مهمترین دغدغه برای کسب و کارهای بزرگ برقراری تماس های باکیفیت با مشتریان و همچنین مدیریت سازمان یافته تماس های تلفنی بین کارمندان است و تلفن های سانترال تنها وسیله ای است که می توان برای دستیابی به این اهداف روی کمک آن حساب باز کرد.

اگر نمی دانید سانترال تلفن چیست و چه مزیت هایی دارد، پیشنهاد می کنیم ادامه این مقاله را از دست ندهید. در این مطلب قرار است با آموزش تلفن سانترال و معرفی انواع تلفن های سانترال پاناسونیک در کنار شما باشیم.

 

دستگاه سانترال چیست؟

مهمترین کاری که هر شرکت موفق باید به انجام آن متعهد باشد، برقراری ارتباط مستمر و پیگیر به مشتریان است. علاوه بر این تعداد زیاد کارمندان داخل یک اداره یا شرکت نباید باعث بهم ریخته شدن ارتباط بین کارمندان و مشتریان شود.

برای رسیدن به این اهداف دستگاه سانترال به کمک شما می آید. حال شاید از خود بپرسید سانترال یعنی چه؟ و ما در جواب این سوال خواهیم گفت سانترال یا مرکز تلفن دستگاه یا سروری است که ارتباط بین نفرات مشغول به کار در یک شرکت و یا سازمان را برقرار می کند و از طرفی باعث بهبود روند کاری شرکت می شود.

با کمک دستگاه سانترال می توانیم خطوط تلفن محدود ولی با قابلیت پاسخ گویی بی وقفه داشته باشیم که با کمترین هزینه و نیروی کار محدود تمام نیاز مخابراتی شرکت را رفع می کند.

به بیانی دیگر دستگاه سانترال وسیله ای است که با توجه به ظرفیت خود تعدادی خط شهری ورودی را دریافت کرده و تعدادی خط داخلی به ما ارائه می دهد. با کمک این سیستم می توانیم تماس های داخلی رایگان را فراهم کرده و به این ترتیب از شلوغی خطوط و بی نظمی در شرکت پیشگیری نماییم.

 

تلفن سانترال چیست و چه مزیت هایی دارد؟

در گذشته که از تلفن های معمولی و ثابت در ادارات و شرکت ها استفاده می شد، هر کارمند باید یک خط تلفن جداگانه مختص به خود می داشت. مشکل از آنجایی شروع شد که شرکت ها بزرگ و بزرگ تر شدند، در آن زمان دیگر استفاده از تلفن معمولی مقرون به صرفه نبود. چون نه تنها باید هزینه بالایی برای خرید و راه اندازی هر خط تلفن جداگانه برای هر کارمند پرداخت می شد، بلکه مدیریت آن همه خط تلفن معمولی بسیار سخت و گاهاً غیر ممکن بود.

به همین دلیل تلفن های سانترال به سیستم مخابراتی شرکت ها و دارات کوچک و بزرگ وارد شدند و به این ترتیب یک مخابرات کوچک در هر فضای کاری ایجاد شد. هر چند قیمت تلفن سانترال بیشتر از تلفن معمولی است، اما مدیریت بهتر تماس ها با تلفن سانترال باعث صرفه جویی بیشتر هزینه ها در دراز مدت می شود.

تلفن سانترال در واقع یکی از گوشی های کاربردی قابل استفاده در شبکه سانترال است که به شما کمک می کند تا بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن ثابت داشته باشید. استفاده از تلفن سانترال به جای تلفن معمولی مزیت های منحصر به فردی دارد. از جمله اینکه:

  • در تلفن سانترال امکان کنترل و نظارت بهتر بر خطوط تلفن وجود دارد، به عنوان مثال می توانید دسترسی تماس کارمندان به بیرون از شرکت را محدود کرده و از این طریق در هزینه ها صرفه جویی نمایید.
  • با استفاده از تلفن سانترال می توانید مکالمات را ضبط کرده و از این قابلیت برای سنجش رضایت مندی مشتریان خود بهره مند شوید.
  • یکی از قابلیت های مهم تلفن سانترال تجمیع خطوط تلفن است، به این ترتیب دیگر از حجم زیاد سیم کشی تلفن در شرکت خبری نیست.
  • اگر به 8 خط شهری فقط 8 تلفن معمولی وصل می شود، با داشتن تلفن سانترال 24 داخلی می تواند از خطوط استفاده کند.
  • تلفن های سانترال این قابلیت را دارند تا با دیگر برنامه های کاربردی نرم افزاری ادغام شوند.
  • با کمک سیستم سانترال می توانید مشترکین را به اپراتورهای دیگر منتقل کنید.
  • نصب و راه اندازی تلفن های سانترال بسیار راحت و سریع است.
  • در تلفن سانترال امکان برقراری تماس داخلی رایگان وجود دارد.
  • تلفن سانترال دارای منشی اتوماتیک است.

اگر می خواهید با رفع خرابی سیم کشی و اتصالات تلفن آشنا شوید، کافیست لینک مقاله را لمس کنید.

راهنمای جامع انواع تلفن های سانترال 1

معرفی انواع تلفن سانترال

تا این قسمت دانستیم که تلفن سانترال چیست و چه مزیت هایی دارد، در ادامه قصد داریم شما را با انواع گوشی تلفن سانترال آشنا کنیم. اما پیش از آن باید بگوییم تنوع تلفن های سانترال زیاد است، به همین دلیل ما به رایج ترین آن ها اشاره می کنیم:

  • گوشی های تلفن آنالوگ

ساده ترین نوع تلفن های سانترال به صورت گوشی تلفن آنالوگ طراحی شده است که با کمک یک زوج سیم به سانترال مرتبط می شود. گوشی تلفن آنالوگ به دلیل طراحی ساده خود دارای قیمت خرید کمتری به نسبت مدل های پیشرفته تر است.

از جمله قابلیت های گوشی های تلفن آنالوگ سانترال می توان به نمایش Caller ID و برقراری با سیستم از طریق کدهای سانترال اشاره کرد. تلفن های مدل TS580 و TS500 از جمله مدل های گوشی آنالوگ سانترال پاناسونیک هستند.

  • تلفن تحت شبکه

مدرن ترین گوشی های سانترال تلفن های تحت شبکه هستند که با قابلیت اتصال به اینترنت دسترسی به شبکه IP را برای سازمان ها و شبکه سانترال ایجاد می کنند.

از گوشی سانترال تحت وب می توان در هر موقعیتی از جمله خانه، شرکت و حتی کارمندان دورکار استفاده کرد. از جمله قابلیت های تلفن سانترال تحت شبکه عبارتند از: ارسال و دریافت داده های متنی، صوتی، تصویری و فایل ها

  • تلفن هایبرید

تلفن هایبرید از طریق دیتا به سانترال وصل می شود و جزو تلفن های رومیزی است. با کمک تلفن هایبرید سانترال می توان یک گفتگوی دو طرفه ایجاد کرد. علاوه بر این امکان ارسال و دریافت داده، برنامه ریزی، شماره گیری سریع و ... توسط تلفن سانترال هایبرید وجود دارد. مدل های 7730 و 7716 از جمله نمونه های تلفن هایبرید پاناسونیک هستند.

  • تلفن دیجیتال پاناسونیک

تلفن دیجیتال پاناسونیک را می توان از طریق یک زوج ارتباطی با سیستم سانترال وصل نمود. این نوع تلفن یکی از جدیدترین مدل های گوشی سانترال پاناسونیک است که قابلیت ارسال و دریافت هم زمان صدا و داده را دارد.

با کمک تلفن دیجیتال سانترال می توان گوشی های دیجیتال را از پورت خروجی به یکدیگر وصل کرد و در نتیجه امکان برقراری دو تلفن با یکدیگر را ایجاد نمود. تلفن 7665 یک نمونه از مدل های دیجیتال تلفن سانترال پاناسونیک است.

راهنمای جامع انواع تلفن های سانترال 2

بهترین برندهای تلفن سانترال

برندهای متنوعی تلفن های سانترال را طراحی و تولید می کنند، اما برند پاناسونیک یکی از معروف ترین و بهترین برندهای شناخته شده سیستم سانترال در ایران است. به همین دلیل ما در طول این مطلب بیشتر از انواع مختلف تلفن سانترال برای شما صحبت کردیم.

در حال حاضر شرکت پاناسونیک در عرضه تولید محصولات الکتریکی و الکترونیکی با کاربری های خانگی، تجاری و صنعتی حرف اول را می زند. محصولاتی همچون تلفن های سانترال، رومیزی، بیسیم و دستگاه های سانترال جزو پرفروش ترین محصولات این شرکت ژاپنی هستند.

راهنمای جامع انواع تلفن های سانترال 3

انواع مدل های سانترال پاناسونیک

از آنجا که برند پاناسونیک یکی جزو بهترین برندهای تولید کننده دستگاه سانترال محسوب می شود، در ادامه قصد داریم تا شما را با انواع مدل های سانترال پاناسونیک آشنا کنیم:

  1. سانترال کم ظرفیت

از تلفن سانترال پاناسونیک کم ظرفیت به منظور استفاده در حجم کم تماس استفاده می شود. بنابراین این سیستم می تواند نیازهای تلفنی اداره یا شرکت کوچک را برطرف کند.

در سانترال کم ظرفیت پاناسونیک امکان ساپورت 24 خط داخلی و 8 خط شهری وجود دارد و با وجود داشتن قیمت خرید مناسب می تواند امکانات پیشرفته برای کابران ایجاد کند.

از جمله ویژگی های سانترال کم ظرفیت پاناسونیک می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سیستم پاسخگویی خودکار سه مرحله ای
  • پیام های صوتی از قبل آماده شده یا BV
  • قابلیت Caller ID
  • توزیع یکنواخت تماس از طریق پیام
  • قابلیت فروآرد کردن تماس ها
  • تعیین زمان های روز/ شب/ نهار
  • ایجاد کنفرانس به صورت پنج طرفه
  • قابلیت گزارش گیری

جالب است بدانید سانترال کم ظرفیت خود در مدل های متنوعی طراحی می شوند:

  • سانترال کم ظرفیت KX-TES824
  • سانترال کم ظرفیت KX-TEM824
  • سانترال کم ظرفیت KX- TEA308
  • سانترال کم ظرفیت KX-TA616
  1. سانترال پرظرفیت

حداقل خطوط تلفنی ورودی به سانترال پرظرفیت 96 و حداکثر آن 640 است. بنابراین این مدل برای استفاده در شرکت های بزرگ و ادارات دولتی کاربرد دارد.

از قابلیت های سانترال پرظرفیت می توان به امکان پشت خط ماندن چندین کاربر، قابلیت نصب کارت های VOIP و نصب همزمان خطوط شهری دیجیتال و آنالوگ اشاره کرد.

مهمترین سری های سانترال پرظرفیت پاناسونیک عبارتند از:

  • سانترال پرظرفیت 100 TDA
  • سانترال پرظرفیت TDA 200
  • سانترال پرظرفیت TDA 600
  • سانترال پرظرفیت TDE 100
  • سانترال پرظرفیت TDE 200
  • سانترال پرظرفیت TDE 600

راهنمای جامع انواع تلفن های سانترال 4

  1. سانترال پرظرفیت آنالوگ

به طور کلی سانترال های سری TED جزو سانترال های پرظرفیت آنالوگ پاناسونیک هستند. سانترال آنالوگ جزو اولین محصولات برند پاناسونیک است که قابلیت های زیر را دارد:

  • مجهز به اپراتور یا تلفن گویا
  • امکان نصب و راه اندازی سریع
  • قابلیت استفاده از کارت PRI به منظور ارتباط با دیگر سانترال های پاناسونیک
  • ظرفیت و توان های مختلف همراه با پایداری قابل قبول
  • امکان جابجایی و حمل آسان

 

نحوه کابل کشی سانترال

سیم کشی تلفن سانترال یکی از مهمترین اقدامات بعد از تهیه دستگاه سانترال متناسب با نیاز ما است. در این قسمت به صورت خلاصه شیوه کابل کشی سانترال را برای شما توضیح می دهیم، اما پیش از آن لازم است تا با مراحل مقدماتی نصب تلفن سانترال آشنا شوید:

  1. انتخاب مکانی مناسب جهت نصب سانترال که باید به دور از رطوبت و گرد و خاک باشد.
  2. تهیه نقشه مخابراتی مناسب برای تعیین مسیر خطوط مخابرانی از ورودی مخابرات تا سانترال و کابران که باید در هر نقطه به تفکیک رنگ، زوج سیم های ورودی، خروجی و شماره هر پورت را در نقشه مشخص کنیم.
  3. زوج سیم های مربوط به داخلی ها از مرکز تلفن تا کابل و سپس مخابراتی و پریز تلفن را باید بر اساس رنگ بندی کابل مخابرات و نوع داخلی سیم بندی کنیم.
  4. در این مرحله می توان بر اساس دستورالعمل گفته شده در دفترچه راهنمای دستگاه به نصب سانترال پاناسونیک اقدام کرد.
  5. برای انجام تنظیمات سانترال پاناسونیک ابتدا یکی از دو روش برنامه ریزی تلفنی و یا کامپیوتری را انتخاب کرده و سپس تنظیمات را انجام می دهیم.
  6. کابل کشی خطوط داخلی سانترال به سه دسته خطوط داخلی دیجیتال، خطوط داخلی آنالوگ و خطوط داخلی هایبرید تقسیم بندی می شوند. سیم تلفن سانترال باید 2 زوجی باشد تا هر خط دیجیتال 4 سیم داشته باشد.

برای اینکه بتوانید سیم کشی تلفن سانترال را به انجام برسانید، لازم است تا با سیم کشی برق توکار ساختمان آشنا شوید. برای این منظور روی لینک مقاله بزنید.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تلفن سانترال، مزایای استفاده از آن و معرفی انواع تلفن های سانترال پرداختیم و شیوه نصب سانترال را به صورت خلاصه برای شما بیان کردیم با این حال توصیه می کنیم برای راه اندازی و کابل کشی تلفن سانترال از نصاب سانترال کمک بگیرید.

مجموعه تاسیسات 24 ساعته با کمک و همراهی جمعی از متخصصن و تکنسین های حرفه ای آماده نصب و راه اندازی انواع تلفن های سانترال و ارائه خدمات سانترال هستند. شما می توانید با ثبت سفارش خود از این مجموعه از گارانتی تضمین کیفیت نیز بهره مند شوید.

برای این منظور کافیست همین الان با شماره های داخل سایت تماس بگیرید و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • دستگاه سانترال وسیله ای است که با توجه به ظرفیت خود تعدادی خط شهری ورودی را دریافت کرده و تعدادی خط داخلی به ما ارائه می دهد.
  • تلفن سانترال یکی از گوشی های کاربردی قابل استفاده در شبکه سانترال است که به شما کمک می کند تا بستری مناسب برای مدیریت بهتر خطوط تلفن ثابت داشته باشید.
  • در تلفن سانترال امکان کنترل و نظارت بهتر بر خطوط تلفن وجود دارد، به عنوان مثال می توانید دسترسی تماس کارمندان به بیرون از شرکت را محدود کرده و از این طریق در هزینه ها صرفه جویی نمایید.
  • گوشی تلفن آنالوگ، تلفن تحت شبکه، تلفن هایبرید و تلفن دیجیتال از جمله انواع تلفن سانترال هستند.
  • تلفن سانترال پاناسونیک بهترین و معتبرترین برند تلفن سانترال در ایران است.
  • شرکت پاناسونیک انواع دستگاه های سانترال خود را در مدل های سانترال کم ظرفیت، سانترال پرظرفیت و سانترال کم ظرفیت آنالوگ طراحی و تولید می کند.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. سانترال چیست؟

سانترال یا مرکز تلفن یک دستگاه یا سرور است که ارتباط بین همکاران را برقرار کرده و باعث بهبود روند کاری شرکت می شود.

  1. تلفن سانترال چیست؟

تلفن سانترال در اصل یکی از گوشی های کاربردی است که در شبکه های سانترال مورد استفاده قرار می گیرد و با توجه به نیاز شبکه، قابلیت های مختلفی در خود دارد.

  1. دستگاه سانترال پاناسونیک چگونه برنامه ریزی می شود؟

دستگاه سانترال پاناسونیک به دو صورت تلفن مدیریتی و کامپیوتر قابل برنامه ریزی است که کدهای سانترال از طریق تلفن و یا کامپیوتر به دستگاه داده می شود.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منلع 4، منبع 5، منبع 6، منبع 7

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظرات مشتریان

اشتراک گذاری این صفحه