که کولر گازی در بهترین شرایط خود بوده و هیچ نقصی در قطعات داخلی خود نداشته باشد.

به همین دلیل است که تمام متخصصین این حوزه توصیه می کنند حداقل سالی یک بار آن هم در فصل بهار کولر گازی خود را سرویس کنید و اگر با کوچکترین ایراد در روند کار دستگاه مواجه شدید، برای تعمیر کولر گازی اقدام کنید. اما بیشتر افرادی که از کولر گازی در ساختمان خود استفاده می کنند، نمی دانند که هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی چقدر می شود تا با خاطری آسوده دستگاه خود را به سرویسکار و یا تعمیرکار بسپارند.

اگر تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید، سعی می کنیم با ارائه فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی به شما کمک کنیم تا هزینه تقریبی سرویس و تعمیر کولر خود را حساب کنید

هزینه سرویس کولر گازی

یکی از مهمترین اقداماتی که شما می توانید به منظور کاهش هزینه های نگهداری از کولر گازی انجام دهید، تنظیم یک برنامه ریزی دقیق با هدف انجام سرویس های دوره ای و کامل این وسیله است.

بله درست متوجه شدید، کولرهای گازی دو مدل سرویس دهی دارند، یکی از آن ها دوره ای و دیگری به صورت کامل انجام می شود.

  • هزینه سرویس دوره ای کولر گازی

معمولاً سرویس های دوره ای را قبل از استفاده از دستگاه و با آغاز فصل گرما و یا در کولر گازی های مجهز به سیستم گرمایش، قبل از آغاز فصل گرما انجام می دهند.

سرویس دوره ای کولر گازی شامل موارد زیر می شود:

  • تعویض فیلترهای هوای کولر گازی
  • شسشوی پنل کندانسور
  • آمپرگیری برق دستگاه
  • اندازه گیری و تست گاز

سرویس دوره ای کولر گازی در محل حدوداً بین 300 الی 600 هزار تومان هزینه دارد. البته این تعرفه مربوط به سال 1402 است. با مشاهده کلیپ زیر می توانید از تاثیر شستشوی فیلترهای هوا بر روی عملکرد کولر گازی مطلع شوید.

  • سرویس کامل کولر گازی

توصیه می شود اگر سرویس های دوره ای کولر گازی را انجام نمی دهید، حداقل هر یک الی دو سال یک بار دستگاه را مورد سرویس کامل قرار دهد.

اقداماتی که یک سرویسکار کولر گازی در سرویس کامل کولر گازی انجام می دهد:

  • روغنکاری تمام قطعات در حال حرکت کولر گازی
  • شستشوی بلوور و اوپراتور کولر گازی با کارواش
  • تست جریان هوا در کویل های اوپراتور
  • بررسی و شستشوی خط لوله تخلیه
  • تعویض و یا پاکسازی فیلترهای هوا
  • بررسی فین های کویل اوپراتور
  • بررسی سیستم برق دستگاه
  • تمیز کردن کویل کندانسور
  • چک کردن گاز کولر گازی
  • چک کردن ترموستات
  • پاکسازی پره های فن
  • بازبینی مسیر تخلیه
  • اندازه گیری آمپر

کلیپ زیر را مشاهده کنید تا با نحوه شستشوی اواپراتور کولر گازی آشنا شوید.

با یک نگاه کلی به نوع خدمات در سرویس دوره ای و کامل کولر گازی به این نتیجه می رسیم که سرویس دوره ای و کامل تقریباً شبیه به هم هستند.

اما یک تفاوت اصلی که با هم دارند، در شستشوی پنل داخلی است. یعنی در سرویس کامل انواع کولر گازی پنل داخلی دستگاه به طور کامل باز شده و بلوور، فیلترها و رادیات های اوپراتور با کارواش شسته می شوند.

هزینه سرویس کامل کولر گازی توسط سرویسکاران ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته در سال 1402 به طور تقریبی 600  هزار  الی 1 میلیون تومان می باشد.

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 1

چه زمان می توان گفت که کولر گازی نیاز به تعمیر دارد؟

در بیشتر مواقع صاحب خانه ها تازه زمانی متوجه خرابی کولر گازی و نیاز این دستگاه به تعمیر می شوند که قدرت سرمایش و یا گرمایش کولر افت پیدا می کند.

به هر حال نشانه های دیگری به غیر از کاهش قدرت سرمایش و گرمایش کولر گازی وجود دارد که می توان از آن به عنوان علامت خرابی کولر یاد کرد.

  • خاموش و روشن شدن پی در پی کولر گازی
  • خروج صداهای عجیب و غریب از دستگاه
  • کاهش قدرت سرمایش و گرمایش
  • قطع شدن یکباره برق دستگاه
  • نم زدگی اطراف یونیت داخلی
  • لرزش یونیت داخلی و خارجی
  • مصرف بیش از اندازه برق

اگر می خواهید با بیشترین خرابی ها و مشکلات کولر گازی آشنا شوید، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

تمام این علائمی می توانند به تنهایی عامل خرابی کولر گازی باشند و در صورت عدم توجه به آن ها ممکن است مشکلات بیشتری برای کولر ایجاد شود. در حالی که اگر هر چه زودتر به این علائم توجه کرده و در صدد رفع آن ها باشید، دیگر لازم نیست هزینه های بالایی برای تعمیر کولر گازی پرداخت کنید. بلکه تنها با تعویض یک قطعه داخلی کوچک از دستگاه، مشکل قابل حل است.

 

هزینه تعمیر کولر گازی بر اساس مدل دستگاه

از آنجا که کولرهای گازی مدل های متنوعی از جمله ایستاده، اسپلیت و داکت اسپلیت دارند، هزینه تعمیر هر کدام از این مدل ها تا حدودی با هم متفاوت است:

  • هزینه تعمیر کولر گازی ایستاده

کولر گازی ایستاده مدلی از کولر گازی است که یونیت داخلی آن بر روی دیوار نصب نمی شود و همانند کولرهای گازی اسپلیت دارای یونیت خارجی می باشد. رایج ترین مشکل در کولر گازی ایستاده مسدود شدن مسیر درین یا تخلیه آب تقطیر دستگاه به دلیل تجمع رسوبات می باشد.

این مدل از کولر گازی یکی از پر هزینه انواع کولر برای تعمیر است.

  • هزینه تعمیر کولر گازی داکت اسپلیت

هزینه تعمیر کولرهای گازی داکت اسپلیت به دلیل پیچیده بودن سیستم آن کمی بیشتر از کولر گازی اسپلیت می باشد، که با برنامه ریزی برای سرویس دوره ای کولر گازی می توان تا حد زیادی از این هزینه ها پیشگیری کرد.

از جمله مشکلات رایج در کولر گازی داکت اسپلیت می توان به مسدود شدن مسیر تخلیه، خرابی ترموستات و نشتی گاز دستگاه اشاره کرد.

کلیپ زیر را تماشا کنید تا بدانید دلایل نشتی گاز کولر گازی چه هستند و چگونه می توان این مشکل را شناسایی و رفع نمود.

  • هزینه تعمیر کولر گازی اسپلیت

کولرهای گازی اسپلیت برای سرمایش نیازی به داکت کشی ندارند. از جمله مشکلاتی که به احتمال زیاد در این مدل از کولر گازی رخ می دهد، می توان به خرابی بلوور، نشتی گاز و سوختن خازن اشاره کرد.

هزینه تعمیر کولر گازی اسپلیت به نسبت مدل داکت اسپلیت و ایستاده مقرون به صرفه تر می باشد. 

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 2

هزینه تعمیر و تعویض قطعات داخلی کور گازی

برای هر کدام از بخش های کولر گازی ممکن است مشکلات متعددی ایجاد می شود که می توان هزینه تعمیر آن ها را بدون توجه به مدل دستگاه به صورت تقریبی بیان کرد:

  • هزینه تعویض فیلترهای کولر گازی

مسدود بودن فیلترهای هوای کولر گازی می تواند باعث داغ کردن سیستم کولر گازی و حتی سوختن کمپرسور دستگاه شود. اگر فیلترهای کولر گازی مسدود شوند، جریان هوا به داخل دستگاه محدود شده و در نتیجه کیفیت هوای خروجی به اتاق کاهش پیدا می کند. معمولاً یکی از نشانه های مسدود شدن فیلترهای هوای کولر گازی، مصرف برق غیر متعارف دستگاه است.

هزینه تعویض فیلتر هوای کولر گازی جزو هزینه خدمات تعویض قطعات اجزای یونیت داخلی می باشد، که در مجموعه ما تعویض قطعات داخلی کولر گازی در سال 1402 با اجرت تقریبی 150 تا 200 هزار تومان صورت می گیرد.

  • قیمت رفع نشتی گاز و وکیوم کامل

لوله های مسی کولر گازی ممکن است بنا به دلایلی همچون وارد شدن ضربه و فشار، لرزش های زیاد کولر، خوردگی تدریجی لوله ها مسی نازک تر و یا نصب غیر اصولی دچار نشتی شده و وکیوم دستگاه از بین برود.

در چنین حالتی کولر گازی با علائمی همچون کاهش قدرت سرمایش/ گرمایش، یخ زدن پنل کولر گازی، تغییر رنگ لوله های مسی، بالا رفتن قبض برق و خروج بوی استون از دستگاه مشکل نشتی در لوله ها را نشان می دهد.

هزینه رفع نشتی کولر گازی و وکیوم کامل آن در مجموعه تاسیسات 24 ساعته به صورت حدودی 150 تا 200 هزار تومان در سال 1402 می باشد.

  • هزینه شارژ مجدد گاز کولر گازی

معمولاً وقتی نشتی در مسیر لوله های مسی کولر گازی مشاهده شود، لازم است تا پس از رفع نشتی، مقدار گاز خارج شده از سیکل تبرید دوباره در مسیر تزریق شود.

قیمت شارژ کولر گازی بدون هزینه تهیه گاز در مجموعه ما در سال 1402 حدود 150 تا 200 هزار تومان می باشد. با تماشای کلیپ زیر می توانید از تاثیر نشتی گاز کولر گازی بر روی افت فشار این وسیله مطلع شوید.

  • قیمت تعویض کمپرسور کولر گازی

کمپرسور کولر گازی که همه آن را به نام قلب تپنده دستگاه می شناسند، یکی از حیاتی ترین قسمت های انواع کولر گازی است. اگر می خواهید بدانید وظیفه کمپرسور در کولر گازی چیست، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

در صورت عدم توجه به سرویس و نگهداری کمپرسور کولر گازی این وسیله ضروری در دستگاه خراب شده و در برخی مواقع راهی جز اقدام به تعویض آن نیست.

چون اکثر کمپرسورهای کولر گازی از نوع جوشکاری پرسی هستند و به همین دلیل قابلیت تعمیر ندارد، حتی اگر کمپرسورها تعمیر هم شوند، از لحاظ اقتصادی مقرون به صرفه نیستند.

از جمله علائمی که خراب بودن کمپرسور کولر گازی را هشدار می دهند، می توان به داغ کردن کمپرسور، ایجاد لرزش های شدید در این وسیله و سوختن پی در پی خازن آن اشاره کرد. برای اطلاع از دیگر مشکلات رایج کمپرسور کولر گازی تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

تعویض کمپرسور کولر گازی با شارژ گاز آن در سال 1402 با هزینه حدودی 600 تا 800 هزار تومان توسط مجریان سرویسکار ما صورت می گیرد.

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 3

  • قیمت رفع لرزش یونیت داخلی و خارجی

لرزش یونیت داخلی و خارجی کولر گازی می تواند بنا دلایلی همچون شکستن پره فن، عدم روغن کاری قطعات داخلی، شل شدن بست اتصال پایه دیواری یونیت داخلی و خارجی و درست نبستن درب جلویی پنل دستگاه ایجاد شود.

حال اگر علت اصلی این مشکل را نادید بگیریم، لرزش شدید یونیت داخلی و خارجی می تواند علاوه بر سلب آسایش، در دراز مدت باعث سوراخ شدن لوله مویی و نشت گاز شود.

به همین دلیل اگر یونیت داخلی و خارجی کولر گازی شما به هر دلیل لرزش دارد، هر چه زودتر باید به فکر تعمیر و رفع آن باشید.

همکاران ما در سال 1402 با دریافت هزینه تقریبی 200 الی 300 هزار تومان لرزش یونیت داخلی و خارجی کولر گازی شما را رفع می کنند.

  • هزینه تعویض فیوز مینیاتوری کولر گازی

فیوز در کولر گازی نقش محافظت کننده از سیستم برق دستگاه را به عهده دارد، چون اجازه نمی دهد جریان برق اضافی وارد کولر شود.

خرابی فن کندانسور، قدیمی بودن کولر گازی، کثیفی فیلترهای هوای دستگاه، کمبود گاز مبرد کولر و خرابی خازن همگی از جمله عواملی هستند که دست به دست هم داده و باعث سوختن فیوز یا بالا زدن دائمی آن می شوند.

در چنین مواقعی شما می تواند با پرداخت اجرت حدودی 200 هزار تومان به مجریان تعمیرکار ما فیوز مینیاتوری کولر گازی خود را تعویض کنید.

  • قیمت تعویض خازن کولر گازی

انرژی اولیه برای استارت زدن کمپرسور کولرگازی توسط خازن این وسیله تامین می شود. بنابراین سالم بودن این قطعه نقش موثری در روشن شدن موتور کولر گازی به عهده دارد.

خازن کمپرسور در داخل یونیت خارجی کولرهای گازی اسپلیت و داکت اسپلیت قرار گرفته است. رایج ترین دلیل نیاز به تعویض خازن در کولر گازی بالا رفتن بیش از حد دما در یونیت خارجی این وسیله است.

در چنین حالتی شما با یکی از علائم زیر مبنی بر وجود مشکل در خازن مواجه خواهید شد:

  • موتور فن روشن می شود، اما کمپرسور روشن نمی شود.
  • دستگاه را بر روی حالت فن تنظیم کرده ایم، اما فن روشن نمی شود.

تعویض خازن کولر گازی در سال 1402 با اجرت حدودی 200 الی 300 تومان توسط مجریان ما قابل انجام است.

  • هزینه تعمیر برد الکترونیکی کولر گازی

تمامی فرمان ها مبنی بر کارکرد صحیح کلیه قطعات کولر گازی از جمله روشن و خاموش شدن دستگاه، تغییر حالت، تنظیم دمای سرمایش و گرمایش و دیگر عملکردها توسط برد الکترونیکی آن صادر می شود.

بنابراین اگر برد کولر گازی خراب شود، ممکن است کلاً دستگاه دیگر روشن نشود یا عملکرد درستی نداشته باشد.

در چنین شرایطی ابتدا تعمیرکار کولر گازی سعی می کند این قطعه را تعمیر کند. در این صورت هزینه تعمیر برد با توجه به نوع برد و ایراد موجود در آن می تواند با اجرت حدودی 400 هزار الی 1 میلیون تومان انجام شود

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 4.

  • قیمت تعویض ترانس برد کولر گازی

ترانس برد کولر گازی یک قطعه مهم بر روی برد دستگاه است که برق 220 ولت شهری را به 12 یا 24 ولت تبدیل می کند.

در صورتی که مشکل برد کولر گازی تنها به دلیل سوختن ترانس روی آن باشد، این قطعه با هزینه حدودی 250 هزار تومان توسط متخصصین ما قابل تعویض است.

  • هزینه تعویض برد الکترونیکی کولر گازی

در صورتی که برد کولر خراب باشد، با علائم زیر خودش را نشان می دهد:

  • عدم کار کرد فن، کمپرسور و یا ریموت دستگاه
  • روشن نشدن دستگاه توسط کنترل از راه دور
  • خروج سرمای بیش از حد کولر گازی
  • خاموش شدن ناگهانی کولر گازی
  • وجود برق در بدنه کولر گازی
  • روشن نشدن کولر گازی
  • کاهش قدرت سرمایش
  • نمایش کدهای خطا

اگر امکان تعمیر برد کولر گازی وجود نداشته باشد، بهترین کار خرید برد جدید و نصب آن بر روی کولر گازی است. تعویض برد کولر گازی بدون احتساب قیمت خرید آن، با هزینه تقریبی 300  الی 500  هزار تومان توسط تعمیرکاران ما صورت می گیرد.

کلیپ زیر را ببینید تا بدانید نحوه تشخیص سوختن برد کولر گازی به چه صورت است؟

  • قیمت تعویض بلوور یونیت داخلی کولر گازی

وجود قسمتی به نام بلوور در کولر گازی و کارکرد صحیح آن باعث خروج هوای گرم از داخل ساختمان و ورودی هوای خنک به داخل می شود.

اگر قدرت سرمایش کولر گازی شما افت پیدا کرده، صداهای ناهنجار از کولر گازی می شنوید و یا دستگاه بدون اینکه قطع و وصل شود، به طور دائم کار می کند، به احتمال زیاد بلوور آن خراب شده و نیاز به تعمیر یا تعویض دارد.

در بدترین حالت ممکن اگر موتور بلوور کولر گازی به کلی خراب شده باشد، دستگاه شما هرگز روشن نخواهد شد.

تعویض بلورر یونیت داخلی کولر گازی با کمک متخصصین ما در سال 1402 با هزینه 400 الی 600 هزار تومان صورت می گیرد.

  • قیمت تعویض سنسور یونیت داخلی

به سنسور دمایی کولر گازی ترمیستور نیز می گویند، این قطعه با اطلاع از دمای هوای محیط و همچنین دمای لوله ها فرمان مبنی بر روشن شدن یا قطع شدن کمپرسور را به برد ارسال می کند.

اگر سنسور دمایی یونیت داخلی خراب شده باشد، نمی تواند به درستی دمای هوا را سنس کرده و در نتیجه ممکن است کولر گازی اصلاً روشن نشود.

در چنین مواقعی بهترین کار این است که از تعمیرکار ما بخواهید با دریافت اجرت حدودی 250 هزار تومان سنسور دمایی یونیت داخلی شما را تعویض کند.

  • قیمت تعویض شیر برقی کولر گازی

شیر برقی قطعه ای است که در کولرهای گازی اسپلیت مجهز به سیستم سرمایشی و گرمایشی تعبیه شده است. این قطعه فعال سازی سیستم گرمایش دستگاه را در حالت زمستانه به عهده دارد.

اگر شیر برقی کولر گازی خراب شود، سیکل در زمان مناسب برعکس نشده و با وجود اینکه دستگاه را در حالت گرمایش تنظیم کرده ایم، کولر باد سرد می زند.

از جمله دلایل خرابی شیر برقی کولر گازی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از ولتاژ نامناسب
  • قطع و وصل زیاد شیر برقی
  • ورود جرم و اجسام خارجی
  • روانکاری نامناسب
  • گرما و رطوبت
  • داغ کردن

برای اینکه بتوانید دوباره از کولر گازی خود برای فصل زمستان نیز استفاده کنید، می توانید تعویض شیر برقی را با اجرت تقریبی 300 الی 400 تومان به تعمیرکاران ما بسپارید.

  • هزینه تعویض کنتاکتور کولر گازی

سیم های برق کولر گازی توسط قطعه ای به نام کنتاکتور به یکدیگر وصل شده اند، این قطعه یک کلید کنترل شونده به صورت الکتریکی است که کنتاکت ها را با استفاده از خاصیت الکترومغناطیس به هم وصل یا جدا می کند.

یکی از رایج ترین دلایل خرابی کنتاکتور این است که کولر گازی زیادی روشن و خاموش می شود و یا ممکن است از کنتاکتور با آمپر نامتناسب با نیاز دستگاه استفاده شده باشد.

اگر کنتاکتور کولر گازی بسوزد و برای تعویض آن اقدام نشود، صدمات برقی گاهاً جبران ناپذیری به سیستم کولر گازی وارد خواهد شد. هزینه تقریبی تعویض کنتاکتور کولر گازی در سال 1402 در حدود 200 الی 300 هزار تومان می باشد.

  • هزینه تعویض لوله مویی کولر گازی

لوله مویی یا عامل انبساط قسمت مهمی از سیکل تبرید در کولر گازی است که در واقع مسئولیت شکست فشار سیستم را به عهده دارد.

به این صورت که وقتی مبرد از از کندانسور خارج می شود، فشار بالایی در حدود 250 psi و دمای تقریبی 35-45 درجه سانتی گراد دارد.

اما به محض اینه از لوله مویی عبور می کند، فشار آن به اندازه 45-60 psi و دمای آن تا صفر درجه کاهش پیدا می کند.

با این توضیحات مشخص می شود که لوله مویی قطعه مهمی است. اما بنا به دلایلی همچون کثیف یا کیپ شدن لوله مویی و همچنین تعویض تیپ کمپرسور نیاز است تا این قطعه نیز تعویض گردد.

هزینه تقریبی بابت دستمزد تعویض لوله مویی توسط مجریان ما در سال 1402 حدود 250 الی 400 هزار تومان می باشد.

  • هزینه تعویض یا شارژ روغن کمپرسور

در صورتی که سیکل تبرید به هر دلیلی باز شده باشد، مقداری هوا وارد کمپرسور شده و همین هوا زمینه را برای فساد روغن آن فراهم می کند.

نفوذ رطوبت به روغن کمپرسور هم یک عامل دیگر در فساد روغن و لزوم تعویض آن می باشد. در بعضی مواقع در سیکل تبرید نشتی ایجاد شده و مقداری از روغن کمپرسور که در واقع نقش حامل گاز دستگاه را دارد، کم می شود.

در چنین مواقعی تعمیرکار و یا سرویسکار کولر گازی به تعویض روغن کمرسور اقدام می کند. این کار بر اساس تعرفه سال 1402 با هزینه تقریبی 250  الی 400 هزار تومان با کمک مجریان ما قابل انجام است.

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 5

  • قیمت تعویض شیر رفت و برگشت کولر گازی

در یونیت خارجی کولر گازی شاهد دو عدد شیر در سایزهای کوچک و بزرگ به نام های شیر رفت و برگشت هستیم، که در واقع شیر سرویس کولر محسوب می شوند.

چون عمل شارژ گاز کولر گازی با استفاده از شیر برگشت صورت می گیرد. اگر شیرهای سرویس کولر خراب شوند، به طور حتم گاز دستگاه نشتی می دهد و مشکلات زیادی برای این وسیله ایجاد می کند.

از جمله عوامل موثر در خرابی شیرهای رفت و برگشت کولر گازی عبارتند از:

  • خوردگی و صاف شدن قسمت آلن شیر
  • شکستن والف داخل شیر
  • نشتی گاز از قیمت آلن
  • خرابی رزوه های شیر

هزینه تعویض شیرهای رفت و برگشت کولر گازی توسط مجریان ما در سال 1402 حدوداً 250 الی 400 هزار تومان می باشد.

  • هزینه تعویض مهره لوله رفت و برگشت کولر گازی

اگر مهره های لوله رفت و برگشت کولر گازی هرز شده باشند، وکیوم دستگاه از بین می رود و احتمال دارد که گاز دستگاه از همان نقطه نشت کند.

هزینه تعویض مهره رفت و برگشت کولر گازی با اجرت حدود 250 الی 300 هزار تومان توسط مجریان ما انجام می شود.

  • هزینه شستشوی مدار کولر گازی

وقتی کولر گازی مدتی روشن بوده و پس از آن برای چند ماه کنار گذاشته می شود، مقداری روغن فاسد شده در مدار سیکل تبرید باقی می ماند.

به همین دلیل باید قبل از استفاده مجدد از کولر گازی، مدار سیکل تبرید دستگاه توسط گاز ازت یا با استفاده از گاز R22 شسته شود.

این کار با هزینه حدودی 250 الی 300 هزار تومان در سال 1402 توسط سرویسکار کولر گازی مجموعه ما قابل انجام است.

  • هزینه تخلیه آب درین

مسیر تخلیه کولر گازی به دلیل تجمع آلودگی، گرد و غبار دچار گرفتگی می شود، در نتیجه زمینه برای تشکیل قارچ و کپک در سیستم کولر گازی را فراهم می کند.

در چنین مواقعی از کولر گازی بوی رطوبت و کپک خارج می شود. علامت گرفتگی مسیر تخلیه کولر گازی، آبریزی از پنل داخلی دستگاه و تجمع آب در سینی تخلیه دستگاه است.

تخلیه آب درین یکی از اقدامات مهم در زمان بازدید از کولر گازی است که در مجموعه ما با قیمت حدودی 150 الی 200 هزار تومان در سال 1402 انجام می شود.

  • هزینه تعویض فیلتر درایر کولر گازی

برای اینکه رطوبت و ذرات ریز احتمالی موجود در سیکل تبرید از بین بروند، باید از فیلتر درایر در مسیر کمپرسور کولر گازی استفاده کرد.

این فیلتر به مرور زمان و در اثر گرفتگی و اشباع شدن با مواد رطوبت گیر داخل خود، خاصیت رطوبت گیری را از دست می دهد و باید توسط سرویسکار یا تعمیرکار تعویض شود.

تعویض فیلتر درایر کولر گازی یک اقدام کاملاً تخصصی است، اما این کار با اجرت حدودی 150 تا 200 هزار تومان توسط مجریان متخصص ما قابل انجام می باشد.

  • قیمت تشخیص عیب کولر گازی در محل

در نهایت اینکه اگر می خواهید کولر گازی شما در محل توسط مجری سرویسکار ما عیب یابی شود، این کار بر اساس تعرفه سال 1402 با اجرت حدود 200 الی 300 هزار تومان قابل انجام است.

به این صورت که مجری تعمیرکار کولر گازی یونیت های داخلی و خارجی دستگاه را با دقت بررسی می کند تا اگر کوچکترین مشکل احتمالی در دستگاه وجود داشت، برای تعمیر آن اقدام کند.

 

لیست هزینه های اجرت تعمیر و سرویس کولر گازی

همانطور که دقت کردید، در طول متن سعی کردیم ریز هزینه های تعمیر و سرویس کولر گازی را به شما اعلام کنیم.

با این حال به منظور رفاه حال شما مخاطب گرامی، قیمت های تقریبی ریز خدمات سرویس و تعمیر کولر گازی را در قالب جدول با شما به اشتراک می گذاریم:

نوع خدمات

هزینه تقریبی اجرت

رفع لرزش یونیت داخلی و خارجی

200 الی 300 هزار تومان

جوشکاری لوله های پنل داخلی و خارجی

هر عدد 100 هزار تومان

نصب فیوز مینیاتوری

 200 هزار تومان

تعویض فیلتر درایر

150 الی 200 هزار تومان

تعویض خازن کولر گازی

200 الی 300 هزار تومان

تعویض قطعات داخلی کولر گازی

200 الی 300 هزار تومان

تعویض برد الکترونیکی کولر گازی

300 الی 500 هزار تومان

تعویض بلوور یونیت داخلی کولر گازی

400 الی 600 هزار تومان

تعویض ترانس برد کولر گازی

250 هزار تومان

تعویض سنسور یونیت داخلی


250 هزار تومان

 تعویض شیر برقی کولر گازی

400 الی 500 هزار تومان

تعویض کنتاکتور کولر گازی

200 الی 300 هزار تومان

تعویض لوله مویی کولر گازی

250 الی 400 هزار تومان

تعویض شیر رفت یا برگشت کولر گازی

250 الی 400 هزار تومان

تعویض مهره لوله رفت یا برگشت کولر گازی

250  الی 300 هزار تومان

تعویض کمپرسور همراه بدون شارژ گاز

600  الی 800  هزار تومان

تخلیه آب درین

150 الی 200 هزار تومان

تشخیص عیب در محل

200 الی 300 هزار تومان

تعمیر برد (بستگی به نوع برد و ایراد آن دارد)

400 هزار الی 1 میلیون تومان

شارژ گاز کولر بدون هزینه گاز

300 الی 350 هزار تومان

سرویس کولر گازی در محل

300  الی 600 هزار تومان

سرویس کامل کولر گازی

600 هزار الی 1 میلیون تومان

جدول هزینه های اجرت سرویس و تعمیر کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی به چه عواملی وابسته است؟

عوامل مختلفی هستند که نقش تعیین کننده ای در میزان هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی به عهده دارند:

  • اینورتر بودن یا معمولی بودن کمپرسور دستگاه

به طور کلی شاید کولرهای گازی اینورتر بازدهی چندین برابری به نسبت کولرهای گازی مجهز به کمپرسور معمولی داشته باشند.

اما هزینه تعمیر و سرویس کولرهای گازی اینورتر پر هزینه تر از کولرهای گازی با کمپرسور معمولی است.

  • مقدار ظرفیت کولر گازی

چند هزار بودن کولر گازی موردی است که باید در زمان محاسبه هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی آن را لحاظ کرد. هرچه ظرفیت دستگاه بالاتر باشد، هزینه سرویس و تعمیر آن هم بالاتر می شود.

  • برند کولر گازی

اگر از سرویسکاران و تعمیرکاران کولر گازی سوال کنید که هزینه سرویس و تعمیر یک برند، به عنوان مثال ال جی، چه تفاوتی با هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی سامسسونگ دارد؟

جواب همه آن ها یک جمله است، که شاید در ظاهر هزینه تعمیر و سرویس برندهای مختلف با هم متفاوت نباشد.

اما در عمل بعضی از شرکت ها تعرفه های مختص به خود را دارند و از طرفی بعضی از قطعات گران تر بوده و به سختی گیر می آیند. همین عوامل باعث گران تر شدن هزینه سرویس و تعمیر برخی از برندهای کولر گازی می شود.

با این حساب هزینه تعمیر کولر گازی اجنرال، هزینه سرویس کولر گازی پنجره ای، هزینه سرویس کولر گازی ال جی، هزینه سرویس کولر گازی سامسونگ و هزینه سرویس کولر گازی جنرال تقریباً یکی هستند.

مگر اینکه شرکت مربوطه تعرفه خاصی تعیین کرده باشد و یا قطعه تعویضی کولر گازی در بازار کمیاب و گران باشد.

  • مدل کولر گازی

هزینه تعمیر کولر گازی اسپلیت با داکت اسپلیت تفاوت چندانی ندارد، اما مدل ایستاده و پرتابل هزینه تعمیر و سرویس کمتری دارند.

چون کل قطعات داخلی کولر گازی در یک یونیت خلاصه شده و دستگاه از اجزای کمتری تشکیل شده است.

  • محل نصب کولر گازی

یک عامل مهم دیگر که می تواند در هزینه نهایی سرویس و تعمیر کولر گازی نقش داشته باشد، محل نصب کولر گازی در ساختمان است.

به طور معمول اگر یونیت کولر گازی در محیطی دور از دسترس نصب شده باشد، کار مجری سرویسکار و یا تعمیرکار برای بررسی، سرویس و تعمیر دستگاه سخت تر شده و همین موضوع بر روی اجرت مجری تاثیر می گذارد.

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 6

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی

برای اینکه به دید دقیق تری از نحوه محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی برسید، در این قسمت قصد داریم تا به عنوان نمونه هزینه تعمیر جزئی، تعمیر کلی و سرویس سالانه کولر گازی را در قالب فرمول برای شما محاسبه کنیم.

شما می توانید به جای ریز خدمات ذکر شده در هر فرمول، مشکلات مربوط به کولر گازی خود را قرار داده و با کمک جدول هزینه های اجرت، قیمت حدودی را بدست آورید:

  • فرمول محاسبه هزینه تقریبی تعمیر جزئی کولر گازی

تصور کنید که مجری تعمیرکار قصد عیب یابی کولر گازی را دارد، پس از عیب یابی مشخص می شود که میزان فشار گاز دستگاه افت پیدا کرده، فیلتر درایر کولر خاصیت خود را از دست داده و در ضمن یونیت خارجی و داخلی لرزش دارند.

فرمول محاسبه هزینه تعمیر چنین دستگاهی با شرایطی که گفتیم، به صورت زیر خواهد بود:

هزینه تخمینی تعمیر جزئی کولر گازی = هزینه اجرت عیب یابی در محل + (هزینه اجرت شارژ گاز +هزینه گاز) + (هزینه تعویض فیلتر درایر + هزینه خرید فیلتر دایر) + هزینه اجرت رفع لرزش یونیت ها

  • فرمول محاسبه هزینه تقریبی تعمیر کلی کولر گازی

در یک حالت دیگر تصور کنید که مجری قصد عیب یابی یک عدد کولر گازی را دارد که کمپرسور آن خراب شده، بلوور آن به خوبی باد را پخش نمی کند، خازن روی کمپرسور هم سوخته و برد کولر هم نیاز به تعمیر دارد.

در چنین شرایطی می توانید از فرمول زیر برای محاسبه هزینه تقریبی اجرت تعمیر کلی این دستگاه کمک بگیرید:

هزینه تقریبی تعمیر کلی کولر گازی = هزینه اجرت عیب یابی در محل + (هزینه خرید کمپرسور جدید + اجرت تعویض کمپرسور به همراه شارژ گاز آن) + (هزینه خرید بلوور + اجرت تعویض بلوور) + (هزینه خرید خازن جدید + اجرت تعویض خازن) + (اجرت تعمیر برد با توجه به نوع برد و ایراد احتمالی آن)

  • فرمول هزینه تقریبی سرویس سالانه کولر گازی

فرض کنید سرویسکار کولر گازی پس از بررسی های اولیه بر روی کولر گازی متوجه می شود، فیلترها نیاز به تعویض دارند، گاز دستگاه افت فشار داشته و باید شارژ شود، مسیر تخلیه یا درین گرفته است و کندانسور نیاز به شستشو دارد.

هزینه تخمینی سرویس سالانه کولر گازی برای چنین شرایطی با کمک فرمول زیر محاسبه می شود:

هزینه تقریبی سرویس سالانه کولر گازی =(هزینه خرید فیلتر جدید + اجرت تعویض فیلترها) + (هزینه خرید گاز کولر + اجرت شارژ گاز) + اجرت تخلیه آب درین + اجرت شستشوی کندانسور

 

در کلیپ کوتاه زیر آقای محمد اشتیاقی از سرویسکاران کولرگازی نکاتی را در مورد اینکه سرویس فصلی کولرگازی شامل چیست و چه زمانی انجام می شود و همچنین معایب انجام ندادن آن نکاتی را بیان می کنند.

 

قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی در مشهد

شهر مشهد نیز یکی از چندین شهر تحت پوشش خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته است. به همین دلیل تمامی خدمات مربوط به تعمیر و سرویس کولر گازی از جمله جوشکاری لوله های پنل داخلی و خارجی، نصب فیوز مینیاتوری، تعویض خازن کولر، رفع لرزش یونیت، تعویض کنتاکتور، تعویض ترانس برد، تعویض بلوور یونیت و ... به شما شهروندان مشهدی عرضه می شود.

برای اطلاع دقیق از هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی خود می توانید ثبت سفارش کنید یا تعرفه های ذکر شده در این مطلب را مطالعه نمایید.

 

قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی در شیراز

سرویس و تعمیر انواع کولر گازی از جمله کولر ال جی، سامسونگ، گلدیران، بوتان و غیره جزو خدمات تاسیسات 24 ساعته در شیراز محسوب می شود که همراه با گارانتی تضمین کیفیت خدمات به شما ساکنین شیرازی عرضه می شود.

در زمان محاسبه قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی در شیراز باید عواملی از قبیل مقدار ظرفیت کولر، برند دستگاه، نوع کمپرسور و محل نصب آن را مد نظر قرار دارد، با این حال می توانید با توجه به تعرفه های گفته شده در این متن از قیمت حدودی سرویس و تعمیر کولر گازی خود در این شهر مطلع شوید.

 

قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی در کرج

یکی از افتخارات مجموعه تاسیسات 24 ساعته این است که تمامی تکنسین های مشغول به کار در این مجموعه برای تعمیر و سرویس برندهای مختلف کولر گازی ایرانی و خارجی مهارت های تخصصی را دارا می باشند.

از آنجا که شهر کرج یکی از چندین شهر تحت پوشش این مجموعه است، شما شهروندان ساکن کرج می توانید برای اطلاع از قیمت سرویس و تعمیر کولر گازی در شهر خود به قیمت های داده شده در این مطلب استناد کنید. هر چند توصیه ما این است برای اطلاع از قیمت های دقیق تر همین الان سفارش خود را ثبت کنید.

 

کلام آخر...

ما در این مطلب سعی کردیم تا هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی را از طریق بیان ریز خدمات و قیمت های تخمینی آن به اطلاع شما برسانیم و با بیان فرمول به محاسبه هزینه ها به شما کمک کنیم.

اما توجه داشته باشید که تمام قیمت های داده شده اولاً مربوط به تعرفه سال 1402 هستند و برای اطلاع از به روزترین قیمت ها باید به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. دوماً قیمت های داده شده فقط به اجرت مجری سرویسکار و یا تعمیرکار مربوط می شوند و هزینه خرید لوازم و قطعات به عهده مشتری است.

نکته مهم دیگر که خدمات ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته را متمایز کرده، است، ارائه گارانتی تضمین کیفیت خدمات به مشتری و عدم دریافت هزینه بابت ایاب و ذهاب مجری به محل پروژه است.

فرمول محاسبه هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی 7

شما می توانید در صورت نیاز به کلیه خدمات مربوط به نصب، سرویس و یا تعمیر انواع برندهای کولر گازی با ما تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا مجری در اسرع وقت به محل شما اعزام شود.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • سرویس دوره ای کولر گازی شامل تعویض فیلترهای هوا، شستشوی پنل کندانسور، آمپرگیری برق دستگاه و اندازه گیری و تست گاز این وسیله می شود.
  • سرویس کامل کولر گازی حداقل سالی یک بار و توسط سرویسکار کولر گازی انجام می شود.
  • از جمله اقدامات لازم در زمان سرویس کامل کولر گازی می توان به روغنکاری تمام قطعات در حال حرکت، شستشوی بلوور و رادیات کولر، تست جریان هوا در کویل اوپراتور، بررسی و شستشوی خط لوله تخلیه، تعویض و پاکسازی فیلترهای هوا، بررسی فین های کویل اوپراتور، بررسی سیستم برق دستگاه، تمیز کردن کویل کندانسور و غیره می توان اشاره کرد.
  • علائمی از جمله خروج صداهای عجیب از دستگاه، کاهش قدرت سرمایش و گرمایش، قطع شدن یکباره برق، نم زدگی اطراف یونیت، لرزش یونیت و مصرف بیش از اندازه برق نشان دهنده نیاز کولر گازی به تعمیر هستند.
  • هزینه تعمیر و سرویس کولر گازی به عواملی همچون اینورتر بودن یا معمولی بودن کمپرسور، میزان ظرفیت کولر، برند و مدل دستگاه و محل نصب کولر گازی بستگی دارد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. هزینه و قیمت سرویس کولر گازی و اسپلیت چقدر می شود؟

هزینه سرویس انواع کولر گازی با توجه به نوع خدمات دریافتی متفاوت است. با این حال هزینه سرویس دوره ای کولر گازی بین 150 تا 200 هزار تومان و هزینه سرویس کامل بین 300 تا 400 هزار تومان است.

  1. هزینه سرویس و تعمیر کولر گازی به چه عواملی بستگی دارد؟

مدل موتور کولر گازی، میزان ظرفیت دستگاه، برند کولر گازی، محل نصب دستگاه و میزان خرابی آن

  1. تفاوت سرویس دوره ای و کامل کولر گازی در چیست؟

تفاوت این دو مدل سرویس در شستشوی پنل داخلی است. در سرویس کامل کولر گازی پنل داخلی دستگاه به طور کامل باز شده و رادیات‌های اوپراتور، فیلترها و بلور را با کارواش می شویند.

منابع فارسی: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4

منبع انگلیسی

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

 

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه