در فصل سرما برخی از استفاده کنندگان از شوفاژ با مسئله گرم نشدن شوفاژ مواجه هستند.

در این مطلب قصد داریم در پاسخ به دو نفر از کاربران سایت راه حل های پیشنهادی خود را ارئه دهیم.

کاربر اول:

خانم عظیمی پس از برخورد با مسئله گرم نشدن رادیاتور ،  مشاهده فیلم آموزش نحوه هواگیری شوفاژ در سایت و انجام عمل هواگیری شوفاژ هنوز با مشکل گرم نشدن رادیاتور مواجه می باشند.

 

بررسی مشکل:  پس از صحبت های پی در پی با ایشان نکات زیر دریافت شد:

پکیج در سال ابتدایی رادیاتورها را به خوبی گرم می کرده و محیط منزل بسیار گرم بوده تا حدی که نیازی به تنظیم درجه حداکثری پکیج نبوده است.

در زمستان سال دوم از گرمای پکیج کاسته شده است و زمستان را به همین منوال پشت سر گذاشته اند.

امسال با مواجه با سرمای شدید زودهنگام در شهر تهران، پکیج و رادیاتورها پاسخگوی گرم شدن محیط نمی باشند.

 

راه حل:

بعد از بررسی صورت گرفته توسط کارشناس ما رادیاتورها برای چندمین بار یک به یک هواگیری شدند، میزان فشار پکیج به نزدیک به میزان 2 بار تزریق شد. پس از روشن شدن پکیج و تحت نظر داشتن آن مشاهده شد که درجه حرارت پکیج در درجه تنظیم حداکثری آن از میزان 60 درجه سانتیگراد عبور نمی کند که دلیل گرم نکردن آب در چرخش شوفاژ می باشد.

 با مشورت با تکنسین های تعمیرات پکیج علت، رسوب گرفتن مبدل های حرارتی موجود در مسیر آب گرم می باشد که انتقال حرارت به خوبی انجام نمی پذیرد و مبدل ها نیاز به اسید شویی دارند.

 

پس از مراجعه تکنسین تعمیرات جهت سرویس و تعمیر پکیج  مشاهده شد فیلتر خروجی آب گرم پکیج رسوب گرفته است. با شستشوی فیلتر و جایگذاری مشکل گرم شدن پکیج رفع شده است و دیگر نیازی به اسید شویی نبوده و مسئله گرم شدن رادیاتورها پس از پیگیری ده روزه حل شده است.

 

کاربر دوم:

ایشان نیز پس از هواگیری رادیاتور با مشکل گرم نشدن مناسب رادیاتورها روبرو بودند. یعنی دو رادیاتوری که ابتدای خط بودند داغ بودند اما 3 تای دیگر که در قسمت دیگری از خانه و در انتهای مسیر لوله کشی پکیج بودند، سرد بودند.

بعد از بررسی توسط کارشناس ما، متوجه برعکس بسته شدن شلنگ های زیر پکیج شد که شرح مشکل در زیر بصورت کامل توضیح داده می شود:

یکی دیگر از دلایل گرم نشدن رادیاتور، اشتباه بسته شدن شلنگ رفت و برگشت زیر پکیج به رفت و برگشت رادیاتور است. یعنی مسیر خروجی پکیج که همان مسیر رفت رادیاتور است، به مسیر برگشت از رادیاتور به پکیج وصل شده است. این کار باعث می شود به پمپ پکیج فشار بیاد و رادیاتورها به خوبی گرم نشوند.

در این حالت به جای اینکه از بالای رادیاتور و شیر ورودی آب گرم وارد و از پایین رادیاتور و مسیر خروجی آب خارج شود، آب گرم از مسیر خروجی وارد رادیاتور میشود و این عملیات برعکس انجام می شود.

 

روش اطمینان از اتصال صحیح شلنگ های زیر پکیج:

  1. ابتدا پکیج را کامل خاموش کرده تا رادیاتورها کامل خنک شوند.
  2. سپس پکیج را روشن کرده و شیر رفت و برگشت رادیاتوری که قبلا داغ می شد را همزمان با دست لمس کنید.
  • اگر شیر بالای رادیاتور زودتر از لوله ی پایین رادیاتور داغ شد، شلنگ ها درست وصل شده است
  • اگر لوله پایین رادیاتور زودتراز شیر بالای رادیاتور داغ شد یعنی شلنگ ها برعکس وصل شده اند و نیاز به جابجا کردن شلنگ های پکیج توسط یک متخصص می باشد.

 

 توجه

از دیگر دلایل گرم نشدن شوفاژ میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش فشار گاز، رسوب گرفتن مبدل، خراب شدن سنسور گرمایش، اشکال در ورودی گاز، اشکال در طراحی اولیه سایز لوله گاز ورودی

که در این پست فقط به یکی از آنها اشاره شد، برای آشنایی با دیگر خرابی های احتمالی، دلایل و راه حل رفع عیب آن خواندن مقاله کاربردی تعمیر پکیج را از دست ندهید.

 

  از خدمات  24 ساعته ما سرویس و تعمیر پکیج  در سریعترین زمان و بدون هزینه ایاب و ذهاب می باشد. همین حالا با ما تماس بگیرید تا همکاران مستقر ما در تمام مناطق شهر تهران در اولین فرصت مشکل را به طور کامل برطرف نمایند.

نظر جناب آقای قهرمانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پکیج

 

 

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری:

اینجا جواب میگیری اگر سوال فنی بپرسی

تصویر امنیتی

دیدگاه‌ها  

آموزنده بود +11 # حمید مقدم 1396-07-10 21:23
با سلام چند روزقبل تعمیراتی درلوله کشی موتورخانه شوفاژمجتمع مسکونی انجام شد ودوعدد کلکتوررفت وبرگشت وچند تکه ازلوله های پوسیده تعویض شد ولی درحال حاضررادیاتورهای شوفاژطبقه سوم که ما هستیم گرم نمیشه (علیرغم هواگیری مفصل آنها)یعنی اصلا لوله آب گرم ورودی شوفاژداغ نیست . خواهشنندم راهنمائی فرمائید.
با تشکرفراوان
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +12 # اسماعیلی 1396-07-11 07:58
جناب مقدم سلام.
ساختمان شما چند طبقه می باشد؟
آیا فقط طیقه شما با این مسئله برخورد کرده است یا خیر؟
لطفا بیشتر توضیح دهید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جلال شریفی 1397-10-23 00:11
صدرصد گرفتگی داخل مدار هست اشغالی چیزی سر راه شیر کلکتور رو گرفته یا شیر بسته است ولی ظاهرش بازاست در حالی ک بسته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # مسعود 1396-07-13 08:04
با سلام
دیروز یک عدد حوله خشک کن نصب کردم ،بعد از باز کردن ورودی و خروجی و هواگیری گرم نشد .برای بررسی گردش آب حوله خشک کن رو باز کردم و شیر ورودی و خروجی رو برای دیدن وضعیت آب باز کردم ،آب در گردش و گرم بود پس از بستن مجدد حوله خشک کن گرم شد ولی پس از مدت کوتاهی دوباره سرد شد.خواهشمند است درباره علت گرم نشدن حوله خشک کن راهنمایی کنید.با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Alireza 1398-08-12 20:34
سلام وقت بخیر
شما باید لوله رفت و برگشت چک کنید که اشتباه نباشد برای تست باید لوله بالایی اول گرم شود همچنین باز بودن شیر ها و عدم گرفتگی اتصال ها و عدم نشتی بررسی شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +9 # علیرضا 1396-07-13 12:37
با سلام
بنده پکیج دو مبدله ایران رادیاتور دارم رادیات ها رو هواگیری کردم چند مرتبه و دما رو رو حداکثر گذاشتم و روی ۸۰ درجه چراغ دما روشن است یکی از رادیات ها دست میزنم حرارت خوب و مطلوبی داره ولی رادیات دیگه گرماش خیلی کم و ملایمه میخواستم بدونم علت از چی هستش
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # جلال شریفی 1397-10-23 00:13
از باز بودن شیرهای رفتوبرگشت اطمینان کامل حاصل کنید سرویس رادیاتها حتما انجام شه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سعیدی 1396-07-14 00:48
سلام وعرض ادب وخسته نباشیدمن دیشب پکیج را روشن کردم همه به نحو احسن کار کردن وگرما دادن ولی یکی از رادیاتها گرم نمی کنه هواگیری هم کردم لطفا راهکار بدین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-11 20:15
سلام وقت بخیر
پیچ پاییین برگشت رادیات را باز کنید..الن خوره
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +7 # ماهان 1396-07-14 02:14
باسلام . برای نصب کاغد دیواری رادیاتورها باز کردیم و پس از شستشوی کامل ان که اب بسیار سیاهی از ان خارج می شد دوباره سر جایش نصب نمودیم ولی اب گرم داخل رادیاتور نمی چرخد . هواگیری کردم واب گرم وارد می شود اما از قسمت پایین خارج نمی شود .؟ لطفا راهنمایی فرمایید علت چیست و بایستی چکار کنم ؟ ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +5 # اسماعیلی 1396-07-19 08:14
با سلام.
سیستم شما باید اسید شویی شود تا مشکل برطرف شود. احتمالا گرفتگی در مسیر می باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # زهره ازمشا 1396-07-23 05:11
با سلام.ما طبقه سوم هستیم هر طبقه دو واحد . سیستم موتورخونه هستش.گفتن مخزن سوراخ شده و عوض کردن اما همه رادیاتشون گرمه جز ما.حتی واحد بغل ما هم گرم شده.چندین و چند بار هم هواگیری کردیم .لازم به ذکره مدیر ساختمون شیر رادیاتای واحد ما رو یک روز زودتر باز کرد چون سردمون بود و بعد فهمیدن مخزن سوراخه و درست کردن.اون یک روز گرم بود.ممنون از پاسخ گوییتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # اسماعیلی 1396-08-22 09:57
سلام وقت شما بخیر
شیر های شوفاژ مربوط به ساختمان خودتان را از موتور خانه بررسی کنید
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # مظفری 1396-07-26 09:49
سلام خسته نباشین.میخواستم بدونم چرا رایاتور های شوفاژ رو زیر پنجره میزارن؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-07-28 17:02
سلام و عرض ادب ممنون.به دلیل اینکه معمولا سردترین مکان در اتاق نزدیک پنجره است و به علاوه از طریق درزهای آن ، امکان نفوذ هوا به داخل اتاق وجود دارد ، جایگاه و اندازه رادیاتورها باید با توجه به موقعیت پنجره مشخص شود. 
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +11 # علی قاسمی 1396-07-27 16:06
تمام رادیاتورها گرم میشوندبغیرازیکی لطفاراهنمایی کنید تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +7 # اسماعیلی 1396-07-29 08:46
سلام
در مرحله اول هواگیری کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # مهسا 1396-07-27 21:39
سلام. خسته نباشید. ما در منزل یک پکیج داریم که متصل به شش عدد رادیاتور است. امسال تعمیراتی داشتیم و سه تا از رادیاتورها را باز کرده و دوباره مجددا وصل کردیم. امروز با روشن کردن سیستم متوجه شدیم سه رادیاتور مجدد وصل شده گرم نمیشوند. هواگیری انجام شده اما مجدد مشکل وجود دارد. سه رادیاتور دیگر به خوبی کار میکنند. در ضمن در لحظه اول روشن کردن سیستم آب گرم وارد همه رادیاتورها شد اما سه رادیاتور معیوب به تدریج سرد شد و دیگر گرم نشد. لوله های منتهی به رادیاتورها هم سر است. علت چیست و چگونه قابل رفع است؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1396-08-01 08:14
سلام وقت شما بخیر.
اگر مشکلی در لوله ها نباشد. احتمالا ایراد از پمپ پکیج است. که ضعیف شدن آن سبب گردش نامطلوب آب می شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # جلال شریفی 1397-10-23 00:09
شیرهای برگشت چک گنید قطعا بسته هستن شیرهای پایین رادیاتور برگشت میباشد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اشتری 1396-07-29 09:33
ضمن عرض سلام و خسته نباشید در سیستم شوفاژخانه ما از مبدل حرارتی صفحه ای استفاده شده که چند روز پیش آب گرم مصرفی به هیچ وجه فشار نداشت و مجبور به اسید شویی مبدل شدیم الان فشار خوبی داره و لی آب گرم نیست ، مبدل خودش داغ است ولی آب در ساختمان ولرم است ، تمام شیرها هواگیری شده ، لطفا راهنمایی فرمائید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # اسماعیلی 1396-08-13 09:09
سلام وقت شما بخیر
دمایی آب گرم چند درجه است؟ اگر کم است ، آن را روی ۵۵ بگذارید. یا نهایت روی ۶۵.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # موسوی 1396-07-30 09:37
سلام و تشکر ما پنج تا رادیاتور داریم که دو تاش الان کاملا داغ هستند ولی سه تای دیگه متاسفانه گرم نیست، هواگیری هم کردم
علتش چیه پکیج هم تاچی هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +7 # اسماعیلی 1396-08-05 20:10
سلام وقت شما بخیر

علت های بسیاری دارد.
بسته بودن شیر یا گرفتگی شوفاژ یا لوله کشی یا تولید گاز شوفاژ
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # صادق 1396-07-30 20:14
با سلام شوفاز ما متور خونه هست تو آپارتمان 8 واحدی هستیم .شوفاز هواگیری کردم موقع هواگیری همش آب سرد میاد بیرون و شوفاژم گرم نمیشه مشکل از چی هست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1396-08-05 20:08
سلام وقت شما بخیر
تنظیم درجه شوفاژ موتور خانه و شیر های رادیاتور ها هم بالا و هم پایین یعنی رفت و برگشت را بررسی کنید. سعی کنید به طوری بفهمید که آب داخل شوفاژ میچرخد یا نه؟
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # نرگس 1396-08-01 20:53
سلام
خسته نباشید
ممنون می شم راهنمایی کنید ما الان خونه ای هستیم که صفر و نو هست و تازه می خواهیم رادیاتورها رو استفاده کنیم ...نصاب رادیاتور یه ماه پیش اومدو شوفاژ رو راه انداخت و رادیاتورها رو روشن کرد و تست کرد و تحویل داد...حالا نمی دونم مشکل کجاست که رادیاتورها اصلا گرم نمی شن ...آیا شیر آبی هست که باید باز کنم یا مشکل از جای دیگه هست؟ مشکل هواگیری هم نداره...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # اسماعیلی 1396-08-05 20:07
سلام وقت شما بخیر

شیر زیر دستگاه فقط باعث پر کردن اب سیستم می شود که باید عقربه دستگاه از یک کمتر نباشد و دو بیشتر نباشد و روی ۱/۵باید باشد . شما سیستم گرمایشی خانه را باید از روی دستگاه روشن کنید و دمای دلخواه تان را تنظیم کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # حامد 1396-08-05 12:39
سلام، خسته نباشید، در منزل 5تا رادیاتور داریم،ولی فقط دو تا که نزدیک پکیج هستند گرم ميشن،سه تاي ديگه که داخل اتاقها هستن و فاصله دارن کاملا سرد هستن،هواگیری هم کردم ولی تاثیری نداشت. لطفاً راهنمایی کنید ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # اسماعیلی 1396-08-06 08:37
سلام وقت شما بخیر
شیر های رادیات بررسی شود . هوا گیری کنید اگر مشکل حل نشد علت میتواند یا گرفتگی مدار سیستم یا تولید گاز خود به خود شوفاژ باشد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # احمدخانی 1396-08-06 09:43
سلام
من خونه را تعمییر کردم و لوله کشی را عوض کردم
چند روز پیش شوفازها را نصب کردیم ، همه گرایشان مناسب بود بغییر از یکی ،چندین بار هواگیری کردیم درست نشد( اصلا" گرم نشد)
تا از شیر خروجی شوفاژ را باز کردیم و صدای هواآمد و یه مقداری گرم شد
الان هنوز گرمایش خیلی خیلی کم تر از بقیه است ،چکار باید کرد
البته من فکر می کنم لوله باید یه مشکلی در این مسیر داشته باشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # اسماعیلی 1396-08-07 14:05
سلام وقت شما بخیر
شیر پایین شوفاژ را باز کنید تا آب بچرخد. این شیر با آچار الن شماره ۸ باز میشود. رفت و برگشت را بررسی کنید. دست خود را روی شیر شوفاژ بگذارید چک کنید که شیر پایین گرم میشود یا شیر بالای.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # رضا 1396-08-07 12:42
به نقل از اسماعیلی:
سلام
در مرحله اول هواگیری کنید

برا منم این سوال پیش امده لطفا جوابش رو به منم بده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1396-08-07 13:21
با سلام
لطفا سوال خود را واضح تر بپرسید تا همکاران ما در اسرع وقت پاسخگو باشند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # خلیلی 1396-08-12 12:01
سلام
علت چکه کردن اب از رادیاتور چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1396-08-13 09:10
سلام وقت شما بخیر
منبسط و منقبض شدن یا به عبارت دیگر سرد و گرم شدن رادیاتور، این اورینگ های سر شیر که پره ها با هم کوپل شدن ، کلا هر اورینگ یا هر واشر لاستیکی که در شوفاژ قرار دارد آب را رد میکند. اگر چند بار شیر رادیاتور باز و بسته شود پیچی که سفت کننده ی شیر است شل شده و باعث آب دادن شیر شوفاژ میشود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # عباس 1396-08-12 19:24
سلام.شوفاژهای منزل ما همگی گرم میشود.ولی شوفاژیکی از اتاق ها کمتر از بقیه گرم میشود.خود شوفاژ هم طرف شیرش بیشتر از طرف دیگر حرارت دارد.هواگیری هم کردم خوب نشد. بستن قسمتی از شوفاژهای دیگه هم تاثیری در گرمایش اون نداره.فکر میکنید علت از چیه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # اسماعیلی 1396-08-14 10:59
سلام وقت شما بخیر
گرفتی مدار . بسته بودن شیری که پایین شوفاژ قرار دارد، که با اچار الن باز و بسته می شود. شست و شوی رادیات .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # علی 1396-08-14 01:09
سلام
میخواستم بپرسم کلا شیر پایین شوفاژ برای چیه؟
آیا تغییر دادن مقدارش باعث تغییر گرمای اون رادیاتور میشه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # اسماعیلی 1396-08-15 09:08
سلام وقت شما بخیر
شیر پایین رادیات مثل شیر بالایی می ماند. کار آن باز و بسته شدن است. رادیات از روی پکیج تنظیم میکنند. اسم مشخصی دارد که به دما مربوط نمی شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # علی 1396-08-14 04:47
سلام وقت بخیر
ما شوفاژ کل ساختمون روشن کردیم و پمپ هم میزنیم
برای طبقه خودمون همه رادیاتورا هواگیری کردیم و همه شیر رادیاتورا باز نمیکنیم بعضی از رادیاتورای تو واحد خودمون ، تو هال پذیرایی با اینکه شیر رادیاتورا بسته هستن ولی وقتی پمپ روشن میکنیم بدنشون طوری داغ میشه و گرمایی داره نظیر وقتی که رادیاتور بازه درصورتیکه بسته هستن ولی وقتی پمپ خاموش میکنیم سریع بدنه سرد میشه
علت چیه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # اسماعیلی 1396-08-15 09:10
سلام وقت شما بخیر
شیر پایین رادیات را ببندید
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # عباس 1396-08-15 10:42
سلام ممنون از وقتی که میذارید برای سئوال ها....در رابطه با سئوال قبلی که گفته بودم راجع به گرم نشدن یکی از شوفاژ ها ...من اومدم وتقریبا ده دقیقه پیچ هوا رو باز گذاشتم گرماش یه کمی بهتر از قبل شد. آیا باید زمان بیشتری این کار رو بکنم تا هوا کامل خارج بشه یا باید پیچ اصلی رو باز کنم تا آب بیشتری خارج بشه یا اینکه اصلا باید کار دیگه ای برای هوا گیری انجام بدم. سئوال دیگه اینکه بستن آب ورودی بعضی از رادیات ها در بیشترگرم شدن بقیه اونها تاثیری داره یا نه.ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +4 # اسماعیلی 1396-08-16 09:42
سلام وقت شما بخیر
به این کار هواگیری رادیات میگویند. شما وقتی پیچ هوای رادیات را باز می کنید، اگر هوا داشته باشد، هوا بیرون می آید. اگر هوا نداشته باشد تنها آب بیرون می آید. هیچ تاثیری روی بیشتر گرم شدنش ندارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # کامران 1396-08-16 10:01
سلام خسته نباشی ساختمان که ماهستیم شش طبقه ودر هر طبقه چهار واحد و داری موتور خانه است کل ساختمان شوفاژ وابسته به موتور خانه دارن واحد ما هم پنج تا رادیاتور داره که بعد هوا گیر بجز یکی شون همش گرم شدن ولی فرداش دیدم که سه تاشون دوبار سرد شدن فقط یکیشون کار می کنه دوبار هواگیر کردم که درست شدن ولی همون یکی که روز اول کار نمی کرد باز گرم نشد یعنی موقع که هواگیری می کردم آب گرم ازش میامد بیرون ول همین که هواگیر تموم میشد دوبار سرد میشد سه تا دیگه که با هوا گیر گرم میشدن فقط یه روز کار میکرد الان حال حاظر فقط یکیشون درست حسابی کار می کن بقیشون فقط یه روز بعد هوای گیر گرم هستم
ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-08-17 14:51
سلام وقت شما بخیر
از باز بودن شیر های رادیات مطمئن شوید . و اگر مشکل حل نشود مسیر رادیات گرفته شده و کل مدار شست و شو و بررسی شود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # امیر 1396-08-18 13:28
سلام خدمتتان ببخشید من دوتا رادیاتور متصل به پکیج دارم.بالای رادیاتورها گرم میشه اما پایینش سرد و ولرمه.رادیاتها نو هستند و هواگیری هم کرده ام.میشه علتش رو بفرمایید؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-21 09:52
سلام وقت شما بخیر
شیر پایین رادیات که با اچر الن باز و بسته می شود را باز کنید و هواگیری مجدد انجام دهید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # رضا 1396-08-18 18:14
سلام. مرسی از پاسخگویی. بنده امسال کل مسیر را اسید شویی کردم. دو شوفاژ که از پکیج دور هستن کاملا مطلوب و یکنواخت داغ میشن، ولی دو شوفاژ تو سالن فقط سلول های اولشون یا فوقش دومیش داغ میشه!! شیر تخلیه را چک کردم و شیر هوا گیری اتوماتیک پکیج را شست و شو کردم که ظاهرا برای یه شب درست شد ولی باز هم مث سابق تنها سلول اول این دو تا شوفاژ داغ میشه. البته اگه حرارت را تا آخر ببرم بالا به صورت کاملا غیر یکنواخت کل شوفاژ گرم میشه ولی سلول اول دستو می سوزونه و آخری یه خرده گرمه!! مرسی لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-21 09:56
سلام وقت شما بخیر
بررسی کنید که خانه چند متر است و پکیج چند هزار توانایی این کار را دارد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # محمدی 1396-08-18 19:11
با سلام واحد نوساز می باشد تمام رادیاتور ها گرمه به غیر از یکی هواگیری کردم شیرش باز هستش و اب هم داخلش هست ولی رادیات سرده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-21 09:55
سلام آقای محمدی وقت شما بخیر
شیر پایین رادیات که با اچر الن باز و بسته میشود را باز کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جواد 1396-08-22 22:18
سلام فیلتر خروجی گرم کجاست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-27 10:28
سلام وقت شما بخیر
اگر منظور شما شوفاژ باشد که پایین پکیج بسته شده و اسم آن شیر صافی است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # صابری 1396-08-23 00:36
با سلام. شوفاژ اتاق خوابم جواب نمیداد با یک رادیتور پنلی ۱۲۰ عوض کردم.هواگیری هم کردم. اما نیمه پایین شوفاژ سرده و فقط نیمه بالا کمی گرم شده. علت چیه؟ سیستم موتورخانه هست. و یک مورد عجیب اینکه ظاهرا شیر پایین همه رادیاتورها داغتر از شیر بالاست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-27 11:24
سلام وقت شما بخیر
هوا گیری بشود . شیر ها بررسی شود. و اگر مشکل حل نشد . رادیات شست وشو شود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # وحید 1396-12-02 14:11
رفت و برگشت جابه جا بسته شده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # محمدرضا 1396-08-25 15:54
سلام
راسش رادیاتور های ابتدایی خوب گرم میکنن ولی رادیاتور های انتهایی خیلی ضعیف عمل میکنن علت چیه؟؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-27 10:41
سلام وقت شما بخیر
شیرهای رفت و برگشت، شیر پایین شوفاژ که با آچار آلن باز و بسته می شود بررسی شود و هواگیری کنید. اگر مشکل حل نشد مدار را به خوبی شست و شو دهید
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # خلیل 1396-08-27 03:16
سلام ممنون از راهنمائی تون، من شیر پایین را با آلن باز کردم و مقداری هوا اومد بیرون و شوفاژها گرم شدن
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-27 10:27
سلام. خواهش میکنم
خوشحالیم ازینکه مسئله برطرف شد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # farzin 1396-08-28 03:17
با سلام
رادياتهاي ما خوب گرم نميشن بجز يكيش ،البته اينم بگم ملايمه دماش ولي يكيش خوب كار ميكنه ،هوا گيري كرديم ولي جواب نداد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-08-29 13:52
سلام وقت شما بخیر
رادیات را شست و شو دهید. . شیر های رفت و برگشت رادیات و وضعیت پکیج نسبت به سیستم گرمایشی ساختمان را بررسی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مرتضی 1396-09-03 14:22
سلام وقت بخیر. رادیاتور های خونه ما گرم هست ولی داغ نمیشه.لوله ورودی که بصورت روکاره وقتی دست میزنی خیلی داغه ولی پره های رادیاتور گرم و درواقع درمقایسه با دمای لوله ورودی پره ها سرده.امکان داره شیر برگشت بسته باشه؟؟ ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-04 18:37
سلام وقت شما بخیر
شیر رفت و برگشت را بررسی کنید. ، رادیات را شست و شوی دهید. و هوا گیری کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # محسن 1396-09-04 10:50
با سلام ما 3عدد رادیات داریم که اونی که نزدیک پکیجه خیلی خوب گرم میشه ولی اتاق خوابها رادیاتشون پایینش سرده و هر دو شیرشون هم گرمه هواگیری هم شب قبلش انجام شده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-05 15:03
سلام وقت شما بخیر
رادیات و مدار کنترل شیر رفت و برگشت را شست و شو دهید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # محمد 1396-09-05 00:05
سلام وقت شمابخیر
منزل مادوطبقه هست رادیاتها گرم میشونداما
دمای خانه سردهست وهواگیری هم کرده ایم
لطف کنید و راهنمایمان کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-06 09:10
سلام وقت شما بخیر
رادیات گرم میشود که حد توان رادیات گرم شدنش است . شما باید رادیات اضافه کنید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # زیدی 1396-09-06 00:02
سلام پکیج بی ان دارم خیلی خوب کار میکنه گرمای مصرفی خوب گرمای رادیاتورها اولیها خوبه داخل اتاق که دور تره گرمای کمی داره ولی شیر رفت و برگشت زیر پکیج خیلی داغه هوا گیری هم کردم ولی تاثیری نداشت ممنون میشم راهنمای کنی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-07 14:20
سلام وقت شما بخیر
مسیر رادیات و خود رادیات را شست و شو دهید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # علی متین 1396-09-06 21:45
سلام ما از پکیج دیواری استفاده میکنم که خدارو شکر مشکل نداره رادیاتور هم به مقدار و ابعاد هر اتاق به طور استاندارد هست رادیاتورها هم داغ میشود ولی خونه باز هم سرد میشه وقتی یه پنجره باز میشود یا درب ورودی هوای اتاق با هوای بیرون رابطه میدا میکند رادیاتور ها داغتر شده و خانه رو به گرم شدن میرود ولی بعد از یه مدت دوباره هوای خانه سرد میشد که مجبور میشیم یه پنجره باز کنیم تا هوای بیرون وارد شود با این کار دوباره رادیاتورها داغتر شده و خونه رو به گرم شدن میرود مشکل از کجاست لطفا راهنمایی بفرمایید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-10 22:02
سلام وقت شما بخیر
پکیج مشکل دارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی متین 1396-09-06 21:53
سلام وقت بخیر ما هم پکیجمون سالمه هم رادیاتور به تعداد استاندارد داریم ولی باز هوای خونه گرم نمیشه تا پنجره یا درب ورودی رو باز میکنیم رادیاتورا داغتر شده و خونه گرم میشه ولی بعد از یه مدت دوباره خونه سرد میشه البته رادیاتورها گرم (داغ)هست ولی باز هوای خنه رو به سردتر شدن میره با باز کردن پنجره یا درب ورودی به مدت کوتاه رادیاتورها داغتر شده و دوباره خونه گرم میشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1398-02-13 17:26
سلام اگه رو رادیاتورا شیر ترموستات هست
بازش کنید و از یجایی به پکیج هوا برسونید
احتمالا پکیج هوا نداره و خاموش شدنش به این علته
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علي 1396-09-07 00:06
سلام و خدا قوت
از كامنت ها ملاحظه ميشود كه دلسوزانه وقت ميگذاريد و جدا سپاس و...
مشكل خانه ما؛
اپارتمان را بازسازي كرديم؛ شوفاژ حمام حذف و حوله گرم كن و يكي ديگر از شوفاژها نيم متر جابجاشد.
پس از هوا گيري تخصصي ديديم شوفاژ جابجا شده كار نميكند!. شوفاژكار امد و پمپ موتور خانه را زد، اين شوفاژ درست ولي دو شوفاژ خوابها ديگر گرم نميشوند. چندين بار هواگيري تخصصي شد، پيچ رفت و برگشت(الني) را هم كمتر كردم ولي انها گرم نشدند.
پس از چندين بار احضار لوله كش ميگويد رسوب دارد كه سال قبل اصلا چنين مشكلي نبوده.
تازه بدون پمپ يكي كار نميكند ولي با روشن كردن پمپ دو تاي ديگر از كار مي افتد. طبقه سوم هستيم.
درود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-11 20:28
سلام وقت بخیر
لوله کش درست تشخیص داده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مهرداد 1396-09-07 09:15
با سلام و احترام
وقتی شیر پایین را باز میکنم ار دور پیچ آن آب چکه میکنه چطوری رفع مشکل کنم ؟ با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-09-09 15:39
سلام وقت شما بخیر
باید شیر باز شود و اورینگ مورد نظر تعویض گردد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # چوبدار از آمل 1396-09-10 14:45
سلام
منزل من دوبلكس متاسفانه پكيج به اشتباه طبقه دوم نصب شده
رادياتورهاي طبقه اول يعني زير طبقه پكيج اصلا گرم نميشود چه راه حلي پيشنهاد مي دهيد
البته سال اول كمي گرم ميشد ولي امسال كه سال دوم اصلا
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-14 01:23
سلام وقت شما بخیر همراه خوبمون از آمل سر سبز
باید بدانیم پکیج چه مارکی و با چه ظرفیتی هست و متراژ خانه ی شما چند متر هست . شاید احتیاج به پمپ کمکی برای پکیج باشد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مهدی 1396-09-14 11:05
یا سلام و احترام

ضمن تشکر از پاسخ به سولات، اینجانب به تازگی گازکشی کرده و سیستم گرمایش را به تاریخ 96/9/12راه اندازی کردم متراژ خانه 133 متر میباشد نوع کنتور گاز G4 و پکیج 24 هزار کلاس X آریستون(2017) و دوتا رادیاتور 140 سانتیمتری در هال و پذیرایی و برای اتاق خواب های 12 متری رادیاتور 1 متری نصب کرده ام(در مجموع 4 رادیاتور به متراژ 4/80) البته فروشنده پکیج و رادیاتور پس از مشاهده حضوری و مشاوره گفتند اتاق خوابها 60 سانتیمتری هم جواب میدهد ولی اینجانب 1 متری نصب کردم حالا پس از یکی دوروز نصب پکیج و رادیاتورها به نظرم دمای محیط مخصوصا اتاق خوابها مطلوب و مطبوع نیست هر چند نصاب میگویند پس از چند روز گرمایش مطلوب خواهد شد؟؟؟نوع لوله پلیمری میباشد و هر 4 رادیاتور به توصیه نصابهای شوفاژ بصورت رفت و برگشتی یعنی ورودی از سمت چپ بالا و خروجی از سمت راست پایین.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مهدی 1396-09-19 17:46
خواهشمندم بعلت عدم اطلاع اینجانب بصورت مفصل پاسخ دهید دلیل عدم گرمایش مطبوع چه میباشد؟لوله پلیمر؟مسیر ورودی و خروجی در رادیاتورها؟؟ کنتور گاز G4؟؟خود پکیج؟؟ بزرگی یا کوچکی رادیاتورها؟؟ و سوال آخر بهترین مسیر وردی و خروجی آب در رادیاتورها کدام است؟؟؟
بعلت کمبود فضا برای درج محتوا طی دو پیام ارسال میشود؟؟
لطفا پاسخ برای اینجانب ایمیل شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-19 17:47
سلام وقت شما بخیر دوست عزیز ممنونیم از همراهی شما.
رادیات متری رادیات خوبی به نظر نمی رسد. پس مقدار کالری کمتر به مقدار کالری رادیات پرها هست . ولی حالا شما نگاهی به اتاق بندازید ببینید فاصله پکیج تا اتاق خواب چه قدر هست اگر زیاد باشد یعنی بالای ۳۰ متر دستگاه پمپش جواب گو نیست.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جلال شریفی 1397-10-22 23:59
متوجه نشدم .. این سوال بود یا جواب؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جلال شریفی 1398-04-18 11:13
سلام علتهای زیادی داره مثلا گیر بودن کیت شیرسراهی خرابی و گیرپاژ پمپ مسدود بودن مسیر و عمل کردن بای پس .. ودر اخر اینکه پکیج سرویس شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # هادی 1396-09-15 17:20
سلام وقت بخیر
پکیچ بوتان دارم همه رادیاتورها گرم میشن بجز یکی که قسمت انتهایی اون خوب گرم نمیشه درواقع شیر ورودی و خروجی رادیاتور گرمه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-20 09:48
سلام وقت شما بخیر
شیر های رادیات را بررسی کنید و هواگیری نیز انجام بدهید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +3 # رها 1396-09-17 00:37
سلام.ی دو ماه هست پکیج نصب کردیم الان ی ۵ روزی میشه یکی از رادیاتورها ی سمتش گرمه یعنی ۳تا از پرهاش . بقیش سرده واز شیر پآیین رادیاتور آب چکه میکنه اولش کم بود از وقتی زیاد شده این مشکل بوجود آمده ولی بقیه رادیاتورها گرمه ممنون راهنمایی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-20 09:53
سلام وقت شما بخیر
هوا گیری کنید و شیر های رادیات را بررسی کنید که باز باشد و حتما برای جلو گیری از نشتی فشار شوفاژ را بالا ببرید تا بر اثر گرمای رادیات نشتی بند بیاید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # عليرضا 1396-09-17 18:59
با سلام و خسته نباشيد ما لوله هاي از موتورخانه به منبع انبساط براي كل ساختمان را عوض كريم بعد از عوض كردن لوله ها و روشن كردن متورخانه تمامي شوفاژهاي طبقه سوم سرد است با وجود هوا گيري هم باز درست نشد ولي لوله هاي رفت و برگشت مربوطه در موتورخانه داغه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-21 14:53
سلام وقت شما بخیر . ممنونیم از همراهی شما.
لوله های موتور باید خانه بررسی بشود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مصطفی 1396-09-18 05:09
سلام دمای عادی رادیاتور چقدر است، چون گرما دارد اما احساس میکنم کم است و خانه سرد است، برای هوا گیری همان پیچی بزرگی که با فرانسه درمی آید و داخلش پیچ دوسوی بزرگی دیگری است را باید باز کنیم؟ دوتا اب چگید اما دوتا نچکید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-21 14:56
سلام وقت شما بخیر
شیر های رادیات را بررسی کنید که بالا و پایین همه باز باشد و هوا گیری آن پیچ دو سو را نیز باز بگذارید تا آب بیاید .
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امیرحسین 1396-09-18 19:15
سلام خسته نباشید پکیج هایمن کاملا داغ هستند اما خونه خیلی سرده علت چی میتونه باشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-19 08:23
سلام وقت بخیر
اگر رادیاتورکاملا داغ هستند ولی خانه سرد است دو دلیل عمده میتواند داشته باشد:
1. تعداد رادیاتورها با توجه به مساحت خانه کم است
2. اتلاف انرژی در خانه زیاد است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # جواد 1396-09-18 22:41
سلام . وقت بخیر
پکیج ما شیر های آب گرم و خوب گرم میکنه اما شوفاژ را خوب گرم نمیکنه شوید که الان با این هوای نسبتا سرد خونه مون کاملا سرده
ممنون میشم راهنمایی کنید چه اقداماتی باید انجام دهم تا بدونم چه ایرادی داره ؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-21 14:58
سلام وقت شما بخیر
شیر های رادیات بالا و پایین را بررسی کنید که باز باشد . سه راه صافی پایین پکیج نیز تمیز شود . و هوا گیری رادیات انجام بدهید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسن 1396-09-22 20:22
سلام خسته نباشین من پکیج ایران رادیاتور استفاده میکنم روی 1/7بار تنظیم کردم هواگیری هم کردم پکیج روشن میشه دما هم رو هشتاد میاد ولی رادیاتورا اصلا گرم نمیشه و لوله ای ورودی و خروجی رادیاتوراهم سرده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-10-01 12:17
سلام وقت شما بخیر
پکیج نیاز به بررسی کامل و تعمیر دارد. عوامل مختلفی تاثیرگذار هستند که فقط با بررسی حضوری و چک کردن همه ی موارد میتوان راه حل را مشخص کرد
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # محمد 1396-09-24 13:35
سلام. شوفاژهای ما کار میکنند و کاملا گرم هستند . ولی آب داخل شیرهای آب مثل ظرفشویی و حمام گرم نیستند. خواستم راهنمایی کنید و دلیلش چی می تونه باشه.
مچکرم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-30 14:31
سلام وقت شما بخیر
شیر موتوری دستگاه شما خراب است. برای حل مشکل آن را تعمیر کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # زینب 1396-09-25 09:42
سلام وقت بخیر
بدلیل پوسیدگی لوله کشی داخل ساختمان سیستم لوله کشی شوفاژ سال گذشته از لوله های داکت قطع شد و امسال مجددا لوله کشی روکار کردم . رادیاتورها یکی کاملا نو و یکی حدودا سه سال پیش خریداری کردم . دو روز اول رادیاتورها خوب گرم شده بودند اما بعد از اینکه همسایه طبقه پایین هم لوله کشی داخلی رو دوباره انجام داد چند روزی رادیاتورها سرد شد و بعد از هواگیری از طریق لوله های کنارشوفاژ و همینطور خود رادیاتور کمی رادیاتورها گرم شد اما دائما درحال گرم و ولرم شدن بود تا اینکه بعد از دوسه روز کاملا سرد سرد شده و الان هم علیرغم اینکه دوباره هواگیری از طریق لوله های کنار رادیاتور انجام شده و رادیاتورها برای چند دقیقه خیلی خوب داغ شد اما مجددا کاملا سرد سرد شده. تکنسین مربوط می فرمایند که چون واحد بغلی رادیاتورهای خود را جمع آوری کرده و گردش آب وجود ندارد این مشکل به وجود آمده . لطفا بزرگواری فرموده و راهنمایی فرمایید .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-09-29 09:33
سلام وقت شما بخیر و ممنون که سوالات خود را با ما در میان میگذارید
شیر های پایین رادیات که با اچار الن باز و بسته می شوند را ببینید باز هستن یا خیر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علیرضا 1396-10-22 11:15
سلام پکیج تک مبدله بوتان داریم که بعداز هواگیری همچنان رادیاتورها سرده پکیج کارمیکنه ولی شوفاژ گرم نمیشه فقط وقتی آب گرم مصرفی رو بازمیکنم با گرم شدن آب شوفاژاهم گرم میشه پمپ هم سالمه ممنون میشم راهنمایی کنین
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # اسماعیلی 1396-10-26 11:23
سلام وقت شما بخیر
احتمالا مدارکثیف است. مدار یا رادیاتورها را شست و شو دهید تا مشکلتان حل شود.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسین 1396-11-24 15:15
سلام جناب اسماعیلی
ممنونم بابت پاسخگوییتون
مدار یا رادیاتورها رو چطوری شست و شو کنیم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-26 11:14
سلام وقت شما بخیر
شستشو توسط شخص فنی باید صورت بگیره
به هرشکل آب سرد را یکبار وارد مدار رفت و یک بار وارد مدار برگشت میکنید
تک تک رادیاتورها را یک بار باز کنید تا تخلیه بشوند.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مصطفی 1396-10-27 21:00
سلام جناب اسماعیلی.
پکیج پس از مراجعه تعمیرکار و تعویض بورد با بورد نو اکنون با مشکل پر کردن دائم هوا در رادیوتورها مواجه است و با چند بار مراجعه تعمیرکار (و حتی با انجام توصیه وی مبنی بر نصب هواگیر خودکار روی رادیاتور) با مشکل مواجه است. پکیج ایران رادیاتور 4 سال کارکرده است. بار دستگاه تا 3.5 بالا میرود و با باز کردن شیر تخلیه بار هوای بیشتری میگیرد و رادیاتورها سرد میشوند و مجبوریم دوباره هواگیری کنیم و ...
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-01 09:56
سلام وقت شما بخیر
مبدل سوراخ نشده است. منبع انبساط باد دارد . رادیاتورها یا حوله خشک کن نشت ریز دارد و احتمالا حوضینگ پمپ شکسته باشد و شلنگ های زیر پکیج سوراخ ریز داشته باشد. بررسی کنید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سهیل 1396-11-03 17:32
سلام خونه ما یه ساختمان سه طبقه است که دارای موتور خونه است . طبقه سوم یه دو سالی خالی بوده امروز بعد از دوسال رادیاتور رو روشن کردم و با هواگیری درست نشد و رادیاتور رو از مدار خارج و باز کردم و شستشو دادم که خیای وضعش خراب بود و انگار شکلات مایع ازش بیرون میومد ولی نگرفته بود و اب به خوبی داخلش در جریان بود قبل از اینکه نصبش کنم خواستم بببینم وضعیت اب لوله ها به چه شکل هستش برای همین شیر رادیات رو باز کردم همون مایه منتهی همون رنگ منتهی رقیقتر ازش بیرون میومد حالا میخوام بدونم اب کل لوله های رادیات رو چطور میشه تخلیه کر؟ یه شیر فلکه داخل موتورخونه هست که وقتی بازش میکنم اب همین رنگی میاد بیرون ایا اون شیر فلکه برای تخلیه اب رایاتور ها و لوله اب داغ هست و ایا برای تخلیه باید موتور خونه و پمپ اب و رکلاتورها خاموش باشه ؟؟؟ پیاشاپیش ممنون از راهنمایی شما
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-11-10 14:34
سلام وقت شما بخیر
موتورخانه دو شیر اصلی بعد از دیگ دارد که یکی رفت و دیگری برگشت است. اگرمیخواهید آب رفت و برگشت را خالی کنید باید بعد از شیرهای بزرگ، شیر تخلیه بزارید تا آب رفت و برگشت خالی شود. و اگر میخواهید آب موتورخانه را تخلیه کنید کنار دیگ شیر تخلیه دارد که قبل از آن باید مشعل و آب سرد ورودی قطع بشود. در این عملیات اگر اشتباهی شود امکان ترکیدن لوله وجود دارد.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # روح اله 1396-11-07 13:38
سلام جناب اسماعیلی
به کمکتون احتیاج دارم
من یه واحد 134 متری دارم که دورترین رادیاتورش 21 متر فاصله داره از جعبه کالکتور و همه لوله های رادیاتورها 16 هست
پکیج 24000 می باشد
رفتم رادیاتور بخرم فروشنذه گفت اون خواب که 21 متر رادیاتورش فاصله داره حتما سرد خواهد بود با توجه به فاصله و سایز لوله16 ، باید حتما پکیج رو عوض کنی و بجاش 28000 بخری
با توجه به اینکه هنوز چیزی رو نصب نکردم به نظر شما فروشنده درست میگه ؟ آیا فاصله یک طرفه 21 متر ایجاد مشکل میکنه تو سرعت آب گرم درانتهای مسیر و رادیاتور خوب گرم نمیشه؟
واقعاً ممنون میشم اگه راهنماییم کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-17 08:54
سلام وقت شما بخیر
درست است.
بلندی مدار منهای از دست دادن دما در موقع گردش به دلیل بلندی مدار فشار کاهش میابد.
و کار کرد ضعیف هم ميتواند از عواقبش باشد. تعویض دستگاه باید بررسی و موقعیت و کلیت مدار باید بازدید شود.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # محسن 1396-11-08 01:17
سلام ، از تعداد چهار عدد رادیاتور واحد ، دو تایی که داخل پذیرایی هستند گرم نمیشه و البته فشار آب پکیچ هم حدود ۱ است ، خواستم بنده رو راهنمایی بفرمایید مشکل میتونه بخاطر فشار کم باشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-17 08:52
سلام وقت شما بخیر
گرفتگی مدار گرمایش این مشکل را ایجاد کرده است.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # خیری 1396-11-08 16:22
سلام
سلام آپارتمان ما چهار طبقه و هشت واحد داره که همگی به موتورخونه مرکزی وصل هستن، واحد ما که طبقه سوم هست همه شوفاژ هاش داغ میشن جز یکی خود به خود گاهی داغه گاهی ولرم، که البته یک ماه پیش اونم داغ داغ بود ولی الان نه
راستی شیرهای آب آشپزخانه توالت و حمام هم کاملا داغ نیستند
ممنون میشم اگه راهنمایی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-07-29 10:08
سلام وقت بخیر..اون رادیات که گرم نمیشه باید شسته بشه...یا معیوب شده..درجه گرمایش آب مصرف از متور خانه باید تنظیم بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعيل طريقي 1396-11-09 14:43
سلام
رادياتورهاي ما هوا گيري شده اند ولي باز هم نيمي گرم و نيمي از پره ها سرد هستند بيشتر قسمت پايين سمت راست - با خواندن مطالب شما حدس مي زنم نياز به اسيد شويي داشته باشد
چگونه رادياتور هارا اسيد شويي كنيم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-17 08:47
سلام وقت شما بخیر
خیر به اسید شویی نیازی نیست. فقط مدار را با آب شست و شو دهید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مسعود 1396-11-13 15:29
سلام و عرض ادب
مشکلی که من با سیستم گرمایشی منزل دارم
۱ - حوله خشک کن در حمام اصلا گرم نمیشود علیرغم هواگیری آن .
۲ - فشار پکیج مرتب بالا میرود .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # اسماعیلی 1396-11-24 15:11
سلام وقت شما بخیر
گرفتگی مدار در این موارد مشکل آفرین است. آن را بررسی کنید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حسام 1396-11-23 19:16
با سلام
ما سوفاژ خونه مرکزی داریم
۲ عدد رادیاتور در منزل ما هست
وقتی رادیاتور شماره ۱ رو کامل باز میکنیم .رادیاتور ۲ سرد میشود
وقتی رادیاتور ۱ را نیمه باز میکنیم رادیاتور ۲ ولرم میشود
هواگیری کامل انجام شده.۱ بار کامل رادیاتور شماره ۲ را باز کردم.از شیر ورودی تا ۱ دقیقه اب سرد می امد سپس جوش شد.دوباره رادیاتور رو بستم .نیم ساعت اول داغ داغ بود.مجددا ولرم شد
لطفا راهنمایی فرمایید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1396-11-25 08:37
سلام وقت شما بخیر
واحد شما در طبقات بالایی واقع شده است؟
این مسئله در اکثر اوقات بدلیل گردش کم آبگرم بوجود می آید.
پمپ‌ سیرکولاتور قدرت کافی را ندارد یا دمای آبگرم دیگ موتورخانه پایین می باشد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود -1 # گندمي 1396-11-24 20:42
سلام وقت بخير
بدليل تعمير موتور خونه رادياتور ما سرد شد وقتي درست كردن گفتن هوا گيري كنيد ما انجام داديم ولي وقتي پيچ هواگيري رو ميبنديم رادياتور سرد ميشه ميخواستم بدونم دليلش چي هست اينجوري نبود از وقتي تعمير كردن موتور خونه رو ديگه گرم نشد خيلي ممنونم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1396-11-26 12:00
سلام وقت شما بخیر
گرفتی مدار از مشکلات این مورد است.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # حسین 1396-12-07 17:44
سلام پکیج ما روشن میشه ولی آب گرم وارد رادیاتها نمیشد رادیات ها را سرویس هم کردیم اشکال کجاست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # مهدی زهره وندی 1396-12-12 12:51
سلام وقت شما بخیر
رادیات ها باید کامل باز و شسته شوند. نه اینکه روی کار سرویس شود.
پمپ هم باید تست شود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مسعود 1397-01-29 18:32
با سلام
پکیج نو هست و تازه دوسه روز هست راه اندازی شده دو روز اول همه رادیات به درستی گرم میشدن و هیچ مشکلی نبود اما از روز سوم رادیات هایی که همه در یک سمت هستن سرد شدن و رادیاتهای سمت دیگر درست کار میکنن.
همه شیرها و شیرهای ورودی رادیاتها باز هستن هواگیری هم انجام شد تنظیم فشار هم ۲بار هست اما درست نشد.
شیر ورودی یکی از رادیات ها را بستم و پیچ هواگیری را باز کردم متوجه شدم شیر پایینی ب تدریج داغ میشود اما تاثیری در رادیات نداره شیر بالارو ک باز کردم شیر پایینی باز سرد شد.
به نظر شما مشکل از چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-04-01 19:15
باسلام وخسته نباشید
سیستم لوله کشیتون کلکتوری هست. آیا در سیستم لوله کشی رفت و برگشت را جابجا زدند؟ میتونید با تماس گرفتن با شماره های موجود در سایت اطلاعات بیشتری بگیرید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احسان 1397-02-21 11:37
ممنون از مطالب بسیار آموزنده و جالبی که مقاله کردید
نیمه بالای منبع دوجداره شوفاژخانه داغ و نیمه پایین سرد است رادیاتور شوفاژ داغ ولی آب مصرفی سرد است این مشکل چگونه رفع میشود لطف کنید منو راهنمایی فرمائید باز هم ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جلال شریفی 1397-10-29 10:49
سیستم هوا دارد یا شیرهای رفتو برگشت ایراد دارد باید توسط متخصص برسی شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # یزدی 1397-07-20 19:56
سلام وقت بخیر
ساختمان ما ۳ طبقه ۶ واحد هست من طبقه سوم هستن چند روز پیش شیر های موتور خونه مربوط ب شوفاژ رو بازکردیم
همسایه روبرویی ما شوفاژش گرم هست ولی شوفاژ من حتی بعد از عوا گیری گرم نیست واز یکی از شوفاژ ها فقط آب سرد میاد بیرون بقیه شوفاژها آب وهوایی بیرون نمیاد
علتش چیه
پمپ موتور خونه هم سالمه طبقات روبرویی شوفاژشون گرم هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-07-23 09:36
سلام وقت شما بخیر
به احتمال زیاد یکی از خط های شوفاژ مسدود هست. یعنی احتمال بریده شدن کشویی شیر داخل فلکه وجود دارد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # آرام از شیراز 1397-07-22 10:13
در تابستان همراه با نوسازی، پکیج آپارتمانمان را بعداز ۱۰سال تعویض کردیم و مدل بوش ۲مبدله کار گذاشتیم. نصاب شیر ورودی آب به رادیاتورها را بست و گفت باید ابتدای پاییز رادیاتورها سرویس کنید وگرنه آشغالهای آنها وارد پکیج می شوند؛ با توجه به تجربیات فراوان و راهنمایی های با ارزشتون؛ میخواستم ببینم آیا نظر شماهم همین است؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-07-24 09:09
سلام وقت شما بخیر
بله امکان آن هست ولی راهش سه راهی توری دار هست که در راه برگشت پکیج نصب میشود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # شیردل 1397-07-25 00:07
سلام وقتتون بخیر
ما در طبقه چهارم هستیم کل ساختمان چهار طبقست
که سیستم گرمایشی موتور خونه و شوفاژ هست
اب داغ برای شوفاژ تا طبقه پایین امده است و دو عدد لوله به عنوان رفت و برگشت اب شوفاژ امده است که در طبقه سوم اب داغ است و همان اب انتقال پیدا میکند به طبقه بالا اما وقتی به بالا میرسد اصلا اب ندارد
لطفا کمکمون کنین ممنونم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-07-27 07:41
سلام وقت شما بخیر
احتمالا آب از منبع انبساط به موتورخانه نمیرسد. و شاید لولای انبساط گرفته باشد. هد پمپ پایین است. یا پمپ مشکل ندارد. انتهای خط لوله ها باید شیر هواگیر باشد احتمالا هوا دارد.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سیما 1397-07-26 16:26
سلام وقت بخیر. میخواستم شوفاژ رو روشن کنم اما پیچ کنار شوفاژ رو که چرخوندم آب وارد شوفاژ نشد. بعد از شش ماه چجوری باید شوفاژ مجدد راه اندازی بشه؟
ممنون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-07 08:32
سلام وقت شما بخیر
ابتدا باید شیر هوا گیری را باز کرد. تا مشکل تان برطرف شود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # ساناز 1397-08-08 02:58
با سلام
متاسفانه قسمت پایین یکی از رادیاتور های منزل ما گرم نمیشه.رادیاتورها نو هستند
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-09 12:01
سلام وقت شما بخیر
شیر برگشت به احتمال زیاد باید بسته باشد. که مشکل ساز است. آن را کامل باز کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # محمد ک 1397-08-08 22:13
سلام پکیج ایران رادباتور هست هوا گیری کردم روشن میشه ۵ دقیقه کار میکنه همه پکیج ها داخل خونه هم گرم میشه ولی هر از ۵ دقیقه یکبار روشن میشه منظورم اینکه قطع و وصل میشه علت چی هست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Omid hadadi 1397-10-16 14:46
سلام اگه رادیاتورها و آب گرم درست هست و مشکلی توگرمایش ندارید پکیج هم درست کار میکنه ایرادی نیست و دستگاه روی ترموستاتی که تنظیم شده داره عمل میکنه و روشن و خاموش شدنش عادی هست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سعید 1397-08-10 11:14
سلام وقت بخیر
میشه بفرمایید هنگام هواگیری، پکیج باید روشن باشه یا خاموش؟و دیگه اینکه یک رادیاتور 80 سانت تو اتاق 12 متری هست ولی اتاق گرم نمیشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-11 20:06
سلام وقت شما بخیر
موقع هواگیری ، پکیج باید خاموش باشد و بعد از هواگیری بار پکیج را روی یک ونیم بیاورید. بعد پکیج را روشن کنید و اگر رادیاتور اتاق را گرم نمیکند رادیاتور بزرگتر بگذارید و اگر پنجره و یا کانال کولر در اتاق استفاده میکنید، راه ورود باد را به داخل اتاق مسدود کنید تا اتاق گرم بماند.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سعید 1397-08-10 11:22
با سلام و خسته نباشید
میشه راهنمایی کنید فشار دستگاه باید روی چند bar باشه و چرا گاهی اوقات از 1 میاد پایینتر؟و چطور تنظیمش کنم که پایین نیاد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # اسماعیلی 1397-08-11 20:04
سلام وقت شما بخیر
باید روی یک ونیم بار باشد و اگر بار کم میکند یا نشتی دارید باید نشتی ها را درست کنید.
موفق باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حمید رضا قربانی 1397-08-13 19:57
با سلام اگر در کنار توضیحات از نمایش تصویری ( ویدئو ) استفاده میکردید تا مطالب با دیدن فیلم بهتر تفهیم بشود خیلی خوب می شد . با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-14 08:45
سلام و وقت بخیر
ممنون بابت پیشنهادتون
به مرور زمان این کار را در دستور کار همکاران تولید محتوای سایت قرار میدهیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سدامد 1397-08-13 22:28
سلام.
ما شوفاژ مرکزی داریم. از ۴ تا رادیاتورمون یکیشون گرم نمی شه. البته چند بار شیر هواگیری رو باز کردم که باعث می شه آب گرم بیاد توی رادیاتور ولی توی حالتهای دیگه نمی شه. شیر رفت و برگشت هم هر دو باز هستند. لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-17 11:45
سلام وقت شما بخیر
شیر رفت بقیه رادیاتورها را ببندید و رادیاتوری که گرم نمیشود را باز بگذارید. وقتی گرم می شود شیر بقیه را نصفه باز کنید . احتمالا رادیاتور دور است یا لوله رادیاتور لوپ کار شده و پمپ نمی رساند.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا 1397-08-15 16:12
باسلام ما موتورخانه مدار باز داریم و چندین بار رادیاتورها را هواگیری کرده ایم ولی باز نصف بدنه هر رادیاتور سرد است مشکل از کجاست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-17 11:54
سلام وقت شما بخیر
هوا داخل سیستم شلاق کرده. موقع هواگیری باید پمپ برگشت را خاموش کنید. اگر باز هم درست نشود باید از داخل موتورخانه منبع را هواگیری کنید.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سعید 1397-08-16 09:53
سلام و عرض ادب . تمام رادیاتورهای موجود در منزل ما گرمه گرمه فقط یه رادیاتور تقریبا گرم هست مثل رادیاتورها دیگه گرم نمیکنه . هواگیری هم انجام شده و عملا هوایی داخل هیچ کدام از رادیاتورها نیست میشه راهنمایی بفرمایید مشکل اون رادیاتوری که زیاد گرم نمیکنه چی میتونه باشه ؟ ممنون و تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اسماعیلی 1397-08-17 11:52
سلام وقت شما بخیر
درباره رادیاتوری که خوب گرم نمیشود، احتمالا آخر خط لوله کشی هست. و پمپ نمیرساند. چند ساعت دو تا از رادیاتورها را ببندید. آن رادیاتور هم مثل رادیاتورهای دیگر گرم میشود. اما اگر از پکیج استفاده میکنید. برای آن واحد ضعیف است. و اگر موتورخانه دارید پمپ ضعیف است.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Elham 1397-08-19 13:02
سلام.وقت بخیر.
ما ۵تا شوفاژ داریم تو خونه که همه هواگیری شدن ولی فقط یک شوفاژ گرمه.بقیه گرم نمیشن یا اینکه برای چندساعت گرم می مونن بعد دوباره سرد میشن.اپارتمان ما سه طبقس و گرمایش از موتورخونه.بقیه طبقات همچین مشکلی ندارن.باید چیکار کنیم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-08-23 10:31
سلام پمپ برگشت موتورخانه یاهرزکارمیکندیاضعیف است بایدپمپ روبازدیدکنیدببینیدگوپلینگ ویاپروانه سالم هست یانه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سپهر 1397-08-22 00:31
باسلام پکیج ما ایران رادیاتور هست پارسال زمان دوش شوفاژهای تمام اتاق ها سرد میشدن بعد از اومدن سرویس کارطوری تنظیم کردن که الان زمان دوش شوفاژها داغ میشن ولی در حالت عادی ما گرما رو حس نمی کنیم وشوفاژ ها ولرم وتمام شوفاژ هارو هواگیری کردیم.
ممنون اگه پاسخگو باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-08-27 14:32
سلام.مبدل باید رسوب گیری شود وntcچک شود درصورت لزوم تعویض شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امیر 1397-08-23 23:21
سلام
آپارتمان ما 16 واحد و 4 طبقه هست که واحد ما طبقه اول (روی موتورخانه) هست ولی رادیاتورها بعد از مدتی ولرم میشه و خونه سرد میشه درحالیکه طبقات دیگه چنین مشکلی ندارند
با مدیر ساختمان که مطرح کردیم میگه مشکل اینه که واحد های طبقه اول به موتورخانه نزدیکن و بنابر این گردش آبشون خوب انجام نمیشه وفقط وقتی خوب گرم میشه که پمپ روشن باشه که اونم نمیشه همیشه روشن باشه
آیا ایشون درست میگه و اینکه ما چکار میتونیم بکنیم؟
با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-08-28 15:20
سلام بله ایشون درست ميفرمايند راه حل دیگری نیست.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-09-09 08:23
سلام راه حل همانی است که مدیر ساختمان گفته است باید پمپ کار کند و اگر می خواهید مصرف کاهش پیدا کند روی خط واحدی که سرد است پمپ جدا نصب شود که پمپ اصلی دائم روشن نماند .
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Arezoo behzadi 1397-09-17 10:01
سلام وقت بخیر یکی از رادیاتور ها نصفه گرم میشه باتوجه به اینکه ما موتورخانه داریم بستن شیر رادیاتور برای هواگیری کافیه یاباید از موتورخانه بسته بشه باتشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-09-17 11:21
سلام وقتتون بخیر. نباید شیری بسته شود و باید پمپ برگشت را خاموش کنید و بعد از هواگیری روشن کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # سعید 1397-09-22 19:37
سلام ، یه بار پیام دادم ، مثل اینکه نیومد ، از خدمات شما در این سایت بسیار باید تشکر کرد ، پکیج ما سیگما هستش ، آب مصرفی را داغ میکنه ، ولی آب شوفاژ ها را نه ، با باز کردن شیر آب روشن میشه ، ولی شوفاژ ها نمیشه ، ظاهرااا پمپش کار میکنه و میچرخه ، ممنون میشم راهنمایی کنید ، با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # امید حدادی 1397-09-24 10:15
سلام دوست عزیز .بله شرمنده .لطف دارید.
امکان دارد پمپ کاربکند ولی پروانه خراب باشد وگردش نکند ویایکی ازخطها رسوب گرفته باشد ویامبدل رسوب گرفته باشد همه ایناکه گفتم بایدبررسی شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # عبدالهی 1397-10-01 11:28
باسلام پکیج ما ایساتیس هست و مشکلی که داریم اینکه که اولین رادیاتور گرمای مطلوبی داره ولی دو رادیاتور اتاقها و خشک کن حمام (فقط نوار بالای گرمه) بسیار سرد هستن. سرویس کار پکیج هم که اومدن گفتن رادیاتورها جنس متفرقه هستن و مناسب نیستن و بعد از اتمام کار و روشن کردن دستگاه گفتن که برای امسال اوکی هستن. ولی بعد از چند روز مثل قبل سر شدن. بعد متوجه شدیم رادیاتور اول اندکی نشتی داره و خودبخود برطرف شد . آب مصرفی فشار و گرماش بسیار خوبه . درجه روی پکیج هم روی 70 ولی گرمای رادیاتورها خیلی کمتر از اینه. میخواستم بدونم که باید چکار کرد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Omid hadadi 1397-10-07 17:14
سلام امکان داره پمپ برگشت مشکل داشته باشه ویایکی ازخطها مسدودباشه ویامبدل رسوب داشته باشه بایدچک بشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احسان 1397-10-13 23:02
با سلام و عرض خسته نباشید . منزل ما شوفاژ خانه مرکزی دارد از ۳ تا رادیات یکیش سرد هست و باز کردم وشستشو دادم شیر بالا را که باز میکنم اب گرم با فشار میاد ، شیر پایین را هم باز کردم آب گرم با فشار به اندازه فشار بالا می اید شیر را کاملا باز گذاشتم و نزدیک ۱۵ لیتر اب برداشتم ولی از خروجی هم اب گرم همچنان می اید ، ایا از شیر پایین هم باید اب گرم با فشار وارد رادیاتور شود؟ با عقل جور در نمیاد هر دو شیر با فشار اب گرم داشته باشند ، اگه نه مشکل از کجاست ممنون میشم راهنمایی کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Omid hadadi 1397-10-14 10:31
سلام بله وقتی رادیاتورها با هم کارمیکنند خط رفت و برگشت داغ میشود ولی اینکه میگید اون یدونه رادیاتور کار نمیکنه شیر رفت یا همان بالایی بقیه رادیاتورها راببندید و شیرهای اون رادیاتوری که سرد هست رو باز بگذارید اگه گرم کرد بقیه رادیاتورها را باز کنید اگه مشکل حل شد که هیچ ولی اگه دوباره سرد شد رفت وبرگشت اون رادیاتوربرعکس است و باید درست شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی اصلان 1397-10-17 02:31
سلام
پمپ موتورخانه تعویض شد و پس از تعویض شوفاژها گرم نشد. هواگیری کردیم داغ شد ولی بعد از دو ساعت نیمی از شوفاژ سرد شد. این کار را سه بار کرار کردم و نتیجه مشابه بود.
چه کنم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # Omid hadadi 1397-10-17 23:36
سلام شیر بایپاس را چک کنید که بسته باشد و همچنین شیرهای بالا و پایین پمپ باز باشد، موقع هواگیری پمپ باید خاموش باشد وگرنه خود پمپ باعث وارد شدن هوا داخل سیستم میشود و در موقع هواگیری رادیاتور شیر رفت را ببندید و شیر هواگیری رو باز کنید تا هوا از پایین رادیاتور بیاد بالا و خالی بشه بعد از خارج شدن هوا شیر رفت را باز کنید و مجدد هواگیری کنید بعد از اینکه تمام رادیاتورها را هواگیری کردید پمپ را روشن کنید اگر باز هوا داشته باشد باید از موتورخانه و از منبع هواگیری و پمپ شود چون هوا داخل سیستم شلاق کرده و به سادگی خالی نمیشود اگر اینطور بود باید متخصص اینکار را بکند تا هوا از سیستم خالی شود
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # شهلا کریمی 1397-10-21 23:25
سلام. ما موتورخونه داریم....طبقه اول هستیم...رادیات سالن همیشه داغ ولی اتاق خوابها مدام سرد و گرم میشن.. هواگیری هم کردیم. ... ولی مدام این قضیه تکرار میشه.. سرویس کامل هم انحام شده....حتی با اسید کف مخزن هم رسوب زدایی شده..
لطفا در این خصوص راهنمایی فرمایید.
با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # جلال شریفی 1397-10-22 12:02
سلام وقتتون بخیر
منبع ابساط را تنظیم کنید شناور تنظیم نیست
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1397-11-03 10:49
ا پکیج مون تو بالکون هس طبقه دوم زیاد اب استفاده نمیکنیم خالیه هردم استفاده میکنیم.از دیروز شوفاژ ها گرم نمیشه اب گرم دیروز یخ زده بود جلوی پکیج که تو بالکون هس نایلون کشیدم یه اجاق قاز گذاشتم اونجا یکم روشنش کردم اب گرم باز شد ولی الان اصلا شوفاز ها گرم نمیشه هوای گیری کردم فقط یه نمه بالای شوفاژ گرم میشه ازاون پایین سرد سردن اب شوفاژ رو تخلیه کردم دوباره بستم هوای گیری کردم اصلا ابشم گرم نیس الانم پکیج رو روشن میکنم فقط چن دقیقه کار میکنه بعدش رو صفحه ارم اینگلیسی Rمیوفته میچرخونم رو R بد میجرخونم طرف ارم زمستون دوباره کار میکنه باز همنطوری میشه... لطفا کمکم کن خونمون روستا هس هوای اینجا شبا خیلی سرده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1397-11-03 18:20
سلام وقتتون بخیر
شما یا پمپت سوخته یا گرفتگی مدار یا شیر موتوری خرابه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # پاشایی 1397-11-07 19:54
سلام.وقتتون به خیر.پکیج ما در بالکن است.دوروزه رادیاتورها گرم نمیشهreset کردیم.هواگیری کردیم فایده نداشت.ممکنه راهنماییم کنید؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1397-11-08 00:14
سلام باید مبدل هارو شستشو بدید البته کد ارور رو هم بگید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حامد جعفری 1397-11-28 12:23
سلام وقت بخیر . پیشاپیش از پاسخگوییتون تشکر میکنم.
در مجتمع مسکونی ما به تازگی موتورخونه رو تعمیر کردن و نیاز به هواگیری رادیاتورها شد.
مشکل اینجاست که یکی از ررادیاتورهای منزل شیر هواگیریش خراب هست و کار نمیکنه . چه اقدامی باید انجام بدم برای هواگیریش؟
تا قبل تعمیرات عالی گرم میکرد ولی الان یخه بدون کوچکترین گرمایی
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # Omid hadadi 1397-11-28 14:03
سلام باید شیر رفت و برگشت را ببندید و شیرهواگیری را تعویض کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # حامد جعفری 1397-11-29 09:26
ممنون از راهنماییتون . متاسفانه تعمیر کار آوردم و میگن این نمونه دیگه در بازار وجود نداره .
راه دیگری نیست برای تعمیرش؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +2 # رضا پیری 1397-12-04 21:49
برید پیش یه تراشکار
اون قطعه مورد نظر رو بدید
براتون بتراشه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مجتبی اسمعیلی 1397-12-05 08:34
موفق باشید جناب آقای جعفری
باز اگر سوالی بود در خدمتیم
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی اصغر زاهدی 1397-12-08 22:08
سلام علیکم . خدا قوت .پکیج ما مدل 22ffایران رادیاتور است . در حالت شوفاژ هر سه دقیقه استارت شعله می کند ولی خانه قبلی ایساتیس بود و استارت شعله ۱۰- درجه از دمای تعیین شده بود .آیا راهی است 22ff مثل ایساتیس استارت شعله اش با دما باشد نه زمان . با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # Omid hadadi 1397-12-10 15:22
سلام نه ایران رادیاتورباگردش پمپ وترموستات زمان روی شوفاژکارمیکنه واینکه شمامیگی فقط روی آب گرم کارمیکنه یعنی سیستمش اینطوری طراحی شده
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # فلاح 1397-12-15 11:37
با سلام و تشكر از پاسخگوييتان
پكيج ما ايساتيس هستش، رادياتور ها فقط دو سه تا سلول اولش گرم بودن، هوا گيري كرديم، بعد اين كه هوا از رادياتور خارج شد ، كمي هم اب از رادياتور خارج شد، پكيج را مجددا روشن كرديم ولي چراق قرمز آن روشن شد ، كد عدم گردش اب كافي را ارور ميده ، فشار اون عقربه روي ١،٥ هستش، ولي همچنان خطا را داره و پكيج روشن نميشه ، مشكل ازچيه ؟
ممنونم از پاسخگوييتون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رضا پیری 1397-12-17 01:43
ریست کنید و صافی اب رو تمیز کنید
پمپ اب رو هم چک کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # احمد چاپاری 1398-07-26 12:22
سلام ما رادیاتورهامونو تازه باز کردیم شستیم پکیج ایران رادیاتور خریدیم حالا آب از رادیاتور هابه پکیج برنمیگرده لطفا راهنمایی کنید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-07-27 14:05
سلام وقت بخیر
زیر رادیات سمت چپ پایین
شیر برگشت را با آچار آلن باز کنید
زیر پکیج از باز بودن تمام شیرها مطمعن شوید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # فرشاد 1398-08-03 07:30
در مورد شوفاژهای سیستم قدیم که به موتور خونه وصل میشن ( شوفاژهای چدنی) چطور؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود +1 # علی 1398-08-04 23:50
سلام وقت بخیر..فقط هوا گیری لازمه..
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مجید 1398-08-05 15:13
با سلام. ساختمان ما چهار طبقه ۲ واحدی‌ست و سیستم موتورخانه است. ما در طبقه چهارم هستیم. ۴ عدد رادیاتور داریم که فقط یکی داغ میشه. وقتی هواگیری هم می‌کنیم آب سرد میزنه بیرون. شیرهای پایینی را هم باز کردیم ولی توفیری نداشت. مشکل از چیست و راه‌حل چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-07 09:10
سلام وقت بخیر
حداقل پنج دقیقه بزلرید آب بیاد بیرون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # ابراهیمی 1398-08-10 00:16
سلام
ساختمان ما ده واحد دارد من طبقه 5 هستم سیستم موتورخانه است امسال پس از روشن کردن شوفا ژها رادیاتور اطاق خوابها و حمام گرم است ولی دو رادیاتور پذیرایی که اول خط هست سرد هواگیری کردم گرم شد ولی پس از چند ساعت دوباره سرد علت چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-11 11:08
سلام وقت بخیر
شیر برگشت رادیات را باز کنید با آلن..هواگیری کنید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # دکیا 1398-08-10 18:49
سلام
موتور خانه مرکزی داریم.4طبقه دو واحدی-همه طبقات رادیاتورها گرم هستند اما برای واحد ما که سوم هستیم رادیاتورها گرم نمیشوند.شیرهای بالا و پایین رادیاتورها باز هستند.هواگیری هم شده است.فلکه رفت و برزگشت آب شوفاز که در هرواحد وجود دارند هم باز است.البته فلکه آب برگشتی به نظر کار نمی کند یعنی هرز میچرخد.آیا مشکل ازاین فلکه آب برگشتی میباشد؟؟؟؟؟هزینه یکسره کردن این شیر چقدرمیشود؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-11 11:08
سلام وقت بخیر
بله مشکل همونه اگر پشت فلکه داغ است
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # رها 1398-08-15 08:45
سلام،پکیج مدل cv424 موقع گرمایش روشن میشه و خیلی سریع به دمای بالا میرسه و خاموش میشه و صدای پمپ میاد ولی رادیاتورها ولرم هستن.علتش چیه؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # hamid 1398-08-15 22:44
سلام به احتمال زیاد مشکل در کیت محرک دستگاه میباشد ک چون مدت طولانی در حالت تابستانه کار کرده. سوپاپ رسوب گرفته و احتمالا در میانه گیر میکند که رادیاتور ولرم میشود و علت زود بالا رفتن دما به خاطر این است که آب در مدار مصرفی چرخش میکند ولی شیر آب گرم باز نیست به همین دلیل دما به سرعت بالا رفته و سیستم اتومات قطع میشود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # اصغر فرجی 1398-08-15 22:13
با عرض سلام و خسته نباشید یکی از رادیاتور ها بعد از هوا گیری سرد می شود با تشکر
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-16 20:40
از باز بودن مسیر برگشت که با الن باز میشود مطمعن شوید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # monfared 1398-08-18 17:15
سلام..میخاسکم بدون مدار را چجوری شستشو بدم و دقیقا منظورتوت از مدار چیه?
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # مهسا خداوردی 1398-08-19 09:11
سلام .منزل ما لوله های رفت و برگشتشوفاژ در داخل دیوار و داخل کمد دیواری تعبیه شده .از زمانی که هوا سرد شده و موتورخانه روشن شده ، از داخل لوله ها صدایی شبیه صدای تیک تیک ساعت میاد که در شب بسیار آزاردهنده است.میخواستم بپرسم که این صدا طبیعی نیباشد و راه حلی دارد یا خیر؟ممنون میشوم راهنمایی بفرمایید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # Saeed 1398-08-24 20:02
سلام کل واحدها شوفاژ گرم هستند الاواحدماکه درطبقه اول هستیم روزهاگرمه ولی عصرهاشروع به سردشدن می‌کنه
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
آموزنده بود 0 # علی 1398-08-25 09:53
سلام.دستگاه سرویس شود..سنسور شوفاژ تعویض
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن