طرز کار پکیج به این صورت است که آب را در داخل مبدل خود گرم کرده و آب گرم شده را با کمک پمپ به سمت شیرآلات مصرفی و رادیاتورها هدایت می کند.

با توجه به همین تعریف کوتاه متوجه می شویم که نقش پمپ در پکیج بسیار حیاتی است. چون عملاً بدون آن سیرکوله کردن آب در مدار گرمایش غیرممکن است. به دلیل اهمیت پمپ پکیج قصد داریم تا در ادامه شما را با ماهیت پمپ پکیج و نحوه عیب یابی و تعمیر این قطعه آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

پمپ پکیج چیست؟

در داخل پکیج یک عدد پمپ وجود دارد که اغلب به عنوان پمپ حرارت مرکزی یا پمپ سیرکولاتور از آن یاد می شود.

نحوه عملکرد پمپ در پکیج این است که آب گرم را از مبدل پکیج دریافت کرده و سپس از طریق لوله‌ها در سراسر خانه به گردش درآورد تا به این ترتیب رادیاتورها و شیرهای آب گرم مصرفی حرارت مورد نیاز خود را بدست آورند.

پمپ پکیج در دو مدل پمپ سیرکولاتور بدنه چدن و بدنه استیل بوده و محل قرارگیری آن در قسمت زیرین بدنه پکیج است. معمولاً از پمپ پکیج تک دور در این وسیله استفاده می شود.

با توجه به این نکته مهم که کاربرد پمپ پکیج در سیرکوله کردن آب در مدار گرمایش و مصرفی ساختمان است، کار نکردن پمپ پکیج می تواند عملکرد سیستم گرمایش مرکزی ساختمان را به کل مختل کند. به همین دلیل در ادامه این مطلب با بررسی نحوه تعمیر پمپ پکیج همراه شما هستیم. برای اطلاع از تفاوت پکیج تک مبدل با دو مبدل لینک مقاله را لمس کنید.

پمپ_پکیج_چیست_و_چگونه_تعمیر_می_شود-_1.jpg

قطعات پمپ پکیج

پمپ پکیج نیز همانند دیگر پمپ ها از قطعات مختلفی ساخته شده که آشنایی با آن ها در زمان رفع خرابی پمپ پکیج می تواند بسیار کمک کننده باشد:

  • کیسینگ

بیرونی ترین قسمت پمپ پکیج به نام کیسینگ شناخته می شود که در واقع پوسته خارجی پمپ است.

  • یاتاقان

پروانه های داخل پمپ پکیج با کمک یاتاقان حرکت کرده و به چرخش خود ادامه می دهند.

  • روتور یا شفت

روتور به عنوان بخش پره ای پمپ شناخته می شود. نقش شفت یا Rotor این است که آب را در مدار پکیج به گردش درآورد.

  • استاتور یا سیم پیچ

ایجاد میدان مغناطیسی در داخل پمپ پکیج با کمک بخش سیم پیچ یا Stator پمپ انجام می شود.

  • جعبه تقسیم برق

پمپ پکیج برای روشن شدن و بکار افتادن به جریان برق نیاز دارد، الکتریسیته مورد نیاز برای روشن شدن پمپ ابتدا وارد جعبه تقسیم برق شده و سپس به سیم پیچ می رسد.

  • توربین یا پروانه

با چرخش توربین یا همان پروانه پمپ آب گرم تولید شده در داخل پکیج به درون لوله ها منتقل می شود.

  • هوزینگ

هوزینگ یا Housing نام یک قطعه پلاستیکی در پمپ پکیج است که در قسمت پشتی پمپ نصب می شود.

  • پیچ بازدید

با کمک پیچ بازدید می توان اقداماتی همچون رفع گیرپاژ پمپ پکیج، هواگیری و تشخیص سلامتی پمپ را به سادگی انجام داد.

  • خازن موتور

نقش خازن پمپ همانند دیگر خازن ها ذخیره کردن انرژی مورد نیاز برای راه اندازی موتور پمپ است. به این ترتیب با هر دفعه روشن شدن پمپ فشار مضاعف به موتور پمپ وارد نمی شود.

