پمپ آب خانگی ابارا با بیش از یک قرن سابقه و حضور در سطوح نخست جهان در صنعت پمپ آب، یکی از پرطرفدارترین برندهای پمپ آب در ایران است.

به همین دلیل ما پس از معرفی سری ها و ویژگی های هر یک از پمپ های آب ebara، نحوه نصب این پمپ آب را شرح می دهیم و در پایان نکاتی را درباه تعمیر و قیمت آن بیان می کنیم. پس تا پایان این مطلب کاربردی با ما همراه باشید.

 

تاریخچه برند ابارا

ابارا یک شرکت ماشین سازی ژاپنی است که در زمینه طراحی، ساخت و فروش پمپ های صنعتی و پمپ خلأ، انواع کمپرسورها، چیلر و دستگاه های تهویه مطبوع، انواع توربین ها، پنل های سوختی، برج های خنک کننده و رآکتورهای هسته فعالیت می کند.

شرکت ابارا در سال 1912 توسط دکتر آریا اینوکوچی، استاد دانشگاه سطنتی توکیو و نظریه پرداز پمپ آب سانتریفیوژ و آقای ایسی هاتاکیاما تاسیس شد و کار خود را با راه اندازی دفتر اینوکوچی آغاز کرد.

اما در سال 1920 نام این شرکت به Ebara Corporation تغییر پیدا کرد تا بتواند فعالیت خود را به صورت مستقل ادامه دهد. در سال 1925 با تلاش های مداوم این شرکت در جهت ترویج استفاده از پمپ های تولید داخل کشور، کیفیت ساخت پمپ های آن به حدی پیشرفت کرد که این پمپ ها با نمونه های خارجی خود در یک رده قرار می گرفتند و از همین جا بود که تولید پمپ های مختلف برای مصرف داخلی آغاز شد.

در سال 1938 شرکت ابارا، کارخانه خود را به هاندا منتقل نمود و کارخانه بزرگ تری در آن جا بنا کرد. در ادامه در سال 1955 استراتژی جدیدی در این شرکت شکل گرفت و ابارا تولید پمپ های کوچک را آغاز کرد و در سال 1956 میلادی، اولین پمپ استاندارد کوچک در ژاپن ساخته شد. در نهایت نیز، تولید پمپ های چند مرحله ای و شناور را گسترش داد.

این مجموعه در سال 1965، اولین کارخانه تولید انبوه پمپ های استاندارد ابارا در ژاپن به نام کارخانه فوجیساوا بنا کرد و از سال 1966 میلادی، تولید چیلر را هم به خدمات خود اضافه کرد.

اما شرکت ابارا از سال 1966 به بعد، فعالیت های برون مرزی خود را شروع کرد و نمایندگی های زیادی در کشورهای دیگر ایجاد نمود و خود را به عنوان یکی از برندهای پمپ به دنیا معرفی کرد، به طوری که هم اکنون مالک شرکت هایی همچون ساموتو در ایتالیا و گروه الیوت در آمریکا است که به این جا بیش از 16000 نوع پمپ مختلف را تولید کرده است. همچنین دفتر مرکزی شرکت ابارا در شهر اوتا در توکیو قرار دارد و قسمتی از سهام آن در بازار بورس توکیو معامله می شود.

نصب پمپ آب خانگی ابارا 1 

یکی از شرکت های زیر مجموعه این کمپانی، ابارا ایران بوده که در سال 1373 با تقسیم سرمایه به صورت 49 درصد برای ژاپن و 51 درصد برای ایران، در کشورمان تاسیس شد و از سال 1380 فعالیت عملی خود را شروع کرد.

اهداف تاسیس شرکت ابارا در ایران شامل موارد زیر می باشد:

* ارائه خدمات و محصولات این کمپانی در سطح کشور و کشورهای همجوار ایران

* تامین انواع الکتروپمپ های مورد نیاز در صنایع مختلف

* تامین انواع الکتروپمپ ها در خاورمیانه

* ارائه خدمات پس از فروش در سریع ترین زمان ممکن توسط دفتر مرکزی تهران و نمایندگی شهرستان ها

* حضور دائمی در بازار ایران

* ثبات قیمت ها و ارائه ضمانت نامه 18 ماهه

در هر حال ابارا با بیش از یک سده تجربه به عنوان یک پیشرو جهانی در زمینه طراحی، توسعه و ساخت ماشین آلات صنعتی به حساب می آید که تمرکز خاصی بر تولید انواع پمپ، سامانه های پمپاژ و کمپرسورها دارد. ابارا دارای 104 شرکت تابعه و 15 شرکت وابسته است که در 17 کشور، سه گروه اصلی کسب کار شامل ماشین آلات و سامانه های سیال، مهندسی محیط زیست و ماشین آلات دقیق را اداره می کند.

 

انواع پمپ آب خانگی ابارا

به جرات می توان گفت که ابارا دارای وسیع ترین دامنه محصولات موجود در بازار از جمله پمپ آب است که برای مصارف صنعتی و خانگی کاربرد دارد. در واقع این شرکت علاوه بر پمپ آب خانگی دارای محصولات دیگری مثل پمپ سیرکولاتور، پمپ کف کش و پمپ لجن کش است تا بتواند نیاز بخش گسترده ای از بازار صنعتی و خانگی را تامین نماید.

این پمپ که از آن می توان برای افزایش فشار آب در مصارف خانگی، آبیاری های کوچک، فواره ها، آب نما، مجتمع های اداری، بوستر پمپ ها و آب رسانی ویلاها استفاده کرد، انواع مختلفی دارد که در بخش های بعدی هر یک از آن ها را به همراه ویژگی که دارند، شرح می دهیم.

مجری تاسیساتی آقای اسماعیلی در کلیپ زیر درباره انواع پمپ آب خانگی و تفاوت آن ها با یکدیگر توضیحاتی را در اختیار شما قرار می دهند.

 

سری های پمپ آب خانگی ابارا

پمپ های آب خانگی ابارا دارای سری های مختلفی است که در ادامه هر یک از آن ها را بررسی خواهیم کرد.

  • پمپ آب خانگی ابارا سری PRA

این سری از پمپ آب ebara به نام پمپ محیطی یا توربینی نیز شناخته می شود. توان های بالای سری PRA این پمپ که تا 10 بار فشار تولید می کنند برای اکثر فعالیت های صنعتی که   از 0.5 تا 2 اسب بخار متغیر بوده که البته توان نیم اسب آن بیشترین کاربرد را در مصارف ساختمانی و مسکونی دارد که فضای محدودی برای نصب پمپ دارند. جنس پروانه این پمپ از برنج و جنس بدنه آن از چدن است. همچنین این سری از پمپ آب ابارا می تواند تا فشار 12 بار را تحمل کند.

قطر ورودی و خروجی این پمپ، 1 اینچ بوده و آب بند آن از نوع مکانیکال سیال و از جنس کربن- سرامیک NBR است. در ضمن شافت آن از جنس استیل بوده و بیشترین دمای کاری آن باید 80 درجه سانتی گراد باشد.

نصب پمپ آب خانگی ابارا 2 

  • پمپ آب خانگی ابارا سری CMA

پمپ آب خانگی ebara که به پمپ بشقابی هم معروف است، از سری پمپ های سانتریفیوژی و تک پروانه بوده که جنس پروانه آن از برنج و جنس بدنه آن از چدن ساخته شده است. توان این سری از 0.5 تا 3 بوده که در بزرگ ترین سایز خود با توان 3 اسب بخار، حدود 6 بار فشار ایجاد می کند. علاوه بر این حداکثر دمای کاری آن 50 درجه سانتی گراد است.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 3

  • پمپ آب خانگی ابارا سری CDA

پمپ آب ابارا سری CDA از دسته پمپ های سانتریفیوژ بوده که دارای دو پروانه هستند و به همین علت دبی و فشار بالایی دارند. همچنین وجود دو پروانه در فضای جمع و جور سبب افزایش راندمان پمپ می شود. این پمپ ها دارای توان 4.3 تا 5.5 در مدل های مختلف خود هستند و حداکثر فشار کاری آن ها تا 10 بار می باشد. در ضمن بدنه پمپ آب ابارا سری CDA از نوع چدنی و پروانه و شافت آن به ترتیب از جنس برنج یا نوریل و استیل هستند.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 4

از این سری پمپ آب ebara هم، در مصارف خانگی برای ساختمان هایی با تعداد طبقات زیاد و در مصارف صنعتی به منظور انتقال آب کمک گرفته می شود.

  • پمپ آب خانگی ابارا سری AGA- AGC

از این پمپ ها با نام پمپ جتی یا مخروطی آبارا نیز یاد می کنند. تفاوت پمپ آب ابارا سری AGA- AGC با پمپ بشقابی ابارا در این است که پمپ آب، فشار بیشتر و دبی کمتری را اعمال می کند. عمدتاً از این پمپ در مصارف خانگی استفاده می شود و جنس پوسته، پروانه و شافت آن به ترتیب از چدن، برنج یا نوریل و استیل می باشد. همچنین پمپ ابارا سری AGA- AGC خود مکش بوده و حداکثر تا 8 متر کشش دارد.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 5

علاوه بر کاربرد خانگی این پمپ می توان از آن در بسیاری از فعالیت های صنعتی نیز جهت انتقال آب استفاده کرد.

  • پمپ آب خانگی ابارا سری CMC- CMR

این سری جز پمپ های بشقابی سانتریفیوژ و چدنی تک پروانه ابارا است که دمای سیال آن 90 درجه سانتی گراد بوده و به دو صورت تک فاز و سه فاز وجود دارد. این نوع پمپ برای افزایش فشار آب، آبیاری در مقیاس پایین، انتقال سیال بدون مواد خورنده و شست و شوی وسایل نقلیه کاربرد دارد.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 6

  • پمپ آب خانگی ابارا سری CMB

پمپ ابارا سری CMB جز پمپ های سانتریفیوژ تک پروانه ای که به منظور تقویت فشار سیال بدون مواد خورنده مورد استفاده قرار می گیرد و در مصارف صنعتی کاربرد دارد. دمای سیال تا 90 درجه سانتی گراد بوده و به شکل تک فاز و سه فاز وجود دارد.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 7

  • پمپ آب خانگی ابارا سری SWA

مدل SWA پمپ ابارا از پمپ های خود مکش استخری ابارا است که دارای فیلتر است. این پمپ برای سیستم گردش و پمپاژ آب یا تصفیه آب استخرها مورد استفاده قرار می گیرد. در ضمن میزان دمای سیال قابل پمپاژ در این نوع پمپ آب تمیز تا 40 درجه سانتی گراد است.

نصب پمپ آب خانگی ابارا 8 

 

ویژگی های پمپ آب خانگی ابارا

همان طور که گفته شد پمپ آب ابارا دارای سری های مختلفی است که هر کدام ویژگی ها و مشخصات فنی خود را دارند که در این بخش، آن ها را به طور کامل توضیح می دهیم.

  • ویژگی پمپ آب ebara سری PRA

قیمت مناسب، ابعاد کوچک، و جا به جایی و نصب آسان جز ویژگی های پمپ آب خانگی ابارا سری PRA است که همین دلیل باعث شده تا این پمپ فروش بالایی داشته باشد.

مشخصات فنی پمپ

* قطر ورودی: 1 اینچ

* قطر خروجی: 1 اینچ

* حداکثر تحمل فشار کاری: 12 بار در بزرگ ترین سایز آن

* حداکثر آبدهی: 5 متر مکعب بر ساعت

* توان: بین 0.5 تا 2 اسب بخار

* کلاس حفاظتی موتور: IP 44

* نوع آب بند: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: کربن- سرامیک- NBR

* حداکثر دما: 80 درجه سانتی گراد

* جنس پروانه: برنج

* جنس پوسته: چدن

* جنس شافت: استیل

نوع مایع: آب تمیز

مشخصات موتور پمپ

* دور موتور: rpm 2900

* کلاس عایق بندی: F

* درجه محافظت: IP44

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار: برای موتورهای تک فاز در نظر گرفته شده و برای موتورهای سه فاز باید توسط مصرف کننده تامین شود.

* جنس پوسته و پایه نگهدارنده: آلومینیوم

  • ویژگی پمپ آب ebara سری CMA

از جمله خصوصیات این سری از پمپ آب خانگی ابارا می توان به قیمت مناسب، کیفیت مطلوب، تعمیرات آسان اشاره کرد. در ضمن سری CMA به نسبت سری PRA این پمپ، کم صداتر است.

مشخصات فنی پمپ

* قطر ورودی: 1، 1 و 1.4 اینچ

* قطر خروجی: 1 اینچ

* حداکثر فشار کاری: 6 بار در بزرگ ترین سایز

* حداکثر آبدهی: 10 متر مکعب بر ساعت

* توان: از 0.5 تا 3 اسب بخار

* کلاس حفاظتی موتور: 44 IP

نوع آب بند: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: کربن- سرامیک- NBR

حداکثر دما: 50 درجه سانتی گراد

* جنس پروانه: برنج

* جنس پوسته: چدن

* جنس شافت: استیل

* نوع مایع: آب تمیز

مشخصات موتور پمپ

* جنس پوسته: آلومینیوم

* پایه نگهدارنده: چدن/ پایه پلاستیکی

* دور موتور: 2900 rpm

* کلاس عایق بندی: F

* درجه محافظت: IP44

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* محافظت حرارتی اتوماتیک اضافه بار: در موتورهای تک فاز موجود بوده و در موتورهای سه فاز توسط مصرف کننده تامین می گردد.

  • ویژگی پمپ آب ebara سری CDA

الکتروپمپ سانتریفیوژ دو پروانه ای این پمپ را می توان برای افزایش فشار آب در آبیاری و جهت کار با سیالات غیر خورنده در مصارف معمولی و صنعتی استفاده کرد.

مشخصات فنی پمپ

* قطر ورودی:1، 1 و 1.4، 1 و 1.2 اینچ

* قطر خروجی: 1، 1 و 1.4 اینچ

* حداکثر فشار کاری: 10 بار در بزرگ ترین اندازه آن

* حداکثر آبدهی: 13 متر مکعب بر ساعت

* توان: از 3.4 تا 5.5 اسب بخار

* کلاس حفاظتی موتور: IP44

* نوع آب بند: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: کربن- سرامیک- NBR

* حداکثر دما: 50 درجه سانتی گراد

* جنس پروانه: برنج یا نوریل

* جنس پوسته: چدن

* جنس شافت: استیل

* نوع مایع: آب تمیز

مشخصات موتور پمپ

* جنس پوسته: آلومینیوم

* پایه نگهدارنده: چدن/ پایه پلاستیکی

* دور موتور: 2900 rpm

* کلاس عایق بندی: F

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار: در موتورهای تک فاز وجود دارد اما در موتورهای سه فاز وظیفه تامین آن بر عهده مصرف کننده است.

  • ویژگی پمپ آب ebara سری AGA- AGC

این پمپ آب هم نسبت به پمپ های بشقابی، فشار بیشتر و آبدهی کمتری دارد، اما بر خلاف آن ها صدای بیشتری تولید می کنند.

مشخصات فنی پمپ

* قطر ورودی: 1، 1 و 1.2 اینچ

* قطر خروجی: 1 اینچ

* حداکثر فشار کاری: 10 بار در بزرگ ترین سایز آن

* حداکثر آبدهی: 10 متر مکعب بر ساعت

* توان:بین 0.5 تا 3 اسب بخار

* کلاس حفاظتی موتور: IP 44

* نوع آب بند: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: کربن- سرامیک- NBR

* حداکثر دما: 45 درجه سانتی گراد

* جنس پروانه: برنج یا نوریل

* جنس پوسته: چدن

* جنس شافت: استیل

* نوع مایع: آب تمیز

مشخصات موتور پمپ

* دور موتور: 2900 rpm

* کلاس عایق بندی: F

* درجه محافظت: IP44

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار: برای موتورهای تک فاز وجود دارد اما در موتورهای سه فاز باید توسط مصرف کننده تهیه شود.

* جنس پوسته: الومینیوم

* پایه نگهدارنده: چدن/ پلاستیکی

  • ویژگی پمپ آب ebara سری CMC- CMR

مشخصات فنی پمپ

* حداکثر دما: 90 درجه سانتی گراد

* حداکثر فشار: 6 بار

* نوع آب بندی: مکانیکال سیل

* درجه محافظت: IP44

* حداکثر ظرفیت آبدهی: 27.1 متر مکعب بر ساعت

* جنس بدنه: چدن

* جنس پروانه برنج

* جنس شافت: استیل 420

نوع مایع: آب تمیز

مشخصات موتور پمپ

* کلاس عایق بندی: F

* دور موتور: rpm 2900

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* محافظت حرارتی اتوماتیک اضافه بار: برای موتورهای تک فاز در نظر گرفته شده است ولی در موتورهای سه فاز باید توسط مصرف کننده تهیه شود.

* جنس پوسته: آلومینیوم

* پایه نگهدارنده: چدن/ پایه پلاستیکی

  • ویژگی پمپ آب ebara سری CMB

پمپ آب خانگی ابارا سری CMB دارای بدنه ای مقاوم بوده که راندمان مناسب و وزن کمی دارد.

مشخصات فنی پمپ

* حداکثر دما: 90 درجه سانتی گراد

* حداکثر فشار بار: 6 تا 8 بار

* نوع آب بندی: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: کربن- سرامیک- NBR

* جنس پروانه: چدن یا برنج

* جنس شافت: استیل

* درجه محافظت: IP44

⦁ مشخصات موتور پمپ

* دور موتور: rpm 2900

* کلاس عایق بندی: F

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* پایه نگهدارنده: چدن/ پایه پلاستیکی

* جنس پوسته: آلومینیوم

* محافظت حرارتی اتوماتیک اضافه بار: برای موتورهای تک فاز در نظر گرفته شده است ولی در موتورهای سه فاز باید توسط مصرف کننده تامین می گردد.

  • ویژگی پمپ آب ebara سری SWA

* جنس پوسته: ترموپلاستیک

* جنس پروانه: ترموپلاستیک

* جنس فیلتر: ترموپلاستیک

* نوع آب بندی: مکانیکال سیل

* جنس مکانیکال سیل: سرامیک- کربن- NBR

* جنس شافت: استنلس (استیل ضد زنگ 316)

* حداکثر دمای سیال: 40 درجه سانتی گراد

* درجه محافظت: IP44

مشخصات موتور پمپ

* کلاس عایق بندی: F

* دور موتور: rpm 2900

* خازن: توکار

* فرکانس: 50 هرتز

* پایه نگهدارنده: چدن/ پایه پلاستیکی

* محافظ حرارتی اتوماتیک اضافه بار: برای موتورهای تک فاز در نظر گرفته شده ولی در موتورهای سه فاز باید توسط مصرف کننده تهیه شود.

 

نحوه نصب پمپ آب خانگی ebara

همان طور که گفته شد از پمپ آب ابارا برای مصارف خانگی و در جهت افزایش فشار آب و یا انتقال سیال از یک منبع به منبع دیگر استفاده می شود. اما لازم است بدانید که نحوه نصب پمپ های آب خانگی مشابه همدیگر بوده و مارک های مختلف تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. بنابراین ما در این قسمت نحوه نصب پمپ آب خانگی را در اختیار شما قرار می دهیم.

  • تجهیزات مورد نیاز برای نصب پمپ آب خانگی

اولین و مهم ترین تجهیز مورد نیاز، پمپ آب است که بتواند آب پر فشار را تولید کند. علاوه بر این به یک تانکر ذخیره احتیاج است که تغذیه آب ورودی به پمپ را تامین نماید. در خروجی پمپ هم به یک سری تجهیزات برای خاموش و روشن شدن اتوماتیک پمپ نیاز داریم که این اتومات می تواند کلید اتومات مکانیکی به همراه مخزن تحت فشار یا منبع انبساط باشد بوده و یا به صورت دیجیتال یا ست کنترل باشد که سبب خاموش و روشن شدن پمپ شده و فرمان می دهد.

همچنین در مدل های پیشرفته تر، اتومات شما می تواند پرشر سوئیچ باشد و یا در برج ها و ساختمان هایی با بیش از یک پمپ و چندین مصرف کننده می توان از سیستم اینورتر استفاده کرد که آب با فشار زیاد خارج شده و به سمت واحدهای مسکونی هدایت می شود.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 9

در ضمن علاوه بر مواردی که گفته شد شما به لوله، چسب لوله، نوار تفلون، لوله بر و آچار لوله گیر هم نیاز خواهید داشت.

در کلیپ زیر آقای مهندس اسماعیلی در خصوص تجهیزات لازم و همراه برای نصب پمپ آب ساختمان نکاتی را بیان می کنند که پیشنهاد می کنیم حتماً آن را تماشا نمایید.

  • شیوه نصب پمپ آب خانگی

1- در ابتدا باید لوله اصلی که به انشعاب های متنوع واحد مسکونی شما وارد می شود را پیدا کنید و سپس شیر اصلی خط تغذیه را ببندید.

2- در مرحله بعد لازم است آب موجود در لوله ها خالی شود که برای این کار باید همه شیرهای برداشت را باز نمایید. ضمناً در صورتی که در منزل مسکونی شما مخزن ذخیره آب وجود دارد، باید شیر برداشت آن را ببندید تا از تخلیه آن جلوگیری شود.

3- حالا باید لوله را درست در جلوی شیر اصلی خط تغذیه جدا کنید. شما برای انجام این مرحله به دو آچار احتیاج دارید که از یکی از آن ها برای نگه داشتن شیر و از دیگری برای چرخاندن لوله استفاده می شود. البته ممکن است مقداری آب درون لوله ها باقی بماند که در هنگام باز کردن لوله ها تخلیه خواهد شد.

4- در این مرحله باید مطمئن شوید که اندازه لوله جدا شده بعد از شیر به قدری باشد که فضای مورد نیاز برای نصب پمپ، صافی، شیر یک طرفه و اتصالات را در اختیار ما قرار دهد.

5- در قسمت ورودی پمپ از یک تکه لوله کوچک فاصله انداز کمک بگیرید. توجه داشته باشید که سایز این لوله باید با ورودی پمپ مطابقت داشته باشد. به علاوه لازم است که شما به منظور آب بندی، نوار تفلون را در خلاف جهت عقربه های ساعت بر روی رزوه ها بپیچید و در نهایت تکه لوله را به وسیله آچار لوله گیر سفت نمایید.

6- حال لازم است که شیر یک طرفه را که وظیفه جلوگیری از بازگشت فشار آب لوله کشی ساختمان به سمت کنتور را بر عهده دارد به طرف دیگر تکه لوله مورد نظر ببندید. البته فراموش نکنید که حتماً جهت فلش روی شیر را در نظر بگیرید تا این اتصال در جهت درست و به سمت ورودی پمپ آب انجام شود.

7- اکنون باید از یک شیر قطع و وصل در بخش خروجی مخزن ذخیر آب استفاده کنید.

9- به منظور ایجاد ارتباط بین مخزن ذخیره و پمپ آب باید از اتصالات مناسبی که ممکن است به صورت مستقیم یا زانویی 90 درجه باشند، بهره بگیرید.

10- در این قسمت باید پمپ آب خانگی را به همراه محافظ خود به نزدیک ترین پریز برق متصل کنید.

11- در پایان باید شیر اصلی یا شیر خروجی مخزن ذخیر آب را باز کنید تا هوای موجود درون لوله ها تخلیه شود و بعد آن را ببندید.

⦁ نصب پمپ آب با منبع تحت فشار و پرشر سوئیچ مکانیکی

به طور معمول نصب پمپ های آب خانگی با پرشر سوئیچ، با اتصال پنج راهی، درجه فشار سنج و منبع تحت فشار همراه است. پرشر سوئیچ یا همان کلید مکانیکی در مدل های 5 بار و 10 بار در بازار عرضه می شود که باید آن را بر اساس فشار خروجی پمپ انتخاب کرد.

لازم به ذکر است که ظرفیت منابع تحت فشار پمپ با توجه به تعداد شیرهای برداشت و مصرف کنندگان مشخص می شود. این منابع تا ظرفیت 30 لیتر به شکل مستقیم بر روی پنج راهی نصب شده و در ظرفیت های بزرگ تر به وسیله لوله یا شیلنگ فشار قوی به پنج راهی وصل می شوند.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 10

نصب پمپ آب خانگی با کمک ست کنترل

این روش نصب به نسبت سیستم مکانیکی بسیار ساده تر است، زیرا این تجهیز، مستقیماً در خروجی پمپ قرار گرفته و احتیاجی به تجهیزات جانبی ندارد.

معمولاً توصیه می شود که از ست کنترل برای 1 تا 2 واحد مسکونی استفاده شود، اما اگر در مسیر خروجی کنترل از منبع انبساط استفاده شود، می توان از پمپ هایی تا 3 اسب بخار هم بهره گرفت. با این همه باید گفت که از آنجایی که بعضی از سیستم های اتومات دیجیتال پمپ ها، محدودیت آمپر دارند، لازم است که متناسب با پمپ انتخاب شوند.

اغلب اوقات بر روی بدنه ست کنترل ها یک درجه فشار قرار دارد که همین عامل باعث می شود که شما برای نصب به تهیه جداگانه فشار سنج نیازی نداشته باشید. همچنین اکثر این ست کنترل ها در کارخانه سازنده تنظیم شده و برای نصب به تنظیم خاصی احتیاج ندارند. البته در تعدادی از آن ها در زیر پوشش بالایی، پیچ تنظیمی وجود دارد که وظیفه آن تنظیم فشار استارت پمپ است.

ذکر این نکته الزامی است که در زمان نصب ست کنترل بر روی پمپ آب خانگی باید به فلش روی بدنه آن دقت کنید تا مطمئن شوید که مسیر صحیح حرکت مایع را نمایش می دهد.

برای این که بدانید چگونه می توان نصب منبع پمپ آب خانگی را انجام داد، به شما پیشنهاد می کنیم مطالعه این مطلب را از طریق لینک آن از دست ندهید.

همچنین به شما توصیه می کنیم که حتماً فیلم زیر را تماشا کنید تا بدانید نصب اصولی پمپ آب چگونه است و چطور می توان متوجه شد که پمپ به شکل اصولی نصب نشده است.

  • نحوه راه اندازی پمپ آب

برای این که پمپ کار خود را شروع کند باید حتماً پر از آب باشد که بدین منظور لازم است قبل از راه اندازی آن، پیچ هواگیری موجود در قسمت بالای پوسته را باز کنید و از آن جا داخل پمپ را با آب پر نمایید و بعد از لبریز شدن پمپ این پیچ را ببندید.

 نصب پمپ آب خانگی ابارا 11

پیش از راه اندازی برای اولین بار، باید توسط یک پیچ گوشتی، شافت پمپ را از بخش فن موتور بچرخانید تا مطمئن شوید که پمپ گریپاژ نکرده است.

نکته بعدی که باید آن دقت کنید این است که پمپ باید در شرایطی که شیر خروجی آن بسته است، راه اندازی شود. البته این به این معنا نیست که باید پمپ را به مدت طولانی در حالت شیر بسته نگه دارید، بلکه باید آرام آرام شیر خروجی را تا زمانی که به هد و دبی مورد نظر برسید، باز کنید. ضمناً هرگز از شیر مکش برای تنظیم مقدار آب دهی پمپ استفاده نکنید.

در آخر هم به خاطر داشته باشید در زمان خاموش کردن پمپ، حتماً شیر خروجی پمپ را ببندید و دوباره پس از روشن کردن، آن را باز نمایید.

  • محل قرارگیری پمپ آب ابارا

حال که با شیوه نصب و راه اندازی پمپ های آب از جمله پمپ آب ابارا آشنا شدید، بد نیست اطلاعاتی درباره مکان نصب آن نیز داشته باشید.

* پمپ آب باید در محیطی مسقف بوده و نباید در مجاورت تابش مستقیم آفتاب، باد و باران قرار بگیرد.

* قسمت زیرین پمپ باید کاملاً صاف بوده و به هیچ عنوان نباید بر روی جای شیب دار یا سطوح ناهموار نصب شود.

* پمپ آب را نباید به طور مستقیم بر روی زمین قرار بگیرد، بلکه لازم است که از یک پایه مستحکم و تراز برای تعبیه آن استفاده کرد.

* اطراف پمپ باید حتماً مقداری فضای آزاد داشته باشد تا هم هوا آزادانه جریان پیدا کند و هم در زمان سرویس و تعمیر پمپ، دسترسی به آن راحت باشد.

* به دلیل این که پمپ ها صدای زیادی دارند که ممکن است آزار دهنده باشد، بهتر است حتی الامکان آن ها را به سمت دیواره های خارجی ساختمان نصب کرد و از دیوارهای داخلی دور نگه داشت.

اگر تمایل دارید درباره ویژگی های محل نصب پمپ آب در ساختمان اطلاعات بیشتری داشته باشید، توجه شما را به توضیحات جناب آقای مهندس اسماعیلی، کارشناس تاسیساتی مجموعه، جلب می کنیم.

