آیا تا به حال در شرایطی قرار گرفته اید که مجبور شوید سیم کشی تلفن را تعویض نمایید؟

آیا می دانید برای انجام سیم کشی تلفن باید چه مراحلی را انجام دهید؟

آیا می دانید بهترین نوع کابلی که می تواند برای تعویض سیم کشی تلفن از آن استفاده کنید از کدام نوع است؟

با توجه به این که پاسخ صحیح به این قبیل سوالات و نیاز مشتری امری مهم و ضروری می باشد، ما تصمیم گرفته ایم که پاسخ به این پرسش ها را در این متن بررسی نماییم.

بنابراین ابتدا راجع به بهترین سیم برای تلفن ثابت منزل صحبت کرده و سپس دلایل تعویض سیم کشی تلفن در ساختمان و نحوه انجام این کار را بیان خواهیم کرد.

پس تا پایان این مطلب با ما همراه باشید تا بتوانید پاسخ سوالات خود را از درون این متن دریافت نمایید.

 

بهترین سیم برای تلفن ثابت منزل چیست؟

 

با توجه به این که تلفن یکی از مهم ترین ابزارهای ارتباط جمعی است، لازم است که تجهیزات آن از جمله کابل آن با وسواس بیشتری انتخاب شود.

بنابراین در این قسمت قصد داریم راجع به سیم رانژه که به عنوان بهترین کابل برای سیم کشی تلفن شناخته می شود، اطلاعات کاملی را در اختیار شما قرار دهیم.

  • سیم رانژه

سیم های رانژه یا همان کابل های تلفن از تابیده شدن دو سیم نازک مسی و آلومینیومی به همدیگر ساخته شده اند.

تصویر سیم تلفن

از سیم رانژه برای ارتباط بین پورت های ترمینال در تابلو کروز و همچنین ایجاد ارتباط مابین گوشی تلفن تا پریز استفاده می شود.

در واقع سیم های تلفن ثابت از مخابرات و به شکل زمینی، از طریق کابل های مخابراتی مخصوص در زیر زمین قرار گرفته و بعد به وسیله جعبه های تقسیم موجود در شهر به منازل شما وصل می شوند.

همچنین به دلیل این که خط رانژه می تواند صدا و داده را همزمان با یکدیگر بر روی یک خط انتقال دهد، قابلیت ارائه سرویس اینترنت ADSL را هم دارا می باشد.

البته پیش از استفاده از خط تلفن به عنوان خط ADSL باید عمل رانژه کردن را انجام دهید که در طی آن شرکت مخابرات، برقراری ارتباط تلفن مشترک با شرکت خدمات اینترنتی را فراهم می کند.

پس به هر حال برای جلوگیری از وقوع مشکل در اتصالات و مکالمات و یا افت سرعت و کاهش کیفیت اینترنت، از برندهای معتبری سیم رانژه را تهیه نمایید و برای اتصال آن از یک متخصص کمک بگیرید.

 

دلایل تعویض سیم کشی تلفن چیست؟

 

ممکن است گاهی شرایطی برای تلفن ثابت شما پیش بیاید که راهی جز تعویض آن وجود نداشته باشد. بنابراین در این قسمت توجه شما را به دلایلی که سبب تعویض سیم کشی تلفن ساختمان می شود جلب می کنیم.

  • کابل اصلی تلفن قطع شده است.

دلایلی مثل فرسودگی، خوردگی روکش کابل توسط جوندگانی مثل موش و یا استفاده نکردن از لوله برای عبور و محافظت از سیم ها باعث می شوند که کابل اصلی تلفن دچار قطعی شود.

پس تنها راه حلی که وجود دارد این است که کابل تلفن را تعویض نمایید و به جای از آن کابلی بهتر استفاده کنید و آن را از درون لوله محافظ عبور دهید.

  • سیم های فرعی درون ساختمان دچار صدمه شده اند.

بدیهی است که اگر سیم ها به شکل روکار و بدون پوشش مناسب در ساختمان نصب گردند، ممکن است دچار آسیب شده و قطع شوند.

در چنین شرایطی لازم است که ابتدا محل آسیب را شناسایی کرده و سپس نسبت به تعویض سیم تلفن در محل آسیب دیده اقدام نمایید.

  • تلفن دچار نویز شده است.

تلفن به دلایلی مثل نفوذ آب به کابل های سیم یا باکس سیم های تلفن، خراشیدگی و یا له شدن با جسمی سنگین دچار نویز می شود که در این موقعیت باید کابل ها را تعویض نمود.

برقکار تاسیسات 24 ساعته در حال اجرای سیم کشی تلفن

برای آشنایی با نحوه رفع خرابی سیم کشی تلفن ثابت پیشنهاد می کنیم این مقاله کاربردی را هم مطالعه نمایید.

 

چگونه می توان سیم کشی تلفن در ساختمان را تعویض کرد؟

 

همان طور که گفتیم گاهی به دلایلی مثل نویز شدید در صدا و اختلال در اینترنت و یا آسیبی که به دلیل عدم عبور سیم ها از لوله به آن ها وارد شده است، مجبور به تعویض سیم کشی تلفن در ساختمان خود خواهید شد.

بنابراین باید کار تعویض سیم کشی تلفن را از جداسازی سربندی خطوط مخابرات به خطوط داخلی تلفن ثابت آغاز نماییم.

برای این کار لازم است که ترمینال های مخابراتی که از جمله آن ها می توان به ترمینال کروز و پیچی اشاره کرد را باز نماییم.

اگر از ترمینال کروز استفاده شده باشد:

اگر از ترمینال کروز استفاده شده باشد باید ابتدا ترمینال سیم های تلفن را از روی جعبه تقسیم یا تابلو کروز جدا نمایید و سپس با استفاده از قیچی کروز، سیم ها را از داخل این ترمینال خارج کنید.

دستگاه مخصوص سیم کشی تلفن

اگر از ترمینال پیچی استفاده شده باشد:

در این حالت باید هم سیم تلفن هر واحد را از پیچ مقابل کابل مخابراتی خود جدا نمایید و هم پیچ این ترمینال را باز نمایید و کابل تلفنی که دچار ایراد شده است را بیرون آورید.

  • خروج سیم های تلفن از لوله ها

در ساختمان های تک واحده یا خانه های ویلایی لازم است سیم های دو زوجی که به ازای هر خط تلفن از درون لوله ها رد شده اند را از پریزهای مربوط به تلفن جدا کنید.

اما در ساختمان های چند واحده باید سیم تلفن یا رانژه دو زوج را که به عنوان سر خط واحد شناخته می شود و درون باکس فلزی راه پله هر واحد وجود دارد، خارج کنید.

سپس همه باکس های موجود در راهرو طبقات به وسیله یک کابل حداقل 64 رشته ای به همدیگر ارتباط پیدا کرده و از طرف دیگر سرخط کلیه واحدها به پارکینگ می رسد و با خطوط مخابراتی در تابلو کروز سربندی می شود.

در نهایت پس از این که سیم ها را از سر خط یعنی قسمتی که به خطوط مخابرات وصل هستند، جدا کردیم مجدداً به همان ترمینال قبلی خود وصل می کنیم.

برای این که بتوانید با صفر تا صد نحوه انجام سیم کشی تلفن آشنا شوید، کافیست از طریق لینک آن برای مطالعه این مطلب کاربردی اقدام کنید.

 

جمع بندی

ما در این مطلب، نکات مفیدی را راجع به نحوه تعویض سیم کشی تلفن ساختمان، دلایل و زمان انجام آن بیان کردیم.

اما برای این که جمع بندی کامل تری داشته باشیم، چند مورد از مهم ترین مواردی که در این مطلب به آن ها پرداخته شد را با هم بررسی می کنیم.

  • نصب روکار سیم های تلفن و عدم قرار داکت بر روی آن ها باعث ایجاد آسیب در سیم های تلفن خواهد شد.
  • سیم های رانژه که بهترین نوع کابل تلفن هستند، به شرط انجام عمل رانژه کردن به عنوان خط ADSL اینترنت هم قابل استفاده هستند.
  • عمل تعویض سیم کشی تلفن در ساختمان از جداسازی سیم ها از سر خط خطوط مخابرات شروع می شود.

به هر صورت در دنیای امروز که بخش عمده ای از ارتباطات ما توسط تلفن صورت می گیرد، وجود هر گونه مشکل در سیم کشی آن می تواند بسیار آزاردهنده باشد.

بنابراین در مواقعی که سیم های تلفن خراب می شوند و بالطبع آن اینترنت هم دچار مشکل می شود، لازم است که از یک فرد آگاه و متخصص کمک گرفت تا اگر سیم کشی نیاز به تعویض داشت، آن را عوض و اصلاح نمایند.

به همین منظور گروه تاسیسات 24 ساعته با بهره گیری از نیروهایی فنی و کاربلد، کار تعویض سیم کشی تلفن شما را به راحتی انجام خواهد داد.

برقکار تاسیسات 24 ساعته در حال تعویض سیم کشی برق

کافیست همین حالا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر نمایید و یا از طریق شماره تلفن های صفحه تماس با ما سفارش خود را ثبت نمایید.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه