یکی از سوالاتی که مشتریان از ما به عنوان مجموعه ارائه دهنده خدمات کولر گازی می پرسند، در خصوص هزینه نصب کولر گازی است. سوالی که شاید جواب آن اصلاً مشخص نباشد، چون موضوعی همچون هزینه نصب کولر گازی تحت تاثیر عوامل مختلفی محاسبه می شود و پارامترهای متنوعی هستند که می توانند در بر روی قیمت نهایی موثر باشند.

بنابراین نمی توان یک مقدار ثابت به عنوان هزینه نهایی نصب کولر گازی در نظر گرفت و به تمام مشتری اعلام کرد. با این حال به شما پیشنهاد می کنیم تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. چون قصد داریم با بررسی عوامل مختلف در هزینه نصب و جابجایی کولر گازی قیمت نهایی این اقدام را برای شما تخیمن بزنیم.

چه مواقعی به اطلاع از هزینه نصب و جابجایی کولر گازی نیاز داریم؟

ممکن است محل نصب یونیت داخلی کولر گازی شما در نقطه ای از ساختمان قرار گرفته باشد که گردش هوا به خوبی صورت نمی گیرد و قصد جابجایی دستگاه را داشته باشید.

و یا این احتمال وجود دارد بخواهید به دلیل ساخت و ساز جدید ساختمان و یا تغییر مکان از خانه ای به خانه دیگر، کولر گازی خود را از حالت نصب خارج کرده و در یک محل جدید قرار دهید.

به هر حال اگر به هر دلیلی قصد انجام این کار را دارید، توصیه می کنیم حتماً از مجری نصاب کولر گازی کمک بگیرید. چون جابجایی و نصب مجدد کولر گازی آنقدر کار پیچیده و تخصصی است که به تنهایی نمی توانید از پس آن بربیایید.

اما شاید ندانید هزینه انجام این کار چقدر می شود و آیا جابجایی و نصب مجدد کولر گازی مقرون به صرفه هست یا خیر؟

اولاً که با توجه به قیمت خرید بالای انواع کولر گازی، به طور حتم هزینه نصب مجدد کولر گازی بسیار مقرون بصرفه تر از خرید مجدد یک دستگاه کولر گازی است.

دوماً برای اینکه بدانید هزینه تقریبی این کار چقدر می شود، می توانید تا انتها با ما همراه باشید تا ابتدا از هزینه تقریبی نصب کولر گازی و سپس از هزینه تقریبی جابجایی این وسیله مطلع شوید.

 

تعرفه نصب کولر گازی

نصب کولر گازی شامل مراحل مختلفی می شود، که هر کدام از آن ها هزینه مختص به خود را دارند و بر روی اجرت نهایی تاثیرگذارند.

در این قسمت قیمت اجرت نصب کولر گازی را بر اساس اقداماتی که باید توسط مجری برای نصب این وسیله انجام دهد را با هم بررسی می کنیم:

  • تعرفه نصب پایه دیواری و زمینی کولر گازی

یونیت خارجی کولر یا بر روی زمین و یا دیوار قابلیت نصب دارد. در زمان محاسبه اجرت نصب این وسیله تعرفه نصب پایه دیواری به صورت جداگانه محاسبه می شود.

هزینه تخمینی نصب پایه دیواری کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته در سال 1402 بین 200  تا 300.000 تومان می باشد.

اما اگر بخواهید یونیت خارجی کولر گازی خود را بر روی زمین قرار دهید، هزینه تقریبی اجرت این کار توسط مجری ما 200.000 الی 250.000 تومان خواهد بود.

  • هزینه کابل کشی کولر گازی

در صورتی که در ساختمان شما کابل کشی انجام نشده باشد، باید هزینه ای جداگانه بابت اجرای آن پرداخت کنید.

هزینه کابل کشی برای کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته حدوداً متری 100.000 تومان بر اساس هزینه های سال 1402 می باشد.

  • تعرفه شارژ کولر گازی

به طور معمول در زمان نصب کولر گازی دستگاه به شارژ مجدد نیاز ندارد، مگر اینکه به طول لوله کشی دستگاه اضافه شده باشد.

شارژ گاز کولر گازی توسط مجریان متخصص ما با دستمزد حدودی 300.000 الی 350.000 بدون هزینه گاز صورت می گیرد. توجه داشته باشید این تعرفه مربوط به سال 1402 است.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 1

قیمت لوله کشی کولر گازی

یکی دیگر از پارامترهای مهم که می تواند نقش بسزایی در تعرفه نصب کولر گازی اسپلیت داشته باشد، قیمت لوله کشی کولر گازی است.

لوله کشی کولر گازی با استفاده از دو لوله رفت و برگشت از جنس مس و به منظور برقراری ارتباط بین دو یونیت و ایجاد سیکل تبرید دستگاه صورت می گیرد.

البته این موضوع زمانی اهمیت پیدا می کند که در زمان ساخت ساختمان طراحان یا صاحب خانه به فکر نصب کولر گازی نبوده و به همین دلیل لوله کشی توکار کولر گازی انجام نشده باشد.

در این صورت صاحب خانه دو راه پیش رو دارد، یا باید از مجری نصاب تقاضا کند که لوله های مسی مخصوص کولر گازی را با عایق کاری بسیار مطمئن به صورت روکار از محل نصب یونیت داخلی تا یونیت خارجی کولر هدایت کند.

یا باید هزینه و ریخت و پاش کنده کاری را تقبل کرده و اجازه دهد مجری نصاب، لوله کشی کولر گازی را به صورت توکار در ساختمان اجرا کند.

بدون در نظر عوامل تاثیر گذار در قیمت لوله کشی کولر گازی، مجریان ما در سال 1402 لوله کشی کولر گازی را با دستمزد متری 30.000 تا 50.000 تومان برای شما انجام می دهند.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 2

نکته ای که در این بین وجود دارد، این است که در صورت اجرای لوله کشی کولر گازی به صورت توکار زیبایی ظاهری ساختمان حفظ شده و از همه مهمتر لوله های مسی تحت حفاظت بالاتری قرار می گیرند.

هر چند هزینه لوله کشی روکار کولر گازی مقرون به صرفه تر از لوله کشی توکار این وسیله است، اما به دلیل حساس بودن لوله های مسی بهتر است هزینه لوله کشی توکار را متقبل شوید تا مجبور به صرف هزینه دوباره نباشید.

 

جدول تعرفه نصب کولر گازی

ما در طول مطلب سعی کردیم تعرفه نصب کولر گازی را به شما اعلام کنیم، با این حال لازم دانستیم تا در این قسمت شما را در جریان هزینه تقریبی نصب کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته قرار دهیم.

اما پیش از بیان قیمت باید چند نکته را متذکر شویم:

  • اول اینکه هزینه هایی که به عنوان تعرفه خدمات نصب کولر گازی می گوییم، فقط منظور دستمزد مجری نصاب کولر گازی است.

بنابراین هزینه های مربوط به خرید قطعات و لوازم همچون لوله مسی، اتصالات اضافی، گاز کولر و غیره همگی به عهده مشتری می باشد.

  • نکته دوم اینکه هزینه نصب کولر گازی همانند سایر خدمات تاسیساتی ما یک قیمت تخمینی است.

پس این احتمال وجود دارد که پس از مراجعه حضوری مجری نصاب و بررسی شرایط نصب کولر گازی، قیمت ها کمی بالا و پایین شوند.

  • نکته سوم که باید به خاطر داشته باشید این است که هزینه های اعلام شده در این مطلب همگی به سال 1402 مربوط می شوند.
  • و اما نکته آخر که بسیار قابل توجه است، اینکه مجموعه تاسیسات 24 ساعته برای هیچ کدام از خدمات تاسیساتی خود هزینه ایاب و ذهاب دریافت نمی کند.

پس فرقی نمی کند که شما در کدام نقطه از شهر درخواست خود را ثبت کرده اید، در هر صورت مجریان ما در کمترین زمان ممکن و بدون دریافت ریالی پول بابت ایاب و ذهاب به محل شما مراجعه می کنند.

نوع خدمات

هزینه تقریبی

نصب کولر گازی با 3 الی 5 متر لوله فابریک

750.000 الی 1.500.000 تومان

نصب پایه دیواری کولر گازی

300.000 الی 500.000 تومان

نصب پایه زمینی کولر گازی

200.000 الی 250.000 تومان

دستمزد لوله کشی کولر گازی

متری 30.000 الی 50.000 تومان

دستمزد شارژ گاز کولر گازی

300.000 الی 350.000 تومان

کابل کشی به ازای هر متر

100.000تومان

جدول هزینه خدمات نصب کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته

اگر نیاز به خرید و نصب کولرگازی را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولر گازی متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

عوامل موثر در هزینه نصب کولر گازی

برای دستیابی به هدف محاسبه هزینه تقریبی نصب کولر گازی لازم است تا ابتدا عوامل دخیل در این محاسبه را با هم بررسی کنیم:

  • نوع کولر گازی

کولرهای گازی مدل پنجره ای، پرتابل، ایستاده، داکت اسپلیت و اسپلیت همگی به نام کولر گازی در بین مردم شناخته می شوند.

در حالی که هر کدام از انواع کولر گازی با دیگری متفاوت است و به دلیل همین تفاوت در مدل و طراحی روش نصب خاص خود را دارند.

به عنوان مثال کولر گازی اسپلیت به صورت دو تکه طراحی شده، یعنی از دو یونیت جداگانه تشکیل شده است.

باید در زمان نصب کولر گازی اسپلیت و به منظور ارتباط بین دو یونیت، لوله کشی لوله های حامل گاز دستگاه نیز توسط فرد نصاب انجام شود.

همین موضوع باعث می شود هزینه نصب کولر گازی اسپلیت به نسبت قیمت نصب کولر گازی پرتابل به مراتب بیشتر باشد.

چون نصب کولر گازی پرتابل نیازی به لوله کشی و نصب پایه های نگه دارنده ندارد و کل دستگاه در یک یونیت خلاصه شده است. کولر گازی داکت اسپلیت در بین انواع کولر گازی بیشترین هزینه را برای نصب می طلبد.

چون یکی از تفاوت های داکت اسپلیت با کولر گازی این است که یونیت های داخلی داکت اسپلیت به صورت توکار و درون سقف کاذب نصب می شوند، اما یونیت کولر گازی اسپلیت به صورت روکار نصب می شود.

علاوه بر این لازم است تا در زمان نصب داکت اسپلیت ارتباط بین اتاق ها و یونیت ها توسط کانال کشی گالوانیزه یا پلی اورتان صورت بگیرد، که تمام این مراحل بسیار سخت تر و طولانی تر از نصب کولر گازی اسپلیت است.

خلاصه اینکه اگر بخواهیم انواع کولر گازی را بر اساس قیمت نصب از کمترین تا بیشترین دسته بندی کنیم، به این صورت خواهد بود:

کولر گازی پرتابل >>> کولر گازی پنجره ای>>> کولر گازی اسپلیت>>> کولر گازی داکت اسپلیت.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 3

  • ظرفیت کولر گازی

در بین نصابان کولر گازی اینطور مرسوم است که قدرت موتور یا همان ظرفیت کولر گازی می تواند در هزینه نصب این وسیله تاثیر گذار باشد.

دلیل این تاثیر گذاری در افزایش وزن قطعات و در کل سنگین شدن یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی است. حتی در زمان نصب کولر گازی این احتمال وجود دارد که دستگاه به شارژ گاز نیاز پیدا کند.

در این صورت هر چه ظرفیت موتور یا همان کمپرسور کولر گازی بیشتر باشد، مقدار گاز مورد نیاز آن نیز بیشتر می شود.

به همین دلیل است که در قیمت گذاری شرکت هایی که خدمات نصب کولر گازی را ارائه می دهند، شاهد آن هستیم که قیمت ها را بر اساس ظرفیت کولر گازی تقسیم بندی کرده اند.

اگر نیاز به خرید و نصب کولرگازی را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولر گازی متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

  • محل نصب کولر گازی

تصور کنید شرایط ساختمان مورد نظر برای نصب کولر گازی به صورتی است که نمی توان یونیت کولر گازی را در محلی قابل دسترس نصب کرد.

در این صورت مجری نصاب باید وقت و انرژی بیشتری برای نصب یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی صرف کند.

این قضیه بیشتر در خصوص یونیت های خارجی کولرهای گازی اسپلیت صدق می کند که نصاب مجبور است یونیت را در یک محل با دسترسی دشوار نصب کند. با مشاهده کلیپ زیر می توانید از خصوصیات محل نصب کندانسور کولر گازی یا همان یونیت خارجی دستگاه مطلع شوید.

به طور کلی هزینه نصب کولر گازی رابطه مستقیم با محل نصب دستگاه دارد، هر چه این محل دورتر و غیرقابل دسترس تر باشد، زحمت مجری نصاب و حتی طول لوله کشی مورد نیاز برای کولر بیشتر می شود.

حال جدا از این موضوع که محل نصب کولر گازی تا چه حد می تواند بر روی هزینه نصب موثر باشد، توصیه می کنیم مقاله بهترین محل نصب کندانسور و کمپرسور کولر گازی را بخوانید تا در انتخاب محل نصب دستگاه دچار اشتباه نشوید.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 4

  • نصب کندانسور بر روی پایه دیواری یا پایه زمینی؟

کندانسور کولر گازی اسپلیت را می توان به دو صورت نصب کرد، یکی بر روی پایه نگه دارنده دیواری، یعنی بر روی دیوار و یا اینکه به منظور پیشگیری از فرسایش بدنه یونیت خارجی آن را بر روی پایه زمینی قرار دهند.

از آنجا که فاصله بین یونیت داخلی و خارجی کولر گازی باید کمترین فاصله را داشته باشد، بیشتر افراد ترجیح می دهند به جای اینکه کندانسور را در بالای پشت بام قرار دهند، آن را به دیوار پشت یونیت داخلی نصب کنند.

به دلیل سختی نصب پایه های کولر گازی بر روی دیوار، هزینه نصب پایه دیواری با زمینی متفاوت است و بر روی قیمت نهایی موثر می باشد.

  • متراژ کابل کشی برق جداگانه برای کولر گازی

در برخی پروژه ها که ساختمان مورد نظر از لحاظ ساخت قدیمی است، سیستم برق کشی ساختمان هیچ گونه زیرسازی برای نصب کولر گازی ندارد.

بنابراین لازم است تا کابل کشی توسط مجری نصاب کولر گازی صورت بگیرد و هر چه طول کابل کشی بیشتر باشد، هزینه نصب هم به همان میزان افزایش پیدا می کند.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 5

  • نیاز به سوراخ کاری بیشتر

برای اینکه لوله درین و لوله مسی کولر گازی به خارج از ساختمان هدایت شوند، لازم است تا با استفاده از دریل هیلتی سوراخ کاری لازم بر روی دیوار محل نصب کولر صورت بگیرد.

حال اگر بنا به شرایط و نوع طراحی ساختمان مجری نصاب مجبور باشد لوله ها را از چندین دیوار عبور دهد، مقدار سوراخ کاری ها بیشتر شده و همین عامل بر روی هزینه نهایی نصب کولر گازی تاثیر می گذارد.

  • دستگاه نیاز به شارژ دارد یا خیر؟

وقتی کولر گازی تازه خریداری شده را نصب می کنیم، در داخل کمپرسور دستگاه به اندازه 5 متر لوله گاز وجود دارد.

پس اینکه کولر گازی در زمان نصب به شارژ گاز هم نیاز پیدا می کند یا خیر؟ کاملاً بستگی به طول لوله مسی استفاده شده در مسیر لوله کشی دستگاه دارد.

یعنی اگر فاصله بین دو یونیت کولر گازی شما به اندازه همان 5 متر باشد، دستگاه در زمان نصب اولیه به شارژ گاز نیاز ندارد.

اما اگر مجری نصاب بنا به فاصله دو یونیت به طول لوله مسی اضافه کرده است، بایستی به اندازه هر یک متر طول لوله اضافی، 20 گرم گاز به کمپرسور تزریق کند. در این صورت هزینه شارژ گاز کولر گازی به هزینه نصب آن افزوده می شود.

در کلیپ زیر مجری تاسیساتی آقای صالح آبادی برای شما توضیح می دهند که فاصله مجاز بین کمپرسور و پنل داخلی کولر گازی چقدر باید باشد؟

 

فرمول محاسبه هزینه نصب کولر گازی

شاید با وجود جدول هزینه نصب کولر گازی باز هم محاسبه قیمت تخمینی نصب این وسیله کمی پیچیده باشد، به همین دلیل در این قسمت فرمول محاسبه هزینه نصب کولر گازی را در اختیارتان قرار می دهیم.

در این فرمول، قیمت ها بر اساس هزینه های حدودی خدمات نصب کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته است.

شما می توانید خدمات مورد نیاز برای نصب کولر گازی خود را در داخل این فرمول قرار دهید تا در نهایت هزینه تخمینی نصب کولر گازی را پیدا کنید:

هزینه تخمینی نصب کولر گازی در مجموعه تاسیسات 24 ساعته= هزینه نصب کولر گازی+(هزینه هر متر لوله کشی اضافی×تعداد متر)+هزینه نصب پایه دیواری+قیمت شارژ گاز دستگاه بدون هزینه گاز

البته ما در این محاسبه مبنا را سقف هزینه ها در نظر گرفته ایم و این مقدار به طور تقریبی حداکثر مبلغی است که با توجه به پارامترهای گفته شده ممکن است برای نصب کولر گازی پرداخت کنید.

 

هزینه جابجایی کولر گازی شامل چه خدماتی می شود؟

اگر بخواهیم به این سوال به صورت دقیق پاسخ دهیم، لازم است تا مراحل جابجایی و نصب مجدد کولر گازی در ساختمان را از ابتدا تا انتها بیان کرده و هزینه تقریبی هر مرحله را به صورت جداگانه بگوییم.

اما همانقدر بگوییم که جابجایی و نصب مجدد کولر گازی شامل دو مرحله کلی زیر می شود، که هر کدام با یک هزینه تقریبی توسط مجریان ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته قابل انجام هستند:

  1. باز کردن دستگاه بر اساس تعرفه سال 1402 با هزینه تقریبی 300 الی 500 هزار تومان
  2. نصب دستگاه بر اساس تعرفه سال 1402 با هزینه تقریبی 750 الی 1.500.000 هزار تومان

در این بین نکات مهمی وجود دارند که می توانند بر روی قیمت نهایی کار نصب و جابجایی کولر گازی تاثیر بگذارند، که در قسمت محاسبه هزینه های نصب کولر به طور کامل آن ها را توضیح دادیم:

  • اگر لازم باشد در محل جدید نصب کولر گازی، به طول لوله ها اضافه شود، باید به ازای هر یک متر لوله کشی کولر گازی مبلغی در حدود 30.000 تا 50.000 تومان پرداخت کنید.
  • در این حالت به احتمال زیاد فشار گاز دستگاه ناکافی خواهد بود، بنابراین کولر گازی به شارژ تکمیلی هم نیاز پیدا می کند که اجرت آن در سال 1402 بین 300 تا 350 هزار تومان، بدون هزینه گاز می باشد.
  • در صورتی که محل جدید نصب کولر گازی به کابل برق مجهز نباشد، هزینه کابل کشی متری 100 هزار تومان نیز به این هزینه ها اضافه می شود.
  • چنانچه بخواهید کولر گازی خود را در فاصله مکانی دورتر نصب کنید، لازم است تا از پیک های حمل و نقل کمک بگیرید.

در این حالت هزینه حمل کولر گازی به عهده خوتان است که روی قیمت نهایی نصب و جابجایی دستگاه تاثیر می گذارد.

  • علاوه بر تمام مواردی که گفتیم، میزان سختی کار برای مجری نصاب کولر گازی یک عامل مهم در اجرت وی در زمان نصب و جایجایی کولر گازی است. هر چه کار دشوارتر باشد، اجرت مجری بیشتر خواهد شد.

با این حساب جابجایی کولر گازی به جز هزینه مربوط به حمل و نقل و جابجایی و بدون در نظر گرفتن طول لوله کشی و کابل کشی مورد نیاز و سختی کار، بر اساس تعرفه سال 1402 در حدود 2.000.000 تومان می باشد.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 6

باز هم برای اینکه شما را از ریز قیمت این خدمات مطلع کنیم، کل مراحل نصب و جابجایی کولر گازی را به همراه هزینه های آن برای شما توضیح می دهیم:

مرحله اول: جمع کردن گاز داخل کمپرسور کولر گازی

یکی از مهمترین مراحل جابجایی کولر گازی این است که گاز درون سیستم را جمع کنیم. این کار دو دلیل مهم دارد:

  • گاز درون سیستم برای لایه ازون خطرناک است و سبب نازک شدن این لایه می شود. بنابراین نباید این گاز را در هوا رها کرد.
  • عدم جمع کردن صحیح گاز کولر می تواند باعث وارد شدن هوا به داخل سیکل و بروز مشکلات زیاد در کولر گازی شود.

هزینه جمع کردن گاز در کمپرسور کولر گازی در سال 1402 توسط مجریان ما حدوداً 150 هزار تومان می باشد.

مرحله دوم: باز کردن لوله، کابل، پنل داخلی و فریم آن

اکنون که گاز درون کمپرسور جمع شد، می توان با خاطری آسوده یونیت خارجی کولر گازی را جابجا کرد. پس باید کابل برق و لوله های مسی متصل به یونیت خارجی را از آن جدا نمود.

مجری نصاب کولر گازی برای انجام این کار از آچار لوله ای کمک گرفته و لوله های مسی رفت و برگشت متصل به یونیت خارجی را با احتیاط کامل باز می کند.

سپس به سراغ جعبه ترمینال سیم های برق دستگاه رفته و با استفاده از پیچ گوشتی مناسب ابتدا پیچ درپوش جعبه ترمینال را باز کرده و سپس یک به یک پیچ های ترمینال های برق کولر را از روی جعبه باز می کند.

تمامی این مراحل از باز کردن یونیت خارجی در محل نصب قبلی گرفته تا باز کردن یونیت داخلی و فریم آن با هزینه تقریبی 300 الی 500 هزار تومان توسط مجریان ما انجام می شود.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 7

مرحله سوم: انتقال مجموعه پنل داخلی و خارجی، کابل و لوله ها به محل نصب جدید

اکنون زمان جابجایی عملی مجموعه پنل داخلی و خارجی، کابل و لوله ها به محل نصب جدید می رسد، که این کار باید با رعایت جوانب احتیاط و با دقت بالا صورت بگیرد.

اگر فاصله مکانی جابجایی یونیت های کولر گازی زیاد است، حتماً توسط وسایل نقلیه مخصوص حمل بار این کار را انجام دهید تا هیچ آسیبی به قطعات وارد نشود.

مرحله چهارم: نصب پنل داخلی و جایگذاری یونیت خارجی

در این مرحله مجری نصاب ابتدا بهترین محل برای نصب کولر گازی را انتخاب کرده و سپس به نصب یونیت داخلی و خارجی کولر گازی اقدام می کند.

همانطور که در بخش اول صحبت هایمان گفتیم، هزینه های تقریبی نصب کولر گازی شامل خدمات مختلفی از جمله هزینه نصب پایه دیواری و یا زمینی یونیت کولر می باشد.

در مجموعه ما بر اساس تعرفه سال 1402 نصب پایه دیواری برای یونیت کولر گازی با اجرت تقریبی 200 الی 300 هزار تومان و نصب پایه زمینی با اجرت تقریبی 200 الی 250 هزار تومان صورت می گیرد.

مرحله پنجم: لوله کشی و کابل کشی بین پنل داخلی و خارجی

نصب مجدد کولر گازی در مکان جدید نیازمند تامین برق مورد نیاز برای کولر گازی و اضافه کردن طول لوله کشی به منظور برقراری ارتباط بین یونیت داخلی و خارجی کولر است.

هزینه کابل کشی کولر گازی توسط مجریان ما با اجرت حدودی 100 هزار تومان و هزینه لوله کشی کولر گازی به ازای هر متر لوله مسی، 30 الی 50 هزار تومان در سال 1402 می باشد.

در بین این قیمت ها می توان نصب فیوز مینیاتوری با هزینه تقریبی 50 هزار تومان را هم گنجاند، چون برای تامین امنیت برق دستگاه وجود کلید مینیاتوری در مسیر سیم کشی برق کولر گازی لازم است.

مرحله ششم: وکیوم کردن سیستم

اکنون که یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی در محل جدید نصب شدند و ارتباط کابل فرمان، کابل برق، لوله های مسی و لوله درین بین این دو یونیت برقرار شد، باید دوباره فشار گاز در سیستم را چک کنیم.

در زمان اندازه گیری میزان فشار گاز در سیستم به طور حتم متوجه افت فشار گاز شده ایم، هزینه اضافه کردن گاز به کمپرسور کولر گازی بدون در نظر گرفتن قیمت گاز که به عهده مشتری می باشد، چیزی در حدود 300 الی 350 هزار تومان در سال 1402 است.

مرحله هفتم: راه اندازی کولر گازی در محل جدید

در آخرین مرحله از سسله مراتب باز کردن یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی و نصب مجدد آن ها در محل جدید، نوبت به راه اندازی کولر گازی می رسد.

برای این منظور مجری نصاب ابتدا برق دستگاه را وصل کرده و سپس دکمه خاموش/ روشن کولر گازی را چند ثانیه فشار می دهد تا دستگاه روشن شود.

در نهایت کولر را بر روی حالت سرمایش یا COOL روشن کرده و پس از اطمینان از کارکرد صحیح کولر گازی، دمای آن را تنظیم می کند.

اگر کولر گازی شما از نوع پنجره ای است، برای جابجایی دستگاه نیاز به مجری نصاب ندارید و خودتان می توانید یونیت کولر را در محل جدید نصب کنید.

 

جدول برآورد هزینه نصب و جابجایی کولر گازی

ما ریز هزینه های نصب و جابجایی کولر گازی را در قالب جدول زیر برای شما آورده ایم. همانطور که ملاحظه می کنید، برخی از هزینه ها با توجه به نیاز دستگاه و شرایط نصب متغییر هستند.

به همین دلیل نمی توان برای تمام کولرهای گازی که قصد جابجایی و نصب مجدد آن ها را داریم، قیمت یکسان اعلام کنیم و قیمت نهایی تنها پس از بازدید مجری نصاب از محل و بررسی حجم کار مورد نیاز تعیین می شود.

توجه داشته باشید تمامی این قیمت ها به سال 1402 مربوط می شود، بنابراین برای دسترسی به هزینه های بروزرسانی شده به صفحه تعرفه خدمات ما مراجعه کنید.

نوع خدمات

اجرت تقریبی

جمع کردن گاز کمپرسور کولر گازی

حدوداً 150 هزار تومان

باز کردن پنل داخلی و خارجی کولر گازی به همراه لوله و کابل

حدوداً 300 الی 500  هزار تومان

نصب پایه دیواری کولر گازی

200 الی 300 هزار تومان

نصب پایه زمینی یونیت خارجی (در صورت نیاز)

200 الی 250 هزار تومان

نصب کولر گازی با طول 3 الی 5 متر لوله فابریک

750  الی 1.500.000 تومان

لوله کشی کولر گازی به ازای هر متر لوله جدید (در صورت نیاز)

30 الی 50 هزار تومان

شارژ گاز کولر بدون احتساب هزینه گاز (در صورت نیاز)

300 الی 350 هزار تومان

کابل کشی برق به ازای هر متر (در صورت نیاز)

100 هزار تومان

نصب فیوز مینیاتوری (در صورت نیاز)

حدوداً 200 هزار تومان

هزینه حمل یونیت داخلی و خارجی به همراه کابل و لوله ها به محل جدید

به عهده مشتری

سختی شرایط نصب و جابجایی کولر گازی

افزایش اجرت مجری نصاب

جدول برآورد هزینه جابجایی و نصب مجدد کولر گازی در سال 1402 در مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

فرمول برآورد هزینه نصب و جابجایی کولر گازی

در این قسمت قصد داریم با بیان شرایط های مختلف نصب و جابجایی کولر گازی فرمول برآورد هزینه این عملیات را برای شما بیان کنیم.

شما می توانید ابتدا خدمات مورد نیاز خود را در داخل فرمول پیدا کرده و سپس با استفاده از هزینه های تقریبی گفته شده در جدول برآورد هزینه ها، قیمت تخمینی جابجایی و نصب مجدد کولر گازی خود را بدست آورید.

هزینه تقریبی نصب و جابجایی کولر گازی= هزینه جمع کردن گاز + هزینه باز کردن پنل داخلی و خارجی + هزینه نصب پایه یونیت +هزینه نصب کولر گازی + (هزینه لوله کشی × طول لوله) + هزینه شارژ گاز دستگاه + (هزینه کابل کشی × طول کابل برق) + هزینه نصب فیوز + هزینه حمل بار + اجرت اضافی بابت دشواری نصب

 

جابجایی یونیت داخلی و خارجی کولر گازی تا چه حد سخت است؟

آیا واقعاً جابجا کردن کولر گازی تا این حد که می گویند مشکل است؟ آیا خودم نمی توانم این کار را انجام دهم؟ برای جایجایی یونیت کولر گازی از چه کسی کمک بگیرم؟ این کار چقدر برای من هزینه دارد؟

این ها تنها بخشی از سوالات متعددی هستند که از مشتریان خود در زمینه جابجایی کولر گازی می شنویم.

یکی از سخت ترین مراحل جابجایی یونیت کولر گازی حرکت دادن لوله های مسی دستگاه پس از نصب است. چون لوله های مسی کولر گازی هرگز نباید خم یا زاویه دار شوند.

در غیر این صورت لوله دچار نشتی شده و هزینه های سنگین تری بابت تعمیر و رفع نشتی لوله مسی روی دست شما می گذارد.

از طرفی در زمان جابجایی کولر گازی لازم است تا گاز درون سیکل تبرید توسط پمپ جمع آوری شده و سپس با توجه به مکان جدید نصب کولر گازی و طول لوله کشی آن لازم است تا جوشکاری بر روی لوله مسی صورت بگیرد.

در نهایت مهم است که خط لوله ای که از روی سیستم باز کرده اید، دوباره در محل جدید وصل کرده و گاز کمپرسور کولر گازی را شارژ کنید.

یکی دیگر از اقداماتی که مجری نصاب کولر گازی در زمان جابجایی دستگاه انجام می دهد، سرویس کولر گازی است.

با این هدف که مطمئن شود هیچ نوع آلاینده ای در یونیت داخلی و خارجی دستگاه و همچنین داخل لوله ها انباشته نشده که مانع از سیکل طبیعی گاز کولر شود.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 8

وقتی کولر گازی جابجا می شود، مسیر لوله کشی جدید برای آن تعیین می گردد، در این مرحله نیز حضور یک متخصص مورد نیاز است.

تا از طولانی بودن بیش از حد مسیر لوله کشی و در ادامه آن وارد شدن فشار بیش از حد به کمپرسور پیشگیری کند.

در محل جدید شما به یک سیم کشی برق مجزا برای کولر گازی نیاز دارید، همچنین لوله های مسی باید کاملاً عایق کاری شده و یونیت داخلی و خارجی کولر گازی به خوبی تراز باشند.

خلاصه اینکه پس از گذراندن این مراحل مختلف و کسب اطمینان از استاندارد بودن روش نصب کولر است که می توان دستگاه را روشن کرد.

با توجه به آنچه گفتیم، دشواری های جابجایی و نصب مجدد کولر گازی به قرار زیر هستند:

  • گاز درون سیکل تبرید باید جمع شده و سیستم لوله کشی مسی باید از سیستم جدا شود.
  • یونیت های داخلی و خارجی کولر گازی پیش از نصب دوباره باید تراز شوند.
  • سیکل تبرید باید از رطوبت و گرد و غبار پاکسازی شود.
  • بعد از اجرای لوله کشی کولر گازی لازم است تا لوله ها در خصوص عدم نشتی چک شوند.

فکر می کنیم با این توضیحات تا حدودی با سختی جابجایی و نصب مجدد کولر گازی و لزوم درخواست از مجری نصاب برای این کار آشنا شدید.

در فیلم کوتاه زیر نکاتی جهت نصب کولرگازی جهت عملکرد بهینه آن و همچنین جلوگیری از هزینه سرویس زیاد را از زبان آقای بایزگلی مجری تاسیساتی می شنویم.

هزینه نصب و جابجایی کولر گازی در مشهد

نصب انواع کولر گازی  از جمله کولر گازی ال جی، سامسونگ، وستل و... از جمله خدمات مجموعه ما در شهر مشهد است که برای ساکنین این شهر و همراه با گارانتی تضمین کیفیت انجام می شود.

تمامی عوامل ذکر شده در این مطلب از جمله نوع کولر، ظرفیت دستگاه، محل نصب، متراژ کابل کشی و نیاز یا عدم نیاز کولر گازی به گاز در زمان محاسبه هزینه نصب پکیج در مشهد موثر هستند. با این حال برای اطلاع از قیمت دقیق و محاسبه شده این خدمات کافیست سفارش خود را ثبت کنید.

 

قیمت نصب و جابجایی کولر گازی در شیراز

مجموعه ما در شهر شیراز خدمات تاسیساتی خود از جمله نصب و جابجایی کولر گازی را به ساکنین این شهر عرضه می کند که توسط تیم حرفه ای از مجریان تاسیساتی انجام می شود.

بنابراین اگر شما ساکن شیراز هستید و می خواهید هزینه نصب یا جابجایی پکیج خود را برآورد کنید، کافیست به لیست قیمت های داده شده در این مطلب مراجعه کرده یا سفارش خود را ثبت کنید.

 

هزینه نصب و جابجایی کولر گازی در کرج

اگر شما شهروندان ساکن کرج نیز به نصب و جابجایی کولر گازی نیاز دارید، می توانید از خدمات این مجموعه در کرج بهره مند شوید. هزینه این خدمت بر اساس توضیحاتی که در این مطلب بیان کردیم بر اساس مشخصات محل نصب جدید کولر گازی، متراژ لوله کشی مورد نیاز، هزینه شارژ گاز احتمالی، نوع پایه کندانسور و... سنجیده می شود.

 

شما می توانید برای استعلام هزینه قطعی نصب و جابجایی کولر گازی خود همین الان سفارش خود را ثبت کنید.

اگر نیاز به خرید و نصب کولرگازی را دارید همین حالا با ما تماس بگیرید تا  از مشاوره رایگان همکاران ما بهره مند شوید و مناسب ترین کولر گازی متناسب با شرایط ساختمان خود را تهیه کنید. 

جمع بندی

در شرایطی که گرمای هوا در برخی از نقاط کشور بیداد می کند، نصب کولر گازی بهترین راه حل برای تامنی آسایش است، که هزینه های مربوط به این کار را به طور تخمینی برای شما محاسبه کردیم.

گاهی مواقع هم لازم است به منظور افزایش بازدهی کولر گازی و یا حتی یک اسباب کشی ساده، کولر گازی خود را از محل قبلی خود باز کرده و در جای جدید دوباره نصب کنیم.

اما از آنجا که کولر گازی یک وسیله بسیار حساس است که گاز مبرد درون لوله های آن جریان دارند، لازم است فقط از مجری نصاب با تجربه برای نصب و جابجایی کولر گازی کمک بگیریم.

ما در این مطلب تمام هزینه های اصلی و جانبی نصب و جابجایی کولر گازی توسط مجریان نصاب خود را اعلام کردیم.

توجه داشته باشید این هزینه ها تنها مربوط به اجرت یا همان دستمزد مجری نصاب کولر گازی مجموعه ما بوده و خرید قطعات و لوازم مورد نیاز برای جابجایی و نصب مجدد دستگاه به عهده مشتری است.

فرمول محاسبه هزینه نصب و جابجایی انواع کولر گازی 9

شما نیز می توانید در صورتی که قصد نصب و جابجایی کولر گازی خود را دارید، از مجریان ما در مجموعه تاسیسات 24 ساعته کمک بگیرید. 

تمامی تکنسین های ما در این مجموعه مهارت بالایی در نصب و راه اندازی انواع کولر گازی دارند. علاوه بر این ما خدمت نصب و جابجایی کولر گازی را همراه با گارانتی تضمین کیفیت به شما عرضه می کنیم تا مهر تاییدی بر کیفیت خدمات ما باشد.

در کلیپ زیر نظر سرکار خانم حبیب زاده مسئول خانه اشتغال دروازه غار از مراکر جمعیت دانشجویی امام علی (ع) را در مورد تجربه ایشان در استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته در زمینه نصب کولرگازی مشاهده می کنید.

شما نیز می توانید برای ثبت سفارش همین الان با شماره های سایت تماس گرفته و یا فرم درخواست سرویسکار متخصص را پر کنید تا مجری ما بدون دریافت هزینه ایاب و ذهاب در محل حاضر شود.

 

خلاصه ای از آنچه در این مطلب گفتیم

  • در مواقعی که قصد جابجایی محل نصب کولر گازی را داریم و یا اینکه می خواهیم کولر گازی را برای اولین بار در ساختمان نصب کنیم، لازم است تا از هزینه این کار مطلع شویم.
  • تعرفه نصب کولر گازی برآیندی از خدماتی از جمله نصب پایه دیواری و زمینی، کابل کشی، شارژ گاز مبرد و لوله کشی کولر گازی است.
  • عواملی از جمله نوع کولر گازی، ظرفیت کولر گازی، محل نصب دستگاه، فاصله بین یونیت داخلی و خارجی، متراژ کابل کشی و نیاز یا عدم نیاز به شارژ مجدد بر روی هزینه نهایی نصب و جابجایی کولر گازی تاثیر می گذارند.
  • مراحل نصب و جابجایی کولر گازی به طور خلاصه عبارتند از: جمع کردن گاز داخل کمپرسور، باز کردن لوله، کابل، پنل داخلی و فریم آن، انتقال مجموعه پنل داخلی و خارجی به ملحقات آن به محل نصب جدید، نصب پنل داخلی و خارجی، لوله کشی و کابل کشی، وکویم کردن سیستم و راه اندازی مجدد کولر گازی
  • یکی از سخت ترین مراحل جابجایی یونیت کولر گازی حرکت دادن لوله های مسی دستگاه پس از نصب است. چون لوله های مسی کولر گازی هرگز نباید خم یا زاویه دار شوند. به همین دلیل فقط باید از مجری نصاب کمک گرفت.

 

پرسش و پاسخ های متداول

  1. عوامل موثر بر هزینه نصب کولر گازی چیست؟

قیمت کولر گازی، نوع کولر گازی، متراژ و نوع لوله قابل استفاده برای لوله کشی، برند کولر گازی، محل نصب کندانسور و پنل داخلی، شارژ گاز کولر، هزینه حمل کولر گازی و هزینه سوراخ کاری

  1. نصب کولر گازی شامل چه مراحلی می شود؟

انتخاب محل نصب، نصب صفحه پنل داخلی بر روی دیوار، بررسی اتصالات الکتریکی کولر، وصل کردن لوله ها، ایجاد سکو و نصب پنل خارجی، اتصال سیم برق به یونیت خارجی

اگر نیاز به یک تاسیساتی حرفه‌ای دارید

همین حالا درخواست خود را ثبت کنید تا مشکل تاسیساتی‌تان را در اسرع وقت برطرف کنیم

درخواست سرویسکار متخصص

سوالات متداول

ما در تمام مناطق شهر تهران، کرج، مشهد، شیراز، شهریار، اسلامشهر، اصفهان، تبریز، رشت، اهواز، اراک، پردیس، رودهن، بومهن، پرند، دماوند، قم، ارومیه، کرمانشاه، شهر قدس فعالیت داریم.

باتوجه به اینکه همکاران ما در تمام مناطق شهر مستقر هستند، هزینه ای بابت ایاب و ذهاب از مشتریان نمیگیریم.

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد. اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

بابت مشاهده دستمزدها به صفحه تعرفه خدمات مراجعه کنید. همچنین لازم به ذکر است بعضی از پروژه ها را فقط بعد از بازدید میتوان قیمت اعلام کرد که آنها نیز هنگام تماس تلفنی مجری تاسیساتی با شما قبل از آمدن به محل پروژه قیمت حدودی اعلام می شود.

در این صورت فقط هزینه کارشناسی 200.000 تومان از شما دریافت می شود که اگر کار تعمیر را به ایشان بسپارید این هزینه کارشناسی از دستمزد انجام کار کم می شود یعنی غیر از دستمزد تعمیرات هزینه ای بابت کارشناسی از شما نمی‌گیرند.

تمامی سرویسکاران مجموعه ما قبل از شروع همکاری توسط تیم امور مجریان، از لحاظ تخصصی و فنی مورد سنجش قرار می گیرند.

شما میتوانید از 2 طریق سفارش خود را ثبت کنید:

1. در صفحه درخواست سرویسکار متخصص، فرم خدمات درخواستی مورد نظر خود را پر کنید تا سفارش شما ثبت شود.

2. با شماره های قسمت تماس با ما، تماس گرفته و سفارش خود را به صورت تلفنی به همکاران ما اعلام کنید.

ضمانت جبران خدمات

تمامی خدمات مجموعه ما دارای ضمانت می باشد.

اگر به هر دلیلی مجری کار را به درستی انجام نداد و یا در زمان گارانتی پس از تحویل کار دوباره مشکل ایجاد شد، تاسیسات 24 ساعته متعهد به انجام صحیح توسط همان مجری یا ارسال متخصص دیگر بدون دریافت هزینه اضافه می باشد.

نظر آقای محمدزاده در مورد تجربه استفاده از خدمات مجموعه تاسیسات 24 ساعته

 

منابع فارسی: منبع 1، منبع 2

منبع انگلیسی

 

اشتراک گذاری این صفحه