حمام یک مکان بسیار مهم در ساختمان است که به صورت مستقیم با آسایش و بهداشت اعضای خانواده ارتباط دارد، به همین دلیل بسیار زودتر از مکان های دیگر در ساختمان به بازسازی و مرمت نیاز پیدا می کند.

از آنجایی که از ایده های بکر و عملی استفاده می شود یکی از مهمترین مراحل را حمام و خدمات بهداشتی به شماره می رود، در ادامه این مطلب می خواهیم بهترین ایده های حمام را با شما به اشتراک بگذارید. پس با ما تا انتها همراه باشید.

4 اقدام مهمی که باید قبل از حمام انجام دهید

قبل از اینکه فکر کنید حمام را بخوانید یا به صورت عملی انجام دهید، توصیه می کنید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • با مجری تاسیساتی را بررسی کنید

مهم ترین کار قبل از اقدام به ایجاد حمام این است که با یک فرد متخصص در زمینه تاسیسات ساختمانی تصمیم گیری کرده و از آن برای ساختن شما را از نزدیک مورد بازدید قرار دهید.

دلیل تاکید ما این است که اگر سیستم لوله کشی کار در حمام فرسوده شده باشد، به احتمال زیاد بعد از مدتی کوتاهی فرسودگی خود را با نصب لوله های آب و نشان می دهد.

در این صورت تمام هزینه هایی که برای تعویض کاشی ها، مرمت آینه کنسول و رنگ کاری درب و دیوارها همام انجام داده اید، نابود می شود. چون با نشتی لوله ها آب به سطح دیوارها و کف نفوذ کرده و تمام مصالح را از بین می برد.

اما اگر مجری متخصص تاسیساتی قبل از بازسازی حمام کل سیستم لوله کشی آب، لوله کشی و شیرآلات را مورد بازدید قرار می دهد، لوله های در معرض آسیب همان محل تعویض می شوند و می توانید با خاطری آسوده مراحل بازسازی حمام خود را انجام دهید.

  • میزان بودجه خود را تعیین کنید

در ادامه این متن ایده های متنوعی از تغییرات را به شما پیشنهاد می دهیم. یعنی شما می توانید حمام خود را تنها با رنگ کاری دیوارها یا تعویض پرده حمام انجام دهید یا به سراغ ایده های بزرگ تر بروید و کاشی های کف، سرامیک های دیوار، شیرآلات و وان حمام را نیز عوض کنید.

شاید انجام هر کدام از این ایده ها باعث ایجاد تغییرات در حمام شما شوند، اما هزینه ها زمین تا آسمان فرق می کند. پس قبل از شروع به انجام تغییرات در حمام ابتدا با توجه به بودجه خود مقدار بازسازی مورد نیاز را تعیین کنید و سپس دست به کار شوید.

  • نظر طراح دکوراسیون داخلی را جویا شوید

این روزها مدل های به روز و جذابی برای بازسازی حمام وجود دارد که در عین زیبایی و کم هزینه بودن می تواند جلوه های زیبا و چشم نوازی را به حمام شما اضافه کند.

هر چند در ادامه این مطلب ایده های جدید برای بازسازی مقرون به صرف حمام را به شما معرفی کرده ایم، اما مشورت کردن با یک طراح دکوراسیون داخلی یا مراجعه به سایت های طراحی در گوگل نیز خالی از لطف نیست.

  • قدمت ساختمان خود را در نظر بگیرید

به جرات می توان گفت حجم بازسازی مورد نیاز در حمام ساختمان شما رابطه ای مستقیم با قدمت ساختمان شما دارد. اگر ساختمان شما قدیمی ساز است، بهتر است به سراغ بازسازی کلی حمام رفته و وقت و هزینه خود را ایده های موقت بازسازی هدر ندهید.

مطلب ما با عنوان 10 نکته مهم در زمان بازسازی حمام را بخواهید تا بازسازی حمام را با کمترین ایراد و بهترین کیفیت به انجام برسانید.

10_تا_از_بهترین_ایده_ها_برای_بازسازی_حمام-_1.jpg

10 تا از بهترین ایده ها برای بازسازی حمام

در ادامه بهترین ایده های بازسازی حمام را به شما پیشنهاد می کنیم که می توانید در بین آن ها مقرون به صرف ترین ایده ها را نیز پیدا کرده و با توجه به بودجه خود یکی یا چند تا از آن ها را انتخاب کنید:

  1. کاشی و سرامیک ها را تعویض کنید

کاشی کاری کف یا دیوارهای حمام نباید یک فرآیند ساخت و ساز گران یا وقت گیر باشد. شما می توانید با مراجعه به صفحه خرید کاشی از دیجی کالا گزینه های خرید متنوع برای هر شکل، سبک و بودجه را مشاهده کنید.

پوشاندن کف حمام با کاشی های جدید، کفپوش های قدیمی یا غیرجذاب را پنهان کرده و فضای داخلی حمام را تازه می کند. اگر در زمینه بنایی اندکی تبحر دارید، می توانید کار تعویض کاشی های کف و سرامیک های دیوار حمام را خودتان به تنهایی انجام دهید.

در غیر این صورت توصیه می کنیم حتماً از یک فرد کاشی کار باتجربه کمک بگیرید. نکته مهم در زمان تعویض کاشی و سرامیک های حمام این است که کاشی های وینیل یا لمینت در مقایسه با کاشی های سنگی یا سرامیکی انتخاب های مقرون به صرفه تری خواهند بود، اما به اندازه آن ها زیبا و بادوام نیستند.

راهکار مقرون به صرف بعدی این است که ابتدا به لینک خرید روکش کاشی از دیجی کالا مراجعه کرده و بعد از خرید روکش کاشی بجای تعویض کلی کاشی و سرامیک های حمام روی آن ها را با روکش جدید و زیبا بپوشانید.

گزینه های بی شماری از روکش کاشی در جنس، طرح، اندازه و مدل در بازار وجود دارد که با کمک آن ها بازسازی حمام شما در کمترین زمان ممکن و اقتصادی ترین حالت انجام می شود.

  1. رنگ دیوارها را تغییر دهید

یک پوشش رنگی تازه در حمام شما می تواند به سرعت روح و تازگی زیادی به این مکان اشافه کند. می‌توانید با استفاده از رنگ‌های جدید در رنگ‌های خنثی، سفید یا سرد، حمام خود را بزرگ‌تر به نظر برسانید، به‌خصوص اگر دیوارهای قدیمی تیره‌تر بوده اند. اگر رنگ کنونی دیوارهای حمام خود را دوست دارید، تجدید همان رنگ می تواند کثیفی ها را پوشانده و جلوه زیباتری به حمام بدهد.

  1. تعویض روشویی و شیرآلات حمام خود را در اولویت قرار دهید

روشویی به همان اندازه که یک قطعه زیبا و مهم در حمام است، یک قطعه مهم و کاربردی نیز هست. می‌توانید شیرآلات و روشویی قدیمی حمام را با مدل‌های جدیدتر جایگزین کنید تا معنای بازسازی حمام را با چشم مشاهده کنید.

اگر برای خرید روشویی جدید در حمام بودجه کافی در اختیار ندارید، می توانید از روکش یا پوشش جدید بر روی روشویی قدیمی استفاده کنید تا با هزینه بسیار کمتر تمیز و نو شود.

اگر می خواهید در کنار بازسازی حمام خود یک دستی به سرویس بهداشتی ساختمان خود بکشید، مطلب ما با عنوان بازسازی سرویس بهداشتی بدون تخریب را نیز مطالعه کنید.

10_تا_از_بهترین_ایده_ها_برای_بازسازی_حمام-_2.jpg

  1. از قفسه، سبد و کمد وسایل حمام استفاده کنید

از بین بردن شلوغی ها در حمام می تواند حس خوب آرامش و یکدستی را در این مکان افزایش دهد.

توصیه می کنیم به جای اینکه لوازم حمام مثل لیف، صابون، شامپو و غیره را در گوشه و کنار حمام قرار داده و آویز لباس حمام را با حوله، ملحفه، دستمال توالت و موارد دیگر انباشته کنید، از یک کابینت نگهداری بلند ارزان قیمت ساخته شده از مواد مقاوم در برابر کپک استفاده کنید.

با این کار نه تنها از سازماندهی و دسترسی آسان به ملزومات خود لذت خواهید برد، بلکه این ملزومات را در شرایط بهداشتی بهتر به دور از رطوبت نگهداری خواهید کرد.

  1. آینه حمام را با مدل های به روزتر تعویض کنید

هدف استفاده از آینه در حمام چیزی فراتر از تماشا کردن خود در آن است. آینه های عظیم می توانند فضای داخلی حمام را در چشم شما بزرگ تر نشان داده و علاوه بر این نور بیشتری را در سراسر این مکان منعکس کنند.

همچنین آینه هایی در بازار وجود دارند که علاوه بر داشتن المان های زیبایی شناختی، می توانند کارهای بیشتری انجام دهند، مانند آینه های بدون بخار با نور LED قابل تنظیم، که روشنایی حمام را بیشتر کرده و در برابر بخار ناشی از رطوبت پس از حمام مقاومت هستند.

10_تا_از_بهترین_ایده_ها_برای_بازسازی_حمام-_3.jpg

  1. پنجره های حمام را عوض کنید

وضعیت و طراحی پنجره های حمام در حس و حال شما بعد از ورود به حمام تاثیر زیادی دارد. زرد شدن قاب یا شیشه پنجره حمام واقعاً می تواند زیبایی یک فضا را خراب کند، بنابراین به فکر تعویض شیشه یا مرمت قاب پنجره حمام خود باشید.

اگر پنجره حمام شما دارای پرده و میله پرده است، از تعویض آن ها غافل نشوید. جایگزین کردن پرده‌های کسل‌کننده، کهنه یا زشت با پارچه‌های شفاف که اجازه می‌دهند کمی نور از آن عبور کند و در عین حال حریم خصوصی شما را حفظ کند، زیاد پر هزینه نیست.

نکته اصلی این است که پارچه انتخاب شده به عنوان پرده حمام باید در برابر کپک مقاوم باشد. این نوع پرده ها برای شرایط رطوبت بالا طراحی شده اند و تا مدت طولانی می توانند بدون تغییر باقی بمانند.

  1. نورپردازی داخلی حمام را اصلاح کنید

تعویض چراغ های قدیمی و بی جان حمام با لامپ های مد روز کار سخت یا گرانی نیست. ممکن است در مورد روشویی حمام خود بخواهید پوشش نوری همه جانبه بیشتری داشته باشید یا بسیاری از گزینه های مدرن نورپردازی با نورهای متعدد و سطوح روشنایی می توانند دید شما را هنگام ایستادن در مقابل آینه حمام افزایش دهند.

همچنین استفاده از یک منبع نور مصنوعی برای نورپردازی مرکزی حمام همچنین می تواند عناصر اتاق را به هم پیوند دهد و به زیبایی چشمگیر این فضا اضافه کند.

نورپردازی حمام در انواع مختلفی از سبک‌ها و قیمت ها ارائه می‌شود که مشورت با یک متخصص ماهر و مجری برقکاری باتجربه می تواند در انتخاب بهترین مدل به شما کمک کند. مقاله نورپردازی تزئینات داخلی را بخوانید تا با جدیدترین روش های اصلاح نورپردازی در ساختمان آشنا شوید.

10_تا_از_بهترین_ایده_ها_برای_بازسازی_حمام-_4.jpg

  1. دستگیره های فلزی بکار رفته در حمام را تعویض کنید

دستگیره‌ درب حمام و دستگیره‌های فلزی کشوهای حمام به مرور زمان زنگ زده و زشت می شوند، اما می توان آن ها را به راحتی با مدل‌های مد روز جایگزین کرد و تفاوت بزرگی در احیای یک حمام بی‌جان و قدیمی ایجاد نمود. انتخاب دستگیره های با کیفیت و زیبا جلوه داخلی حمام را افزایش می دهد.

  1. وان حمام را مرمت یا تعویض کنید

وان حمام می تواند به عنوان نقطه کانونی در این فضا عمل کند. اگر عاشق حمام کردن در وان هستید، وان حمام مدل قدیمی خود را با یک سبک جدید، بزرگتر و مدرن تر جایگزین کنید.

یکی دیگر از گزینه‌های بسیار ارزان‌تر این است که وان حمام موجود خود را با یک روکش جدید و براق دوباره نو کرده و آن را به حالت جدید بازگردانید.

10. تزئینات جانبی به حمام خود اضافه کنید

آثار هنری دیواری می توانند حالت روح تازه ای به هر اتاق القا کنند. بسته به اندازه و شکل دیوارهای حمام، یک قطعه تابلو بزرگ یا قطعات تزئینی کوچک که به تم رنگی حمام شما هماهنگ است را انتخاب کرده و به حمام اضافه کنید.

هر آنچه را که انتخاب می‌کنید، مطمئن شوید که تزئینات متناسب با اندازه دیوار حمام را انتخاب کرده‌اید و از قطعاتی استفاده کنید که در اثر رطوبت حمام آسیب نبینند یا خراب نشوند. قرار دادن گلدان های طبیعی و مصنوعی در حمام نیز می تواند به زیبایی فضا کمک کند.

اگر برای بازسازی آشپزخانه خود به یک منبع اطلاعاتی جامع نیاز دارید، مطالعه مقاله ما با عنوان بازسازی آشپزخانه قدیمی با کمترین هزینه را از دست ندهید.

10_تا_از_بهترین_ایده_ها_برای_بازسازی_حمام-_5.jpg

جمع بندی

مواردی که در این مطلب به عنوان ایده های بازسازی حمام در اختیار شما قرار دادیم را می توانید به صورت تکی یا ترکیبی با دیگر ایده ها در زمان بازسازی حمام و سرویس بهداشتی خود اجرایی کنید.

اما مسئله مهمتر از نوع و مدل ایده این است که از چه فرد یا گروهی برای اجرایی کردن بازسازی حمام خود کمک می گیرید.

همکاران ما در گروه تاسیسات 24 ساعته تجربه و تبحر کافی برای ایده پردازی بازسازی حمام و پیاده سازی آن ها را در اختیار دارند و شما می توانید با خاطری آسوده از نظر و همفکری ایشان بهره مند شوید.

علاو بر این خدمات بازسازی ساختمان همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می شود، پس دیگر نباید نگران کیفیت کار انجام شده باشید.

اگر برای بررسی جزئی و کلی سرویس بهداشتی و حمام خود به یک تیم حرفه ای شامل مجری تاسیساتی، متخصص خدمات بنایی و طراحان داخلی نیاز دارید، کافیست همین الان سفارش خود را در داخل سایت ثبت کرده یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

منبع انگلیسی

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

اشتراک گذاری این صفحه