 

تعمیر پمپ آب ابارا

تعمیر پمپ آب ابارا و شناسایی مشکل آن به تخصص و دانش کافی نیاز دارد، چرا که پمپ آب ebara، علی رغم ظاهر سخت خود دارای قطعات حساسی است و تعمیر آن کاری حرفه ای و تخصصی است.

  • قطعات قابل تعمیر پمپ آب خانگی ابارا

به طور معمول همه پمپ ها از جمله پمپ آب ابارا دارای قطعات مشترکی هستند که شامل موارد زیر می باشد:

پوسته پمپ

پوسته پمپ، محفظه ای است که تمام قطعات پمپ را درون خود جا داده و بسته به نوع مصرف، جنس آن نیز می تواند متفاوت باشد.

مکانیکال سیل

یکی از حساس ترین قطعات در پمپ، مکانیکال سیل است که وظیفه آن جلوگیری از ورود آب به درون موتور است. این قطعه دارای قسمت های مختلفی است که بر اساس عملکرد پمپ، ابعاد و ساختار متفاوتی دارد.

محور

محور از جمله قطعاتی که به سادگی خراب نمی شود و کلیه قطعات پمپ آن بر روی آن سوار می شود.

پروانه

وظیفه پروانه پمپ این است که با چرخش خود، مایع داخل پمپ را با فشار بیشتری به سمت جلو پرتاب نماید.

  • مشکلات متداول انواع پمپ آب

در تمام پمپ های آب خانگی از جمله پمپ آب خانگی ابارا، مشکلات رایجی وجود دارد که در این قسمت هر یک از آن ها را به همراه راه برطرف کردنشان بررسی می کنیم.

1- کار کردن بی وقفه پمپ و خاموش نشدن آن به دلایلی مثل تنظیم نبودن اتومات مکانیکی، بی آبی پمپ که سبب خشک کار کردن آن می شود و همچنین هوا کشیدن پمپ اتفاق می افتد. در ضمن سوراخ شدن منبع فشار و تیوپ نیز باعث قطعی و وصلی سریع دستگاه می شود. شما در چنین شرایطی باید پمپ را خاموش کنید تا از وقوع آسیب بیشتر و سوختن آن جلوگیری نمایید.

با تماشای کلیپ زیر می توانید اطلاعات خود را درباره علت یکسره کار کردن پمپ آب ساختمان افزایش دهید.

2- بودن هوا در داخل لوله های ورودی مشکل دیگری است که در پمپ دیده می شود و برای هواگیری باید پیچ روی کلگی را باز کنید تا هوا خارج شود، چون که ورود هوا سبب عدم خاموشی پمپ و کارکرد مداوم آن می شود.

آیا می دانید هواگیری پمپ آب چه اهمیتی دارد و چگونه می توان آن را انجام داد؟ اگر به دنبال پاسخ این پرسش می گردید، تماشای کلیپ زیر را از دست ندهید.

3- خرابی اتومات آنالوگ هم بیشتر به دلیل خرابی مخزن رخ می دهد. البته نباید این را نادیده گرفت که مهم ترین کاربرد آن در الکتروموتورهای بالای 1 اسب بخار است که باعث سوختن پلاتین ها خواهد شد.

4- ممکن است پمپ سر و صدای زیادی داشته باشد که معمولاً به علت بالانس نبودن روتور و یا وجود یک جسم خارجی در پروانه این مشکل ایجاد می شود.

مشاهده فیلم زیر به شما کمک می کند تا با دلیل لرزش و سر و صدای پمپ و نحوه رفع آن بیشتر آشنا شوید.

5- چنانچه خود پمپ کار نکند، احتمالاً مشکل از خرابی خازن ها است.

6- اگر دمای کارکرد پمپ بالا برود، ممکن است موتور داغ کرده و چراغ آن روشن شود.

7- نشتی خنک کننده ها ایراد رایج دیگری است که در این حالت باید حتماً منبع را چک کرد تا پمپ آب به طور کلی خراب نشود.

8- وقتی فشار آب کاهش می یابد، دستگاه دیجیتال آن به طور خودکار روشن نمی شود.

9- ورود آب های شیرین همراه با ضد یخ ممکن است سبب ورود ذرات سایشی به داخل پمپ آب شود.

10- اگر فشار هوای داخل مخزن کاهش پیدا کند، حجم زیادی از آب به تیوپ وارد شده و فشار آب باعث نازکی و پارگی تیوپ ها می شود.

در هر صورت توجه داشته باشید که شما می توانید از بروز بسیاری از مشکلات پمپ های آب از جمله پمپ آب ابارا، با انتخاب پمپ مناسب و سرویس به موقع آن پیشگیری نمایید.

برای اطلاع از نحوه سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی بر روی لینک آن بزنید.

از طریق مشاهده کلیپ زیر می توانید با اقداماتی که می توان برای تعمیر و نگهداری پمپ آب انجام داد، آشنا شوید.

 

قیمت پمپ آب ابارا

بر طبق آنچه در این متن گفته شد برند ابارا یکی از معتبرترین تولیدکنندگان پمپ آب در جهان است. پمپ های ابارا با گارانتی عرضه می شوند تا مشتریان با خیالی آسوده ای محصول را خریداری نمایند.

اما از آنجایی که پمپ آب خانگی ابارا مدل های مختلفی دارد و قیمت های آن در برهه زمانی مختلف دچار نوسان می شود، نمی توان قیمت دقیقی برای آن تعیین کرد. ولی شما می توانید از طریق لینک زیر که قیمت های آن به روز می باشد، نسبت به خرید پمپ آب ابارا اقدام نمایید.

خرید انواع پمپ آب ابارا در سایت با سلام

 

جمع بندی

ما در این مطلب تمام سعی خود را کردیم تا شما را با شیوه نصب پمپ آب خانگی ابارا و انواع این پمپ آشنا نماییم.

اما قطعاً متوجه شده اید که نصب پمپ آب خانگی ebara ریزه کاری های خاصی دارد که تنها از عهده افراد کاربلد بر می آید و نمی توان انتظار داشت که هر کسی بتواند نصب آن را به درستی انجام دهد.

از آنجایی هم که وجود پمپ برای تقویت فشار آب در ساختمان ضروری است به راحتی می توان تصور کرد که عدم نصب صحیح آن می تواند چه مشکلاتی برای ساکنین به وجود بیاورد.

بنابراین ما به شما پیشنهاد می کنیم که کار نصب پمپ آب خانگی خود را به مجموعه با تجربه تاسیسات 24 ساعته بسپارید تا خیالتان از بابت کیفیت کار آسوده باشد. در ضمن شما می توانید در بخش تعرفه خدمات ما از قیمت های به روز نصب پمپ آب از جمله پمپ ابارا توسط مجریان ما مطلع شوید.

چرا می توان به این مجموعه اعتماد کرد؟

* کلیه خدمات این مجموعه به همراه ضمانت نامه به مشتریان عرضه می شود تا چنانچه در هر مرحله از پروژه از کار ما رضایت نداشتند، بتوانند همان خدمت را بار دیگر به صورت کاملاً مجانی از ما دریافت نمایند.

* مجریان برای استخدام در این مجموعه از فیلترهای مختلفی رد می شوند تا مهارت و صلاحیت فنی و فردی آن ها توسط مسئول فنی مجموعه تایید شود.

* خدمات ما تعطیلی ندارد و ما در تمام روزهای هفته آماده ارائه خدمات تاسیساتی به مشتریان عزیز هستیم.

* ما از مشتریان خود بابت هزینه ایاب و ذهاب مجری به محل پروژه، هیچ هزینه ای دریافت نمی کنیم.

* کلیه همکاران فنی ما موظف هستند که پس از اتمام کار، محل را تمیز کرده و به مشتری تحویل دهند.

نصب پمپ آب خانگی ابارا 12 

بنابراین دیگر تردید نکنید و همین الان برای دریافت خدمات نصب، راه اندازی، سرویس و تعمیر پمپ آب از طریق پر کردن فرم درخواست سرویسکار یا تماس با شماره تلفن های موجود در سایت با ما تماس بگیرید.

 

خلاصه ای از آنچه گفته شد

  • سری های مختلف پمپ آب ebara شامل سری PRA، CMA، CDA، AGA- AGC، CMC- CMR، CDA، CMB و SWA است.
  • برای نصب پمپ آب به شیر آلاتی مثل شیر یک طرفه در قسمت خروجی پمپ و شیر قطع و وصل در خروجی پمپ نیاز است.
  • نصب پمپ آب خانگی با ست کنترل آسان تر است، چرا که ست کنترل مستقیماً در خروجی پمپ قرار می گیرد و نیازی به تجهیزات جانبی ندارد.
  • از جمله حساس ترین قطعات پمپ می توان به مکانیکال سیل اشاره کرد که اجازه نمی دهد آب به داخل موتور راه یابد.

 

پرسش و پاسخ های متداول

1- چگونه مناسب ترین پمپ آب خانگی را برای ساختمان انتخاب کنیم؟

با توجه به تنوع پمپ های آب موجود در بازار، برای خرید پمپ ایده آل باید به مواردی از جمله هد پمپ و ارتفاع ساختمان، میزان آب دهی یا دبی، میزان سر و صدا و مصرف انرژی آن دقت کرد.

2- هر چند وقت یکبار باید پمپ آب را سرویس کرد؟

منبع تحت فشار باید هر دو ماه یکبار سرویس و شارژ باد شود، اما پمپ آب باید هر شش ماه یکبار توسط سرویسکار متخصص، سرویس شود.

3- آیا می توان بدون مخزن در ساختمان، پمپ نصب کرد؟

بله اما با مشکلاتی مثل افزایش هزینه ساختمان و گرفتگی شیرها مواجه می شوید.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7، منبع 8، منبع 9

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

برخی از سوابق کاری مرتبط با نصب ، سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی و منبع

 

 

 

اشتراک گذاری این صفحه