پکیج یک وسیله گرمایشی است که همه از آن به عنوان یک گرم کننده چندکاره یاد می کنند. چون این وسیله می تواند علاوه بر تولید آب گرم سیستم گرمایشی ساختمان را نیز گرم کند. اما مشکلاتی متعددی در روند کار پکیج ایجاد می شوند که شاید ساده ترین راه تعمیر آن ها ریست کردن این وسیله باشد.

اگر شما هم از پکیج بوتان و پکیج ایران رادیاتور استفاده می کنید بهتر است تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. چون قرار است با مطالعه این متن نحوه ریست پکیج بوتان، ایران رادیاتور، گلدیران و لورچ را یاد بگیرید.

علت ریست کردن پکیج

به طور کلی ریست کردن پکیج به معنی راه اندازی مجدد این وسیله است که با این اقدام می توان ایرادات جزئی در پکیج را رفع کرد. در ادامه به بررسی دیگر دلایل ریست کردن پکیج می پردازیم:

  • اشکال در راه اندازی

یکی از مهمترین دلایل در فشار دادن دکمه ریست پکیج این است که دستگاه بعد از نصب یا تعمیر به صورت خودکار راه اندازی نمی شود. در چنین مواقعی می توان با ریست کردن پکیج مشکل را حل کرد.

  • جرقه زدن دستگاه

اگر جرقه زدن پکیج ضعیف باشد، در قسمت مشعل جرقه زده می شود، اما به دلیل ضعیف بودن آن پکیج روشن نمی شود. در چنین مواقعی چراغ قرمز دستگاه نیز روشن می شود که نشان دهنده وجود اشکال در عملکرد پکیج است.

در اغلب مواقع با ری استارت پکیج مشکل حل می شود، در غیر این صورت باید دستگاه عیب یابی شود، چون احتمالاً عوامل دیگری از قبیل ضعیف بودن اتصالات برق دستگاه، خرابی سیم ارت، معیوب بودن ترانس جرقه زن، خرابی الکترود و ... باعث جرقه زدن ضعیف پکیج شده اند که باید توسط متخصص بررسی و رفع شوند.

  • خرابی تنظیمات پکیج

برای روشن شدن پکیج و گرم کردن آب لازم است تا ابتدا پیش نیازهای آن یعنی میزان فشار گاز و آب و همچنین ولتاژ برق پکیج تنظیم باشند. اما اگر تنظیمات این عوامل به درستی انجام نشده باشد، پکیج قادر به روشن شدن نیست. در چنین شرایطی اغلب با تنظیم مجدد فشار بار، فشار گاز و بررسی برق مشکل رفع شده و بعد از ریست کردن پکیج روشن می شود.

آموزش_کامل_نحوه_ریست_کردن_پکیج_بوتان_و_ایران_رادیاتور-_1.jpg

چه زمانی نیاز به ریست کردن پکیج می باشد؟

در بخش قبلی گفتیم که ریست کردن پکیج یک اقدام ساده و در عین حال مهم برای برگرداندن عملکرد دستگاه به حالت طبیعی خود است.

جالب است بدانید در بسیاری از موارد که با نمایش کد خطا بر روی پکیج مواجه می شوید، می توانید با فشار دادن دکمه ریست پکیج و روشن و خاموش شدن مجدد دستگاه کد خطای آن را بر طرف کنید. علاوه بر این بعد از تعمیر پکیج لازم است این وسیله ریست شود تا عملکرد پکیج به حالت عادی خود برگردد.

به عنوان مثال بعد از مشاهده افت فشار در پکیج بایستی بار دستگاه را از طریق شیر پرکن پکیج تنظیم نمود و در قدم نهایی دکمه ریست پکیج را فشار دهیم تا دستگاه دوباره شروع به کار کند. به بیانی دیگر ریست کردن پکیج یک راه تعمیری آسان و کم هزینه برای رفع عیب این وسیله است که حتی می توان در مواقع خرابی پکیج و پیش از انجام تعمیر بر روی این وسیله این اقدام را انجام داد.

پس در پاسخ به این سوال باید گفت شما می توانید در هر زمانی که با اختلالی در روند کار طبیعی پکیج مواجه شدید به ریست کردن آن اقدام کنید. یعنی بعد از عیب یابی پکیج و رفع ایرادات ریز و درشت در این وسیله به طور حتم ریست کردن آن مورد نیاز است.

 

نحوه ریست کردن پکیج بوتان

نیاز به راه اندازی مجدد در انواع پکیج وجود دارد، بنابراین در پکیج بوتان نیز احتمالاً با مواقعی مواجه می شوید که باید برای بازگرداندن این وسیله به روال عملکرد طبیعی خود آن را ریست کنید. به عنوان مثال نمایش کد خطای E1 در پکیج ورونا و پرلا با ریست کردن دستگاه قابل رفع است. برای آشنایی با دیگر کدهای خطای پکیج بوتان مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

محل قرارگیری فیلم خطاهای پکیج بوتان

برخی از پکیج ها را می توان تنها با جدا کردن دوشاخه دستگاه از پریز برق ریست کرد. اما این موضوع در خصوص پکیج های دیجیتال همچون پکیج بوتان صدق نمی کند. به همین دلیل در ادامه روش ریست کردن پکیج بوتان در مدل های مختلف آن را به شما آموزش می دهیم.

اما پیش از آن لازم است بگوییم پکیج های بوتان دکمه ریست مشخص ندارند. یعنی بر خلاف برخی از پکیج ها از جمله پکیج ایران رادیاتور که دکمه ای مشخص برای ری استارت کردن وسیله بر روی پنل آن تعبیه شده است، در پکیج بوتان این دکمه وجود ندارد. اما نگران نباشید با کمک روشی که در ادامه خواهیم گفت می توانید با نحوه راه اندازی مجدد پکیج بوتان در مدل های مختلف این وسیله آشنا شوید:

  • ریست کردن پکیج بوتان پارما، پرلا و ورونا

همانطور که می دانید مارک های مختلفی از پکیج بوتان در بازار وجود دارند که از جمله جدیدترین آن ها می توان به پکیج بوتان در مدل های پارما، پرلا و ورونا اشاره کرد.

برای ریست پکیج بوتان در مدل های پرلا، ورونا و پارما باید ابتدا کلید سمت که مربوط به ولوم کم و زیاد کردن دمای شوفاژ است را بر روی حالت off یا خاموش قرار دهید و در قدم بعدی آن را مجدداً بر روی حالت تابستانه یا زمستانه بگذارید. بعد از این اقدام پکیج بوتان ریست می شود.

  • ریست کردن پکیج بوتان کالدا ونزیا و اپتیما

پکیج های کلدا ونزیا و اپتیما دو مدل محبوب دیگر از سری محصولات پکیج بوتان هستند که روش راه اندازی مجدد آن ها کمی متفاوت از سری توضیح داده شده در قسمت فوق است. برای ریست کردن پکیج بوتان مدل کالدا ونزیا و اپتیما باید کلید یا ولوم تغییر فصل پکیج را بر روی حالت استند بای قرار داده و مجدداً آن را بر روی حالت زمستانه یا تابستانه بگذارید. ولوم تغییر فصل پکیج به صورت عکس دایره ای بر روی پنل آن مشخص شده است.

اگر مایلید با نحوه سرویس پکیج بوتان آشنا شوید، کافیست روی لینک مقاله بزنید.

آموزش_کامل_نحوه_ریست_کردن_پکیج_بوتان_و_ایران_رادیاتور-_2.jpg

محل قرارگیری دکمه ریست در پکیج بوتان مدل پرلا پرو که به شکل آچار مشخص است

 

ریست کردن پکیج ایران رادیاتور

از آنجا که بر روی پنل پکیج ایران رادیاتور دکمه یا ولوم مشخصی برای راه اندازی مجدد این وسیله تعبیه شده است، نحوه ریست کردن پکیج ایران رادیاتور بسیار ساده تر است.

دکمه ریست پکیج ایران رادیاتور در مدل های آنالوگ این وسیله مانند پکیج ایران رادیاتور مدل M24FF اغلب با علامت حرف RESET قابل تشخیص خواهد بود. این دکمه در کنار چراغ ریست در سمت چپ دستگاه قرار گرفته است. اما در پکیج های دیجیتال ایران رادیاتور همچون مدل L24FF دکمه ریست دستگاه در ولوم تغییر حالت تابستانه و زمستانه پکیج با علامت R مشخص است.

بنابراین برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور کافی است دکمه ریست را چند ثانیه کوتاه فشار دهید یا ولوم تغییر حالت تابستانه و زمستانه پکیج را بر روی علامت R یا ریست بگذارید و مجدداً آن را بر روی حالت زمستانه یا تابستانه بچرخانید. بعد از چند ثانیه پکیج ایران رادیاتور ریست می شود.

برای ریست پکیج لورچ نیز کافی است همانند پکیج ایران رادیاتور ابتدا دکمه ریست دستگاه را پیدا کرده و سپس آن را به مدت چند ثانیه نگه دارید. بعد از آن پکیج دوباره راه اندازی می شود.

آموزش_کامل_نحوه_ریست_کردن_پکیج_بوتان_و_ایران_رادیاتور-_3.jpg

محل قرارگیری دکمه ریست پکیج ایران رادیاتور

 

ریست کردن پکیج گلدیران

یکی دیگر از برندهای مطرح پکیج مارک گلدیران است که در مدل های متنوعی طراحی و تولید شده است. در پکیج گلدیران هیچ خبری از کلید ریست نیست. به همین دلیل مصرف کنندگان این وسیله به دنبال یادگیری نحوه ریست کردن پکیج گلدیران این وسیله هستند.

برای ریست پکیج گلدیران می توانید از 2 طریق اقدام کنید:

روش اول: دکمه پاور یا روشن و خاموش پکیج گلدیران را یک بار فشار دهید تا دستگاه خاموش شود. بعد از چند دقیقه مجدداً پکیج را از طریق همان دکمه روشن کنید. با این اقدام دستگاه ریست می شود و اگر اختلال جزئی در عملکرد آن ایجاد شده باشد، به راحتی رفع می شود.

روش دوم:

  1. دکمه set یا تنظیمات پکیج گلدیران بین دو دکمه سمت چپ پنل قرار گرفته است، آن را فشار دهید تا وارد قسمت تنظیمات پکیج شوید.
  2. ولوم عملکرد پکیج را بچرخانید و بر روی Func قرار دهید.
  3. با کلید set موجود در سمت چپ پنل گزینه set17 را انتخاب کنید.
  4. با کلید + و - پکیج حالت on را انتخاب کنید.
  5. در نهایت ولوم عملکرد سمت راست را بر روی حالت تابستانه یا زمستانه قرار دهید. با این اقدام کل تنظمیات پکیج گلدیران به حالت کارخانه برمی گردد و دستگاه مجدد راه اندازی می شود.

آموزش_کامل_نحوه_ریست_کردن_پکیج_بوتان_و_ایران_رادیاتور-_4.png

5 نکته مهم در خصوص ریست کردن پکیج

  • قبل از اقدام به ریست کردن پکیج ایراد دستگاه را پیدا کنید، به عنوان مثال مشکلاتی با چکه کردن آب از پکیج، افت فشار بار، جوش آوردن پکیج و ... با ریست کردن حل نمی شوند.
  • توقع نداشته باشید تمام ایرادات و خطاها پکیج تنها با ریست کردن آن حل شوند.
  • در بعضی از پکیج های دیجیتال نباید بیشتر از 5 بار در 2 ساعت پکیج را ریست کنید.
  • اگر مشکل پکیج با ریست کردن آن حل نشد، قطعاً به حضور یک متخصص را رفع معایب پکیج نیاز خواهید داشت.
  • بعضی از مواقع با راه اندازی مجدد پکیج مشکل دستگاه حل نمی شود، در چنین مواقعی به احتمال زیاد یکی از قطعات داخلی دستگاه خراب شده و نیاز به تعمیر دارد.

 

جمع بندی

در این مطلب هر آنچه در خصوص ریست کردن پکیج مورد نیاز بود در اختیار شما قرار دادیم، همانطور که گفتیم بسیاری از اختلالات در عملکرد پکیج بعد از ریست کردن این وسیله قابل رفع هستند.

با این حال گفتیم که اگر بعد از ریست پکیج مشکل دستگاه همچنان باقی ماند باید از یک متخصص برای عیب یابی و تعمیر پکیج کمک بگیرید.

متخصصین ما در گروه تاسیسات 24 ساعته این توانایی را دارند تا انواع پکیج ایرانی و خارجی شما را عیب یابی و تعمیر کنند. مهمتر از همه اینکه این خدمت را همراه با گارانتی تضمین کیفیت برای شما انجام می دهند.

بنابراین اگر در استفاده از پکیج خود دچار مشکل شده اید و برای تعمیر در تاسیسات 24 ساعته و سرویس پکیج نیاز به متخصص دارید، همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

آموزش_کامل_نحوه_ریست_کردن_پکیج_بوتان_و_ایران_رادیاتور-_5.jpg

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • در زمان ریست کردن پکیج این وسیله به صورت مجدد راه اندازی می شود تا اگر ایراد جزئی در عملکرد پکیج وجود دارد با کمک ریست شدن رفع گردد.
  • دلایل مختلفی باعث ریست شدن پکیج می شوند که از آن جمله می توان به مشکل در روشن شدن مشعل پکیج، ایراد در تنظیمات پکیج و نقص در راه اندازی اولیه این وسیله یاد کرد.
  • در حالت عادی ری استارت پکیج از طریق دکمه مخصوص به این عملکرد انجام می شود که با علامت r یا reset بر روی پنل پکیج تعبیه شده است.
  • اغلب مدل های پکیج بوتان به دکمه ریست مجهز نیستند، به همین دلیل از طریق چرخاندن دکمه سکلتوری یا تغییر حالت دستگاه ریست می شود.
  • برای ریست کردن پکیج ایران رادیاتور باید دکمه ری استارت دستگاه را یک بار و برای چند ثانیه نگه دارید.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

نظر جناب آقای قهرمانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پکیج

 

 

اشتراک گذاری این صفحه