گستردگی برندهای مختلف کولر گازی موجب شده که هر ریموت کنترل، دارای نمادهای خاصی باشد که قابلیت متفاوتی دارند.

بنابراین ما برای این که به سوالات ذهنی شما در رابطه با دکمه های ریموت های مختلف پاسخ دهیم، ابتدا توضیح کاملی از کارکرد همه دکمه های ریموت کنترل کولرهای گازی ارائه می دهیم و بعد عملکرد دکمه های کنترل کولرهای ال جی، سامسونگ، اجنرال و جنرال را بررسی می کنیم. پس از شما دعوت می کنیم که تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

کارکرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی

کولرهای گازی، وسیله ای کارآمد برای خنک کردن محیط به حساب می آیند و شما می توانید به وسیله ریموت کنترل، استفاده بهتری از این وسیله سرمایشی داشته باشید.

اما گاهی وجود دکمه های زیاد، نام ها و نمادهای پیچیده روی این کنترل ها سبب گیج شدن افراد شده و ممکن است با فشردن یک دکمه اشتباه در کارکرد آن ها اختلال ایجاد کنند. بنابراین ما قصد داریم در این بخش شما را با کلیه دکمه های ریموت کنترل کولر گازی و نحوه عمکرد آن ها آشنا نماییم.

لازم به ذکر است که در ریموت کنترل کولر گازی، نمادها و علائم مختلفی وجود دارد که تعدادی از آن ها در بین تمام برندها با هم مشترک هستند که در این قسمت آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • دکمه روشن/ خاموش (start یا stop)

این دکمه وظیفه روشن و خاموش کردن دستگاه را بر عهده دارد و گاهی هم با رنگ قرمز بر روی کنترل نمایش داده می شود. به خاطر داشته باشید که کولر گازی در زمان روشن شدن، دقیقاً مطابق با آخرین تنظیماتی که خاموش شده است به کار می افتد.

  • دکمه انتخاب حالت کاری دستگاه (mode)

دکمه mode که اصلی ترین و پر کاربردترین دکمه در ریموت کولر گازی است، در اکثر کنترل ها دارای 5 حالت cool، fan، dry، heat و auto است که با هر بار فشار دادن آن ها می توان حالت کولر را عوض کرد. بر اساس نوع کولر، نشانه یا تصویر هر یک از این 5 حالت بر روی ریموت کنترل دستگاه و یا روی صفحه نمایش پنل داخلی آن نشان داده می شود.

دکمه cool

این دکمه که اکثر اوقات به شکل دانه برف بر روی ریموت کنترل یا صفحه نمایش دستگاه نمایش داده می شود، وظیفه خنک سازی محیط و ایجاد سرما را بر عهده دارد. لازم است بدانید که این دکمه فقط برای فصل تابستان طراحی شده و در فصل زمستان نمی تواند محیط را خنک کند.

دکمه fan

زمانی که این دکمه را فشار می دهید، کندانسور دستگاه خاموش شده، در حالت فن یا پنکه قرار گرفته و مصرف انرژی وسیله سرمایشی کاهش می یابد. با وجود این که دکمه فن توانایی خنک کردن فضا را ندارد، اما می توان از آن در فصل بهار برای جا به جایی و به گردش درآوردن هوا استفاده کرد. توجه داشته باشید که تنظیم دمای کولر در حالت fan امکان پذیر نیست.

دکمه dry

دکمه dry که به شکل قطره آب نشان داده می شود، در مناطقی با رطوبت بالا کاربرد دارد. این گزینه کولر شما را در حالت خشک یا رطوبت گیر قرار می دهد. در واقع این دکمه با به کار انداختن فن ها، مقدار بیشتری از رطوبت هوا را به نسبت حالت عادی از محیط دریافت می کند. در این شرایط فن داخلی کولر در کندترین وضعیت به کار خود ادامه می دهد و دیگر نمی توان سرعت فن را تنظیم کرد.

دکمه heat

معنی heat در کولر به معنی قابلیت گرمایش کولر گازی است و به شکل خورشید در ریموت کنترل نمایش داده می شود. حالت heat دقیقاً نقطه مقابل حالت cool است و از آن برای تولید گرما در فصل زمستان استفاده می شود.

دکمه auto

حالت auto یا خودکار، امکان کنترل دما از راه دور و تهویه هوا را برای شما فراهم می کند. با فعال کردن این دکمه، کولر متناسب با تنظیماتی که برای آن در نظر گرفته شده است، کار می کند.

این گزینه بیشتر برای مواقعی استفاده می شود که شما به مدت طولانی در محل حضور ندارید. در این حالت، دستگاه دمای محیط را تشخیص داده و فعالیت سرمایشی یا گرمایشی خود را بر اساس آن انجام می دهد.

  • دکمه eco

این دکمه که برای سازگاری وسیله سرمایشی با محیط زیست طراحی شده است، در ریموت کنترل های مدرن و جدید و در کولرهای گازی دارای تکنولوژی اینورتر دیده می شود. در واقع با فشردن دکمه eco، کمپرسور و فن می توانند با کمترین مصرف انرژی، دمای اتاق را به حد مطلوبی برسانند.

  • دکمه تنظیم درجه حرارت اتاق (temp)

همان گونه که از اسم این دکمه مشخص است از آن برای کم و زیاد کردن درجه هوا استفاده می شود. اما در بعضی از کولرهای گازی یا اسپیلت، تنظیم دما به وسیله دکمه های + و – یا فلش بالا و پایین انجام می شود که در این حالت دکمه temp کارآیی دیگری داشته و برای نمایش دما به کار می رود.

در صورتی که با فشردن این دکمه، شکل یک خانه خالی را ببینید، یعنی کولر دمای تنظیم شده را نمایش می دهد، ولی اگر بر روی صفحه نمایشگر، نماد خانه ای که درون آن دماسنج قرار گرفته است ظاهر شود، به این معنی است که دستگاه شما دمای کلی محیط منزل را نشان می دهد. حال چنانچه نماد دماسنج در بیرون از خانه نشان داده شده باشد، یعنی دستگاه دمای محیط بیرون از خانه را نشان می دهد که البته این مورد فقط در برخی از مدل های کولر گازی دیده می شود.

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی 1

  • دکمه turbo یا jet cool

با فشار دادن این دکمه، دستگاه از حداکثر انرژی و قدرت خود برای خنک کردن فضا استفاده می کند. به عبارت دیگر این قابلیت، کولر را مجبور می کند که به مدت 30 دقیقه بدون در نظر گرفتن دمای اتاق، اقدام به پرتاب باد خنک نماید و بعد از آن دوباره به حالت عادی برگردد. ولی به دلیل این که این قابلیت موجب مصرف بالای انرژی و افزایش هزینه برق می شود، بهتر است که برای فواصل زمانی کوتاه از آن استفاده کنید.

این را هم به خاطر داشته باشید که دکمه super یا strong که در برخی از برندهای کولر گازی مشاهده می شوند، کارکردی مشابه دکمه turbo دارند.

  • دکمه ac fan speed

با کمک این دکمه می توان سرعت فن که معمولاً در چهار حالت کم، متوسط، زیاد و نامنظم متغیر است را کنترل کرد.

  • دکمه ac timer setting

از این دکمه برای تنظیم زمان روشن و خاموش اتوماتیک کولر گازی استفاده می شود.

  • دکمه swing control

کلمه swing در کولر گازی به معنی کنترل چرخش پره ها است. به عبارت ساده تر شما با فشردن این دکمه می توانید چرخش پره ها به سمت بالا و پایین را کنترل کنید. دقت داشته باشید که در برخی از مدل های کولر گازی، تنظیمات دمپر یا پره کولر به شکل دستی انجام می شود.

  • دکمه quite mode

این دکمه سبب بی سر و صدا کار کردن کولر می شود که در این حالت سرعت فن نیز به حداقل می رسد.

  • دکمه reset

از دکمه reset جهت ریست کامل ریموت کنترل کولر گازی استفاده می شود که البته ممکن است این دکمه در همه مدل ها وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است که اندازه دکمه بسیار ریز بوده و شما باید به کمک شی نوک تیزی مثل خلال دندان، کنترل را ریست نمایید.

  • دکمه جریان هوا (air circulation button)

برای ایجاد جریان هوا بدون سرد و گرم کردن از این دکمه استفاده می شود.

  • دکمه بررسی دمای اتاق (room temperature checking)

به وسیله این دکمه می توان از دمای فعلی اتاق مطلع شد.

  • دکمه روشن و خاموش کردن فیلتر پلاسما (plasma)

تعدادی از کولرهای گازی دارای فیلترهای تصفیه هوا هستند که این فیلترها تنوع زیادی دارند و به علت جلوگیری از انتشار آلاینده ها در هوا در کولرهای گازی نصب می شوند. در واقع این فیلترها با حذف عوامل آلرژی زا، باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها، بوهای نامطبوع و گرد و غبار، هوای اتاق را تصفیه و مطبوع می کنند.

پس شما به وسیله دکمه روشن و خاموش کردن فیلتر پلاسما می توانید این گزینه را روشن یا خاموش کنید. مثلاً اگر شما در خانه خود از دستگاه تصفیه هوا استفاده می کنید، دیگری نیازی به این قابلیت نخواهید داشت و می توانید آن را خاموش نمایید.

  • دکمه کنترل جهت وزش افقی (horizontal air flow direction control)

این دکمه در بعضی از دستگاه های کولر گازی، به منظور کنترل جهت وزش باد تعبیه شده است.

  • دکمه health

در بعضی از دستگاه های کولر گازی امروزی، قابلیت جدیدی به نام health یا حالت سلامت در نظر گرفته شده است. با این فشردن این دکمه که معمولاً به شکل برگ است، تکنولوژی پمپاژ اکسیژن یا یونیزه کردن مولکول های اکسیژن فعال می گردد. در این حالت هوای پاک و تمیز وارد اتاق می شود که هم باکتری ها را نابود می کند و هم هوا را ضدعفونی می کند. همچنین این قابلیت به نشت سریع تر گرد و خاک به بیرون هم کمک می کند.

فعال سازی این قابلیت، تاثیر چندانی بر میزان سرمایش و گرمایش دستگاه نداشته، اما میزان مصرف برق کولر را تا حد کمی بالا می برد. در صورتی که دمای پنل خارجی کمتر از 4 درجه سانتی گراد باشد، پمپاژ اکسیژن به صورت اتوماتیک متوقف شده و با زدن دکمه health، پمپ یونیزه به کار نمی افتد.

  • دکمه ifeel

 در برخی از کولرهای گازی مثل برند گری، سنسوری در ریموت کنترل تعبیه شده که کار تشخیص دمای محیط را انجام می دهد. این دکمه بر روی کنترل با یکی از عبارات ifeel، I feel، feeling مشخص می شود که با فشردن آن، سنسور ریموت، دمای محیط اطراف را تشخیص داده و فرمان مربوطه را به برد کولر گازی ارسال می کند. این کار باعث می شود که دستگاه به طور خودکار، دمای محیط را در دمای تشخیص داده شده تنظیم کند.

توصیه می شود که در هنگام انجام این کار، کنترل را در نزدیکی خود قرار دهید تا دمای دستگاه بر اساس دمای اطراف شما تعیین گردد. همچنین بهتر است از قرار دادن ریموت کنترل در کنار اجسام گرم یا سرد خودداری نمایید.

  • دکمه clean

این دکمه که در برندهایی مثل سامسونگ، کریر، گری دیده می شود، برای جلوگیری از رشد باکتری ها درون پنل داخلی کولر کاربرد دارد. شما ممکن است این دکمه را با عباراتی مثل clean، auto clean، self clean، XFan  وcoil dry بر روی ریموت مشاهده کنید.

با زدن دکمه clean، رطوبت موجود در پنل داخلی کولر گرفته و خشک شده و بوی نامطبوع از بین می رود. این فرمان در زمانی که فن دور کمی دارد، به مدت 15 الی 30 دقیقه اجرا شده و بعد از آن دستگاه خاموش می شود. دقت کنید که این دکمه باید حتماً در حالت cool یا dry انتخاب شود، چرا که در حالت های دیگر عمل نخواهد کرد. در ضمن در برخی از کنترل ها لازم است که دکمه را به مدت 3 ثانیه نگه دارید.

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی 2

  • دکمه shortcut

در برخی از ریموت کنترل های کولر گازی، دکمه ای به نام shortcut یا my mode وجود دارد که وقتی شما یکی از حالت های mode به همراه دما و سرعت فن دستگاه را انتخاب می کنید و دکمه shortcut را به مدت 3 ثانیه نگه می دارید، این حالت به علاوه تمام جزئیات آن ذخیره شده و هر زمان که دوباره این دکمه زده شود، حالت های کولر گازی بر روی همان تنظیمات ذخیره شده می رود.

  • دکمه dimmer

دکمه dimmer هم فقط در تعداد محدودی از برندها به چشم می خورد که با فشردن آن، همه نمایشگرهای پنل داخلی خاموش می شوند و شما هر دکمه ای را که فشار دهید، دوباره دستگاه روشن می شود.

  • دکمه sleep

با فشردن دکمه sleep که در بعضی از مدل های کولر گازی دیده می شود، چراغ sleep بر روی پنل روشن می شود. سپس اگر دمای کولر بر روی حالت سرما تنظیم شده باشد، دمای آن هر یک ساعت یک بار، 1 درجه افزایش می یابد و اگر بر روی حالت گرما تنظیم باشد، دمای آن هر یک ساعت یک بار، 2 درجه کم می شود. در نهایت هم پس از گذشت 7 ساعت، کولر خاموش خواهد شد.

لازم است بدانید که این گزینه فقط در دو حالت cool و heat کار می کند و چنانچه گزینه sleep فعال باشد، شکل هلال ماه بر روی نمایشگر ریموت ظاهر می گردد.

برای این که با  عملکرد ریموت کولر بیشتر آشنا شوید، به شما پیشنهاد می کنیم که مطالعه مطلب راهنمای کار با انواع کنترل کولر گازی را از دست ندهید.

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی 3

کارکرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی ال جی

عملکرد دکمه های کنترل کولر گازی ال جی کاملاً شبیه به عملکرد دکمه های سایر کولرهای گازی است که در بالا به آن ها اشاره شد.

در ریموت کنترل ال جی از دکمه های زیر استفاده می شود:

* دکمه پلاسما: هوا را با حذف ذراتی که به دستگاه داخلی وارد شده اند، تصفیه می کند.

* دکمه وضعیت اتومات خواب (sleep): عمل فعال کردن وضعیت خودکار خواب را انجام می دهد.

* دکمه های تنظیم دما: دمای اتاق را با کم و زیاد کردن آن تنظیم می کنند.

* دکمه روشن و خاموش (on/off): دستگاه به وسیله آن روشن و خاموش می شود.

* دکمه سرعت فن پنل داخلی (fan speed): سرعت فن یا پنکه را تنظیم می نماید.

* دکمه انتخاب وضعیت عملکرد (mode): وضعیت عملکرد دستگاه که شامل عملکرد خنک کننده، عملکرد خودکار، عملکرد رطوبت زدایی، عملکرد گرم کننده و گردش هوا یا فن است را انتخاب می کند.

* دکمه گرم یا خنک کننده سریع: دمای فضای داخلی را در مدت زمان کوتاهی خنک یا گرم می کند.

* دکمه جریان هوا: جهت جریان هوا را به صورت افقی یا عمودی تنظیم می نماید.

* دکمه نمایش دما: نشان دهنده دمای اتاق است.

* دکمه تایمر: زمان کنونی و زمان شروع و پایان کار دستگاه را مشخص می کند.

* دکمه کنترل و عملکرد: زمان و عملکردهای خاص از جمله نظافت خودکار، عملیات خنک کنندگی با صرفه جویی و تنظیم روشنایی نمایشگر پنل داخلی را تنظیم می کند.

* دکمه شروع/ لغو (set/clear): سبب شروع عملکردها و یا لغو آن ها می شود.

* دکمه ریست: از آن برای ریست کردن تنظیمات کولر گازی استفاده می شود.

* دکمه Light: برای تنظیم روشنایی کاربرد دارد.

* دکمه E/Saving: برای کاهش مصرف برق در زمان خنک کردن به کار می رود.

کارکرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ

* دکمه روشن و خاموش (power)

اولین و اصلی ترین کلید در کنترل کولر گازی، دکمه پاور است که با کمک آن می توان دستگاه را روشن یا خاموش کرد.

* دکمه انتخاب حالت کاری دستگاه (operation mode selection)

این دکمه که در سمت راست دکمه پاور قرار دارد دارای 4 حالت است که با هر بار فشردن آن، حالت کولر تغییر می کند. این حالت ها که به ترتیب نشان داده می شوند شامل حالت خودکار (auto)، سرد (cool)، خشک (dry)، باد زدن (fan)، گرما (heat) هستند.

1- auto: با انتخاب این گزینه، کولر گازی سامسونگ بر روی حالت اتوماتیک تنظیم شده و دمای کولر را بنابر دمای مورد نیاز شما تنظیم می کند.

2- cool: از این گزینه فقط برای فصل گرما استفاده شده و با فعال کردن آن، هوای سرد تولید می شود.

3- dry: در این حالت کولر شما در وضعیت خشک یا رطوبت گیر قرار می گیرد و فرایند تهویه مطبوع و نابودی باکتری ها شروع می شود.

4- fan: با انتخاب آن، کولر در حالت فن قرار گرفته و کندانسور یا موتور آن، کاملاً خاموش می شود.

5- heat: این گزینه مختص فصل سرما است و با فعال کردن آن کولر گازی هوای گرم تولید می کند.

* دکمه smart saver

با زدن این دکمه در ریموت کنترل کولر گازی سامسونگ، دمای محیط به صورت هوشمند بین 24 تا 30 درجه سانتی گراد تنظیم می گردد و از این طریق در مصرف انرژی صرفه جویی می شود..

* دکمه turbo

اگر قصد دارید که با افزایش سرعت فن، محیط را در مدت زمان کوتاهی خنک کنید، باید از این دکمه کمک  بگیرید.

* دکمه quite

این دکمه برای کاهش صدای کولر گازی سامسونگ در ریموت کنترل آن تعبیه شده است.

* دکمه temp

این دکمه یا علامت + و – برای افزایش یا کاهش دما کاربرد دارد.

* دکمه air swing

برای فعال یا غیر فعال نمودن حرکت هوا در دو جهت بالا و پایین از دکمه air swing استفاده می شود.

* دکمه fan min

از دکمه fan min برای تنظیم سرعت فن ها استفاده می شود. در ضمن منظور از min، اندازه گیری سرعت بر حسب دقیقه است.

* دکمه filter reset

کاربرد این دکمه در ریست کردن دستگاه است.

* دکمه display off

با کمک این دکمه می توان پنل نمایش دستگاه را به حالت خاموش درآورد.

* دکمه auto clean

زمانی که دکمه auto clean را فشار می دهید، دستگاه به صورت خودکار، هوا را تهویه کرده و هوای نامطبوع را خارج می کند.

* دکمه good sleep

این گزینه برای مواقعی که خواب هستید، طراحی شده است تا ترموستات بتواند دمای محیط را تا زمانی که مشخص کرده اید، متعادل نگه دارد و از سرد و گرم شدن نامتعادل آن جلوگیری کند. در چنین وضعیتی دور فن نیز کاهش می یابد.

* دکمه های تایمر (timer on/ off)

این دکمه برای روشن و خاموش کردن تایمر کولر گازی سامسونگ کاربرد دارد.

* دکمه تنظیم تایمر (time up/ time down)

به وسیله این دکمه ها می توان ساعت و تایمر حالت خواب را در کولر گازی سامسونگ تنظیم کرد. برای افزایش زمان تایمر از دکمه time up و برای کاهش زمان آن از دکمه time down استفاده می شود.

* دکمه set/ cancel

به منظور تنظیم یا کنسل کردن تایمر یا خواب دستگاه می توان از این دکمه ها استفاده کرد.

کارکرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی اجنرال

* دکمه روشن و خاموش (start/ stop)

بدیهی است که از این دکمه برای خاموش یا روشن کردن دستگاه استفاده می شود.

* دکمه حالت خواب (sleep)

با فشردن این دکمه، چراغ نشانگر تایمر، سبز شده و حالت خواب برای کولر گازی اجنرال فعال می شود. این حالت باعث می شود که دمای اتاق در زمان استراحت شما بیش از اندازه سرد یا گرم نشود.

* دکمه کنترل اصلی (master control)

هر زمان که این دکمه را فشار دهید و 3 ثانیه صبر کنید، یکی از حالت های auto، cool، dry، fan و heat به ترتیب نشان داده می شود.

* دکمه تنظیم دما (set temp)

از این دکمه برای افزایش یا کاهش دمای ترموستات استفاده می شود. ترموستات به طور خودکار بین 18 تا 30 درجه تنظیم شده است. اما چون تنظیم ترموستات باید استاندارد باشد، اغلب بر اساس دمای محیط ممکن است متفاوت باشد. همچنین فراموش نکنید که هنگامی که فن در حال کار کردن است، نمی توان از تنظیمات بهره برد.

* دکمه خشک کن یا تهویه مطبوع (coil dry)

با فشردن دکمه coil dry، فرایند تهویه مطبوع و از بین بردن باکتری های موجود در هوا آغاز می شود. این فرایند 20 دقیقه طول می کشد و بعد از آن حالت خشک یا تهویه مطبوع غیر فعال می گردد.

البته شما می توانید هر زمان که بخواهید با زدن start/stop فرایند را متوقف کنید و یا برای ادامه مجدد آن، دکمه coil dry را بزنید. این را هم به خاطر بسپارید که با هر بار متوقف کردن و آغاز کردن، فرایندcoil dry از ابتدا شروع به کار می کند و این حدود 20 دقیقه طول می کشد.

* فرستنده سیگنال (signal transmitter)

این قسمت دقیقاً مشابه عملکرد فرستنده ها در دستگاه های دیگری مثل کنترل تلویزیون عمل می کند.

* دکمه حالت تایمر (timer mode)

با کمک این دکمه می توان کولر را برای زمان مشخصی تنظیم نمود و با زدن مجدد آن، حالت تایمر را لغو کرد.

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی 4

* دکمه تنظیم زمان (+ یا -)

با زدن دکمه + زمان افزایش یافته و با زدن دکمه – از زمان فعلی کاسته می شود.

* دکمه کنترل فن (fan control)

هر بار که این دکمه را می زنید، سرعت فن به ترتیب به صورت اتوماتیک (auto)، زیاد (high)، متوسط (med)، کم (low) و خاموش (quiet) تغییر می کند. اگر این دکمه را دو بار هم فشار دهید، باز هم ترتیب نمایش به همین صورت خواهد بود.

چنانچه تنظیمات کولر بر روی حالت اتوماتیک قرار داشته باشد، حالت های زیر برای فن رخ می دهد:

1- گرمایشی: تا وقتی که درجه حرارت هوای خروجی نسبت به هوای داخل کمتر باشد، فن با سرعت پایین تری کار می کند.

2- سرمایشی: در صورتی که ترموستات بر اساس دمای اتاق تنظیم شود، سرعت فن کاهش پیدا می کند.

3- فن: با سرعت کمی به فعالیت می پردازد.

* دکمه تنظیمات (set)

از این دکمه که در واقع همان دکمه setting است برای انجام تنظیمات مورد نیاز استفاده می شود.

* دکمه هدایت باد کولر (swing)

با فشردن دکمه swing، باد یا هوای تولیدی توسط کولر به سمت بالا یا پایین هدایت می شود. اگر سرعت فن کولر گازی کم بوده و یا به طور کلی خاموش باشد، swing کار نمی کند.

* دکمه تنظیم مجدد (reset)

اگر این دکمه را فشار دهید، کلیه تنظیماتی که برای کولر گازی اجنرال انجام شده است، لغو شده و تمام تنظیمات به حالت اولیه برمی گردد. وقتی که باتری شارژ ندارد، می توان از شی نوک تیز برای این کار استفاده کرد.

* دکمه تست اجرا (test run)

از دکمه تست اجرا می توانید برای زمانی که در حال نصب کولر هستید، بهره ببرید. اما توجه کنید که اگر از این دکمه در زمان هایی به غیر از زمان نصب کولر استفاده کنید، تنطیمات ترموستات دستگاه دچار اختلال می شود.

