پرشر سوئیچ هوا یکی از قطعات اساسی در پکیج است که برخی آن را جزو حیاتی ترین اجزای ایمنی پکیج در نظر می گیرند. چرا که از خروج محصولات احتراق از پکیج مطمئن می شود.

به دلیل حساسیت بالای سلامت پرشر سوئیچ هوا در روند کار پکیج و همچنین حفظ امنیت مصرف کنندگان پکیج ما در این مطلب تصمیم داریم تا نحوه تعویض این قطعه در پکیج ایران رادیاتور را به شما آموزش دهیم.

اما برای اینکه بتوانید این قطعه را تعویض کنید لازم است تا ابتدا یک آشنایی جزئی با نحوه عملکرد، محل نصب و علائم خرابی پرشر سوئیچ هوا داشته باشید.

به همین دلیل ما ابتدا عملکرد پرشر هوا در پکیج ایران رادیاتور را برای شما توضیح می دهیم و پس از آن به بررسی دلایل و علائم خرابی این قطعه می پردازیم. در نهایت با آموزش نحوه تست و تعویض پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور صحبت های خود را به اتمام می رسانیم.

 

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

عملکرد پرشر هوا پکیج ایران رادیاتور چیست؟

کنترل خروج محصولات حاصل از احتراق پکیج توسط پرشر هوای پکیج اتفاق می افتد که به آن پرشر فن نیز می گویند. اگر دود حاصل از احتراق پکیج از دودکش دستگاه خارج نشود، پرشر سوئیچ هوا سریعاً پیغام خاموش شدن پکیج را به برد می دهد تا از مرگ خاموش ساکنین ساختمان به دلیل پخش دود حاصل از احتراق در فضای داخلی ساختمان جلوگیری شود.

بنابراین سالم بودن پرشر سوئیچ هوا در پکیج دیواری بسیار مهم است و اگر این قطعه معیوب باشد، به احتمال زیاد در عملکرد فن پکیج و حتی روشن و خاموش شدن پکیج اختلال ایجاد می شود.

این قطعه خود از دیافراگم، دو روزنه مکش و دهش و یک میکروسوئیچ تشکیل شده که وقتی فن پکیج روشن می شود، دیافراگم میکروسوئیچ را به حالت وصل درمی آورد.

فن پکیج ایران رادیاتور توسط دو عدد شیلنگ سیلیکونی به پرشر دود یا پرشر هوا متصل می شود. یکی از این شیلنگ ها مربوط به مکش و دیگری مربوط به دهش فن می شوند که مکش و دهش شلنگ ها با علامت مثبت و منفی بر روی پرشر هوا مشخص شده اند.

ایجاد مکش در پرشر هوای پکیج ایران رادیاتور از طریق قطعه ای به نام ونتوری اعمال می شود. دود حاصل از احتراق پکیچ از مسیر شیپوری فن عبور می کند، در قسمت تنگ شدگی شیپوری فن میزان فشار کاهش پیدا کرده و در نتیجه هوای انباشته شده در پشت پرشر سوئیچ هوا به سمت ونتوری مکیده می شود.

در این لحظه با مکیده شدن هوای پشت پرشر دود، سوئیچ داخل پرشر متصل شده و در نتیجه برد پکیج متوجه عملکرد صحیح فن و باز بودن مسیر دودکش می شود. از این طریق مشعل پکیج ایران رادیاتور فرمان روشن شدن را از برد دستگاه دریافت می کند و پکیج روشن می شود.

جالب است بدانید که پرشر سوئیچ هوا تنها قطعه ای در پکیج است که به دلیل اهمیت بالا در حفظ امنیت دستگاه دوباره توسط برد الکترونیکی پکیج چک می شود؛ یک بار قبل از روشن شدن پکیج، برد باز یا بسته بودن پرشر سوئیچ هوا را بررسی می کند تا اگر پرشر هوا عمل نکرده بود، مانع از روشن شدن پکیج شود.

اگر پیش از روشن شدن دستگاه پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور باز باشد، برد آن را تشخیص داده و در ادامه جریان 220 ولت را به فن پکیج می رساند. سپس بلافاصله و برای مرتبه دوم پرشر سوئیچ را چک می کند تا از بسته بودن آن مطمئن شود و در نهایت فرمان روشن شدن مشعل در پکیج را صادر می کند.

نحوه تعویض پرشر سوئیچ هوا پکیج ایران رادیاتور 1

محل نصب پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور

محل قرارگیری پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور نیز همانند سایر پکیج ها در بالاترین نقطه از بدنه پکیج، یعنی در بالای محفظه احتراق و در نزدیکی فن است.

دلیل اینکه پرشر سوئیچ هوا پکیج را در نزدیکی فن دستگاه نصب می کنند این است که پرشر سوئیچ باید قبل از راه اندازی فن از باز بودن مسیر خروج دودهای حاصل از احتراق دستگاه مطمئن شود.

 

علائم خرابی پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور

بارزترین علامت خرابی پرشر سویچ هوا در پکیج ایران رادیاتور در روشن نشدن فن پکیج است. چرا که روشن شدن فن پکیج وابسته به سالم بودن یا باز بودن پرشر سوئیچ هواست، پس اگر پرشر هوا خراب باشد، برد اجازه روشن شدن را به فن نمی دهد.

در این حالت اگر فن خاموش باشد و لوله آنتی کندانس را از آن جدا کنیم، فن عکس العملی نشان نمی دهد، اما اگر یکی از سیم های پرشر هوا در پکیج ایران رادیاتور را بکشیم، فن روشن می شود. در این حالت نیز پرشر خراب است.

در صورتی که فن پکیج روشن است، اگر با جدا کردن لوله آنتی کندانس از فن و مکش آن جرقه زن دستگاه کار نکند، یعنی پرشر هوا خراب است.

یکی از دلایل خاموش شدن یک باره پکیج ایران رادیاتور وجود نقص در پرشر هوای این وسیله است، برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مطلب علت خاموش شدن پکیج ایران رادیاتور و راه حل آن را مطالعه کنید.

به طور کلی خرابی پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور به چند حالت خود را نشان می دهد:

  1. فن پکیج خاموش است، اما پرشر وصل است.

در این حالت چند دلیل وجود دارد:

  • پرشر سوئیچ هوای پکیج معیوب است.
  • سیم های پرشر سوئیچ هوا جابجا بسته شده اند.
  • سیم های پرشر سوئیچ هوا به یکدیگر اتصال کوتاه شده اند.
  1. فن پکیج روشن است، اما دستگاه ارور 40 60 80 می دهد.

شرح کد خطای 40 60 80 در پکیج ایران رادیاتور به این صورت است که فن دستگاه کار می کند، اما پرشر سوئیچ هوا در وضعیت قطع قرار دارد.

در صورتی که ارور 40 60 80 را در زمان روشن بودن فن پکیج ایران رادیاتور ملاحظه کردید، چند عامل را باید بررسی کنید:

  • مسدود بودن مسیر دودکش
  • قطع بودن سیم های رابط بین برد و فن
  • خراب بودن برد پکیج
  • گیر کردن فن
  • معیوب شدن فن
  • گرفتگی شلنگ های رابط بین ونتوری و پرشر هوا
  • مسدود شدن سوراخ های ونتوری
  • آب شدن ونتوری
  • خراب بودن پرشر هوا یا سنسور فن

بنابراین اگر بخواهید از روی کدهای خطای پکیج ایران رادیاتور متوجه خراب بودن پرشر هوای پکیج شوید، باید بدانید که ارور 40 60 80 می تواند نشانه ای از معیوب بودن پرشر سوئیچ هوای پکیج ایران رادیاتور باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص کدهای پکیج ایران رادیاتور به شما پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید. در این کلیپ تعمیرکار پکیج آقای مجید صالح آبادی برای شما توضیح می دهند که ارور و خطاهای رایج پکیج ایران رادیاتور چه هستند و هر کدام چه دلایلی دارند.

