کارایی مناسب و امنیت بالای آیفون تصویری باعث شده در اکثر منازل از این وسیله بجای آیفون صوتی استفاده شود.

از آنجا که نصب و تعمیر آیفون تصویری از جمله خدمات محبوب ما در شهر شیراز است، قصد داریم تا در ادامه این مطلب شما را با شیوه نصب آیفون تصویری و همچنین روش تعمیر این وسیله آشنا کنیم. پس اگر ساکن شیراز هستید و به این خدمات نیاز دارید تا انتها با ما همراه باشید.

نصب آیفون تصویری در شیراز

هر دستگاه آیفون تصویری از قطعات زیر تشکیل شده است:

  • پنل داخلی
  • پنل بیرونی
  • منبع تغذیه
  • درب بازکن
  • سیم های رابط

پنل داخلی آیفون تصویری در داخل ساختمان نصب می شود و محل قرارگیری پنل بیرونی در قسمت درب ورودی به ساختمان است. درب بازکن از یک طرف به منبع تغذیه و از طرف دیگر به پنل بیرونی متصل است.

کار منبع تغذیه این است که برق مورد نیاز برای عمل کردن پنل بیرونی و درب باز کن را تامین می کند و خود به برق ساختمان وصل می شود.

روش سیم کشی و نصب آیفون تصویری به این صورت است که پنل بیرونی و داخلی از طریق 4 رشته سیم مخصوص تصویر، صدا، جریان مثبت و جریان منفی به هم وصل می شود. اتصال سیم ها یا به صورت پیچی یا به شکل کانکتوری است.

در ادامه دو رشته سیم از پنل بیرونی به ورودی +12 و -12 منبع تغذیه متصل می شوند. 2 رشته سیم دیگر از پنل بیرونی آیفون تصویری خارج می شود که یکی از آن ها ابتدا به منبع تغذیه رفته و سپس به درب باز کن وصل می شود و رشته سیم دیگر به صور مستقیم به درب باز کن اتصال داده می شود.

به این ترتیب ارتباط بین پنل داخلی، پنل بیرونی، درب بازکن و منبع تغذیه برقرار می شود و در نهایت منبع تغذیه برق خود را از سیم های فاز و نول سیم کشی برق ساختمان دریافت می شود.

نصب_و_تعمیر_آیفون_تصویری_شیراز-_1.png

روشی که توضیح داده شد در خصوص نحوه نصب آیفون تصویری یک طبقه مدل قدیمی است. اما در مدل های جدید از منبع تغذیه 12 ولت استفاده می شود که روش نصب آن به صورت زیر است. توضیحاتی که در ادامه می گویم مدل سیم کشی و نصب آیفون تصویری الکتروپیک و آیفون تصویری تابا است:

برای سیم کشی و نصب آیفون تصویری جدید به چهار رشته سیم برای صدا، تصویر، جریان مثبت و جریان منفی نیاز داریم که این رشته سیم ها به صورت مستقیم از پنل بیرونی به پنل داخلی متصل می شوند.

در قسمت خروجی پنل بیرونی آیفون تصویری دو اتصال D1 و D2 وجود دارند که 2 رشته سیم به این دو خروجی وصل شده و تا درب بازکن ادامه پیدا می کنند. فرقی نمی کند که درب بازکن از نوع زنجیری است یا کله گاوی، در هر صورت شکل سیم کشی به همین روش است.

برای آیفون تصویری جدید فقط یک منبع تغذیه 12 ولت در نظر گرفته شده که با کمک 2 رشته سیم به پنل بیرونی آیفون وصل شده و در نهایت به برق شهری وصل می شود.

برای اطلاع از نحوه نصب و سیم کشی آیفون تصویری تابا لینک مقاله را لمس کنید.

نصب_و_تعمیر_آیفون_تصویری_شیراز-_2.png

قیمت نصب آیفون تصویری شیراز

قیمت نصب آیفون تصویری در شیراز با توجه به عوامل مختلف از جمله تعداد گوشی ها، متراژ سیم کشی، نوع سیم کشی که از داخل لوله خرطومی عبور داده شود یا نیاز به داکت کشی داشته باشد و تعداد واحدها فرق می کند.

اما به طور کلی قیمت نصب هر عدد گوشی آیفون تصویری 200 هزار تومان و قیمت نصب پنل بیرونی 350 هزار تومان است. هزینه سیم کشی آیفون به دلیل مشخص نبودن نوع روش سیم کشی ثابت نیست و تنها بعد از بازدید متخصص از محل قابل محاسبه است.

البته قیمت های داده شده در خصوص هزینه نصب آیفون تصویری شیراز مربوط به سال 1401 است و برای اطلاع از قیمت های به روز باید به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید.

 

تعمیر آیفون تصویری در شیراز + 6 مشکل رایج در این وسیله

بسیاری از خرابی های آیفون تصویری با کمک تعمیرات تخصصی قابل رفع هستند. بنابراین در صورت قطعی صدا، پرش تصویر، عمل نکردن درب بازکن و ... پیشنهاد می کنیم بجای تعویض آیفون تصویری به تعمیر آن توسط فرد متخصص اقدام کنید.

تعمیرات تخصصی آیفون در شیراز از جمله خدمات ما در این مجموعه است که در ادامه به بررسی 7 مشکل شایع در انواع آیفون تصویری و آموزش تعمیر آیفون تصویری در شیراز خواهیم پرداخت:

  1. قطعی صدا در پنل داخلی آیفون تصویری

گاهی خرابی آیفون تصویری به این شکل خود را نشان می دهد که صدا در قسمت مانیتور یا همان پنل داخلی ساختمان شنیده نمی شود. این مشکل ممکن است به 3 دلیل رخ دهد:

  • خراب شدن بلندگو
  • عمل نکردن قطع کن مانیتور
  • خرابی میکروفن پنل خارجی

اگر بلندگو خراب شده باشد، طبیعتاً قطعی صدا در مانیتور به همراه قطعی صدای زنگ خواهد بود. پس اگر صدا زنگ وصل است، مشکل از بلندگو نیست.

اما عمل نکردن قطع کن مانیتور اغلب به دلیل سولفاته شدن بر اثر مرور زمان و گرد و خاک ایجاد می شود که می توان این مشکل را با تمیز کردن قطع کن رفع کرد. ولی اگر میکروفن خراب باشد، هیچ راهی جز تعویض آن وجود ندارد.

  1. عمل نکردن درب بازکن

مشکل شایع بعدی در انواع آیفون تصویری این است که درب بازکن عمل نمی کند که به 3 دلیل ایجاد می شود:

  • اصلی ترین عامل این مشکل خرابی ترانس تغذیه است که احتمال سوختن فیوز داخلی آن وجود دارد و با تعویض فیوز یا تعویض کلی ترانس تغذیه مشکل رفع می شود.
  • اما اگر با باز کردن ترانس یا تعویض فیوز آن ایراد برطرف نشد، باید به خرابی قفل یا معیوب بودن کشنده قفل شک کنید که اغلب با تعویض بوبین یا تنظیم مجدد کشنده قفل درب باز کن درست می شود.
  • آخرین مورد که باید بررسی کنید شاستی و رله درب بازکن بر روی مانیتور یا پنل داخلی است که شاید جزو موارد نادر باشد، اما در هر صورت احتمال خرابی آن وجود دارد و باید شاستی و رله تعویض شوند.

نصب_و_تعمیر_آیفون_تصویری_شیراز-_3.jpg

  1. قطع شدن صدای زنگ

قبل از اینکه قطع بودن صدای زنگ را تعمیر کنید به سراغ ولوم صدا مانیتور رفته و از زیاد بودن صدای زنگ مطمئن شوید. سپس به بررسی سالم بودن میکروفن و تعویض کیت ملودی زنگ در مانیتور تصویری اقدام کنید.

  1. خاموش نشدن صفحه مانیتور

شما در 2 حالت شاهد خاموش نشدن تصویر در صفحه مانیتور آیفون تصویری خواهید بود، اول اینکه شاستی زنگ بر روی پنل بیرون از ساختمان گیر کرده باشد و دیگری زمانی که مانیتور دچار مشکلات نرم افزاری شده باشد که در هر دو حالت باید از تعمیرکار آیفون تصویری در شیراز بخواهید تا مشکل دستگاه شما را حل کند.پ

  1. سیاه بودن تصویر در مانیتور

در مواقعی که صدای رفت و برگشت، صدای زنگ و درب بازکن به خوبی کار می کنند، اما صفحه مانیتور تصویر سیاه نشان می دهد، مشکل را باید در دوربین پنل بیرونی جستجو کنید.

برای این کار سیم ها و سوکت های متصل به دوربین را چک کنید. اما توصیه نهایی ما این است که دوربین پنل را تعویض کنید تا مشکل به کل حل شود.

  1. پخش صدای بوق از پنل بیرونی

صدای نویز یا بوق از پنل بیرونی به دلیل دفرمه شدن قوطی پشت پنل یا نصب اشباه آن ایجاد می شود. البته اگر پتاسیومترهای بکار رفته در طراحی آیفون بی کیفیت باشند، باز هم احتمال ایجاد صدای بوق وجود دارد.

در برخی موارد با جابجا کردن محل نصب میکروفن و بلندگو و دور کردن این دو قطعه از یکدیگر مشکل راحت تر رفع می شود.

توجه داشته باشید روش تعمیر آیفون تصویری کوماکس در شیراز و تعمیر آیفون تصویری سیماران شیراز به همین روشی است که در قسمت فوق به آن اشاره شد. چون مشکلات رایج در تمام برندهای آیفون تصویری تقریباً به یک شکل است، بنابراین دلایل خرابی و روش تعمیر مشترک خواهد بود.

 

در کدام مناطق شیراز خدمات می دهیم؟

خدمات دهی متخصصین ما برای نصب و تعمیر انواع آیفون تصویری در شیراز مربوط به منطقه یا محله خاصی نمی شود. بنابراین تمام ساکنین شهر شیراز می توانند از تخصص تکنسین های ما مستقر در محلات این شهر استفاده کنند.

از جمله مناطق تحت پوشش مجموعه ما در شهر شیراز عبارتند از: معالی آباد، فرهنگ شهر، ستارخان، ملاصدرا، ابیوردی، شهید بهشتی، گلستان، گلشن، ارمنی ها، آستانه، دروازه اصفهان، بالاکفت، اسحاق بیگ، گود عربان، سنگ سیاه، نقعه شاه داعی الله، لب آب، دباغ خانه و ...

نصب_و_تعمیر_آیفون_تصویری_شیراز-4.jpg

جمع بندی

نصب اصولی آیفون تصویری می توان تضمین کننده عملکرد صحیح این وسیله باشد. حال اگر آیفون تصویری دچار ایراد شد می توان با کمک یک مجری متخصص و تشخیص درست او به تعویض قطعه معیوب شده اقدام کرد و دیگر نیازی به صرف هزینه بالاتر برای خرید آیفون تصویری جدید نیست.

یکی از ده ها خدمات محبوب ما در گروه تاسیسات 24 ساعته در شهر شیراز نصب و تعمیر انواع آیفون تصویری از جلمله آیفون تصویری تابا، آیفون تصویری سیماران، آیفون تصویری کوماکس، آیفون تصویری الکتروپیک و... است که همراه با گارانتی تضمین کیفیت خدمات به شما عرضه می شود.

پس چنانچه در یکی از محلات شمال، جنوب، شرق، غرب یا مرکز شیراز ساکن شده و به خدمات نصب و تعمیر آیفون تصویری ایرانی و خارجی نیاز دارید، همین الان سفارش خود را در سایت ثبت کرده یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

منابع: 1، 2

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

 

اشتراک گذاری این صفحه