کمبود آب در ساختمان های مرتفعی که هر روزه به تعداد آن ها در سطح شهرهای بزرگ اضافه می شود، به یک معضل رو به رشد تبدیل شده است.

تا حدی که اکثر صاحب خانه ها تنها راه خلاصی از این مصیبت را در نصب پمپ آب و منبع می دانند. اما در عین حال می خواهند بدانند چقدر باید برای نصب پمپ آب در ساختمان خود هزینه کنند.

اگر این مطلب را تا انتها مطالعه کنید به شما قول می دهیم تا به درک درستی از محاسبه هزینه نصب پمپ آب و منبع در ساختمان برسید.

 اجرت نصب پمپ آب و منبع در ساختمان

دستمزد نصب پمپ آب و منبع از آن دست خدمات است که نیاز به محاسبات دقیق دارد و می تواند با توجه به عوامل مختلفی در دقت دهی متفاوت باشد.

به همین دلیل ما هم نمی توانیم به طور دقیق و بدون مراجعه حضوری مجری نصاب پمپ آب و منبع به ساختمان شما و سنجش شرایط نصب پمپ یک قیمت ثابت و دقیق اعلام کنیم.

با این حال می توان گفت در سال 1401 و در مجموعه تاسیسات 24 ساعته تعرفه نصب کامل پمپ آب و منبع بدون نیاز به کنده کاری و با طول لوله کشی حداکثر 2 متر 850 هزار تومان می باشد.

در حالی که نصب کامل پمپ و منبع با کلید اتوماتیک و منبع انبساط بدون نیاز به کنده کاری (انتظار پمپ دارد یا حداکثر لوله کشی 2 متر جهت وصل به خط اصلی) حدوداً یک میلیون و صد هزار تومان است.

در ادامه توجه شما را به دیگر قیمت های اجرت نصب پمپ آب ساختمان در مجموعه تاسیسات 24 ساعته جلب می کنیم.

ردیف
نوع خدمات
توضیحات
قیمت تقریبی
درخواست
1
نوع خدمات نصب کامل پمپ و منبع
توضیحاتبا کلید اتوماتیک و منبع انبساط بدون نیاز به کنده کاری (انتظار پمپ دارد یا حداکثر لوله کشی 2 متر جهت وصل به خط اصلی)
قیمت تقربی 2000 هزار تومان
2
نوع خدمات نصب کامل پمپ و منبع
توضیحاتبا ست کنترل بدون نیاز به کنده کاری (حداکثر لوله کشی 2 متر)
قیمت تقربی 1500 هزار تومان
3
نوع خدمات نصب کامل پمپ نیم اسب داخل واحد
توضیحاتنصب کامل پمپ نیم اسب داخل واحد با ست کنترل با کنده کاری جزیی محل فلکه (حداکثر لوله کشی نیم متر)
قیمت تقربی 1500 هزار تومان
4
نوع خدمات نصب کامل پمپ نیم اسب داخل واحد
توضیحاتنصب کامل پمپ نیم اسب داخل واحد با ست کنترل بدون نیاز به کنده کاری (حداکثر لوله کشی نیم متر)
قیمت تقربی 1200 هزار تومان
5
نوع خدمات تعویض پمپ نو با پمپ کارکرده
توضیحاتبدون تغییرات لوله کشی
قیمت تقربی 500 هزار تومان
6
نوع خدمات تعویض پمپ نو با پمپ کارکرده
توضیحاتبا تغییرات جزیی لوله کشی
قیمت تقربی 700 هزار تومان
7
نوع خدمات شارژ منبع انبساط (تویوپ)
توضیحات
قیمت تقربی 200 هزار تومان
8
نوع خدمات تعویض تیوپ همراه با سمباده زنی داخل منبع انبساط
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
9
نوع خدمات تعویض منبع انبساط (تحت فشار)
توضیحات
قیمت تقربی 300 هزار تومان
10
نوع خدمات تعویض کلید اتوماتیک
توضیحات
قیمت تقربی 250 هزار تومان
11
نوع خدمات تعویض ست کنترل
توضیحات
قیمت تقربی 250 هزار تومان
12
نوع خدمات باز کردن پمپ جهت تعمیرات در کارگاه و بستن مجدد
توضیحات
قیمت تقربی 400 هزار تومان
13
نوع خدمات تبدیل اتوماتیک پمپ از ست کنترل به کلید اتوماتیک
توضیحات
قیمت تقربی 400 هزار تومان
14
نوع خدمات تبدیل اتوماتیک پمپ از کلید اتوماتیک به ست کنترل
توضیحات
قیمت تقربی 400 هزار تومان
15
نوع خدمات تبدیل اتوماتیک پمپ از کلید اتوماتیک به پرشرسوئیچ (دانفوس)
توضیحاتبدون در نظر گرفتن دستمزد جمع کردن تابلو
قیمت تقربی 500 هزار تومان
16
نوع خدمات تبدیل اتوماتیک پمپ از ست کنترل به پرشرسوئیچ (دانفوس)
توضیحاتبدون در نظر گرفتن دستمزد جمع کردن تابلو
قیمت تقربی 600 هزار تومان
17
نوع خدمات اضافه کردن تانکر ذخیره به سیستم پمپ
توضیحات
قیمت تقربی 450 هزار تومان
18
نوع خدمات اجرای لوله کشی بای پس برای پمپ
توضیحاتحدود نیم الی یک متر
قیمت تقربی 500 هزار تومان

اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب و متعلقات آن را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ و تجهیزات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

البته قیمتی که در این قسمت به آن اشاره کردیم، یک سری پیش فرض دارد:

  1. اجرت نصب پمپ آب و منبع بدون در نظر گرفتن هزینه خرید پمپ، لوله و اتصالات همراه آن است. اگر مشتری درخواست تهیه این اقلام را از مجری داشته باشد، هزینه خرید این اقلام به صورت جداگانه فاکتور می شود.
  2. شما لازم نیست هیچ هزینه ای بابت ایاب و ذهاب به مجری تاسیسات 24 ساعته پرداخت کنید.
  3. محاسبه نهایی اجرت نصب پمپ آب و منبع پس از بازدید مجری از ساختمان شما امکان پذیر است و قیمت داده شده تنها یک عدد تخمینی است.

هزینه نصب پمپ آب و منبع در ساختمان چقدر می شود 1

دستمزد نصب پمپ آب خانگی و منبع به چه عواملی بستگی دارد؟

هزینه نصب پمپ آب با توجه به عوامل مختلفی محاسبه می شود، به همین دلیل است که شما با قیمت های متنوعی به عنوان اجرت نصب پمپ آب در بازار مواجه خواهید شد.

یک بخش از هزینه های نصب پمپ آب به نوع و برند پمپ آب مربوط می شود، اینکه شما قصد دارید از پمپ آب چینی در ساختمان خود استفاده کنید یا پمپ آب ایتالیایی؟

طبیعتاً پمپ های ایتالیایی گران تر از پمپ های چینی هستند، اما به صرفه تر آن است که بجای صرف هزینه بابت خرید پمپ های چینی که به احتمال زیاد زودتر خراب می شوند، بر روی خرید پمپ های معتبرتر و باکیفیت تر سرمایه گذاری کنید.

اگر در خصوص خرید پمپ آب خانگی نیاز به راهنمایی بیشتر دارید، به مقاله راهنمای خرید بهترین پمپ آب داخل آپارتمانی مراجعه کنید.

بخش دیگری از هزینه هایی که باید برای نصب پمپ آب و منبع پرداخت کنید، به دستمزد مجری نصاب پمپ برمی گردد.

چون هزینه هایی که اکثر شرکت های تاسیساتی به عنوان تعرفه خدمات خود اعلام می کنند، فقط به دستمزد یا همان اجرت نصب فرد نصاب مربوط می شود.

پارامترهای مختلفی می توانند در میزان دستمزد نصب پمپ آب و منبع دخیل باشند، از جمله موارد زیر:

  • نصب پمپ آب بدون مخزن تحت فشار یا نصب پمپ آب خانگی همراه با مخزن تحت فشار؟

اولین موردی که باید بابت تخمین قیمت نصب پمپ آب و منبع لحاظ شود این است که می خواهید پمپ آب خانگی خود را بدون مخزن یا منبع نصب کنید و یا قصد دارید در کنار آن از مخزن تحت فشار هم استفاده کنید؟

به طور حتم وقتی بخواهید پمپ آب را بدون منبع نصب کنید، اجرت نصب به مراتب کمتر از موقعی است که تصمیم بر نصب پمپ آب به همراه منبع داشته باشید.