* دکمه تنظیم ساعت (clock adjust)

برای تنظیم ساعت کافیست از یک شی نوک تیز مثل سوزن کمک بگیرید و این دکمه را فشار دهید و سپس با استفاده از دکمه های + و – آن را تنظیم نمایید.

کارکرد دکمه های ریموت کنترل کولر گازی جنرال

* دکمه mode یا تغییر حالت عملکرد دستگاه

دکمه mode یکی از اصلی ترین دکمه های ریموت کنترل جنرال به حساب می آید که دارای 4 حالت است و با هر بار فشردن این دکمه، یک حالت عوض می شود. وقتی که دکمه mode را برای تنظیم و نحوه عملکرد دستگاه فشار می دهیم، نشانه و یا تصویری مربوط به آن حالت و متناسب با مدل کولر، ریموت و یا صفحه نمایش پنل داخلی ظاهر می شود.

این حالت ها شامل موارد زیر هستند:

1- fan: همان طور که گفته شد در این حالت کندانسور یا موتور خاموش می شوند و تنها فن کار می کند. پس زمانی که قصد دارید فقط جریان هوای محیط را جا به جا کنید، می توانید فن را فعال کنید. لازم به ذکر است که عمدتاً در فصل بهار از این حالت استفاده می شود.

2- cool: این گزینه مختص فصل سرما بوده و با فعال کردن آن، علامتی شبیه یه یک دانه برف بر روی صفحه نمایش ظاهر می شود و هوای سرد تولید می گردد.

3- heat: این گزینه که مخصوص فصل سرما است، سبب ایجاد هوای گرم می شود.

4- auto: با انتخاب این حالت، کولر گازی جنرال بر روی حالت خودکار تنظیم شده و دمای کولر را بر حسب دمای مورد نیاز تنظیم می کند.

5- dry: با انتخاب این گزینه، عمل تهویه مطبوع و نابودی باکتری های موجود در هوا شروع شده و کولر در حالت خشک یا رطوبت گیر قرار می گیرد. در واقع این حالت، رطوبت بیشتری را از هوای محیط می گیرد و به همین دلیل از آن در مناطقی با آب و هوای مرطوب و شرجی استفاده می شود.

* دکمه temp یا افزایش و کاهش دما

با کمک دکمه temp می توانید دمای محیط را بر اساس نیازتان تنظیم نمایید. برای افزایش دما از فلش بالا و برای کاهش دما از فلش پایین استفاده می شود.

* دکمه on/ off یا روشن و خاموش

کاملاً واضح است که برای روشن کردن کولر از دکمه on و برای خاموش کردن آن از دکمه off استفاده می شود.

* دکمه fan speed یا انتخاب سرعت فن

با استفاده از این دکمه می توان سرعت فن را بر روی یکی از 4 حالت کم، متوسط، زیاد، نامنظم یا کوهستانی قرار داد.

* دکمه swing یا هدایت باد کولر گازی

Swing که در اصطلاح عامیانه به آن دمپر هم گفته می شود، جهت وزش باد یا هوای تولید شده توسط کولر را به وسیله پره های داخلی پنل هدایت می کند.

* دکمه air flow یا تغییر جریان باد

شما با زدن این دکمه می توانید جریان باد را در سه جهت تغییر دهید.

* دکمه timer یا حالت تنظیم زمان

با یک بار زدن دکمه تایمر می توان کولر گازی جنرال را برای زمان مشخصی تنظیم کرد و با زدن مجدد آن، حالت تایمر را لغو نمود. در واقع با این دکمه، زمانی را برای روشن و خاموش شدن خودکار کولر در نظر می گیرید.

* دکمه hold یا قفل کودک

گاهی ممکن است کودکان یا حتی خود ما به طور ناخواسته با فشردن یک دکمه سبب ایجاد تغییراتی در تنظیمات کولر شویم. بنابراین با استفاده از دکمه hold می توانیم احتمال بروز چنین خطایی را به صفر برسانیم.

* دکمه sleep یا حالت خواب

با فشردن این دکمه، چه کولر روشن و چه خاموش باشد، حالت خواب فعال می شود. این حالت باعث می شود که وقتی در حال استراحت هستید، دمای فضا توسط ترموستات متعادل نگه داشته شده و از سرد و گرم شدن نامتعادل آن پیشگیری شود.

* دکمه turbo یا فعالیت حداکثری

این دکمه باعث می شود که کولر گازی جنرال با حداکثر توان و قدرت خود کار نماید.

* دکمه lamp یا روشن کردن نمایشگر

کاربرد دکمه lamp در روشن نمودن صفحه نمایشگر است.

* دکمه clean یا تمیز کننده فیلتر

از این دکمه برای تمیز کردن خودکار فیلترها استفاده می شود. یعنی وقتی شما این دکمه را فشار دهید، عملکرد تمیز کردن اتومات فیلترها فعال می گردد.

آموزش و راهنمای استفاده از ریموت کنترل کولر گازی 5

جمع بندی

ما در این مطلب سعی کردیم که با بیانی ساده روش استفاده از ریموت کنترل کولر گازی که وسیله ای موثر و کاربردی برای کنترل از راه دور دستگاه است را به شما آموزش دهیم.

همان طور که گفته هر یک از دکمه ها در کنترل کولر کاربرد خاص خود را دارند و اگر شما دکمه ای را به اشتباه فشار دهید، ممکن است تنظیمات کولر به هم بریزد و شما را برای سرمایش و گرمایش ساختمانتان دچار مشکل کند.

بنابراین توصیه ما به شما این است که علاوه بر خواندن دفترچه راهنمای ریموت کنترل کولر گازی، حتماً از فرد نصاب و متخصص کولر گازی هم راجع به نحوه عملکرد هر یک از دکمه ها اطلاعاتی دریافت کنید تا در موقع نیاز به تغییر تنظیمات کولر دچار سردگمی نشوید.

از آنجایی که یکی از تخصص های ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته، نصب، سرویس و تعمیر کولر گازی است، شما می توانید در صورت نیاز به تکنسین های کاربلد و حرفه ای از ما کمک بگیرید.

لازم به ذکر است که خدمات مربوط به کولر گازی هم مشابه دیگر خدمات این مجموعه، همراه با گارانتی تضمین کیفیت عرضه می شوند تا شما مشتریان عزیز هیچ دغدغه ای از بابت مهارت مجریان و کیفیت ارائه خدمات نداشته باشید.

پس اگر به دنبال سرویسکاری مطمئن برای کولر گازی خود می گردید، همین الان با پر کردن فرم درخواست سرویسکار متخصص و یا تماس با شماره تلفن های مجموعه، سفارش خود را ثبت نمایید.

 

خلاصه ای از آنچه گفته شد

  • دکمه mode یکی از اصلی ترین دکمه های ریموت کنترل کولر گازی است که با هر بار فشردن آن می توان حالت کولر را تغییر داد.
  • دکمه health که تنها در بعضی از کولرهای گازی دیده می شود، تاثیر زیادی بر میزان سرمایش و گرمایش دستگاه ندارد، اما می تواند میزان مصرف برق کولر را کمی افزایش دهد.
  • از دکمه hold یا قفل کودک که در کولر گازی جنرال وجود دارد، برای جلوگیری از ایجاد تغییرات ناخواسته در تنظیمات کولر استفاده می شود.

 

پرسش و پاسخ های متداول

1- آیا در همه کولرهای گازی می توان با نصب نرم افزار بر روی موبایل، از آن به عنوان ریموت کولر استفاده کرد؟

خیر، این موضوع به نوع مدل کولر گازی بستگی دارد.

2- چرا گاهی ریموت کنترل عمل نمی کند؟

عواملی مثل ضعیف شدن شدن باتری، کثیف شدن داخل ریموت و خرابی گیرنده سبب بروز این مشکل می شوند.

3- چگونه می توان سیستم درجه بندی کنترل کولر را از فارنهایت به سانتی گراد تغییر داد؟

برای انجام این کار باید ریموت را در حال خاموش قرار داده و سپس دکمه mode و کلید منفی را همزمان با هم فشار دهید.

4- آیا می توان از یک کنترل برای کولر گازی هایی با مارک های مختلف استفاده کرد؟

خیر، زیرا سنسورهای چشمی کولرهای مختلف با یکدیگر فرق می کنند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7، منبع 8، منبع 9، منبع 10

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه