در این مطلب قصد داریم فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد آن را با شما به اشتراک بگذاریم.

 

 

توضیحات:

نصب کولر آبی از جمله اقداماتی است که باید فقط توسط فرد متخصص یا نصاب کولر آبی صورت بگیرد، در غیر این صورت ممکن است مشکلاتی در زمینه برق کولر یا سیستم آب رسانی به دستگاه ایجاد شود.

با این حال ما با نمایش فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد آن قصد داریم شما را بیشتر با جزئیات این کار آشنا کنیم تا در صورت لزوم بتوانید از آموزش های داده شده بهره ببرید.

مراحل نصب کولر آبی

چنانچه انجام هر پروژه ای را به مراحل مختلف تقسیم بندی کنیم، مطمئناً نتیجه حاصل از آن بهتر و کامل تر خواهد بود.

برای نصب کولر آبی هم یکی سری مقدمات، پیش زمینه ها و مراحل وجود دارد که در ادامه بیشتر به بررسی آن ها خواهیم پرداخت:

  1. خرید کولر آبی

طبیعتاً اولین مرحله از نصب کولر آبی این است که برای خرید آن اقدام کنیم، اما چرا ما این مرحله را ذکر کردیم؟ چون خرید کولر آبی خود دارای شرایط و ضوابط خاصی است که در صورت رعایت آن ها خرید بهتری خواهیم داشت.

یکی از مهمترین این شرایط انتخاب کولر آبی بر اساس متراژ ساختمان است، توجه به همین نکته هر چند کوچک می تواند علاوه بر صرفه جویی فراوان در مصرف برق، بازدهی بالای کولر آبی را نیز به دست آورد.

نکته بعدی این است که خرید کولر آبی از میان بهترین های بازار باشد، امرزوه تنوع مارک های کولر آبی به قدری در بازار زیاد شده که تشخیص جنس مطلوب در میان آن ها کمی سخت به نظر می رسد.

به همین دلیل پیشنهاد ما به شما مطالعه مطلب بهترین نوع کولر آبی در بازار ایران است تا با دید بازتری به خرید این وسیله اقدام کنید.

به منظور مشاهده و خرید انواع و اقسام کولر آبی بر روی لینک خرید کولر آبی از دیجی کالا بزنید.

  1. انجام برق کشی و اجرای لوله کشی آب کولر آبی

وجود آب و برق برای کارکرد کولر آبی بسیار ضروریست، بنابراین باید قبل از اقدام به نصب کولر آبی یک رشته کابل برق از ساختمان به پشت بام هدایت کنید.

از همه مهمتر سیستم لوله کشی آب کولر آبی را نیز تا نزدیک محل نصب این وسیله هدایت کرده باشید.

فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد1

 

  1. تهیه اقلام مورد نیاز برای نصب کولر آبی

فرقی نمی کند که قصد نصب کولر آبی روی بالکن دارید، یا بر روی پشت بام، در هر صورت باید یک سری لوازم مورد نیاز برای نصب این وسیله را تهیه کنید، که در قسمت زیر به صورت لیست وار به آن ها اشاره کرده ایم:

  • برزنت کولر آبی
  • پایه یا شاسی کولر آبی
  • سایبان کولر آبی

هر کدام از موارد ذکر شده در قسمت فوق نه تنها برای نصب کولر آبی ضروری هستند، بلکه در صورت استفاده باعث افزایش قدرت سرمادهی و طول عمر این وسیله خواهند شد.

به عنوان مثال نصب سایبان بر روی کولر آبی مانع از قرارگیری این وسیله زیر تابش مستقیم نور خورشید شده و محافظی عالی برای در امان ماندن این وسیله از باران و برف زمستان است. برای تهیه سایبان کولر لینک خرید سایه بان کولر آبی از دیجی کالا را لمس کنید.

تمام مراحل ذکر شده بیشتر در مورد مقدمات نصب کولر آبی بود، از این قسمت متن به بعد قصد داریم با بیان توضیحات داده شده در فیلم سایر جزئیات مربوط به نصب کولر آبی را بیان کنیم.

دیالوگ فیلم:

پس از آنکه کولر آبی خریداری شده را تا محل نصب آن حمل کردیم، نوبت به نصب این وسیله می رسد.

  1. ابتدا باید خروجی کولر را با کانال کولر هم سطح کنیم، به همین علت کولر آبی را بر روی پایه یا شاسی تهیه شده می گذاریم تا هم سطح کانال شود.

توجه داشته باشید هدف اصلی از قرار دادن کولر بر روی پایه تراز کردن خروجی کولر با کانال است، بنابراین اگر پایه کوتاه بود و کولر با کانال هم سطح نشد، می توانیم از اشیاء دیگر از قبیل آجر کمک گرفته و آن را زیر پایه ها قرار دهید.

هرچند استفاده از تراز بنایی برای کسب اطمینان از همسطح بودن پایه های کولر آبی مناسب تر است، برای تهیه این وسیله راهنمای خرید بهترین تراز بنایی دستی و لیزری را بررسی کنید.

  1. در این قسمت باید کولر را به کمک برزنت به کانال متصل کنیم تا علاوه بر دفع لرزه های احتمالی کولر، هوای تولیدی در دستگاه مستقیماً وارد کانال شود.

پس برای این منظور برزنت تهیه شده را با کمک تسمه فلزی و دریل به دریچه کولر وصل کرده و سپس دور تا دور برزنت را با استفاده از پیچ و دریل محکم می کنیم.

فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد2

  1. اکنون نوبت به سفت کردن تمام پیچ و مهره های به کار رفته در داخل کولر می رسد، این کار به از بین بردن لرزش های احتمالی دستگاه کمک می کند.

پس برای این منظور تسمه کولر را از جای خود باز کرده و با استفاده از آچار مناسب تمامی پیچ و مهره های قسمت های داخلی کولر آبی از قبیل یاتاقان ها، پیچ و مهره های بدنه، پیچ های موتور و آلن پروانه را محکم آچارکشی می کنیم.

در صورت نیاز به تهیه انواع آچار لینک خرید آچار از دیجی کالا را لمس کنید.

  1. شلنگ های آب داخل کولر را در جای خودشان بر روری بدنه داخلی دستگاه قرار داده و شلنگ پمپ آب را به آن متصل می کنیم.
  2. شیر تخلیه تعبیه شده در وسط کولر را محکم می بندیم تا آب از آن خارج نشود.
  1. شلنگ ورود آب به دستگاه را از یک طرف به کولر یعنی دقیقاً پشت شیر شناور دستگاه می بندیم و از طرف دیگر آن را به شیر آب قرار گرفته در محل نصب کولر آبی وصل می کنیم.

فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد3

پس از آنکه اتصال شلنگ آب به شیر آب را محکم کردیم، شیر آب را باز می کنیم تا آب از طریق شیر شناور به تشتک کولر آبی راه پیدا کند.

اتصال برق کولر آبی

پس از اتمام مراحل مربوط به تراز کردن، نصب برزنت و اجرای سیستم آب کولر آبی، نوبت به مرحله اتصال برق به دستگاه می رسد. قبل از هر کاری برق اصلی ساختمان را قطع می کنیم.

  1. کابل برق موجود در محل نصب کولر آبی را به داخل دستگاه می فرستیم، برای این منظور ابتدا سر کابل برق می بریم تا به چهار رشته سیم دسترسی پیدا کنیم.

سپس آن ها را از سوراخ تعبیه شده نزدیک جعبه برق کولر وارد دستگاه می کنیم.

  1. سر هر چهار رشته سیم برق را با استفاده از سیم چین باز کرده و پیچ های ورودی برد کولر را یک به یک باز می کنیم تا بتوانیم سیم ها را در داخل آن قرار دهیم.

برای تهیه انبر سیم چین کافیست بر روی لینک خرید سیم چین از دیجی کالا بزنید.

  1. چهار سیم برق کولر آبی به ترتیب از بالا به پایین عبارتند از: سیم اول از بالا دور تند کولر، سیم دوم دور کند کولر، سیم سوم پمپ آب کولر و در نهایت سیم چهارم یا آخر نول کولر

فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد4

  1. در انتها تمام پیچ های برد کولر را بر روی سیم ها محکم کرده و بعد از اتصال برق اصلی ساختمان تمام کلیدهای برق کولر را امتحان می کنیم تا از کارکرد صحیح آن مطمئن شویم.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برق دستگاه به شما توصیه می کنیم مطالعه مطلب راهنمای نحوه نصب کلید کولر آبی را از دست ندهید.

باقی مراحل نصب به تنظیم شیر شناور، نصب پوشال های کولر آبی و همچنین نصب سایبان بر روی دستگاه مربوط می شود، که انجام آن ها به معنی پایان نصب و راه اندازی این وسیله است.

هرچند که در اول متن گفتیم، کار نصب کولر آبی بهتر است توسط مجری نصاب و سرویسکار این وسیله انجام شود.

با این حال توضیحات داده شده در این مطلب و مشاهده فیلم می تواند به شما برای نصب و راه اندازی کولر آبی کمک کننده باشد.

فیلم آموزش نصب کولر آبی از صفر تا صد5

چنانچه برای هرکدام از خدمات مرتبط با کولر آبی از جمله نصب، سرویس و تعمیر کولر آبی نیاز به کمک داشتید، می توانید از تخصص مجریان ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید.

برای این منظور همین الان با همکاران ما تماس گرفته و یا فرم مخصوص درخواست سرویسکار را پر کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه