پکیج فرولی در کنار دیگر مارک های معروف یکی از بهترین و مجهزترین پکیج های ایتالیایی است که مصرف کنندگان زیادی از آن به عنوان تامین کننده آب گرم مصرفی و گرم شدن سیستم گرمایش ساختمان خود کمک می گیرند. اما در کنار تمام ویژگی های مثبتی که در پکیج فرولی به چشم می خورد، گرم نشدن آب مصرفی یکی از مشکلات رایج این وسیله است که آسایش مصرف کننده را تهدید می کند.

اصلاً هدف از صرف کلی هزینه برای خرید و نصب پکیج این است که به آب گرم فوری دسترسی داشته باشیم، پس اگر پکیج آب را گرم نمی کند، قطعاً ایرادی در کار است که باید رفع شود. تصمیم داریم تا در این مطلب به بررسی این مشکل بپردازیم.

به این صورت که ابتدا تمام دلایلی که می توانند در گرم نشدن آب پکیج فرولی موثر باشند را برای شما بررسی خواهیم کرد و در ادامه راه حل رفع هر دلیل را برای شما توضیح خواهیم داد. در انتها نیز به چند سوال رایج در خصوص گرم نشدن آب مصرفی پکیج فرولی پاسخ می دهیم.

پس اگر از پکیج فرولی استفاده می کنید، اما آب مصرفی آن سرد و گرم می شود و یا به کل سرد است، توصیه می کنیم تا انتها ما را همراهی کنید.

 

10 علت گرم نشدن آب مصرفی پکیج فرولی

به طور کلی گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی به دلیل وجود هشت ایراد در این وسیله به وجود می آید که در قسمت زیر توضیحات مربوط به هر مشکل را بیان کرده ایم:

 

  1. خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر پکیج

در پکیج های تک مبدله فرولی اصلی ترین دلیل گرم نشدن آب مصرفی در خرابی فلوسوئیچ و یا فلومتر دستگاه است. فلوسوئیچ یا فلومتر یکی از قطعات مهم در پکیج است که جریان آب در مدار را تشخیص داده و این پیغام را به برد پکیج ارسال می کند؛ در ادامه برد پکیج دستور تشکیل شعله به دلیل باز شدن جریان آب در سیستم پکیج را صادر می کند.

پس اگر فلوسوئیچ و یا فلومتر خراب باشند، این قطعه قادر به تشخیص جریان آب مصرفی در ساختمان نبوده و با باز شدن آب گرم پکیج روشن نمی شود تا آب را گرم کند.

به طور کلی می توان گفت اگر با باز کردن شیر آب گرم مصرفی در ساختمان هیچ تغییر و عکس العملی در پکیج فرولی مشاهده نکردید، مشکل از فلوسوئیچ و یا فلومتر است که باز بودن شیر آب را به برد گزارش نمی دهد.

شیلنگ های زیر پکیج فرولی

  1. پایین بودن فشار بار پکیج

گاهی فلوسوئیچ سالم است، اما فشار بار یا مقدار فشار آب موجود در پکیج فرولی به قدری پایین است که دستور تشکیل شعله برای گرم کردن آب مصرفی صادر نمی شود. یعنی فشار بار پکیج که در حالت عادی باید بین 1.5 تا 2 بار باشد، زیر یک بار قرار گرفته است.

معمولاً در چنین شرایطی علاوه بر اینکه آب مصرفی دستگاه سرد است، رادیاتورهای شوفاژ نیز گرمای پایینی دارند، چون به دلیل افت فشار بار پکیج اصلاً شعله تشکیل نمی شود که آب داخل مبدل پکیج را گرم کند و در ادامه به منظور استفاده در مسیر مصرفی و یا گرمایش مصرف شود.

 

  1. کم بودن فشار گاز ورودی به پکیج

فشار گاز ورودی به پکیج فرولی نیز همانند فشار آب دستگاه باید مقدار مشخصی داشته باشد که مقدار آن از طریق شیر گاز برقی پکیج قابل تنظیم است. اگر فشار گاز ورودی به پکیج پایین باشد، ارتفاع شعله کم می شود.

در این شرایط ممکن است دو حالت ایجاد شود؛ شعله تشکیل می شود، اما به دلیل کم بودن فشار گاز ورودی ارتفاع شعله بلند دستگاه پایین است و به همین دلیل آب مصرفی و رادیاتورها سرد هستند.

در حالت بعدی فشار گاز ورودی به قدری پایین است که با وجود فعال شدن جرقه زن اصلاً شعله در پکیج تشکیل نمی شود، در نتیجه باز هم با سرد بودن آب مصرفی و رادیاتورهای پکیج فرولی مواجه خواهیم شد.

 

  1. خرابی سنسور حرارتی یا سنسور NTC آب مصرفی

پکیج فرولی همانند دیگر پکیج ها دارای دو عدد سنسور NTC یکی در مسیر آب مصرفی و دیگری در مسیر گرمایش دستگاه است که این دو سنسور میزان حرارت آب گرم در این دو مسیر را اندازه می گیرد و هر زمان دمای آب گرم به اندازه ای که بر روی تنظیمات پکیج قرار دادیم، برسد پیغام قطع کردن شعله را به برد صادر می کند.

با این توضیحات مشخص می شود که اگر NTC آب گرم مصرفی خراب شود و یا حساسیت خود را از دست بدهد، دیگر قادر نخواهد بود دمای آب مصرفی را به درستی اندازه گیری کند و به احتمال زیاد پایین آمدن دمای آب گرم مصرفی را تشخیص نداده و در نتیجه برد متوجه سرد بودن آب مصرفی نمی شود تا فرمان تشکیل شعله بلند و گرم کردن آب را صادر کند.

اگر می خواهید با وظیفه سنسور NTC در پکیج بیشتر آشنا شوید، توصیه می کنیم توضیحات آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج را در کلیپ زیر گوش کنید.

 

 

  1. گیرپاژ بودن پمپ پکیج

پمپ پکیج مسئول سیرکوله کردن یا چرخش آب در مدار دستگاه را به عهده دارد. برخی افراد فکر می کنند این قطعه فقط آب گرم را در مسیر گرمایش یا همان رادیاتورهای متصل به پکیج به چرخش در می آورد و به همین دلیل خرابی پمپ نمی تواند دلیل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی باشد.

در حالی که در پکیج های دو مبدله پمپ پکیج چه در حالت تابستانه و چه در حالت تابستانه فعال و روشن است و اگر با مشکلاتی همچون قفل شدن یا گیرپاژ شدن مواجه شود، دیگر نمی تواند آب گرم مصرفی را نیز به چرخش درآورد، در نتیجه چون آب گرم مصرفی گردش نمی کند، به سرعت سرد می شود.

برخی از مدل های پکیج فرولی نیز دو مبدله هستند، بنابراین گیرپاژ کردن پمپ پکیج می تواند عامل مهمی در گرم نشدن آب مصرفی این وسیله باشد.

 

  1. رسوب داشتن مبدل حرارتی پکیج فرولی

یکی از نشانه های بارز گرم نشدن آب مصرفی پکیج فرولی این است که مبدل حرارتی دستگاه رسوب گرفته است، در این حالت پکیج فرولی روشن می شود، اما چون مبدل رسوب گرفته است، به سرعت دما بالا می رود، تا حدی که سنسور حد پکیج فعال شده و شعله خاموش می شود.

در نتیجه تا وقتی که مجدداً شعله تشکیل شود، آب مصرفی سرد می ماند. پس با این حساب مشخص می شود که رسوب داشتن مبدل حرارتی پکیج فرولی اغلب با نشانه سرد و گرم شدن حرارت آب گرم مصرفی خود را نشان می دهد.

 

  1. خرابی شیر سه راهی

در سیستم تمام پکیج ها قانون به این صورت است که اولویت اول دستگاه تامین آب گرم مصرفی می باشد، یعنی حتی اگر پکیج در حالت زمستانه مشغول به کار باشد، باید بعد از باز شدن هر کدام از شیرهای آب گرم مصرفی، سیستم گرمایش را قطع کرده و به تامین آب گرم مصرفی بپردازد.

این مهم توسط شیر سه راهی انجام می شود و در پکیج دو مبدله فرولی خرابی شیر سه راهی باعث نداشتن حرارت مطلوب در آب گرم مصرفی می شود. وقتی می گویم شیر سه راهی خراب است در واقع اورینگ شیر و فنر سوپاپ آن معیوب شده و رسوب گرفته است. در این حالت آب گرم در مسیر مصرفی قرار نمی گیرد.

 

  1. روشن ماندن فن پکیج

اگر پکیج فرولی در حالت زمستانه روشن است و فن دستگاه روشن مانده معمولاً ایرادی در دستگاه وجود ندارد، مگر اینکه آب پکیج گرم نشود و یا دستگاه کد خطا بدهد. در این صورت روشن ماندن یا گیر کردن فن پکیج دلیل گرم نشدن آب گرم مصرفی دستگاه می باشد.

در کلیپ زیر آقای اشتیاقی تعمیرکار پکیج برای شما بیشتر توضیح می دهد که علت روشن ماندن فن پکیج چیست؟

 

 

  1. خرابی پرشر سوئیچ هوا

خرابی پرشر سوئیچ هوا در پکیج فرولی به این صورت خود را نشان می دهد که بعد از باز کردن آب گرم مصرفی فن پکیج برای چند ثانیه روشن می شود، اما دستگاه ارور داده و شعله خاموش می شود. در اکثر مواقع اگر پرشر سوئیچ هوا خراب باشد، سلامت فن پکیج را به برد صادر نمی کند و در نتیجه دستگاه روشن نمی شود که آب گرم شود.

 

10 خرابی برد الکترونیک دستگاه

آخرین دلیلی که می توانیم برای گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی در نظر بگیریم، خرابی برد پکیج است. همانطور که از توضیحات داده شده تا این قسمت از متن دریافتید، تمام اجزای پکیج از طریق فرمانی که از برد الکترونیکی پکیج می گیرند، کار خود را انجام می دهند. پس اگر خود برد خراب باشد، این احتمال وجود دارد که با وجود سلامتی دیگر قطعات باز هم پکیج نتواند آب مصرفی را گرم کند.

تصویر پرشر سوئیچ هوا در پکیج فرولی

 

روش تعمیر گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی

در قسمت فوق با تمام دلایلی که می توانستند در گرم نشدن آب مصرفی پکیج فرولی موثر باشند را برای شما بررسی کردیم و اکنون نوبت به راه حل این مشکل می رسد.

  • تعمیر و یا تعویض فلوسوئیچ یا فلومتر

اگر بعد از باز کردن شیر آب گرم در ساختمان پکیج فرولی هیچ واکنشی نشان نمی دهد، به احتمال زیاد فلوسوئیچ و یا فلومتر پکیج خراب شده و باید تعویض شود که ما در مطلب نحوه تعمیر و تعویض فلوسوئیچ توضیحات کافی در این خصوص را داده ایم.

 

  • تنظیم شعله پکیج

در صورتی که با باز شدن شیر آب گرم مصرفی مشعل روشن نمی شود و یا به محض روشن شدن، سریع خاموش می شود، شعله کوتاه کمی بلندتر از حالت استاندارد است و باید تنظیم شود.

برای این منظور سراغ شیر گاز پکیج می رویم. ابتدا درب پکیج را باز می کنیم و با کمک یک جسم نوک تیز همچون کارد آشپزخانه درپوش شیشه ای شیر کنترل گاز را بر می داریم. سپس یکی از شیرهای آب گرم ساختمان را باز کرده و دمای آب مصرفی را در ماکزیموم آن قرار می دهیم.

در این لحظه یکی از فیش های 24 ولت شیر گاز را بیرون می کشیم و با کمک آچار تخت مهره برنجی شیر گاز را نگه می داریم و به صورت همزمان و با پیچ گوشتی پیچ پلاستیکی شیر را بر خلف جهت عقربه های ساعت به اندازه یک الی دو میلی متر می چرخانیم تا ارتفاع شعله کوتاه یک سوم ارتفاع برنر تا مبدل شود.

در نهایت فیش بوبین را در جای قبلی خود قرار می دهیم و با باز کردن شیر آب گرم مصرفی در ساختمان مطمئن می شویم که شعله قطع نشود. اگر باز هم شعله پکیج فرولی خاموش شد، باید از تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

تصویر ارتفاع شعله در پکیج فرولی

  • تنظیم فشار بار پکیج

در صورتی که فشار بار پکیج هنوز پایین است، شیر پر کن دستگاه را باز کنید تا پکیج شروع به آبگیری کند. پس از اینکه فشار پکیج به 2 بار رسید، فوری شیر پرکن را ببندید تا فشار پکیج بیش از حد بالا نرود.

اگر با این اقدام باز هم فشار بار پکیج فرولی افت کرد، به احتمال زیاد قسمتی از سیستم پکیج دچار نشتی شده و یا شیر پر کن خراب است و باید تعویض شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص به مطلب تعویض شیر پرکن پکیج مراجعه کنید.

 

  • رسوب زدایی مبدل پکیج و لوله ها

اگر حرارت آب گرم مصرفی پکیج فرولی نوسان دارد، به احتمال زیاد مشکل اصلی از رسوبات انباشته شده در مبدل پکیج است که باید با کمک اسیدشویی پاکسازی شود. برای آموزش تصویری نحوه اسیدشویی مبدل پکیج می توانید کلیپ زیر را تماشا کنید.

 

 

  • تعمیر فن پکیج

روشن ماندن فن پکیج یکی از دلایل گرم نشدن آب مصرفی در دستگاه است که برای تعمیر آن باید رله فن را تعویض کرد. حتی ممکن است اتصالات جریان الکتریکی بین فن و برد پکیج از بین رفته باشد که نیاز به تعمیر دارد و در آخر احتمال خرابی موتور فن وجود دارد که برای تمام این تعمیرات بهتر است از تعمیرکار پکیج کمک بگیرید.

یکی از اقدامات مهمی که به منظور پیشگیری از خراب شدن فن پکیج انجام می شود، سرویس فن است که در کلیپ زیر می توانید به صورت تصویری با روش انجام این کار آشنا شوید.

محل قرارگیری فیلم نحوه سرویس فن پکیج دیواری

البته رفع مشکل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی تنها محدود به این راه حل ها نمی شود، بلکه با توجه به دعلت اصلی این مشکل اقدامات زیر نیز مورد نیاز هستند:

  • تعویض NTC آب گرم مصرفی
  • تعویض سوپاپ شیر سه راهی
  • تعمیر و یا تعمیر پمپ پکیج
  • تعویض پرشر سوئیچ هوا
  • تعمیر و یا تعویض برد الکترونیک

 

چرا پکیج فرولی روشن می شود، اما آب گرم نمی شود؟

اگر پکیج شما روشن می شود، اما آب مصرفی را گرم نمی کند، باید ابتدا نوع پکیج را مشخص کنید که دو مبدل است یا تک مبدل؟

اگر پکیج فرولی شما تک مبدل باشد، گرم نشدن آب مصرفی با وجود روشن شدن پکیج به دلیل خرابی فلوسوئیچ است، اما اگر پکیج فرولی دو مبدل باشد، اورینگ مغزی شیر برقی پکیج به مرور زمان آب بندی خود را از دست داده و به همین دلیل آب به داخل شیر برقی نشت می کند و باعث سوختن شیر برقی می شود. زمانی که شیر برقی پکیج بسوزد، با وجود روشن بوندن پکیج دیگر آب گرم به سمت مصرفی هدایت نمی شود.

در تکمیل تمام دلایلی که برای گرم نشدن آب مصرفی پکیج فرولی با وجود روشن بودن دستگاه برای شما ذکر کردیم، توصیه می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید. در این کلیپ تعمیرکار پکیج آقای اشتیاقی برای شما توضیح می دهد که دلایل سرد بودن آب پکیج با وجود روشن بودن شعله چیست؟

 

 

دلیل اصلی سرد بودن آب گرم پکیج فرولی چیست؟

مهمترین و اصلی ترین دلایل سرد بودن آب گرم پکیج فرولی به قرار زیر هستند:

  • رسوب داشتن مبدل ثانویه
  • خرابی فنر سوپاپ شیر سه راهی
  • تنظیم نبودن شعله

تصویر اسیدشویی مبدل پکیج فرولی

 

علت سرد و گرم شدن آب مصرفی پکیج چیست؟

در صورتی که آب مصرفی پکیج فرولی شما سرد و گرم می شود، علت را می توانید در یکی از مشکلات زیر پیدا کنید:

  • آب ورودی به پکیج نوسان فشار دارد.
  • سنسور حرارتی آب گرم مصرفی خراب است.
  • مبدل پکیج رسوب گرفته است.
  • فلومتر یا فلوسوئیچ خراب است.
  • ارتفاع شعله بلند زیاد است.
  • فشار آب ورودی به پکیج پایین است.

 

جمع بندی

با وجود هزینه بالایی که برای خرید پکیج فرولی پرداخت می کنیم، طبیعی است که انتظار داشته باشیم آب مصرفی ما همیشه گرم و در دسترس باشد. اما در حقیقت بهترین مارک پکیج هم به مرور زمان دچار ایراد می شود، پس بهتر است در چنین شرایطی به دنبال تعمیر پکیج خود باشیم تا هر چه زودتر آسایش به خانه مان بازگردد.

خبر خوب اینکه با کمک یک تعمیرکار پکیج حرفه ای می توانید با بالاترین سطح از کیفیت پکیج فرولی خود را عیب یابی و تعمیر کنید تا دوباره به آب گرم فوری و مطلوب دسترسی داشته باشید.

مجموعه تاسیسات 24 ساعته سال های زیادی است که با همکاری گروهی از تعمیرکاران پکیج به رفع عیب انواع پکیج های ایرانی و خارجی از جمله تعمیر پکیج فرولی مشغول است و خوشبختانه در این مسیر توانسته است رضایت بالای مشتریان خود را کسب کند.

دلیل این رضایت مندی در مهارت بالای تعمیرکاران پکیج این مجموعه در رفع عیب پکیج و همچنین گارانتی تضمین کیفیت خدمات است که از طرف مجموعه تاسیسات 24 ساعته به مشتریان عرضه می شود تا اگر کوچک ترین نارضایتی در خدمات این مجموعه داشتند بتوانند سفارش خود را دوباره و به شکل رایگان دریافت کنند.

تمام این ویژگی ها باعث شده که مشتریان بتوانند با نهایت اطمینان به کیفیت خدمات این مجموعه اعتماد کنند و رفع نیازهای تاسیساتی خود را به گروه تاسیسات 24 ساعته بسپارند.

اگر پکیج فرولی شما هم ایراد پیدا کرده و به هر دلیلی آب را گرم نمی کند، می توانید برای ثبت سفارش همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید تا با بهترین کیفیت و در کمترین زمان ممکن پکیج فرولی شما تعمیر شود.

تعمیرکار تاسیسات 24 ساعته در حال تعمیر پکیج

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • از جمله دلایل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی می توان به خرابی فلوسوئیچ، تنظیم نبودن ارتفاع شعله، کم بود فشار آب در دستگاه، خرابی شیر سه راهی، خرابی برد، خرابی سنسور حرارتی، گیر کردن پمپ پکیج و رسوب گرفتن مبدل ها اشاره کرد.
  • مشکل سرد بودن آب مصرفی در پکیج فرولی اغلب بعد از تنظیم فشار بار پکیج و تنظیم ارتفاع شعله دستگاه قابل رفع است، اما اگر ایراد برطرف نشد، لازم است تا اقدامات اساسی تری همچون اسیدشویی مبدل ها، تعویض سنسورها و تعمیر پمپ پکیج انجام شود.
  • در نهایت اگر مشکل گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی حل نشد، ایراد از برد پکیج می باشد که باید تعمیر و یا تعویض شود.

ما در این مطلب علت های گرم نشدن آب مصرفی در پکیج فرولی را به همراه روش رفع این مشکل برای شما توضیح دادیم، با این حال اگر هنوز هم سوال و یا نکته ای در این خصوص دارید، می توانید در قسمت نظرات همین مطلب از کارشناسان تاسیسات 24 ساعته بپرسید تا در کمترین زمان ممکن و به رایگان به شما پاسخ دهند.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3، منبع 4، منبع 5

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

 

اشتراک گذاری این صفحه