روش تست پرشر سوئیچ هوا پکیج ایران رادیاتور

پیش از آنکه به سراغ تعویض پرشر سوئیچ هوای پکیج ایران رادیاتور برویم، باید ابتدا از سالم و یا معیوب بودن این قطعه مطمئن شویم که برای رسیدن به این هدف می توانیم پرشر سوئیچ را از سه طریق مختلف تست کنیم:

  1. تست پرشر سوئیچ هوای پکیج ایران رادیاتور با کمک مولتی متر

برای اینکه سالم یا معیوب بودن پرشر هوای پکیج ایران رادیاتور را با استفاده از مولتی متر چک کنیم:

  • مولتی متر یا آوومتر را در حالت بیزر قرار می دهیم.
  • لوله آنتی کندانس را از محل اتصال خود به فن پکیج جدا می کنیم.
  • دو سر سوکت متصل شده به پرشر هوا را باز کرده و در نهایت پراب های مولتی متر را در دو سر سوکت پرشر هوا قرار می دهیم.
  • پکیج را روشن می کنیم.
  • اگر در این وضعیت مدار قطع باشد، یعنی صدای بیزر از مولتی متر شنیده شود، نشانه سالم بودن پرشر هواست، اما در صورت وصل بودن مدار پرشر معیوب است و باید تعویض شود.
  • توجه داشته باشید در این روش می توانید پس از روشن شدن فن پکیج لوله آنتی کندانس را از فن جدا کنید. اگر جرقه زن وارد عمل شد، پرشر سوئیچ هوا سالم است، در غیر این صورت باید تعویض شود.
  1. تست پرشر سوئیچ هوای پکیج ایران رادیاتور بدون استفاده از ابزار

اگر می خواهید بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی سلامتی پرشر هوای پکیج ایران رادیاتور را چک کنید:

  • شیلنگ دهش و یا مکش را از روی فن باز کنید.
  • با هوای دهان فشار را وارد لوله ها کنید.
  • از طرفی خروجی لوله را مسدود نگه دارید.
  • در صورتی که مسیر خروجی مسدود بوده و فشار درون هر دو شیلنگ مثبت باشد، باید دیافراگم داخل پرشر هوا به حالت اول خود برگردد که این نشانه ای از سالم بودن پرشر هواست.
  1. تست پرشر سوئیچ هوا در زمان روشن بودن پکیج ایران رادیاتور

تست پرشر هوا در زمان روشن بودن پکیج ایران رادیاتور را می توانید در دو زمان روشن بودن فن و خاموش بودن فن دستگاه انجام دهید.

به این صورت که اگر فن پکیج خاموش باشد، باید مدار پرشر سوئیچ هوا باز باشد؛ اما اگر فن پکیج روشن باشد، باید مدار پرشر هوا بسته باشد که برای انجام این کار باید باز هم از اهم متر کمک بگیرید.

نحوه تعویض پرشر سوئیچ هوا پکیج ایران رادیاتور 2

 

نحوه تعویض پرشر سوئیچ پکیج ایران رادیاتور

تا این قسمت از متن به طور کامل و شفاف پرشر سوئیچ هوای پکیج ایران رادیاتور را بررسی کردیم و حتی با نحوه تست و علائم خرابی این قطعه آشنا شدیم، در ادامه قصد داریم تا روش نصب و تعویض پرشر هوا در پکیج ایران رادیاتور را برای شما توضیح دهیم.

البته به این نکته مهم توجه داشته باشید که چون تمام قطعات پرشر سوئیچ هوا از جمله دیافراگم و میکروسوئیچ داخل آن به شکل پرسی هستند، پس در صورت معیوب شدن نمی توان این قطعات را تعویض کرد و در نتیجه امکان تعمیر پرشر سوئیچ در پکیج ایران رادیاتور وجود ندارد.

اما اگر بعد از تست پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور متوجه خراب بودن این قطعه شدید، راهی جز تعویض آن نیست.

پرشر هوا توسط دو عدد پیچ به بالای محفظه احراق پکیج ایران رادیاتور و در کنار فن دستگاه نصب شده است، پس برای تعویض آن کافیست دو پیچ نگه دارنده پرشر هوای قبلی را باز کرده و سپس سوکت و دو شیلنگ رابط آن را از فن جدا کنید.

پس از آن باید پرشر هوای جدید را جای قبلی نصب کنید. به این صورت که پرشر هوای جدید را با کمک دو پیچ به بدنه دستگاه وصل کنید. سپس شیلنگ های رابط بین پرشر و فن پکیج را از روی علامت های مثبت و منفی درج شده بر روی پرشر اتصال دهید و در نهایت سوکت پرشر سوئیچ را به محل خود بر روی فن ببندید.

ما در یک مطلب جداگانه نحوه تعمیر و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را به طور مفصل بررسی کرده ایم که پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله تعمیر پکیج ایران رادیاتور را مطالعه کنید.

 نحوه تعویض پرشر سوئیچ هوا پکیج ایران رادیاتور 4

 

چه زمانی در سیستم پرشر هوای پکیج مشکل ایجاد می شود؟

خراب بودن پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور به چند دلیل ایجاد می شود:

  • دیافراگم داخل پرشر سوئیچ هوای پکیج دفورمه و یا پاره می شود، در نتیجه نمی تواند فشار هوا در پشت خود ایجاد کرده و به عمل مکش دود توسط فن کمک کند.
  • میکروسوئیچ داخل پرشر هوا در حالت قطع باقی می ماند.
  • میزان دقت و یا حساسیت پرشر سوئیچ هوا کم می شود. البته برخی از مدل های پرشر سوئیچ هوا دارای پیچ تنظیم هستند که می توان با کمک آن میزان حساسیت پرشر را بالاتر برد.
  • اگر شیلنگ های مکش و دهش متصل به پرشر هوا دچار ترک خوردگی و یا پارگی شده باشند، پرشر سوئیچ عمل نخواهد کرد.

 

جمع بندی

در این مطلب با اهمیت سلامت پرشر سوئیچ هوا و نقش آن در عملکرد پکیج ایران رادیاتور آشنا شدیم. همانطور که گفتیم اگر پرشر سوئیچ هوا خراب باشد، برد پکیج اجازه روشن شدن دستگاه را نمی دهد و چه بسا پکیج ایران رادیاتور ناگهان خاموش شود.

پس برای بازگشت دوباره حالت طبیعی پکیج لازم است تا برای تعویض پرشر سوئیچ هوا در این وسیله اقدام کنیم. اما انجام مراحل تست پرشر هوا و در نهایت تعویض این قطعه به مهارت کافی در تعمیر پکیج نیاز دارد؛ پس این کار تنها با کمک تعمیرکار پکیج قابل انجام است.

مجریان تعمیرکار پکیج در گروه تاسیسات 24 ساعته دوره تعمیر و عیب یابی پکیج ایران رادیاتور را گذرانده اند و بنابراین مهارت بالایی در عیب یابی این دستگاه و تعویض پرشر سوئیچ هوای آن دارند. تعداد زیاد رضایت مندی مشتریان قبلی گواه تخصص بالای این گروه است.

پس می توانید به توانایی و تخصص بالای تعمیرکاران این مجموعه اعتماد کرده و برای ثبت سفارش به منظور تعمیر پکیج ایران رادیاتور خود همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • وظیفه پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور این است که کارکرد فن دستگاه را کنترل کند و از خروج گازهای حاصل از احتراق مطمئن شود.
  • اگر پرشر سوئیچ هوا معیوب باشد، فن پکیج ایران رادیاتور خاموش می شود و دستگاه تا زمان رفع عیب قادر به روشن شدن نخواهد بود.
  • خرابی پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور اغلب به دلیل پارگی دیافراگم داخلی و یا گیر کردن میکروسوئیچ پرشر هوا اتفاق می افتد.
  • پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور را می توان از سه طریق مختلف تست کرد و پس از آن این قطعه را تعویض نمود.

در صورتی که با وجود توضیحات داده شده هنوز هم در خصوص نحوه تست و تعویض پرشر سوئیچ هوا در پکیج ایران رادیاتور سوالی دارید، می توانید سوالات خود را در قسمت نظرات این مطلب قرار دهید تا کارشناسان تاسیسات 24 ساعته در اسرع وقت و به صورت رایگان به آن ها پاسخ دهند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

اشتراک گذاری این صفحه