تمام ساختمان هایی که در سطح شهر ساخته می شوند به خدمات لوله کشی آب نیاز دارند تا به راحتی به آب سرد و گرم دسترسی داشته باشند.

از آنجا که یکی از خدمات ما در گروه تاسیسات 24 ساعته مشهد، انجام خدمات لوله کشی آب است، قصد داریم تا در این مطلب بیشتر شما را با این خدمات و نحوه انجام آن ها آشنا کنیم. پس با ما همراه باشید.

خدمات لوله کشی آب در مشهد شامل چه مواردی می شود؟

قبل از اینکه در مورد جزئیات خدمات لوله کشی آب در مشهد برای شما صحبت کنیم لازم دانستیم تا منظور خود از کلیات خدمات لوله کشی آب را بیان کنیم. خدمات لوله کشی آب شامل موارد زیر می شود:

  • اجرای لوله کشی آب در ساختمان در حال ساخت
  • اجرای لوله کشی رادیاتور شوفاژ
  • اجرای لوله کشی پکیج
  • تعویض و بازسازی لوله کشی آب در ساختمان قدیمی
  • تعمیرات لوله کشی آب
  • نصب تجهیزات بهداشتی از جمله شیرآلات، روشویی، توالت فرنگی و ایرانی
  • تعویض شیرآلات ساختمانی

 خدمات لوله کشی آب در مشهد 1

اجرای لوله کشی آب در مشهد

توزیع آب بهداشتی و سالم از طریق لوله کشی آب ساختمان انجام می شود. نحوه لوله کشی ساختمان با توجه به پارامترهای مختلف و از همه مهمتر صلاح دید کارفرما و ناظر تاسیساتی به یکی از روش های زیر انجام می شود:

  • لوله کشی آب انشعابی

روش لوله کشی ساختمان انشعابی به این صورت است که ابتدا نقشه لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان توسط ناظر تاسیساتی بررسی می شود و در مرحله بعدی یک خط لوله اصلی آب از محل کنتور کشیده شده و سپس به صورت شاخه ای در بین محل های مصرفی منشعب می شود.

لوله کشی آب انشعابی را می توان به دو شکل لوله کشی روکار و لوله کشی توکار اجرا کرد که البته در ساختمان های در حال ساخت اکثراً از لوله کشی توکار استفاده می کنند. برای اجرای لوله کشی انشعابی برای هر انشعاب از سه راهی استفاده می شود.

  • لوله کشی آب کلکتوری

توزیع آب سرد و گرم مصرفی در محل های مصرف با استفاده از کلکتور به نام لوله کشی کلکتوری شناخته می شود. در این روش با توجه به نقشه لوله کشی آب ساختمان از چند کلکتور کمک گرفته و لوله های آب سرد و گرم ساختمان را بعد از اتصال به کلکتورها به صورت کف خواب در بین محل های مصرف توزیع می کنند.

در لوله کشی کلکتوری هیچ اتصالی از محل کلکتور به شیر نصب نمی شود. به بیانی دیگر سیستم لوله کشی سرد و گرم به صورت مجزا نصب می شود.

  • لوله کشی آب زیرسقفی

می توان گفت روش صحیح لوله کشی آب به صورت زیرسقفی است. در این روش لوله های آب سرد و گرم متصل به کلکتور را به جای خواباندن از کف به سقف واحد هدایت کرده و از آن طریق به محل های مصرف می رسانند.

چنانچه لوله کشی آب ساختمان به صورت زیرسقفی اجرا شده باشد، لوله کشی فاضلاب را نیز به شکل زیرسقفی طراحی و اجرا می کنند.

 خدمات لوله کشی آب در مشهد 2

روش تست لوله کشی آب ساختمان

تست لوله کشی آب مرحله مشترک تمام روش های لوله کشی گفته شده است که پیش از اتصال لوازم بهداشتی و در ساختمان در حال ساخت انجام می شود.

در طی این اقدام مسیر تمام لوله های آب ساختمان را می بندند و سپس کل لوله ها را با سطح مناسبی از آب پر می کنند. حداقل 2 روز لوله ها را پر از آب نگه می دارند تا اگر قسمتی از سیستم دارای نشتی داشت، به سرعت آن را تشخیص داده و پیش از تحویل پروژه به کارفرما نشتی های احتمالی سیستم را رفع کنند.

فشار تست لوله کشی آب ساختمان نباید از 3 متر ستون آب کمتر باشد و علاه بر این ایجاد فشار را از بالاترین بخش لوله کشی آب ساختمان شروع کرده و به وسیله تلمبه زدن فشار را چند بار تکرار می کنند.

در حین تست سیستم لوله کشی آب ساختمان باید تمام شیرها، اتصالات و لوله ها چک شوند تا هیچ نشتی در سیستم مشاهده نشود.

 

سایز لوله کشی آب ساختمان

یکی از مهمترین اقدامات پیش از اجرایی کردن سیستم لوله کشی در ساختمان، انتخاب سایز مناسب لوله آب است. جالب است بدانید سایز لوله آب به عوامل مختلفی از قبیل طول مسیر لوله کشی، تعداد و نوع انشعابات لوله، جنس لوله، کاربرد لوله و فشار آب ورودی به لوله ها بستگی دارد.

اما به طور کلی امروزه لوله کشی آب ساختمان را با استفاده از یکی از لوله های پنج لایه و تک لایه پلاستیکی انجام می دهند. لوله های 5 لایه معمولاً از قطر 16 میلی متر شروع شده و به قطر 32 میلی متر ختم می شوند. سایز لوله های تک لایه بین 20 تا 63 میلی متر است.

نکته بسیار مهم در خصوص انتخاب سایز لوله آب، توجه به روش لوله کشی است. همانطور که در بخش قبلی توضیح دادیم، لوله کشی آب ساختمان به 2 روی کلی لوله کشی انشعابی و لوله کشی کلکتوری انجام می شود. در واقع لوله کشی زیرسقفی در ادامه لوله کشی کلکتور است.

از آنجا که در لوله کشی کلکتوری از هیچ نوع اتصالی قبل از کلکتور استفاده نمی شود، مسیر لوله کشی بلند است و می توان از لوله سایز بزرگ استفاده کرد. اما در لوله کشی انشعابی طول مسیر لوله کشی کوتاه است و امکان استفاده از لوله سایز بزرگ وجود ندارد.

 

اجرت لوله کشی آب ساختمان در مشهد

حال که تا حدودی با روش اجرای لوله کشی آب ساختمان در مشهد آشنا شدید، احتمالاً به دنبال اطلاع از دستمزد لوله کشی آب هستید.

در واقع قیمت لوله کشی آب ساختمان با توجه به پارامترهای مختلفی از قبیل نوع و جنس لوله و اتصالات، سایز لوله، لوله کشی کلی یا جزئی، متراژ لوله کشی و روش لوله کشی سنجیده می شود.

با این حال شما می توانید جهت اطلاع از قیمت هر متر لوله کشی آب به مطلب قیمت لوله کشی آب و فاضلاب ساختمان کلی و جزئی مراجعه کنید. البته قیمت های به روز شده را در صفحه تعرفه خدمات سایت مشاهده خواهید کرد.

 خدمات لوله کشی آب در مشهد 3

تعمیرات لوله کشی آب در مشهد

یکی از رایج ترین خدمات ما انجام تعمیرات در سیستم لوله کشی آب ساختمان است. منظور از تعمیرات لوله کشی اصلاح سیستم لوله کشی است که بر اثر پوسیدگی یا ترکیدگی لوله ها مورد نیاز است.

تعمیرات لوله کشی به یکی از اشکال تعمیرات جزئی یا نقطه ای و تعمیرات کلی یا بازسازی انجام می شود. اگر سیستم لوله کشی آب ساختمان قدیمی و فرسوده باشد، بهترین کار اقدام به بازسازی کلی سیستم لوله کشی آب ساختمان است.

در طی این اقدام لوله های آب قدیمی پوسیده و زنگ زده را از کل ساختمان جمع می کنند و سیستم لوله کشی جدید را با کمک لوله های چند لایه یا تک لایه اجرا می کنند.

اما اگر سطح خرابی لوله ها زیاد نیست و فقط بخشی از سیستم لوله کشی دچار نشتی یا ترکیدگی شده است، می توان با کمک تعمیرات لوله کشی نقطه ای همان بخش آسیب دیده لوله را از سیستم جدا و با لوله جدید جایگزین کرد.

از جمله مهمترین نشانه های خرابی سیستم لوله کشی آب ساختمان که نیاز به تعمیرات را یادآور می شوند، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • مشاهده نشتی های ریز و درشت در لوله های آب و اتصالات
  • تغییر مزه و رنگ آب به دلیل زنگ زدگی لوله های قدیمی
  • پوسیدگی و ترک خوردگی لوله ها
  • افت فشار آب در ساختمان

 خدمات لوله کشی آب در مشهد 4

نصب لوازم بهداشتی ساختمان در مشهد

نصب لوازم بهداشتی در ساختمان از قبیل شیرآلات، روشویی، توالت فرنگی و توالت ایرانی یکی دیگر از خدمات لوله کشی آب در مشهد است. در ادامه شما را با روش نصب هر یک از این تجهیزات آشنا می کنیم:

  • نصب شیرآلات بهداشتی ساختمان

شیرآلات بهداشتی ساختمان شامل شیر روشویی، شیر سینک ظرفشویی، شیر و سردوش حمام و شیر آفتابه ای داخل سرویس بهداشتی می شوند. این شیرآلات در مدل های متنوع شیر اهرمی، معمولی و شاوری یا شلنگدار طراحی شده اند.

روش نصب هر یک از این شیرآلات با توجه به مدلی که دارند با هم متفاوت است. در این قسمت برای نمونه نحوه نصب شیر اهرمی روشویی را برای شما توضیح می دهیم:

  1. ابتدا شیلنگ های آب سرد و گرم را در زیر شیر بسته و آن ها را با کمک آچار محکم کنید.
  2. یک عدد پیچ در بسته بندی شیر روشویی وجود دارد که باید آن را در زیر شیر ببندید.
  3. اورینگ کف شیر را در جای خود قرار داده و محکم کنید.
  4. شیلنگ های پیسوار آب سرد و گرم را از سوراخ موجود در سینک روشویی عبور داده و مهره زیر بند را بعد از قرار دادن واشر شیر با آچار محکم کنید.
  5. طرف دیگر شیلنگ های پیسوار را به شیرهای پیسوار آب سرد و گرم زیر سینک روشویی ببندید.
  6. به صورت امتحانی جریان آب سینک را باز کنید تا از عدم نشتی در اتصالات شیرآلات مطمئن شوید.

از این توضیحات داده شده می توانید جهت نصب شیر سینک ظرفشویی آشپزخانه نیز کمک بگیرید. با این حال مطالعه مطلب نصب شیرآلات ساختمان را به شما پیشنهاد می کنیم.

  • نصب روشویی

انواع و اقسام مختلفی از روشویی در بازار وجود دارد که از آن جمله می توان به روشویی کابینتی، روشویی سنگ، روشویی بدون پایه، روشویی پایه دار و روشویی سه گوشه اشاره کرد. برای نمونه روش نصب روشویی بدون پایه را به شما آموزش می دهیم:

  1. ابتدا محل قرارگیری روشویی را بر روی دیوار علامت می زنیم. روشویی بدون پایه باید در ارتفاع 80 الی 85 سانتی متری از کف زمین نصب شود.
  2. کاسه روشویی را به دیوار مهار می کنیم. برای این منظور جای سوراخ ها را بر روی دیوار علامت زده و پس از سوراخ کاری کاسه روشویی را با پیچ و رولپلاک به دیوار ببندید.
  3. شیر آب و سیفون فاضلاب روشویی را بر روی آن نصب کنید.
  4. اطراف کاسه روشویی وصل شده به دیوار را با چسب آکواریوم آب بندی کنید.

برای اطلاع از روش نصب دیگر مدل های روشویی پیشنهاد می کنیم مطالعه مطلب نصب روشویی را از دست ندهید.

 خدمات لوله کشی آب در مشهد 5

  • نصب توالت فرنگی

توال فرنگی در یکی از مدل های وال هنگ و معمولی در بازار وجود دارد و بنا به نوع طراحی ساختمان و درخواست کارفرما یکی از این دو مدل انتخاب می شود. مراحل نصب توالت فرنگی معمولی به صورت زیر است:

  1. اجرای لوله کشی آب و فاضلاب توالت فرنگی

توالت فرنگی برای نصب و راه اندازی نیاز به سیستم لوله کشی فاضلاب جداگانه دارد که شامل لوله فاضلاب هواکش و لوله فاضلاب اصلی است. به طور معمول برای لوله فاضلاب توالت فرنگی از لوله ای با قر 90 میلی متر استفاده می کنند، اما اگر فاصله لوله هواکش زیاد باشد، لوله فاضلاب 110 میلی متری مورد نیاز است.

لوله کشی آب توالت فرنگی از نزدیک ترین خط لوله آب سرد به سرویس بهداشتی انجام می شود که در نهایت به یک شیر پیسوار در توالت فرنگی ختم می گردد.

  1. تنظیم فاصله قرارگیری توالت فرنگی از دیوار پشتی، جانبی و روبرو

در این مرحله باید میزان آکس توالت فرنگی مشخص شود، منظور از آکس فاصله مرکز لوله سیفون یا خروجی توالت فرنگی با لبه پشتی آن است که معمولاً حدود 25 سانتی متر می باشد. همچنین توالت فرنگی را در فاصله حداقل 38 سانتی متر از دیوار مجاور و 53 سانتی متر از دیوار روبرو نصب می کنند.

  1. نصب بوگیر توالت فرنگی

بوگیر توالت فرنگی با نام های دیگری از قبیل آب بند یا فلنچ یا حلقه مومی بوگیر نیز شناخته می شود. هدف از قرار دادن حلقه بوگیر در زیر توالت فرنگی این است که راه خروج آب و بوی بد فاضلاب از زیر خروجی فاضلاب توالت مسدود شود.

بنابراین در این مرحله باید حلقه بوگیر را بر روی زانویی لوله فاضلاب مخصوص توالت فرنگی در کف زمین سرویس بهداشتی قرار داده و آن را به زمین محکم کنیم.

  1. اتصال شیلنگ رابط توالت فرنگی

شیلنگ پیسوار توالت فرنگی یا همان شیلنگ رابط باید از یک طرف به شیر پرکن توالت و از طرف دیگر به مخزن توالت فرنگی متصل شود.

  1. نصب توالت فرنگی در محل

حال می توان توالت فرنگی را در محل خود قرار داد، البته به این شرط که لوله تخلیه توالت فرنگی به صورت کامل بر روی لوله فاضلاب و حلقه بوگیر نصب شود. در نهایت بعد از اینکه از تراز بودن توالت فرنگی مطمئن شدیم، اطراف سنگ توالت فرنگی به کف سرویس بهداشتی را با چسب آکواریوم آب بندی می کنیم.

شما می توانید اطلاعات جامع تر در خصوص روش نصب انواع توالت فرنگی را در مطلب صفر تا صد نصب توالت فرنگی بدست آورید.

  • نصب توالت ایرانی

هنوز هم در بسیاری از ساختمان های نوساز از توالت ایرانی در سرویس بهداشتی استفاده می شود. حتی اگر ساختمان به توالت فرنگی نیز مجهز باشد. از جمله مدل های مختلف سنگ توالت ایرانی می توان به سنگ توالت ریم باز، سنگ توالت ریم بسته و سنگ توالت طبی اشاره کرد.

برای نصب سنگ توالت ایرانی باید به نکات زیر دقت کنید:

  • سنگ توالت ایرانی باید با کاشی و سرامیک کف همتراز باشد.
  • سنگ توالت ایرانی باید حداقل 30 سانتی متر از دیوار فاصله داشته باشد تا تعمیر و تعویض آن به راحتی انجام شود.
  • برای عایق کاری لوله های فاضلاب باید کف توالت در زیر سنگ توالت به صورت کامل عایق کاری شود.
  • به منظور کارگذاری راحت تر سنگ توالت ایرانی بایستی زیر سنگ توالت از مصالح و ماسه نرم پر شده باشد.

 

در کدام مناطق مشهد خدمات می دهیم؟

مجموعه تاسیسات 24 ساعته در مشهد این افتخار را دارد که با کمک نیروهای فنی خود به تمامی مناطق شهر مشهد خدمات خود را ارائه دهد.

بنابراین اگر در هر کدام از محلات این شهر از جمله سناباد، پیروزی، چهارراه لشکر، بلوار وکیل آباد، سنایی، میدان شهدا، پنج تن، ساختمان، بلوار توس، آب و برق، رضاشهر، آزادشهر، قاسم آباد، ملک آباد، احمد آباد، عبدالمطلب و غیره ساکن هستید، می توانید سفارش خود را ثبت کرده و از خدمات این مجموعه بهره مند شوید.

 

جمع بندی

در این مطلب به بررسی تمام خدمات لوله کشی آب در مشهد پرداختیم و روش اجرای هر یک را به اختصار برایتان بیان کردیم.

توجه داشته باشید انجام تمامی خدمات مرتبط با لوله کشی آب در مشهد توسط نیروهای فنی مجموعه تاسیسات 24 ساعته و همراه با گارانتی تضمین کیفیت انجام می شود.

در کلیپ زیر تنها یک نمونه از ده ها پروژه خدمات لوله کشی آب این مجموعه را مشاهده می کنید که به کارفرمایی آقای ترابیان انجام شده است. در این پروژه لوله کشی آب سرد و گرم، لوله کشی پکیج و لوله کشی رادیاتور انجام شده است.

 

جمع رضایت مندی مشتریان این مجموعه مهر تاییدی بر کیفیت خدمات تکنسین ها و متخصصین تاسیسات 24 ساعته است. در کلیپ زیر اعلام رضایت مندی خانم ریاحی را مشاهده می کنید که از خدمات بازسازی لوله کشی آب سرد و گرم و شوفاژ این مجموعه بهره مند شده اند.

بنابراین چنانچه شما نیز داخل مشهد ساکن هستید و برای انجام خدمات لوله کشی ساختمان نیاز به متخصص دارید، کافیست با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار را پر کنید.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • خدمات لوله کشی آب شامل اجرای سیستم لوله کشی آب ساختمان، اجرای لوله کشی رادیاتور و پکیج، انجام بازسازی لوله کشی، تعمیرات لوله کشی و نصب لوازم بهداشتی است.
  • لوله کشی آب در ساختمان بازسازی شده یا در حال ساخت به یکی از شیوه های لوله کشی انشعابی، لوله کشی کلکتوری و لوله کشی زیر سقفی انجام می شود.
  • تست لوله کشی آب سرد و گرم ساختمان بعد از اجرای کامل سیستم و پیش از نصب لوازم بهداشتی انجام می شود و فشار تست لوله کشی نباید از 3 ستون آب کمتر باشد.
  • تعمیرات لوله کشی آب برای رفع خرابی های اندک همچون نشتی نقطه ای و ترک خوردگی جزئی لوله آب انجام می شود.
  • چنانچه سیستم لوله کشی آب قدیمی و فرسوده باشد، بهتر است کل سیستم با لوله های جدید بازسازی شود.
  • نصبیات لوازم بهداشتی شامل نصب شیرآلات، نصب روشویی، نصب توالت فرنگی و نصب توالت ایرانی است.

منابع: منبع 1، منبع 2، منبع 3

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

اشتراک گذاری این صفحه