البته به این نکته مهم توجه کنید که شما از لحاظ قانونی مجاز به نصب پمپ آب خانگی بعد از کنتور نیستید و در صورت انجام این کار باید جریمه پرداخت کرده و قبض آب ساختمان شما بیشتر خواهد شد.

علاوه بر این نصب پمپ آب به تنهایی می تواند صدمات زیادی را به پمپ وارد کند، چون بعد از هر دفعه باز و بست کردن شیر آب در ساختمان پمپ دائماً روشن و خاموش می شود. در نتیجه پمپ زودتر می سوزد.

مگر در مواردی که در واحد ساختمانی خود کنتور فرعی آب وصل کرده اید و یا پمپ آب شما از نوع مینی پمپ های آپارتمانی باشد.

در این صورت چون توان مینی پمپ ها به اندازه نیم اسب بخار است، می توان آن را در محل هایی مثل زیر سینک ظرفشویی و روشویی نصب کرد و با کمک کلید اتوماتیک روشن و خاموش شدن پمپ را کنترل نمود.

حتی مدل های پمپ آب آپارتمانی مخصوص آبگرمکن در بازار موجود هستند، که فقط برای افزایش فشار آب گرم ساختمان و در زیر آبگرمکن نصب می شوند.

برای اطلاع از نحوه نصب پمپ های آبگرمکنی به مقاله نصب پمپ آب مخصوص فشار آب آبگرمکن دیواری مراجعه کنید.

اما اگر توان پمپ آب شما بیش از نیم اسب بخار است، هرگز پیشنهاد نمی کنیم که پمپ آب را بدون منبع تحت فشار و دقیقاً بعد از کنتور اصلی آب ساختمان نصب کنید.

اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب و متعلقات آن را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب و تجهیزات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

در کلیپ کوتاه زیر آقای بایزگلی که از مجریان تاسیساتی هستند تفاوت نصب پمپ آب بدون منبع ذخیره آب و یا با منبع و هزینه های ابتدایی و بعدی که پیش می آید را توضیح می دهند.

خلاصه اینکه اضافه کردن تجهیزات مختلف به پمپ آب از قبیل منبع، مخزن تحت فشار، تانکر و کلید اتوماتیک می توانند در افزایش اجرت نصب پمپ آب موثر باشند.

هزینه نصب پمپ آب و منبع در ساختمان چقدر می شود 2

  • محل نصب پمپ آب

پمپ آب را با توجه به نوع سیستم لوله کشی آب ساختمان و نیاز مصرف کننده می توان در محل های متنوعی در ساختمان نصب نمود.

از جمله این مکان ها می توان به نصب پمپ آب در پارکینگ، نصب پمپ آب در پشت بام، نصب پمپ آب در موتورخانه و نصب پمپ آب در زیر راه پله ها اشاره کرد.

ما قصد نداریم بهترین محل نصب پمپ آب در ساختمان را مشخص کنیم، اما با یک حساب سر انگشتی می توان پی برد که نصب پمپ آب در زیر راه پله های ورودی به ساختمان به مراتب ساده تر از نصب پمپ آب در پشت بام است.

مخصوصاً اگر سیستم لوله کشی آب در ساختمان ما از نوع لوله کشی آب از بالا به پایین نباشد، در این صورت باید هزینه و زحمت بیشتری برای اجرای لوله کشی پمپ آب صرف کرد.

  • نوع پمپ آب خانگی

همانطور که دیدید از پمپ های مختلفی از جمله مینی پمپ های داخل آپارتمانی، پمپ های مخصوص فشار آب گرمکن و بوستر پمپ ها می توان برای افزایش فشار آب در ساختمان استفاده کرد.

هر کدام از این مدل پمپ های آب با توجه به طریقه نصب، تعداد زانویی، اتصالات، مسیر لوله کشی و در کل آسانی و دشواری در نصب، سطح دسترسی و سبکی و سنگینی کار، اجرت های متفاوتی دارند. برای اطلاع از انواع پمپ آب خانگی مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  • طول لوله کشی

مقدار طول لوله کشی پمپ آب خانگی با توجه به محل نصب پمپ و تعداد شیرهای آب برای اتصال به پمپ می تواند متفاوت باشد.

هر چه طول لوله کشی بیشتر باشد، هزینه نصب پمپ آب هم افزایش پیدا می کند. به همین دلیل مقیاس قیمت دهی هزینه نصب پمپ آب را بر اساس طول لوله کشی حداکثر تا 2 متر در نظر می گیرند.

علاوه بر عواملی که در مورد آن ها توضیح دادیم، فاکتورهای زیر هم می توانند در دستمزد نصب پمپ آب و منبع موثر باشند:

  • کنده کاری یا عدم نیاز به کنده کاری
  • تعداد شیرهای آب
  • متراژ ساختمان
  • تعداد طبقات

 

فیلم راهنمای خرید پمپ آب خانگی

اگر هنوز پمپ آب ساختمان خود را انتخاب نکرده اید، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا با توصیه های مهندس اسماعیلی از معیارهای انتخاب پمپ آب مناسب ساختمان خود مطلع شده و سپس هزینه خرید و نصب آن را تخمین بزنید.

اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب و متعلقات آن را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ و تجهیزات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

هزینه نصب پمپ آب و منبع در مشهد

با توجه به کمبود فشار آب در شهر مشهد اکثر افراد ترجیح می دهند از پمپ آب و منبع در ساختمان خود استفاده کنند تا بلکه این کمبود آب جبران شود.

ما نیز در مجموعه تاسیسات 24 ساعته این نیاز را در شهر مشهد درک کرده ایم، به همین دلیل تمامی خدمات مربوط به نصب پمپ آب و منیع را همراه با گارانتی تضمین کیفیت و به قیمت گفته شده در این مطلب برای شهروندان مشهدی انجام می دهیم.

 

هزینه نصب پمپ آب و منبع در شیراز

هزینه نصب پمپ آب و منبع در شهر شیراز با توجه به پارامترهای مختلفی از جمله نوع پمپ آب، طول لوله کشی، محل نصب و استفاده یا عدم استفاده از مخزن تحت فشار محاسبه می شود.

شما شهروندان شیرازی می توانید جهت اطلاع دقیق تر از هزینه نهایی نصب پمپ آب و منبع از طریق شماره های داخل سایت سفارش خود را ثبت کنید.

 

هزینه نصب پمپ آب و منبع در کرج

خوشبختانه شهر کرج نیز به شهرهای تحت پوشش این مجموعه قرار گرفته است. بنابراین تمامی خدمات این مجموعه از جمله نصب پمپ آب و منبع با همین قیمت اعلام شده در این مطلب برای شهروندان ساکن کرج انجام می شود.

با این حال اگر مایلید از هزینه دقیق نصب پمپ آب و منبع در ساختمان خود در شهر کرج مطلع شوید، پیشنهاد می کنیم همین الان سفارش خود را ثبت کنید.

 

کلام آخر...

شاید برای بسیاری از ما اقدام به نصب پمپ آب و منبع تنها راه حل خلاصی از کمبود فشار آب در ساختمان باشد، اما لازم است تا این کار را به متخصصین آن بسپاریم.

ما در این مطلب اجرت تقریبی نصب پمپ آب و منبع توسط مجریان خود را برای شما گفتیم تا بدانید در کنار مبلغ خرید پمپ آب و منبع باید چقدر هزینه کنید.

شما می توانید در صورت نیاز به خدمات ما برای نصب پمپ آب و منبع همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا برای ثبت سفارش با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

در فیلم زیر یکی از نمونه پمپ های ساختمان به همراه مخزن تحت فشار و منبع آب که توسط همکاران ما در ساختمان در حال ساخت مهندس افشاری نصب شده است را مشاهده میکنید.

نظر آقای مهندس افشاری در مورد تجربه ایشان از استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

منبع انگلیسی

 

اشتراک گذاری این صفحه