اینکه با صرف هزینه های سنگین به نصب و راه اندازی سیستم پکیج و رادیاتور در خانه اقدام کنیم اما در سردترین روزهای سال نتوانیم از گرمای آن نهایت استفاده را ببریم حقیقتاً جای تامل دارد.

اما متاسفانه گرم نشدن رادیاتورهای پکیج یکی از رایج ترین مشکلاتی است که در اکثر سوالات و درخواست های کاربران با آن مواجه می شویم به حدی که آسایش افراد را بهم زده است.

به همین دلیل ما قصد داریم تا در این مطلب علت گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ را به طور جامع بررسی کنیم و راه حل های عملی برای این مشکل به شما پیشنهاد کنیم.

پس اگر می خواهید بدانید چرا رادیاتورهای شوفاژ شما سرد هستند و یا به اندازه ای که باید گرما ندارند، توصیه می کنیم تا آخر این مطلب با ما همراه باشید شاید اطلاعاتی که در ادامه به شما می دهیم بتواند مشکل گرم نشدن رادیاتورهای پکیج تان را حل کند.

17 علت گرم نشدن شوفاژ پکیج

دلایل گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ می توانند بسیار متنوع باشند، به حدی که شاید تنها با حضور و تخصص مجری تعمیرکار پکیج بتوانیم علت اصلی گرم نشدن رادیاتورها را شناسایی کنیم.

ما در این قسمت قصد داریم تا به معرفی تمام دلایلی بپردازیم که باعث گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ می شوند، اما در ادامه همین مطلب به بررسی جزئی تر هر کدام از این دلایل می پردازیم و در نهایت راه حل هر یک را بیان می کنیم:

  1. سنسور حرارتی مدار گرمایش یا NTC گرمایش خراب شده است.
  2. شیرهای رفت و برگشت شوفاژ در زیر پکیج بسته هستند.
  3. ظرفیت حرارتی پکیج از نیاز ساختمان پایین تر است.
  4. فلوسوئیچ یا فلورگلاتور یا فلومتر پکیج معیوب است.
  5. داخل رادیاتورها و لوله های مدار جرم گرفته است.
  6. مبدل اولیه و ثانویه پکیج رسوب گرفته است.
  7. پمپ پکیج سوخته و یا ضعیف شده است.
  8. ترموستات حد پکیج خراب شده است.
  9. کیفیت رادیاتورهای شوفاژ پایین است.
  10. توری صافی برگشت کثیف شده است.
  11. مدار رادیاتور شوفاژ هوا گرفته است.
  12. مسیر بای پس مسدود شده است.
  13. شیر موتوری پکیج سوخته است.
  14. فشار گاز ساختمان پایین است.
  15. فشار آب ساختمان پایین است.
  16. شیرهای رادیاتور بسته هستند.
  17. ارتفاع شعله کوتاه است.

 

فیلم آموزشی علت گرم نشدن شوفاژ رادیاتور

از شما دعوت می کنیم دلایل متنوع گرم نشدن رادیاتورها را از زبان تکنسین و سرویسکار پکیج بشنوید.

 

چگونه مشکل گرم نشدن شوفاژ را برطرف کنیم؟

برای اینکه بتوانید مشکل گرم نشدن رادیاتورهای پکیج را در ساختمان خود حل کنید، پیشنهاد می کنیم طبق مراحل زیر به عیب یابی و تعمیر دستگاه خود بپردازید. البته اگر در این زمینه تخصص کافی را ندارید، بهتر است از یک تعمیرکار پکیج کمک بگیرید:

  1. از باز بودن شیرهای رفت و برگشت در زیر پکیج مطمئن شوید:

پکیج در قسمت زیرین خود چهار عدد شیر دارد که به ترتیب از راست به چپ عبارتند از: ورودی آب سرد، خروجی آب گرم مصرفی، مسیر برگشت رادیاتورها، مسیر رفت رادیاتورها.

پس در اولین قدم برای عیب یابی و رفع گرم نشدن رادیاتورها باید بینید شیرهای رفت و برگشت رادیاتورها باز هستند یا خیر و اگر بسته بودند آن ها را در حالت باز قرار دهید.

 

  1. شیر رفت و برگشت رادیاتورها را باز کنید:

بر روی رادیاتور شوفاژ دو عدد شیر یکی در قسمت بالا و دیگری در قسمت پایین رادیاتور قرار دارند که اگر به تازگی رادیاتورها را نصب کرده اید، به احتمال زیاد شیر پایین رادیاتور بسته است و باید آن را باز کنید.

تصویر روبروی بدنه پکیج به همراه لوله های زیر آن

برای باز کردن شیر پایین رادیاتور یا همان شیر برگشت باید ابتدا درپوش شیر را بردارید و سپس با کمک آچار آلن شیر را به سمت چپ بپیچید. اما باز کردن شیر رفت یا بالای رادیاتور باید آن را خلاف جهت عقربه های ساعت بچرخانید.

برای اینکه بدانید شیر بالای رادیاتور چیست، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

  1. فشار آب ساختمان را چک کنید:

اگر با انجام اقدامات بالا هنوز هم رادیاتورها سرد هستند؛ بهتر است یکی از شیرهای آب مصرفی در ساختمان را باز کنید تا مطمئن شوید فشار آب در ساختمان پایین نیست. اگر فشار آب پایین باشد احتمالاً برای گرم کردن رادیاتورهای شوفاژ نیاز به نصب پمپ آب دارید.

 از تاثیر فشار کم آب ساختمان بر عملکرد پکیج بی خبر هستید؟ کلیپ زیر را مشاهده کنید تا با اثرات فشار آب بر کارکرد پکیج آشنا شده و راهکارهای رفع این مشکل را پیدا کنید.

اگر با وجود مناسب بودن فشار آب ساختمان باز هم فشار آب ورودی به پکیج کم است، کلیپ زیر را برای پیدا کردن علت این مشکل مشاهده کنید.

  1. رادیاتورهای شوفاژ را هواگیری کنید:

اگر مدت زمان طولانی است که رادیاتورها را هواگیری نکرده اید، توصیه می کنیم در اولین فرصت و با کمک توضیحاتی که در فیلم آموزش هواگیری رادیاتورهای شوفاژ توضیح دادیم به این کار اقدام کنید. چون اگر هوا در مسیر لوله های رادیاتور گیر کند، اجازه حرکت آب گرم را نمی دهد، در نتیجه رادیاتورها سرد می شوند.

برای آشنایی بیشتر با نحوه هواگیری و رسوب گیری رادیاتورها و شستشوی مدار گرمایش پیشنهاد می کنیم به توضیحات آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج در کلیپ زیر عمل کنید.

به منظور اطلاع از تاثیر هواگیری رادیاتورها بر عملکرد پکیج مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

با این حال برخی از مصرف کنندگان این مشکل را دارند که رادیاتورهای آن ها هنوز هم بعد از هواگیری گرم نمی شوند. باید بدانید که عدم هواگیری مناسب علت گرم نشدن رادیاتور می تواند باشد.

همچنین همانطور که در مطلب علت گرم نشدن رادیاتورها بعد از هواگیری گفتیم، ممکن است شیر رادیاتور گیر کرده باشد، مدار پکیج و رادیاتور توسط جرم مسدود شده باشد و یا شیلنگ های رادیاتور در زیر پکیج برعکس بسته شده باشند.

پس برای اینکه بعد از هواگیری رادیاتورها از گرمای مطلوب برخوردار باشیم، لازم است تا دیگر احتمالات در سرد بودن شوفاژها بعد از هواگیری نیز چک شوند.

از این مرحله به بعد عیب یابی علت گرم نشدن رادیاتورهای شوفاژ به عهده تعمیرکار پکیج است، با این حال بد نیست با روند کار آشنا شوید.

 

  1. پمپ پکیج را مورد بررسی قرار دهید:

مشکل گرم نشدن رادیاتورها به دلیل خرابی پمپ اغلب در پکیج های ایران رادیاتور دیده می شود که پمپ دستگاه یا سوخته و یا جام شده است و می توان گفت اصلی ترین دلیل فنی در گرم نشدن رادیاتورها خرابی پمپ پکیج است.

چون این قطعه وسیله سیرکوله کردن آب در مدار را به عهده دارد، پس خرابی آن می تواند باعث سرد بودن رادیاتورها شود. البته خراب بودن پمپ پکیج خود نشانه های متعددی دارد، از جمله اینکه پمپ صدا می دهد و یا نشتی آب پیدا می کند.

برای اینکه تشخیص دهیم پمپ جام شده یا خیر، می توانیم پیچ نگه دارنده دو طرف پمپ را باز کنیم و محور داخلی پمپ را با پیچ گوشتی کوچک بچرخانیم، اگر محور روان چرخید، پس جام نکرده در غیر این صورت پمپ نیاز به تعویض دارد.

تصویر پمپ پکیج دیواری در داخل دستگاه

اگر شیر آب گرم مصرفی باز است اما با این حال پمپ پکیج کار نمی کند، کلیپ زیر را تماشا کنید تا از علت این مشکل مطلع شوید.

  1. مدار پکیج و رادیاتورها را رسوب زدایی کنید:

سختی بالای آب در کنار جنس نامناسب لوله ها و مبدل های پکیج و کیفیت پایین رادیاتورها همه دست به دست هم می دهند تا روزانه حجم بالایی از جرم در مسیر مدار گردش آب جمع شوند و به مرور زمان سرعت حرکت آب در مدار پکیج و رادیاتور را کند کنند. همین مسئله زمینه را برای گرم نشدن رادیاتورها فراهم می کند.

برای اینکه بدانید چطور می توان مدار پکیج و رادیاتورها را با آب رسوب زدایی کرد، توصیه می کنیم فیلم نحوه رسوب زدایی پکیج-رادیاتور را تماشا کنید. البته تماشای کلیپ کوتاه زیر در خصوص مدارشویی رادیاتور هنگام سرویس پکیج خالی از لطف نیست.

 

  1. مبدل های پکیج و لوله های مرتبط با آن ها نیاز به اسیدشویی دارند:

گاهی حجم رسوبات جمع شده در پکیج به قدری بالاست که با یک شستشوی ساده از بین نمی روند. حتی حرارت بالای پکیج خود باعث ضخیم تر شدن رسوبات در مبدل پکیج می شوند. این مشکل اغلب به دلیل نادیده گرفتن سرویس های دوره ای پکیج اتفاق می افتد.

در این شرایط باید مبدل های اصلی و ثانویه پکیج را با کمک اسید دیسکر بدون مخلوط کردن با آب شستشو دهید. البته چون کار با اسید خطرناک است و باز کردن مبدل ها از روی پکیج نیاز به مهارت دارد، توصیه می کنیم حتماً از یک متخصص باتجربه برای این کار کمک بگیرید.

برای آموزش نحوه اسیدشویی مبدل اصلی و ثانویه پکیج دیواری می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید.

  1. سنسورهای پکیج نیاز به تست و تعویض دارند:

اگر ترموستات حد پکیج خراب شده باشد، اجازه نمی دهد که دمای دستگاه بالا برود، در نتیجه برد پکیج با این پیغام مواجه می شود که حرارت بیش از حد بوده و دستور خاموش شدن شعله را صادر می کند. این مشکل با تعویض سنسور حد پکیج قابل حل است.

سنسور حرارت گرمایش یا NTC گرمایش میزان دمای آب گرم در رادیاتورهای شوفاژ را اندازه گیری کرده و به برد اعلام می کند، اگر آب گرم مصرفی شما حرارت مناسبی دارد، اما فقط رادیاتورها سرد هستند، به احتمال زیاد مشکل از سنسور NTC گرمایش است که به راحتی قابلیت تعویض دارد.

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج برای شم می گوید که وظیفه سنسور NTC در پکیج چیست.

  1. صافی برگشت کثیف شده و باید پاکسازی و یا تعویض شود:

قبل از ورود شلنگ های زیر پکیج به دیوار یک عدد صافی برگشت تعبیه شده که به مرور زمان توسط شن ریزه ها و ذرات معلق در آب مسدود می شود. برای تمیز کردن این قطعه باید آب پکیج را تخلیه کنید تا فشار آن به صفر برسد، سپس با کمک آچار فرانسه سر صافی برگشت را باز کرده و توری داخل آن را با آب بشویید.

 

  1. ارتفاع شعله پکیج را از طریق شیر گاز تنظیم کنید:

میزان ارتفاع شعله پکیج در تولید حرارت دستگاه نقش موثر دارد که خود توسط تنظیم فشار گاز ورودی به پکیج کم و زیاد می شود. البته قبل از هر کاری باید میزان فشار گاز ساختمان سنجیده شود، اگر فشار گاز ورودی پایین باشد، طبیعتاً ارتفاع شعله نیز کوتاه خواهد بود.

 

علت گرم نشدن بعضی از رادیاتورها در چیست؟

تا این قسمت از متن هرچه که گفتیم اغلب در مواردی صدق می کرد که تمام رادیاتورهای پکیج حرارت مطلوب نداشته باشند و یا به کل سرد باشند، اما گاهی پیش می آید که تنها تعدادی از رادیاتورهای شوفاژ سرد هستند، در حالی که تعدادی دیگر گرمای مطلوب دارند.

به عنوان مثال در یک ساختمان 7 عدد رادیاتور نصب شده که 4 تا از آن ها به خوبی گرم می شوند، اما 3 عدد از رادیاتورها به کل سرد هستند. در چنین شرایطی چند احتمال وجود دارد:

  • پمپ پکیج ضعیف شده است، در نتیجه نمی تواند آب گرم را با سرعت یکسان به تمام رادیاتورها برساند. در این حالت تعویض پمپ پکیج بهترین کار است.
  • پمپ پکیج بر روی درجه ضعیف تنظیم شده است، برای حل این مشکل باید کلید مکانیکی قرمز رنگ روی پمپ را از روی دور 2 به دور 3 تغییر حالت دهیم.
  • توری صافی برگشت کثیف شده است و یا شیلنگ برگشت گرفته است. با باز کردن شیلنگ و تمیز کردن توری صافی با آب می توان این مشکل را حل کرد.
  • رادیاتورهایی که سرد هستند نیاز به هواگیری دارند.
  • شیرهای رادیاتورهای سرد بسته هستند و باید باز شوند.

 

علت گرم نشدن رادیاتورهای دور از پکیج

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که رادیاتورهای پکیج همگی گرم باشند، اما یکی از رادیاتورها که از پکیج دورتر است، حرارت پایین تری دارد و یا اصلاً گرم نمی شود. حتی بعضی از مصرف کنندگان ادعا می کنند که هر چه محل قرارگیری رادیاتور از پکیج دورتر می شود، از حرارت آن ها کاسته می شود.

اولین علت مشکل گرم نشدن رادیاتورهای دور از پکیج در این است که مقدار آب گرم وارد شده به رادیاتورها تنظیم نیست که این کار از طریق تنظیم شیر رفت رادیاتورها به راحتی قابل حل است.

به عنوان مثال تصور کنید سه عدد رادیاتور در ساختمان دارید که رادیاتور آخری گرم نیست. در این حالت باید شیر نزدیکترین رادیاتور به پکیج را یک دور، شیر رادیاتور دوم را دو دور و شیر رادیاتور آخر را سه دور باز کنید. به همین راحتی آب گرم در رادیاتورها بالانس می شود و حرارت آخرین رادیاتور به نسبت اولین رادیاتور مساوی خواهد شد.

البته مشکل سرد بودن رادیاتورهای دور از پکیج علت های دیگری نیز دارد، از جمله ضعیف بودن پمپ پکیج، لوله کشی غیر اصولی رادیاتورها و پایین بودن ظرفیت حرارتی پکیج با توجه به نیاز ساختمان که برای تشخیص دقیق اینکه کدام عامل اصلی ترین دلیل گرم ندشن رادیاتورهای دور از پکیج است به یک متخصص نیاز دارید.

تصویر ولوم های تنظیمات پکیج

علت گرم نشدن یکی از رادیاتورهای پکیج

یکی از مشکلات متداول در سیستم شوفاژ، به ویژه در سیستم‌های مرکزی یا پکیج، عدم گرم شدن یکی از رادیاتورها است. در این حالت، اغلب رادیاتور مذکور هوا گرفته که باید هواگیری شود.

هرچند علل دیگری نیز ممکن است موجب این مشکل شوند، اما وجود هوا در بخشی از لوله‌ها که به رادیاتور متصل است، به عنوان یکی از دلایل اصلی مطرح می‌شود. البته برای حل این مشکل باید تمام رادیاتورها هواگیری شوند.

استفاده از سیستم معکوس در لوله‌کشی شوفاژ می‌تواند به بهتر شدن گرمایش رادیاتورها کمک کند. به عبارت دیگر، لوله‌های برگشت به ترتیب اندازه از بزرگ به کوچک اجرا شوند تا جریان آب برگشت به بهترین شکل انجام شود. این اقدام می‌تواند به جلوگیری از احتمال گیرکردن هوا و افزایش بهره‌وری گرمایشی در رادیاتورهای انتهایی کمک کند.

 

علت عدم گردش آب در رادیاتور چیست؟

از آنجا که اصلی تریم علت گرم نشدن رادیاتورها به عدم گردش آب در آن ها مربوط می شود، در این قسمت می خواهیم به این سوال پاسخ دهیم که چرا آب در رادیاتور گردش نمی کند؟

اینکه آب در مبدل پکیج گرم می شود اما در مدار گرمایش یا همان رادیاتورهای شوفاژ به خوبی گردش نمی کند، چهار عامل اصلی دارد که در قسمت زیر به شکل خلاصه به آن ها اشاره کرده ایم و توضیحات مربوط به هر ایراد را در قسمت های دیگر متن آورده ایم:

  1. خرابی پمپ پکیج
  2. خرابی شیر موتوری با سه راهی
  3. هوا گرفتن رادیاتورها
  4. جمع شدن جرم و رسوبات در لوله های رادیاتورها

 

مشکلات متداول در گرم نشدن رادیاتورهای پکیج

در این بخش از صحبت هایمان قصد داریم تا حالت های مختلف گرم نشدن رادیاتورهای پکیج را از روی سوالات کاربران و مصرف کنندگان بررسی کنیم، شاید مشکل سرد بودن رادیاتورهای شوفاژ شما هم مشابه یکی از حالت های زیر باشد:

  1. پکیج روشن است ولی رادیاتور گرم نمی شود.

اگر پکیج روشن است، اما هیچ کدام از رادیاتورها گرما ندارند، 4 عامل زیر می تواند اصلی ترین علت های این مشکل باشند:

  • پمپ پکیج خراب است.

پمپ پکیج با علائمی همچون گیرپاج شدن، گیر کردن، آبریزی، معیوب شدن قطعات داخلی پمپ و تولید صدا خرابی خود را نشان می دهد. 

  • شیر برقی پکیج خراب است.

هدایت آب گرم تولید شده در مبدل پکیج به سمت دو مسیر آب مصرفی و رادیاتورهای شوفاژ به عهده شیر برقی است. پس اگر این قطعه خراب شود، برد هیچ پیغامی مبنی بر هدایت آب گرم مصرفی به سمت رادیاتورها را دریافت نمی کند و در نتیجه مسیر گرمایش مسدود می شود.

اصلی ترین عامل خرابی شیر برقی این است که مغزی سه راهی دچار آبریزی شود، در این حالت بهترین راه حل اقدام به تعویض شیر برقی پکیج است تا دوباره گردش آب گرم در مسیر گرمایش باز شده و رادیاتورها گرم شوند.

  • مسیر آب در مدار گرمایش مسدود شده است.

وقتی سختی آب در مدار زیاد باشد باعث گرفتگی مسیر می شود به شکلی که آب گرم نمی تواند به خوبی در مدار رفت و برگشت حرکت کند و وقتی آب به خوبی حرکت نکند بسیار طبیعی است که رادیاتورها گرم نشوند.

برای حل این مشکل باید رادیاتورهای شوفاژ و مدار پکیج را با آب شستشو دهید. حتی می توانید رادیاتورها را باز کنید و لوله های آن را در داخل حمام با فشار آب پاکسازی کنید تا کل جرم های انباشته شده و زنگارهای تشکیل شده در مسیر تمیز شوند.

تصویر رادیاتور پکیج

  • رادایاتورها هوا گرفته اند.

شیر هواگیری رادیاتورها در قسمت چپ رادیاتور واقع شده است که باید ابتدا پکیج را خاموش کرده و سپس شیر را به آرامی باز کنید تا هوای داخل رادیاتور خالی شود، هر زمان که آب نیز به همراه هوا از رادیاتور خارج شد، به معنی پایان هواگیری می باشد.

  1. آب مصرفی گرم است، اما رادیاتورها گرم نیستند.

در بعضی از سوالات متداول کاربران این طور عنوان شده که پکیج روشن می شود و آب مصرفی هم گرم است، اما رادیاتورهای شوفاژ سرد هستند. این مشکلات به یکی از دلایل زیر ایجاد می شود:

  • پکیج در حالت زمستانه تنظیم نشده است.
  • ترموستات اتاقی روی برد قطع است.
  • برد الکترونیک پکیج خراب شده است.
  • NTC مدار گرمایش معیوب است.
  • پمپ پکیج خراب شده و یا شن و ماسه داخل پمپ گیر کرده اند و یا شیر هواگیری خودکار روی پمپ بسته است.
  • فلوسوئیچ پکیج در حالت آب گرم مصرفی گیر کرده است.
  • شیر سه راهه خراب است.
  • توری صافی برگشت و یا توری زیر پمپ پکیج مسدود شده است.
  • مدار گرمایش هوا دارد.
  1. رادیاتورها گرم هستند ولی گرمای مطلوبی ندارند.

