از حدود 18 سالگی وارد کلاس های آموزشی زبان انگلیسی شدم و هر ترم که می گذشت علاقه من به زبان بیشتر می شد. اما بعد از مدتی با خودم گفتم بهتره از چیزهایی که یاد گرفتم نهایت استفاده رو ببرم.

این شد که بعد از تقریباً 6 سال آموزش مداوم زبان پروژه های کوچیک ترجمه رو قبول کردم تا بتونم هم سطح زبان انگلیسی خودم رو محک زده و اون رو ارتقا بدم و همین اینکه درآمدی هر چند کم بدست بیارم.

در طی پروژه های بزرگ و کوچیک ترجمه ای که قبول می کردم با آدم های مختلفی آشنا شدم که هر کدوم تیپ شخصیتی خاص خودشون رو داشتن، بعضی ها فقط به کیفیت ترجمه اهمیت می دادن و برای عده ای تنها انجام به موقع پروژه حتی با کمترین کیفیت هم راضی کننده بود.

سال 96 که من ترجمه انگلیسی رو قبول کرده و انجام می دادم، دستمزدها بسیار پایین بود. شاید باورتون نشه اما اولین قرارداد پروژه ترجمه من با کلمه ای 5 تا تک تومانی بسته شد. یعنی اگر اون کار 1000 کلمه می شد، کل دستمزد من 50 هزار تومان بود! این هزینه حتی زحمت تایپ کلمات رو جبران نمی کرد، چه برسه به ترجمه.

حالا جالب اینجاست که در آخرین پروژه که کلمه ای 7 تومان با کارفرما قرارداد بسته بودم، آخر کار زیر حرفش زد و پول من رو کامل نداد. حتی گوشی موبایلش رو خاموش کرد که من هیچ دسترسی بهش نداشته باشم.

این شد که با خودم گفتم بهتره حوزه های دیگه رو هم تجربه کنم. در اون سال ها من یک مادر و زن خانه دار شده بودم که باید از دو فرزند کوچکم هم مراقبت می کردم. برای همین با وجود پیشنهادات شغلی زیادی که در زمینه تدرس زبان داشتم، رفتن به آموزشگاه برای تدرس برایم امکان پذیر نبود. من دنبال شغلی بودم که در کنار فرزندانم و در خانه حضور داشته باشم.

در همین گیر و دار یکی از نزدیکانم کار تولید محتوا در مجموعه تاسیسات 24 ساعته را پیشنهاد داد. من که تا اون زمان حتی کلمه تولید محتوا رو هم نشنیده بودم، حسابی نگران این بودم که آیا از پس این کار برمیام یا نه. برای همین ابتدا دو دل بودم که برای همکاری با مدیر مجموعه تماس بگیرم تا اینکه دل رو به دریا زدم و گفتم به امتحانش می ارزه.

تماس اولیه من با مدیر تاسیسات 24 ساعته، آقای اسماعیلی در پاییز سال 97 همانا و همکاری من با این مجموعه تا به امروز همانا.

با اینکه با تولید محتوا اون هم در حوزه تاسیسات ساختمانی هیچ آشنایی نداشتم، اما آقای اسماعیلی مثل یک معلم دلسوز در کنار من بود و اصول نوشتن محتوا رو بهم آموزش داد. دوره های مختلف تولید محتوا، دیجیتال مارکتینگ، سئو و... رو بهم معرفی کرد و تمام این کارها رو به صورت کاملاً رایگان برای من انجام داد. آشنایی با آقای اسماعیلی در بین تمام کارفرماهایی که از قبل می شناختم یک موهبت الهی بود، چون ایشون بر خلاف سایرین فقط منافع خودش رو در کار نمی دید و تنها دغدغه اش تا به امروز رشد و موفقیت های بیشتر من بوده.

تخصصی که از قبل در زمینه ترجمه زبان انگلیسی داشتم به من کمک کرد تا در کنار آموزش هایی که در حوزه محتوا می بینم بتونم خروجی مطلوبی داشته باشم.

این شد که الان با موقعیت شغلی مسئول محتوای تاسیسات 24 ساعته در خدمت این مجموعه عزیز و دوست داشتی هستم و تک تک همکارانم جزو بهترین دوستان و همراهان من هستند.

سعیده جلالیان- مسئول محتوای مجموعه تاسیسات 24 ساعته

اشتراک گذاری این صفحه