  • کلید تغییر سرعت پمپ

کلید تغییر سرعت در پمپ پکیج دارای 3 حالت کاری است که میزان دبی پمپ را تنظیم می کند. اما در حالت پیش فرض بر روی بالاترین دبی پمپ تنظیم شده است. از این کلید می توان برای کاهش مصرف انرژی پمپ نیز استفاده کرد.

 

انواع پمپ پکیج دیواری

پمپ بکار رفته در ساختمان پکیج دیواری در یکی از 2 مدل زیر است:

  • پمپ سیرکولاتور

در اکثر پکیج های دیواری از پمپ سیرکولاتور یا سیرکوله جهت به گردش درآوردن آب در مدار گرمایش استفاده می شود. همانطور که در مطلب پمپ سیرکوله چیست گفتیم، این پمپ می تواند سیالات تا دمای 100-130 درجه سانتی گراد را به راحتی پمپاژ کند.

پمپ های سیرکوله با توجه به نوع قرارگیری در مدار سیستم های گرمایشی در یکی از گروه های پمپ خطی و پمپ مکش از ته زمنی دسته بندی می شوند.

*پمپ سیرکولاتور خطی

این نوع پمپ از جمله الکتروپمپ های کم صدا است که در اندازه نیم اینچ تا شش اینچ ساخته می شود. دور موتور پمپ سیرکولاتور خطی به اندازه 1500 و 3000 دور است که به دلیل مصرف کم انرژی در رده پمپ های کم مصرف A و B قرار دارد. پمپ سیرکولاتور خطی بر روی مدار نصب می شود.

*پمپ سیرکولاتور مکش از ته

در سیستم های گرمایشی با ظرفیت بالاتر، همچون موتورخانه ها، از پمپ سیرکولاتور مکش از ته استفاده می شود. چون ظرفیت مدار بالا است و دیگر نمی توان از پمپ های کوچک خطی استفاده کرد. پمپ مکش از ته یا زمینی بر روی شاسی روی زمین نصب شده و در زیر آن لرزه گیرهایی به منظور کاهش ارتعاشات قرار داده می شود.

  • پمپ گراندفوس

یکی دیگر از انواع پمپ قابل استفاده در پکیج به نام پمپ گراندفوس شناخته می شود. این پمپ به دلیل قابلیت خود در تحمل دمایی بالا و همچنین کیفیت بی نظیر خود می تواند جابجایی آب گرم پکیج را به بهترین نحو ممکن انجام دهد.

البته پمپ آب سیرکولاتور گراندفوس فقط مختص پکیج نبوده و از دیگر مدل های این پمپ می توان برای انتقال مواد دارویی، جابجایی سیالات شیمیایی و دیگر مصارف صنعتی و تاسیساتی استفاده کرد.

مهمترین خصوصیت پمپ سیرکولاتور گراندفوس این است که ساختار پمپ پکیج به صورت یکپارچه و بدون سیل مکانیکی است. همچنین جنس بدنه و پروانه پمپ از چدن و کامپوزیت است که مقاومت بالایی در برابر پوسیدگی و زنگ زدگی دارد.

با توجه به توضیحات داده شده در این بخش دیگر می دانید در صورت خرابی پمپ پکیج و نیاز به تعویض آن باید از چه نوع پمپی در پکیج استفاده کنید. اگر می خواهید با روش تعمیر پکیج ایران رادیاتور آشنا شوید، لینک مقاله را لمس کنید.

پمپ_پکیج_چیست_و_چگونه_تعمیر_می_شود-_2.jpg

تست پمپ پکیج

برای اینکه از سالم یا معیوب بودن پمپ پکیج مطمئن شویم باید این قطعه را مورد تست قرار دهیم. به منظور تست پمپ پکیج باید ابتدا پمپ را از هوزینگ پمپ متصل به پکیج جدا کنیم. هوزینگ پمپ پکیج با کمک 4 پیچ بلند به بدنه پمپ وصل شده است. پس برای آزادسازی آن کافیست پیچ ها را با استفاده از آچار آلن باز کنید.

بعد از باز کردن پیچ ها هوزینگ به صورت متصل به پکیج باقی مانده و بدنه پمپ در دستان شما خواهد بود. در این مرحله می توانید از 2 طریق پمپ پکیج را مورد تست قرار دهید:

  1. چرخاندن روتور

روتور همان بخش چرخنده پمپ است که در داخل استاتور قرار گرفته است. با اندکی فشار دست می توانید روتور را از داخل استاتور بیرون بکشید. در حالت عادی روتور باید به نرمی بچرخد و لق نباشد. پس با یک حرکت ساده دست می توانید روتور را به چرخش درآورده و نحوه چرخیدن آن را تست کنید. اگر روتور به صورن روان و نرم شروع به چرخیدن کرد، به این معنی است که روتور پمپ سالم است. اما اگر چرخش روتور همراه با صدا و گیر کردن بودن، یعنی روتور خراب است و کل پمپ باید تعویض شود.

  1. تست برقی استاتور

در قسمت بالایی استاتور پمپ پکیج یک محفظه کوچک برای نگهداری خازن پمپ وجود دارد. برای دسترسی به خازن پمپ کافیست پیچ بالایی قاب محفظه را باز کنید. حال از دو طریق می توانید سلامتی خازن و استاتور پمپ پکیج را مورد تست قرار دهید.

روش اول این است که دو رشته سیم را به ترمینال های فاز و نول موجود در کنار خازن پمپ پکیج وصل کرده و آن رشته سیم ها را به صورت مستقیم به برق بزنید. اگر پمپ پکیج سالم باشد، با وصل شدن برق روتور شروع به چرخش می کند.

در روش دوم که بیشتر برای تست سلامتی خازن کاربرد دارد باید از مولتی متر استفاده کنید. به این ترتیب که با کمک مولتی متر میزان ظرفیت خازن پمپ را اندازه می گیرد. اگر پمپ پکیج سالم باشد، باید میزان ظرفیت خازن آن با مقدار استاندارد مطابقت داشته باشد.

ما در مطلب سرویس پکیج بوتان در خصوص روش سرویس این وسیله توضیحات کامل را ارائه کرده ایم. جهت مطالعه این مطلب لینک آن را لمس کنید.

 

تنظیم پمپ پکیج

اگر پمپ پکیج از حالت تنظیم خارج شده باشد، می تواند کل عملکرد پکیج را تحت تاثیرات منفی خود قرار دهد. زمانی که پمپ پکیج گیرپاژ می کند به تنظیم مجدد نیاز دارد.

گریپاژ پمپ پکیج زمانی رخ می دهد که رسوبات اطراف روتور را می گیرند و بنابراین مانع چرخش آن می شوند. برای رفع گریپاژ پمپ پکیج ابتدا از یک پیچ گوشتی کمک گرفته و سعی کنید روتور یا همان محور چرخنده پمپ را بچرخانید.

اگر حجم رسوبات جمع شده در اطراف روتور زیاد بود، روتور را به آرامی از داخل بدنه پمپ بیرون کشیده و آن را با کمی مایع ظرفشویی و مسواک بشویید. سپس مجدداً روتور را در جای قبلی خود قرار داده و پیچ های پمپ را ببندید.

البته با کمک کلید تنظیم سرعت پمپ نیز می توانید سرعت چرخش پمپ پکیج را بر اساس متراژ خانه خود تنظیم کنید، به این ترتیب مقدار گرمایش پکیج بر اساس متراژ ساختمان تنظیم می شود.

پرشر پکیج یکی دیگر از قطعات اساسی بکار رفته در ساختمان پکیج است. برای آشنایی بیشتر با وظیفه این قطعه و تحوه تعمیر و تعویض آن به مقاله پرشر پکیج چیست مراجعه کنید.

پمپ_پکیج_چیست_و_چگونه_تعمیر_می_شود-_3.jpg

علائم خرابی پمپ پکیج چیست؟

اطلاع از نشانه های خرابی پمپ پکیج در تشخیص به موقع مشکلات پمپ و تعمیر سریع تر و کم هزینه تر این قطعه به شما کمک خواهد کرد:

  • یکسره روشن ماندن پکیج

طرز کار پمپ پکیج این است که در حالت عادی نباید به صورت یکسره کار کند، بلکه فقط باید در زمان نیاز به آب گرم پمپ پکیج روشن شده و بعد از مدتی مجدداً خاموش شود. اما وقتی پمپ پکیج خراب باشد، به صورت دائمی کار می کند. در این حالت احتمال سوختن برد پکیج وجود دارد.