آخرین مشکل متداول در گرم نشدن رادیاتورها به این شکل خود را نشان می دهد که رادیاتورها گرم هستند، اما گرمای آن ها به اندازه تنظیم شده و مطلوب نیست. در این حالت چندین عامل می توانند نقش داشته باشند:

  • کوتاه بودن ارتفاع شعله
  • پایین بودن ظرفیت حرارتی پکیج به نسبت بار گرمایشی مورد نیاز ساختمان
  • محبوس شدن هوا در مدار
  • نیمه باز بودن شیرهای رفت و برگشت زیر پکیج
  • ضعیف شدن فنر سوپاپ بای پاس
  • کاهش دقت سنسور حرارتی گرمایش
  • ایراد در پمپ پکیج
  • رسوب گرفتن مبدل ها و رادیاتورها
  • پایین بودن فشار در مدار گرمایش
  • استفاده از پیچ و خم های زیاد در مسیر لوله کشی رادیاتور شوفاژ
  • لوله کشی رادیاتور شوفاژ با لوله هایی در سایز نامناسب
  • جابجا بستن لوله های رفت و برگشت رادیاتورا
  • نزدیک بودن بیش از حد رادیاتورها به پکیج

تصویر ارتفاع شعله در پکیج دیواری

جمع بندی

گرم نشدن رادیاتورهای پکیج آن هم در سردترین شب ها و روزهای سال می تواند بدترین معضلی باشد که دامن ما را بگیرد مخصوصاً اگر در خانه بچه کوچک داشته باشیم و یا یکی از اعضای خانه کهنسال و یا بیمار باشد.

گاهی شرایط سرد بودن رادیاتورها به قدری سخت می شود که ترجیح می دهیم در خانه بخاری روشن کنیم اما در عوض گرم بمانیم، در حالی که اگر از یک متخصص برای عیب یابی پکیج و رادیاتورها کمک بگیریم، به طور حتم این مشکل خیلی راحت تر از این حرف ها قابل حل است.

گروه تاسیسات 24 ساعته یکی از مطمئن ترین مجموعه های تاسیساتی در ایران است که جمعی از تعمیرکاران پکیج را گرد هم آورده است تا مشکل پکیج شما عزیزان را رفع کند.

همه افرادی که در این مجموعه به عنوان تعمیرکار و سرویسکار پکیج مشغول به کار هستند، نه تنها سال های طولانی سابقه کار دارند، بلکه آموزش های اختصاصی برای تعمیر و عیب یابی انواع مارک پکیج از جمله تعمیر پکیج ایران رادیاتور و تعمیر پکیج بوتان را گذرانده اند.

همچنین مجموعه تاسیسات 24 ساعته خدمات تاسیساتی خود از جمله تعمیر پکیج را به همراه گارانتی تضمین کیفیت به مشتریان ارائه می دهد تا اگر مشتری به هر دلیلی از خدمات دریافتی خود رضایت نداشت، این مجموعه به شکل مجانی آن سفارش را برای ایشان انجام دهد تا رضایت مشتری جلب شود.

تمام این مزایا در کنار سرعت عمل در ارسال تعمیرکار متخصص پکیج باعث شده تا جمع زیادی از مشتریان قبلی از خدمات تاسیسات 24 ساعته رضایت داشته باشند.

 

کلیپ رضایت مشتری

کیفیت خدمات تعمیر و عیب یابی پکیج در مجموعه تاسیسات 24 ساعته به قدری بالا است که جمع زیادی از مشتریان از خدماتی که به ایشان ارائه شده نهایت رضایت را داشته اند.

آقای صالحی یکی از صدها مشتری راضی ما در زمینه تعمیر پکیج هستند که می توانید علت رضایت مندی ایشان را در کلیپ زیر تماشا کنید.

 

روند ارائه خدمات تعمیر و عیب یابی پکیج در تاسیسات 24 ساعته

1. ثبت درخواست تعمیر: برای ثبت درخواست تعمیر پکیج خود، می‌توانید از طریق تماس تلفنی یا فرم آنلاین اقدام کنید.

2. برقراری ارتباط و هماهنگی: در عرض 2 ساعت، یکی از تکنسین‌های ما با شما تماس خواهد گرفت تا برای بازدید و بررسی پکیج هماهنگی‌های لازم انجام شود.

3. ارزیابی و تعیین هزینه: پس از بازدید و بررسی دقیق، هزینه تعمیرات پکیج به شما اطلاع داده خواهد شد.

4. انجام تعمیرات: با تأیید شما نسبت به هزینه‌های اعلام شده، عملیات تعمیر پکیج شروع شده و در زمان تعیین شده به پایان می‌رسد.

5. تسویه حساب: پس از اتمام تعمیرات و انجام تست‌های لازم برای اطمینان از عملکرد صحیح پکیج، از جمله بررسی دمای آب و گرمایش رادیاتورها، تسویه حساب صورت می‌گیرد.

 

خدمات پس از فروش در تعمیر پکیج

- پشتیبانی مستمر: تیم ما پس از اتمام کار، همچنان آماده پاسخگویی به هرگونه سوال یا مشکل احتمالی است.

- رسیدگی به مشکلات: در صورت بروز هرگونه مشکل پس از تعمیر، کارشناسان ما با تعهد کامل و به صورت رایگان به رفع آن می‌پردازند تا اطمینان حاصل شود که خدمات پشتیبانی و گارانتی با بالاترین کیفیت ارائه می‌شوند.

پس اگر می خواهید زمستان را با گرمای رادیاتورهای پکیج در کنار خانواده خود دلچسب تر کنید، پیشنهاد می کنیم همین الان برای ثبت سفارش به منظور تعمیر پکیج خود فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

تصویر تعمیرکار پکیج تاسیسات 24 ساعته در حال تعمیر پکیج

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • در صورت گرم نشدن رادیاتورهای پکیج قبل از اقدام به هر کاری از باز بودن شیرهای رفت و برگشت در زیر پکیج و شیرهای رادیاتورها مطمئن شویم.
  • اصلی ترین عامل گرم نشدن رادیاتورهای پکیج در عدم گردش آب در مسیر گرمایش است که در اغلب موارد به خاطر خراب و یا ضعیف بودن پمپ پکیج ایجاد می شود.
  • اگر تعدادی از رادیاتورها گرم نیستند، باید علت را در هوا داشتن رادیاتورها، بالانس نبودن رادیاتورها، ضعیف بودن پمپ پکیج و پایین بودن ظرفیت حرارتی پکیج جستجو کنیم.
  • سرد بودن رادیاتورهای دور از پکیج اغلب به دلیل لوله کشی غیر اصولی رادیاتورها و ضعیف بودن پمپ پکیج ایجاد می شود.
  • اگر آب مصرفی پکیج گرم است، ولی رادیاتورها سرد هستند باید علت را در شیر موتوری، سنسور حرارتی و مسدود بودن مسیر گرمایش مورد بررسی قرار دهیم.

 

پرسش و پاسخ متداول در مورد علت گرم نشدن رادیاتورها

  1. چرا رادیاتور من گرم نمی‌شود؟

دلایل مختلفی می‌تواند باعث گرم نشدن رادیاتور شود. این موارد شامل هواگرفتگی رادیاتور، مشکل در ترموستات، فشار پایین آب در سیستم گرمایشی، یا انسداد در لوله‌ها می‌باشد.

  1. چگونه می‌توانم بفهمم که رادیاتور من هوا گرفته است؟

اگر بالای رادیاتور سرد و پایین آن گرم است، این احتمال وجود دارد که هوا در رادیاتور گرفته باشد. در این صورت، نیاز است که هواگیری رادیاتور انجام شود.

  1. اگر رادیاتور من فقط در بخش‌هایی گرم می‌شود، چه کاری باید انجام دهم؟

این مشکل ممکن است نشانه‌ای از وجود انسداد در لوله‌ها یا رادیاتور باشد. در این حالت، شستشو یا تعمیر لوله‌ها و رادیاتور مورد نیاز است. با یک تکنسین متخصص مشورت کنید تا علت دقیق را تشخیص داده و راه حل مناسب را ارائه دهد.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5، منبع 6

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه