1رای

ال جی یکی از مشهورترین تولید کنندگان محصولات الکترونیکی است که با توجه به تعهدات خوبی که نسبت به محصولات خود دارد در ایران و سایر نقاط جهان به خوبی شناخته شده است. ال جی در تولید کولرهای گازی هم با طیف گسترده ای از محصولات و قابلیت های مختلف توانسته جایگاه خوبی در بین خریداران پیدا کند.کولر گازی ال جی از برترین نوع کولرهای گازی

و دستگاه های خانواده تهویه هوا در بازار می باشد. ساختمان کولر گازی ال جی همانند سایر کولر های گازی دیگر و با تغییراتی جزئی می باشد و به همین دلیل عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی کار چندان مشکلی نیست و در صورتیکه نیاز به تعمیر کولر گازی ال جی باشد در ایران شرکت های خدمات پس از فروش این محصول زیاد بوده و به راحتی سرویس کاری این کولر ها انجام می شود.

 این کولرها اغلب دو خاصیت سرمایش و گرمایش را تو امان دارند . کولر گازی ال جی همانند بسیاری از هم نوعان خود  دارای دو قسمت داخلی و خارجی است که وظیفه قسمت خارجی  دستگاه خنک کردن گاز است و بیرون از  محیط مورد نظر و در فضایی باز نصب می شود. این قسمت خارجی باید بر روی پایه های خود و بصورت بالانس نصب شود  و عموما دارای بدنه ای فلزی است. سپس قسمت بیروی کولر را با اتصال لوله هایی مسی به قسمت داخلی دستگاه که در محیط نصب می شود اتصال می دهند.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 1

قسمت داخلی کولر گازی ال جی بسیار زیبا و شیک طراحی شده تا متناسب با ساختار دکوراسیون داخلی اتاق و یا اداره بتواند انتخاب شود. وظیفه اصلی این قسمت داخلی پرتاب باد خنگ و یا گرم به داخل ساختمان می باشد.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 2

در ال جی و سایر دستگاه های مشابه در قسمت داخلی نشانگرها و دکمه هایی طراحی شده تا بواسطه آن بتوان فعالیت دستگاه را کنترل و فرمان لازم را به آن داد. ال جی در قسمت داخلی دستگاه فیلتری را تعبیه نموده تا بواسطه این فیلتر هوایی عالی و با کیفیت مناسب در اتاق دمیده شود. ال جی عموما پرتاب باد خوبی دارد و البته قابل تنظیم می باشد. کنترل دستگاه به ما این اجازه را خواهد داد تا دمای مورد نظرمان را به دستگاه اعلام و هوا و یا بادی از دستگاه دریافت کنیم که مطلوب خودمان باشد. کولر گازی ال جی چرخش هوا را در چهار جهت انجام می دهد  و در هر جهت می توان با ریموت کنترل فرمان دهی کرد.

از قابلیت های مهم کولر گازی ال جی صدای کم و غیر آزار دهنده در هر سرعتی از دستگاه می باشد.

هر چند کولر گازی ال جی کیفیتی فوق العاده دارد  ولی توجه داشته باشید که هر دستگاه مکانیکی و یا الکتریکی به مرور زمان نیاز به تعمیر و نگهداری خواهد داشت و نمی توان صرف اینکه دستگاه ما از نوع ال جی است اطمینان داشته باشیم که نیازی به تعمیرات پیدا نمی کند.

از آنجا که کارشناسان ما از برترین کارشناسان فنی و متخصص در حوزه های کولر گازی هستند و با استناد به انواع مراجعات و نیازهای مشتریان خودمان در ادامه با ما همراه باشید تا عمده مشکلات مطرح در کولر گازی ال جی را با هم مرور و نحوه عیب یابی و تعمیر کولرهای گازی ال جی را با استناد به دانسته ها و تخصص کارشناسانمان برای شما شرح دهیم.

البته لازم به توضیح است که همیشه بهترین راه برای تعمیر کولر گازی و شناسایی عیب کولرهای گازی استفاده از خدمات و دانش متخصصین این حوزه می باشد. کارشناسان ما بصورت 24 ساعته آماده ارائه مشاوره و انجام تعمیرات کولر گازی شما در کمترین زمان و با بهترین کیفیت می باشند.

آشنایی با ساختمان کولر گازی ال جی

به غیر از آنچه که ما به عنوان دو قسمت داخلی و خارجی کولر گازی می بینیم هر یک از کولرهای گازی ال جی دارای دو قسمت مشخص همانند اغلب انواع کولرهای گازی می باشند. قسمت مکانیکی دستگاه و قسمت الکترونیکی دستگاه .

در قسمت مکانیکی دستگاه  فرآیند حرکت و خنک کردن باد و یا گاز انجام می شود . این اجزا مکانیکی وظایف حیاتی در عملکرد دستگاه دارند واگر هر یک از این اجزا با مشکلاتی مواجه شوند ساختار عملکردی دستگاه مختل خواهد شد.

ساختمان مکانیکی کولر گازی ال جی تشکیل شده از قطعاتی همچون کمپرسور، کندانسور، فیلتر، اواپراتور، پروانه کولر ، لوله مومی، سینی زیر کولر و قسمتخروجی هوای سرد که با یک فیلتر تجهیز شده است.

نحوه فعالیت این ساختارهای مکانیکی به این شکل است که کمپرسور گاز را تولید می کند و کندانسور آن را خنک می کند، با عبور گاز از فیلتر تمامی آلاینده ها گرفته می شود و اواپراتور گاز را تبدیل به بخار کرده و به سرما تبدیل می کند. سرمای تولید شده توسط اواپراتور  با پروانه به محیط وارد می شود.

 عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 3

ساختمان الکترونیکی کولر گازی ال جی از قطعاتی همچون موتور الکتریکی ، رله، اور لود، ترموستات، موتور فن،کلید چند حالته و لامپ خبر تشکیل شده است.

موتور الکتریکی وظیفه مکش و حرکت گاز را در کولر عهده دار است، رله در مواقع مورد نیاز موتور را خاموش و روشن می کند، اورلود جریان کششی موتور را تنطیم و حرارت داخل کمپرسور را کنترل می کند تا د رهر زمان که احساس خطر کرد کولر را از کار بیاندازد. ترموستات نیز همانند همه انواع خانواده خود در کولر گازی وظیفه کنترل دما بر اساس تعاریف کاربر را دارد . کلید چند حالته برای تنظیم سرعت کولر و لامپ خبر برای اطلاع از وضعیت کولر می باشند.

اجزا مکانیکی و الکتریکی کولر گازی ال جی در راستای یکدیگر فعالیت می کنند و نقش مکمل  فعالیت در این دستگاه را دارند. طبیعی است با عمل نکردن هر یک از این قطعات به درستی این عملکرد بد بصورت نشانه هایی در دستگاه خود نمایی می کند که در صورتیکه فورا نسبت به رفع عیب کولر گازی ال جی اقدام نشود این عیب می تواند زمینه ساز عیوب دیگر شود و همین ارتباط فرآیندی ایجاد ارتباط تخریبی در دستگاه کولر گازی شما بکند. از این روز شناسایی و رفع مشکل کولر گازی در زمان مناسب از اهمیت زیادی برخوردار است.

عیوب کولر گازی ال جی به دو صورت خود نمایی می کنند که شناخت این علائم در تشخیص ایراد اهمیت زیادی دارد. به عنوان مثال خرابی موتور دستگاه هم با صدای زیاد قابل تشخیص است و هم با ارور مخصوص به خود . برای روشن شدن این موضوع در ادامه به معمول ترین و عمومی ترین عیب ها  و مشکلات کولر گازی ال جی اشاره خواهیم کرد و هر مشکل را با احتمالاتی توضیح می دهیم.  البته قبل زا این موضوع اگر می خواهید خودتان سوریس کار کولر گازی خودتان باشید بهتر است مقاله سرویکار کولر خود باشید را حتما مطالعه کنید.

عیوب معمول در کولر گازی ال جی

عیب شماره 1 : قطع شدن برق ساختمان با روشن شدن کولر:

این مشکل به دو شکل نمایان می شود:

حالت اول: موقع اتصال دو شاخه کولر به پریز برق

حالت دوم: با روشن شدن کلید اصلی کولر یا ترموستات

در حالت اول به دلیل اینکه ترموستات و کلید اصلی قطع هستند و هنوز کولر شروع به فعالیت نکرده باید ایراد را در بیرون از کولر گازی جستجو کرد. ممکن است اتصالی پریز باشدو یا جایی اتصال کوتاه رخ بدهد. دو شاخه و سیم کولر و اتصالات برق جعبه تقسیم می توانند دلیل این موضوع باشند.

اما در حالت دوم برق وارد کولر می شود و با زدن کلید اصلی و یا عمل کردن ترموستات برق قطع می شود. در این حالت یا اتصالات ایراد دارد که ممکن است به دلیل دستکاری کولر و اشتباه در نصب باشد و یا ممکن است  سیمی در داخل دستگاه از محل خود جدا شده باشد. اگر سیم ها را بررسی کردید و مشکلی نداشت به سراغ خازن ها بروید. یک بررسی اجمالی از خازن ها ممکن است این نتیجه را بدهد که خازن خراب است و عمدتا این خرابی ها به دلیل دی الکتریک شدن است.

اگر هیچ کدام از این موارد نبود باید به موتور کمپرسور و یا موتور فن شک کنید. برای بررسی موتور  فن کلید چند حالته را که خاموش کنید ایراد رفع می شود. این نشان می دهد موتور فن خراب است اما اگر ایراد همچنان برقرار بود باید  به بررسی موتور کمپرسور اقدام کنید. عمل نکردن و بد عمل کردن رله و یا گرفتگی مسیر گاز را بررسی کنید و نهایتا اگر همه چیز درست بود عیب اصلی از موتور دستگاه است. اگر در این کار مشکل داشتید و یا ایراد را پیدا نکردید با سرویسکاران ما تماس بگیرید و یا مقاله سرویس کولر گازی را ملاحظه نمایید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 4

عیب شماره 2 : کولر کلا روشن نمی شود.

این مشکل به سه دلیل به وجود می آید. اول اینکه برق در پریز نباشد، دوم اینکه دو شاخه خراب است و یا سیم قطعی دارد و یا اینکه یکی از سیم های داخلی دستگاه قطع شده است.

برای بررسی این موضوع یک فازمتر و یا آمپر متر نیاز دارید. از دو شاخه تا تمامی سیم های اصلی را باید یک به یک بررسی کنید و هر کجا قطعی وجود داشت مشکل را بر طرف کنید

عیب شماره 3: کولر اتصال بدنه دارد.

این عیب خیلی به ندرت دیده می شود . ولی با این وجود اگر بدنه کولر ال جی شما اتصال بدنه داشت باید قطعات داخلی کولر که شامل قطعات الکتریکی باشد را بررسی کنید. برای این کار پس از اینکه برق دستگاه را قطع کردید هر یک از قطعات را جدا کنید و پس از آن اتصال بدنه را بررسی کنید. اگر مشکل پا بر جا بود به سراغ قطعه بعدی بروید. به یاد داشته باشید قطعه قبلی را حتما دوباره به شکل اولیه سر جای خودش نصب کنید. این کار را آنقدر ادامه بدهید تا قطعه ای که باعث اتصال بدنه می شود را پیدا کنید. سپس قبل از تعویض قطعه خود آن رابررسی کنید. ممکن است ایراد از سیم های رابط آن باشد نه خود قطعه.

عیب شماره 4: با اینکه موتور کمپرسور سالم به نظر می رسد ولی ولوم ترموستات تغییری در کمپرسور ایجاد نمی کند.

دو حالت کلی را برای این مشکل در نظر داشته باشید . اول ایراد ممکن است در ترموستات باشد و دوم ممکن است ایراد به دلیل سیم های رابط ترموستات باشد. یعنی قطعا وقتی ولوم ترموستات کار نمی کند ایراد مربوط به خود ترموستات است. برای اطمینان از این موضوع لازم است در درجه اول با آمپر متر کلید ترموستات چک شود. سیم های متصل به پایه ترموستات را جدا کنید و به جای آن رابط های آمپر متر را بگذارید. ترموستات سالم در این حالت چنانچه قطع باشد روی بی نهایت و اگر وصل باشد روی صفر قرار می گیرد.  اگر هیچ احساسی نداشت مطمئن باشید عیب از خود ترموستات است . اما اگر ترموستات سالم بود باید ابتدا برق کولر را قطع کنید و سپس تمامی اتصالات سیمی بین ترموستات تا موتور کمپرسور را یک به یک بررسی کنید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 5

عیب شماره 5 : کولر باد فوق العاده سردی می زند ولی اتومات قطع نمی کند.

در این حالت هم باید به سراغ ترموستات بروید. اگر کنتاکت های ترموستات به هم وصل شده باشند و یا به اصطلاح جوش خورده باشند و یا کلا ترموستات خراب شده باشد این حالت به وجود می آید. مراقب باشید در این حالت به سایر اجزا کولر نیاز نیست دست بزنید و اغلب مشکل از خود ترموستات است. در حالتی که ترموستات خراب باشد که با آزمایش و عملیاتی که در بالا توضیح دادیم عیب را شناسایی و ترموستات تعویض می شود ولی اگر دو سر ترموستات کنتاکت هایش به هم جوش خورده بود ممکن است لوله بلو از جای خود به دلیل تکان شدید و یا ضربه و یا هر دلیل دیگری خارج شده باشد. در این حالت حتی ممکن است دستگاه شما برفک هم بزند.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 6

عیب شماره 6: با وجود اینکه اواپراتور برفک زده ولی باد کولر گرم است

دلایل زیادی می تواند باعث بروز این مشکل شود که از آن جمله می توان به عناوین زیر اشاره نمود:

  • خراب بودن کلید چند حالته
  • خرابی موتور فن
  • هرز شدن پروانه اواپراتور و یا خارج شدن پروانه از محل خود
  • پاره بودن تسمه پروانه
  • بسته بودن مسیر ورودی هوا به کولر

با استفاده از یک آمپر متر ابتدا باید در این حالت کلید چند حالته را تست کرد. اگر عقربه آمپر متر حرکت کرد که کلید چند حالته سالم است. برای تست این حالت آمپرمتر باید یک سر بر روی خروجی و یک سر بر روی  پایه کلید باشد. اگر کلید چند حالته سالم بود باید به سراغ موتور فن بروید. اگر ترمینال اصلی ولتاژ برق را نشان داد ولی موتور کار نکرد ایراد از موتور فن است که باید تعویض و یا سیم پیچی مجدد شود.  اما اگر پروانه اواپراتور خراب باشد صدای نا هنجاری هم از  کولر شنیده می شود. این صدا به دلیل این است که پروانه یا هرز می گردد و یا از جای خود خارج شده است . معمولا ایراد از خود پروانه است. اگر از جای خود خارج شده که باید آن را جا بزنید و اگر هرز شده باید تعویض شود. موضوع پارگی تسمه کولر تنها در مدل هایی اتفاق می افتد که با تسمه کار می کنند که راحت با چشم هم قابل تشخیص است. اما در حالت دیگر که گرفتگی هوای ورودی کولر می باشد اغلب این مشکل از همان ابتدای نصب کولر مشخص می شود. دلیل آن هم متاسفانه عدم دقت کافی نصاب و یا بنا در زمان لوله کشی کولر بوده است. اگر لوله های مسی له شوند و یا از جایی سوراخ شوند و خاک و ذرات ساختمانی وارد آن شوند این مشکل به وجود می آید. بررسی این موضوع و رفع عیب آن نیاز به متخصص دارد.

عیب شماره 7 : کولر باد داغ می زند

اگر کولر با اینکه عملیات خود را به خوبی انجام می دهد ولی باد کولر داغ است سه دلیل برای این موضوع می تواند وجود داشته باشد. یا اورلود خراب است، یا استارت مشکل دارد و یا به احتمال قوی تر کولر باید شارژ شود یعنی گاز ندارد. بررسی اورلود با متخصص است زیرا در برخی از مدل های ال جی اورلود در داخل کمپرسور تعبیه شده که برای بررسی آن باید پوسته کمپرسور پاره شود. هر چند در برخی از مدل ها اصلا نیازی به این کار نیست زیرا کاملا اورلود در دسترس می باشد.

در حالتی که استارت ایراد داشته باشد مشکل از رله است و باید تعمیر و یا تعویض شود. اما اگر لوله های اواپراتور هم داغ بود نیازی به بررسی سایر موارد نیست. مشکل از خالی بودن گاز کولر است. توجه به این نکته بسیار اهمیت دارد که کولر نباید به خودی خود گاز خالی کند و این به دلیل نشتی است. به همین دلیل از تعمیرکاری حرفه ای برای این کار بهره بگیرید و از او بخواهید نشت یابی کند و پس از گرفتن نشتی کولر شارژ شود.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 7

عیب شماره 7 : قبل از اینکه کمپرسور به کار بیافتد با صدایی متوقف می شود

دلیل اینکه کمپرسور با صدایی متوقف می شود این است که یا برق ضعیف است، یا مسیر جریان گاز بسته شده ، یا رله فرسوده و خراب شده و یا اینکه اورلود ایراد دارد.

بهتر است قبل از هر عملیات دیگری ابتدا میزان قدرت برق اندازه گیری شود. اگر ولتاژ برق کافی بود مسیر جریان گاز را بررسی کنید. اگر گار به خوبی به کمپرسور نرسد با صدایی انفجاری خاموش می شود. اما اگر ایراد از این دو نبد باید رله استارت چک شود. اگر شستس اورلود را یک لحظه فشار دهید و رها کنید کمپرسور باید کار کند. این عملیات بصورت اتوماتیک انجام می شود. حال اگر کمپرسور کار کرد یعنی ایراد از رله است و اگر کمپرسور باز متوقف شد یعنی رله ایرادی ندارد.

اورلود همانگونه که در بالا توضیح داده شد وظیفه اش کنترل  کمپرسور است که اگر به هر دلیل ایراد پیدا کرد فورا دستگاه را از کار بیاندازد. گاها خود اورلود مشکل ما می شود. یعنی حساس می شود و قابلیت خود را از دست می دهد. در این حالت یا باید اورلود را از جریان خارج کنید که اصلا توصیه نمی شود  و یا باید آن را توسط متخصص تعویض کنید.

البته در مواقعی هم مشکل مربوط به خازن می شود پس بهتر است قبل از تعویض اورلود خازن را هم بررسی کنید.

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 8

عیب شماره 8: با وجود اینکه موتور فن صدا می کند ولی از کار افتاده است

اگر موتور گریپاژ کند و یا نیم سوز شده باشد و یا  خازن راه انداز ایراد داشته باشد موتور فن نمی تواند کار کند.  در حالت گریپاژ دلیل عملکرد بد بلبرینگ ها و یاتاق می باشد که فرسودگی علت اصلی آن است.حتی در برخی از موارد موتور به دلیل فرسودگی و یا یک مشکل مکانیکی دیگر نیم سوز می شود و قدرت کافی برای راه اندازی فن را ندارد. اما اگر عیب از موتور نبود باید خازن راه انداز را بررسی کنید. خازن راه انداز نقش مهمی در موتور دارد و اگر ایراد پیدا کند عملکرد موتور دچار افت می شود.

عیب شماره 9: صدای زیاد کولر

کولر معمولا نباید صدای آزار دهنده داشته باشد. میزان کمی از صدا بخصوص در قسمت خارجی دستگاه طبیعی است . اما اگر کولر در قسمت داخلی صدای زیادی داشت دلایل زیر ممکن است باعث آن شده باشند:

  • تراز نبودن کولر
  • خراب شدن لاستیک های لرزه گیر کولر
  • شل شدن قطعات و اجزا مکانیکی
  • درگیر شدن پروانه با هر یک از قطعات
  • خارج شدن کمپرسور و یا فن دستگاه از جای خودشان

عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی 9

بررسی هر یک از این اشکالات به سادگی انجام می شود و حتی در بسیاری از شرایط نیازی هم به متخصص ندارد. مگر اینکه با بررسی هر کدام از این موضوعات متوجه سلامت این قسمت ها شوید و به بررسی تخصصی تری نیاز باشد ولی عمدتا صدای کولر به دلیل تراز نبودن و یا شل شدن اجزا مکانیکی کولر است.

کولر گازی ال جی در ایران به عنوان یکی از محصولات پر فروش و پر طرفدار به دلیل کیفیت بالای آن می باشد. به یاد داشته باشید در زمانی که کولر گارانتی دارد حتما برای رفع هر ایرادی از متخصص کمک بگیرید تا با خدمات پس از فروش برای شما عیب یابی انجام شود. اما با این حال در حالت معمول نیز نباید تا حد ممکن خودتان برای عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی اقدام کنید. بر خلاف تصورات برخی از افراد این کولر ها حساسیت زیادی دارند و با هر اشتباه محاسباتی و یا تعمیراتی ممکن است مشکلات بیشتری برای دستگاه به وجود بیاید. اما اگر نیاز بود در بنا بر هر شرایطی خودتان کولر گازی را سرویس کنید مقاله سرویسکار کولر گازی و یا سرویس کولر گازی را مطالعه کنید و متناسب با راهنمایی های ارائه شده این کار را انجام دهید.

تخصص و کاردانی کارشناسان ما در عیب یابی و تعمیر کولر گازی ال جی با گذراندن تخصصی ترین دوره های آموزشی تعمیرات این شرکت  به شما کمک خواهد کرد تا مشکل خود را در کوتاه ترین زمان و با بهترین حالت مرتفع نمایید. بهتر است قبل از هر کاری با ما مشاوره نمایید.

اشتراک گذاری:

دیدگاهتان را ثبت کنید

تصویر امنیتی تصویر امنیتی جدید

دیدگاه‌ها  

# پورابراهیمی 1397-02-25 22:55
سلام. کنترل کولر گازی ال جی ما مرتبا نیاز به باتری دارد و خوب کار نمی کند. دلیلش چیست؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# اسماعیلی 1397-02-28 16:32
سلام
گاهی مشکل از کنترل کولر نیست و به خاطر برد و یا چشمی دستگاه است. پی ابتدا باید مشکل شناسایی شود.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# صامتی 1397-02-28 16:33
چرا برخی از مواقع که کولر کار می کند برق خانه قطع می شود؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# اسماعیلی 1397-02-29 19:54
کولر بار زیادی از یک پریز می گیرد . ممکن است از پریز کولر انشعاب دیگری گرفته اید و یا در مسیر سیم کشی کولر اتصالی وجود دارد.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# یارمحمدی 1397-02-30 22:20
آیا از ترموستات کولر های گازی دیگر می توانم برای کولر ال جی استفاده کنم؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# اسماعیلی 1397-02-31 16:58
ترموستات ها جریان دمایی متفاوتی دارند. اگر با جریان یکسان باشند ایرادی ندارد ولی باید به خوبی مطمئن باشید.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# محمد 1397-06-06 01:15
سلام استاد وقتی کمپرسور کولر میاد تومداربالای ۳۴آمپر میکشه وبرق اصلی قطع میشه دوباره که روشن کردم بازم همین مشکل پیش اومد ودود از قسمت یونیت بیرونی بلند شد وصدای ترکیدن که احتمالن خازن باید ترکیده باشه احتمال داره کمپرسور گیرپاژ باشه کولر دوسال استفاده نشده بود قبلن ممنونم از راهنمایی تون
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# اسماعیلی 1397-06-25 07:46
سلام وقت شما بخیر
به احتمال قوی پلاتین های پشت موتور به هم چسبیده است و مشکل ایجاد میکند.
احتمال اینکه خازن قبل از ترکیدن خراب بوده باشد نیز زیاد است. یعنی خازن اصطلاحاً نشت داشته و شارژ نمی شود که بتواند کمپرسور را راه اندازی کند. آمپر زیاد لحظه ی راه اندازی هم بخاطر این است که موتور زور میزند برای به راه افتادن اما نتیجه ای نداشته. خازن را تعویض و مجددا راه اندازی کنید. اگر کار نکرد بلافاصله برق راقطع کنید. اگر با تعویض خازن راه نیفتاد باید کمپرسور تعویض شود چون کمپرسورها بصورت هرمتیک (پلمب) ساخته میشوند و تعمیر نمی شوند. البته هستند مکان هایی که کمپرسور را با برش دادن پوسته تعمیر میکنند و مجددا جوش میدهند ولی بهتر است که تعویض شود.
موفق باشید
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# رخشان 1397-08-21 10:36
باسلام و عرض خسته نباشيد
اسپليت قديمي مدل KS-H266 دارم كه در تمامي حالات كار ميكنه فقط در حالت بخاري موقع راه افتادن فن ، آمپر مي كشه وفيوز مي پره.البته بعضا هم فيوز نميپره وكار ميكنه كه به علت اتصالي و احتمال وجود عيب مهم ، فعلا خوابيده ونياز به بررسي دارد. علت چه ميتواند باشد؟
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن
# امید حدادی 1397-08-27 14:33
سلام متشکر.
باید چک شود احتمالا اتصالی وجود دارد و یا مینیاتوری ضعیف شده است.
پاسخ دادن | پاسخ به نقل قول | نقل قول کردن