نصب دوش حمام از آن دست اقداماتی است که نیاز به تخصص فنی و مهارت بالایی نداشته و با صرف کمترین وقت و انرژی قابل انجام است. اما وجود یک منبع آموزشی مطمئن می تواند بسیار کمک کننده باشد.

به همین دلیل ما فیلم زیر را آماده کرده ایم تا به طور کامل با جزئیات نصب دوش حمام آشنا شوید. اگر می خواهید خودتان به تنهایی دوش حمام را نصب کنید، تماشای فیلم زیر را از دست نداده و تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

  1. وصل کردن اتصالات جهت نصب شیر اصلی دوش به سیستم لوله کشی

در قدم اول باید اتصالات را جهت نصب شیر اصلی دوش به سیستم لوله کشی وصل کنیم. برای این منظور از نوار تفلون به مقدار کافی در اتصالات استفاده می کنیم تا به خوبی آب بندی شوند. سپس اتصال را در محل نصب خود بر روی سیستم لوله کشی قرار داده و با آچار فرانسه آن را محکم می کنیم.

  1. قرار دادن شیر دوش حمام بر روی اتصال

برای تنظیم اولیه شیر حمام آن را بر روی اتصالی که به دیوار نصب کردیم قرار می دهیم و مهره های شیر را به صورت موقت می بندیم تا مطمئن شویم شیر دوش حمام تراز است و به خوبی بر روی اتصال قرار می گیرد.

  1. نصب نهایی شیر دوش حمام

پس از اطمینان از تراز بودن شیر دوش حمام ابتدا واشرهای شیر را در محل اتصال آن قرار داده و سپس شیر را در محل نصب می گذاریم. مهره های وصل کننده شیر دوش حمام به اتصال داخل دیوار را ابتدا با دست سفت می کنیم و سپس با استفاده از آچار فرانسه آن ها را محکم می نماییم و در آخر قسمت کاور اتصال را بر روی مهره ها می بندیم.

فیلم نصب دوش حمام 1

  1. آماده سازی دوش حمام

حال به سراغ دوش حمام می رویم تا بدنه و اتصالات دوش را طبق طرح مورد نظر آن به یکدیگر وصل کرده و دوش حمام را برای نصب آماده کنیم. معمولاً اتصالات دوش حمام از طریق پیچ به یکدیگر متصل می شوند، پس لازم است پیچ ها را به خوبی محکم کنیم.

  1. علامت گذاری محل نصب دوش بر روی دیوار

برای اینکه دوش حمام در مکان مناسبی به نسبت شیر دوش حمام نصب شود باید بدنه دوش را به صورت موقت بر روی شیر دوش حمام قرار داده و محل اتصالات آن را با ماژیک بر روی دیوار علامت گذاری کنیم.

  1. سوراخ کاری محل اتصالات

با کمک دریل محل اتصال پیچ های بدنه دوش حمام را بر روی دیوار سوراخ می کنیم. رول پلاک را بر روی سوراخ های ایجاد شده قرار می دهیم تا زیرسازی نصب دوش آماده شود.

  1. نصب بدنه دوش به دیوار

بدنه دوش را به نحوی بر روی دیوار قرار می دهیم که لوله دوش به داخل خروجی آب شیر دوش حمام وارد شده و اتصالات دوش کاملاً در محل سوراخ کاری شده قرار بگیرد. سپس پیچ های اتصال دهنده دوش به دیوار را با پیچ گوشتی محکم می کنیم.

فیلم نصب دوش حمام 2

  1. بستن سردوش

بعد از اطمینان از محکم بودن بدنه دوش باید سردوش ثابت آن را با دست بر روی بدنه اصلی دوش قرار داده و سپس آن را بپیچانیم تا در محل خود محکم شود.

6. اتصال شیلنگ رابط دوش

شیلنگ رابط دوش حمام یک عدد واشر در انتهای خود دارد که به شیر دوش حمام وصل می شود. ابتدا واشر را با دست در محل نصب خود قرار می دهیم و سپس آن را با آچار محکم می کنیم. فقط باید دقت کنیم واشر محل اتصال در جای خود قرار داده شود تا شلنگ رابط دچار نشتی نگردد.

7. نصب سردوش متحرک دوش حمام

نمونه دوش حمام که نحوه نصب را در داخل فیلم نمایش دادیم دارای سردوش متحرک نیز هست. بنابراین در این مرحله باید سردوش متحرک را به بدنه اصلی دوش وصل کنیم. سردوش متحرک دوش حمام یک شیلنگ رابط دارد که همراه با مهره است. برای اتصال شیلنگ سردوش متحرک به بدنه دوش ابتدا مهره آن را می بندیم و سپس مهره را با آچار سفت می کنیم.

اکنون نصب دوش حمام شما به پایان رسید و می توانید با وصل کردن آب ساختمان از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید روش نصب توضیح داده در این فیلم می توانید مدل های مختلف دوش حمام را در واحدهای ساختمانی نصب کنید.

فیلم نصب دوش حمام 3

جمع بندی

در این مطلب نحوه نصب دوش حمام را به صورت مرحله به مرحله برای شما توضیح دادیم و امید داریم با کمک فیلم موجود بتوانید خودتان از عهده نصب دوش حمام بربیاید.

با این وجود اگر برای نصب هر مدل از دوش حمام نیاز به یک نیروی فنی و تخصصی دارید، می توانید از همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید. در این مجموعه نه تنها متخصصین ما دارای مهارت بالا هستند، بلکه تمام خدمات همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می شود.

برای ثبت سفارش به منظور نصب شیرآلات ساختمان از جمله دوش حمام کافیست همین الان فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

اشتراک گذاری این صفحه