  • روشن نشدن پمپ پکیج

اصلی ترین نشانه خرابی پمپ پکیج این است که اصلاً پمپ روشن نمی شود. در چنین شراطی ممکن است پکیج روشن باشد، اما پمپ عملکردی از خود نشان ندهد.

  • نشتی آب از پمپ پکیج

یکی دیگر از نشانه های خرابی پمپ پکیج آبریزی از آن است. البته در ابتدا ممکن است نشتی آنقدر محدود باشد که زود متوجه آن نشوید یا این مشکل را با سوراخ شدن مبدل اشتباه بگیرید، اما اگر سرویس پکیج را به موقع انجام دهید، سریع تر می توانید خرابی پمپ پکیج را شناسایی کنید.

  • خروج صداهای ناهنجار و غیرمعمول از پمپ

در حالت استاندارد پمپ پکیج نباید صدایی جز کارکرد طبیعی خود بدهد. این صدا به قدری آهسته است که فقط با تمرکز بر روی آن و از نزدیک قابل شنیدن است. اما اگر پمپ پکیج خراب باشد صدای بلند کوبش می دهد که به راحتی از فاصله دورتر شنیده می شود.

  • جوش آوردن پکیج

وقتی دمای آب داخل مبدل پکیج به بیش از حد استاندارد خود برسد، پکیج در اصطلاح جوش می آورد. در این هنگام شاهد آبریزی از شیر تخلیه پکیج و خاموش شدن دستگاه هستیم که برای حفظ امنیت پکیج اتفاق می افتد.

عوامل مختلفی در جوش آوردن پکیج دخیل هستند که یکی از مهمترین آن ها خرابی پمپ پکیج است. به این دلیل که چون عملکرد پمپ پکیج مختل شده آب به خوبی در مدار گرمایش نمی چرخد و با مسدود بودن مسیر گردش آب گرم شاهد جوش آوردن دستگاه هستیم.

 

آموزش تعمیر پمپ پکیج به چه صورت است؟

همانطور که در بخش قبلی گفتیم ما می توانیم با توجه به علائم آسیب دیدگی پمپ پکیج از معیوب شدن این قطعه با خبر شویم. اما در قدم بعدی باید نحوه تعمیر پمپ پکیج آشنا شویم. به همین دلیل در ادامه راه تعمیر هر کدام از خرابی های رایج در پمپ پکیج را برای شما توضیح داده ایم:

  • تعمیر کارکرد یکسره پمپ پکیج

دلایل مختلفی موجب کارکرد یکسره پمپ پکیج می شوند که از آن جمله می توان به خرابی برد و قرارگیری نامناسب پمپ در پکیج اشاره کرد.

برای حل مشکل یکسره کار کردن پکیج باید ابتدا برد پکیج و سپس سلامتی استاتور پکیج توسط تعمیرکار پکیج مورد بررسی قرار بگیرند. در قدم بعدی باید نحوه قرارگیری پمپ در پکیج چک شود، زیرا در اکثر مواقع با یک جابجایی کوچک در نوع قرارگیری پمپ مشکل روشن ماندن یکسره این قطعه قابل رفع است.

  • تعمیر روشن نشدن پمپ پکیج

عوامل متعددی باعث عدم روشن شدن پمپ پکیج می شوند که از جمله مهمترین آن ها عبارتند از: خرابی برد، خرابی استاتور پمپ، خالی شدن خازن پمپ و نصب اشتباه پمپ پکیج.

ساده ترین راه حل ممکن برای تعمیر پمپ پکیج در چنین شرایطی این است که پمپ پکیج را از روی دستگاه باز کرده و آن را به صورت اصولی در جای خود نصب کنید. در قدم بعدی باید بر اساس روشی که در خصوص تست و تنظیم پمپ پکیج گفتیم این قطعه را چک کنید تا از سلامتی خازن و استاتور پمپ مطمئن شوید. اگر خازن و استاتور خراب باشند، باید پمپ پکیج تعویض شود.

  • تعمیر نشتی آب از پمپ پکیج

مهمترین دلایل نشتی آب از پمپ پکیج در نصب غیر اصولی پمپ و پوسیدگی اجزای داخلی پمپ از جمله کاسه نمد آن خلاصه می شوند. برای حل این معضل باید ابتدا موقعیت نصب پمپ پکیج را بررسی کرده و در قدم بعدی کاسه نمد را تعویض کنید. هر چند در اکثر واقع نشتی پمپ پکیج تنها با تعویض کلی پمپ قابل تعمیر است.

  • تعمیر ایجاد سر و صدای غیرعادی در پمپ

صدا دادن غیرعادی پمپ پکیج اغلب به دلیل هوا گرفتن این قطعه است. پس در قدم اول پمپ پکیج را هواگیری کنید.

برای هواگیری پمپ پکیج ابتدا شیر آب گرم مصرفی در ساختمان را باز کنید تا پکیج روشن شده و پمپ مشغول به کار شود. سپس پیچ هواگیری تعبیه شده در انتهای پمپ پکیج را پیدا کرده و با کمک پیچ گوشتی دو سو آن را برخلاف عقربه های ساعت به آرامی بچرخانید. اما قبل از آن حتماً یک دستمال آبگیر در زیر پمپ قرار دهید تا آب خروجی از پمپ را جمع کرده و مانع از ورد آن به برد پکیج شود.

پایان هواگیری پمپ پکیج را می توانید از خارج شدن آب به همراه حباب های هوا از پمپ تشخیص دهید. بعد از تخلیه کامل هوا از پمپ باید پیچ هواگیری را با کمک همان پیچ گوشتی دوسو در جهت عقربه های ساعت چرخانده و محکم کنید.

البته بعضی مواقع خراب شدن روتور نیز می تواند باعث صدا دادن پمپ پکیج شود. در این شرایط رورتور به دلیل ساییده شدن محور چرخنده خود موقع چرخیدن صداهای ناهنجار می دهد که تنها راه حل آن تعویض روتور یا تعویض پمپ پکیج است.

  • تعمیر جرم گرفتن پمپ پکیج

از آنجا که پمپ پکیج در تماس دائمی با آب گرم قرار دارد، جرم گرفتن آن جای تعجب ندارد. اگر پمپ پکیج جرم بگیرد، چرخش روتور به خوبی انجام نشده و در نتیجه پمپ پکیج داغ می کند. در چنین شرایطی نباید توقع داشته باشید پمپ به عملکرد طبیعی خودش ادامه دهد. نشانه هایی همچون افت دمای رادیاتورها و عدم هماهنگی بین پمپ و پکیج به شما کمک می کنند تا زودتر متوجه جرم گرفتن پمپ شوید.

برای تعمیر جرم گرفتگی پمپ پکیج باید در قدم اول پمپ را از روی هوزینگ متصل به خود باز کرده و روتور آن را با مایع شوینده تمیز کنید. سپس روتور را در محل قبلی خود قرار داده و به هوزینگ وصل کنید.

  • تعمیر سیم پیچ پمپ پکیج

در اکثر مواقع خرابی سیم پیچ یا بخش استاتور پمپ پکیج زمانی رخ می دهد که آب به داخل سیم پیچ نفوذ کرده باشد. در این صورت سیم پیچ می سوزد و دیگر نمی توان آن را تعمیر کرد.

پمپ_پکیج_چیست_و_چگونه_تعمیر_می_شود-_4.jpg

7 توصیه به منظور پیگیری از خرابی پمپ پکیج

از آنجا که خرابی پمپ پکیج یک هزینه گزاف بابت تعمیر یا تعویض این قطعه برای شما ایجاد می کند، در ادامه قصد داریم چند توصیه کاربردی با شما در میان بگذاریم تا با توجه به آن ها طول عمر پمپ پکیج خود را افزایش دهید:

  1. کمبود آب در پکیج یک عامل بسیار تاثیرگذار در سوختن پمپ پکیج است، بنابراین هر چند وقت یکبار فشار پکیج را چک کرده و اگر با افت فشار در دستگاه مواجه شدید سریعاً از طریق باز کردن شیر پرکن پکیج دستگاه را آبگیری کنید تا فشار پکیج بالا بیاید.
  2. حتماً در قسمت ورودی آب به پکیج از صافی رسوب گیر استفاده کنید. به این ترتیب احتمال از کار افتادن پمپ در اثر جرم گرفتن بسیار کم می شود.
  3. در زمان رسوب زدایی پکیج حتماً پمپ پکیج را از مدار دستگاه خارج کنید، در غیر این صدمات جبران ناپذیری به پمپ وارد می شود.
  4. پیش از راه اندازی اولیه پکیج باید مسیر رادیاتورها به پکیج کاملاً شستشو داده شود تا ضایعات خارجی به داخل پکیج و پمپ آن راه پیدا نکنند.
  5. اگر متوجه گیرپاژ پمپ پکیج شدید، قبل از اینکه این مشکل به خراب شدن کامل پمپ منجر شود، درپوش جلویی پمپ را با کمک آچار باز کرده و با استفاده از یک پیچ گوشتی محور پمپ را به سمت راست و چپ بچرخانید تا محور آزاد شده و پمپ از حالت گیرپاژ خارج شود.
  6. به صدای خروجی پمپ پکیج دقت کرده و هر صدای ناهنجار را جدی بگیرید. شاید بتوانید قبل از وارد شدن آسیب جدی به پمپ آن را زودتر تعمیر کنید.
  7. مهمترین نکته به منظور پیشگیری از خرابی پمپ پکیج این است که حداقل سالی یک بار از خدمات سرویس پکیج استفاده کنید. در این صورت می توانید مشکلات احتمالی در پمپ را سریع تشخیص داده و با کمک تعمیرکار پکیج آن ها را رفع کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب با عملکرد پمپ پکیج و نقش مهم آن در سیستم پکیج دیواری آشنا شدید. همانطور که دانستید، خرابی پمپ پکیج اغلب در نتیجه عدم توجه به سرویس های دوره ای پکیج ایجاد می شود، بنابراین توصیه می کنیم حتماً از سرویسکار پکیج جهت چکاپ های منظم دستگاه خود کمک بگیرید.

همچنین خرابی پمپ پکیج گاهی با تعمیر قابل رفع است و بعضی مواقع هیچ راهی جز تعویض پمپ باقی نمی ماند. البته تعویض پمپ پکیج اقدام تخصصی است که باید تنها توسط افراد باتجربه و ماهر تعمیرکار پکیج انجام شود.

خوشبختانه تکنسین های پکیج ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته دانش و مهارت لازم برای عیب یابی و تعمیر انواع پکیج را در اختیار داشته و می توانند پمپ پکیج شما را با بالاترین کیفیت و همراه با گارانتی برای شما تعمیر و سرویس کنند.

بنابرین اگر پمپ پکیج شما نیز خراب شده و برای رفع عیب آن به متخصص نیاز دارید، همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • پمپ پکیج نوعی پمپ سیرکلاتور است که برای به گردش درآوردن آب گرم در مدار گرمایش و شیرآلات مصرفی مورد استفاده قرار می گیرد.
  • از جمله مهمترین قطعات بکار رفته در پمپ پکیج می توان به کیسینگ، روتور، استاتور، خازن، هوزینگ، کلید تغییر حالت، یاتاقان، جعبه تقسیم، پروانه و پیچ بازدید اشاره کرد.
  • مهمترین علائم خرابی پمپ پکیج عبارتند از: خروج صداهای ناهنجار از پمپ، یکسره کار کردن پمپ، کار نکردن پمپ، داغ کردن پمپ، نشتی آب از پمپ.
  • اصلی ترین دلایل خراب شدن پمپ پکیج در نصب اشتباه پمپ، تجمع رسوبات در روتور و کم آب شدن دستگاه خلاصه می شود.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه