بازسازی ساختمان یکی از بهترین راه حل ها برای اضافه کردن روح و طراوت تازه به بنا است. اما مطب دندانپزشکی به دلیل شرایط استرس زایی که می تواند برای بیمار داشته باشد و همچنین تاثیر زیبایی فضا در بازگشت مشتری، قطعاً به بازسازی و مرمت نیاز دارد.

اگر به تازگی ساختمانی را به عنوان مطب دندانپزشکی خود در نظر گرفته اید که نیاز به بازسازی دارد یا اینکه به دلیل قدیمی شدن ساختمان می خواهید رنگ و لعاب بهتری به فضای داخلی مطب دندانپزشکی خود بدهید، تا انتها با ما همراه باشید تا با مراحل بازسازی مطب دندانپزشکی، روش اجرا و هزینه های آن آشنا شوید.

 

سوالاتی که باید قبل از اقدام به بازسازی مطب از خود بپرسید

در ادامه یک سری سوال مطرح کرده ایم که باید پیش از طراحی و بازسازی مطب دندانپزشکی به دنبال جواب آن ها باشید. در واقع پاسخ شما به این سوالات اولین مرحله بازسازی مطب دندانپزشکی است:

  1. آیا اجازه بازسازی مطب را از صاحب ملک گرفته اید؟

اغلب دندانپزشکان در ابتدای کار حرفه ای خود سرمایه لازم برای خرید مطب دندانپزشکی را ندارند، به همین دلیل یک ساختمان مسکونی را اجاره می کنند تا با مطب خود را در آنجا راه اندازی کنند.

اما بسیاری از صاحبین با بازسازی ملک شان مشکل دارند، چون در زمان بازسازی خانه مسکونی به مطب باید یک سری تغییرات اساسی در تاسیسات مکانیکی یا لوله کشی های آب و فاضلاب ساختمان ایجاد شده و حتی لوله کشی ساکشن مرکزی و کمپرسور هوا در نظر گرفته شود.

بنابراین دیگر نمی توانند به راحتی از آن ساختمان به عنوان خانه مسکونی استفاده کنند. مگر اینکه دوباره هزینه صرف کرده و ساختمان را به حالت مسکونی بازسازی کنند.

پس توصیه می کنیم قبل از اجاره کردن بنا برای مطب دندانپزشکی حتماً در خصوص بازسازی ساختمان با صاحب ملک مشورت کرده و به توافق برسید.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_1.jpg

  1. بازسازی در حد جزئی است یا کلی؟

مورد مهم بعدی در تعیین میزان بازسازی مطب دندانپزشکی است. اگر ساختمان کاربری مسکونی داشته باشد مطمئناً حجم بازسازی بسیار بیشتر از مواقعی است که قصد اضافه کردن تعدادی یونیت به مطب را داشته یا به دلیل دمده شدن طراحی داخلی بخواهید تغییرات جزئی در ساختمان ایجاد کنید.

شما با تعیین میزان بازسازی مطب دندانپزشکی پیش از شروع کار می توانید قیمت تمام شده بازسازی را تا حد زیادی تخمین بزنید.

  1. بودجه شما برای بازسازی مطب چقدر است؟

این روزها به قدری مصالح و تجهیزات متنوع قابل استفاده در ساختمان مطب دندانپزشکی زیاد هستند که با دنیایی از انتخاب روبرو هستید.

مثلاً اینکه کف سازی مطب را با کاشی انجام دهید یا سنگ مرمر یا گرانیت یا سرامیک، می تواند هزینه های شما را تا حد زیادی جابجا کند. حتی مقدار بازسازی مورد نیاز مطب باید با بودجه شما همخوانی داشته باشد.

در این بین هزینه های جانبی از قبیل دستمزد مجری، دستمزد کارگر، خرید جنس، خرید تجهیزات مطب از قبیل خرید یونیت دندانپزشکی، خرید ساکشن، خرید کمپرسور هوا، خرید لوله و اتصالات و ... را باید در نظر بگیرید.

سپس بر اساس این هزینه ها بودجه خود را بسنجید و در نهایت طرح و مدل متناسب با بودجه خود را انتخاب کنید.

  1. آیا زمان مناسبی برای شروع کار بازسازی مطب در نظر گرفته اید؟

مدت زمان بازسازی مطب با توجه به حجم تغییراتی که به دنبال آن هستید بین چند روز تا چند هفته متغییر است، پس باید این مدت زمان را در نظر بگیرید چون به احتمال زیاد مجبورید در زمان بازسازی مطب را تعطیل کنید.

به همین دلیل اغلب توصیه می شود بازسازی مطب را در دوران تعطیلی عید نوروز انجام دهید تا تعطیلی مطب به علت بازسازی خدشه ای به درآمد شما وارد نکند.

  1. آیا پیش از اقدام به بازسازی با گروه طراحی داخلی و متخصص تاسیسات مشورت کرده اید؟

این یکی از مهمترین سوالاتی است که باید پیش از شروع بازسازی مطب از خود بپرسید، چون مشورت با یک گروه حرفه ای طراح داخلی و مجری متخصص تاسیساتی به شما نقشه راه می دهد و کار بازسازی را به صورت زمان بندی شده و کاملاً طبق خواسته شما پیش می برد.

پیشنهاد می کنیم برای تکمیل این مبحث مقاله ما با عنوان مهمترین نکات تاسیساتی برای اجاره ی مطب دندانپزشکی را مطالعه کنید.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_2.jpg

 

بازسازی مطب دندانپزشکی شامل چه نقاطی در ساختمان می شود؟

هر ساختمان دندانپزشکی از بخش های مختلفی تشکیل شده که شامل اتاق معاینه بیمار، اتاق انتظار، اتاق استراحت پزشک و پرسنل، سرویس بهداشتی و آبدارخانه می شود.

در زمان بازسازی باید هر کدام از این بخش ها مورد بررسی قرار بگیرد تا تغییرات مورد نیاز و تعمیرات احتمالی انجام شود.

  • بازسازی اتاق معاینه بیمار

اتاق معاینه بیمار یکی از مهمترین بخش های مطب دندانپزشکی است که بازسازی آن اهمیت بالایی دارد.

از جمله اصلی ترین اقداماتی که باید در اتاق معاینه بیمار مد نظر گرفته شود می توان به مواردی از جمله سیستم گرمایش و سرمایش اتاق، روشنایی و نورپردازی اتاق، تاسیسات روشویی و بازسازی تاسیسات یونیت دندانپزشکی مستقر در اتاق معاینه اشاره کرد.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_3.jpg

  • بازسازی اتاق انتظار

اتاق انتظار مطب دندانپزشکی محلی است که بیمار و همراه بیمار مدتی را برای رسیدن نوبت در این اتاق منتظر می مانند. به همین دلیل باید طراحی داخلی جذابی داشته و به آرامش افراد در موقع انتظار کمک کند.

  • بازسازی اتاق استراحت پزشک و پرسنل

بیشترین مقدار بازسازی اتاق استراحت پزشک و پرسنل به بازسازی سرویس بهداشتی و مرمت کف و دیوارها مربوط می شود.

  • بازسازی سرویس بهداشتی

اغلب مواقع بازسازی سرویس بهداشتی مطب به تعویض توالت ایرانی با فرنگی یا نصب توالت توالت فرنگی جدید به همراه نصب روشویی مربوط می شود.

مطلب ما با عنوان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب را بخوانید تا با این روش بازسازی کم هزینه و سریع آشنا شوید.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_4.jpg

  • بازسازی آبدارخانه

در زمان بازسازی آبدارخانه مطب دندانپزشکی باید سیستم لوله کشی آب و فاضلاب این اتاق مورد بررسی قرار بگیرد. همچنین احتمالاً به تعویض شیرآلات و سینک ظرفشویی نیز نیاز داشته باشد.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_5.jpg

 

بازسازی مطب دندانپزشکی در 6 مرحله

  1. بررسی تاسیسات یونیت دندانپزشکی مطب

فرقی نمی کند که ساختمان مطب قبلاً کاربری دندانپزشکی داشته است یا خیر، در هر صورت باید در اولین قدم از بازسازی مطب دندانپزشکی به سراغ تاسیسات مکانیکی مطب رفت که شامل موارد زیر می شود:

هر کدام از موارد ذکر شده جزو تاسیسات یونیت دندانپزشکی هستند و جزو زیرسازی کار محسوب می شوند. به همین دلیل اولین مرحله از بازسازی مطب دندانپزشکی به شمار می روند.

در زمان بازسازی تاسیسات یونیت دندانپزشکی باید باکس تاسیسات یونیت باز شده و سلامتی لوله ها و اتصالات در آن نقطه مورد بررسی قرار بگیرد.

اما اگر قرار است در زمان بازسازی یونیت جدید به مطب اضافه شود، باید امورات مربوط به اجرای تاسیسات یونیت دندانپزشکی انجام شود که شامل کنده کاری کف برای خواباندن لوله های آب، فاضلاب و ساکشن، اجرای لوله کشی آب و فاضلاب و ساکشن و همچینن برق کاری یونیت دندانپزشکی می شود.

بنابراین حجم بازسازی مورد نیاز در مطب دندانپزشکی در این مرحله و مرحله بعدی که به سراغ تاسیسات مکانیکی و برقی ساختمان مطب می رویم مشخص می شود.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_6.jpg

  1. بررسی تاسیسات مکانیکی و برقی مطب دندانپزشکی

بعد از اینکه بازسازی تاسیسات یونیت دنداپزشکی به اتمام رسید، باید تاسیسات مکانیکی و برقی کل ساختمان از قبیل لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان در قسمت روشویی، آبدارخانه و سرویس بهداشتی مطب توسط مجری متخصص تاسیساتی مورد بررسی قرار بگیرد.

اگر بعد از بازبینی تاسیسات توسط متخصص متوجه نشتی احتمالی در لوله ها و شیرآلات شدید، باید لوله ها تعویض شده و شیرآلات نیز تعمیر یا تعویض شوند. همچنین سیستم برق کاری مطب دندانپزشکی نیز باید توسط یک متخصص بررسی شود تا در کابل های برق هیچ اتصالی وجود نداشته باشد.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_7.jpg

  1. کف سازی مطب

مهمترین نکته در زمان کف سازی مطب این است که از مصالحی استفاده شود که به راحتی تمیز می شوند و علاوه بر این جلوه و زیبایی مناسبی به مطب می دهند.

به همین دلیل اغلب کف سازی مطب دندانپزشکی را با کمک سرامیک سفید انجام می دهند که نور نیز به خوبی منعکس می شود. هر چه سرامیک های کف در ابعاد بزرگ تری باشند، فضا دلبازتر دیده می شود.

  1. انتخاب رنگ یا کاغذ دیواری

مرحله رنگ کاری دیوارهای مطب موقع بازسازی هر چند به ظاهر ساده است، اما اهمیت بسیار زیادی دارد. چون رنگ دیوارها و سقف می تواند تاثیر زیادی در انتقال حس آرامش به افراد دارد.

به همین دلیل توصیه می شود برای اتاق معاینه و انتظار از رنگ های آرامش بخش مثل آبی روشن، سبز و سفید استفاده شود. اگر می خواهید دیوارها را کاغذ دیواری کنید بهتر است از طرح های ملایم استفاده کنید.

  1. نورپردازی

اگر ساختمان مطب دندانپزشکی منبع نور طبیعی محدود دارد، مسئله نورپردازی اهمیت بسیار بیشتری پیدا می کند. چون روشن بودن فضا مخصوصا در اتاق معاینه به پزشک کمک می کند تا دید مناسب تری بر روی دهان و دندان بیمار داشته باشد.

برای نورپردازی مطب دندانپزشکی می توان از روش های نورپردازی از قبیل روشنایی به سبک متمرکز، روشنایی عمومی و روشنایی با کمک نور مخفی استفاده کرد. روش های مختلف روشنایی را می توانید در مقاله نورپردازی تزئینات داخلی مطالعه کنید.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_8.jpg

  1. تزئینات داخلی

آخرین کاری که باید در زمان بازسازی مطب دندانپزشکی انجام دهید این است که فضای داخلی مطب را با کمک المان های تزئینی زیبا و چشم نواز کنید.

چون تجربه ثابت کرده زیباسازی فضای داخلی مطب دندانپزشکی تاثیر زیادی در بازگشت مشتری دارد و می تواند آرامش بیمار را در زمان حضور در مطب حفظ کند.

استفاده از مبلمان راحتی با پشتی بلند، دسته های استاندارد و روکش نرم و روشن، همچنین گذاشتن چند عدد گلدان طبیعی در گوشه و کنار مطب در کنار نصب تابلوهای چشم نواز مناظر بر روی دیوارها همگی بخشی از دکوراسیون داخلی مطب محسوب می شوند.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_9.jpg

هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی

همانطور که در ابتدای متن اشاره کردیم، مقدار هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی با توجه به پارامترهای مختلف محاسبه می شود:

  • میزان حجم بازسازی
  • نیاز به تخریب دارد یا خیر؟
  • قیمت مصالح مورد استفاده (رنگ، کاغذ دیواری، گچ، سیمان، سنگ، سرامیک و...)
  • هزینه خرید تجهیزات مطب از قبیل یونیت دندانپزشکی، سیستم تهویه مطبوع، روشویی و...
  • اجرت مجری تاسیساتی برای بازسازی تاسیسات
  • دستمزد کارشناس و طراح دکوراسیون داخلی
  • متراژ مطب دندانپزشکی

وقتی قیمت تمام شده تمام این موارد را کنار هم بگذارید، هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی شما مشخص می شود. البته یک راه دقیق تر این است که همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا بعد از بازدید رایگان متخصصین ما هزینه بازسازی مطب دندانپزشکی شما برآورد شود.

 

بررسی نمونه پروژه بازسازی مطب دندانپزشکی

خوشبختانه یکی از ده ها خدمات محبوب ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته بازسازی مطب دندانپزشکی است که توسط کادر حرفه ای از متخصصین تاسیساتی و مجریان برقکار اجرا می شود.

در ادامه یک نمونه از ده ها نمونه پروژه بازسازی مطب را با هم بررسی می کنیم که در خیابان سعادت آباد انجام شده است. در این پروژه سیستم لوله کشی آب به صورت کلکتوری ، لوله کشی فاضلاب به صورت کف خواب و لوله کشی ساکشن و برق کشی توسط متخصصین این مجموعه اجرا شده و در نهایت با کمک دیوار سبز این مطب 3 یونیته به شکل زیبایی طراحی شده است.

برای اطلاع روند کلی پروژه بازسازی مطب دندانپزشکی آقای دکتر علی نژاد کافیست کلیپ زیر را مشاهده کنید.

 

 نمونه دوم کار بازسازی مطب آقای دکتر جمشیدی است که در خیابان پیروزی قرار دارد. این پروژه با همکاری گروه معماری فریما ژیان بازسازی شده است.

در این پروژه کل واحد بازسازی شده است، همچنین لوله کشی آب و فاضلاب کل مطب به همراه لوله کشی فاضلاب و ساکشن یونیت ها، نصب پکیج و رادیاتورها، نصبیات سرویس بهداشتی و آشپزخانه، نصب کولرگازی و ... توسط متخصصین ما قرار گرفته است. سیستم گرمایش به کار رفته در این پروژه رادیاتور است به همین دلیل لوله کشی رادیاتور نیز اجرا شده است.

در نهایت طراحی داخل این مطب سه یونیته توسط همکاران ما در گروه معماری ژیان  انجام شده است. شما می توانید خلاصه ای از این پروژه را در کلیپ زیر ببینید.

 

برای بررسی نمونه سوم از پروژه های بازسازی مطب دندانپزشکی به سراغ پروژه مطب شش یونیته خانم دکتر خردمند رفته ایم. در این پروژه علاوه بر تاسیسات زیرساخت مطب دندانپزشکی از جمله لوله کشی آب، ساکشن و فاضلاب، تمام تجهیزات برق و روشنایی مطب بروز شده و از سیستم پاسخگویی منشی، مانیتورینگ، آیفون تصویری و دوربین مدار بسته نیز استفاده شده است.

همچنین برای سیستم گرمایش و سرمایش مطب نیز کولر گازی و پکیج و رادیاتور توسط متخصصین این مجموعه نصب و راه اندازی شده اند. پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا بیشتر با جزئیات این پروژه آشنا شوید.

 

در نهایت توجه شما را به کلیپ رضایتمندی جناب آقای دکتر فرشید رفیعی جلب می کنیم که تنها یکی از ده ها مشتریان راضی این مجموعه هستند و از خدمات بازسازی و یونیت دندانپزشکی ما استفاده کرده اند.

 

جمع بندی

شغل دندانپزشکی از لحاظ کلاس کاری در سطح بالایی قرار دارد، به همین دلیل ساختمانی که برای مطب دندانپزشکی خود در نظر می گیرید باید جلوه ظاهری زیبایی داشته باشد و از همه مهمتر، تاسیسات مکانیکی و برقی آن در بهترین حالت خود باشند.

به همین دلیل بازسازی مطب دندانپزشکی اهمیت ویژه ای پیدا می کند که باید توسط یک گروه حرفه ای و باتجربه انجام شود.

مراحل_بازسازی_مطب_دندانپزشکی-_10.jpg

بازسازی ساختمان از جمله خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته است که توسط متخصصین تاسیساتی و طراحان داخلی باتجربه همراه با گارانتی تضمین کیفیت خدمات انجام می شود.

متخصصین ما ابتدا بودجه و خواسته شما از بازسازی مطب را در نظر گرفته و سپس بهترین پلان های بازسازی را به صورت رایگان به شما پیشنهاد می دهند.

علاوه بر این صفر تا صد کار، از جمله خرید جنس، هماهنگی با مجری تاسیساتی، استخدام نیروی کارگر و طراح داخلی را انجام داده و بر اساس برنامه زمان بندی شده مطب بازسازی شده شیک را به شما تحویل می دهند.

پس اگر برای بازسازی مطب دندانپزشکی خود به دنبال یک گروه حرفه ای و متخصص هستید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

منبع

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه