چنانچه مایلید بدانید برای اجرای سیستم گرمایش از کف در ساختمان خود تا چه حد باید هزینه کنید، تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

سیستم گرمایش از کف یکی از مناسب ترین روش های تامین گرما در ساختمان ها است که بهترین نوع توزیع حرارت را در فضا دارد.

این سیستم به دو شکل گرمایش از کف آبی و گرمایش از کف برقی در ساختمان ها قابل اجراست، که البته برای فضاهای وسیع گرمایش از کف از نوع آبی بازدهی بهتری دارد.

در سیستم گرمایش از کف آبی که با کمک لوله های چند لایه صورت می گیرد، حرارت از آب گرم درون لوله ها به کمک انتقال حرارت بین مولکوهای هوا و جریان دمایی به وجود آمده به محیط بیرون انتقال داده شده و به سمت بالا در فضای داخلی حرکت می کند.

با همین روش ساده کل فضای داخلی ساختمان به طور یکسان گرم خواهد شد. مزیت های گرمایش از کف باعث شده که اکثر افراد به دنبال اجرای این سیستم گرمایشی در ساختمان خود باشند.

اما از آنجا که گرمایش از کف شامل مراحل مختلف اجرایی از جمله عایق کاری کف، خواباندن لوله ها، نصب کلکتورها، کف پوش و غیره می شود، همیشه برای افراد سوال است که چقدر باید برای انجام آن هزینه کنند؟

به دلیل اینکه یکی از خدمات محبوب ما در تاسیسات۲۴ ساعته به اجرای گرمایش از کف مربوط می شود، ما در ادامه این مطلب قصد داریم دستمزد حدودی خود را به شما اعلام کنیم.

 

هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف در ساختمان چقدر می شود؟

در مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته میزان دستمزد اجرای گرمایش از کف در ساختمان در سال 1402 برای هر متر لوله کشی گرمایش از کف معادل ۱۵ هزار تومان محاسبه می شود.

برای انجام محاسبات دقیق ابتدا طول لوله مورد نیاز برای گرمایش ساختمان را بر اساس متر مربع مساحت گرمایش از کف قابل اجرا در ساختمان حساب می کنیم و سپس عدد بدست آمده را در عدد ۱۵ هزار تومان ضرب می نماییم.

شاید از خود بپرسید که چگونه می توان طول لوله کشی گرمایش از کف را محاسبه کرد؟ اول اینکه این کار با بازدید مجری تاسیساتی و با استناد بر نقشه گرمایش از کف بنا قابل انجام است.

دوماً اینکه توجه داشته باشید برخی از قسمت هایی از خانه جزو مکان هایی هستند که نباید لوله های گرمایش از کف در آن محل ها اجرا شوند.

از جمله این مکان ها می توان به زیر کابینت ها، یخچال فریزر، گاز، ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی و... در آشپزخانه و محل قرارگیری کمدهای دیواری در اتاق ها اشاره کرد.

بنابراین باید در زمان محاسبه متراژ یا طول گرمایش از کف، این قسمت ها از نقشه حذف شده و از این طریق متراژ واقعی لوله گرمایش از کف بدست می آید.

برآورد سرانگشتی هزینه دستمزد گرمایش از کف به این صورت است که هر متر مربع مساحت گرمایش از کف را معادل 5 متر طول گرمایش از کف حساب کرده و سپس قیمت نهایی دستمزد به مشتری اعلام می شود.

به عنوان مثال فرض کنید یک خانه به اندازه 100 متر زیر بنا دارد، از این مقدار حدود 80 متر مربع آن به عنوان مساحت گرمایش محسوب می شود. یعنی 20 متر آن به لوله کشی و اجرای گرمایش از کف نیازی ندارد.

حال باید 80 متر مربع گرمایش از کف را در 5 متر طول گرمایش ضرب کنیم، حاصل این ضرب مقدار طول لوله مصرفی را به ما نشان می دهد.

در نهایت کافیست طول لوله مصرفی برای این خانه را در عدد ۱۵ هزار توان دستمزد ضرب کنیم. عدد بدست آمده هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف را نشان می دهد.

ما در قسمت زیر تمام توضیحات داده شده را به صورت عملیات ریاضی برای شما آورده ایم:

80 ×5 = 400طول لوله مصرفی مورد نیاز

400× 1۵.000=۶.000.000 تومان

هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف 1

البته ذکر این نکته ضروری است که این مقدار هزینه دریافتی فقط مخصوص اجرای لوله کشی سیستم گرمایش از کف نیست. بلکه اکثر مراحل سیستم گرمایش از کف را شامل می شود.

تمامی مراحل اجرای گرمایش از کف قابل انجام توسط مجموعه ما که شامل هزینه محاسباتی فوق می شوند، به قرار زیر هستند:

  • اجرای عایق کف
  • خواباندن لوله ها
  • نصب کلکتور
  • اتصال مدارها به کلکتور و پکیج
  • تست و تحویل به مشتری

به بیانی ساده تر ما در مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته کلیه مراحل اجرایی گرمایش از کف شامل نصب عایق کف، خواباندن لوله ها، نصب کلکتور گرمایش از کف، اتصال مدارها به کلکتور و پکیج و در نهایت تست سیستم را انجام می دهیم.

برای محاسبه دقیق میزان دستمزد این فرآیند به متراژ لوله کشی گرمایش از کف توجه می کنیم. یعنی هر چقدر متراژ لوله کشی گرمایش از کف باشد، همان مقدار را در مبلغ ۱۵ هزار تومان ضرب کرده و به مشتری اعلام می کنیم.

البته برای پروژه هایی که به صورت تک واحدی هستند، قیمتی که به مشتری به عنوان هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف اعلام می کنیم بر اساس واحد مدنظر است.

اما برای ساختمان های نوساز که تعداد واحدها بیشتر می شوند، هزینه دستمزد را به صورت متری۱۵ هزار تومان محاسبه می کنیم.

با این توضیحات مشخص می شود که هزینه مربوط به نصب کف پوش از قبیل پارکت و یا سرامیک و... همچنین هزینه های مربوط به خرید لوله و اتصالات و حمل و نقل آن ها به مکان پروژه به صورت جداگانه حساب می شود.

چرا که نصب کف پوش جزو خدمات بنایی محسوب می شود و ما در این مجموعه خدمات مربوط به بنایی را انجام نمی دهیم.

نوع خدمات

دستمزد حدودی

اجرای عایق کف

خواباندن لوله ها

نصب کلکتور

اتصال مدارها به کلکتور و پکیج

تست سیستم گرمایش از کف

به ازای هر متر لوله کشی گرمایش از کف متری ۱۵هزار تومان

نصب کف پوش

به عهده مشتری

خرید لوله و اتصالات

به عهده مشتری

حمل و نقل اجناس

به عهده مشتری

جدول هزینه دستمزد حدودی اجرای گرمایش از کف در مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته

 

اگر نیاز به خرید لوله و اتصالات جهت سیستم گرمایش از کف را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین لوله و اتصالات متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

فرمول محاسبه هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف

با اینکه در بین توضیحات فوق و جدول نمایش داده شده سعی کردیم شما را با نحوه محاسبه هزینه دستمزد اجرای سیستم گرمایش از کف آشنا کنیم.

اما در ادامه می خواهیم فرمولی را با شما به اشتراک بگذاریم که با کمک آن می توانید تنها با درج اطلاعات خواسته شده خودتان به تنهایی هزینه حدودی دستمزد اجرای گرمایش از کف در ساختمان خود را محاسبه کنید:

(مقدار متراژ مفید گرمایش از کف در بنا × 5)= طول لوله کشی گرمایش از کف

طول لوله کشی گرمایش از کف ×۱۵ هزار تومان= هزینه تقریبی دستمزد اجرای گرمایش از کف

اجازه دهید با یک مثال دیگر این فرمول را با هم بیشتر بررسی کنیم. فرض کنید ساختمان شما 200 متر زیربنا دارد که از این مقدار حدوداً 170 متر آن نیاز به اجرای لوله کشی گرمایش از کف دارد.

170 × 5= طول لوله مصرفی مورد نیاز 850

850 × 1۵.000= ۱۲.۷۵۰.۰۰۰ تومان

 

در زمان اجرای گرمایش از کف چه اقداماتی انجام می شود؟

برای اینکه بدانید هزینه ای که بابت اجرای سیستم گرمایش از کف پرداخت می کنید صرف چه خدماتی می شود، در این قسمت مراحل اجرای این سیستم را به صورت خلاصه برای شما معرفی می کنیم.

هر چند توصیه می کنیم برای کسب اطلاعات بسیار دقیق تر و کامل تر به مقاله صفر تا صد اجرای گرمایش از کف مراجعه کنید. همچنین پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید تا از نکات مهم در اجرای سیستم گرمایش از کف مطلع شوید.

مرحله اول: اجرای عایق کف

برای اینکه حرارت موجود در لوله های گرمایشی به کف زمین منتقل نشده و از این طریق هدر نرود، لازم است تا پس از صاف کردن سطح کار توسط کف سازی با بتن یا پوکه معدنی، عایق پلی استایرن را با ضخامت 2 سانتی متر در کف اجرا کنیم.

حتی باید نوارهای عایق حرارتی را در دیوارهای پیرامون تا ارتفاع 10 سانتی متر بچسبانیم تا حرارت به دیوارهای اطراف نیز منتقل نشود. برای اطلاع از جنس لوله ها و انواع عایق قابل استفاده در سیستم گرمایش از کف، پیشنهاد می کنیم کلیپ زیر را تماشا کنید.

مرحله دوم: نصب کلکتور گرمایش از کف

محل قرارگیری جعبه کلکتور را در ساختمان پیدا کرده و جعبه کلکتور را بر روی آن نصب می کنیم. در اقدام بعدی لازم است تا اتصالات کلکتور از جمله شیر هواگیری، شیر قطع و وصل، شیر بای پس و بست کلکتور را به آن می بندیم.

مرحله سوم: خواباندن لوله ها

حال که کلکتور در محل مناسب خود نصب شد، نوبت به اجرای لوله کشی گرمایش از کف می رسد. برای انجام این کار بهتر است از لوله پنچ لایه استفاده کرده و لوله ها را بر اساس نقشه گرمایشی در کف ساختمان بخوابانیم.

فراموش نکنید استفاده از بست برای نگه داری لوله ها بر روی عایق حرارتی کف بسیار مهم است و هرگز نباید برای این منظور از میخ استفاده شود.

مرحله چهارم: اتصال لوله ها به کلکتور و پکیج

در مسیر لوله کشی گرمایش از کف دو خط لوله رفت و برگشت داریم که بایستی به کلکتور رفت و کلکتور برگشت متصل شوند.

در نهایت باید هر دو مسیر لوله رفت و برگشت را به منبع حرارتی ساختمان، یعنی پکیج وصل کنیم تا با گردش آب گرم در هر لوپ گرمایش محیط تامین شود.

مرحله پنجم: تست سیستم گرمایش از کف

از آنجا که بعد از اجرای کف پوش در ساختمان عملاً به لوله ها دسترسی نداریم، لازم است تا قبل از بتن ریزی و نصب کف پوش ها کل سیستم گرمایشی و لوله ها تست شوند.

برای این منظور سیستم لوله کشی گرمایش از کف را از آب پر می کنند و طی زمان بندی و فشار مشخص این سیستم را مورد آزمایش قرار می دهند. هواگیری سیستم گرمایش از کف بعد از این مرحله قابل انجام است.

مرحله ششم: بتن ریزی گرمایش از کف یا ساخت ورقه بتنی

پس از تست شبکه لوله کشی و اطمینان از عدم نشتی کلیه لوله ها، باید بلافاصله سطح روی لوله ها را تا حدود سه سانتی متر با ملات بپوشانیم.

مرحله هفتم: اجرای کف پوش

وقتی از سلامت سیستم لوله کشی و گرمایش از کف مطمئن شدیم، باید بتن ریزی را انجام داده و پس از آن به نصب کف پوش انتخابی خود اقدام کنیم.

شما می توانید کل مراحل ذکر شده را به صورت تصویری در فیلم مراحل اجرای سیستم گرمایش از کف مشاهده کنید. برای این منظور بر روی لینک مورد نظر بزنید.

همچنین جهت آشنایی با نکات مهم و مراحل اجرای کف پوش بر روی سیستم گرمایش از کف، مشاهده کلیپ زیر را از دست ندهید.

 

هزینه اجرای گرمایش از کف در مشهد

شهر مشهد یکی از چندین شهر تحت پوشش مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته است که تمامی خدمات خود از جمله اجرای گرمایش از کف را همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شهروندان این شهر تقدیم می کند.

هزینه تمام شده سیستم گرمایش از کف در شهر مشهد نیز همانند قیمت های ذکر شده در این مطلب است که توسط فنی ترین کادر از مجریان تاسیساتی برای شما طراحی و اجرا می شود. جهت کسب اطلاع دقیق از اجرت اجرای سیستم گرمایش از کف در شهر مشهد، کافیست همین الان پروژه خود را از طریق تلفن های سایت ثبت کنید.

 

هزینه اجرای گرمایش از کف در شیراز

تمامی خدمات اجرای سیستم گرمایش از کف از قبیل اجرای عایق کف، خواباندن لوله ها، نصب کلکتور، اتصال مدارها به کلکتور و پکیج و تست سیستم توسط متخصصین و تکنسین های تاسیسات۲۴ ساعته برای شهروندان شیرازی قابل انجام است.

از آنجا که اقدامات اجرایی این سیستم یکسان است، هزینه تمام شده این خدمات در شهر شیراز نیز همانند تهران می باشد. با این حال اگر می خواهید بدانید با توجه به متراژ ساختمان شما هزینه اجرای گرمایش از کف در شیراز چقدر می شود، کافیست ثبت سفارش کنید.

 

هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف در کرج

سیستم گرمایش از کف در برخی از مناطق سردسیر کرج بازدهی مناسبی دارد. به همین دلیل اجرای گرمایش از کف نیز یکی از خدمات محبوب این مجموعه در شهر کرج محسوب می شود.

با توجه به آنچه در این مطلب گفتیم هزینه دستمزد اجرای این سیستم در کرج با توجه به متراژ ساختمان و طول لوله کشی انجام شده محاسبه می شود. پس برای کسب اطلاعات دقیق تر در خصوص هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف در ساختمان خود در کرج کافیست همین الان سفارش خود را ثبت کنید.

 هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف 2

5 دلیل برای سپردن اجرای سیستم گرمایش از کف به مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته

شاید اجرای سیستم گرمایش از کف در نظر ساده به نظر برسد، به حدی که برخی افراد ترجیح می دهند خود برای انجام آن اقدام کنند.

اما اگر مقاله صفر تا صد گرمایش از کف ما را خوانده باشید، شما هم به این درک می رسید که اجرای اصولی این سیستم دارای محاسبات مختلف در زمینه طول لوله، فاصله لوله ها از یکدیگر، دمای مناسب موقع راه اندازی و ده ها نکته حیاتی دیگر می باشد.

از طرفی ما خود شاهد پروژه های متعددی بوده ایم که به دلیل ضعف در رعایت نکات فنی در زمان اجرا این سیستم با مشکل مواجه شده است.

مشکلاتی همچون پرت حرارتی بالا در سیستم گرمایش از کف و نشتی در لوله ها که خود آغاز کننده معضل بزرگ تری برای کندن کف پوش ها و بتن ها و دسترسی به لوله ها برای رفع نشتی و صرف هزینه های هنگفت است.

به همین دلیل بسیار مهم است که از کادری مجرب و با تجربه برای اجرای سیستم گرمایش از کف ساختمان خود کمک بگیرید.

ما به 5 دلیل مجموعه تاسیسات۲۴ ساعته را برای این منظور به شما معرفی می کنیم:

  1. اگر پروژه گرمایش از کف شما بزرگ باشد، به صورت رایگان مورد بازدید با تجربه ترین مجریان تاسیساتی قرار می گیرد.
  2. از همان ابتدای کار یک نیروی فنی و متخصص تمامی مراحل صفر تا صد گرمایش از کف ساختمان شما را رصد می کند.
  3. نیروهایی که مسئول اجرای سیستم گرمایش از کف شما هستند، از بین بهترین و باتجربه ترین افراد انتخاب می شوند.
  4. اگر بعد از پایان کار سیستم گرمایش از کف در ساختمان شما با هرگونه مشکلی مواجه شود، این مجموعه تعهد و ضمانت می دهد که مشکل به وجود آمده را به صورت صد در صد رایگان رفع کند.
  5. خلاصه اینکه تیم تخصصی تاسیسات۲۴ ساعته از ابتدا تا انتهای کار با شما همراه بوده و حتی برای خرید لوله و اتصالات مورد نیاز نیز به شما مشاوره رایگان می دهد.

هزینه دستمزد اجرای گرمایش از کف 3

 

روند استفاده از خدمت گرمایش از کف در تاسیسات۲۴ ساعته

  1. با شماره های داخل سایت تماس بگیرید یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا پروژه شما در این مجموعه ثبت شود.
  2. در کمترین زمان ممکن پروژه شما توسط متخصصین این مجموعه مورد بازدید رایگان قرار گرفته و قیمت نهایی به شما اعلام می شود.
  3. چنانچه با قیمت پیشنهادی موافق بودید، یک قرارداد رسمی بین شما و مجموعه تنظیم می شود که در آن مدت زمان اجرای پروژه، قیمت و تعهدات دو طرف قید می شود.
  4. تیم تاسیسات۲۴ ساعته پروژه گرمایش از کف شما را طبق زمان بندی اعلام شده و قیمت توافق شده و بعد از تست نهایی به شما تحویل می دهد.
  5. بعد از اینکه از عملکرد سیستم گرمایش از کف مطمئن شدید، کل دستمزد توافق شده را به متخصص پرداخت می کنید.

 

گارانتی و خدمات پس از فروش تاسیسات۲۴ ساعته در سیستم گرمایش از کف

سیستم گرمایش از کف به دلیل حساسیت بالایی که دارد، اگر توسط متخصص اجرا نشود، احتمالا دچار برخی مشکلات از جمله نشتی در اتصالات می شود. اما ما در تاسیسات۲۴ ساعته این سیستم را به صورت تضمینی برای شما اجرا می کنیم.

چنانچه در طول مدت گارانتی این سیستم دچار اختلال شود، پروژه شما به صورت رایگان مورد بازدید کارشناس مجموعه قرار می گیرد و اگر بعد از بازدید مشخص شود که ایراد به وجود آمده در نتیجه سهل انگاری متخصص بوده است، مجموعه متعهد می شود که ایراد به وجود آمده را به صورت کامل و رایگان رفع کند.

 

بررسی نمونه پروژه های گرمایش از کف

مجموعه ما به دلیل تجربه، تخصص و مهارت بالای تیم تاسیساتی خود توانسته است پروژه های گرمایش از کف را در شهرهای مختلف ایران از جمله تهران، رودهن، دماوند و شهرهای شمالی ایران طراحی و اجرا کند. در ادامه به بررسی تعدادی از این پروژه ها می پردازیم:

  • گرمایش از کف در رودهن

در این پروژه تیم ما به طراحی و اجرای سیستم گرمایش از کف در یک ساختمان سه طبقه ویلایی در توابع رودهن پرداخته اند که جزئیات آن را می توانید در کلیپ زیر تماشا کنید.

  • گرمایش از کف در قلعه رودخان استان گیلان

نمونه پروژه بعدی در استان گیلان و روستای قلعه رودخان طراحی و اجرا شده است. در این پروژه کل تاسیسات آب و فاضلاب ساختمان به همراه سیستم گرمایش از کف انجام شده است که جزئیات آن را می توانید در کلیپ زیر تماشا کنید.

  • گرمایش از کف تهران

تیم حرفه ای این مجموعه پروژه گرمایش از کف را در شهر تهران و در خیابان سردار جنگل انجام داده اند. در این پروژه صفر تا صد گرمایش از کف به همراه کلکتور و حوله خشک کن توسط این تیم طراحی و اجرا شده که بخش هایی از این پروژه را می توانید در کلیپ زیر تماشا کنید.

رضایت مشتریان ما

تعداد زیادی از مشتریان ما بعد از کیفیت خدمات رضایت کامل داشته اند. جناب آقای باقری تنها یکی از مشتریان گرامی ما هستند که در کلیپ زیر دلیل رضایت مندی خود را اعلام کرده اند.

همچنین خانم جلالی، مالک ساختمان 8 طبقه در نازی آباد، در کلیپ زیر رضایت مندی خود را اعلام کرده و استفاده از خدمات این مجموعه را به همه پیشنهاد می کنند.
پس اگر شما هم قصد راه اندازی و اجرای گرمایش از کف را دارید، کافیست همین امروز فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کرده و یا با شماره های داخل سایت تماس بگیرید.

منبع انگلیسی

اشتراک گذاری این صفحه