در این مقاله قصد داریم تا در مورد تعویض توالت فرنگی قدیمی با توالت فرنگی توکار و وال هنگ توضیحاتی را بیان کنیم.

 

اگر می خواهید دکوراسیون سرویس بهداشتی منزل مسکونی خود را تغییر دهید و به دنبال انجام کمترین هزینه و بیشترین نتیجه هستید.

همچنین اگر خواهان تغییر و تعویض توالت فرنگی قدیمی خود و یا نصب توالت فرنگی در خانه خود هستید، قبل از هر اقدامی این مقاله را مطالعه فرمایید.

بسیاری از مردم ما در ایران تا سال های قبل زیاد از توالت فرنگی استفاده نمی کردند و بعدها نیز با روی کار آمدن توالت فرنگی نوع سنتی و پایه دار آن در اغلب خانه ها کار گذاشته شد.

چنانچه قصد تهیه توالت فرنگی تاشو و دیواری را دارید، مقاله راهنمای خرید بهترین توالت فرنگی سیار را مطالعه کنید.

پیرامون موضوعات قبلی که ما در مقالاتی مانند وال هنگ چیست و یا مقاله انواع توالت فرنگی وال هنگ و مزایا و معایب آن بسیاری از علاقمندان به داشتن یک سرویس بهداشتی شیک از ما سوال کردند، که چطور می شود به جای توالت های قبلی از این توالت ها استفاده کرد؟

تعویض توالت فرنگی قدیمی 1

نصب توالت فرنگی وال هنگ توسط همکاران ما

متاسفانه خیلی در این خصوص در سایر سایت ها و مقالات شرکت های دیگر توضیحی ارائه نشده است و اغلب سایت های خارجی نیز به خوبی نحوه تعویض توالت فرنگی با توالت فرنگی وال هنگ را توضیح نداده اند.

لذا تصمیم گرفتیم تا با هدف ترویج فرهنگ استفاده از توالت فرنگی و به منظور ارائه راهنمایی لازم به مشتریان و همشهریان عزیز این مقاله را آماده و انتشار دهیم.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 2

توالت فرنگی وال هنگ

دلیل تعویض توالت فرنگی قدیمی با مدل وال هنگ

در ابتدا بهتر است بدانیم که چرا باید توالت فرنگی قدیمی خود را تعویض و یا از نوع توالت فرنگی وال هنگ استفاده کنیم؟

  • توالت های فرنگی قدیمی و سنتی پایه دار هستند و فضای زیادی را در سرویس بهداشتی اشغال می کنند. ضمن اینکه توالت های فرنگی وال هنگ فلاش تانک تو کار دارند و مانند توالت های فرنگی سنتی فلاش تانک آنها هم فضای جداگانه ای نیاز ندارد.
  • نما و ظاهر توالت فرنگی وال هنگ بسیار لوکس تر و زیباتر از توالت فرنگی سنتی است.
  • توالت های فرنگی سنتی به دلیل اینکه بر روی لوله فاضلاب قرار می گرفتند و احیاناً به خوبی آب بندی و یا درز بندی نشده اند، محل بسیار خوبی برای ورود سوسک و بوی فاضلاب به داخل منزل هستند.

      مطالعه مطلب روش تعویض آب بند زیر توالت فرنگی می تواند در این خصوص مفید باشد.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 3

  • توالت های فرنگی سنتی مصرف آب بسیار زیادی دارند و حتی برای کمترین میزان استفاده از دستشویی باید آب فراوانی استفاده کرد.
  • توالت های فرنگی وال هنگ قابلیت تنظیم ارتفاع دارند، بنابراین هم می توان آنها را در ارتفاع پایین تر برای استفاده کودکان و هم در ارتفاع بالاتر برای مقاصد تزئینی و یا استفاده افراد قد بلند کار گذاشت.
  • نوع تخلیه توالت فرنگی وال هنگ به گونه ای است که باعث می شود بو وارد ساختمان نشود. ضمن اینکه آب کمتری مصرف می کند و شستشوی کاسه توالت بهتر و سر و صدای کمتری از آنها در خانه انتشار پیدا می کند.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 4

با توجه به توضیحات فوق تردیدی نیست که تعویض توالت فرنگی قدیمی با توالت فرنگی وال هنگ تنها با هدف زیبا سازی و توجه به سرویس بهداشتی در خانه های لوکس صورت نمی گیرد.

در صورت تمایل به تهیه توالت فرنگی وال هنگ یا توکار و کسب اطلاع از قیمت خرید آن لینک خرید توالت فرنگی وال هنگ از دیجی کالا را لمس کنید.

 

روش تعویض توالت فرنگی سنتی با توالت فرنگی وال هنگ

برای تعویض توالت فرنگی قدیمی و سنتی با توالت فرنگی وال هنگ دو راه وجود دارد. راه اول تغییر در مسیر لوله کشی و راه دوم استفاده از همان لوله قبلی فاضلاب توالت فرنگی قدیمی می باشد.

به منظور تغییر لوله کشی توالت فرنگی و نصب توالت فرنگی وال هنگ جدید باید به ترتیب زیر عمل کنید:

  • ابتدا توالت فرنگی قبلی قدیمی خود را باز کنید. شیلنگ پر کن را با شیر پرکن باز کنید، دور توالت را با کاردک و یا تیغ تمیز کنید و توالت را از جای خود بردارید. سپس کف توالت را تمیز کنید.

      برای تهیه کاردک کافیست لینک خرید کاردک از دیجی کالا را لمس کنید.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 5

تمیز کردن جای تواالت قبلی

  • با توجه به اینکه توالت فرنگی قبلی شما لوله کشی فاضلاب داشته و این لوله در فاصله حدود 25 تا 30 سانتی متری از دیوار قرار گرفته است، ابتدا باید به آرامی مسیر لوله فاضلاب توالت را مشخص کنید. معمولاً فاضلاب از زاویه دیوار توالت به سمت مرکز هدایت شده است.
  • پس از مشخص شدن مسیر لوله کشی فاضلاب باید محل نصب توالت فرنگی وال هنگ را تعیین نمایید.
  • توالت فرنگی وال هنگ به دیوار اتصال داده می شود و فلاش تانک آن در درون دیوار کار گذاشته می شود. این موضوع را قبلا در مقاله نصب توالت فرنگی وال هنگ توضیح دادیم.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 6

نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ

  • مسیر لوله کشی را باید به آرامی تخریب کنید و دور لوله فاضلاب را تا رایزر اصلی خالی کنید.

تذکر: در نظر داشته باشید که لوله فاضلاب توالت فرنگی ممکن است با سیفون کفشور و احتمالاً سایر انشعاب های دیگر اتصال داشته باشد.

بنابراین باید نقشه لوله کشی قبلی فاضلاب را محاسبه کنید و متناسب با آن عمل کنید. ضمن اینکه تخریب لوله ها ممکن است باعث شود سایر انشعاب ها را از دست بدهید. پس مراقب باشید و با احتیاط عمل کنید.

  • با توجه به محل نصب توالت فرنگی وال هنگ، باید دیوار قسمت مورد نظر را متناسب با توضیحات مقاله نصب توالت فرنگی وال هنگ خالی کنید.
  • سپس متناسب با این مسیر نقشه جدید اجرای لوله کشی را در نظر بگیرید، به شکلی که سایر انشعابات را بتوانید به آن اتصال دهید.
  • لوله فاضلاب باید در درون دیوار بر خلاف توالت فرنگی سنتی قرار داده شود. لوله با قطر 90 مناسب ترین قطر است، ولی بعضاً 110 هم انتخاب می شود. مقاله فیلم آموزشی انتخاب قطر لوله فاضلاب را در این خصوص مطالعه کنید.
  • لوله فاضلاب باید در ارتفاع حدودا 10 سانتی متری از کف زمین با استفاده از یک زانو 90 درجه در نظر گرفته شود.
  • زانو 90 درجه سر لوله فاضلاب اصلی تعبیه و به بیرون هدایت شود، تا بعداً لوله خرطومی توالت فرنگی وال هنگ به آن هدایت شود.
  • با استفاده از لوله خرطومی فاضلاب توالت فرنگی را به فاضلاب شهری اتصال و فلاش تانک توالت فرنگی را متناسب با آموزش هایی که در مقاله نصب توالت فرنگی وال هنگ داده شد، در ارتفاع مورد نظر نصب کنید.
  • دیوار را با دیوار پوش، کاشی و یا سرامیک دیوار کشی و آماده کنید.
  • سنگ توالت فرنگی وال هنگ را کار بگذارید.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 7

تبدیل توالت فرنگی قدیمی به وال هنگ

تذکر: باز هم تاکید می کنیم که نحوه نصب توالت فرنگی وال هنگ مفصل توضیح داده شده و باید برای شناخت مراحل نصب این مقاله را مطالعه فرمایید.

هدف ما آموزش نحوه تغییر و تعویض توالت فرنگی قدیمی با وال هنگ در این مقاله است.

 مطالعه مقالات نحوه تعویض توالت فرنگی و روش تبدیل توالت ایرانی به توالت فرنگی می تواند اطلاعات مفیدی در این خصوص در اختیار شما قرار دهد.

 

نصب توالت فرنگی وال هنگ با استفاده از همان لوله فاضلاب توالت فرنگی قدیمی:

این روش بخصوص برای سرویس بهداشتی هایی که فضای بیشتری دارند، توصیه می شود. زیرا در سرویس بهداشتی کوچک از کمترین فضا باید استفاده شود و در این روش فضا کمی گرفته می شود.

  • این روش بسیار ساده تر است و تنها کافی است که توالت فرنگی قدیمی را باز کنید و کف توالت یا سرویس بهداشتی را تمیز کنید.
  • فلاش تانک را به همان دیوار قدیمی توالت اتصال دهید و اصلا نیازی به تخریب دیوار یا کف توالت نیست. تنها باید لوله اتصال فلاش تانک به سنگ توالت را کمی بلند تر انتخاب کنید.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 8

اتصال فلاش تانک توالت فرنگی وال هنگ به دیوار بدون تخریب

  • سپس باید لوله فاضلاب کف توالت را تا ارتفاع 5 تا 10 سانتی متری کف توالت بالا ببرید و با لوله خرطومی مخصوص توالت وال هنگ فاضلاب وال هنگ را به فاضلاب شهری اتصال داده و اطراف آن را دیوار کشی یا دیوار پوش کنید.
  • دیوار پوش و یا دیوار کاذب انتخاب مناسبی است، ولی باید استحکام زیادی داشته باشد.
  • سنگ توالت فرنگی وال هنگ را به این دیوار پوش و یا دیوار کاذب کار کنید.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 9

اتصال سنگ تولت وال هنگ

روش دوم یعنی نصب توالت فرنگی با استفاده از همان سیستم و لوله کشی فاضلاب قبلی بسیار عمومیت بیشتری دارد.

چرا که هزینه کمتری به دنبال دارد، زمان زیادی نیز نیاز ندارد و یک تیم متخصص تاسیساتی به راحتی این کار را در کمترین زمان برای شما انجام خواهند داد.

اما گروه تاسیسات 24 ساعته به عنوان یکی از متولیان حرفه ای تاسیساتی با سال ها تجربه در تهران پیشنهادات بیشتری برای شما برای تغییر توالت فرنگی قدیمی به توالت فرنگی وال هنگ جدید دارد.

شما می توانید با توصیه و راهنمایی کارشناسان ما توالت فرنگی وال هنگ را بدون تخریب کف توالت قدیمی و با استفاده از لوله کشی فاضلاب قبلی به صورتی انجام دهید که از فضای بالای توالت فرنگی با طراحی قفسه های سنگی نمایی فوق العاده را در توالت و سرویس بهداشتی خود ایجاد کنید.

تعویض توالت فرنگی قدیمی 10

استفاده از فضای بالای توالت فرنگی وال هنگ

حتی شما می توانید از فضای بالای توالت فرنگی قدیمی برای طراحی کابینت های سرویس بهداشتی، تعبیه آینه بلند، نصب تجهیزات بهداشتی مدرن و لوکس و ... استفاده کنید و فضایی بسیار متفاوت با هزینه نه چندان زیاد ایجاد کنید.

در صورت نیاز به تهیه قفسه، کابینت و آویز حمام و سرویس بهداشتی، بر روی لینک خرید قفسه، کابینت و آویز حمام و سرویس بهداشتی از دیجی کالا بزنید.

گروه تاسیسات 24 ساعته مفتخر به در اختیار داشتن کادری حرفه ای، تحصیل کرده و با تجربه است. ایشان می توانند خدمات تاسیساتی مورد نظر به مشتریان خود را در کمتر از چند ساعت از اولین تماس آنها به صورت کاملا تخصصی به آنها و با ضمانت اجرایی بالا ارائه دهند.

برای دستیابی به خدمات ما و ثبت سفارش همین الان با ما تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

 

اشتراک گذاری این صفحه