فقط کسانی که در طبقات بالای ساختمان های مسکونی ساکن بوده اند می توانند معضل کمبود آب در این طبقات را حس کنند. مشکل فشار آب در طبقات بالا به قدری دردسرساز است که از یک دوش گرفتن کوتاه هم محروم می شوید، چه برسد به مصرف آب برای شستن ظروف و پخت و پز و...

اگر شما هم با کابوس کمبود فشار آب در طبقات بالای ساختمان خود درگیر هستید، توصیه می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید چون قرار است راهکارهای مفیدی برای حل این مشکل به شما پیشنهاد دهیم.

 حداکثر فشار آب در ساختمان چقدر است؟

برای اینکه با دید بهتری مشکل افت فشار آب در طبقات بالای ساختمان را بررسی کنیم، بد نیست کمی در مورد فشار آب و مقدار استاندارد آن در ساختمان توضیح دهیم.

به طور کلی منظور از فشار آب مقدار نیرویی است که آب در داخل سیستم لوله کشی به خود می گیرد تا جابجا شود. واحد اندازه گیری فشار آب به نام PSI شناخته می شود و هر بار Bar معادل 14 پی اس آی است.

در مناطق پرتراکم شهری میزان فشار آب استاندارد ورودی به ساختمان بعد از کنتور نزدیک به 2 بار یا 29 پی اس آی است. فشار 2 بار می تواند آب را تا ارتفاع حداکثر 20 متر جابجا کند. به بیانی دیگر در ارتفاع بالاتر از 20 متر مقدار فشار آب صفر می شود.

با این اوصاف ساختمان های حداکثر 2 طبقه می توانند آب پرفشار دریافت کنند، این در حالی است که تامین آب پرفشار برای ساختمان های 3-4 طبقه به خصوص در ساعات اوج مصرف بسیار سخت است. به همین دلیل در طبقات بالای ساختمان ها با مشکل افت فشار آب مواجه هستیم.

البته این شرایط برای تمام ساختمان ها یکسان نیست. بلکه میزان فشار آب ساختمان های چند طبقه نیز با توجه به اینکه کنتور آب ساختمان در چه سطح ارتفاعی نسبت به منبع آب ذخیره شهری تعبیه شده و همچنین ساعات مصرف آب فرق می کند.

به عنوان مثال فشار آب در ساعات اولیه روز کمتر از آخر شب است، چون در طول روز افراد به مقدار بیشتری آب مصرف می کنند ولی در ساعات آخر شب اکثراً در حال استراحت هستند و به همان مقدار فشار آب بیشتر می شود.

به همین دلیل برای ساختمان های چند طبقه که فقط در برخی از ساعات شبانه روز با مشکل کاهش فشار آب ساختمان مواجه هستند، بهترین راهکار نصب مخزن ذخیره یا تانکر است تا در ساعات اوج مصرف افت فشار آب را جبران کند.

حل مشکل فشار آب در طبقات بالا 1

راه حل جبران افت فشار آب در طبقات بالا

با توجه به آنچه در بخش قبلی توضیح دادیم، افت فشار آب در طبقات بالای ساختمان نه تنها غیرطبیعی نیست، بلکه با توجه به این اصل که آب می تواند با توجه به فشار اولیه خود تا ارتفاع مشخصی بالا برود، کاملاً قابل انتظار است.

با این وجود افت فشار آب برای افرادی که در طبقات بالا زندگی می کنند یک معضل است که باید حل شود، وگرنه امکان زندگی نرمال برای آن ها وجود ندارد. در ادامه چند راهکار برای جبران کمبود فشار آب در طبقات بالای ساختمان با شما به اشتراک می گذاریم:

  1. نصب پمپ آب در طبقات بالا

می توان به جرات گفت اصلی ترین راهکار برای رفع افت فشار آب در طبقات بالای ساختمان این است که به نصب پمپ آب به همراه مخزن تحت فشار اقدام کنیم. پمپ آب می تواند آب ورودی به ساختمان با فشار 2 بار را به طبقات بالاتر پمپاژ کند به نحوی که تمام طبقات از فشار آب یکسان برخوردار شوند.

حل مشکل فشار آب در طبقات بالا 2

حال نکته ای که در این شرایط مورد توجه قرار می گیرد محل نصب پمپ آب است. پمپ آب خانگی را می توانید در هر نقطه ای بعد از کنتور آب وصل کنید، البته با این پیش شرط که ابتدا مخزن تحت فشار یا منبع آب را بعد از کنتور وصل کرده و پس از آن پمپ را به سیستم اضافه کنید. چون نصب پمپ آب به صورت مستقیم بر روی کنتور نه تنها غیرقانونی است، بلکه می تواند آسیب های جدی به سیستم پمپ وارد کند.

اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب ساختمان دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

چنانچه سیستم لوله کشی آب ساختمان چند طبقه ما از بالا به پایین است، امکان نصب پمپ آب به همراه مخزن تحت فشار بر روی پشت بام وجود دارد. با این اقدام دیگر از سر و صدای پمپ آب در ساختمان خبری نیست و فضای قابل استفاده خانه توسط پمپ اشغال نمی شود.

پمپ آب ساختمان را می توان به همراه ست کنترل نیز نصب نمود تا بازه زمانی روشن و خاموش شدن پمپ کنترل شود. البته استفاده از اتصالاتی از قبیل 5 راهه و شیر یکطرفه در زمان نصب پمپ آب ضروری است تا سیستم با بالاترین راندمان خود کار کند. با مشاهده کلیپ زیر می توانید با دیگر تجهیزات مورد نیاز برای نصب پمپ آب آشنا شوید.

  1. نصب پمپ آب داخل واحد

موردهای زیادی مشاهده شده که ساکنین یک ساختمان چند طبقه برای نصب یک بوستر پمپ یا پمپ و منبع در داخل ساختمان به توافق نرسیده اند. در این شرایط اغلب طبقات پایین آب با فشار مناسب دریافت می کنند، به همین دلیل زیر بار هزینه خرید، نصب و نگهداری از پمپ آب خانگی نمی روند. اما ساکنین طبقات بالا با مشکل کمبود فشار آب درست به گریبان هستند.

بهترین راه حل برای تامین آب پرفشار طبقات بالا این است که هر واحد ساختمانی خود به تنهایی برای نصب پمپ آب داخل آپارتمانی اقدام کند. البته این اقدام زمانی عملی است که کنتور آب هر واحد از نوع کنتور فرعی باشد تا مصرف و کنترل آب برای هر واحد به صورت جداگانه انجام شود. چون در ساختمان هایی با کنتور آب مشترک امکان نصب پمپ آب داخل آپارتمانی نیست.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص نکات مهم نصب پمپ های تک واحده در ساختمان های چند طبقه توصیه می کنیم مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

پمپ آب داخل واحد که به نام مینی پمپ نیز شناخته می شود، یک پمپ با ظرفیت 0.5 اسب بخار است که قدرت تامین آب شرب پرفشار برای یک واحد ساختمان را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب راهنمای خرید پمپ آب داخل آپارتمان مراجعه کنید.

شرکت ابارا یکی از بهترین برندهای تولیدکننده پمپ آب خانگی است. اگر می خواهید از قیمت خرید انواع پمپ آب مارک ابارا مطلع شوید، لینک خرید پمپ آب ابارا از باسلام را لمس کنید.

  1. نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام

آخرین پیشنهاد ما برای حل مشکل فشار آب در طبقات بالا نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام است. تانکر ذخیره آب می تواند حجم مشخصی از آب را در خود ذخیره کرده و در مواقع اوج مصرف آن مقدار آب را به طبقات بالاتر برساند.

حل مشکل فشار آب در طبقات بالا 3

البته توجه داشته باشید که نصب تانکر یا مخزن ذخیره آب به تنهایی در بالای پشت بام جوابگو نیاز ساکنین به آب نخواهد بود. چون نیروی جاذبه به تنهایی نمی تواند آب با فشار 2 بار ایجاد کرده و به طبقات برساند.

پس در صورت انتخاب گزینه نصب تانکر آب بر روی پشت بام دو راه حل دارید، اول اینکه تانکر را به پمپ آب خانگی وصل کنید تا فشار 2 را ایجاد کند و دوم اینکه تانکر را در بالای ارتفاع 1.5 متری قرار دهید تا حداقل فشار 1.5 بار برای بالاترین طبقه ساختمان فراهم شود.

برای آشنایی با انواع تانکر ذخیره آب و کاربرد آن در نصب پمپ آب پیشنهاد می کنیم کلیپ کوتاه زیر را تماشا کنید.

 

جمع بندی

در این مطلب به سراغ بررسی یکی از مهمترین معضلات آپارتمان نشین ها، یعنی کمبود فشار آب در طبقات بالای ساختمان رفتیم.

همانطور که ملاحظه کردید راهکار عملی برای حل مشکل فشار آب در طبقات بالا استفاده از پمپ آب است که به همراه ست کنترل یا مخزن تحت فشار یا منبع آب نصب می شود.

یکی از ده ها خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته نصب و راه اندازی انواع پمپ آب ساختمان است که توسط حرفه ای ترین کادر از مجریان تاسیساتی و همراه با گارانتی تضمین کیفیت برای شما انجام می شود.

شما می توانید جهت حل مشکل کمبود فشار آب ساختمان خود همین الان با شماره های داخل سایت تماس گرفته یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا همکاران ما پمپ آب ساختمان شما را با بالاترین سطح از کیفیت برای شما نصب کنند.

همچنین در صورت نیاز به خرید پمپ آب خانگی می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس بگیرید تا کارشناسان فروش پمپ آب ما شما را به بهترین شکل راهنمایی کرده و پمپ آب خود را به راحتی خریداری کنید.

حل مشکل فشار آب در طبقات بالا 4

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • حداکثر فشار آب ورودی به ساختمان 2 بار است، بنابراین این مقدار آب تنها می تواند تا 20 متر ارتفاع فرستاده شود و طبقات 3-4 به بالاتر دچار کمبود فشار آب خواهند شد.
  • عملی ترین راهکار برای رفع مشکل افت فشار آب در ساختمان نصب و استفاده از پمپ آب خانگی است.
  • در ساختمان هایی که طبقات پایین تر راضی به نصب پمپ آب خانگی نیستند، می توان به شرط استفاده از کنتور فرعی در هر واحد پمپ اب داخل آپارتماتی نصب کرد.
  • نصب تانکر ذخیره آب در پشت بام یک راهکار دیگر برای جبران افت فشار آب طبقات بالاتر است که البته یا باید به همراه پمپ آب باشد یا بایستی تانکر را 1.5 متر بالاتر از ارتفاع پشت بام قرار داد.

    اگر نیاز به خرید و نصب پمپ آب ساختمان دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین پمپ آب متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

منابع

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

برخی از سوابق کاری مرتبط با نصب ، سرویس و تعمیر پمپ آب خانگی و منبع

 

 

نظر سرکارخانم آقاجانی در مورد تجربه استفاده از خدمات ما در زمینه تعمیر پمپ آب

اشتراک گذاری این صفحه