در ادامه فیلم نحوه اتصال لوله پنج لایه، قصد داریم تا این بار فیلم نحوه اتصال لوله پنج لایه به کلکتور را برای شما به اشتراک بگذاریم.

 

توضیحات:

پس از مشاهده نواقص لوله کشی آب با لوله های فلزی همچون گالوانیزه و فولادی، از قبیل زنگ زدن سریع لوله، هدر رفت حرارت در مسیر لوله کشی و درصد بالای ترک خوردگی و یخ زدگی لوله ها در هوای سرد بیشتر افراد به سمت لوله کشی با لوله های پنج لایه روی آوردند.

علت اصلی این حجم از محبوبیت در خصوص لوله های پنج لایه به خصوصیات منحصر به فرد این جنس از لوله مربوط می شود.

از جمله ویژگی های خاص لوله پنج لایه می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انعطاف پذیری بالای لوله های پنج لایه و عدم نیاز به استفاده از فیتینگ زانویی در مسیر لوله کشی
  • تحمل حرارتی بالا و عدم انبساط طولی
  • مقاومت در برابر نفوذ اشعه خورشید
  • عدم نیاز به جوشکاری
  • نصب بسیار آسان
  • عدم بروز زنگ زدگی و یخ زدگی
  • حمل و نگهداری کم هزینه
  • عدم ایجاد تغییر در مزه و بوی آب آشامیدنی

به حدی که امروزه شاهد اجرای پروژه های زیادی از لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان، لوله کشی شوفاژ و لوله کشی گرمایش از کف فقط با لوله های پنج لایه هستیم.

درصد بیشتری از اجرای لوله کشی با لوله های پنج لایه در اتصال آن به وسیله ای به نام کلکتور صورت می گیرد، که در اصطلاح به آن لوله کشی کلکتوری می گویند.

فیلم نحوه اتصال لوله پنج لایه به کلکتور1

همانطور که در مطلب کلکتور چیست وظیفه و روش نصب آن گفتیم، کلکتور وسیله ای لوله ای شکل است که بر اساس تعداد انشعاباتی که قصد اتصال لوله پنج لایه به آن ها را داریم، تعدادی خروجی یا سوراخ بر روی آن وجود دارد.

شما می توانید در صورت نیاز به تهیه کلکتور و یا جعبه آن بر روی لینک خرید کلکتور از دیجی کالا کلیک کنید.

از لوله کشی کلکتوری علاوه بر لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان برای اجرای لوله کشی شوفاژ و گرمایش از کف نیز استفاده می شود.

البته کلکتور مختص سیستم گرمایش از کف با کلکتور لوله کشی آب آشامیدنی کمی متفاوت است، اما در هر صورت لوله پنج لایه را در هر کدام از این سیستم ها به کلکتور نصب می کنند.

مواردی از جمله امکان کنترل سریع و راحت جریان آب در یک مسیر مجزا، انتقال آب با حرارت یکسان در کل مسیر، طول عمر طولانی و اجرای سریع از جمله مزیت های لوله کشی کلکتوری محسوب می شوند.

روش نصب لوله پنج لایه به کلکتور با وجود سهولتی که دارد، از اهمیت بالایی برخوردار است، چرا که کوچک ترین سستی در اتصال لوله به کلکتور می تواند باعث ایجاد نشتی در سیستم شود.

به همین دلیل ما در ادامه قصد داریم با توضیحات بیان شده در این فیلم، نحوه صحیح اتصال لوله پنج لایه به کلکتور را توضیح دهیم.

متن فیلم:

  1. برای نصب لوله پنج لایه به کلکتور ابتدا باید لوله را به اندازه مناسب آن برش بزنیم. برش لوله پنج لایه تنها با استفاده از قیچی لوله بر انجام می شود.

برای خرید این وسیله می توانید بر روی لینک خرید قیچی لوله بر از دیجی کالا زده و راهنمای خرید بهترین قیچی لوله بر را برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطالعه کنید.

فیلم نحوه اتصال لوله پنج لایه به کلکتور2

  1. برای اتصال لوله پنج لایه به کلکتور باید از مهره مخصوص این کار استفاده کنیم، پس در این مرحله مهره را داخل لوله جا می اندازیم.
  2. برای اینکه لوله پنج لایه به راحتی وارد کلکتور شود، باید سر لوله با استفاده از وسیله ای به نام برقو کالیبره شود، پس با استفاده از برقو سر لوله پنج لایه را کالیبره می کنیم.
  3. سپس لوله را به شیر کلکتور متصل کرده و با استفاده از آچار فرانسه اتصال مهره را محکم می کنیم. برای خرید انواع آچار از دیجی کالا بر روی آن کلیک کنید.
  4. این روند را برای تمامی لوله های پنج لایه ای که قرار است به کلکتور متصل شوند، انجام می دهیم.

همانطور که ملاحظه کردید، اجرای لوله کشی کلکتوری با استفاده از لوله های پنج لایه بسیار ساده است و می توان این کار را در مدت زمان بسیار کمی انجام داد.

شما نیز می توانید با توجه به فیلم و توضیحات مربوط به آن، کار اتصال لوله پنج لایه به کلکتور را انجام دهید، با این حال چنانچه سوالی در این زمینه داشتید، در قسمت نظرات این مطلب قرار دهید.

فیلم نحوه اتصال لوله پنج لایه به کلکتور3

اجرای لوله کشی به روش کلکتوری یکی از ده ها تخصص مجریان ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته محسوب می شود.

بنابراین چنانچه برای اجرای این خدمات نیاز به کمک داشتید، می توانید همین الان سفارش خود را در هر نقطه از تهران از طریق فرم ثبت سفارشات برای ما ارسال کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه